abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 21:59:34 #1
408813 crew  trein2000
pi_193328817
De soap bij tata loopt ondertussen ook aardig uit de hand. Nadat het personeel woest was om het vertrek van de vorige directeur heeft zijn plaatsvervanger nu zichzelf benoemd tot directievoorzitter _O-
quote:
Hans van den Berg nieuwe directeur Tata Steel, maar moederbedrijf ontkent

De Centrale Ondernemingsraad van Tata Steel Nederland zegt dat vice-voorzitter van de directieraad Hans van den Berg de nieuwe directievoorzitter van de staalgigant wordt. De raad beroept zich daarbij op de statuten, maar moederbedrijf Tata Steel Europe erkent Van den Berg niet als directievoorzitter. Vorige week werd bekend dat de huidige directievoorzitter Theo Henrar opstapt. Sindsdien is het onrustig bij Tata Steel IJmuiden: zo waren er vannacht, vanmorgen en vanmiddag nog protesten.

Voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad Frits van Wieringen is er nog niet gerust op dat vice-voorzitter Van den Berg daadwerkelijk de afzwaaiend voorzitter Henrar opvolgt, zegt hij tegen NH Nieuws.

Volgens hem is die aanwijzing het resultaat van de statuten. Die schrijven namelijk voor dat een vertrekkend voorzitter wordt opgevolgd door de vice-voorzitter. Moederbedrijf Tata Europe houdt zich waarschijnlijk niet aan deze statuten. Een woordvoerder van het moederbedrijf laat aan de NOS weten dat ze Van den Berg niet erkennen als nieuwe topman. "Hoogstens als zaakwaarnemer".

‘Logische wisseling van de wacht’
De aanstelling van Van den Berg zou betekenen dat de opvolging van binnenuit komt, en niet - zoals door de COR gevreesd - een buitenstaander. "We zitten niet te wachten op een marionet uit India", zei COR-voorzitter Frits van Wieringen daar eerder over tegen NH Nieuws.

Sinds vorige week bekend werd dat 'boegbeeld' Theo Henrar eind deze maand vertrekt, is het onrustig bij het staalbedrijf. Na enkele spontane en georganiseerde acties, kwam personeel gisteravond, vanochtend en vanmiddag opnieuw in opstand. Hoewel Henrar volgens het moederbedrijf in India na gesprekken uit eigen beweging is opgestapt, wordt aangenomen dat hij is ontslagen.

Als warm pleitbezorger van de IJmuidense belangen, zou hij de directie in India te veel in de wielen hebben gereden. India wil namelijk flink bezuinigen, wat betekent dat er in IJmuiden meer dan duizend banen verloren gaan. Henrar maakte enkele jaren geleden juist de afspraak dat er tot oktober volgend jaar geen gedwongen ontslagen zouden vallen.

Tata Steel doet nog geen mededelingen over de wisseling van de wacht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 22:00:05 #2
408813 crew  trein2000
pi_193328830
Wat een bende zeg. Moet het kabinet niet eens gaan ingrijpen hier?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193329374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:00 schreef trein2000 het volgende:
Wat een bende zeg. Moet het kabinet niet eens gaan ingrijpen hier?
Nee. Dat is toch wat men wil in Nederland?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:43:40 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193329567
Wat zou je willen dat het kabinet gaat doen dan?
pi_193329795
Tja iedereen zag aankomen dat het winstgevende Hoogovens financieel leeggetrokken zou worden door de verlieslatende Engelse smelterijen die ook van Tata zijn.

Een beetje PRECIES hetzelfde als Air-France-KLM ....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193329882
De staat moet die Indiers er gewoon uitschoppen en het weer zelfstandig maken.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 23:02:22 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193329970
Was ook totaal niet te verwachten dat dit zou gebeuren toen de Indiers de Hoogovens overnamen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 mei 2020 @ 00:36:09 #8
408813 crew  trein2000
pi_193331404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:43 schreef Hexagon het volgende:
Wat zou je willen dat het kabinet gaat doen dan?
Ik zou beginnen met me er tegenaan te bemoeien. Maar in dit geval moet je niks schuwen (up to and including nationaliseren). Dit bedrijf is van gigantische betekenis voor Nederland.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:38:34 #9
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_193331440
Skere tata
Wakadoodle!
pi_193332019
Vieze tata's ook altijd.
pi_193332429
Een bedrijf overnemen heeft altijd tot doel om de overnemer een betere economische positie te geven.

En daar moet de overheid zich vooral niet mee bemoeien. Want de overheid wordt gedragen door de ambtenaren moraliteit. Dat moet je absoluut niet willen, je eindigt in ad hoc situaties die niemand meer kan sturen en laat staan begrijpen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')