abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:19:18 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193324121
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)-viert-al-feest.html

Bouterse stevent af op verlies bij verkiezingen Suriname, oppositie viert al feest
De partij van president Desi Bouterse stevent af op een forse nederlaag bij de parlementsverkiezingen in Suriname. Met 73 procent van de stemmen geteld lijkt oppositiepartij VHP van Chan Santokhi de grote winnaar te worden.

Volgens de nieuwe tussenstand gaat de VHP van 9 naar 20 van de 51 zetels in het parlement, terwijl de NDP van Bouterse van 26 naar 16 zetels zakt. De ABOP van Ronnie Brunswijk staat op 7 zetels. De einduitslag kan nog even op zich laten wachten: de stemmen in de hoofdstad Paramaribo worden nog geteld.

"Dit laat zien dat de NDP van Bouterse wordt afgerekend op het beleid van de afgelopen jaren", zegt correspondent Nina Jurna. "Het geeft ook aan dat er strategisch is gestemd, want kiezers hebben niet voor kleine partijen gekozen."

De partijen lijken nu al vooruit te lopen op de uitslag. "De VHP is al in een feeststemming. Bij de NDP is het helemaal uitgestorven. Dat geeft ook aan wat de situatie is." Santokhi heeft op een partijbijeenkomst een toespraak gehouden. "Vandaag is aangetoond dat het volk het huidig beleid heeft afgewezen", zei hij volgens Starnieuws.

Jurna denkt dat de uitslag ook grote gevolgen heeft voor het presidentschap van Bouterse. "Het echte spel gaat nu beginnen. De kans dat hij nog een keer tot president wordt gekozen is klein. In het parlement wordt de president gekozen. Daarvoor is een tweederdemeerderheid nodig, oftewel 34 zetels. Als de NDP nu fors verliest, dan lukt het de VHP misschien om samen met een aantal andere oppositiepartijen genoeg zetels bij elkaar te sprokkelen om zelf een president te kiezen."

Bouterse blijft in elk geval aan tot 12 augustus, daarna zou hij mogelijk weer 'gewoon' burger kunnen zijn, zegt Jurna. Ze wijst erop dat hij eind vorig jaar is veroordeeld tot 20 jaar cel voor de Decembermoorden. "Zolang hij president is, heeft hij de macht en is hij onschendbaar en zijn beroep loopt nog. Maar als dat na 12 augustus verandert, kan het zijn dat de rechter verder gaat met de zaak en er vaart achter gaat zetten."

Chaotische stembusgang
De stembussen werden om 21.00 uur lokale tijd (02.00 uur in Nederland) gesloten. De stembureaus bleven langer open omdat er lange rijen stonden.

Santokhi van oppositiepartij VHP (Vooruitstrevende Hervormings Partij) maakte melding van tientallen gevallen van mogelijke verkiezingsfraude, zoals het verwijderen van mensen van politieke partijen bij stemlokalen. Hij sprak van de slechtste verkiezingen ooit in Suriname.

De voorzitter van het Onafhankelijk Kiesbureau zei tegen de krant De Ware Tijd dat het "een chaos" was. "In mijn twintigjarige carrière bij het kiesbureau heb ik nog nooit zoveel ellende gezien."
Zou mooi zijn als dit ertoe gaat leiden dat hij zijn laatste jaren in de bak mag slijten. Hopelijk bedenkt hij niet nog een of andere Netanyahu truuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 26-05-2020 18:29:34 ]
pi_193324264
Heel vervelend voor Desi.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:56:12 #3
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193324713
eindelijk verlost van die Bouta virus ,,,,,,, weg met dat paars ( dat heeft hier nooit gewerkt en dat zal dor ook nooit gaan werken )... Oranje moet het weer gaan kleuren in Suri

en dat voor veel mensen die daar wonen de zon weer echt gaat schijnen

*O*

en oppakken die vent voor dat hij het land uit is en opsluiten deurtej dicht en sleuteltje weggooien en nooit meer naar om kijken en de rest van de boeven bende mag er gewoon bij gezet worden , samen uit samen thuis .......
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:40:46 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193327111
Mooi. Goed nieuws voor Suriname lijkt me.
pi_193327737
Surinamers zijn helaas net als de meeste volken dom stemvolk. De nieuwe partij moet een enorme teringbende opruimen. Dat gaat vast niet snel genoeg en dan gaan ze over vier jaar weer op een tiepje Bouterse stemmen omdat ie zulke mooie gouden bergen belooft 😂
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193327893
De vraag is slechts of Bouta.


A) in Augustus nog leeft, hij heeft een fragiele gezondheid
B) buiten de gevangenis blijft dankzij zijn gezondheid
C) vlucht naar Cuba
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:34:01 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193329381
Die Bouterse ziet er slecht uit inderdaad
pi_193330410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als dit ertoe gaat leiden dat hij zijn laatste jaren in de bak mag slijten. Hopelijk bedenkt hij niet nog een of andere Netanyahu truuk.
Een man van 75 zit zijn straf niet meer volledig uit, ook niet in Suriname, schat ik zo. Wordt hooguit huisarrest of een vrijwillige ballingschap in een land daar in de buurt.
pi_193330945
is echt zielig voor hem hoor ......
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:44:18 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193335811
Ik weet nog dat Bouterse won. Ongelofelijk was dat. Fijn te zien dat de mensen daar een klein beetje hun verstand terug hebben.
pi_193338541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik weet nog dat Bouterse won. Ongelofelijk was dat. Fijn te zien dat de mensen daar een klein beetje hun verstand terug hebben.
Wat raar. Bouterse is net zo corrupt als je grote lieveling Trump die ook belastinggeld doorsluist naar zijn eigen bedrijven, zijn vriendjes beoordeelt op allerlei manieren en familie baantjes toeschuift 😂
beter een knipoog dan een blauw oog
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2020 @ 16:12:11 #12
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193338589
Mooi, de enige plek waar die crimineel thuis hoort is achter de tralies, voor de rest van zijn leven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2020 @ 16:12:40 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193338599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Een man van 75 zit zijn straf niet meer volledig uit, ook niet in Suriname, schat ik zo. Wordt hooguit huisarrest of een vrijwillige ballingschap in een land daar in de buurt.
De VS wil hem vast graag in ballingschap nemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:16:04 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193338636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat raar. Bouterse is net zo corrupt als je grote lieveling Trump die ook belastinggeld doorsluist naar zijn eigen bedrijven, zijn vriendjes beoordeelt op allerlei manieren en familie baantjes toeschuift 😂
Trump sluist belastinggeld door naar zijn bedrijven? Waar haal je die bullshit vandaan, CNN? Als dat werkelijk zo was had een rechter allang ingegrepen, malloot. De USA is geen bananenrepubliek zoals Suriname. Als bedrijven van Trump subsidie of belastingvoordelen krijgen, gaat dat via een legale weg.

Vriendjes en familie banen toeschuiven gebeurt altijd en overal in de politiek, ook hier in NL. Niks bijzonders. Ik wijs je graag op onze eigen ongekozen burgemeesters.

Nee, ik had het meer over het feit dat Bouterse een moordenaar en drugsdealer is. :')

De Dems verzinnen heel wat bullshit over Trump - tot het geheel verzonnen Steele dossier met plasseks verzinsels aan toe - maar hem een drugsdealer noemen die politieke tegenstanders laat afschieten gaat zelfs hen te ver. Vooralsnog.
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:17:33 #15
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193338656
Is de uitslag er nou al?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_193338665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:12 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De VS wil hem vast graag in ballingschap nemen.
Denk het niet echt, zijn zoon beviel een Amerikaanse gevangenis ook niet zo :7
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2020 @ 16:28:17 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193338777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Denk het niet echt, zijn zoon beviel een Amerikaanse gevangenis ook niet zo :7
Kunnen ze samen een bakkie doen. Hij heeft het drugs smokkelen toch van zijn pa geleerd dus kunnen ze even de business bespreken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2020 @ 16:29:02 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193338786
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Trump sluist belastinggeld door naar zijn bedrijven? Waar haal je die bullshit vandaan, CNN? Als dat werkelijk zo was had een rechter allang ingegrepen, malloot. De USA is geen bananenrepubliek zoals Suriname. Als bedrijven van Trump subsidie of belastingvoordelen krijgen, gaat dat via een legale weg.

Vriendjes en familie banen toeschuiven gebeurt altijd en overal in de politiek, ook hier in NL. Niks bijzonders. Ik wijs je graag op onze eigen ongekozen burgemeesters.

Nee, ik had het meer over het feit dat Bouterse een moordenaar en drugsdealer is. :')

De Dems verzinnen heel wat bullshit over Trump - tot het geheel verzonnen Steele dossier met plasseks verzinsels aan toe - maar hem een drugsdealer noemen die politieke tegenstanders laat afschieten gaat zelfs hen te ver. Vooralsnog.
De USA is wel degelijk een bananenrepubliek. Dagelijks tientallen schietpartijen bijvoorbeeld. Dat zie je in een geciviliseerd land niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193339060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De USA is wel degelijk een bananenrepubliek. Dagelijks tientallen schietpartijen bijvoorbeeld. Dat zie je in een geciviliseerd land niet.
Waarom niet?
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193339442
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Trump sluist belastinggeld door naar zijn bedrijven? Waar haal je die bullshit vandaan, CNN? Als dat werkelijk zo was had een rechter allang ingegrepen, malloot. De USA is geen bananenrepubliek zoals Suriname. Als bedrijven van Trump subsidie of belastingvoordelen krijgen, gaat dat via een legale weg.

Vriendjes en familie banen toeschuiven gebeurt altijd en overal in de politiek, ook hier in NL. Niks bijzonders. Ik wijs je graag op onze eigen ongekozen burgemeesters.

Nee, ik had het meer over het feit dat Bouterse een moordenaar en drugsdealer is. :')

De Dems verzinnen heel wat bullshit over Trump - tot het geheel verzonnen Steele dossier met plasseks verzinsels aan toe - maar hem een drugsdealer noemen die politieke tegenstanders laat afschieten gaat zelfs hen te ver. Vooralsnog.
Hardop gelachen
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:31:18 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193342744
is die Bouta nu al op gepakt wnat zo te horen hebben ze verloren , of heeft hij toch genoeg stemmen behaald om te mogen blijven zitten ..
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_193344047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:31 schreef RAVW het volgende:
is die Bouta nu al op gepakt wnat zo te horen hebben ze verloren , of heeft hij toch genoeg stemmen behaald om te mogen blijven zitten ..
Bouterse zou de uitslag tegen houden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-fraude-kiesbureau
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193344243
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Trump sluist belastinggeld door naar zijn bedrijven? Waar haal je die bullshit vandaan,
Dat is gewoon factueel :D
Legaal uiteraard, maar hij doet 't wel, belangenverstrengeling is maar onzin uiteraard. Hoppa, verdubbelen die kamerhuur voor agenten in Mar a lagos. Betalen voor die karretjes zullen ze!
Wacht, ik geef mijn dochter een topfunctie in het Witte Huis en haar man mag helemaal alles bij elkaar gaan regelen en geld voor vangen.

Je hebt werkelijk géén benul :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193395277
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Een man van 75 zit zijn straf niet meer volledig uit, ook niet in Suriname, schat ik zo. Wordt hooguit huisarrest of een vrijwillige ballingschap in een land daar in de buurt.
In nederland wel. Een verstandige regering zal het nederlandse verzoek niet afwijzen.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:30:24 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193505585
Nu het is vastgesteld.
https://www.nu.nl/buitenl(...)uterse-verliest.html

Benieuwd of Santhoki de 2/3e meerderheid bij elkaar krijgt.
pi_193505604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Nu het is vastgesteld.
https://www.nu.nl/buitenl(...)uterse-verliest.html

Benieuwd of Santhoki de 2/3e meerderheid bij elkaar krijgt.
Ze hebben iig al 7 dagen een coalitie, zonder de definitieve uitslag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)we-regering-a4001360
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:33:39 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193505616
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben iig al 7 dagen een coalitie, zonder de definitieve uitslag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)we-regering-a4001360
Ja ze komen nog 1 stem tekort geloof ik. Dus ze moeten nog een van de twee overgebleven zetels meekrijgen.
pi_193505691
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ze komen nog 1 stem tekort geloof ik. Dus ze moeten nog een van de twee overgebleven zetels meekrijgen.
Voor die 2/3e meerderheid, maar wat ik van Surinaamse site vorige week al begreep maakt dat niet zo veel uit: https://www.starnieuws.co(...)dex/nieuwsitem/58826
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 7 juni 2020 @ 16:29:27 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_193523166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor die 2/3e meerderheid, maar wat ik van Surinaamse site vorige week al begreep maakt dat niet zo veel uit: https://www.starnieuws.co(...)dex/nieuwsitem/58826
Klopt. Als er geen 2/3e meerderheid in het parlement is, wordt de Verenigde Volksvergadering bijeengeroepen. Daarin is een gewone meerderheid voldoende, en de oppositie heeft een ruime meerderheid.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:06:53 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193752723
Al weer wat dagen oud maar Santhoki lijkt het niet meer te ontgaan
https://www.rtlnieuws.nl/(...)indend-desi-bouterse

Wat er verder ook met Bouterse zal gebeuren. Een hele vooruitgang dat die niet meer aan het roer zit.
  maandag 13 juli 2020 @ 16:59:37 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194070929
Nou Santokhi is gekozen
https://www.nu.nl/buitenl(...)i-tot-president.html

Kunnen ze eindelijk het hoofdstuk Bouterse sluiten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')