abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193315453
vraag omdat ik er niet helemaal uitkom..
huis gekocht... oude woonboerderij.
dat is nageisoleerd met voorzetwanden (schuim). die wanden zijn denk ikniet 100 procent okay geplaatst.. want ik heb donkere vlekken.
een zo'n vlek opengebroken, er zit een ijzeren schroef in met een stalen soort van revet. die voelen kouder dan de muur, ik vermoed koudebrug.

tja, dat is niet zoals het hoort, maar vervangen is niet echt een optie. dus, wat is wel een optie? kan ik een soort van epoxy eroverheen doen?
oftewel, wat moet ik hiermee? kan het wel verven, maar dan zijn we volgend jaar op hetzelfde punt...

voorbeeld:
https://imgur.com/jRnZnyC
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_193361094
eens kijken of er wat animo is..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 06:18:37 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193363709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:47 schreef freak1 het volgende:
eens kijken of er wat animo is..
Ik vind vooral de foto die je geplaatst hebt wat onduidelijk.

Topics die ochtends vroeg geplaatst worden heb ik altijd het idee dat deze wat ondergesneeuwd raken en daardoor geen of weinig reacties krijgen.
pi_193364189
Roest de schroef, of is het alleen koud? Kou verkleurt over het algemeen een wand niet

En verder zou je kunnen onderzoek of dit onder verborgen gebreken valt bij de aankoop

[ Bericht 63% gewijzigd door bami_haar op 29-05-2020 08:08:13 (Aanvulling) ]
pi_193364316
Is het echt vocht? Of is er slecht overheen gesausd en schijnen de schroeven door?

Als je twijfelt moet je op een koude ochtend net voor zonsopgang er een thermische camera op zetten. Of met een gevoelige thermometer meter, maar het gaat waarschijnlijk om maar een klein verschil met de omgeving.

Als het echt vocht is moet je niet gaan kloten met epoxy ofzo, maar ik zou dan het probleem bij de bron aanpakken.
pi_193365419
De enige oplossing om ervanaf te komen is vernieuwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193365450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
De enige oplossing om ervanaf te komen is vernieuwen.
De hele wand?
Ik zou persoonlijk bij roest alleen de schroeven vervangen. En bij alleen koude ga je dit niet zien, dan is het waarschijnlijk matig geschilderd
pi_193365469
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:05 schreef bami_haar het volgende:

En verder zou je kunnen onderzoek of dit onder verborgen gebreken valt bij de aankoop
Succes daarmee met zichtbare plekken op de muur. Zoiets kun je vantevoren op t oog ook gewoon zien èn is een bekend risico van deze isoleerconstructie
pi_193365471
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De hele wand?
Ik zou persoonlijk bij roest alleen de schroeven vervangen. En bij alleen koude ga je dit niet zien, dan is het waarschijnlijk matig geschilderd
Bij een koudebrug komt het weer terug
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193365543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij een koudebrug komt het weer terug
Los van of alleen schroeven dit kunnen veroorzaken bestaan er ook 'speciale' schroeven die geen koudebrug vormen
pi_193373926
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Succes daarmee met zichtbare plekken op de muur. Zoiets kun je vantevoren op t oog ook gewoon zien èn is een bekend risico van deze isoleerconstructie
Ze zijn nu zichtbaar, dat zegt niets over het moment van aankoop :-)
pi_193374266
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Los van of alleen schroeven dit kunnen veroorzaken bestaan er ook 'speciale' schroeven die geen koudebrug vormen
dan komt het wel op een andere plek terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193413635
dank allen..
toch wat lastiger dan verwacht..
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:05 schreef bami_haar het volgende:
Roest de schroef, of is het alleen koud? Kou verkleurt over het algemeen een wand niet

En verder zou je kunnen onderzoek of dit onder verborgen gebreken valt bij de aankoop
het is geen roest, de schroef en het "revet" komt er schoon uit
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:19 schreef MisChrartin het volgende:
Is het echt vocht? Of is er slecht overheen gesausd en schijnen de schroeven door?

Als je twijfelt moet je op een koude ochtend net voor zonsopgang er een thermische camera op zetten. Of met een gevoelige thermometer meter, maar het gaat waarschijnlijk om maar een klein verschil met de omgeving.

Als het echt vocht is moet je niet gaan kloten met epoxy ofzo, maar ik zou dan het probleem bij de bron aanpakken.
goed idee. ik ga daar mee aan de gang. bij meten met een vochtmeter zijn de plekken vochtiger dan de rest van de muur.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Succes daarmee met zichtbare plekken op de muur. Zoiets kun je vantevoren op t oog ook gewoon zien èn is een bekend risico van deze isoleerconstructie
de plekken waren idd vooraf bekend.

voor nu lijkt het plan een expert in te schakelen...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')