En dinsdag ga ik dan eindelijk naar het concert toe. In Groningen. Ik heb er zin in.
quote:en ik vertel morgen wel hoe het was...
Op vrijdag 17 januari 2003 18:49 schreef -Wepeel2- het volgende:
En dinsdag ga ik dan eindelijk naar het concert toe. In Groningen. Ik heb er zin in.
quote:En dan vertel ik 6 maart weer dat het Paradiso concert toch wel het beste van de tour was.
Op vrijdag 17 januari 2003 18:50 schreef Tackleberry het volgende:[..]
en ik vertel morgen wel hoe het was...
goed: acda en de munnik: het woord is aan is een goed nummer! net als groeten uit maaiveld, het titellied van die cd dus.
quote:Bon Jovi 3 Juni 2003 Amsterdam Arena
Op zondag 19 januari 2003 14:03 schreef googoodoll het volgende:
even of topic maar in jouw signature staat BON JOVI optreden. nou vind ik dat de grootste kutband die er zo'n beetje bestaat op de nu-metal/grunge na maar het zou een dubbeloptreden worden. met wie in godsnaam, enig idee? het gerucht ging rond dat goo goo dolls mee gingen voor een keer.
quote:OK, wat een bagger muziek.
Op vrijdag 17 januari 2003 13:47 schreef Tackleberry het volgende:En hier verderbabbelen over de heren!
quote:Ja ze zeiden al dat het optreden van woensdag minder zou worden, omdat ze dinsdagnacht eens flink zouden gaan stappen.
Op donderdag 23 januari 2003 21:34 schreef Fratz het volgende:
ik ben gister in groningen naar ze geweest. en alhoewel ik ze wel goed vond, ben ik er niet superenthousiast van geworden..
Ik vond het optreden van dinsdag in ieder geval erg goed. Ze waren goed op elkaar in gespeeld en hadden het duidelijk naar hun zin. Ik vond vooral Thomas leuke interactie hebben met het publiek.
En een ruim 2 uur durende show vind ik in ieder geval getuigen van respect ten opzichte van de toeschouwers die zo veel voor een kaartje betalen.
Ik heb in ieder geval genoten. 6 maart ga ik weer.
quote:Ik heb mogelijkheid 4 gekozen;
Op zondag 26 januari 2003 02:30 schreef PPWB84 het volgende:
Heb je al een voorkeur voor welke live-nummers je bij je single wilt?
Maar ik heb nog niets van Sony over het afhalen van de single gehoord,
terwijl het al ruim 2 weken geleden is.
Zijn er mensen die al wel iets hebben gehoord?!
quote:Ik heb uberhaupt nooit zo'n papiertje gezien waar iedereen het over heeft.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:55 schreef Solane het volgende:[..]
Ik heb mogelijkheid 4 gekozen;
Mis Ik Mij
Tijd (zonder titel)Maar ik heb nog niets van Sony over het afhalen van de single gehoord,
terwijl het al ruim 2 weken geleden is.
Zijn er mensen die al wel iets hebben gehoord?!
quote:Hoe kan iemand Hoogmoed en de Val nou niet noemen bij sterkste nummers van de plaat?
Op vrijdag 31 januari 2003 15:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
Welkom Terug , Slaapliedje , Ik Hou Van Jou , Ren Lenny Ren en Mis Ik Mij zijn de mooiste nummers, de rest valt een beetje tegen...
quote:I agree!
Op zaterdag 1 februari 2003 01:09 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Hoe kan iemand Hoogmoed en de Val nou niet noemen bij sterkste nummers van de plaat?
Ik vind dit nog steeds hun beste plaat sinds de eerste.
quote:Toen ik er in Groningen was, waren ze nog niet zo ver. 6 maart ga ik naar Amsterdam. Misschien dat ik dan toch nog even een singletje meeneem.
Op maandag 24 februari 2003 23:17 schreef RevneD het volgende:
Het beste vind ik het woord is aan, en als goede tweede komt welkom terug!! Kon trouwens afgelopen wo na de voorstelling de cd's gelijk meenemen!!
quote:Hé, is dat even toevallig!
Op zaterdag 8 februari 2003 20:21 schreef Zapper het volgende:
Groeten Uit Maaiveld = de 2e single
quote:Uhmz, niemand in het bijzonder .
Op zondag 6 april 2003 17:34 schreef ilona-scuderia het volgende:
Weet iemand over welke artiest (grote popster) ze het hebben in het nummer "Groeten Uit Maaiveld"
Ik ben echt heel benieuwd wie ze nou bedoelen...
Aan de andere kant lijkt het ook te gaan over de bekrompenheid van het kleine dorp zelf:
'Hier in prachtig maaiveld
Waar men de dagen aftelt
Voor hen die naar boven zijn gegaan'.
en:
'Groeten uit prachtig Maaiveld
Waar men je welkomsttaart bestelt
Als je pas net bent weggegaan'
De mensen die uit het dorp (durven te) vertrekken doen wat anders met hun leven. Zij steken hun kop boven het spreekwoordelijke maaiveld uit. In het dorp heeft men zoiets van: 'ach, doe maar gewoon. Die komt vanzelf wel weer terug'.
Het nummer Mis Ik Mij is dan weer een nummer vanuit het perspectief van de popster zelf. Hij blijkt toch ook wel zijn roots te missen.
'Ik ging hier ooit vandaan
Ik ging hier ooit vandaan
Met het vuur in mijn pas
Dacht dat er niets meer was
Maar mijn hart moet hier nog ergens zijn'
Vanavond trouwens Acda en de Munnik op TV 1 bij Het Gala Van Het Nederlands Lied. Ze spelen 5 Uur van Ramses Shaffy. Vanavond vanaf 8 uur is er ook wat van de heren te zien bij TMF in Club Extra.
quote:Ik denk dat je 'Groeten uit Maaiveld' bedoeld.
Weet iemand hoe het nieuwe nummer van acda en de munnic heet?
quote:nee heleaas dat is het nummer niet.
Op donderdag 1 mei 2003 13:26 schreef SayDay het volgende:[..]
Ik denk dat je 'Groeten uit Maaiveld' bedoeld.
quote:Ik neem aan dat de rest van je betoog jouw interpretatie van het nummer is?
Uhmz, niemand in het bijzonder .
Het nummer gaat gewoon over een popster die zijn roots lijkt te zijn vergeten. De persoon die achter is gebleven in het dorp zet zijn kanttekeningen bij het gedrag van de tegenwoordig popster.
En..
'Las ik dat de inspiratie
voor je allereerste album kwam
door het overlijden van je man
Maar ik kan je zeggen beste vriend
dat had je moeder niet verdiend
Tenminste ...'
Opmerkelijke tekst. Mag ik nou begrijpen dat het over een homofiele weduwnaar gaat?
quote:"door het overlijden van je mam"
Op donderdag 1 mei 2003 13:46 schreef SayDay het volgende:[..]
Ik neem aan dat de rest van je betoog jouw interpretatie van het nummer is?
En..
'Las ik dat de inspiratie
voor je allereerste album kwam
door het overlijden van je man
Maar ik kan je zeggen beste vriend
dat had je moeder niet verdiend
Tenminste ...'Opmerkelijke tekst. Mag ik nou begrijpen dat het over een homofiele weduwnaar gaat?
daarom ook:
"dat had je moeder niet verdiend, tenminste das wat ze gisteren zei"
met andere woorden hij loog over de dood van mijn moeder...
zo denk dat het is..
wees gegroet
quote:Idd. Zo is die tekst veel leuker en sarcastischer. Gek dat me dat nooit is opgevallen.
Op zondag 4 mei 2003 19:34 schreef Xilantof het volgende:[..]
met andere woorden hij loog over de dood van mijn moeder...
zo denk dat het is..
en net als ik paul ooit hoorde zeggen in een intervieuw.
"een tekst is goed als je hem na de eerste keer luisteren nog niet snapt, en pas na een paar keer luisteren weet waar hij over gaat"
en die uitkomst zet ik altijd weer om naar mijn eigen situatie, zodat ik steun vind bij die nummers.
wees gegroet
alleen jammer dat ze nog niet precies weten wanneer ,
ze weten wel waar, maar afstanden zijn gelukkig te overbruggen.....
wees gegroet
quote:Iemand anders die meent deze tekst van iets anders te kennen?
Op woensdag 28 mei 2003 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Als we het toch over de teksten hebben: dat mooie liedje van Herman in de zon op een terras, leest in 't AD dattie niet meer in leven was.Dat hele verhaal van die verkochte auto, met een dodelijk ongeluk heb ik volgens mij jaren voor het liedje al eens in een verhaal of boek gelezen.
Dat ging over een meisje wier vader dood was, maar jaren later kwam ze steeds een man tegen die wel erg leek op een foto bij haar thuis. Bleek dus dat die gozer z'n auto en z'n zegelring verkocht had, maar die koper verongelukte met die kar, verbandde helemaal, maar door die zegelring geidentificeerd als haar vader.
quote:las het idd ook in het andere topic, en er zijn idd overeenkomsten met het lied "het regent zonnestralen" en dat verhaal... maar ik denk (persoonlijk) niet dat ze het ervan hebben afgekeken....
Op woensdag 28 mei 2003 23:12 schreef ChrisJX het volgende:
Ff uit het andere topic:
[..]Iemand anders die meent deze tekst van iets anders te kennen?
Laat Me Slapen
Vannacht lag ik weer wakker mam
Om alles wat ik niet weet
En voor niets had ik een oplossing
Behalve dan me reet
Niet dat het me niet interesseert
Maar wat weet ik er nou van
Soms dacht ik: 'stel nou dat...'
En dat was het wel weer dan
Vannacht lag ik weer wakker mam
Ben het bed maar uitgegaan
En alsof ik niet genoeg shit had
De radio aangedaan
De hele nacht de Beatles mam
En om elk uur dat woord
Het spijt me mam het spijt me zo
John Lennon is vermoord
De zoon van god was terug op aarde mam
Zelfde boodschap zelfde haar
En All You Need Is Love, zo mooi
Maar kennelijk niet waar
Laat me slapen
Laat me slapen
Laat me slapen
Laat me slapen
Vanochtend toen de krant kwam
Heb ik de oplossing bedacht
En ik heb hem terug gegeven
Ik heb hem teruggegeven
Aan de jongen die hem bracht
En toen pas kwam ik langs die zin
Die wel de waarheid raakt:
`Het leven is wat je gebeurt
Terwijl je andere plannen maakt'
De zoon van god was terug op aarde mam
En Imagine was zijn woord
Dus de wereld is een paradijs
En dat 'ie dood is heb denk ik niet gehoord
en toch luister ik er zo nu en dan naar dammit.
quote:Thomas Acda én goed articuleren?
Op zaterdag 31 mei 2003 01:01 schreef Forno het volgende:
Valt onder de noemer: ik-neem-nog-een-biertje-en-zal-een-liedje-op-de-piano-spelen-want-daar-vallen-de-meisjes-voor. Ik-oefen-iedere-dag-op-de-piano,-kijk-hoe-goed-ik-kan-articuleRRRRRRen (R: harde r). RRRen-lenny-RRRen!!!!!!! Gadver de gadver de gadver jakkie bah....
quote:Ik vind Andre Hazes trouwens nog beter dan Adca en De Munnik.
Op zaterdag 31 mei 2003 01:15 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Thomas Acda én goed articuleren?
Euhmz...rrrrrrrrright (met harde r).
quote:Ja maar andré heerst over iedereen dus dat is logisch.
Op zaterdag 31 mei 2003 01:22 schreef Forno het volgende:[..]
Ik vind Andre Hazes trouwens nog beter dan Adca en De Munnik.
quote:de DVD van hun concert-tour idd...
Op zaterdag 31 mei 2003 01:16 schreef -Wepeel2- het volgende:
Er is trouwens een nieuwe DVD uit van de afgelopen theatershow. Zeer de moeite waard. Ook leuke extra's.
Voor 18 euro bij mediamarkt. Bij Plato, FRS etc. is hij geloof ik 20 euro dus dat valt ook mee.
quote:Ik ben in Paradiso en Groningen geweest, allebei staconcerten in een concertzaal. Vind ik toch wat leuker dan zo'n theaterconcert zoals op de dvd staat. Ik heb ook weleens een zit concert van ze meegemaakt in het Zaantheater en daar was het publiek gelukkig wat swingender en beweeglijker dan op de dvd.
Op zaterdag 31 mei 2003 18:16 schreef Xilantof het volgende:[..]
de DVD van hun concert-tour idd...
ik heb hem.. en hij is idd de moeite waard
er leuk..
ben zelf ook naar die tour geweest en de sfeer is in het echt (natuurlijk ) wel beter, maar de DVD is echt goed...
idd leuk om te hebben
Die extra's zijn ook leuk. "Acda en de Munnik die moonen naar een punkband".
quote:ik vind hun redenatie om juist in theaters te spelen erg goed..
Op zaterdag 31 mei 2003 19:02 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik ben in Paradiso en Groningen geweest, allebei staconcerten in een concertzaal. Vind ik toch wat leuker dan zo'n theaterconcert zoals op de dvd staat. Ik heb ook weleens een zit concert van ze meegemaakt in het Zaantheater en daar was het publiek gelukkig wat swingender en beweeglijker dan op de dvd.
Die extra's zijn ook leuk. "Acda en de Munnik die moonen naar een punkband".
en idd, "moonen naar een punkband" dat was erg leuk ja, ben benieuwd hoe die punkband zou reageren als ze het gezien hadden
quote:Counting Crows.
Op maandag 30 juni 2003 20:01 schreef Duran het volgende:
Het klopt toch dat Slaap zacht Elisabeth een cover is?
Weet iemand misschien van wie het origineel is?
quote:Jep Counting Crows ja, en ik moet zeggen een hele goede cover zou niet kunnen kiezen welke ik beter vind.
Op maandag 30 juni 2003 20:07 schreef Seborik het volgende:[..]
Counting Crows.
quote:ARGH
Op zaterdag 26 juli 2003 20:17 schreef Shadowwriter het volgende:
YES!!Ik mag naar de try-outs!!EN sorry, maar ik ga 4 keer..Sorry voor allen zonder kaartjes...:-) en kijk ook eens op www.thomasenpaul.nl Of mag ik geen reclame maken voor mijn eigen site??lator!
sinds wanneer is de verkoop begonnen dan?
heb ik liggen slapen?
duidelijkheid bitte...
wanneer ga je? waar ga je?
HELP..
* Xilantof gaat haastig op zoek!
check de enige plaats waar ik heen kan
alles uitverkocht
balen....
niets aan te doen...
maar baal wel
quote:Titel?
Op maandag 30 juni 2003 20:07 schreef Seborik het volgende:[..]
Counting Crows.
-Edit-
2 sec. google -> Elisabeth, goh
-Edit-
[Dit bericht is gewijzigd door entrefice op 26-07-2003 22:15]
quote:damn, je bent me net voor!!!
Op zaterdag 13 september 2003 19:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen (19:43 uur) op Ned.3: Concert van A & de M met het Metropole Orkest o.l.v. Dick bakker...![]()
![]()
Kijkt allen en geniet!
iig allemaal kijken
heb hem zelf al anderhalf keer gezien..
en hij is erg goed!!
KIJKEN!!
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 19:35 schreef Xilantof het volgende:[..]
damn, je bent me net voor!!!
wilde het net gaat posten!iig allemaal kijken
heb hem zelf al anderhalf keer gezien..
en hij is erg goed!!
KIJKEN!!
DAT is lang geleden!!
quote:Yep, net gezien, Niet Of Nooit Geweest, zo dat moet me arg denken aan WK98 ! wat een tijd, maar weer vervelend want nu herinner ik me dat we van Brazilie hadden verloren, Ahhhh!!!!!
Op zaterdag 13 september 2003 19:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen (19:43 uur) op Ned.3: Concert van A & de M met het Metropole Orkest o.l.v. Dick bakker...![]()
![]()
![]()
![]()
Kijkt allen en geniet volop!
quote:Hehe geinig
Op zaterdag 13 september 2003 20:41 schreef bugeye het volgende:[..]
Yep, net gezien, Niet Of Nooit Geweest, zo dat moet me arg denken aan WK98 ! wat een tijd, maar weer vervelend want nu herinner ik me dat we van Brazilie hadden verloren, Ahhhh!!!!!
"Niet of nooit geweest VS. Pierre had een penalty moeten krijgen ipv geel"
quote:Ojaaah, dat zat me ook goed in mijn hoofd! en Patrick Kluivert maar steeds stoer doen met z'n bewegingen en schiet iedere keer naast, toch maar 1 geschoten op eind.
Op zaterdag 13 september 2003 21:21 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Hehe geinig
Heb ik ook:
"Niet of nooit geweest VS. Pierre had een penalty moeten krijgen ipv geel"
maar goed beetje offtopic
quote:jep op cd
Op zaterdag 13 september 2003 21:47 schreef the_bbk het volgende:
Hij was goed! Is dit optreden ook op cd/dvd verschenen?
maar ik luister hem vaak..
quote:idd, het past allemaal heel goed in de sfeer van de liedjes,zoals "mooi liedje" die is echt prachtig.
Op zaterdag 13 september 2003 22:14 schreef motown het volgende:
Ik heb er helaas maar een stukje van gezien, maar ze deden het goed en het orkest voegde veel toe aan het geheel.
quote:Ik denk dat dat wel duidelijk mogen wezen, gezien de reacties hier.
Op zondag 14 september 2003 13:17 schreef Fratz het volgende:
uiteraard had ik gister net twee feessies en heb ik ze niet op tv gezien, jammer! was het mooi?
quote:SERIEUS!!!?? Klote.. wilde hem toch maar eens gaan kopen... maar ja.. had het dus beter op kunnen nemen, allen was ik te laat daarmee.. wordt het HEEL toevallig nog herhaald van de weeek??
Op zaterdag 13 september 2003 23:06 schreef Xilantof het volgende:[..]
jep op cd
niet dvd,
cd is alleen heeel klein (maar 8 nummers)maar ik luister hem vaak..
quote:Nee, helaas...
Op zondag 14 september 2003 18:44 schreef Stefkuh het volgende:[..]
wordt het HEEL toevallig nog herhaald van de weeek??
quote:
Op zondag 14 september 2003 18:49 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Nee, helaas...
quote:Het liedje gaat over een man die eenzaam is, hij wil het liefst niet naar huis gaan, dus hij gaat over straat lopen, brusseltje spelen dus. Het zou brussel moeten heten omdat hij zich dan niet zo eenzaam voelt, maar zich tussen onbekende mensen bevind, alsof hij op vakantie is. Dat is mijn redenatie
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:45 schreef Stephan4kant het volgende:
Ik zit nu te luisteren naar het nummer "Brussel moeten heten" van Acda en de Munnik. Maar wat bedoelen ze nou met "Ik speel Brusseltje vannacht" en waarom zou het Brussel moeten heten?
quote:Op zondag 2 mei 2004 16:59 schreef paultjuhhh het volgende:
wat vinden jullie van de nieuwe single van aedm ?
"vandaag ben ik gaan lopen"
ik vind hem best wel mooi
binnenkort nieuwe cd
het was al vrij vroeg bekend dat er 2 cd's zouden komen...quote:Op zondag 2 mei 2004 21:10 schreef paultjuhhh het volgende:
in het gastenboek kom ik bijna nooit, alleen op het forum, hee maar ik wist niet dat er 2 cd's kwamen ik dacht maar 1tje
ja als "Paultjuh", zit jij daar ook ? waar is trouwens de rest aedm aanhang zijn wij de enige op fokquote:Op zondag 2 mei 2004 21:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
het was al vrij vroeg bekend dat er 2 cd's zouden komen...
maar jij zit op het forum van .nu zeker?
Hij vergeet mijquote:Op zondag 2 mei 2004 21:58 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
ja als "Paultjuh", zit jij daar ook ? waar is trouwens de rest aedm aanhang zijn wij de enige op fok
ik kan me daar niet helemaal in vinden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:39 schreef Dr.Droxz het volgende:
top 5 :
Het regent zonnestralen
Morgen is ze weg
de stad amsterdam
Laat Me Slapen
Groen als gras
en Markquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:57 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Hij vergeet mij![]()
huilie...quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
wanneer ik in een jankbui ben
quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:37 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
huilie...![]()
waarom gaat het altijd in dit topic over dat ze dronken zijnquote:Op donderdag 22 juli 2004 19:55 schreef methodmich het volgende:
Ze zijn altijd dronken en elke song gaat over zuipen, dat is zo gaaf van ze!
lekker tochquote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:28 schreef methodmich het volgende:
Daar hebben ze hun tweede theatershow naar vernoemd, dus op zich is het niet heel nieuw nee.
Tegenwoordig is het meer:
Het leven is wat je gebeurt,
terwijl je vele biertjes drinkt.
hij sport veel he... dat hardlopen, is ie fanatiek in.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:33 schreef mark_03 het volgende:
Thomas is i.e.g. van z'n bierpens af... althans een paar maand geleden. Weet nie of ie er nu weer hangt.
van wanneer is dat interviewquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:30 schreef lenin het volgende:
dat interview met Thomas in VN was best leuk hij staat op acdaendemunnik.nu geloof ik voor wie hem niet gelezen heeft
hmmm die gaa ik even opzoekenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:30 schreef lenin het volgende:
dat interview met Thomas in VN was best leuk hij staat op acdaendemunnik.nu geloof ik voor wie hem niet gelezen heeft
uit het laatste nummer ligt nu nog in de winkelsquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:41 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
van wanneer is dat interview
zit jij ook bij .nu als lid ?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:50 schreef lenin het volgende:
[..]
uit het laatste nummer ligt nu nog in de winkels
kan dat dan en wat houd het l.idmaatschap precies in?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:51 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
zit jij ook bij .nu als lid ?
dat je mee kan praten in het forum, net zoiets als dit, alleen dan alleen maar over aedm, maar hij is tot eind augustus gesloten omdat de moderator op vakantie is en die wil niet dat we gaan kloten in het forumquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:53 schreef lenin het volgende:
[..]
kan dat dan en wat houd het l.idmaatschap precies in?
er is een forumquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:53 schreef lenin het volgende:
[..]
kan dat dan en wat houd het l.idmaatschap precies in?
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:56 schreef Xilantof het volgende:
[..]
er is een forum
ik zit er wel, maar onder een lang vergeten naamquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:57 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
![]()
dacht dat jij daar niet bij zat?
dus jij bent degene die zich voordoet als thomas acda daarquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik zit er wel, maar onder een lang vergeten naam
volgens mij gewoon "thomas" (ik heet thomas)
maar die heb ik al lang lang niet meer gebruikt.
nee dat niet, als het goed is heeft mijn account zeer weinig posts..quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:03 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
dus jij bent degene die zich voordoet als thomas acda daar![]()
geval van: ïk ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest?"quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee dat niet, als het goed is heeft mijn account zeer weinig posts..
kan ook zijn dat ik net anders heet hoor: Thomash ofzo.
ik weet het niet.
ik heb me iig nooit anders voor gedaandan mezelf
in het eerste topic waarin ik reageerde kwam dat al naar voren omdat iemand me aanzag als een thomas uit zijn/haar buurt.
het was maar een grapje tussendoorquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee dat niet, als het goed is heeft mijn account zeer weinig posts..
kan ook zijn dat ik net anders heet hoor: Thomash ofzo.
ik weet het niet.
ik heb me iig nooit anders voor gedaandan mezelf
in het eerste topic waarin ik reageerde kwam dat al naar voren omdat iemand me aanzag als een thomas uit zijn/haar buurt.
dat snapte ikquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:19 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
het was maar een grapje tussendoor![]()
nahjahquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:45 schreef Z het volgende:
Ooit vond ik ze leuk. Heel Amsterdam liep met ze weg, ze waren een stuk Amsterdam. Maar na de zoveelste zelfde CD heb ik het erg gehad met Acda en De Munnik. Ik kan er eigenlijk niet eens meer naar luisteren, en al helemaal niet naar al die groepjes die Acda & De Munnik nog eens na gaan doen. Waar ik me het meest aan erger is de uitspraak. Stel ze zingen het woord 'slapen', dan maken A&m er 'slapah' (de ah een beetje nasaal uitspreken), gek wordt ik ervan, gek zeg ik je.
in welk nummer doen ze dat nog meer danquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:53 schreef Z het volgende:
Whehehe, je moet maar eens opletten op die 'ah'. Op een gegeven moment wordt je er echt gek van! Noem me maar een teullergestelde ex-fan.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:21 schreef methodmich het volgende:
Ah, Z?
Dat komt door de drank he....
-" Ik haal m'n wijsheid uit m'n bier " (ik weet 't beter)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:28 schreef methodmich het volgende:
"Al die tranen hier,
komen door het bier"
volgens mij wil jij dat er in zienquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:13 schreef methodmich het volgende:
Een paar? Alle songs zijn tot drank te herleiden. Post maar een tekst.
deze idd:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:38 schreef mark_03 het volgende:
Wees Niet Bang Tekst en muziek: Thomas Acda
methodmich wil aedm zwart makenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
volgens mij wil jij dat er in zien
maar idd er komt vaak het woord bier of drank in..
maar boeiend
waarschijnlijk jaquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:29 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
methodmich wil aedm zwart maken, hij is zelf gewoon alcoholist
![]()
die ken ik nietquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
"Totdat Ik Jou" is ook mooi
Wordt dat misschien de nieuwe single?
Die dus...quote:Op zondag 2 mei 2004 20:26 schreef paultjuhhh het volgende:
Er komt wel een nieuwe cd hoor !
Liedjes van Lenny gaat die heten:
dit zijn al wat titels die bekend zijn:
Vandaag gedaan
Totdat ik jou
Kleine man
Voor jou
Je huis is af
Het is stil (aan de overkant)
Vandaag ben ik gaan lopen
Ik hou van bijna
en hoe weet je dat die mooi is?quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Die dus...
jaquote:Op zondag 15 augustus 2004 08:11 schreef Xilantof het volgende:
[..]
en hoe weet je dat die mooi is?
Vooral in dat stuk. Mensen die veel drinken gaan vaak raar doen en dansjes horen daarbij. Lange tijd kon men de dans ontspringen, maar nu moet je toch eens dansen. Kortom: ze zuipen zich een kater.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:38 schreef mark_03 het volgende:
Wees Niet Bang Tekst en muziek: Thomas Acda
Lief, wees niet bang
Het komt wel goed
Je kunt me nu niet horen maar vertrouw
Vertrouw maar op de liefde
Die je voelt
Zoveel als jij nu voelt hou ik
Hou ik van jou
Wat er fout ging?
Ik denk de jaren
Teveel jaren te lang goed.
Je kunt de dans wel
Lang ontspringen
Tot het moment en dat is nu
Dat je toch eens dansen moet
Vooral ook die zin weer: alcoholisten die te lang niet drinken krijgen het koud en kil, terwijl het niet koud en kil is.quote:Maar wees niet bang
Het komt wel goed
't Lijkt koud en killer dan het is
'k Denk vaak aan jou
En hoe je thuis bent
Denk jij aan mij
En wat ik doe?
En wie ik mis?
als op acdaendemunnik.nu het forum weer geopend is , moet jij deze discussie even opstarten please hehe dat kan nog leuk wordenquote:Op zondag 15 augustus 2004 13:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vooral in dat stuk. Mensen die veel drinken gaan vaak raar doen en dansjes horen daarbij. Lange tijd kon men de dans ontspringen, maar nu moet je toch eens dansen. Kortom: ze zuipen zich een kater.
[..]
Vooral ook die zin weer: alcoholisten die te lang niet drinken krijgen het koud en kil, terwijl het niet koud en kil is.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 02:04 schreef LomarVe het volgende:
Zijn er ook mensen hier de het CDtje de Orangerie het mooist vinden? Er zit een bepaalde magie in die nummers...Henk, Lena, Schoolplein, Tien seconden, Mooi liedje, Ol'55....echt prachtig!
ik kan het beamen jaquote:Op maandag 16 augustus 2004 02:04 schreef LomarVe het volgende:
Zijn er ook mensen hier de het CDtje de Orangerie het mooist vinden? Er zit een bepaalde magie in die nummers...Henk, Lena, Schoolplein, Tien seconden, Mooi liedje, Ol'55....echt prachtig!
Ze zijn gewoon veel beter live!quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik kan het beamen ja
ik vind die ook heel erg lekker klinken... net als op voorraad live
Geef maar een brul!quote:Op maandag 16 augustus 2004 01:56 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
als op acdaendemunnik.nu het forum weer geopend is , moet jij deze discussie even opstarten please hehe dat kan nog leuk worden![]()
![]()
okquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geef maar een brul!
ik vind van wel...quote:Op maandag 16 augustus 2004 14:34 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon veel beter live!![]()
het forum is weer open hoorquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geef maar een brul!
how much? ik heb nog geen 1 kaart schijnt dat als je in amersfoort wil dat je dan gelijk voor nog 4 andere voorstellingen moet halen ofzoquote:Op zondag 12 september 2004 14:25 schreef mark_03 het volgende:
Whoei, kunnen we Sander weer stalken.
Heb vrijdag kaarten opgehaald voor een van de voorstellingen in MartiniPlaza... whoei...
Wel belachelijk duur trouwens...
Vreemd... ik was voor 2 kaarten 78 euro kwijt ... de Poema's waren zelfs goedkoper in de HMHquote:Op zondag 12 september 2004 14:36 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
how much? ik heb nog geen 1 kaart schijnt dat als je in amersfoort wil dat je dan gelijk voor nog 4 andere voorstellingen moet halen ofzo![]()
ja maar dit is een soort van musical , die zijn altijd duurquote:Op zondag 12 september 2004 14:42 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Vreemd... ik was voor 2 kaarten 78 euro kwijt ... de Poema's waren zelfs goedkoper in de HMH
Hoop dat ze dat gedans dan achterwege latenquote:Op zondag 12 september 2004 14:43 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
ja maar dit is een soort van musical , die zijn altijd duur![]()
Zal een dezer dagen eens een kijkje nemen.quote:Op zondag 12 september 2004 14:14 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
het forum is weer open hoor
www.acdaendemunnik.nu
en je biertopic openen over de drankliedjes hequote:Op zondag 12 september 2004 15:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zal een dezer dagen eens een kijkje nemen.
hou nou eens op jijquote:Op zondag 12 september 2004 15:55 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
en je biertopic openen over de drankliedjes he![]()
wat heb ik nou weer gedaan, hij heeft het hele tijd over aedm en drank ik zei moet je is een topic over openen op .nuquote:Op zondag 12 september 2004 16:17 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hou nou eens op jij![]()
daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naarquote:Op zondag 12 september 2004 16:22 schreef paultjuhhh het volgende:
ik zei moet je is een topic over openen op .nukijken wat de fans daarop zeggen
Uh,... je zou je kunnen registrerenquote:Op zondag 12 september 2004 17:19 schreef methodmich het volgende:
Jammer, je moet forumlid zijn...
wordt nou ff lid manquote:Op zondag 12 september 2004 17:19 schreef methodmich het volgende:
Jammer, je moet forumlid zijn...
Sander is zo engquote:Op zondag 12 september 2004 21:32 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Uh,... je zou je kunnen registreren
Ik durf 't niet te wagen om een topic te openen... wat jij Paultjuh
En voor de niet-liefhebbers is dit een uitgelezen kans op een geslaagde moordaanslag.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:23 schreef paultjuhhh het volgende:
voor de liefhebbers...
donderdag is een signeersessie in amsterdam bij de freerecordshop
quote:Op woensdag 15 september 2004 13:25 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
En voor de niet-liefhebbers is dit een uitgelezen kans op een geslaagde moordaanslag.
Is toch niet zo moeilijk te begrijpen.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:29 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
![]()
volgens mij het zelfde als bij "herman"quote:Op woensdag 15 september 2004 17:19 schreef Avani het volgende:
Stoer, de nieuwe cd heet Liedjes van Lenny.Zo heet ik
Wat hebben zij met de naam Lenny eigenlijk?
Ahaquote:Op woensdag 15 september 2004 17:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
volgens mij het zelfde als bij "herman"
ze zeggen: "het klinkt lekker, kan je goed uitspreken, het bekt lekker"
zoiets![]()
en ik ga ook de nieuwe cd halen, uiteraard
en nog een keertje kaartjes bestellen voor een show.
Niet mee eens. De eerste plaat vind ik nog steeds erg goed. Ik vind het ook meer een singer/songwriter plaat dan een cabaret- of theaterplaat. Lekker puur. En een goede balans tussen vals sentiment en oprechtheid (want niet alles hoeft altijd 100% echt te zijn, een verzonnen verhaal kan ook mooi zijn).quote:Op woensdag 15 september 2004 20:32 schreef Sammy3000 het volgende:
Zal ze nog een kans geven, maar hoe bezeten ik was na de eerste plaat (ervoor eigenlijk al!), hoe gehad ik het heb met het gedreutel van nu.
De eerste plaat kort geleden voor het eerst sinds lange tijd weer geluisterd. Tand des tijds niet doorstaan, ben ik bang...
Hier ben ik het ook niet mee eens. Naar Huis vond ik inderdaad wat minder en Hier Zijn was weer een stuk beter, maar historische waarde, mwah. Die ken ik dan toch echt liever toe aan de eerste plaat. Maar ik vind het een goede plaat, dat ben ik met je eens.quote:Blijft "Hier Zijn" over, wat daarmee de enige plaat is van waarde. DIe kan bijgezet worden in de historische archieven, maar daarna is het snel bergafwaarts gegaan. Met "Maaiveld" zijn ze de weg echt kwijtgeraakt. Ze spelen popsterren, en dat doen ze aardig ook. Maar ze zijn het niet!! Kunnen het ook niet echt goed.
Dit lijkt een beetje op 'de underdog is beter!'. Ik vind de eerste plaat van Arthur ook goed, maar kennelijk slaat zijn muziek minder aan bij het grote publiek. Dat kun je AedM verder niet verwijten. De stem van Arthur is wat moeilijker te doorgronden en zijn liedjes zijn wat ontoegankelijker.quote:Acda & De Munnik hebben het succes gekregen wat Arthur Umbgrove toekwam (toekomt). Zijn eerste plaat (kwam tegelijk met de eerste van Acda & De Munnik uit, op hetzelfde label) is nog steeds bloedstollend mooi!![]()
![]()
Hij heeft toen de strijd verloren, maar wat blijkt dát onterecht te zijn, zeg!
Waarom nou opeens die kotssmileys? Als jij het niet meer ok vindt dan ga je verder naar een andere band, maar het is een beetje flauw om er dan opeens zo overdreven op af te geven.quote:Zoals gezegd: zal de nieuwe plaat nog eens luisteren, als een soort van laatste kans. Ik geef ze alle ruimte om me te verrassen, maar ik vrees dat het enkele reis Niemandsland zal worden. Hou mijn hart vast! :'(![]()
![]()
ik moet eerst geld hebben voor ik hem kan kopen.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:15 schreef mark_03 het volgende:
En wat vinden we van 't nieuwe album?
Ik heb m nog niet, zal deze week wel komen (besteld via bol.com)
Ik luister hem nu voor het eerst. Op het eerste gehoor ligt het in het verlengde van het vorige album. Duivel Is Dood en Wat Ik Zie Moet Ik Kopen klinken muzikaal gezien erg afwisselend ieder geval.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:15 schreef mark_03 het volgende:
ik ook via bol.com ik gok maandag dat ie komtquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:15 schreef mark_03 het volgende:
De naam Lenny wordt niet alleen gebruikt omdat het lekker bekt, maar ook omdat ze in Lenny een persoon zien die een soort van uitlaatklep is voor hun daaglijkse belevenissen. Met het eerste album en het tweede album was dat Herman, maar nu is het Lenny.quote:Op woensdag 15 september 2004 17:19 schreef Avani het volgende:
Stoer, de nieuwe cd heet Liedjes van Lenny.Zo heet ik
Wat hebben zij met de naam Lenny eigenlijk?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 00:25 schreef Altern8 het volgende:
[..]
De naam Lenny wordt niet alleen gebruikt omdat het lekker bekt, maar ook omdat ze in Lenny een persoon zien die een soort van uitlaatklep is voor hun daaglijkse belevenissen. Met het eerste album en het tweede album was dat Herman, maar nu is het Lenny.
Haaii Paultjuh/Mark, ik lees hier ook mee.Moet jullie toch een beetje in de gaten houden he?
![]()
quote:Op zaterdag 18 september 2004 00:28 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Sander ben jij het ?
heb de foto's net gezien ja... als ik kon was ik gegaan, maar kon dus niet...quote:Op zaterdag 18 september 2004 00:34 schreef Altern8 het volgende:
[..]
![]()
Heb je gister gemist bij de signeersessie, waar was je nou?
Foto's staan inmiddels op de site.
Tja, blijkbaar verschillen we van mening. Ik sta open voor onderbouwde kritiek. Met voorbeelden. Ik zou even niet zo 123 weten wat je niet mag. Ik denk dat de moderator's hier een stuk toleranter zijn omdat hier 1000x meer bezoekers zijn, en ook veel meer onderwerpen.. Maar hey, als je daar echt over wilt discussieren kom je naar het .nu forum. Lijkt me niet dat we dat hier gaan uitvechtenquote:Op zaterdag 18 september 2004 00:39 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
heb de foto's net gezien ja... als ik kon was ik gegaan, maar kon dus niet...
ben ik ff blij dat je hier geen modje bent, anders zat hier vast en cker ook weer een slotje op![]()
mark en ik moeten wel hier naartoe omdat je nix meer mag op jou site![]()
maarja nix aan te doen, zonde van de site![]()
Mijn indruk is wat minder positiefquote:Op zaterdag 18 september 2004 13:32 schreef Ali Salami het volgende:
Gisteren meteen gehaald, en ik moet zeggen dat het na 'Groeten Uit Maaiveld' een hele opluchting is. Dat vind ik door de andere weg die men in was geslagen het minste album van alle uitgebrachte werken, alleen deze vind ik weer beter. Met een paar prachtige uitschieters als 'Ik hou van bijna', 'Kleine man' en 'Geen liedje'
Ik hou zelf iets meer van het cabareske geluid, en dat is wat ik meer miste op het vorige album (was in mijn ogen een te duidelijke andere weg, maar misschien ben ik er nu genoeg aan gewend om dit album beter te vinden) . Nu heb ik beide platen niet naast elkaar gelegd, maar mijn eerste indruk van beide albums verschilden hemelsbreed, alhoewel mijn indruk van Maaiveld wel positiever is geworden in de loop der tijd (staan ook erg mooie nummers op. Juist het feit dat er weer eens een lekkere mondharmonica-geluidje tussendoor klinkt vind ik mooi.quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:32 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Mijn indruk is wat minder positief
Groeten uit Maaiveld vond ik een solide pop-album. Lekker geproduceerd met een fris geluid. Het nieuwe album is wat overgeproduceerd. De koortjes knallen je om de oren en dan is alles ook nog eens dichtgetimmerd met een veelheid aan instrumenten. De teksten raken wat op de achtergrond. Verder vind ik de melodien ook niet altijd heel geweldig.
De beste nummers vind ik tot dusverre Wat Ik Zie Moet Ik Hebben, (Noem Me) Oud Verdriet, Je Huis Is Af, Voor Jou en Geen Liedje.
Maar dat zijn dan ook meteen de enige nummers waarvan ik echt denk 'ja, dat is goed!'
Ach, misschien is het een groeialbum. Beschouw het in ieder geval nog niet als een definitieve recensie.
Ik vind het wel goed dat ze in ieder geval niet stilstaan en nieuwe dingen proberen, maar af en toe mis ik de eenvoud.
Ja dat nummer is prachtig inderdaad.quote:Op zondag 19 september 2004 02:51 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
De instrumenten heb ik dus geen problemen mee. Toegegeven, het zijn er meer, maar een trompet zoals op 'Geen liedje' vind ik juist weer een erg mooie toevoeging.
quote:Op zondag 19 september 2004 12:57 schreef mark_03 het volgende:
Ik heb 'm al via Bol.com
Uhhh....nee lijkt me niet. Gewoon over materialisme en dingen kopen, omdat je het kan.quote:Op zondag 19 september 2004 18:24 schreef mark_03 het volgende:
Gaat Wat ik zoe moet ik hebben over sex met hoeren?
Lijkt er wel verdacht veel op
geil zijn er hoeren te zien op de dvdquote:Op zondag 19 september 2004 18:24 schreef mark_03 het volgende:
Gaat Wat ik zoe moet ik hebben over sex met hoeren?
Lijkt er wel verdacht veel op
geweldig methodmich, ik zei het je, al die users op .nu vinden alles geweldig van aedm, en je mag niks slechts over ze zeggen, wedden dat Sander de baas van de site er strx weer een slotje op zet.quote:Op woensdag 22 september 2004 18:49 schreef methodmich het volgende:
Wat een onaardige mensen op dat forum joh.
wat loop je nou weer dom te doen op .nu Sander, methodmich is zelf op drank + aedm gekomen hoorquote:Op woensdag 22 september 2004 19:28 schreef Altern8 het volgende:
Ik vind het in elk geval vermakelijk om te lezen dat jij acda en de munnik nodig hebt om lol te kunnen hebben.
En dan zeg jij dat ik dom doe. Maar afijn, dit is tijd verdoen.. Heb wel wat beters te doen dan het geneuzel van Paultjuh aan te horen..quote:Op maandag 16 augustus 2004 01:56 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
als op acdaendemunnik.nu het forum weer geopend is , moet jij deze discussie even opstarten please hehe dat kan nog leuk worden![]()
![]()
je blijft onzin praten, methodmich begon over dat drank gedoe, en ik was gewoon benieuwd hoe de rest daarop zou reageren, en je doet weer moeilijk om nix...quote:Op woensdag 22 september 2004 19:53 schreef Altern8 het volgende:
[..]
En dan zeg jij dat ik dom doe. Maar afijn, dit is tijd verdoen.. Heb wel wat beters te doen dan het geneuzel van Paultjuh aan te horen..
quote:Op woensdag 22 september 2004 20:59 schreef mark_03 het volgende:
HWhaha, eindelijk een A&DM topic die Sander niet kan sluiten.
quote:Op woensdag 22 september 2004 22:49 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
En na deze cd weet ik het zeker: Laat Paul gvd snel een soloplaat maken! En dan mag Thomas best wel af en toe wat meeblazen op z'n harmonica.
Vind Thomas veel beter qua stemquote:Op donderdag 23 september 2004 01:02 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]eeh ja... waarom dat dan
![]()
Omdat ik de kale liedjes van Paul achter een piano vaak erg mooi vindt. En ik vind dat hij een keer in z'n uppie een soloplaat moet maken, een beetje in de chanson traditie. Niet dat AedM uit elkaar moet, maar een soloplaatje tussendoor zou wel fijn zijn.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:02 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]eeh ja... waarom dat dan
![]()
ik zie nergens "kleine man" staanquote:Op woensdag 22 september 2004 22:49 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vind het nieuwe album overigens minder dan Maaiveld. Tot nu toe in ieder geval. Ik blijf het wat te druk vinden. Slecht is het niet hoor. De drie grootste ergernissen van deze plaat (roffel):
1. Het refrein 'DUIVEL IS DOOOOOOOOOD' vind ik irritant...
2. Mijn client. Lijkt me duidelijk.
3. Alle liedjes zijn zo ontzettend druk en overal moet weer een koortje in geflikkerd worden. Ik Hou Van Bijna en De Regels Van Het Spel vind ik echt niet mooi uitkomen hierdoor. Bij sommige liedjes werkt die volle aanpak wel, maar ik vind vier liedjes met een vergelijkbare sound wat te veel van het goede (Wat Ik Zie Moet Ik Hebben, Ik Hou Van Bijna, Je Huis Is Af en Van De Regels Van Het Spel) Je Huis en Wat Ik Zie... vind ik overigens veruit de beste nummers van die vier, dus die mogen blijven.
Mijn favoriete nummers;
Noem Me Oud Verdriet, Minnaars En Verliezers, Voor Jou, De Liefde Voortaan, Je Huis Is Af, Geen Liedje.
Ja meneer. Die had er ook bij gemogen.quote:Op donderdag 23 september 2004 17:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik zie nergens "kleine man" staan
waar valt die onder?
ik vind die erg goed persoonlijk.
Jawel, die staat erop als hidden track. Pas bij voldoende aandacht komt ie tevoorschijn.quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:07 schreef methodmich het volgende:
De erectie van Johannes is dus niet op het album gekomen? Die heb ik op MP3!
Leg uitquote:Op vrijdag 24 september 2004 19:15 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Jawel, die staat erop als hidden track. Pas bij voldoende aandacht komt ie tevoorschijn.
Vandaag Gedaan staat in een hele mooie versie op de dvd. Ik heb de dvd maar even naar mp3 geript, want ik vind de overige uitvoeringen ook erg de moeite waard.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:24 schreef Xilantof het volgende:
zit nu de DVD te kijken, met de liedjes in de achtertuin
mooie tuin trouwens
en het eerste nummer klinkt al goed![]()
gohquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:57 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Vandaag Gedaan staat in een hele mooie versie op de dvd. Ik heb de dvd maar even naar mp3 geript, want ik vind de overige uitvoeringen ook erg de moeite waard.
Geen zin om hele topic door te lezen, maar hoe heet de nieuwe cd ?quote:Op woensdag 29 september 2004 09:08 schreef lenin het volgende:
nieuwe cd gisteren gekregen. ben nog niet helemaal om maar het nummer (noem me) oud verdriet is wel absoluut een toppertje!!!!
Liedjes van Lennyquote:Op woensdag 29 september 2004 12:22 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
Geen zin om hele topic door te lezen, maar hoe heet de nieuwe cd ?
Thanxquote:Op woensdag 29 september 2004 12:24 schreef Evertje het volgende:
[..]
Liedjes van Lenny
In maart komen ze in maastricht. Wil er eigenlijk best graag naar toe, maar is best duur (35 euro) en ik heb nog niemand om er mee naar toe te gaan....
Ja maar Van Dik Hout is geen theater. De nieuwe show van AedM is erg groot opgezet, dus wat dat betreft is de prijs zeker wel te rechtvaardigen. Bekende acteurs als Carice van Houten en Frank Lammers zullen ook niet gratis optreden.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:54 schreef mark_03 het volgende:
7 april Martiniplaza (¤ 38,-). Maarja, ga je wel naar je helden.
Trouwens, vrijdag naar Van Dik Hout, das maar 15,-.
Ja precies, het is geen cabaretvoorstelling of concert... Het is een rock-opera, oftewel een theatervoorstelling...quote:Op woensdag 29 september 2004 23:31 schreef Wepeel2 het volgende:
Ja maar Van Dik Hout is geen theater. De nieuwe show van AedM is erg groot opgezet, dus wat dat betreft is de prijs zeker wel te rechtvaardigen. Bekende acteurs als Carice van Houten en Frank Lammers zullen ook niet gratis optreden.
Die zin is inderdaad leuk.quote:Op donderdag 30 september 2004 21:00 schreef Xilantof het volgende:
ik heb hem ondertussen wel grijs gedraaid!
en ik vind hem gewoon goed, veel teksten zijn weer goed.
ook in het nummer " mijn client (vogelvrij) " zit 1 zin die ik geweldig vind
"daar is een sloot zegt u mevrouw? dat heeft ie daar dus ingestaan"
paul heeft genoeg solo nummers voor een plaat jaquote:Op donderdag 30 september 2004 21:37 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Die zin is inderdaad leuk.
Verder vind ik het een aardige plaat, maar ik vind Maaiveld nog steeds beter. En ik denk dat dat wel zo blijft.
Ik denk dat ik trouwens binnenkort een keer een verzamel-cd maak van alle Paul de Munnik pianoballads. Maak ik wel mijn eigen solo-cd.
die staan ook in dat Trilogie boek (Volgens mij, ik kan het vanmiddag iig zeker checken)quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:03 schreef TIC het volgende:
Na eerste luisterbeurt Liedjes van Lenny is het gewoon weer lekker acda en de munnik.
Alleen vind ik het jammer dat ze steeds meer band zijn gaan gebruiken. Ik vond het wel gaaf lekker pianootje en een gitaartje niet meer niets minder. Maar altijd hetzelfde is ook niks.
Overt die tabs nog eventjes. Mensen die piano partijen hebben zou iemand die ff kunnen sturen meestal is de rechter hand de melodie en die is meestal niet heel erg moeilijk. En de tabs die op internet staan zijn vaak alleen de akkoorden met tekst.
ik weet het niet uit mijn hoofd maar: www.acdaendemunnik.nl weet het wel denk ik.quote:En weet iemand waneer ze rond Utrecht spelen?
dat zoubest kunnen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:20 schreef TIC het volgende:
hoort iemand ook het aftellen voor Mooi Liedje?
Als je je stereo vet hard zet namelijk hoor je.
2...3...4.. en dan begint het.
Kwam ik net achter
dat zal ik zeker doen!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:12 schreef Xilantof het volgende:
Veel plezier!
ff komen melden hier hoe het was
Ja, beste nummer van 't album ...quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:49 schreef Xilantof het volgende:
"oud verdriet" is toch de nieuwe single?
of het het beste nummer is weet ik niet voor mezelf.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:08 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ja, beste nummer van 't album ...
en ik heb *^$%$%#% een heel belangrijk collegequote:Op vrijdag 26 november 2004 21:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Op donderdag 2 december stopt de Evers Staat Op Sinterklaastrein in Utrecht, compleet met Sinterklaas en zwarte pieten. Acda en De Munnik treden op in de stationshal van Utrecht Centraal. Het exacte tijdstip is nog niet bekend, maar waarschijnlijk tussen 8:30u en 10:00u. Evers staat op is te beluisteren via Radio 538
ik ga
quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:02 schreef mark_03 het volgende:
En Boris staat in Groningen
Offtopicquote:Op dinsdag 30 november 2004 18:02 schreef mark_03 het volgende:
En Boris staat in Groningen
jij neemt wel vrij hequote:Op dinsdag 30 november 2004 18:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Offtopic
helaas onmogelijkquote:Op dinsdag 30 november 2004 18:36 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
jij neemt wel vrij he![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef paultjuhhh het volgende:
OHJA BEDANKT AAN JOHAN-DERKSEN VOOR HET PLAATSEN VAN DE FOTO'S OP ZIJN SITE
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:55 schreef mark_03 het volgende:
[..]
En met Thomas en met Judith op de foto ... wat een topdag moet je gehad hebben
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:18 schreef Xilantof het volgende:
was het wel leuk vandaag?![]()
ik heb erg zin in januari!![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:56 schreef Xilantof het volgende:
Ja hoor meami!![]()
van mij mag je!
zie je gelijk mijn vader, moeder en zus![]()
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:21 schreef Xilantof het volgende:
ik heb hier trouwens nog steeds geen recensie gezien ofzo van de nieuwe show....
gewoon van een user die er heen is geweest ofzo.
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:21 schreef Xilantof het volgende:
ik heb hier trouwens nog steeds geen recensie gezien ofzo van de nieuwe show....
gewoon van een user die er heen is geweest ofzo.
een cabaretliefhebber?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef lenin het volgende:
de show duurt ong 2 a 2,5 uur dacht ik maar pin me er niet op vast!
quote:‘Ren, Lenny, Ren’ was al een grote radiohit voor Thomas Acda en Paul de Munnik en er is nu ook een rockmusical in de Nederlandse theaters. Behalve Thomas en Paul zelf zie je onder meer Carice van Houten, Frank Lammers en Ross Curry. Maar zoals het hoort speelt de muziek zelf de hoofdrol.
quote:
In de stad Amsterdam
Waar de zeelieden lallen
Tot hun nachtmerries schallen
Over oud-Amsterdam
In de stad Amsterdam
Waar de zeelieden dronken
En als een wimpel zo lam
In de dokken gaan ronken
In de stad Amsterdam
Waar de zeeman verzuipt
Vol van bier en van gram
Als de morgen ontluikt
In de stad Amsterdam
Waar de zeeman ontwaakt
Als de warmte weer blaakt
Over Damrak en Dam
In de stad Amsterdam
Waar de zeelieden blikken
Zilv'ren haringen pikken
Bij de staart, uit de hand
En van de hand in de tand
Smijten zij het hun knaken
Want ze zullen hem raken
Als een kat in het want
En ze stinken naar aal
In hun grofblauwe truien
En ze stinken naar uien
Daarmee doen ze hun maal
En na dat maal staan ze op
Om hun broek dicht te knopen
En dan gaan ze weer lopen
En het boert in hun krop
In de stad Amsterdam
Waar de zeelui gaan zwieren
En de meiden versieren
Buik aan buik, lekker klam
En ze draaien hun wals
Als een wentelende zon
Op de klank dun en vals
Van een accordeon
En zo rood als een kreeft
Happen zij naar wat lucht
Als opeens met een zucht
De muziek het begeeft
En met een air van gewicht
Voeren zij dan met spijt
Weer hun Mokumse meid
Weer terug naar het licht
In de stad Amsterdam
Waar de zeelui gaan zuipen
En maar zuipen en zuipen
En dan nog maar een keer zuipen
Zuipen op het geluk
Van een hoer van de Wallen
Of een Hamburgse hoer
Nou ja, van een goed stuk
Van een slet die zichzelf
En haar deugd heeft geschonken
Voor een gulden of elf
En dan zijn ze goed dronken
En met hun wank'le lijven
Lozen zij dan hun drank
Pissen zoals ik jank
Op de ontrouw der wijven
In de stad Amsterdam
In de stad Amsterdam
Tis sowiezo een goed nummer, vooral de manier zoals ze het brengen. De versie van De Dijk vind ik dan weer niksquote:Op vrijdag 1 april 2005 16:26 schreef Xilantof het volgende:
Die live versie is idd erg prachtig
een erg "krachtig"nummer is het... weet niet hoe ik het anders moet verwoorden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |