abonnement Unibet Coolblue
pi_193336425
Mijn oudste is verkouden, maar is van de week getest op het virus, en mag weer naar school van de GGD, omdat het een onschuldig virus is, en het schoolverzuim anders te hoog oploopt. Na een week verzuim mag ieder leerplichtig kind dit laten testen, voor degenen die het niet wisten. De verkoudheid duurt nu al een maand.
Echter, ontstond al vrij snel de discussie over de andere kinderen. Als ze die aansteekt, mogen die allemaal thuisblijven, tot ze zelf getest zijn. Dus nu zit mijn dochter alsnog in haar eentje thuis, en niemand gaat zijn kind met de mijne laten spelen, want niemand zit te wachten om een verkoudheid in huis te halen. :N
Als ik dat eerder had beseft, hadden we die test niet laten doen, dat was een half trauma voor m'n dochter :')


Twee weken geleden was ik er getuige van dat iemand uit de HEMA werd gezet omdat ze een niesaanval had. Hilarisch schouwspel was het, tussen het niesen door vertelde die vrouw dat ze hooikoorts had, maar die twee dikkerdjes van de HEMA begonnen over veiligheid en dat soort dingen, en toen mocht die mevrouw alsnog vertrekken.
Lijkt me fucking irritant.

Als ik in de Appie even moet hoesten, voel ik me nu gelijk aangekeken of ik melaats ben. Herkent iemand dit?
Heeft er iemand hier hooikoorts, en is dat niet ontzettend lastig nu?
-nee-
pi_193336475
ja herkenbaar moet soms ook wel even kuchen in de supermarkt bij Jumbo was dat het ergst voor de crisis daar kom ik nu dus maar even niet, bij AH klein kuchje gehad niemand deed moeilijk.

Bij andere winkel moest een medewerker proesten was wel grappig

Zelf neem ik een kaugompje als ik erop uitgat dat help wel
onderweg wel een wat mensen horen kuchen en proetsen

Bij mijn zus verslikte ik me in de koffie c_/ ging ze bijna oer de rooie :|W
pi_193336476
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik merk het wel aan mezelf. Ik hoest eigenlijk een beetje chronisch, hoest het hele jaar door. Niet zo'n gebulder dat mensen denken wat heb jij nou (rook ook verder niet etc) maar meer een kuchje hoest steeds heb ik toch wel. Ik voel me zelf toch wel bezwaard moet ik zeggen, in de supermarkt wat minder (want grote winkel) maar vooral bij de slager en bakker sta ik het soms echt op te houden/in te houden.
pi_193336485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:35 schreef anndb het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik merk het wel aan mezelf. Ik hoest eigenlijk een beetje chronisch, hoest het hele jaar door. Niet zo'n gebulder dat mensen denken wat heb jij nou (rook ook verder niet etc) maar meer een kuchje hoest steeds heb ik toch wel. Ik voel me zelf toch wel bezwaard moet ik zeggen, in de supermarkt wat minder (want grote winkel) maar vooral bij de slager en bakker sta ik het soms echt op te houden/in te houden.
ik snap je alleen inhouden is na mijn idee ook slecht voor je
pi_193336490
Dat wordt gezellig in net najaar als de verkoudheidsvirussen helemaal rondgaan.
pi_193336504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:36 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

ik snap je alleen inhouden is na mijn idee ook slecht voor je
Ja en gaat helaas ook niet altijd even goed, ik sta dan echt met een raar getrokken bek soms maarja bij de slager en zo vooral op zo'n kleine ruimte, mensen kijken je echt aan van zou je niet beter thuis blijven?! Terwijl er (voor zover ik weet natuurlijk, niet getest) niks aan de hand is verder en ik het hele jaar dit zo heb.
pi_193336515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:37 schreef anndb het volgende:

[..]

Ja en gaat helaas ook niet altijd even goed, ik sta dan echt met een raar getrokken bek soms maarja bij de slager en zo vooral op zo'n kleine ruimte, mensen kijken je echt aan van zou je niet beter thuis blijven?! Terwijl er (voor zover ik weet natuurlijk, niet getest) niks aan de hand is verder en ik het hele jaar dit zo heb.
neem een dropje of stukje kauwgom mee dat help wel althans bij mij
pi_193336594
Tot nu toe prima. En dat zal de hele zomer wel zo blijven. Maar als de temps weer omlaag gaan in de herfst krijg ik instant verkoudheidsachtige klachten. Als ik dan voor elke loopneus, verstopte neus, kuchje, keelpijntje en nies me moet laten testen kan ik elke dag gaan. :D

Dat zal wel voor meer mensen gelden dus ben zeer benieuwd hoe dat gaat werken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:46:39 #9
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_193336642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:36 schreef ZwangerPetro het volgende:
Dat wordt gezellig in net najaar als de verkoudheidsvirussen helemaal rondgaan.
Als iedereen met verkoudsheidssymtonen gewoon thuisblijven valt dat wel mee.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_193336739
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:32 schreef Marsenal het volgende:
Mijn oudste is verkouden, maar is van de week getest op het virus, en mag weer naar school van de GGD, omdat het een onschuldig virus is, en het schoolverzuim anders te hoog oploopt. Na een week verzuim mag ieder leerplichtig kind dit laten testen, voor degenen die het niet wisten. De verkoudheid duurt nu al een maand.
Echter, ontstond al vrij snel de discussie over de andere kinderen. Als ze die aansteekt, mogen die allemaal thuisblijven, tot ze zelf getest zijn. Dus nu zit mijn dochter alsnog in haar eentje thuis, en niemand gaat zijn kind met de mijne laten spelen, want niemand zit te wachten om een verkoudheid in huis te halen. :N
Als ik dat eerder had beseft, hadden we die test niet laten doen, dat was een half trauma voor m'n dochter :')

Twee weken geleden was ik er getuige van dat iemand uit de HEMA werd gezet omdat ze een niesaanval had. Hilarisch schouwspel was het, tussen het niesen door vertelde die vrouw dat ze hooikoorts had, maar die twee dikkerdjes van de HEMA begonnen over veiligheid en dat soort dingen, en toen mocht die mevrouw alsnog vertrekken.
Lijkt me fucking irritant.

Als ik in de Appie even moet hoesten, voel ik me nu gelijk aangekeken of ik melaats ben. Herkent iemand dit?
Heeft er iemand hier hooikoorts, en is dat niet ontzettend lastig nu?
Herkenbaar, mijn vriendin heeft hooikoorts en kreeg laatst een niesbui in de AH. Iedereen keek haar verschrikt aan met zo'n uitdrukking van: hoezo ben jij in deze winkel?????
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193336751
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:46 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Als iedereen met verkoudsheidssymtonen gewoon thuisblijven valt dat wel mee.
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen ieder jaar een loopneus heeft. Hier is het dus maar één kleuter momenteel, maar dat zorgt er voor dat ik na 3 maanden coronacrisis nog steeds niet echt goed efficient kan werken en studeren.
-nee-
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:55:05 #12
130803 Gripper
Get a grip
pi_193336774
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:56:07 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_193336794
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen ieder jaar een loopneus heeft. Hier is het dus maar één kleuter momenteel, maar dat zorgt er voor dat ik na 3 maanden coronacrisis nog steeds niet echt goed efficient kan werken en studeren.
Het blijft lastig.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:57:00 #14
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_193336809
Nou, zo onschuldig is het allemaal niet meer hoor. Sterker nog, de lat ligt soms wel lager dan niezen en hoesten. Zo soms heb ik het idee dat twee typische hooikoorts-snifjes te kort op elkaar gelijk staat aan een driedubbele genocide bij sommige voorbijgangers. :{

Net weer in de supermarkt. Vermoeiend allemaal. Leven wordt er niet leuker op met zoveel wantrouwen.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  Spellchecker woensdag 27 mei 2020 @ 13:57:31 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193336821
Vroeger zei je "gezondheid" als iemand moest niesen ..... nu ren je voor je leven.
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:04 #16
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193336843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef maily het volgende:
Vroeger zei je "gezondheid" als iemand moest niesen ..... nu ren je voor je leven.
ik ga "gezondheid" gewoon weer invoeren als ik er weer een tegen kom

Wie doet mee?
pi_193337082
Het gaat toch om het hoesten en niet om het niezen ?. Rare mensen die dat verschil niet weten en meteen in de paniek-stand belanden als er iemand niest.

Ik doe mee, als er iemand niest zeg ik gezondheid en als er iemand hoest in de supermarkt/winkel richting een stelling sla ik die producten over.
pi_193337974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:59 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

ik ga "gezondheid" gewoon weer invoeren als ik er weer een tegen kom

Wie doet mee?
Ik. ik zeg nog steeds "gezondheid" als iemand niest en ben dat niet van plan om dat te veranderen
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_193338063
quote:
:D

Zo herkenbaar dit. Heb zelf nog geen last van verkoudheid of hoesten. Gek hè. Werk al sinds 2,5 maand thuis zo ongeveer. Gek dat ik al maanden geen verkoudheid meer heb terwijl ik normaal gesproken elk jaar wel 4-5 keer verkouden ben en dan voor langere perioden, 2 weken bv.

Heeft niets met airco, ventilatie en besmetting te maken hebben natuurlijk. O-)

Maar heb wel te doen met lieden die nu hooikoorts hebben of verkouden zijn. Of zoals in dit leuke stukje van de VK een botte opmerking krijgen van een botte persoon random ergens.

Hou mijn hard vast voor het najaar (ik moet toch ooit weer eens echt verkouden gaan worden, anders haal ik mijn jaarlijkse quotum van 4-5 keer per jaar niet).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193338080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef maily het volgende:
Vroeger zei je "gezondheid" als iemand moest niesen ..... nu ren je voor je leven.
Nu zeggen ze:

Thuisblijven trut!

https://www.volkskrant.nl(...)ijven-trut~b3d6e896/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Spellchecker woensdag 27 mei 2020 @ 15:28:18 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193338119
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:25 schreef Salina het volgende:

[..]

Nu zeggen ze:

Thuisblijven trut!

https://www.volkskrant.nl(...)ijven-trut~b3d6e896/
Ja ik had het hierboven al ergens gezien :D
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:30:51 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193338151
Ik heb hooikoorts maar onderdruk in winkels het niezen. Op de fiets in de openlucht ga ik gewoon voluit 8-) . En ja, het is irritant. Maar voorspelbaar. Wist al in Maart dat dat fantastisch zou worden dit jaar :') .
pi_193338198
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:28 schreef maily het volgende:

[..]

Ja ik had het hierboven al ergens gezien :D
Ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat ik zou doen als ik zo'n opmerking op me afgevuurd zou krijgen.

Vooropgesteld: ik ben heel braaf, en vriendelijk. Zou dus nooit andere mensen zomaar aanspreken op gedrag in de supermarkt, op straat oid. Of het moet echt uit de hand lopen. Of ik moet echt een kutdag hebben.

Maar als iemand tegen MIJ zo een opmerking maakt terwijl dat niet nodig is geweest (in dit geval van het artikel, want je slikt heel onschuldig en vervelend een vliegje in, hoest wat, en NET op dat moment komt er een persoon voorbij gelopen, fu*king irritant) zou ik echt niet weten hoe ik zou reageren.
Soms laat ik het gewoon over me heen lopen (niet de moeite van reageren waard), maar ik merk wel dat ik - net als best wel wat anderen lees ik wel eens hier - soms wel wat extra geprikkeld en geirriteerd ben nu.
Ik sta dus niet per definitie voor mezelf in. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193338223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:25 schreef Salina het volgende:

[..]

Nu zeggen ze:

Thuisblijven trut!

https://www.volkskrant.nl(...)ijven-trut~b3d6e896/
Column vol met verzonnen incidenten.
  Spellchecker woensdag 27 mei 2020 @ 15:36:44 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193338230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:34 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat ik zou doen als ik zo'n opmerking op me afgevuurd zou krijgen.

Vooropgesteld: ik ben heel braaf, en vriendelijk. Zou dus nooit andere mensen zomaar aanspreken op gedrag in de supermarkt, op straat oid. Of het moet echt uit de hand lopen. Of ik moet echt een kutdag hebben.

Maar als iemand tegen MIJ zo een opmerking maakt terwijl dat niet nodig is geweest (in dit geval van het artikel, want je slikt heel onschuldig en vervelend een vliegje in, hoest wat, en NET op dat moment komt er een persoon voorbij gelopen, fu*king irritant) zou ik echt niet weten hoe ik zou reageren.
Soms laat ik het gewoon over me heen lopen (niet de moeite van reageren waard), maar ik merk wel dat ik - net als best wel wat anderen lees ik wel eens hier - soms wel wat extra geprikkeld en geirriteerd ben nu.
Ik sta dus niet per definitie voor mezelf in. :@
Een mij onbekend vrouwspersoon moet wel heel erg tegen mij tekeergaan om mij dat te laten zeggen hoor ...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')