abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 14:57:39 #1
8781 crew  Frutsel
pi_193337631
quote:
SLACHTERIJ IN APELDOORN AFGESLOTEN, POLITIE MASSAAL AANWEZIG

APELDOORN - Hulpdiensten zijn woensdagmiddag massaal uitgerukt naar de slachterij van Vion in Apeldoorn. Het terrein aan de Laan van Malkenschoten is afgesloten, maar waarom is nog onduidelijk.

Vanwege het incident is Grip 1 afgegeven, wat betekent dat er verschillende hulpdiensten ingezet worden en samen moeten werken. Er zijn meerdere voertuigen van de politie aanwezig, laat een correspondent weten. Ook zijn er handhavers en brandweerwagens. Niemand mag het terrein op of af.

Een woordvoerder van Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland kan nog niet zeggen wat er aan de hand is. De politie verwijst door naar de gemeente, maar die kan nog niet reageren. Ook Vion kan nog niets zeggen.
quote:
Slachterij Apeldoorn hermetisch afgesloten
APELDOORN - De politie in Apeldoorn is woensdagmiddag met meerdere voertuigen en met een hoge alarmering richting een slachterij van vleesverwerker Vion gegaan. Dit ,,ter ondersteuning van de gemeente", aldus een politiewoordvoerder.

Een woordvoerder van de gemeente kan niet zeggen wat er aan de hand is. Het gaat om een slachthuis aan de Laan van Malkenschoten. Volgens RTL Nieuws zijn er eerder op de dag meerdere busjes met arbeidsmigranten aangekomen. Zij zouden te dicht op elkaar hebben gezeten, meldt een woordvoerder van het ministerie van Landbouw.

Eerder werden slachthuizen van Vion gesloten wegens uitbraken van het nieuwe coronavirus. Bij de vestiging in Groenlo bleken 147 van de 657 medewerkers positief getest op het coronavirus.

Het bedrijf heeft nog niet gereageerd.
Eerdere berichten:

20 mei
Slachthuis Groenlo dicht na coronauitbraak
https://www.gelderlander.(...)t-sluiting~a8c798ae/

26 mei
Medewerkers slachthuis Groenlo zorgen voor uitbraak corona in Duitsland
https://www.gelderlander.(...)met-corona~a5884ae2/

26 mei:
VION neemt direct aanvullende maatregelen om Groenlo incidenten te voorkomen
https://www.pigbusiness.n(...)tingen-slachthuizen/

Zie ook
COR / Slachthuizen zijn coronabrandhaarden

Lijkt erop dat de 'directe maatregelen' van VION nog niet afdoende waren... :')
pi_193337833
GRIP 1 ook echt, koekoek. Arbeidsmigranten in opstand met allerlei slagersmaterieel in de aanslag?
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:14:31 #3
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193339322
Coronaslachters Groenlo mogelijk aan het werk in plaats van in quarantaine.
quote:
Volgens Vion zijn er mogelijk meerdere mensen werkzaam die op de quarantaine-lijst staan van de eerder gesloten slachterij in Groenlo.
Die mensen hebben ook allemaal boter op hun hoofd... Quarantaine? Was da...?
pi_193340017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:14 schreef Bocaj het volgende:
Coronaslachters Groenlo mogelijk aan het werk in plaats van in quarantaine.
[..]

Die mensen hebben ook allemaal boter op hun hoofd... Quarantaine? Was da...?
https://www.volkskrant.nl(...)de-snijden~b5868d72/

De heer van gool (de eigenaar van ottoforce) dat hij excels van werknemers met ziektemeldingen en werkgevers bijhoudt. Ook dat ze het vervoer echt goed hebben aangepast. ;)
pi_193340220
Waarom heeft geen enkel nieuwsbericht het over de veiligheid van het vlees?
Ik geloof best dat je het veilig kunt eten als je het goed verhit. Maar hoe zit het met bv de voorverpakte carpaccio die bij de suup ligt? Die is rauw?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:30:56 #6
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193340336
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:23 schreef valentijn101 het volgende:
Waarom heeft geen enkel nieuwsbericht het over de veiligheid van het vlees?
Ik geloof best dat je het veilig kunt eten als je het goed verhit. Maar hoe zit het met bv de voorverpakte carpaccio die bij de suup ligt? Die is rauw?
Kan blijkbaar niet besmet raken...
pi_193342687
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kan blijkbaar niet besmet raken...
Ligt nog maanden in de vriezers
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:29:10 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_193342712
De slachterijen beflikkeren de boel altijd al, waarom zouden ze daar mee stoppen vanwege een virus?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:42:57 #9
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193344048
Ah kijk nog zo'n branche die zich kenmerkt door goed werkgeverschap! :')

man man man
pi_193348717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:42 schreef RamboDirk het volgende:
Ah kijk nog zo'n branche die zich kenmerkt door goed werkgeverschap! :')

man man man
jA maAr iK GA EchT nieT tevEEl VooR me VleES BetALen!!!11!!
pi_193348755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:16 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

jA maAr iK GA EchT nieT tevEEl VooR me VleES BetALen!!!11!!
Dat is natuurlijk makkelijk gezegd dat consumenten de schuld zijn van dit goedkope vlees. Maar als er duurder vlees in winkels ligt zal er gewoon wat minder van gekocht worden. Het is de harde concurrentiestrijd om consumenten door winkels die deze omstandigheden scheppen en in stand houden.
pi_193348777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk makkelijk gezegd dat consumenten de schuld zijn van dit goedkope vlees. Maar als er duurder vlees in winkels ligt zal er gewoon wat minder van gekocht worden. Het is de harde concurrentiestrijd om consumenten door winkels die deze omstandigheden scheppen en in stand houden.
Consumenten hebben boter op hun hoofd. En veel ook. Half in opstand komen als er wordt gehint dat men misschien een dagje minder vlees moet eten, niet meer willen betalen dan kiloknallerprijzen, maar "OH WAT EEN SCHANDE DAT DIE WERKOMSTANDIGHEDEN ZO KUT ZIJN!!!!".
pi_193348842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Consumenten hebben boter op hun hoofd. En veel ook. Half in opstand komen als er wordt gehint dat men misschien een dagje minder vlees moet eten, niet meer willen betalen dan kiloknallerprijzen, maar "OH WAT EEN SCHANDE DAT DIE WERKOMSTANDIGHEDEN ZO KUT ZIJN!!!!".
Hebben consumenten boter op hun hoofd of worden arbeidsomstandigheden en gebruikte productieprocessen bewust weggehouden van consumenten?

Zou er net zoals op pakjes sigaretten bij vlees afdelingen livestreams vanuit slachterijen vertoont moeten gaan worden. Bij kledingwinkels constant films over de productie van grondstoffen en de overvolle naaiateliers waar onze arbodienst meteen de boel zou sluiten. :D
pi_193348999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hebben consumenten boter op hun hoofd of worden arbeidsomstandigheden en gebruikte productieprocessen bewust weggehouden van consumenten?

Zou er net zoals op pakjes sigaretten bij vlees afdelingen livestreams vanuit slachterijen vertoont moeten gaan worden. Bij kledingwinkels constant films over de productie van grondstoffen en de overvolle naaiateliers waar onze arbodienst meteen de boel zou sluiten. :D
Als je als vleeseter nu nog niet weet hoe het er aan toegaat in slachthuizen heb je boter op je hoofd ja. Al jaren worden er regelmatig noodklokken geluid.
pi_193349111
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Consumenten hebben boter op hun hoofd. En veel ook. Half in opstand komen als er wordt gehint dat men misschien een dagje minder vlees moet eten, niet meer willen betalen dan kiloknallerprijzen, maar "OH WAT EEN SCHANDE DAT DIE WERKOMSTANDIGHEDEN ZO KUT ZIJN!!!!".
Het is ook gewoon een schande dat het hier zo'n zooitje is in de slachthuizen op bijna elk terrein. :') Dat de consument boter op zijn hoofd heeft doet daar geen afbreuk aan.

Ik eet zelf geen vlees, maar wereldwijd zal er altijd vraag naar vlees blijven en in slachthuizen in het buitenland gaat het er niet beter aan toe. Dus het zou mooi zijn als het lukt om de slachthuizen in Nederland in ieder geval fatsoenlijk te laten functioneren.
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:09:39 #16
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193349306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Consumenten hebben boter op hun hoofd. En veel ook. Half in opstand komen als er wordt gehint dat men misschien een dagje minder vlees moet eten, niet meer willen betalen dan kiloknallerprijzen, maar "OH WAT EEN SCHANDE DAT DIE WERKOMSTANDIGHEDEN ZO KUT ZIJN!!!!".
Heel gemakkelijk argument. Dit ontslaat werkgevers niet van hun verantwoordelijkheden. Uiteindelijk zijn het dezelfde consumenten die in uitgeknepen banen werken en niet genoeg verdienen om vlees bij bijvoorbeeld een keurslager te kunnen kopen.

En zo is de cirkel weer rond.
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2020 @ 09:16:36 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193349401
Ik las dat het vooral ging om het vervoer van de medewerkers van en naar deze locatie en het vermoeden dat er mensen die in Groenlo werkten en in quarantaine zouden moeten zitten hier aan het werk zijn gezet.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_193349656
Vindt men de schandalige behandeling van medewerkers nu een probleem omdat het voor die mensen zo zielig is, of vindt men het misschien toch vooral een probleem omdat het 'corona-brandhaarden' kunnen worden, met kans op verspreiding?

In het eerste geval vraag me ik me namelijk af waarom er niet al eerder moord en brand werd geschreeuwd. De erbarmelijke leef en- arbeidsomstandigheden van arbeidsmigranten uit Polen en Roemenië (o.a.) zijn mag ik toch hopen al jaren geen geheim meer.
Dat bijna geen Nederlander het fysiek en mentaal vaak zware slachtwerk niet wil doen, is dat ook niet. En dat vlees/eieren/zuivel zo goedkoop mogelijk in de supermarkt moet liggen, en we ongeveer de halve wereld van vlees e.d. willen voorzien ook niet....waardoor de productiesnelheid enorm hoog ligt....

Lijkt me geen hogere wiskunde dus, om te bedenken dat je als consument daar aan meebetaalt als je vlees/eieren/zuivel koopt. Of men moet onder een steen geleefd hebben. Kan ook hoor. Wel met de vingers in de oren en de ogen stijf dichtgeknepen dan denk ik.

Niet dat je er niet tegen mag uitspreken - graag zelfs - maar laten 'we' nu niet met z'n allen massaal pretenderen dat we het zo verschrikkelijk zielig en oneerlijk vinden voor die migranten. Of handel er dan tenminste naar...

EDIT: ik heb het niet enkel over hier op FOK!, maar ook over opiniestukken in de krant die het nu opeens over beestachtige omstandigheden hebben. Zonder die corona hadden ze er nooit over geschreven...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')