Tijd voor een update:
• We zijn nog in afwachting van de zonnepanelen die worden gelegd.
• We willen de nokvorsten van het huis vast laten maken. Daar ben ik nu offertes voor aan het opvragen.
• We hebben wat onderzoek gedaan naar de hemelwaterafvoer en de afvoer bij de oprit, waar altijd water blijft staan na flinke regenbuien. Daarop hebben we besloten maar eens een bedrijf langs te laten komen om de boel schoon te maken. We denken dat er een en ander verstopt zit en het lukt ons niet zelf de afvoeren schoon te maken.
• Ik ben druk bezig geweest met de tuin.
• We zijn stiekem plannen aan het maken voor een terras/tuinhuis aan het water.
Eerst de tuin. Ik heb m'n handen vol aan het op orde krijgen ervan. Heb ik de kas net onkruidvrij, staat-ie twee weken later weer vol. Dus ik heb in de kas maar het een en ander afgedekt en de borders die ik heb gemaakt probeer ik bij te houden. Ik moet mezelf aanwennen niet alleen nieuwe projecten op te pakken, maar ook aandacht te geven aan onderhoud.
De huidige staat van de kas. De druif heeft een vormsnoei gemist maar doet het goed en gaat dit jaar een mooie opbrengst leveren. Ik heb ook een kiwi staan en heb wat bloemen gezaaid om later in de tuin uit te zetten.
![h1L9SUFl.jpg]()
Het stuk aan de voorkant van het huis is eindelijk gefatsoeneerd.
![2okhmhHl.jpg]()
Heel tof was dat ik een stenen rand langs de oprit ontdekte! Voorheen konden we die niet zien omdat het onkruid een flink stuk over de oprit heen was gegroeid.
![rudxg4ul.jpg]()
Ik heb wat uitgebloeide planten laten staan zodat die zichzelf uit kunnen zaaien. Ook wil ik er nog wat

schildersverdriet

planten. Het lijkt misschien nog niet veel voor te stellen, maar dit is was het een maand geleden was:
En toen we het huis kochten:
![HJYyJ8Cl.jpg]()
Intussen blijf ik maar afval produceren waar ik heel langzaam vanaf kom. Elke week vul ik onze
groeicontainer groencontainer en soms leg ik wat grote takken op de aanhanger van de buurman als hij naar de milieustraat gaat.
![skV5bhsl.jpg]()
![ClwTrhDl.jpg]()
Ook heel blij mee: de bloemenweide. Daar doe ik niet veel meer mee dan twee keer per jaar maaien.
![9meaLdYl.jpg]()
![euJCazkl.jpg]()
![E60lMRWl.jpg]()
Mijn grote trots is de vijver. Drie maanden geleden begon ik ermee:
![KaiS95Zl.jpg]()
Twee maanden geleden:
![b4Ks3NFl.jpg]()
![57CJ8hql.jpg]()
Een week geleden:
![nCKlGg0l.jpg]()
Inmiddels zit de vijver vol leven: schaatsenrijders, watersalamanders, vissen. En er bloeit véél! Wat hoogtepunten:
![u06a8o4l.jpg]()
![XW8JXPel.jpg]()
![Vp4ydhnl.jpg]()
![lufBcVrl.jpg]()
![eoFC2nil.jpg]()
En ik ben nog steeds met kleine verbeteringen bezig, zoals het leggen van stapstenen. Mijn lief heeft lampjes geplaatst.
![arFcEfDl.jpg]()
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.