abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 16:59:48 #101
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193816716
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaaf. In welk deel van het land?
Pas op waar je aan begint; voor dat je het weet gaat het ook hier over houtgestookte kachels met behulp van gekregen pallets :+
pi_193817093
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 16:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pas op waar je aan begint; voor dat je het weet gaat het ook hier over houtgestookte kachels met behulp van gekregen pallets :+
Nee dank je, ik houd niet zo van fijnstof. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193827255
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee dank je, ik houd niet zo van fijnstof. :Y)
Daar ben ik het geheel mee eens:

2008:

2018
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:51:27 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_193827303
nee niet hier ook he ;(
disclaimer
pi_193827563
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:51 schreef SQ het volgende:
nee niet hier ook he ;(
Zal ik het dan maar weer weghalen ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:32:07 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193827673
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Daar ben ik het geheel mee eens:

2008:
[ afbeelding ]
2018
[ afbeelding ]
Waarom is dat fijnstof overal sterk afgenomen behalve in Nederland en nordrheinwestfalen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193827691
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom is dat fijnstof overal sterk afgenomen behalve in Nederland en nordrheinwestfalen
Ik heb alleen deze twee items gepubliceerd, inhoudelijk moet je derhalve bij het KNMI zijn.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193828158
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom is dat fijnstof overal sterk afgenomen behalve in Nederland en nordrheinwestfalen
Dit is een interessant overzicht. De concentratie fijnstof is afgenomen en is vergelijkbaar met de gemiddelde hoeveelheid in andere grote Europese steden (Amsterdam en Rotterdam zijn twee vervuilende steden). Als je kijkt naar de concentratie fijnstof zoal gemeten op straat, dan is die in Kopenhagen zelfs hoger dan in Amsterdam en Rotterdam..
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193829566
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is een interessant overzicht. De concentratie fijnstof is afgenomen en is vergelijkbaar met de gemiddelde hoeveelheid in andere grote Europese steden (Amsterdam en Rotterdam zijn twee vervuilende steden). Als je kijkt naar de concentratie fijnstof zoal gemeten op straat, dan is die in Kopenhagen zelfs hoger dan in Amsterdam en Rotterdam..
Ter aanvulling, ik schat in op grond van de verspreide ligging van huizen zonder gas aansluiting oid, dat in DK tenminste 30-50% op hout stookt, deels of geheel. Vb: in mijn straatje van 5 panden gebruiken er 3 permanent hout, voor de cv etc etc.

Zoiets is ook van toepassing in andere Noord Europese landen, zoals Noorwegen, Zweden, Finland...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193832272
Terug naar de tuinideeën. Wij zijn nog steeds driftig aan het nadenken over de combinatie tussen boothuis, verhoogd terras en tuinhuis. We zijn er nog niet helemaal uit. Of eigenlijk zijn we er nog helemaal niet uit. Eén van de kwesties die speelt is of we iets met het stuk grond waar de kas op staat willen doen. De kas staat gefundeerd en is groot. Een idee dat ik heb is om een deel van de kas af te breken en er een tuinhuis tegenaan te maken, zoiets:




Maar ja, loont het om de huidige constructie daarvoor te gebruiken of kunnen we dan beter alles neerhalen en opnieuw beginnen? Dan wordt het ook weer erg duur. Het zou prettig zijn als het low budget kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193832442
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed om te weten. Ik heb twee maanden geleden bij Vreeken's zaden wat besteld en die zaden zijn nog steeds niet binnen. :{
Vreeken werkelijk een fantastische zaadhandelaar (en een aardige vent), maar je kan echt veel beter naar hun winkel gaan. Of het pas volgend jaar willen gebruiken.
Als je toch online wil bestellen kan ik de bolster (alles biologisch) en vanderwal (deels biologisch) aanraden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193832697
Mijn zaden koop ik ook online bij De Bolster. Goede ervaring mee. :Y

Wat een prachtige plek heb je, Claudia. De wolken in jullie water, zo mooi!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193835201
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:42 schreef Sumppi het volgende:
Mijn zaden koop ik ook online bij De Bolster. Goede ervaring mee. :Y

Wat een prachtige plek heb je, Claudia. De wolken in jullie water, zo mooi!
Ja, ik moet bij het zien van die reflecties altijd denken aan deze prent van Escher:



De prent heet 'drie werelden' omdat die de wereld boven, op en in het water laat zien.

Dank voor de zaadtips. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 juni 2020 @ 09:11:48 #114
80382 manny
30 is best veel
pi_193841038
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
Terug naar de tuinideeën. Wij zijn nog steeds driftig aan het nadenken over de combinatie tussen boothuis, verhoogd terras en tuinhuis. We zijn er nog niet helemaal uit. Of eigenlijk zijn we er nog helemaal niet uit. Eén van de kwesties die speelt is of we iets met het stuk grond waar de kas op staat willen doen. De kas staat gefundeerd en is groot. Een idee dat ik heb is om een deel van de kas af te breken en er een tuinhuis tegenaan te maken, zoiets:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar ja, loont het om de huidige constructie daarvoor te gebruiken of kunnen we dan beter alles neerhalen en opnieuw beginnen? Dan wordt het ook weer erg duur. Het zou prettig zijn als het low budget kan.
boothuis is erg praktisch mocht je een iets grotere boot kopen in de toekomst. zeker als er nog eens een strenge winter komt...... hier zie je inderdaad wel wat mensen die een boothuis combineren met een tuinhuis / extra “binnenruimte” in de tuin.

niet goedkoop, en complexer om te bouwen als je echt met de boot naar binnen wil kunnen varen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_193842931
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:11 schreef manny het volgende:

[..]

boothuis is erg praktisch mocht je een iets grotere boot kopen in de toekomst. zeker als er nog eens een strenge winter komt...... hier zie je inderdaad wel wat mensen die een boothuis combineren met een tuinhuis / extra “binnenruimte” in de tuin.

niet goedkoop, en complexer om te bouwen als je echt met de boot naar binnen wil kunnen varen.
We hebben een bescheiden sloep. Een grotere boot komt er niet, ook omdat de wetering achter ons huis best ondiep is. Ik vind het wel lastig om te bepalen hoe belangrijk het is om een boot goed te beschermen tegen de elementen (met name ook de motor en accu's).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193846049
Ik ben geen kenner hoor maar is het niet mogelijk om de motor en accu los te koppelen? Ik zou die onderdelen gedurende de winter wel binnen willen houden. En ieder jaar na de winter de boot zelf controleren op roest en andere schade.
  maandag 29 juni 2020 @ 17:29:17 #117
80382 manny
30 is best veel
pi_193846742
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben een bescheiden sloep. Een grotere boot komt er niet, ook omdat de wetering achter ons huis best ondiep is. Ik vind het wel lastig om te bepalen hoe belangrijk het is om een boot goed te beschermen tegen de elementen (met name ook de motor en accu's).
Met name in herfst en winter is het fijn je bootje een veilig plekje te geven. Bovendien verzamelt er zich aan de onderkant van je boot allerhande groen / troep, dus het is handig als je dat af en toe kan schoonmaken.

voor een klein sloepje kun je ook overwegen om een eenvoudige stellage te bouwen waarmee je de boot na het seizoen makkelijk op het land kan krijgen. En dan is het gewoon een kwestie van goed afdekken, en voordat ie weer het water in gaat een (klein) rondje onderhoud.

ik zal eens zoeken naar een plaatje van wat ik bedoel.

Accu kan je er inderdaad gewoon uithalen. Het is meer de zorg van regen en wind, en evt ijs.

edit: heb plaatje van het sloepje even opgezocht. Die moet toch de wal op te slepen zijn lijkt me.

[ Bericht 3% gewijzigd door manny op 29-06-2020 17:37:17 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_193848071
Wij leggen de accu van onze camper altijd aan de druppellader anders kun je elk jaar een nieuwe kopen.
pi_193850201
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:28 schreef Tegan het volgende:
Ik ben geen kenner hoor maar is het niet mogelijk om de motor en accu los te koppelen? Ik zou die onderdelen gedurende de winter wel binnen willen houden. En ieder jaar na de winter de boot zelf controleren op roest en andere schade.
Herfst en winter zijn geen probleem. Het bootje is licht en we kunnen het op de kant slepen. Motor en accu's leggen we in de garage. Ik zit vooral met periodes zoals nu, vanwege mijn onervarenheid met boten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193850224
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 18:59 schreef F_r het volgende:
Wij leggen de accu van onze camper altijd aan de druppellader anders kun je elk jaar een nieuwe kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193858542
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Herfst en winter zijn geen probleem. Het bootje is licht en we kunnen het op de kant slepen. Motor en accu's leggen we in de garage. Ik zit vooral met periodes zoals nu, vanwege mijn onervarenheid met boten.
Hoe vaak gebruik je de sloep nu? Is dat iedere week? iedere 2 weken?
pi_193945639
Ik had vrijdag ineens zin om de zolder aan te pakken. Die zag er zo uit toen we net waren verhuisd:



Het enige wat we er sindsdien hebben gedaan is gordijnen ophangen om de opbergruimte weg te werken en schilderen. Onze kleding hing aan goedkope rekken van de Ikea omdat geen van onze oude kasten er paste. De muren zijn er te laag, te schuin of er zit een raam in. Ik wist dat Ikea een serie kasten heeft speciaal voor onhandige ruimtes zoals zolders, dus ik maakte een opstelling, stelde een boodschappenlijst op en ging zaterdag naar de Ikea. Ik heb voor de gein eens onze Honda op de foto te gezet waar altijd alles in past. O+



Zaterdagmiddag heb ik bijna alles in elkaar weten te zetten. Vanochtend was het af om in te richten. [gesponsord item] Ik ben sowieso altijd erg te spreken over de Ikea, maar deze serie (Platsa) is wel heel prettig om in elkaar te zetten. Je hoeft zelfs de achterkant niet meer te spijkeren. [/gesponsord item] Anyhow, het is heerlijk om eindelijk weer een kast te hebben met schappen en deuren en lades!



Waar het me eigenlijk om te doen was, was om een werkplek op zolder te maken. Ik heb nu vakantie maar als ik weer begin met werken zijn de kinderen nog thuis. Nu werk ik altijd aan de eettafel en het zou fijn zijn als ik soms even ongestoord kan videobellen. Lief heeft een eigen werkplek op de eerste verdieping en werkt nu ook veel thuis, dus ik kan daar niet zitten. De werkplek moet hier komen:



Ik was eigenlijk op zoek naar een secretaire, maar ik denk dat een ondiep bureau (max. 50 cm diep) ook wel past. Er zit een raam in het schuine dak waardoor ik net genoeg ruimte heb om aan te schuiven. Ik ga het eerst even uitproberen met het bureau van zoonlief.

Tot slot maar eens een foto van m'n zitplek op zolder met fraai uitzicht.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:03:37 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193945691
Oh... dat uitzicht hè O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2020 @ 18:27:28 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_193946085
Maar zo zit je toch met je rug naar het uitzicht? O-)

Het is wél prachtig O+
En de kastjes passen perfect!
disclaimer
pi_193946332
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:27 schreef SQ het volgende:
Maar zo zit je toch met je rug naar het uitzicht? O-)

Het is wél prachtig O+
En de kastjes passen perfect!
Ideaal zou zijn als we er een bankje zouden maken met wat opbergruimte eronder. Dat is één van de vele punten op het 'misschien ooit'-lijstje. Ik zit zelf altijd gedraaid in de groene stoel en voor nu is dat wel prima.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193946400
Ik word er zelf trouwens heel blij van als Ikea net maakt wat ik nodig heb. Op die plek op zolder past een ondiepe kledingkast het beste. De diepe Platsa is 56 centimeter diep, maar er is ook een variant van 40 cm diep. Alleen past een hanggedeelte daar net niet in, want daar heb je circa 45 cm voor nodig minimaal. En dus hebben ze voor de variant van 40 cm diep een open hanggedeelte gemaakt waarbij de stang uit het midden hangt. De kleding steekt zo aan de voorkant iets uit. Perfect!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193946580
Altijd leuk om even oude foto's erbij te pakken. De zolder was er van alle ruimtes in huis het slechtst aan toe:



Ik bedacht ineens dat we de eerste tijd op een onafgewerkte vloer woonden. Wat een ellende. Dat zag er zo uit:



Die plant is zo'n beetje het enige wat er een jaar geleden beter uit zag. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193947326
Is het geen idee om je bureau in het zithoekje te plaatsen? Het licht en het uitzicht daar lijkt me fantastisch als je even iets moet uitdenken voor werk. Misschien een inklapbureautje met muurbevestiging (aan de zijkant van het raam) waardoor het zitplekje behouden blijft als het bureau niet in gebruik is?

Verder zien de Ikea-kasten er prachtig uit. Leuk zo met de foto's erboven!
pi_193947460
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:39 schreef Tegan het volgende:
Is het geen idee om je bureau in het zithoekje te plaatsen? Het licht en het uitzicht daar lijkt me fantastisch als je even iets moet uitdenken voor werk. Misschien een inklapbureautje met muurbevestiging (aan de zijkant van het raam) waardoor het zitplekje behouden blijft als het bureau niet in gebruik is?

Verder zien de Ikea-kasten er prachtig uit. Leuk zo met de foto's erboven!
Is zeker een idee - ik heb er ook over nagedacht. Maar er is erg weinig ruimte voor een inklapbaar bureau en bovendien moet er ergens een comfortabele bureaustoel staan. Alternatief is zitplek opofferen, wat ik liever niet doe. Bovendien wil ik niet vanuit bed mijn werkplek zien. Achter het muurtje is prima voor mij. Ik heb daar zelfs bedraad internet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193947528
Ik heb ooit dit idee gehad:



Maar zoals ik al zei: liever geen zicht op mijn werkplek vanuit bed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193947559
Oh, en ik besef net dat ik andersom ook niet zo tof vind: mijn collega's zicht op mijn bed!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 juli 2020 @ 20:01:26 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193947709
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ooit dit idee gehad:

[ afbeelding ]

Maar zoals ik al zei: liever geen zicht op mijn werkplek vanuit bed.
Ik had laatst een videomeeting met iemand, hooggeplaatste dude, met zicht op zijn niet opgemaakte bed

Dat was toch wel even iets too much inkijk in privéleven tijdens werk vond ik :')

Gescheiden houden is prettig ja :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 juli 2020 @ 20:22:39 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193948066
Je kunt toch een achtergrond plaatsen in Teams en Zoom?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193948106
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ooit dit idee gehad:

[ afbeelding ]

Maar zoals ik al zei: liever geen zicht op mijn werkplek vanuit bed.
Dit is fantastisch zeg.
quote:
11s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik besef net dat ik andersom ook niet zo tof vind: mijn collega's zicht op mijn bed!
Maar inderdaad goed punt waardoor dit geen optie is.
  zondag 5 juli 2020 @ 20:25:42 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_193948119
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:22 schreef Leandra het volgende:
Je kunt toch een achtergrond plaatsen in Teams en Zoom?
Haha ja. Al mijn collega's hebben exact dezelfde inrichting :')
disclaimer
pi_193948176
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:22 schreef Leandra het volgende:
Je kunt toch een achtergrond plaatsen in Teams en Zoom?
Ziet er niet uit, maar is beter dan een onopgemaakt bed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 juli 2020 @ 20:31:01 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193948230
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha ja. Al mijn collega's hebben exact dezelfde inrichting :')
Niemand die een beetje een leuke achtergrond maakt? Star Trek, het heelal, een strand, een droomauto?
Of de Top Gun achtergrond natuurlijk :D



https://bugherd.com/blog/virtual-zoom-backgrounds/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2020 @ 20:33:28 #138
207727 Smallish
Kleintje!
pi_193948274
Jemig Claudia, wat is jullie zolder opgeknapt. Dat uitzicht is inderdaad geweldig. Wij kijken ook vrij weg. Dat blijft genieten en verveelt nooit. En werkplek zien vanuit bed lijkt mij ook niet fijn.
Is dat zo?
pi_193948311
Die achtergronden werken niet 100% en het lijkt me vervelend als je daar steeds aan moet denken. Een greenscreen of muurtje daar is ook niets.

Jammer want anders zou het echt leuk kunnen zijn daar een werkplekje.
pi_193948331
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:36 schreef Tegan het volgende:
Die achtergronden werken niet 100% en het lijkt me vervelend als je daar steeds aan moet denken. Een greenscreen of muurtje daar is ook niets.

Jammer want anders zou het echt leuk kunnen zijn daar een werkplekje.
Als het huisje achterin onze tuin staat, ga ik daar werken. Mooier wordt het niet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193948361
Ik wilde er eigenlijk over ophouden maar, het bureau kan geplaatst worden zodat je als je daar zit het raam rechts van je hebt? Dan heeft niemand zicht op je bed, slechts op het schuine muurtje.
pi_193948399
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als het huisje achterin onze tuin staat, ga ik daar werken. Mooier wordt het niet!
Ah top, als dat de lange termijn optie is dan is de plek die je hebt gekozen meer dan prima!

Ben benieuwd naar het uitzicht vanaf de plek in het tuinhuisje t.z.t.!
pi_193948469
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:41 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ah top, als dat de lange termijn optie is dan is de plek die je hebt gekozen meer dan prima!

Ben benieuwd naar het uitzicht vanaf de plek in het tuinhuisje t.z.t.!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 juli 2020 @ 20:46:50 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193948486
quote:
17s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou dat nu gewoon al als achtergrond instellen tijdens je online werkmeetings ;)

Gewoon een keer of wat achter elkaar een foto vanuit dezelfde positie nemen en je hebt alle weersomstandigheden als keuze :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2020 @ 21:34:52 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193949123
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:22 schreef Leandra het volgende:
Je kunt toch een achtergrond plaatsen in Teams en Zoom?
Ja, alleen werk ik veel met externe partijen en tig verschillende platforms. Dan moet je er niet altijd op rekenen dat je die compensatie in kunt zetten :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 juli 2020 @ 21:36:31 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193949152
Ik heb trouwens een collega die een foto van haar super opgeruimde werkkamer als achtergrond heeft, terwijl het werkelijk een teringbende is.
Ook heerlijk wel _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193951759
quote:
17s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+

En ik vind de groene stoel op zolder prachtig. Ik meen me te herinneren dat daar eens een keer discussie over was (of de stoel paste bij de gordijnen? zoiets?) maar nu blijkt dat hij perfect gestyled is bij de groene weiden.
pi_193954950
Oh goed plan we
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:36 schreef Molo het volgende:
Ik heb trouwens een collega die een foto van haar super opgeruimde werkkamer als achtergrond heeft, terwijl het werkelijk een teringbende is.
Ook heerlijk wel _O-
Waarom kom je niet meer in die andere SC?
Al snap ik het wel. :')
Vakman pur sang
  maandag 6 juli 2020 @ 09:48:56 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193954996
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Oh goed plan we
[..]

Waarom kom je niet meer in die andere SC?
Al snap ik het wel. :')
Wat snap je wel dan? :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193955088
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat snap je wel dan? :+
Het oeverloze gezwam van een paar werklozen de hele dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 06-07-2020 11:46:39 ]
Vakman pur sang
pi_193958013
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:27 schreef SQ het volgende:
Maar zo zit je toch met je rug naar het uitzicht? O-)

Het is wél prachtig O+
En de kastjes passen perfect!
Je moet ook wel aan werken toekomen in plaats van naar buiten te staren. ;)

Mooi zolder zo Claudia! :Y
pi_193958389
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 00:40 schreef yinu het volgende:

[..]

O+

En ik vind de groene stoel op zolder prachtig. Ik meen me te herinneren dat daar eens een keer discussie over was (of de stoel paste bij de gordijnen? zoiets?) maar nu blijkt dat hij perfect gestyled is bij de groene weiden.
Haha, inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193958393
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:36 schreef Molo het volgende:
Ik heb trouwens een collega die een foto van haar super opgeruimde werkkamer als achtergrond heeft, terwijl het werkelijk een teringbende is.
Ook heerlijk wel _O-
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193959292
Ik besefte gisteren dat ik geen na-foto's had van de begane grond. Zojuist maar eens gemaakt. En ik dacht: ik doe een overzicht per vertrek vanuit min of meer hetzelfde oogpunt. Vanwege de grote hoeveelheid foto's zet ik de oude foto's onder een spoiler.

Woonkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Eetkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Keuken hoek 1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Keuken hoek 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 juli 2020 @ 15:57:26 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193959445
Ik vind het zo fantastisch wat je met dat huis gedaan hebt O+
Met je vorige huis ook trouwens, die zolderverbouwing was superb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193959776
Het enige echt spectaculaire aan het huis is de locatie - en toch voelt het huis zelf bijzonder en helemaal van ons. Als ik zelf een huis had gebouwd had ik het anders ingedeeld. Ik zou een wat grotere woonkamer willen en een hal met ruimte voor een bankje. Een bijkeuken lijkt me ook ideaal, want de laarzen, klompen, slippers, zwemkleding en handdoeken liggen steevast in de weg. Maar ach, het is ons vakantiehuis en in een vakantiehuis is het ook altijd een klein beetje behelpen. :+

Iets waar ik me nog enorm op verheug is een nieuwe garagedeur. Ik denk dat we die wel voor de winter gaan nemen. Dan kunnen we eindelijk de auto in de garage parkeren en dan komt er nooit meer vogelpoep op. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 juli 2020 @ 16:23:16 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193959908
Wel grappig dat je de garage dan ook echt voor de auto gaat gebruiken, buiten mezelf ken ik niemand die dat doet :D
Ja okay, onze oude buurman, maar die heeft er een klassieker in staan waar hij niet dagelijks mee rijdt.

Overigens mis ik de garage wel, ik vind het helemaal niets dat de auto nu buiten staat, terwijl ze er echt wel tegen kan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193960022
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:36 schreef Molo het volgende:
Ik heb trouwens een collega die een foto van haar super opgeruimde werkkamer als achtergrond heeft, terwijl het werkelijk een teringbende is.
Ook heerlijk wel _O-
Ik gebruik deze foto van Funda, omdat achter de plek waar ik zit het druk is met schilderijen. Ik vond het zelf afleidend als ik er naar keek op de laptop.
Ik krijg vaak opmerkingen van "oh wat een mooi huis heb jij" _O-

pi_193960051
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:23 schreef Leandra het volgende:
Wel grappig dat je de garage dan ook echt voor de auto gaat gebruiken, buiten mezelf ken ik niemand die dat doet :D
Ja okay, onze oude buurman, maar die heeft er een klassieker in staan waar hij niet dagelijks mee rijdt.

Overigens mis ik de garage wel, ik vind het helemaal niets dat de auto nu buiten staat, terwijl ze er echt wel tegen kan :')
Toen we in een nieuwbouwappartement woonden hadden we een ondergrondse garage. Dat was wel prettig. Daarna heeft de auto altijd buiten gestaan en dat was met name in verband met diefstal en vandalisme wel vervelend. Alleen zullen we daar in ons dorp niet gauw last van hebben. Een garage hebben we dus niet echt nodig.

Overigens was dat van de vogelpoep geen grapje. Het is bizar hoeveel er hier gepoept wordt. Ik ben ervan overtuigd dat het meer is dan in de stad, al heb ik er geen studie van gemaakt. Vooral de ramen en de auto worden er ranzig van.

Het is fijn om veel ramen te hebben, maar ik merk wel de nadelen:
- minder ruimte om kasten en andere meubels tegen te zetten
- altijd wel ergens strijklicht
- altijd uitzicht op vogelpoep
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193960102
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:30 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik gebruik deze foto van Funda, omdat achter de plek waar ik zit het druk is met schilderijen. Ik vond het zelf afleidend als ik er naar keek op de laptop.
Ik krijg vaak opmerkingen van "oh wat een mooi huis heb jij" _O-

[ afbeelding ]
:D! Geweldig om jullie ervaringen met videobellen te lezen. Ik vind achtergrondjes zelf slecht werken omdat met name de randen van het gezicht er zo belabberd uitzien.

Een van mijn collega's heeft de Oudemanhuispoort als achtergrond. Dat vind ik wel weer geinig.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193960132
Ik vind de kussenschikking van die bank trouwens fascinerend perfect.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193960147
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D! Geweldig om jullie ervaringen met videobellen te lezen. Ik vind achtergrondjes zelf slecht werken omdat met name de randen van het gezicht er zo belabberd uitzien.

Een van mijn collega's heeft de Oudemanhuispoort als achtergrond. Dat vind ik wel weer geinig.

[ afbeelding ]
Oh in Teams heb ik daar eigenlijk geen last van. Vind het wel vrij scherp allemaal.
Ik merk dat ook externen het nu meer doen waardoor je niet meer in hun werkkamer thuis tegen de open stellingkasten met teringzooi zit te kijken :D

Die foto die jij post is ook leuk! Geeft me wel weer inspiratie om nog wat gebouwen op te zoeken :)
pi_193960183
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de kussenschikking van die bank trouwens fascinerend perfect.
Nou he! Dat hele huis is een wandelende brochure voor mooie inrichting. O+
https://www.funda.nl/koop(...)sters-van-damhof-10/
pi_193960192
Ik vind het leuk om de interieurs van collega's te zien. Laatste hadden we een virtuele bijeenkomst met de hele organisatie (die groot is) en dat was smullen.

Een andere collega van me zet elke keer een nieuwe bos bloemen op de achtergrond. En weer een andere doet altijd een lollig T-shirt aan. Aan nerds geen gebrek, dus het universum komt ook wel eens voorbij. Wij vermaken ons wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193960225
Heel mooi geworden hoor ^O^
pi_193960283
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:40 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nou he! Dat hele huis is een wandelende brochure voor mooie inrichting. O+
https://www.funda.nl/koop(...)sters-van-damhof-10/
Nou! En het is eigenlijk een heel eenvoudig huis. Ik houd niet zo van behang, maar het behang in de slaapkamer is tof:



Toch probeer ik me wat tegen die smetteloze VT-wonensmaak te verzetten. Mijn lief is bijvoorbeeld dol op Kuifje en dus hangen er Kuifjeprenten bij ons op zolder. Het zijn pagina's van diverse jaarkalenders die hij leuk vindt om te rouleren. Gisteren had ik het met hem er nog over of we niet eens van dat studentikoze af moeten. Natuurlijk niet, vond hij. En ik vind het zelf belangrijker dat ons interieur persoonlijk in dan dat het visueel deugt, als je begrijpt wat ik bedoel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193960497
Onze dochter houdt ook van een persoonlijke noot. Toen ze kleiner was vond ze het leuk om touw door het hele huis te spannen en dan konden we alleen zo van A naar B komen:



Nu heeft ze meer met tape:



Ik hoop dat ze geen Christo-fase door gaat maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193961016
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou! En het is eigenlijk een heel eenvoudig huis. Ik houd niet zo van behang, maar het behang in de slaapkamer is tof:

[ afbeelding ]

Toch probeer ik me wat tegen die smetteloze VT-wonensmaak te verzetten. Mijn lief is bijvoorbeeld dol op Kuifje en dus hangen er Kuifjeprenten bij ons op zolder. Het zijn pagina's van diverse jaarkalenders die hij leuk vindt om te rouleren. Gisteren had ik het met hem er nog over of we niet eens van dat studentikoze af moeten. Natuurlijk niet, vond hij. En ik vind het zelf belangrijker dat ons interieur persoonlijk in dan dat het visueel deugt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit is ook wel heel clean idd, maar ik neem aan voor de verkoopfoto's veel weggehaald.
Ik vind alle meubels mooi, maar bij elkaar is het ook allemaal heel nieuw. Ik heb zelf antiek en modern door elkaar heen en vind dat prima passen.

Ik zag de Kuifjes gisteren op je foto. Ik vond het juist heel mooi en soort van kunst en niet studentikoos. Ligt denk ik ook wel aan de rest van de inrichting erbij, maar zou het zeker zo houden. En ook leuk met dat rouleren van de platen.
pi_193961288
Wel fijn dat touw en tape, veel handiger opruimen dan stift- en potloodstrepen.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:39:50 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193962785
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:40 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nou he! Dat hele huis is een wandelende brochure voor mooie inrichting. O+
https://www.funda.nl/koop(...)sters-van-damhof-10/
Prachtig huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193965045
Ja ik houd ook niet zo van dat hele smetteloze, zeker in dit huis met die fitnessapparaten ga ik dan bedenken dat de mensen die daar wonen van die hele erge perfectionisten zijn. Maar misschien/hopelijk is dat alleen voor Funda. Ik houd wel van iets meer persoonlijkheid in een huis.

Maar... zij hebben in ieder geval nooit een ander achtergrondje nodig bij het videobellen om de rommel te verhullen!

  maandag 6 juli 2020 @ 21:45:26 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193965138
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:41 schreef yinu het volgende:
Ja ik houd ook niet zo van dat hele smetteloze, zeker in dit huis met die fitnessapparaten ga ik dan bedenken dat de mensen die daar wonen van die hele erge perfectionisten zijn. Maar misschien/hopelijk is dat alleen voor Funda. Ik houd wel van iets meer persoonlijkheid in een huis.

Maar... zij hebben in ieder geval nooit een ander achtergrondje nodig bij het videobellen om de rommel te verhullen!

[ afbeelding ]
Ik check graag interieurs om te kijken of het klopt het type mens. Is eng vaak wel zo :P

Ik heb een extreem enge controlfreak als collega. Dit heeft een werkkamer zoals dit, maar dan 'gezellig' gemaakt met een bordje 'HOME' van witte letters midden op de muur O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193971870
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:41 schreef yinu het volgende:
Ja ik houd ook niet zo van dat hele smetteloze, zeker in dit huis met die fitnessapparaten ga ik dan bedenken dat de mensen die daar wonen van die hele erge perfectionisten zijn. Maar misschien/hopelijk is dat alleen voor Funda. Ik houd wel van iets meer persoonlijkheid in een huis.

Maar... zij hebben in ieder geval nooit een ander achtergrondje nodig bij het videobellen om de rommel te verhullen!

[ afbeelding ]
Het huis is ongetwijfeld opgeruimd voor Funda. Sterker nog, misschien zijn de mensen al verhuisd en is het huis door een bedrijf ingericht voor de verkoop. Dat laatste vind ik best plausibel. Er is alleen het absolute minimum aanwezig om het een bewoond gevoel te geven, maar de kleine, praktische dingen en het persoonlijke ontbreken. Tamelijk hilarisch is dat er in de werkkamer een beeldscherm, toetsenbord en muis aanwezig zijn maar geen pc en draden.

Daarnaast is interessant dat het huis snel na de oplevering alweer in de verkoop is gegaan. Ik vraag me af wat er aan de hand is. Nooit bewoond geweest? Snelle scheiding?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:08:16 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193973506
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:41 schreef yinu het volgende:
Ja ik houd ook niet zo van dat hele smetteloze, zeker in dit huis met die fitnessapparaten ga ik dan bedenken dat de mensen die daar wonen van die hele erge perfectionisten zijn. Maar misschien/hopelijk is dat alleen voor Funda. Ik houd wel van iets meer persoonlijkheid in een huis.

Maar... zij hebben in ieder geval nooit een ander achtergrondje nodig bij het videobellen om de rommel te verhullen!

[ afbeelding ]
De pc is niet eens aangesloten, alles voor funda :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:08:58 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193973518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik besefte gisteren dat ik geen na-foto's had van de begane grond. Zojuist maar eens gemaakt. En ik dacht: ik doe een overzicht per vertrek vanuit min of meer hetzelfde oogpunt. Vanwege de grote hoeveelheid foto's zet ik de oude foto's onder een spoiler.

Woonkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eetkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]

Keuken hoek 1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]

Keuken hoek 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Ik wilde nog zeggen dat het eindresultaat heel knus en modern eruit ziet, lijkt me een heerlijk huis om tot rust te komen ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_193974487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik wilde nog zeggen dat het eindresultaat heel knus en modern eruit ziet, lijkt me een heerlijk huis om tot rust te komen ^O^
Dank! Dat is het zeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193977991
Even klagen over twee zaken die spelen. Misschien heeft iemand er iets zinnigs over te zeggen.

1. Als het regent en flink waait komt er regen onder het naar binnen draaiende raam op zolder door. Ik heb daar in een ander deel van het forum al advies over ingewonnen: K&W / Korte Klus Kwesties deel 31 - Thuiswerken / klussen. Ik sluit niet uit dat ik het kozijnenbedrijf weer langs moet laten komen.

2. Afgelopen storm zijn er dus dakpannen van het dak gewaaid. Die zijn vastgemaakt door het schadeherstelbedrijf van de verzekeraar. Weken later kwamen we erachter dat er een nokvorst los lag. Geen idee wanneer dat precies is gebeurd. We hebben nu drie dakbedrijven langs laten komen. Bedrijf A zegt dat we de nokvorsten vast moeten laten zetten en dat dat 1500 euro kost. Bedrijven B en C zeggen dat de pannen over het hele dak moeten worden vastgezet (niet allemaal maar een bepaald percentage). Bij bedrijf B gaat dat 4000 euro kosten. We moeten nog een offerte krijgen van bedrijf C, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat dat goedkoper gaat worden. Jullie zullen begrijpen dat ik hier goed chagrijnig van ben. Ik heb de aannemer immers gevraagd de dakpannen vast te maken toen die het dak herstelde. Dat heb ik helaas niet zwart op wit staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193978448
Overigens heb ik de aannemer wel via de mail geattendeerd op de harde wind indertijd. Daar heb ik bewijs van. Hij heeft alleen niet via de mail gereageerd. En ik lees online bijvoorbeeld: "Voor elk nieuw te bouwen, of te renoveren, gebouw of woning dient een verankeringsberekening te worden gemaakt." Het lijkt me dat hij dus wel een zekere verantwoordelijkheid heeft.

Ik heb geen zin in gedoe met de aannemer omdat we al zoveel gezeur hebben gehad, maar misschien is het wel waard om hier wat werk van te maken. Ik kan in ieder geval Vereniging Eigen Huis eens bellen voor advies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193978831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:33 schreef Soury het volgende:

[..]

Je zeikt
Hoe dat zo? Er is volgens mij een bouwbesluit (2012, meen ik), waarin het vastgelegd is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193978905
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:35 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Er is volgens mij een bouwbesluit (2012, meen ik), waarin het vastgelegd is.
Ik ben ernaar op zoek. Zoiets staat ook in die link die ik meldde, maar ik kan de relevante bepaling (nog) niet vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:40:26 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193978914
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:35 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Er is volgens mij een bouwbesluit (2012, meen ik), waarin het vastgelegd is.
Los daarvan: er is verzocht ze vast te leggen bij de renovatie van het dak, dat is niet gebeurd en vervolgens kwamen ze inderdaad naar beneden bij de eerste flinke storm; dat daarbij alleen de trampoline maar naar de filistijnen is en er geen verdere serieuze schade is ontstaan is meer geluk dan wijsheid.

De aannemer had zich gewoon aan de afspraken moeten houden, sowieso, dat die afspraken ook nog eens overeenkomstig het bouwbesluit zijn is een bijkomend issue.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193979055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben ernaar op zoek. Zoiets staat ook in die link die ik meldde, maar ik kan de relevante bepaling (nog) niet vinden.
Het gaat denk ik om NEN 6707.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193979090
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Los daarvan: er is verzocht ze vast te leggen bij de renovatie van het dak, dat is niet gebeurd en vervolgens kwamen ze inderdaad naar beneden bij de eerste flinke storm; dat daarbij alleen de trampoline maar naar de filistijnen is en er geen verdere serieuze schade is ontstaan is meer geluk dan wijsheid.

De aannemer had zich gewoon aan de afspraken moeten houden, sowieso, dat die afspraken ook nog eens overeenkomstig het bouwbesluit zijn is een bijkomend issue.
Zo'n gesprek met de aannemer ging als volgt:

Ik: Leg je de pannen vast?
Aannemer: Komt goed.

Tja, wat voor rechten kun je daar dan aan ontlenen? Dat vind ik lastig te bepalen. Achteraf denk ik: stom, hadden we vast moeten leggen. Maar ja, dit was een van de honderden zaken waar we het over hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:52:44 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193979101
Oh.... ik dacht de NPR 6708:2013 die per 1-12-2019 vervallen (en vervangen) is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:54:42 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193979133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo'n gesprek met de aannemer ging als volgt:

Ik: Leg je de pannen vast?
Aannemer: Komt goed.

Tja, wat voor rechten kun je daar dan aan ontlenen? Dat vind ik lastig te bepalen. Achteraf denk ik: stom, hadden we vast moeten leggen. Maar ja, dit was een van de honderden zaken waar we het over hadden.
Mwah, als hij ze vervolgens niet vastgelegd heeft en dat ook nog eens in strijd is met het bouwbesluit dan is dat behoorlijk dubieus.
Als hij dan ook nog eens niet (tijdig) reageert op het moment dat je inderdaad de dakpannen van het dak had vliegen dan vind ik het wel laakbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193979140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:
Oh.... ik dacht de NPR 6708:2013 die per 1-12-2019 vervallen (en vervangen) is :D
Kun je de inhoud daarvan online ergens vinden of moet je daarvoor dokken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:56:05 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193979153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je de inhoud daarvan online ergens vinden of moet je daarvoor dokken?
Is tegen (forse) betaling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193979162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is tegen (forse) betaling.
Wat bizar! Dan maar even juridisch advies van Eigen Huis inwinnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:00:09 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193979224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bizar! Dan maar even juridisch advies van Eigen Huis inwinnen.
Lijkt me een goed idee, wellicht dat die de NPR 6707 en 6708 wel beschikbaar hebben, de 2013 versie dan, want het vervallen en vervangen voor de 2019 versie was pas per 1 december 2019.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193979241
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:
Oh.... ik dacht de NPR 6708:2013 die per 1-12-2019 vervallen (en vervangen) is :D
Daar wordt het verder in uitgewerkt, geloof ik.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193979282
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee, wellicht dat die de NPR 6707 en 6708 wel beschikbaar hebben, de 2013 versie dan, want het vervallen en vervangen voor de 2019 versie was pas per 1 december 2019.
Ja, dus bij ons is die van 2013 van toepassing.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193979525
Volgens mij is het zo dat bij renovatie het ook verplicht is om een berekening uit te voeren om te kunnen bepalen of er verankering nodig is en zo ja hoe. Dan is de vraag of er een berekening is gemaakt?

Nog los van dat je hebt verzocht het hoe dan ook vast te zetten, maar geen idee hoe je daar iets mee kunt.

Ik lees nu je posts pas aandachtig, deze info heb je al. :@ Maargoed, bekijken of die berekening gemaakt is lijkt me de eerste stap?

[ Bericht 15% gewijzigd door Sumppi op 07-07-2020 20:28:18 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193982444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:18 schreef Sumppi het volgende:
Ik lees nu je posts pas aandachtig, deze info heb je al. :@ Maargoed, bekijken of die berekening gemaakt is lijkt me de eerste stap?
Onze aannemer is heel handig in verantwoordelijkheid van zich afschuiven, dus stap 1 is wat mij betreft uitzoeken of dit klopt. Dan is stap 2 verhaal halen bij hem. Misschien slaan we stap 2 wel over en gaan we meteen naar stap 3: een oplossing eisen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 10:49:38 #194
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193986581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:18 schreef Sumppi het volgende:
Volgens mij is het zo dat bij renovatie het ook verplicht is om een berekening uit te voeren om te kunnen bepalen of er verankering nodig is en zo ja hoe. Dan is de vraag of er een berekening is gemaakt?

Nog los van dat je hebt verzocht het hoe dan ook vast te zetten, maar geen idee hoe je daar iets mee kunt.

Ik lees nu je posts pas aandachtig, deze info heb je al. :@ Maargoed, bekijken of die berekening gemaakt is lijkt me de eerste stap?
Aannemers denken vooral praktisch, dit doen we altijd zo en zo dus dat zal hier zo gebeuren.

Die gaan echt niet bij iedere verbouwing die ze doen en uitvoeren bij het leggen van nokvosten een berekening er op los laten.
pi_193987020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Aannemers denken vooral praktisch, dit doen we altijd zo en zo dus dat zal hier zo gebeuren.

Die gaan echt niet bij iedere verbouwing die ze doen en uitvoeren bij het leggen van nokvosten een berekening er op los laten.
Ja, een vriend van me zei dat ze standaard een bepaald patroon volgen, tenzij het gaat om een huis aan bijvoorbeeld een meer. Maargoed, zij verankeren dan sowieso wel. Niet alle pannen, maar een bepaald deel.

Bij het leggen van zonnepanelen bij ons vertelde de dakdekker ook dat ze dat standaard doen en hij wees ons toen op het bouwbesluit. Ik geloof zo dat ze dan een berekening over zullen slaan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_194101053
Thuiswerkplek ingericht:



Dit is mijn uitzicht:



Ook niet gek dus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194102020
Wat een mooi plekje! En leuk bureautje!
pi_194295508
Ik kom even een update geven ten aanzien van het dak. We zijn lid van Vereniging Eigen Huis en hebben inmiddels advies van een jurist en bouwkundige gehad. Het was de bouwkundige die ons goed kon uitleggen hoe het zat.

In een notendop: volgens het bouwbesluit moeten alle randen over een lengte van minimaal één meter zijn verankerd. Dus: bovenkant, zijkanten, onderkant, randen bij dakramen en randen bij een dakkapel. Soms moeten aanvullende maatregelen worden getroffen, bijv. in bepaalde regio's. Er moet in ieder geval een verankeringsberekening zijn.

We gaan nu dus maar eens contact met de aannemer opnemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194295518
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:25 schreef mrien het volgende:
Wat een mooi plekje! En leuk bureautje!
Gisteren voor het eerst gezeten! Bevalt prima. Vooral de stoel is fijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194296491
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gisteren voor het eerst gezeten! Bevalt prima. Vooral de stoel is fijn.
Het is ook een mooie stoel zo van de zijkant te zien. Waar heb je die vandaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')