abonnement Unibet Coolblue
pi_193368033
Waarom zijn eigenlijk (bijna) alle PCs en GSMs in USA series voorzien van een nep besturingssysteem?

In Nederlandse series zie ik overigens wel een echt OS, mischien zijn er ook die een nep laten zien maar dat is mij verder niet bekent.
Niet dat ik het kijk maar ik meende mee te hebben gekregen dat GTST een nep variant van Google gebruikt.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:31:24 #2
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193368314
Vindie jonge
pi_193368981
Omdat je daarmee indirect aan product placement doet (een besturingssysteem is immers een commercieel product) en dat willen veel producenten niet als dat niet de bedoeling is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Erasmus op 29-05-2020 14:16:12 ]
pi_193369392
Ik zag laatst een Sam-sung telefoon met nep OS. Wat is het verschil?
En een D-ell lap-top met nep OS.

Overigens zie ik in NL series wel gewoon een echt OS op die apparaaten staan. Zie OP.
pi_193369530
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:50 schreef adinas het volgende:
Ik zag laatst een Sam-sung telefoon met nep OS. Wat is het verschil?
En een D-ell lap-top met nep OS.

Overigens zie ik in NL series wel gewoon een echt OS op die apparaaten staan. Zie OP.
Dan hebben ze een product placement deal met Samsung en niet met Google.

NL series hebben vaker product placement dan US series omdat ze de sponsordeals sneller nodig hebben dan Amerikaanse productiehuizen met een veeeeel groter budget.

[ Bericht 8% gewijzigd door Erasmus op 29-05-2020 15:00:34 ]
pi_193370470
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:59 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Dan hebben ze een product placement deal met Samsung en niet met Google.

NL series hebben vaker product placement dan US series omdat ze de sponsordeals sneller nodig hebben dan Amerikaanse productiehuizen met een veeeeel groter budget.
Het gaat specifiek over PC/mobiel OS, dat zie je nooit. (zover ik weet) andere merken zie je wel gewoon. Overigens als je geen windows mag laten zien, mag je ook geen Micro-soft hardware laten zien?

Sponsordeal? Dan moeten de productiehuizen zelf toch ook betalen?
Lijkt me ook veel duurder bij Amerikaanse series, alleen in Amerika zelf al wonen veel meer mensen, en dan heb ik alle andere landen waar die series ook gekeken worden niet eens gehad. Of maakt de afzetmarkt niet uit voor een sponsordeal?

Merken waren trouwens te zien in een Amazon serie, een bedrijf met een zeer groot budget.
(ook hun eigen merk, maar ook Sam-sung en De-ll)

[ Bericht 6% gewijzigd door adinas op 29-05-2020 16:25:56 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:01:37 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193371186
Die Amerikaanse bedrijven zijn bang voor claims van Apple, MS of Google als die software net niet helemaal goed uit de verf komt in de film of serie. Of bang voor claims als ze een deal hebben met MS als er een Apple of Google OS in beeld is.

Dezelfde reden dat ze in Amerika sport merken blurren...

Maar goed, de USA is dan ook het land dat het prima vindt om te laten zien hoe je mensen omlegt, maar helemaal op stelten staat als je fuck you zegt. 8)7
So we just called him Fred
pi_193372946
Dan kunnen ze toch Linux gebruiken? Of krijgen ze dan een claim van Canonical?

Even iets anders, weet iemand toevallig ook een Nederlandse, Duitse, Britse, Franse weet ik veel serie, waarin ook computers met nep OS te zien zijn?

Is het stieken niet vaak Linux? Daar bestaan zoveel interfaces van dat het bijna onmogelijk is alles te herkennen.

[ Bericht 35% gewijzigd door adinas op 29-05-2020 19:12:23 ]
pi_193373326
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:01 schreef Fred het volgende:
Die Amerikaanse bedrijven zijn bang voor claims van Apple, MS of Google als die software net niet helemaal goed uit de verf komt in de film of serie. Of bang voor claims als ze een deal hebben met MS als er een Apple of Google OS in beeld is.

Dezelfde reden dat ze in Amerika sport merken blurren...

Maar goed, de USA is dan ook het land dat het prima vindt om te laten zien hoe je mensen omlegt, maar helemaal op stelten staat als je fuck you zegt. 8)7
En naakt daar is ook grote bezwaar tegen dacht ik? Zelfs in tienerseries?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')