abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:54:27 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193323808
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je dat allemaal moet toelichten ben je wel even bezig. Hoe lang moet je presentatie duren?
Ik heb 20 minuten staan... sommigen wil ik snel doorheen gaan.

Ik heb per provincie trouwens wel 2 bezoekwaardige plekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Lol de buitenwijken van groningen zijn wel heel groot of ligt dat aan mij :P
Plaatje heb ik van internet geplukt... leek me redelijk overeenkomen en voldoende voor een buitenlander ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193323880
Ik zou wel even de hoofdletters kloppend maken en de spelfouten eruit halen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:05:21 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193323931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou wel even de hoofdletters kloppend maken en de spelfouten eruit halen.
Thnx
Doe ik meestal de dag erop zodat je er “vers” naar kijkt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193324320
Ik denk dat ik het heel anders zou aanpakken. Ik zou zoiets doen als: ‘ a day in the life of a typical
Dutch person’. En dan ga je langs zowel eten, cultuur als eigenaardigheden van Nederlanders zoals de koektrommel, boterhammen met lunch. Maar ook
Files of juist fietsen naar het werk door de
Regen.

Ik vind het plaatje over Nederland we grappig, maar afhankelijk van culturele gevoeligheden in het bedrijf we of niet geschikt.
Whatever...
pi_193324694
Mis een stukje economie. Daarin interessante bedrijven zoals Philips, ASML etc..
pi_193324890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:55 schreef SwitchSwatch het volgende:
Mis een stukje economie. Daarin interessante bedrijven zoals Philips, ASML etc..
En als leuke twist het eigen bedrijf ook in dat rijtje noemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193325222
Ja economie, onze exportgetallen zijn gigantisch voor zo’n klein land. Op sommige gebieden zijn we op zelfs op wereldschaal grote handelaren. Zoals voedsel, grondstoffen, brandstoffen, chemie.

Dat iedereen via ons belasting ontwijkt, maar wij zelf meer dan 50% afdragen.
.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:29:42 #58
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193325453
lol 50% hagelslag.
pi_193325554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:24 schreef nils7 het volgende:

- Dutch inventions (we zijn een tech bedrijf dus leek me interessant).

Dit zou mij (werkend bij een tech-bedrijf) triggeren:

1) De energietransitie

2) Hoe we het hebben gedaan met maar 2 kerncentrales, en - hypocriet genoeg - juist veel atoomstroom importeerden

3) Hoe we handelen in energie

4) Hoe we zijn begonnen met windturbines om de polders leeg te malen en er nu stroom mee opwekken,

5) Hoeveel hardware we bouwen...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193327105
Om de russen te paaien ook vermelden dat vierwielaandrijving een nederlandse uitvinding is

(Yanks denken dat Jeep dat heeft uitgevonden :') :') )

" In 1903 werd de merknaam Spijker veranderd in het meer internationaal ogende Spyker. In datzelfde jaar bouwde Spyker een auto die de eerste zescilinder ter wereld was, maar ook de eerste permanent vierwielaangedreven auto ter wereld en de eerste auto met remmen op de vier wielen. "

En deze auto ja die meedeed aan rally's in 1903 !!!! is er nog en staat te blinken in het Louwman museum !

[ Bericht 4% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 26-05-2020 20:46:14 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193327419
Politieke dingen zou ik eruit halen, dus geen Fortyn en zeker geen mh17. Hoe kom je daarbij??

Ik zou de dias wat rustiger en zakelijker doen.
En verder denk ik dat je tech collega's in slaap zullen vallen bij dat geografisch gezever en pas bij die dia met de hockey vrouwen weer wakker worden.
pi_193328159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:31 schreef Spanky78 het volgende:
Ik denk dat ik het heel anders zou aanpakken. Ik zou zoiets doen als: ‘ a day in the life of a typical
Dutch person’. En dan ga je langs zowel eten, cultuur als eigenaardigheden van Nederlanders zoals de koektrommel, boterhammen met lunch. Maar ook
Files of juist fietsen naar het werk door de
Regen.

Ik vind het plaatje over Nederland we grappig, maar afhankelijk van culturele gevoeligheden in het bedrijf we of niet geschikt.
Zoiets ja. Veel leuker.
Alius aliud dicit
pi_193328280
In de categorie “Geo”:
3 bijzondere gemeenten in Caribisch Nederland i.p.v. 2 (Bonaire, St. Eustatius en Saba)

Misschien even noemen dat het Koninkrijk der Nederlanden uit vier afzonderlijke landen bestaat: Nederland (grotendeels in Europa + 3 bijzondere gemeenten in Caribisch Nederland), St. Maarten, Aruba en Curacao. Alleen het Europese deel van het land Nederland is onderdeel van de EU, de drie bijzondere gemeenten zijn dat niet.

En ik sluit me aan bij de voorgaande reacties m.b.t. humor en politiek. Daar kun je beter terughoudend mee zijn.

Twintig minuten lijkt me vrij kort, zeker als er nog vragen gesteld worden.

NB: hoogste punt van Nederland ligt op Saba: Mount Scenery met een hoogte van 887 meter. (Tevens hoogste punt van het Koninkrijk der Nederlanden). Het laagste punt ligt in Europees Nederland op een diepte van 6,76 m onder NAP.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:36:12 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193328320
Doe de presentatie in je pietenpak.
Resistance is futile.
pi_193328953
Ik zou bij een presentatie voor expats geen hele wijken duiden met 'immigrants'.

Dat nog los van héél ver weg blijven van politiek in het algemeen op zo'n eerste meeting.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193329206
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef Seven. het volgende:
Doe de presentatie in je pietenpak.
Mijn eerste slide zou hoe dan ook een beeld van kinderen tijdens een anti-pietendemonstratie zijn ja _O_

Om daarna te concluderen dat het heeeeeel goed gaat in Nederland en dat dit ons grootste probleem is.
pi_193329229
Valt me op dat veel mensen huiverig zijn om een beetje tongue-in-cheek te zijn, terwijl ik vind dat je beetje practice-what-you-preach moet denken bij dit soort dingen. Moet wel leuk blijven.
pi_193329355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:25 schreef Bugno3 het volgende:
Valt me op dat veel mensen huiverig zijn om een beetje tongue-in-cheek te zijn, terwijl ik vind dat je beetje practice-what-you-preach moet denken bij dit soort dingen. Moet wel leuk blijven.
Ja, dus humor en een beetje zelfspot. Dus suggesties mbt Nederlandse eigenaardigheden - dutch lunch: second breakfast (boterham met kaas), we like liquorice (deel wat rond), how to recognize a dutch cyclist (no helmet), hagelslag is leuk, het hollandse avondeten is ook een mooi onderwerp van hoon en spot: 17:30 stipt, en nee, je eet alleen mee als je uitgenodigd bent! nouja, bedenk de grappige dingen. Santa Claus comes in November, we zijn nuchter, behalve met voetbal... etc.
Whatever...
pi_193329383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, dus humor en een beetje zelfspot. Dus noem gewoon de gekke dingen - dutch lunch: second breakfast (boterham met kaas), we like liquorice (deel wat rond), how to recognize a dutch cyclist (no helmet), hagelslag is leuk, het hollandse avondeten is ook een mooi onderwerp van hoon en spot: 17:30 stipt, en nee, je eet alleen mee als je uitgenodigd bent! nouja, bedenk de grappige dingen.
Dit dus.

Dad on a bike ( en dan een plaatje van een gast die twee kinderen op zn fiets heeft en een kinderwagen en boodschappen meesleurt _O_

Angstige gezeik hier over "professioneel" :')
pi_193329667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Dit dus.

Dad on a bike ( en dan een plaatje van een gast die twee kinderen op zn fiets heeft en een kinderwagen en boodschappen meesleurt _O_

Angstige gezeik hier over "professioneel" :')
Je mag best humor gebruiken, maar je moet wel oppassen niet over sommige grenzen te gaan. Met anglo-saksen (UK en USA) moet je enorm oppassen voor zaken die zij als racisme interpreteren. Zuid - Europeanen zijn gevoelig voor botheid en zaken waarin je ze misschien te kakken zet, etc.

Het is bijna altijd veilig voldoende zelfspot te gebruiken. maak een beetje een karikatuur van Nederlandse dingetjes en het wordt vast een succes.

So the dutch: we have a fine kitchen (verlepte boterham kaas tonen en drop)
The weather is great - verzopen fietser laten zien
Really great, especially when you have an important presentation (gast in pak - verzopen)
We love to bike (dan past die foto van die vader met kinderen)
Especially when the weather is nice (laat een fietser vechtend tegen regen en strom zien)

etc.
Whatever...
pi_193329685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je mag best humor gebruiken, maar je moet wel oppassen niet over sommige grenzen te gaan. Met anglo-saksen (UK en USA) moet je enorm oppassen voor zaken die zij als racisme interpreteren. Zuid - Europeanen zijn gevoelig voor botheid en zaken waarin je ze misschien te kakken zet.

Het is bijna altijd veilig voldoende zelfspot te gebruiken. maak een beetje een karikatuur van Nederlandse dingetjes en het wordt vast een succes.
Ik waarschuw als ik nieuwe mensen van abroad ontmoet altijd dat ik heel Ductch ben en ga dan gewoon volle bak. Nog nooit echt probleem mee gehad. Gewoon lekker authentiek jezelf zijn.
pi_193329748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:50 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Ik waarschuw als ik nieuwe mensen van abroad ontmoet altijd dat ik heel Ductch ben en ga dan gewoon volle bak. Nog nooit echt probleem mee gehad. Gewoon lekker authentiek jezelf zijn.
Mijn italiaanse collega toen ik laatst probeerde tactisch iets te vertellen: no come on, you can be dutch with me; what would you like to say? (free pass om bot je mening te geven dus).
Whatever...
pi_193329910
Een hoop suggesties, maar wat is de achtergrond en opleidingsniveau van je publiek.

Je noemt de hoogte van het hoogste punt.
Ook leuk is dan om te noemen indien je in 'het westen' zit hoe hoog jullie zelf zitten, en dat bijvoorbeeld Schiphol 4 meter onder zeeniveau ligt.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 23:03:02 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193329981
We vergeten niet de Groningse Eierbal he :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193330183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef Rene het volgende:
We vergeten niet de Groningse Eierbal he :o
Weet je dat ik die nog nooit heb geprobeerd :o
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')