abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193337643
Hi,

Op korte termijn zou ik graag een schutting plaatsen. Helaas hebben we niet zo'n goed contact met de buren. Dat zal me niet letten om hun te vragen mee te doen aan het plaatsen van de nieuwe schutting. Dat betekent wel dat de oude coniferen die nu exact op de erfafscheiding staan eruit moeten.

Mijn verzoek aan de buren zal denk ik een van de volgende uitkomsten hebben;
- Ze doen mee en betalen de helft mee
- Ze gaan akkoord en willen niet meebetalen
- Ze gaan niet akkoord

De eerste uitkomst zou uiteraard het mooist zijn.
Toch vraag ik me af, als ze niet meebetalen, ben en blijf ik dan toch de eigenaar van de schutting?
Als ze niet akkoord gaan wil ik de coniferen tot op de erfafscheiding inkorten en de schutting plaatsen. Mag dat? En wat gebeurt als er door deze ingreep een of alle coniferen sneuvelen?

Wat voor advies zouden jullie geven in deze situatie?

gr
Webster
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:04:02 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193337727
Ik vind het nogal wat dat je die coniferen eruit wil halen.
pi_193337752
Ik wacht de aflevering van de rijdende rechter wel af :9
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:06:32 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193337766
Als de relatie met de buren al beneden nul is, zou ik de moeite van vragen niet nemen, coniferen aan jouw kant kortwieken en schutting aan jouw kant van de erfgrens zetten. Kost het minste energie.

Dat valt geheel binnen wat je mag doen juridisch gezien.
pi_193337891
Gaat het om een gesloten haag van coniferen?

Je kan de buren verplichten mee te betalen aan een erfafscheiding maar in het geval van het bovenstaande is die er al.

https://www.juridischloke(...)uren/erfafscheiding/

Je kunt natuurlijk wel informeren naar hoe de buren er over denken.
Misschien hebben zij ook liever een schutting.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193337925
Over een half jaar krijgen we dan een nieuw topic:

Er staat een schutting, ik wil coniferen. Er zijn 3 opties...
pi_193338061
Betekent "niet zo'n goed contact" dat je elkaar gewoon nooit spreekt?
Dan lijkt het me wat voorbarig om van een probleem met de buren te spreken.

Of haten jullie elkaar en zullen beide kanten uit principe altijd de ander tegen werken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193338105
Je kan het gewoon vragen, toch? Nee heb je, ja kan je krijgen. Mochten ze niet meewerken, dan zal ik in jouw geval ook alles aan jouw kant weghalen en de schutting op je eigen erfgrens plaatsen.
Protège moi de mes désirs.
pi_193338138
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
je eigen erfgrens
De erfgrens is natuurlijk gezamenlijk.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193338263
Ook al heb je geen goed contact, even aanbellen en aangeven dat jij graag de coniferen wil vervangen voor schuttingen, en wat zij daarvan vinden kan er toch wel vanaf? Wie weet vinden zij het een uitstekend plan en is het de eerste stap naar beter contact.

Willen ze het wel, maar niet meebetalen, dan worden zij wel voor de helft eigenaar en mogen ze doen wat ze willen (zolang het maar geen schade aan de schutting toebrengt). Eigenlijk hoor je samen mee te betalen aan de erfgrensafscheiding, echter is er nu al een afscheiding, dus lijkt me het lastig om hun te verplichten mee te betalen.

Je mag de coniferen aan jouw kant kort snoeien, als je ze goed snoeit hoef je niet bang te zijn dat ze dood gaan. Vervolgens plaats je de schutting op jouw grond. De schutting is dan van jou, en de buren mogen er ook niets mee doen (dus geen plantjes oid aan hangen).
pi_193338277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:58 schreef webbyplus het volgende:
Toch vraag ik me af, als ze niet meebetalen, ben en blijf ik dan toch de eigenaar van de schutting?
Als hij op de erfgrens komt is de schutting ook van de buren. Maar wat maakt het uit? Of wil je hem ooit meeverhuizen?
pi_193338297
Zou ik niet aan meebetalen iig, liever coniferen dan een lelijke schutting.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:42:58 #13
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193338303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De erfgrens is natuurlijk gezamenlijk.
Lees: Jouw deel aan de kant van de erfgrens.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:00:18 #14
151515 verita
Happy days
pi_193338477
Een schutting of haag op de erfgrens is 'mandelig' en dus beider eigendom.Wil je geen trammelant dan plaats je de schutting 10cm van de erfgrens af, mag hij/zij er ook niets aanhangen want jouw eigendom. Dat kost je 10cm maar geeft een hoop gemoedsrust.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_193338663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:58 schreef webbyplus het volgende:
Hi,

Op korte termijn zou ik graag een schutting plaatsen. Helaas hebben we niet zo'n goed contact met de buren. Dat zal me niet letten om hun te vragen mee te doen aan het plaatsen van de nieuwe schutting. Dat betekent wel dat de oude coniferen die nu exact op de erfafscheiding staan eruit moeten.

Mijn verzoek aan de buren zal denk ik een van de volgende uitkomsten hebben;
- Ze doen mee en betalen de helft mee
- Ze gaan akkoord en willen niet meebetalen
- Ze gaan niet akkoord

De eerste uitkomst zou uiteraard het mooist zijn.
Toch vraag ik me af, als ze niet meebetalen, ben en blijf ik dan toch de eigenaar van de schutting?
Als ze niet akkoord gaan wil ik de coniferen tot op de erfafscheiding inkorten en de schutting plaatsen. Mag dat? En wat gebeurt als er door deze ingreep een of alle coniferen sneuvelen?

Wat voor advies zouden jullie geven in deze situatie?

gr
Webster
Wie betaalt is niet relevant. Als 'ie op de erfgrens staat, is 'ie mandelig.

Wat er gebeurt als de coniferen sneuvelen door jouw snoeiwerk durf ik niet te zeggen. Als ze (i.c. de haag en erfafscheiding) op de erfgrens staan, zijn ze mandelig.


quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:00 schreef verita het volgende:
Een schutting of haag op de erfgrens is 'mandelig' en dus beider eigendom.Wil je geen trammelant dan plaats je de schutting 10cm van de erfgrens af, mag hij/zij er ook niets aanhangen want jouw eigendom. Dat kost je 10cm maar geeft een hoop gemoedsrust.
Ik zou 'm gewoon tegen de erfgrens zetten. Nogal zonde van die 10 cm :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:19:39 #16
151515 verita
Happy days
pi_193338683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik zou 'm gewoon tegen de erfgrens zetten. Nogal zonde van die 10 cm :')
Ja, zeker jammer van die 10 cm. Maar: bijna nergens loopt die erfgrens echt langs een exacte lineaal en als je dan zo'n zeikerd hebt... Met 10 cm ben je wel aardig zeker.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_193338840
waarom zou je je buren in hemelsnaam moedwillig de mogelijkheid van het opleuken van hun kant van de schutting willen ontnemen?
pi_193338882
Zet een stenen schutting neer, dan moeten de buren verplicht de helft Betalen
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:47:33 #19
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193338996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:58 schreef webbyplus het volgende:
Wat voor advies zouden jullie geven in deze situatie?

Ik lees nog geen probleem, hoor. Communicatie is alles.. Of ik nou een goede of slechte band heb met mijn buren, ik zou over de zeik zijn als ze plots iets aan de conniveren of schutting zouden doen.

Bel even aan, kleine moeite.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_193339021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:38 schreef djh77 het volgende:
Zet een stenen schutting neer, dan moeten de buren verplicht de helft Betalen
-Er staat al een erfafscheiding. (de coniferen)
-De buren hebben natuurlijk ook inspraak in wat er op de erfgrens komt te staan.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:18 schreef baskick het volgende:
Wat er gebeurt als de coniferen sneuvelen door jouw snoeiwerk durf ik niet te zeggen. Als ze (i.c. de haag en erfafscheiding) op de erfgrens staan, zijn ze mandelig.
Als TS ze per ongeluk dood snoeit dan gok ik dat hij dan alles mag betalen.
-Zijn eigen helft zou hij al moeten betalen.
-De helft van de buren omdat de bestaande afscheiding door zijn toedoen is vernield.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:59:22 #21
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193339129
Zo blij dat ik geen buren heb, echt altijd gezeik met dat soort lui als ik dat zo van anderen hoor :')
pindazakje
pi_193339405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo blij dat ik geen buren heb, echt altijd gezeik met dat soort lui als ik dat zo van anderen hoor :')
Ja vreselijk, ik heb altijd met al mijn buren problemen gehad.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193339518
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

-Er staat al een erfafscheiding. (de coniferen)
-De buren hebben natuurlijk ook inspraak in wat er op de erfgrens komt te staan.
[..]

Als TS ze per ongeluk dood snoeit dan gok ik dat hij dan alles mag betalen.
-Zijn eigen helft zou hij al moeten betalen.
-De helft van de buren omdat de bestaande afscheiding door zijn toedoen is vernield.
Makes sense, aangezien ze mandelig waren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193339700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

-Er staat al een erfafscheiding. (de coniferen)
-De buren hebben natuurlijk ook inspraak in wat er op de erfgrens komt te staan.
[..]
Nee hoor
quote:
december 2019 heeft de Hoge Raad een arrest gewezen dat veel duidelijkheid schept. In die zaak stond er op de erfgrens al ruim 25 jaar een coniferenhaag. De buren wilden graag in plaats van die coniferenhaag, die niet voldoende privacy bood, een scheidsmuur plaatsen. Daar wilden de andere buren niet aan meewerken.

In hoger beroep was al vast komen te staan dat een coniferenhaag geen muur is in de zin van de wet. Dat betekent dat er, in beginsel, oprichting van een scheidsmuur gevorderd kon worden op de plek van de coniferenhaag.

De buren die de coniferenhaag graag wilden behouden hadden daar tegenin gebracht dat er in dit geval geen scheidsmuur gevorderd kon worden omdat er al een erfafscheiding aanwezig was. Dat was dan wel geen scheidsmuur maar de coniferenhaag is wel een erfafscheiding. Die vlieger ging niet op. Omdat de wet bepaalt dat er een scheidsmuur van twee meter kan worden gevorderd moet die vordering worden toegewezen als er geen scheidsmuur op de erfgrens staat ook al staat er wel een andere erfafscheiding. De buren hadden recht op een scheidsmuur van twee meter en dat is de coniferenhaag niet.

De buren die graag de coniferenhaag wilden behouden hadden nog naar voren gebracht dat de coniferenhaag er al 25 jaar, zonder problemen, stond maar ook dat betekende niet dat de andere buren geen recht meer hadden op een andere erfafscheiding zoals een schutting of een muur.
pi_193339707
Gelukkig woon ik op een appartement dus hoef ik niet te kiezen, maar schuttingen ipv groen is toch wel echt de crème de la crème voor volksbuurtjongens ja. Walgelijk al die betonschuttingen en andere oogaids.
U MAD?
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:06:34 #26
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193339950
Zijn de coniferen op? waarom anders een schutting boven mooi groen verkiezen?
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:34:58 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193340399
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:06 schreef RamboDirk het volgende:
Zijn de coniferen op? waarom anders een schutting boven mooi groen verkiezen?
Omdat iedereen anders is en groen dus niet altijd mooi.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193341322
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:06 schreef RamboDirk het volgende:
Zijn de coniferen op? waarom anders een schutting boven mooi groen verkiezen?
Schaar jij coniferen nou serieus onder de categorie 'mooi groen'...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:23:23 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193341406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Schaar jij coniferen nou serieus onder de categorie 'mooi groen'...?
Coniferen O+
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:51:48 #30
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193341977
Ik ben tuinman en heb hier geregeld mee te maken. Toevallig maandag nog een coniferenhaag op een erfgrens gesnoeid :7

De oude coniferen aan één kant tot aan de erfgrens terugsnoeien en er een schutting tegenaan zetten is in elk geval geen wenselijke optie. Als ze dat al overleven zullen ze nooit meer herstellen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:54:59 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193342057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:51 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ben tuinman en heb hier geregeld mee te maken. Toevallig maandag nog een coniferenhaag op een erfgrens gesnoeid :7

De oude coniferen aan één kant tot aan de erfgrens terugsnoeien en er een schutting tegenaan zetten is in elk geval geen wenselijke optie. Als ze dat al overleven zullen ze nooit meer herstellen.
Herstellen hoeft natuurlijk niet, maar overleven is wel handig. Zouden ze overleven als je ze ze langzaamaan terugsnoeit tot dicht op de erfgrens? Het zijn lelijke dingen, maar ik dacht dat ze best veel kunnen hebben.
pi_193342076
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:06 schreef bleiblei het volgende:
Als de relatie met de buren al beneden nul is, zou ik de moeite van vragen niet nemen, coniferen aan jouw kant kortwieken en schutting aan jouw kant van de erfgrens zetten. Kost het minste energie.

Dat valt geheel binnen wat je mag doen juridisch gezien.
Dat heeft mijn buurman ook gedaan. Toen ik hem later tegenkwam heb ik heb heel vriendelijk verteld dat ik best had willen meebetalen en dat 'ie best de schutting mag opschuiven want het was echt niet nodig geweest om een stuk tuin in te leveren. :D

Tja, dat hij aannames doet zonder ook maar iets te vragen daar kan ik niks aan doen. En dat het contact beneden 0 was komt omdat hij eerder eens ging schreeuwen voordat 'ie gewoon even z'n hart kwam luchten over wat 'm irriteerde. Tja...
pi_193342129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het zijn lelijke dingen, maar ik dacht dat ze best veel kunnen hebben.
Onkruid vergaat niet :P
pi_193342207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:00 schreef verita het volgende:
Een schutting of haag op de erfgrens is 'mandelig' en dus beider eigendom.Wil je geen trammelant dan plaats je de schutting 10cm van de erfgrens af, mag hij/zij er ook niets aanhangen want jouw eigendom. Dat kost je 10cm maar geeft een hoop gemoedsrust.
Wordt niet ooit dan die grond ook van de buren? Iets met verstrijken van de tijd. Na zoveel jaar gebruik is het automatisch van hun...

Daarom zou ik bij een koophuis goed uitkijken hiermee.

Een erfgrens die je gaat opschuiven naar jou kant ga je nooooit meer terugkrijgen. Je zal maar ooit nog eens een tuinhuis of garage willen plaatsen waarbij je net die 10cm weer nodig hebt.... of je levert 10cm in en na een jaar verhuizen die zure buren.
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:03:27 #35
151515 verita
Happy days
pi_193342236
ik weet niet of 20 jaar (de verjaringstermijn) hier van toepassing is
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:07:57 #36
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193342346
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Herstellen hoeft natuurlijk niet, maar overleven is wel handig. Zouden ze overleven als je ze ze langzaamaan terugsnoeit tot dicht op de erfgrens? Het zijn lelijke dingen, maar ik dacht dat ze best veel kunnen hebben.
Nee, dat maakt weinig uit.
Ze kunnen veel hebben, maar coniferen vormen vrijwel geen nieuwe takken op oud hout. De schutting neemt ook (zon)licht weg, wat ook niet meehelpt.
pi_193344113
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:05 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik wacht de aflevering van de rijdende rechter wel af :9
Is al geweest. Eerst geprobeerd de coniferen te vergiftigen.
pi_193346015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:02 schreef tstile het volgende:

[..]

Wordt niet ooit dan die grond ook van de buren? Iets met verstrijken van de tijd. Na zoveel jaar gebruik is het automatisch van hun...

Daarom zou ik bij een koophuis goed uitkijken hiermee.

Een erfgrens die je gaat opschuiven naar jou kant ga je nooooit meer terugkrijgen. Je zal maar ooit nog eens een tuinhuis of garage willen plaatsen waarbij je net die 10cm weer nodig hebt.... of je levert 10cm in en na een jaar verhuizen die zure buren.
Hoezo zou dat? De oorspronkelijke tevens daadwerkelijke en tevens mandelige erfafscheiding staat toch nog steeds op de erfgrens?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193348380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is al geweest. Eerst geprobeerd de coniferen te vergiftigen.
Nee nee, dat waren stoffen van al jaren en jaren ervoor. Volgens bodemonderzoek kon deze mevrouw dat nooit gedaan hebben gelet op de tijd die zij er woonde ;)
  donderdag 28 mei 2020 @ 08:13:33 #40
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193348688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:55 schreef tstile het volgende:
Dat heeft mijn buurman ook gedaan. Toen ik hem later tegenkwam heb ik heb heel vriendelijk verteld dat ik best had willen meebetalen en dat 'ie best de schutting mag opschuiven want het was echt niet nodig geweest om een stuk tuin in te leveren.

Tja, dat hij aannames doet zonder ook maar iets te vragen daar kan ik niks aan doen. En dat het contact beneden 0 was komt omdat hij eerder eens ging schreeuwen voordat 'ie gewoon even z'n hart kwam luchten over wat 'm irriteerde. Tja...
Haha, mooi voorbeeld! Precies waarom je gewoon even moet aanbellen in plaats van een topique te openen..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 mei 2020 @ 12:50:39 #41
414785 sirdanilot
pi_193352363
Je kunt het ook oplossen zoals onze aso Turkse buren vroeger deden: ze spoten gif in de haag vanaf hun kant van de tuin waardoor die langzaam dood ging en daarna zetten ze gewoon een schutting neer :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_193358470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 23:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoezo zou dat? De oorspronkelijke tevens daadwerkelijke en tevens mandelige erfafscheiding staat toch nog steeds op de erfgrens?
Totdat ze verhuizen en de nieuwe buren 'hun' coniferen weghalen omdat ze de schutting ook wel mooi vinden.

Ja wat doe je dan... de schutting weer 20 cm terug plaatsen? of eisen dat er een nieuwe afscheiding komt te staan? Dus een nieuwe schutting voor de schutting? Dan sta je wel voor schut bij je nieuwe buren :p en daar moet je dan wel aan meebetalen....

nee tja ik weet niet of dit allemaal zo wijs is. Beste is een tijdje vriendelijk goedemorgen zeggen tegen de buren en dan eens voorzichtig gaan peilen.

Mijn buurman heeft in ieder geval aangegeven dat 'ie volgende keer 'wel ff komt overleggen'. _O-

Eigenlijk hoeft dat van mij helemaal niet, hij doet maar wat 'ie niet laten kan, maar heb geen zin om als lul bekend te staan dus prima zo
pi_193359773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:07 schreef tstile het volgende:

[..]

Totdat ze verhuizen en de nieuwe buren 'hun' coniferen weghalen omdat ze de schutting ook wel mooi vinden.

Ja wat doe je dan... de schutting weer 20 cm terug plaatsen? of eisen dat er een nieuwe afscheiding komt te staan? Dus een nieuwe schutting voor de schutting? Dan sta je wel voor schut bij je nieuwe buren :p en daar moet je dan wel aan meebetalen....

nee tja ik weet niet of dit allemaal zo wijs is. Beste is een tijdje vriendelijk goedemorgen zeggen tegen de buren en dan eens voorzichtig gaan peilen.

Mijn buurman heeft in ieder geval aangegeven dat 'ie volgende keer 'wel ff komt overleggen'. _O-

Eigenlijk hoeft dat van mij helemaal niet, hij doet maar wat 'ie niet laten kan, maar heb geen zin om als lul bekend te staan dus prima zo
Ze hebben niet zonder overleg aan de mandelige haag te komen :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193364953
Alles OP de ergrens is mandelig.
Ook al betaal jij de boel in je eentje, op de erfgrens? Mandelig.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

Dat geldt dus ook voor die coniferen, however, je hebt recht om een schutting neer te zetten.
Kan dat niet van de erfgrens af want dan zit je nog te kloten met die coniferen? Dan heb je grote kans dat een rechter tegen de tegenwerkende buren zal zeggen : u heeft pech, coniferen moeten weg en dat beide partijen moeten mee betalen.

Als onwelwillende buur, is het vaak maar verstandiger mee te werken, dan kun je altijd nog zeggen wij betalen dan niet mee.. de blije buur is dan vaak dom genoeg om het toch op de erfgrens te zetten en heb je dus een gratis schutting.
pi_193364989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:02 schreef tstile het volgende:

[..]

Wordt niet ooit dan die grond ook van de buren? Iets met verstrijken van de tijd. Na zoveel jaar gebruik is het automatisch van hun...

Daarom zou ik bij een koophuis goed uitkijken hiermee.

Een erfgrens die je gaat opschuiven naar jou kant ga je nooooit meer terugkrijgen. Je zal maar ooit nog eens een tuinhuis of garage willen plaatsen waarbij je net die 10cm weer nodig hebt.... of je levert 10cm in en na een jaar verhuizen die zure buren.
Nee zo werkt het niet.

Alleen via een notaris kun je een stuk land op die manier kwijt raken, door het vast te leggen dat het van de buren is.

Verjaring geld in dit soort gevallen niet, ja misschien na 50+ jaar ofzo nadat de 'oorspronkelijke eigenaren er niet meer zijn', maar zolang iemand er woont die het gekocht heeft en daarna is de situatie ontstaan, is er nooit sprake van verjaring.

/rijdende rechter rules.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:11:33 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193366216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:58 schreef webbyplus het volgende:
Wat voor advies zouden jullie geven in deze situatie?
Het is BBQ-weer dit weekend, dus nodig je buren uit voor een Corona proof BBQ en breng dan terloops ter sprake dat je speelt met het idee om iets anders te doen met erfafscheiding.
So we just called him Fred
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:06:10 #47
51385 baskick
Juist ja!
pi_193367101
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Het is BBQ-weer dit weekend, dus nodig je buren uit voor een Corona proof BBQ en breng dan terloops ter sprake dat je speelt met het idee om iets anders te doen met erfafscheiding.
Van niet zo goed contact naar uitnodigen voor een barbecue, dat is nogal een stap :+

Maar TS komt zo te zien niet terug in z'n eigen topic.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:11:29 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193367197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef baskick het volgende:
Van niet zo goed contact naar uitnodigen voor een barbecue, dat is nogal een stap :+
Tja, dat ligt er maar net aan wat "niet zo'n goed contact" inhoud.
So we just called him Fred
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:33:05 #49
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193375005
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo blij dat ik geen buren heb, echt altijd gezeik met dat soort lui als ik dat zo van anderen hoor :')
Ja dit dus, zou ik ook geen zin in hebben moet je opeens 50% betalen van een dure schutting omdat je buurman zich zo nodig verveelt terwijl je nog prima coniferen hebt staan. Ik zou daar ook geen zin in hebben. Allebei 5cm van de grens afzitten en doen waar je zin in hebt is het enige juiste antwoord hier.
pi_193375441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Van niet zo goed contact naar uitnodigen voor een barbecue, dat is nogal een stap :+

Maar TS komt zo te zien niet terug in z'n eigen topic.
wat een lul
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')