abonnement Unibet Coolblue
pi_193324306
Ik heb de stempel schizofrenie , dat is in ieder geval wat ik in mijn dossier heb gelezen wat ze beweren over mij.

Ik word sinds meer als 1 jaar ''behandeld'' waar ze mij af en toe roepen om op gesprek te komen. Ik vraag me alleen af hoelang dit nog kan duren? Ik vind 1 jaar verschrikkelijk lang en heb tot nu toe niks gehoord over een einde van behandeling of iets.

Kan iemand me uitleggen hoelang dit nog zo kan voortduren en hoe ik ervoor kan zorgen dat dit behandelingstraject stopt. Want ik word er echt spuugzat van en moet iedere maand eigen risico betalen. Mijn eigen risico is meer als 800 euro per jaar en ik moet dus de volle pond betalen zolang ik bij hun in ''behandeling'' ben.

[ Bericht 1% gewijzigd door juridischvraagje op 26-05-2020 18:36:33 ]
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 18:41:35 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193324486
Dit lijkt me meer iets voor WGR.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193324720
Voor de cliënt is het heel simpel: je mag op ieder moment stoppen met je therapie. Dat heeft te maken met het toestemmingsvereiste uit de WGBO, de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst. Niemand kan jou verplichten een behandeling af te maken die je niet wil. Slechts in extreme gevallen zijn daar uitzonderingen op, zoals wanneer je een groot risico vormt voor jezelf of voor anderen of wanneer de rechter de behandeling heeft opgelegd. Deze situaties zijn bij wet geregeld in de wet BOPZ (Bijzondere Opnemingen Psychiatrische Ziekenhuizen).

Onder alle andere omstandigheden mag je dus op ieder moment stoppen. Je hoeft daar geen reden voor te geven. Het is wel netjes om te laten weten dat je wil stoppen, en ook voor jezelf is het meestal fijner om de behandeling af te ronden met een laatste gesprek.

https://www.psychologieva(...)-van-de-behandeling/

Ik ben geen gevaar mezelf of andere en er is geen rechtelijke bevel dat ik behandeld moet worden. Kan ik dan wanneer ik zou willen een einde maken aan dit behandelingstraject? Zo ja hoe moet ik dat dan precies doen en kan het zo zijn dat het UWV mijn uitkering stop zet omdat ik niet in behandeling ben?
pi_193324721
Waarom vraag je dat niet aan die mensen die je behandelen?
pi_193324751
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:56 schreef phoenyx het volgende:
Waarom vraag je dat niet aan die mensen die je behandelen?
Heb ik al gezegd ik zei dat ik meer als een jaar bij hun ben en dat ik een punt erachter wil zetten. Dan zeggen ze van ja nee je hebt behandeling nodig wij gunnen je goeie behandeling. Ze willen ook dat ik medicatie slik wat ik nooit heb gedaan en nooit zal doen. Ik wil er echt vanaf alleen vraag is meer of ik zonder probleem ook echt er vanaf kan?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:01:46 #6
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_193324822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:30 schreef juridischvraagje het volgende:
Want ik word er echt spuugzat van en moet iedere maand eigen risico betalen. Mijn eigen risico is meer als 800 euro per jaar en ik moet dus de volle pond betalen zolang ik bij hun in ''behandeling'' ben.
Waarom heb je dan een verzekering met maximaal eigen risico genomen? Het wettelijk eigen risico is namelijk slechts ¤385,-. Ik kan me niet voorstellen dat het premievoordeel ¤500,- is.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_193324850
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:01 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarom heb je dan een verzekering met maximaal eigen risico genomen? Het wettelijk eigen risico is namelijk slechts ¤385,-. Ik kan me niet voorstellen dat het premievoordeel ¤500,- is.
Het kan iets verschillen misschien een euro of 100-200. Maar dat is het probleem niet ik wil af van deze mensen. Na meer dan 1 jaar word je er echt spuugzat van.
pi_193324873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:03 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Het kan iets verschillen misschien een euro of 100-200. Maar dat is het probleem niet ik wil af van deze mensen. Na meer dan 1 jaar word je er echt spuugzat van.
Wat zegt de uitkeringsinstantie erover als je stopt met je behandeling?
pi_193324898
WGR / Tegen je wil in behandeling?

En de rest van de PoHi
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_193324901
Slik je medicijnen maar gewoon.
pi_193324902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:03 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Het kan iets verschillen misschien een euro of 100-200. Maar dat is het probleem niet ik wil af van deze mensen. Na meer dan 1 jaar word je er echt spuugzat van.
Is dat niet een vraag die je aan je zorgverlener zou moeten stellen? Wij kunnen niet zijn wat je voortgang is.

En eigen risico is 2x hoger dan normaal, dus dan heb je een verhoogd eigen risico genomen? Kijk daar voor komend jaar ook eens naar bij het afsluiten van de verzekering (als je nog denkt veel zorg nodig te hebben).

Ik heb ook iets van ¤800 eigen risico maar dat is een bewuste keuze.
pi_193324911
"a patient cured, is a customer lost"
pi_193324986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:04 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat zegt de uitkeringsinstantie erover als je stopt met je behandeling?
Ik spreek hen niet en zij mij ook niet. En heb liever geen contact met hun. Slapende honden moet je nooit wakker maken.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:11:21 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_193325034
Gaan we weer.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193325047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:11 schreef ZarB het volgende:
Gaan we weer.
Ja mooi toch, de vorige keer deed ik het best wel goed en kreeg ik complimentjes, misschien nu weer.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:13:39 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_193325080
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:05 schreef Salvad0R het volgende:
"a patient cured, is a customer lost"
Zelfs op basis van die paar topics en reacties van ts kan een blinde nog de inschatting maken dat hij behoorlijk wat hulp nodig heeft. Ts is, hard gezegd, echt een cliché psychiatrisch patient met al die uitspraken en belevingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193325114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:13 schreef ZarB het volgende:

[..]

Zelfs op basis van die paar topics en reacties van ts kan een blinde nog de inschatting maken dat hij behoorlijk wat hulp nodig heeft. Ts is, hard gezegd, echt een cliché psychiatrisch patient met al die uitspraken en belevingen.
“It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society.”
pi_193325123
Als een behandelaar inschat dat het noodzakelijk is om de behandeling voort te zetten terwijl jij je wil onttrekken kan dat maken dat een behandelaar denkt om een maatregel zoals RM in te zetten.

Ook kan het in jouw geval leiden tot stopzetten van de uitkering mocht je hierover oneerlijk zijn bij het uwv.
pi_193325127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:13 schreef ZarB het volgende:

[..]

Zelfs op basis van die paar topics en reacties van ts kan een blinde nog de inschatting maken dat hij behoorlijk wat hulp nodig heeft. Ts is, hard gezegd, echt een cliché psychiatrisch patient met al die uitspraken en belevingen.
Wanneer kom ik nou af van die terroristen dat is meer de vraag. Ze terroriseren mij. Ik lig dagen/weken lang meerdere keren langdurig in bed na elke gesprek van hun. Ze maken mij helemaal kapot met die gesprekken die eens in de 3-4 weken plaats vind.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:15:47 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_193325141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:58 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Heb ik al gezegd ik zei dat ik meer als een jaar bij hun ben en dat ik een punt erachter wil zetten. Dan zeggen ze van ja nee je hebt behandeling nodig wij gunnen je goeie behandeling. Ze willen ook dat ik medicatie slik wat ik nooit heb gedaan en nooit zal doen. Ik wil er echt vanaf alleen vraag is meer of ik zonder probleem ook echt er vanaf kan?
Nee, want ze zijn al bezig met het aanvragen van een ZM.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193325146
Dan zeg je toch tegen je behandelaren dat je je behandeling wilt stoppen en niet meer komt.

Maar gezien je vorige topics zullen ze daar niet zo makkelijk over doen. Maar je zou kunnen vragen wat er gebeurd als je niet meer komt.


Of dit nou zo verstandig is geen idee. En als je onder de participatiewet valt zal je je misschien eens moeten verantwoorden bij het UWV. Ligt er misschien aan welke uitkering je hebt.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:16:31 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_193325151
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:15 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Wanneer kom ik nou af van die terroristen dat is meer de vraag. Ze terroriseren mij. Ik lig dagen/weken lang meerdere keren langdurig in bed na elke gesprek van hun. Ze maken mij helemaal kapot met die gesprekken die eens in de 3-4 weken plaats vind.
Ik zou adviseren eens een poging te wagen met de medicatie. Dan ziet de wereld er al heel anders uit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193325152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als een behandelaar inschat dat het noodzakelijk is om de behandeling voort te zetten terwijl jij je wil onttrekken kan dat maken dat een behandelaar denkt om een maatregel zoals RM in te zetten.

Ook kan het in jouw geval leiden tot stopzetten van de uitkering mocht je hierover oneerlijk zijn bij het uwv.
RM? Op basis van? Mijn vrouw vind dat ik geen behandeling nodig heb. Ik heb een eigen woning en alles. Ben geen gevaar voor mezelf of omgeving.
pi_193325177
ik zou TS ook gewoon platspuiten met Haldol® en doen alsof ik moreel zeer veel hoger verheven ben dan TS, als ik in de psychiatrische zorg zou werken.
pi_193325249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:15 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee, want ze zijn al bezig met het aanvragen van een ZM.
Dat kan niet omdat ik aan de grens sta met de voorwaarde. Ik ben geen gevaar voor mezelf of voor andere. Ik heb ook geen last van verwaarlozing omdat ik een eigen woning heb , genoeg inkomsten , volle koelkast en eten wordt gemaakt voor mij door me vrouw. Mijn vrouw is zelf ook van mening dat ik geen behandeling nodig heb en staat achter mij.
pi_193325266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:16 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

RM? Op basis van? Mijn vrouw vind dat ik geen behandeling nodig heb. Ik heb een eigen woning en alles. Ben geen gevaar voor mezelf of omgeving.
- je vrouw is geen arts dus het is niet zo relevant wat zij vind. (en nogal logisch, ze wilt jou niet kwijt)
- vraag: heeft je vriendin een psychische aandoening of is ze in behandeling?
- vraag 2: denk je van je zelf dat je wel eens een psychose hebt gehad. of zelfs meerdere? of ontken je dit.
pi_193325276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:20 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Dat kan niet omdat ik aan de grens sta met de voorwaarde. Ik ben geen gevaar voor mezelf of voor andere. Ik heb ook geen last van verwaarlozing omdat ik een eigen woning heb , genoeg inkomsten , volle koelkast en eten wordt gemaakt voor mij door me vrouw. Mijn vrouw is zelf ook van mening dat ik geen behandeling nodig heb en staat achter mij.
Als je het niet meer wil dan gewoon niet meer gaan.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:22:44 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_193325294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:20 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Dat kan niet omdat ik aan de grens sta met de voorwaarde. Ik ben geen gevaar voor mezelf of voor andere. Ik heb ook geen last van verwaarlozing omdat ik een eigen woning heb , genoeg inkomsten , volle koelkast en eten wordt gemaakt voor mij door me vrouw. Mijn vrouw is zelf ook van mening dat ik geen behandeling nodig heb en staat achter mij.
Oke waarom blijf je dan zo door zaniken met je topics. Als je geen verplichte behandeling opgelegd krijgt kun je gewoon stoppen. Als je dat niet begrijpt dan mag je je wel eens achter de oren krabben.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193325296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:21 schreef fespo het volgende:

[..]

- je vrouw is geen arts dus het is niet zo relevant wat zij vind. (en nogal logisch, ze wilt jou niet kwijt)
- vraag: heeft je vriendin een psychische aandoening of is ze in behandeling?
- vraag 2: denk je van je zelf dat je wel eens een psychose hebt gehad. of zelfs meerdere? of ontken je dit.
Mijn vriendin is gezond en is bezig met een master opleiding. Ze is nergens onder behandeling en heeft geen psyhische stoornis diagnose.

Ik heb nooit last gehad van een psychose.
pi_193325347
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:22 schreef ZarB het volgende:

[..]

Oke waarom blijf je dan zo door zaniken met je topics. Als je geen verplichte behandeling opgelegd krijgt kun je gewoon stoppen. Als je dat niet begrijpt dan mag je je wel eens achter de oren krabben.
Ik ben bang dat ze mijn deur gaan openbreken en mij meenemen naar een ziekenhuis en plat spuiten , ookal voldoe ik niet aan de voorwaarde om een RM te krijgen. Heb bijvoorbeeld nooit een zelfmoord poging gedaan en zal dat ook nooit doen. Heb verder ook geen relevante strafvorderlijke justitiële gegevens. Geen strafblad of iets.
pi_193325406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:24 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze mijn deur gaan openbreken en mij meenemen naar een ziekenhuis en plat spuiten , ookal voldoe ik niet aan de voorwaarde om een RM te krijgen. Heb bijvoorbeeld nooit een zelfmoord poging gedaan en zal dat ook nooit doen. Heb verder ook geen relevante strafvorderlijke justitiële gegevens. Geen strafblad of iets.
Praat er gewoon extra duidelijk met hen over. Je zal wel niet alles begrijpen wat ze je zeggen maar als je het probeert is de kans in ieder geval groter dan wanneer je het niet vraagt. En dan bedoel ik wat voorbereid erheen gaan met kritische vragen.
pi_193325420
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:16 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

RM? Op basis van? Mijn vrouw vind dat ik geen behandeling nodig heb. Ik heb een eigen woning en alles. Ben geen gevaar voor mezelf of omgeving.
Dat is natuurlijk dubbel. Aan je uitkering is de voorwaarde gesteld dat je behandeld wordt, toch? Dat zou betekenen dat je je inkomsten kwijtraakt zodra je de behandeling zou stoppen. Ook zou je dan je woning kwijt kunnen raken.

Is een second opinion een idee voor jou?
pi_193325546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk dubbel. Aan je uitkering is de voorwaarde gesteld dat je behandeld wordt, toch? Dat zou betekenen dat je je inkomsten kwijtraakt zodra je de behandeling zou stoppen. Ook zou je dan je woning kwijt kunnen raken.

Is een second opinion een idee voor jou?
Er staat in de dossier waar ik dus te horen kreeg dat ik 100% ben afgekeurd voor een WIA WGA uitkering:

Voorstel tot vervolgstappen in het primaire proces:

Cliënt aangeven dat behandeling aangewezen is en wijzen op de consequenties (maatregel ten aanzien van de uitkering) als dit niet wordt opgevolgd.

datum: Begin 2019.

Nu ben ik dus al meer als 1 jaar onder behandeling.
pi_193325549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:22 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Mijn vriendin is gezond en is bezig met een master opleiding. Ze is nergens onder behandeling en heeft geen psyhische stoornis diagnose.

Ik heb nooit last gehad van een psychose.
je weet dat mensen die psychoses hebben juist vaak deze ontkennen?

ik zeg niet dat je liegt, maar een arts zou best wel eens gelijk kunnen hebben. helemaal onschuldig ben je dus niet.
een arts geeft deze diagnose niet zomaar. hou er dus rekening mee dat je in de ontkenningsfase zit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontkenning_(psychologie)

geef je ook aan dat je de aandoening ontkent? misschien kunnen ze je hierbij helpen.

maar zoals jij jezelf hier beschrijft (100 procent gezond) is het vrij bizar om te denken dat ze dit niet dit een beetje onderbouwen.

gezien je post historie hebben ze ook al gedreigd met een dwangopname.
nogmaals: als je 100% gezond bent is het niet realistisch dat ze dit even opleggen.

ik zou dus maar eens goed gaan nadenken, of je toch niet een beetje ontkent waar je last van hebt.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:35:27 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193325578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:05 schreef Sometimes het volgende:
WGR / Tegen je wil in behandeling?

En de rest van de PoHi
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193325605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:34 schreef fespo het volgende:

[..]

je weet dat mensen die psychoses hebben juist vaak deze ontkennen?

ik zeg niet dat je liegt, maar een arts zou best wel eens gelijk kunnen hebben. helemaal onschuldig ben je dus niet.
een arts geeft deze diagnose niet zomaar. hou er dus rekening mee dat je in de ontkenningsfase zit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontkenning_(psychologie)

geef je ook aan dat je de aandoening ontkent? misschien kunnen ze je hierbij helpen.

maar zoals jij jezelf hier beschrijft (100 procent gezond) is het vrij bizar om te denken dat ze dit niet dit een beetje onderbouwen.
Het gaat er meer om dat ik af kom van de behandeling. Na 1 jaar ben ik het echt spuugzat geworden. De behandelaar wilt zelf wel door met behandeling en ik niet.
pi_193325672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:34 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Er staat in de dossier waar ik dus te horen kreeg dat ik 100% ben afgekeurd voor een WIA WGA uitkering:

Voorstel tot vervolgstappen in het primaire proces:

Cliënt aangeven dat behandeling aangewezen is en wijzen op de consequenties (maatregel ten aanzien van de uitkering) als dit niet wordt opgevolgd.

datum: Begin 2019.

Nu ben ik dus al meer als 1 jaar onder behandeling.
Er was toch geen tijdsperiode genoemd? Het is vervelend voor je, maar zolang de behandelaar het nodig vindt en het uwv het relevant vindt voor de uitkering is het kiezen of delen voor jou.
pi_193325695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er was toch geen tijdsperiode genoemd? Het is vervelend voor je, maar zolang de behandelaar het nodig vindt en het uwv het relevant vindt voor de uitkering is het kiezen of delen voor jou.
Maar ff serieus hoelang kan dit dan duren? Dit kan toch niet oneindig doorgaan?
pi_193325727
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:36 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat ik af kom van de behandeling. Na 1 jaar ben ik het echt spuugzat geworden. De behandelaar wilt zelf wel door met behandeling en ik niet.
een behandeling is niet verplicht zolang het geen gedwongen behandeling is. dus dan kan je er gewoon mee stoppen.
bij de uitkeringsinstantie kan je nagaan of dit problemen geeft voor je uitkering.
vaak moet je wel aan bepaalde verplichtingen doen. misschien is een andere behandeling dan wel voldoende.
pi_193325766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:40 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Maar ff serieus hoelang kan dit dan duren? Dit kan toch niet oneindig doorgaan?
jawel, als je de uitkering stopt heb je geen verplichtingen (tenzij gedwongen verplichtingen)
pi_193325798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:40 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Maar ff serieus hoelang kan dit dan duren? Dit kan toch niet oneindig doorgaan?
Als je het profijt van een uitkering wil behouden wel. Wat had je dan verwacht? Je wordt behandeld voor een extreme psychische stoornis maar na een jaar dan ben je wel normaal genoeg geworden ofzo?
pi_193325843
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:40 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Maar ff serieus hoelang kan dit dan duren? Dit kan toch niet oneindig doorgaan?
Stop je uitkering maar.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:47:43 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193325851
Misschien een domme vraag, maar waarom zou het recht op de WIA vervallen als TS niet meer behandeld wil worden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193325963
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom zou het recht op de WIA vervallen als TS niet meer behandeld wil worden?
zoiets?

Wanneer er een beroep op de WIA wordt gedaan, heeft de verzekerde ook verplichtingen. Zo moet hij uit eigen beweging zo spoedig mogelijk alle informatie aan het UWV doorgeven die van invloed kan zijn op zijn recht op uitkering (of de hoogte/betaling daarvan). Tevens moet hij meewerken aan controle door het UWV.
pi_193326015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:40 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Maar ff serieus hoelang kan dit dan duren? Dit kan toch niet oneindig doorgaan?
Je werkt niet aan de behandeling mee. Dan gaat het lang duren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193326039
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom zou het recht op de WIA vervallen als TS niet meer behandeld wil worden?
Omdat meewerken aan je behandeling als de arts van het UWV dat nodig acht een voorwaarde is voor het behoud van je uitkering.
pi_193326100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Omdat meewerken aan je behandeling als de arts van het UWV dat nodig acht een voorwaarde is voor het behoud van je uitkering.
Kunnen ze de WIA uitkering volledig stoppen dat je er geen recht meer op hebt of meer een sanctie/verlaging?
pi_193326226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Je werkt niet aan de behandeling mee. Dan gaat het lang duren.
Hoelang? Ze kunnen mij daar toch niet eeuwig als cliënt vasthouden? Ze willen dat ik medicatie inslik , tegen mij wil in.
pi_193326295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef juridischvraagje het volgende:

[..]

Kunnen ze de WIA uitkering volledig stoppen dat je er geen recht meer op hebt of meer een sanctie/verlaging?
Ze kunnen hem volledig stopzetten als jij niet meewerkt.
pi_193326332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Omdat meewerken aan je behandeling als de arts van het UWV dat nodig acht een voorwaarde is voor het behoud van je uitkering.
[..]

Ze kunnen hem volledig stopzetten als jij niet meewerkt.
Ik werk gewoon mee en sta al een jaar onder behandeling. Van die rot gesprekken die mij maandelijks rond de 70 euro kosten. :{

Enige waar ik niet aan meewerk is die medicatie eis. Ik slik niets in. Ik werk wel mee aan de behandeling deels door op te dagen bij eventuele gesprekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')