abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:27:19 #151
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193385528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:21 schreef Apotheose het volgende:

[..]

fixed :*
Het verschil tussen een taal en dialect is niet gebaseerd op objectieve maatstaven. Ik vind het verder wel heel leuk voor de Friezen dat zij die erkenning krijgen, maar Fries is wat mij betreft niet meer een aparte taal dan de Limburgse dialecten.
pi_193386805
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het verschil tussen een taal en dialect is niet gebaseerd op objectieve maatstaven. Ik vind het verder wel heel leuk voor de Friezen dat zij die erkenning krijgen, maar Fries is wat mij betreft niet meer een aparte taal dan de Limburgse dialecten.
Je geeft het zelf al aan: wat jou betreft. Jouw mening. Feiten liggen anders maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. :s)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:18:36 #153
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193387201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan: wat jou betreft. Jouw mening. Feiten liggen anders maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. :s)
Taalkundig is Fries niet meer een taal dan Limburgs. Politiek wel. Ik ben mij er bewust van dat vele anderen de politieke verdeling zwaarder laten wegen. Ik doe dat niet, dus vandaar 'wat mij betreft'.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:22:34 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193387272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:18 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Taalkundig is Fries niet meer een taal dan Limburgs. Politiek wel. Ik ben mij er bewust van dat vele anderen de politieke verdeling zwaarder laten wegen. Ik doe dat niet, dus vandaar 'wat mij betreft'.
Taalkundig is Fries zeker wel meer ern taal dan Limburgs wat tenslotte slechts een dialect is. Fries heeft een eigen syntax en een eigen grammatica. Limburgs is gewoon Duits met een spraakgebrek.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193388987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:09 schreef LittleTeaCup het volgende:
Even op inhaken. Ik ben Limburgse, heb er tot mijn 26e gewoond en ben toen gillend vertrokken.

Nooit in dialect opgevoed en dan sta je gewoon permanent 0-1 achter. Ik was daarom altijd de Hollander, ondanks dat beide ouders Limburgs zijn en ik er geboren ben. Ik heb me nooit volledig thuisgevoeld of een gevoel van 100% acceptatie gehad. Natuurlijk, ik heb genoeg Limburgse vrienden, nog steeds, die me erg dierbaar zijn. Maar in het dagelijks leven is het gewoon niet altijd even leuk. Ga maar eens naar een willekeurige supermarkt waar de caissière je stoïcijns in het Limburgs dialect aanspreekt en je in het Nederlands reageert (mijn dialect is om te janken, proberen is zinloos).Hij of zij is dan een stuk minder amicaal met je. En dat is het topje van de ijsberg. Ik hoor vaak Limburgse vrienden en kennissen negatief spreken over ‘de Hollanders’. Zelfs eens meegemaakt dat een Rotterdamse ex van mij telefonisch een broodje wilde bestellen en gewoon de verbinding werd verbroken. Ik woon nu bijna 10 jaar in Zuid-Holland en heb die ‘haat’ nooit andersom meegemaakt. Ik ben hier zonder blikken of blozen verwelkomd en ik heb sterk het gevoel dat het andersom een stuk moeilijker zou zijn.

Ik denk dat het ook wel verschil maakt waar je in Limburg bent. Ik denk dat je in een wat grotere stad makkelijker als buitenstaander je plek zal vinden. Maar in het gemiddelde Limburgse durp, neuh.
Haha dat dialect spreken is wel herkenbaar. Pas toen ik een vriendin uit het westen had, kreeg ik een spiegel voor hoe je dan wordt buitengesloten. Dat realiseer je je niet als dialect spreker. Je gaat dan ook de verschillen in mentaliteit en cultuur zien.
In ZH ook meteen opgenomen in de groep, altijd welkom gevoeld. Maar ik ben dan ook zo autistisch dat ik een voorkeur heb voor de directheid van mijn westerse medelanders :)
Verder ga ik er alleen nog naartoe om te fietsen door de heuvels en biertjes te drinken op alle mooie terrasjes (in het dialect bestellen vanzelfsprekend). Heerlijke vakantie-provincie.
pi_193389068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Taalkundig is Fries zeker wel meer ern taal dan Limburgs wat tenslotte slechts een dialect is. Fries heeft een eigen syntax en een eigen grammatica. Limburgs is gewoon Duits met een spraakgebrek.
^)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:08:39 #157
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193389444
Niks mis met Limburgers, zeker niks mis met Limburg, de mooiste provincie om te fietsen, maar dat taaltje klinkt bij sommigen wel heel vervelend. :')

Die boer uit BZV bijvoorbeeld, vreselijk. _O-
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:09:37 #158
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193389477
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:08 schreef Zwansen het volgende:
Niks mis met Limburgers, zeker niks mis met Limburg, de mooiste provincie om te fietsen, maar dat taaltje klinkt bij sommigen wel heel vervelend. :')

Die boer uit BZV bijvoorbeeld, vreselijk. _O-
Die boer komt dan ook uit Brabant
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193392430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:09 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Die boer komt dan ook uit Brabant
:D :') _O-

niet gevolgd verder dus geen idee :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:59:05 #160
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193393678
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:09 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Die boer komt dan ook uit Brabant
Ik zie het ja, Oeffelt. _O-

Maar dat ligt tegen Limburg aan. Dat accent, dat is toch meer Limburgs dan Brabants? :@
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:59:51 #161
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193393693
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik zie het ja, Oeffelt. _O-

Maar dat ligt tegen Limburg aan. Dat accent, dat is toch meer Limburgs dan Brabants? :@
Het is een soort rare mix die ik niet echt kan plaatsen. Heb het zelf nog nooit zo gehoord en ik kom uit noord-Limburg.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193414393
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:51 schreef Roman_Craig het volgende:

[..]

Haha dat dialect spreken is wel herkenbaar. Pas toen ik een vriendin uit het westen had, kreeg ik een spiegel voor hoe je dan wordt buitengesloten. Dat realiseer je je niet als dialect spreker. Je gaat dan ook de verschillen in mentaliteit en cultuur zien.
In ZH ook meteen opgenomen in de groep, altijd welkom gevoeld. Maar ik ben dan ook zo autistisch dat ik een voorkeur heb voor de directheid van mijn westerse medelanders :)
Verder ga ik er alleen nog naartoe om te fietsen door de heuvels en biertjes te drinken op alle mooie terrasjes (in het dialect bestellen vanzelfsprekend). Heerlijke vakantie-provincie.
Limburg is net Wallonië, de economie is er rampzalig, de mensen zijn chauvinistisch en kun je niet verstaan en het ligt afgelegen. Net als Wallonië is het enige pluspunt de mooie natuur ervan. Je zal er maar wonen... Ook zo'n kansloze campagne waaruit alleen maar wanhoop zichtbaar wordt.

Over racisme gesproken: nergens in NL stemmen in verhouding zoveel mensen op Wilders als in Limburg. Dit kan een teken zijn van zwakbegaafdheid maar het past heel erg bij het ze en hullie denken van die lui daar. Ze vinden Hollanders maar kutvolk (iedereen die geen plat praat dus) terwijl ze zonder die Hollanders pas écht op Wallonië hadden geleken!
  maandag 1 juni 2020 @ 09:18:07 #163
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193414586
En toch heeft Heerlen iets heel fascinerends.

GC / De 'treurtrip': plekken die mooi van lelijkheid zijn (NL/BE)
pi_193433070
Het is best simpel, hoe zuidelijker je gaat hoe erger het word. Ik heb nog nooit zo veel tokkies gezien als in Heerlen, het zit er ook vol met doorgedraaide zwervers.
nah
pi_193434146
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:52 schreef aaradorn het volgende:
Het is best simpel, hoe zuidelijker je gaat hoe erger het word. Ik heb nog nooit zo veel tokkies gezien als in Heerlen, het zit er ook vol met doorgedraaide zwervers.
:') zeker vmbo gedaan o|O
pi_193449729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:07 schreef Beursaap het volgende:

[..]

:') zeker vmbo gedaan o|O
Auto correct op mijn telefoon, wel leuk geprobeerd.
nah
pi_196380311
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8018363_ad876825

Mensen kinderen wat een kut volk ook daar! Zo blij dat ik vorig jaar gevlucht ben naar NL. Man man en dat nog wel in Venlo wat nog tegen NL aanligt zo'n beetje. Vreselijk dat chauvinisme het is net als Wallonië: mooie natuur maar vreselijke mensen daar!
  Beste/leukste mod 2022 maandag 23 november 2020 @ 18:01:28 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_196380422
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:55 schreef Beursaap het volgende:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8018363_ad876825

Mensen kinderen wat een kut volk ook daar! Zo blij dat ik vorig jaar gevlucht ben naar NL. Man man en dat nog wel in Venlo wat nog tegen NL aanligt zo'n beetje. Vreselijk dat chauvinisme het is net als Wallonië: mooie natuur maar vreselijke mensen daar!
Dit soort minderwaardig kutvolk mag ter plekke neervallen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 23 november 2020 @ 18:06:42 #169
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196380494
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:55 schreef Beursaap het volgende:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8018363_ad876825

Mensen kinderen wat een kut volk ook daar! Zo blij dat ik vorig jaar gevlucht ben naar NL. Man man en dat nog wel in Venlo wat nog tegen NL aanligt zo'n beetje. Vreselijk dat chauvinisme het is net als Wallonië: mooie natuur maar vreselijke mensen daar!
Man man man.

PVV-stemster?
  maandag 23 november 2020 @ 18:12:21 #170
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196380575
Haha ik snap die vrouw wel.

Tevens: wat een schuimbektopic zeg :')
  Beste/leukste mod 2022 maandag 23 november 2020 @ 18:36:40 #171
319979 Fok-it
All is well
pi_196380907
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:12 schreef BasEnAad het volgende:
Haha ik snap die vrouw wel.

Tevens: wat een schuimbektopic zeg :')
Wat snap je precies? Dat ze onderscheid maakt in wie welkom is in `haar' provincie? :')
Dat ze een volwassen vent adviseert om terug te gaan naar zijn `mama'? :')
Het feit dat ze denkt dat er in Limburg niemand op Groen-Links stemt?

Het enige wat ik begrijp is dat dat mens een chromosoompje teveel heeft
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196381240
Als geboren Limburger die de afgelopen jaren voornamelijk in het buitenland heeft gewoond kan ik me enigszins vinden in de opmerkingen van de gematigde critici in dit topic. Toch lijken er over het algemeen generalisaties geplaatst te worden waarbij heel Limburg over één kam wordt geschoren. De meest kleine dorpjes in Noord en Midden zijn compleet vergeetbaar en dodelijk saai. In het zuiden heb je prachtige landschappen en een paar leuke kleine gemeentes (rotte appels Geleen en Heerlen neem ik dan even niet mee).

Voor de rest is Maastricht een geweldige stad om in te wonen. Prachtige gebouwen en een mooie mix van jeugdig-hip en traditioneel. Ik heb er zelf een jaar gewoond en ik vind ook in geen enkele Nederlandse stad zoveel mooie vrouwen per vierkante meter, al komt dit voornamelijk door de buitenlandse studentes.
pi_196381331
Praat dan ook gewoon normaal
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 november 2020 @ 19:34:47 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196381932
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:52 schreef Intint het volgende:
De meest kleine dorpjes in Noord en Midden zijn compleet vergeetbaar en dodelijk saai.
Idd. Er is amper iets, en met het ov kom je er ook maar beperkt het dorp uit. Ik kan me zo voorstellen dat je als jongere uit Vortum-Mullingen of Afferden of zo na de middelbare school bijna gillend naar Nijmegen of Maastricht (of eventueel Venlo) vlucht.

Het zal er ongeveer zijn als in m'n eigen regio in Loosbroek of Langenboom of zo (yuk).
pi_196385202
gewoon afzinken dat gebied.. heb je niks aan *O*
pi_196405129
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:52 schreef Intint het volgende:
Als geboren Limburger die de afgelopen jaren voornamelijk in het buitenland heeft gewoond kan ik me enigszins vinden in de opmerkingen van de gematigde critici in dit topic. Toch lijken er over het algemeen generalisaties geplaatst te worden waarbij heel Limburg over één kam wordt geschoren. De meest kleine dorpjes in Noord en Midden zijn compleet vergeetbaar en dodelijk saai. In het zuiden heb je prachtige landschappen en een paar leuke kleine gemeentes (rotte appels Geleen en Heerlen neem ik dan even niet mee).

Voor de rest is Maastricht een geweldige stad om in te wonen. Prachtige gebouwen en een mooie mix van jeugdig-hip en traditioneel. Ik heb er zelf een jaar gewoond en ik vind ook in geen enkele Nederlandse stad zoveel mooie vrouwen per vierkante meter, al komt dit voornamelijk door de buitenlandse studentes.
:') Maastricht staat standaard in de top 10 van armste gemeenten van NL. Tevens vreselijk chauvinisme met mensen die echt alles buiten Limburg minachten.

Centrum is zeker mooi maar kom maar eens in Nazareth of Witte Vrouwenveld!!

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:06 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Man man man.

PVV-stemster?
Ongetwijfeld. Ook oververtegenwoord daar achja zuurstof is onmisbaar voor een mens zullen we maar zeggen!
pi_196405316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:23 schreef Beursaap het volgende:

[..]

:') Maastricht staat standaard in de top 10 van armste gemeenten van NL. Tevens vreselijk chauvinisme met mensen die echt alles buiten Limburg minachten.

Centrum is zeker mooi maar kom maar eens in Nazareth of Witte Vrouwenveld!!
[..]

Ongetwijfeld. Ook oververtegenwoord daar achja zuurstof is onmisbaar voor een mens zullen we maar zeggen!
_O-
pi_196405506
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:23 schreef Beursaap het volgende:

[..]

:') Maastricht staat standaard in de top 10 van armste gemeenten van NL. Tevens vreselijk chauvinisme met mensen die echt alles buiten Limburg minachten.

Centrum is zeker mooi maar kom maar eens in Nazareth of Witte Vrouwenveld!!

Ik volg deze lijstjes regelmatig en heb Maastricht echt pas één keer in zo een top 10 zien staan en hier werd dit verklaard door de grote hoeveelheid studenten. Wat heeft dat trouwens te maken met mijn post? Ik heb niets gezegd over inkomen. Rotterdam en Amsterdam zijn per hoofd meestal armer. Dus?

Chauvinisme is er zeker maar dit beperkt zich tot een klein deel. Ik vind Maastricht vooral leuk doordat er twee werelden samenkomen (lokaal en internationaal) en dat dit hier prima samengaat.

Nazareth en WVV zijn inderdaad afschuwelijk maar zo een wijken heeft elke stad vanaf een bepaalde hoeveelheid inwoners.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:06:21 #179
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196405755
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:55 schreef Beursaap het volgende:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8018363_ad876825

Mensen kinderen wat een kut volk ook daar! Zo blij dat ik vorig jaar gevlucht ben naar NL. Man man en dat nog wel in Venlo wat nog tegen NL aanligt zo'n beetje. Vreselijk dat chauvinisme het is net als Wallonië: mooie natuur maar vreselijke mensen daar!
Ach kom op, dit is een of andere oude graftak die uit de hoogte loopt te doen.
De jongere generaties in de steden kijkt er niet meer zo naar.

Wat wel interessant is is de reden waarom Limburgers niets van alles boven de rivieren moeten hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196450434
Westerlingen hebben sowieso niets te haten.
Het Westen is het afvoerputje van Nederland.

Maar dat accentje van Limburg :r
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:41:41 #181
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_208301027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Niks mis met wereldvreemde blonde meisjes met Limburgse accentjes en piepstemmetjes. O+
@Meloewa
Géén Oostenrijkse schilder
pi_208305578
Limburg.
pi_208355317
Ik was er het afgelopen weekend: sowieso al niet te verstaan, maar als limbo's er ook nog alcohol ingieten dan is het helemaal klaar. 'Nuff said!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')