dit is mijn eerste post....ben laatste tijd meer aan het lezen geweest. Moet toch even mijn verhaaltje kwijt. Ik en mijn vriendin waren bijna 7(!) jaar bij elkaar (we waren allebei dus erg jong, ik 15, zij 14). Waarvan we de laatste 6 maanden samenwoonden. Alles leek koek en ei, alleen had mijn vriendin in de winter vaak een "winterdip" Dan wilde ze opeens iets anders. Altijd kreeg ik dan een signaal door, en dan kwamen we er altijd samen uit. Deze winter helaas niet (heb totaal geen signalen doorgekregen dat ze niet lekker in haar vel zat). De zus van haar had nl. net een relatie beeindigd, en als opvrolijker voor haar zus ging mijn vriendin haar mee uit nemen. Ze gingen dus stappen met zijn 2-en en ik bleef thuis. Daar heeft ze dus toen een gozer ontmoet. Dat heeft ze me toen allemaal verteld, en verzekerd dat het gewoon vriendschappelijk was. Ik dacht, prima, maakt mij niets uit, leuk dat ze nieuwe vrienden maakt. 2 weken daarna heeft ze toen (achter mijn rug om) een afspraak gemaakt, om gewoon overdag wat te gaan drinken. Ze zei tegen mij dat ze toen met een vriendin ging winkelen enzo, en heeft mij later pas verteld dat ze met hem wat had afgesproken. Toen ben ik erg rustig gebleven en haar uitgelegd dat ik dat prima vond. Ik ga ook wel eens wat drinken met wat vrienden....moet kunnen! Toen ik vorige week thuiskwam, had mijn vriendin zitten huilen, en gezegd dat ze het allemaal niet meer wist. Ik heb haar met haar gesproken, en gevraagd wat ik eraan kon doen enzo. Zij zei dat ik er niets meer aan kon doen omdat ze iets anders wilde. Toch wilde ik het nog proberen (gooit niet zomaar een relatie van 7 jaar weg!), maar 3 dagen daarna heeft ze het definitief uitgemaakt. Het lullige hieraan is dat ze meteen de volgende dag al heeft aangepapt met die andere gozer. Ik zou gisteren langsgaan om allemaal dingen te regelen (voor het huis, daar zou zij in gaan wonen, ik kon tijdelijk terug bij mijn ouders) Toen vroeg ik of ze al een ander had (ik had haar ondertussen gemaild, dat ik er een heel erg slecht gevoel bij had, en haar gewoon niet kwijt wilde, en van dat mailtje was ze "geschrokken"). Ze vertelde me dus dat ze al een ander had, toen ben ik kwaad weggelopen. We hebben daarna nog gesproken wat we met alle spullen moeten gaan doen enzo (ik heb ALLES betaald, ik werk, zij studeert nog) en daarbij komt dat we ook 2 katten hebben (van 9 en 7 maanden oud). Eerst wilde ik haar veel van de spullen geven (alles wat van mij was, was ook van haar) maar nu ze een ander heeft denk ik daar heel anders over. Ik wil dat huis nu hebben, want kan het niet over mijn hart krijgen dat zij daar straks ligt met die gozer in het huis wat ik van mijn spaarcenten ingericht heb enzo....
Wat zijn jullie meningen hierover? Moet ik gewoon daar gaan wonen, en zij eruit (zij wilde iets anders, dus moet zij weg?) Of zou ik een fikse "afkoopsom" moeten vragen, maar dan ben ik 1. mijn vriendin kwijt 2. mijn huis, en 3. mijn katten. (wat ik nog het ergste vind denk ik.....)
wat het allemaal zo moeilijk maakt is dat ik nog steeds veel gevoelens voor haar heb, zelfs nu ze bij die ander zit....(dat het uitging kwam als donderslag bij heldere hemel)
iig al bedankt voor het lezen van mijn (best lange) verhaal
[Dit bericht is gewijzigd door Jbiertje op 17-01-2003 21:55]
Ik zou iig je eigen spullen houden, jij hebt er immers voor betaald (ook al had zij er geen geld voor.) Ik denk dat je beter met haar nog over het huis kunt praten (koop-/ huurhuis?), daar kom je vast wel uit samen.
Ik zou er trouwens ook niet van uit gaan dat het zo lang duurt met die andere gozer, een relatie van 7 jaar vergeet je niet zomaar, en dat zal ze echt nog wel merken.
Je klinkt als een heel lief persoon uit je verhaal, maar laat niet zomaar over je heenlopen door haar, laat ook weten wat jij wilt. En als je er recht op hebt, zal zij dat ook wel snappen (en denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen met haar kwijtraken als vriendin).
Heel veel succes ermee.
Xxxx Marjolein
quote:Idd
Op vrijdag 17 januari 2003 13:47 schreef Jack-Black het volgende:
Mijn reactie zou zijn d'r uit.Ze wou toch die gozer dan gaat ze maar in zijn huis wonen
[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 17-01-2003 13:50]
Op zich zou het voor mij simpel zijn: ZIJ maakt het uit, en is er met een ander ervan door. Tis HAAR keuze, dus zij gaat maar weg.
Voor mij lijkt het niet meer dan logisch dat alles wat ook maar een beetje van jou is (en vooral je huis) van jou blijft.
Wat een hey dat ze gelijk met die andere gozer gaat. Laat haar maar mooi betalen voor al die spulletjes. Zij houdt niet bepaald veel rekening met jouw, moet jij dat dan wel met haar doen?
Ik denk dat je zowiezo afstand moet nemen van de hele situatie.. door bijvoorbeeld bij je ouders in te trekken...
Ik zou haar niet in dat huis laten wonen... want zij is net als jij erg jong.. en zoals je zegt heb jij het betaald... Maar als je er om moet gaan vechten...
Tabe... als je ergens moeite insteekt.. haal je er alleen maar moeite uit... dan leverd het dus niet op wat je wil dat het opleverd... (imho)
Niets is zo vergankelijk als spullen en geld..
edit: de situatie oplossen met een zo goed mogelijk gevoel is meer waard als een huisje... je bent 22.. huisjes genoeg
EDIT:
IEDEREEN zegt dat je RATIONEEL moet reageren NONSENS... Luister naar je gevoel en je hart
[Dit bericht is gewijzigd door Lopat op 17-01-2003 13:58]
ik weet dat dit allemaal heel moeilijk is, maar hou je hoofd recht, sta ff boven de klotestreek die ze je heeft geleverd, handel het waardig af, jij hebt waarschijnlijk de meeste dingen betaald, dus je kan ze ook opeisen...
heel veel succes iig, het is nl. een zware klotestreek!!!
Wat een klote streek zeg. Meer woorden heb ik er niet voor. Het is gewoon een vieze vuile klote streek.
Als zij nog studeert dan kan ze best in een studenten kamertje overnieuw beginnen en haar bezit opbouwen, je hebt al genoeg voor haar betaald, want ik neem aan dat jij ook het grootste deel van het huishouden betaalde. of had ze er nog een baantje bij dat veel opbracht?
Eén hart onder je riem, het ligt waarschijnlijk niet aan jouw, alle vrouwen die ik heb gekend hebben rond hun twintigste een ne*k-tijd en dan dumpen ze allemaal hun tienervriendjes. Vanaf hun 24ste worden ze weer rustig.
Geef in iedergeval niet je huis op! Zij studeert dus ze kan straks zelf haar eigen huis kopen.
Succes...
En ik kom je billenkoek geven als je toegeeft aan haar smeekbedes!
En uiteraard ook veel sterkte en succes gewenst de komende periode!!
ik wil eigenlijk niet weg uit dat huis, nu zit ik weer even bij mijn ouders, maar dit is niet mijn "thuis" meer. En het is wel zo dat ZIJ iets anders wilt, en zij kan eigenlijk dat huis niet betalen (ze krijgt alleen een uitwonende studiefinanciering, waar we de boodschappies van deden). Dus zou zij er een huisgenoot bij moeten nemen, en die nieuwe gozer studeerd ook nog, en allebei werken ze niet. En ik moet idd gewoon voor mezelf opkomen.....al is het moeilijk...krijg gelukkig veel steun (nu van jullie, en van familie/vrienden/collega's) Ik ga zondag daar naartoe en dan moeten we alles uitpraten. Maar heb haar psies verteld wat hierboven beschreven staan, jij wilt wat anders, dus ga jij maar weg. (al is het moeilijk, is ook HAAR thuis...maarja, zij heeft nu al een ander, wat ik ook raar vond, als ze echt nog om me gaf had ze dat niet gedaan)
nogmaals bedankt voor jullie reacties !
quote:Hier ben ik het volledig mee eens........en sterkte ermee...(het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht)
Op vrijdag 17 januari 2003 13:53 schreef yingyang het volgende:
Lekker in je huis blijven zitten en zeker niet weggaan. Ook je spullen lekker zelf houden. Dat ze maar de klere krijgt.Wat een klote streek zeg. Meer woorden heb ik er niet voor. Het is gewoon een vieze vuile klote streek.
Ik deel dus de mening van vrijwel alles reacties tot nu toe...
quote:Juist maar je moet ook niet vergeten dat ze dat missccchien niet doet omdat ze gemeen is ofzo... jemig... een mens is ingewikkeld..
Op vrijdag 17 januari 2003 13:57 schreef Jbiertje het volgende:
Wauw, zoveel reacties! BEDANKT!
(al is het moeilijk, is ook HAAR thuis...maarja, zij heeft nu al een ander, wat ik ook raar vond, als ze echt nog om me gaf had ze dat niet gedaan)
EDIT:
Al die mensen die reageren met Gooi haar het huis uit... komop reageer niet zo primitief zeg... jemig.... alsof jullie nog nooit een misstap hebben begaan ofzo....
[Dit bericht is gewijzigd door Lopat op 17-01-2003 14:02]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |