abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:21:17 #151
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193333032
Een moslim zou eigenlijk nooit agent mogen worden omdat ze de Sharia wetgeving belangrijker vinden dan de Nederlandse wetgeving.
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:24:56 #152
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193333069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:21 schreef incel het volgende:
Een moslim zou eigenlijk nooit agent mogen worden omdat ze de Sharia wetgeving belangrijker vinden dan de Nederlandse wetgeving.
:')_! Lekker bezig, maar nu ben je volgens SpaceOddity 'de vijand'!

Pak hem @SpaceOddity! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:28:44 #153
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193333100
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:')_! Lekker bezig, maar nu ben je volgens SpaceOddity 'de vijand'!

Pak hem @:SpaceOddity! ;)
Is toch echt zo. +70% van de moslims komt er ook voor uit dat ze de Sharia wetgeving belangrijk vinden dan de wetten van een land. Wereldwijd.

"Maar dat mag je niet zeggen anders ben je racist!!!"
pi_193333101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat ze gewoon relaxed aan het bidden zijn is het blijkbaar voor sommigen al reden om te klagen.

Dan doe je het erom.
Nee. De islam is niet neutraal. Dit is een vorm van capitulatie.
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:32:30 #155
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193333139
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:28 schreef incel het volgende:
Is toch echt zo. +70% van de moslims komt er ook voor uit dat ze de Sharia wetgeving belangrijk vinden dan de wetten van een land. Wereldwijd.

"Maar dat mag je niet zeggen anders ben je racist!!!"
Dat mag je wel zeggen; je mag er alleen geen beleid op maken, want dan ben je een racist. ;)

Als je mensen gaat uitsluiten op basis van geloof, dan ben je aan het discrimineren en dat mag niet. :*

Het is overigens iets genuanceerder, maar ik betwijfel of dat aan jou besteed is. :D
https://stellingchecker.n(...)k-de-volkskrant-b53f
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:33:06 #156
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193333143
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat mag je wel zeggen; je mag er alleen geen beleid op maken, want dan ben je een racist. ;)

Het is overigens iets genuanceerder, maar ik betwijfel of dat aan jou besteed is. :D
https://stellingchecker.n(...)k-de-volkskrant-b53f
"70 procent van de moslims vindt de regels van de koran belangrijker dan de regels in het land"

dit nuanceren. :')
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:33:49 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193333152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:33 schreef incel het volgende:
"70 procent van de moslims vindt de regels van de koran belangrijker dan de regels in het land"

dit nuanceren. :')
Lees ook de rest nog eventjes, maar ik snap dat je de nuance niet ziet. Dat zei ik ook al.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193334845
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit 'christelijke agenten" in uniform naar de kerk zien gaan, dit is gewoon weer pure propaganda van die achterlijke cult die zich een religie noemt.
Klopt
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:34 #159
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193334967
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat mag je wel zeggen; je mag er alleen geen beleid op maken, want dan ben je een racist. ;)

Als je mensen gaat uitsluiten op basis van geloof, dan ben je aan het discrimineren en dat mag niet. :*

Het is overigens iets genuanceerder, maar ik betwijfel of dat aan jou besteed is. :D
https://stellingchecker.n(...)k-de-volkskrant-b53f
Ik vind het cijfer zelfs laag. Waarom zou je religieus zijn als je wetten van een land belangrijker vindt dan religieuze wetten? :') Ik vind mijn eigen morele overtuigingen ook belangrijker dan de wetten van het land en ik geloof niet eens dat die van een almachtige God komen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:42:10 #160
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_193335086
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Neehee
Net als rechters zijn politieagenten tijdens werk neutraal.

Ze zijn geen overheid (wetgevend) maar uitvoerende macht. Montesquieu of hoe heet die vent. Trias politica.

Uitvoeren = uitvoeren van de wet. De eigen mening doet er juist niet meer toe in een normale democratie want die wet is er toch al.
Ja, ik begrijp wel wat je wilt zeggen maar het klopt niet. Juist vanwege de scheiding der machten is een uitbanning van religie in de overheid onmogelijk.
Dit, dus.
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:47:38 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193335162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik vind het cijfer zelfs laag. Waarom zou je religieus zijn als je wetten van een land belangrijker vindt dan religieuze wetten? :') Ik vind mijn eigen morele overtuigingen ook belangrijker dan de wetten van het land en ik geloof niet eens dat die van een almachtige God komen.
Precies. :)
Dit betekent namelijk ook niet automaitsch dat er een conflict ontstaat tussen mijn superieure morele standpunten en overtuigingen en de lokale wetgeving.
Pas als dat gebeurd, dan heb je een reden om aan iemands integriteit te gaan twijfelen. Daarvoor niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193335172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:21 schreef incel het volgende:
Een moslim zou eigenlijk nooit agent mogen worden omdat ze de Sharia wetgeving belangrijker vinden dan de Nederlandse wetgeving.
Nee foei.

Je kunt niet elke moslim wegzetten als een hater van het moderne westen, waar homo's hand in hand en joden met hun keppeltje over straat mogen en waar vrouwen evenveel rechten en vrijheden genieten als de man.

Er zijn ook zeker een aantal moslims die de islam meer spiritueel beleven en de sharia links laten liggen.

Al worden die weer niet gezien als ''echte'' moslims, en worden ze veelal beschimpt, belaagd en zelfs bedreigd.
(Meestal door ''echte'' moslims welteverstaan).


Zo goed @SicSicSics ? :*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:55:18 #163
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193335249
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:48 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee foei.

Je kunt niet elke moslim wegzetten als een hater van het moderne westen, waar homo's hand in hand en joden met hun keppeltje over straat mogen en waar vrouwen evenveel rechten en vrijheden genieten als de man.

Er zijn ook zeker een aantal moslims die de islam meer spiritueel beleven en de sharia links laten liggen.

Al worden die weer niet gezien als ''echte'' moslims, en worden ze veelal beschimpt, belaagd en zelfs bedreigd.
(Meestal door ''echte'' moslims welteverstaan).


Zo goed @:SicSicSics ? :*
Goede poging! ^O^ Thanks voor de effort.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat Incel voorstelt om de UVRM naast ons neer te leggen, door te discrimineren op basis van geloof.
En jij in dit topic aangaf dat iedereen die de UVRM niet respecteert onze vijand is. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193336257
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goede poging! ^O^ Thanks voor de effort.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat Incel voorstelt om de UVRM naast ons neer te leggen, door te discrimineren op basis van geloof.
En jij in dit topic aangaf dat iedereen die de UVRM niet respecteert onze vijand is. ;)
Feit blijft wel dat het moslims zijn die zich niet konden vinden in de UVRM, en zodoende met de Caïro verklaring op de proppen zijn gekomen.

En ik ben een voorstander van de vrijheid zoals die geld volgens de URVM.

Dat maakt mij automatisch een tegenstander van de Caïro verklaring.
Waarmee ik iedereen die die verklaring aanhangt, of verkiest boven de URVM, hier als "ongewenst" zie.

Of je nu groen, geel, moslim, jood, christen, hond of kat bent, dat maakt mij niet uit.

Prima dat er moskeeën zijn hier en halal voer in de supermarkten ligt. (Tenminste zo denk ik er nu nog over, geen idee hoe ik hier over 10 a 15 jaar over denk). Maar als je van mening bent dat een vrouw minder rechten en vrijheden dient te hebben, homo zijn een zonde is, geweld te rechtvaardigen is nav een tekening of een uitspraak, wil ik je niet als buur, en ook niet hier als politieagent. Maar nogmaals; het zijn de moslims zelf die zichzelf apart zetten door een alternatieve verklaring wat betreft mensenrechten op te zetten, en aan te hangen. Ik vind het dus eerlijk gezegd ook een vreemde gedachte dat iemand, die deze alternatieve mensenrechten verklaring aanhangt, hier een dienaar van de wet kan zijn.

Ik hoop dat @incel het hiermee eens is. Althans, ik denk dat dat het is wat hij bedoelde.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:51:08 #165
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193336719
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef SpaceOddity het volgende:
Feit blijft wel dat het moslims zijn die zich niet konden vinden in de UVRM, en zodoende met de Caïro verklaring op de proppen zijn gekomen.
Feit is ook dat, wanneer je lid bent van de VN, je automatotisch de UVRM 'aanvaard'. Ongeacht wat je ernaast verzint.
quote:
En ik ben een voorstander van de vrijheid zoals die geld volgens de URVM.
Dus Incel ging een brug te ver, door de vrijheid van religie met voeten te treden. 8-)
quote:
Dat maakt mij automatisch een tegenstander van de Caïro verklaring.
Waarmee ik iedereen die die verklaring aanhangt, of verkiest boven de URVM, hier als "ongewenst" zie.

Of je nu groen, geel, moslim, jood, christen, hond of kat bent, dat maakt mij niet uit.

Prima dat er moskeeën zijn hier en halal voer in de supermarkten ligt. (Tenminste zo denk ik er nu nog over, geen idee hoe ik hier over 10 a 15 jaar over denk). Maar als je van mening bent dat een vrouw minder rechten en vrijheden dient te hebben, homo zijn een zonde is, geweld te rechtvaardigen is nav een tekening of een uitspraak, wil ik je niet als buur, en ook niet hier als politieagent. Maar nogmaals; het zijn de moslims zelf die zichzelf apart zetten door een alternatieve verklaring wat betreft mensenrechten op te zetten, en aan te hangen. Ik vind het dus eerlijk gezegd ook een vreemde gedachte dat iemand, die deze alternatieve mensenrechten verklaring aanhangt, hier een dienaar van de wet kan zijn.

Ik hoop dat @:incel het hiermee eens is. Althans, ik denk dat dat het is wat hij bedoelde.
Ik vind de Caïro verklaring helemaal niet interessant. :D Die zegt namelijk nog minder, internationaal rechtelijk gezien, dan de UVRM. En de juridische status van het UVRM is al dubieus.

Dan vind ik het nog veel interessanter om naar de vervolg verklaringen te kijken, gebaseerd op het UVRM, waarin nadere afspraken gemaakt worden over de inrichting en uitvoering die wel geratificeerd worden door afzonderlijke lidstaten. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193336841
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Feit blijft wel dat het moslims zijn die zich niet konden vinden in de UVRM, en zodoende met de Caïro verklaring op de proppen zijn gekomen.

En ik ben een voorstander van de vrijheid zoals die geld volgens de URVM.

Dat maakt mij automatisch een tegenstander van de Caïro verklaring.
Waarmee ik iedereen die die verklaring aanhangt, of verkiest boven de URVM, hier als "ongewenst" zie.

Of je nu groen, geel, moslim, jood, christen, hond of kat bent, dat maakt mij niet uit.

Prima dat er moskeeën zijn hier en halal voer in de supermarkten ligt. (Tenminste zo denk ik er nu nog over, geen idee hoe ik hier over 10 a 15 jaar over denk). Maar als je van mening bent dat een vrouw minder rechten en vrijheden dient te hebben, homo zijn een zonde is, geweld te rechtvaardigen is nav een tekening of een uitspraak, wil ik je niet als buur, en ook niet hier als politieagent. Maar nogmaals; het zijn de moslims zelf die zichzelf apart zetten door een alternatieve verklaring wat betreft mensenrechten op te zetten, en aan te hangen. Ik vind het dus eerlijk gezegd ook een vreemde gedachte dat iemand, die deze alternatieve mensenrechten verklaring aanhangt, hier een dienaar van de wet kan zijn.

Ik hoop dat @:incel het hiermee eens is. Althans, ik denk dat dat het is wat hij bedoelde.
Je maakt jezelf er weer eens makkelijk vanaf, "ik heb niets tegen islam zolang binnen die islam westerse en niet islamitische uitgangspunten maar bepalend/leidend zijn."

Ik vind katten heel leuk zolang het maar honden zijn. :')

Durf toch eens stelling te nemen man, verschuil je niet achter woordspelletjes van het soort dat de aanstichters van de multiculturele/multireligieuze nachtmerrie tot op de dag van vandaag nog steeds spelen ter rechtvaardiging van de Nederland verwoestende waanzin die zij op poten hebben gezet.

Het is om maar één voorbeeld te noemen van de zotten om massa immigratie vanuit een land waar het leger om de zoveel jaar een coupe pleegt om totalitaire islamitische theocratie te voorkomen in het leven te roepen. :') Alsof die volksaard geografisch en niet cultureel bepaald zou zijn. Alsof Fatima en Mohamed hier als vanzelf Ankie en Piet zou worden door de nabijheid van polders en windmolens. _O-
pi_193339415
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Feit is ook dat, wanneer je lid bent van de VN, je automatotisch de UVRM 'aanvaard'. Ongeacht wat je ernaast verzint.
Dus niet, want anders waren moslims niet met een alternatief gekomen. Verders is de VN voor mij niet veel meer dan een zakelijke overeenkomst, een handelsverdrag.
quote:
Dus Incel ging een brug te ver, door de vrijheid van religie met voeten te treden. 8-)
Ik bracht toch niet voor niets nuance aan?
quote:
Ik vind de Caïro verklaring helemaal niet interessant. :D Die zegt namelijk nog minder, internationaal rechtelijk gezien, dan de UVRM. En de juridische status van het UVRM is al dubieus.

Dan vind ik het nog veel interessanter om naar de vervolg verklaringen te kijken, gebaseerd op het UVRM, waarin nadere afspraken gemaakt worden over de inrichting en uitvoering die wel geratificeerd worden door afzonderlijke lidstaten. :7
Juridisch geneuzel aan de hand van die verklaringen vind ik ook niet zo interessant.

Ik vind de Caïro verklaring ook niet interessant, net zoals aanhangers van de Caïro verklaring de UVRM niet interessant vinden.

Het geeft vooral aan naar welke kant je neus staat, laten we maar zeggen. Wil je gelijke rechten/vrijheden man en vrouw?
Wil je dat mensen met rust gelaten worden, en niet belaagd worden omdat ze openlijk homo, joods of afvallig zijn?

Ik denk toch dat wij met deze twee bovenstaande punten de neus dezelfde kant op hebben staan? :)

quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je maakt jezelf er weer eens makkelijk vanaf, "ik heb niets tegen islam zolang binnen die islam westerse en niet islamitische uitgangspunten maar bepalend/leidend zijn."

Ik vind katten heel leuk zolang het maar honden zijn. :')

Durf toch eens stelling te nemen man, verschuil je niet achter woordspelletjes van het soort dat de aanstichters van de multiculturele/multireligieuze nachtmerrie tot op de dag van vandaag nog steeds spelen ter rechtvaardiging van de Nederland verwoestende waanzin die zij op poten hebben gezet.

Het is om maar één voorbeeld te noemen van de zotten om massa immigratie vanuit een land waar het leger om de zoveel jaar een coupe pleegt om totalitaire islamitische theocratie te voorkomen in het leven te roepen. :') Alsof die volksaard geografisch en niet cultureel bepaald zou zijn. Alsof Fatima en Mohamed hier als vanzelf Ankie en Piet zou worden door de nabijheid van polders en windmolens. _O-
Ik maak het mijzelf inderdaad graag makkelijk ja. :)

Mohammed A. hoeft geen Piet te worden -mag gewoon Mohammed A. blijven- als ie Piet & Mohammed B. die saampjes hand in hand lopen, maar gewoon met rust laat. Dat is m'n stelling die ik in neem.

Lekker simpel. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:24:54 #168
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193340239
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Dus niet, want anders waren moslims niet met een alternatief gekomen. Verders is de VN voor mij niet veel meer dan een zakelijke overeenkomst, een handelsverdrag.
Jawel hoor, als je lid bent van de VN dan heb je de UVRM "aanvaard". De redenen voor een eigen verklaring vanuit het Oosten zijn divers, van 'koloniaal' tot geloof.

Wel bijzonder trouwens dat een club die in jouw ogen niet meer is dan een 'zakelijke overeenkomst, een handelsverdrag' wel documenten op kan stellen waar jij jouw vijandsbeeld op bepaald?
quote:
Ik bracht toch niet voor niets nuance aan?
Kan dat in deze? Met zo'n belangrijk document? En waarom mag jij dan wel nuance aanbrengen ... en Caïro niet? Of begrijp ik je verkeerd? :)
quote:
Wil je gelijke rechten/vrijheden man en vrouw?
Wil je dat mensen met rust gelaten worden, en niet belaagd worden omdat ze openlijk homo, joods of afvallig zijn?

Ik denk toch dat wij met deze twee bovenstaande punten de neus dezelfde kant op hebben staan? :)
Absoluut.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193340255
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik maak het mijzelf inderdaad graag makkelijk ja.

Mohammed A. hoeft geen Piet te worden -mag gewoon Mohammed A. blijven- als ie Piet & Mohammed B. die saampjes hand in hand lopen, maar gewoon met rust laat. Dat is m'n stelling die ik in neem.

Lekker simpel.
Zeer simpel ben je inderdaad, maar makkelijk maak je het jezelf en andere niet-islamieten niet als mede-oorzaak van dit onoplosbare alsmaar groter wordende probleem. Want wat zegt jouw laffe passieve houding immers over meester Abdel van het aan de moskee waarmee jij geheel geen moeite hebt verbonden weekendklasje, die zelf "Mohammed B. en Hans" op straat wel met rust laat maar bij kinderen in zijn lessen wel er letterlijk in slaat dat homoseksuelen volgens bepaalde betrouwbare hadith/het geloof van het hoogste punt gegooid dienen te worden? En mochten ze dat overleven dan door de vrome toeschouwers dienen te worden gestenigd? :B :W

Helemaal prima, vestiging en verspreiding van dat geloof tot er naar de bijbehorende opvattingen ook werkelijk geleefd gaat worden. (En dan nog niet eens naar de letter maar in verhouding slechts milde pesterijtjes vanuit de aangeleerde antipathie.) Met recht inderdaad zeer simpel. 8)7 _O-
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:28:32 #170
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340293
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je maakt jezelf er weer eens makkelijk vanaf, "ik heb niets tegen islam zolang binnen die islam westerse en niet islamitische uitgangspunten maar bepalend/leidend zijn."

Ik vind katten heel leuk zolang het maar honden zijn. :')

Durf toch eens stelling te nemen man, verschuil je niet achter woordspelletjes van het soort dat de aanstichters van de multiculturele/multireligieuze nachtmerrie tot op de dag van vandaag nog steeds spelen ter rechtvaardiging van de Nederland verwoestende waanzin die zij op poten hebben gezet.

Het is om maar één voorbeeld te noemen van de zotten om massa immigratie vanuit een land waar het leger om de zoveel jaar een coupe pleegt om totalitaire islamitische theocratie te voorkomen in het leven te roepen. :') Alsof die volksaard geografisch en niet cultureel bepaald zou zijn. Alsof Fatima en Mohamed hier als vanzelf Ankie en Piet zou worden door de nabijheid van polders en windmolens. _O-
Koekoek. Stormfront represent!
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:29:30 #171
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340311
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zeer simpel ben je inderdaad, maar makkelijk maak je het jezelf en andere niet-islamieten niet als mede-oorzaak van dit onoplosbare alsmaar groter wordende probleem. Want wat zegt jouw laffe passieve houding immers over meester Abdel van het aan de moskee waarmee jij geheel geen moeite hebt verbonden weekendklasje, die zelf "Mohammed B. en Hans" op straat wel met rust laat maar bij kinderen in zijn lessen wel er letterlijk in slaat dat homoseksuelen volgens bepaalde betrouwbare hadith/het geloof van het hoogste punt gegooid dienen te worden? En mochten ze dat overleven dan door de vrome toeschouwers dienen te worden gestenigd? :B :W

Helemaal prima, vestiging en verspreiding van dat geloof tot er naar de bijbehorende opvattingen ook werkelijk geleefd gaat worden. (En dan nog niet eens naar de letter maar in verhouding slechts milde pesterijtjes vanuit de aangeleerde antipathie.) Met recht inderdaad zeer simpel. 8)7 _O-
En wat doe jij zoal als SJW-er? Kruistochten op het internet voeren en andere mensen uitmaken voor laf?
pi_193340313
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Koekoek. Stormfront represent!
Ja ja het is een prachtgeloof waarvan we enorm veel kunnen leren en seculiere staatsgrepen zijn heel normaal. _O_ _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

En wat doe jij zoal als SJW-er? Kruistochten op het internet voeren en andere mensen uitmaken voor laf?
Van "Stormfront" tot "SJW-er" in minder dan een minuut. Ik zal me maar even in termen die je lijkt te begrijpen uitdrukken: "Koekoek". _O- :W
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:33:02 #173
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340360
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja ja het is een prachtgeloof waarvan we enorm veel kunnen leren en seculiere staatsgrepen zijn heel normaal. _O_ _O-
Tussen dat en jouw opvattingen zit gelukkig een heel scala aan grijstinten.
pi_193340412
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tussen dat en jouw opvattingen zit gelukkig een heel scala aan grijstinten.
En wat levert me dat toch een verrijking op! En wat bestaat er onder die gematigden toch een weerbaarheid tegen de "extremisten"! Nouja, binnen dat Turkse leger voorheen wel dus, vandaar ook de veelvuldige staatsgrepen. Is dat echt een toekomst die we voor Nederland moeten ambieren? _O-
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:39:21 #175
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340474
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En wat levert me dat toch een verrijking op!
Daar ga je weer.

quote:
En wat bestaat er onder die gematigden toch een weerbaarheid tegen de "extremisten"!
Wat bedoel je precies met extremisten? Militante figuren? Salafisten? Welke groep salafisten precies? In geval van dat laatste: salafisten begeven zich doorgaans in een heel ander circuit.
pi_193340492
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Daar ga je weer.
[..]

Wat bedoel je precies met extremisten? Militante figuren? Salafisten? Welke groep salafisten precies? In geval van dat laatste: salafisten begeven zich doorgaans in een heel ander circuit.
Oh laten we het maar lekker ruim nemen, eenieder die islamitische theocratie wel prima lijkt. Daartoe stappen zetten vind ik persoonlijk geen vereiste.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:41:04 #177
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340507
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oh laten we het maar lekker ruim nemen, eenieder die islamitische theocratie wel prima lijkt.
Dat zijn al extremisten?
pi_193340535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat zijn al extremisten?
Jazeker. Want seculier pluralisme is er voor hen niet bij als meer dan een tussenstop. :W
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:46:32 #179
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340627
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jazeker. Want seculier pluralisme is er voor hen niet bij als meer dan een tussenstop. :W
Vandaar dat ze zich zo goed weten te organiseren dat ze zelfs in het politieke domein nu al een bedreiging vormen.

:')
pi_193340734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Vandaar dat ze zich zo goed weten te organiseren dat ze zelfs in het politieke domein nu al een bedreiging vormen.

:')
Ach, de azaan schalt al door de straten, homo's kunnen zich op straat amper nog als homo tonen en de joodse school lijkt te zijn getransformeerd tot een soort van fort.

Dat er binnen een islamitische politieke partij nu even wat onenigheid is, is op geen enkele manier een argument tegen het gevaar of de dreiging van islam/islamisering. :W
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:53:36 #181
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340771
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ach, de azaan schalt al door de straten, homo's kunnen zich op straat amper nog als homo tonen en de joodse school lijkt te zijn getransformeerd tot een soort van fort.

Dat er binnen een islamitische politieke partij nu even wat onenigheid is, is op geen enkele manier een argument tegen het gevaar of de dreiging van islam/islamisering. :W
Als het een tussenstop zou vormen zou dat - na een aantal decennia islam in Nederland - toch al zichtbaar moeten zijn. Dat is echter niet zo, integendeel. Er is niet eens een politieke partij die zich inzet voor een theocratie. Of nu ja, de SGP doet dat inmiddels wat lafjes.
pi_193340870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:53 schreef Poem_ het volgende:
Als het een tussenstop zou vormen zou dat - na een aantal decennia islam in Nederland - toch al zichtbaar moeten zijn.
Open je ogen zou ik zeggen. _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:53 schreef Poem_ het volgende:
Er is niet eens een politieke partij die zich inzet voor een theocratie.
Honderden Nederlandse gelovigen die hoe noemt jouw slag dat ook alweer zo mooi "de lokroep van het kalifaat" beantwoordden en de halve wereld over reisden om daar in dienst van hun geloof genocide te plegen, slavernij in ere te herstellen, islamitisch strafrecht met de gruwelijkste lijfstraffen ten uitvoer te brengen en ga zo maar door en al deze dingen waren geen drempel op weg naar de islamitische utopie maar maakten juist deal uit van de appeal, bepaalden mede de aantrekkingskracht. _O-


Vergelijkbare beelden zijn geschoten in heel europa, ook Nederland. Doe vooral lekker alsof islam een onschuldig geloof als alle anderen is, maar iedereen met ook maar een greintje gezond verstand weet wel beter dan dat. :W
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:01:49 #183
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193340927
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Open je ogen zou ik zeggen. _O-
Gezien je zelf ook geen initiatief voor een islamitische politieke partij kan noemen wat een theocratie nastreeft kan ik dit niet zo heel serieus nemen.

quote:
Honderden gelovigen die hoe noemt jouw slag dat ook alweer zo mooi "de lokroep van het kalifaat" beantwoordden en de halve wereld over reisden om daar in dienst van hun geloof genocide te plegen, slavernij in ere te herstellen, islamitisch strafrecht met de gruwelijkste lijfstraffen ten uitvoer te brengen en ga zo maar door en al deze dingen waren geen drempel op weg naar de islamitische utopie maar maakten juist deal uit van de appeal, bepaalden mede de aantrekkingskracht. _O-
Waar tegenover weer duizenden moslims staan die geweld afkeuren en niet zo passen in het door jou geschetste 'Vijfde Colonne'-verhaal.

quote:
Vergelijkbare beelden zijn geschoten in heel europa, ook Nederland. Doe vooral lekker alsof islam een onschuldig geloof als alle anderen is, maar iedereen met ook maar een greintje gezond verstand weet wel beter dan dat. :W
Ah, nu is het kennelijk ineens tijd voor drogredenen. Nice.
pi_193341045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Gezien je zelf ook geen initiatief voor een islamitische politieke partij kan noemen wat een theocratie nastreeft kan ik dit niet zo heel serieus nemen.
[..]

Waar tegenover weer duizenden moslims staan die geweld afkeuren en niet zo passen in het door jou geschetste 'Vijfde Colonne'-verhaal.
[..]

Ah, nu is het kennelijk ineens tijd voor drogredenen. Nice.
Keuren zij alle geweld af, of lijfstraffen binnen het islamitisch strafrecht onder een islamitische staat dan net toevallig niet? _O- Wie heeft het hier over een vijfde colonne? Ik noem slechts iedereen die islamitische theocratie wel prima lijkt een extremist en jij vond dat om mij onduidelijke redenen gek. :?
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:11:34 #185
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193341145
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Keuren zij alle geweld af, of lijfstraffen binnen het islamitisch strafrecht dan net toevallig niet? _O-
quote:
Globally, of the 195 United Nations states, 55 countries retain capital punishment, 104 countries have completely abolished it de jure for all crimes, eight have abolished it for ordinary crimes (while maintaining it for special circumstances such as war crimes) and 28 are abolitionist in practice.
quote:
Wie heeft het hier over een vijfde colonne? Ik noem slechts iedereen die islamitische theocratie wel prima lijkt een extremist en jij vond dat om mij onduidelijke redenen gek. :?
Je noemt wel meer dingen, die dan weer vrijwel allemaal binnen diezelfde retoriek passen. Je noemt het zelf dan weliswaar geen vijfde colonne maar dat is niet zo heel relevant verder.

Overigens heb je ook geen antwoord op de vraag gegeven: je noemt anderen laf, maar wat spook je zoal verder zelf uit dan, ten faveure van je kruistocht? Een beetje de SJW-er op internet spelen? Nou nou, daar ga je de oorlog tegen die boze grote bezetter wel mee winnen hoor!
pi_193341261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je noemt wel meer dingen, die dan weer vrijwel allemaal binnen diezelfde retoriek passen. Je noemt het zelf dan weliswaar geen vijfde colonne maar dat is niet zo heel relevant verder.

Overigens heb je ook geen antwoord op de vraag gegeven: je noemt anderen laf, maar wat spook je zoal verder zelf uit dan, ten faveure van je kruistocht? Een beetje de SJW-er op internet spelen? Nou nou, daar ga je de oorlog tegen die boze grote bezetter wel mee winnen hoor!
Nou ik doe niet alsof ik het islamitisch gedachtengoed wel prima vind. Ik zeg niet dat ik een alsmaar groter aantal Nederlandse moskeeën waarbinnnen de bezwaarlijke opvattingen uit de koran en hadith onderwezen worden iets anders dan een zeer onwenselijke ontwikkeling vind. :W

Islam is wel degelijk het probleem en "ja maar als mensen nou heel selectief daarbinnen gaan kijken en alles wat niet met westerse/Nederlandse opvattingen te rijmen valt terzijde schuiven" is daar geen antwoord op en nogal bespottelijk want hoezeer sommigen zichzelf dit ook proveren wijs te maken, dat doen mensen niet. En zij die dat wel doen worden door hardliners binnen de eigen gemeenschap of met pech zelfs de eigen familie wel bij de les geroepen. :W
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:18:16 #187
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193341298
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou ik doe niet alsof ik het islamitisch gedachtengoed wel prima vind. Ik zeg niet dat ik een alsmaar groter aantal moskeeën waarbinnnen de bezwaarlijke opvattingen uit de koran en hadith onderwezen worden iets anders dan een zeer onwenselijke ontwikkeling vind. :W

Islam is wel degelijk het probleem en "ja maar als mensen nou heel selectief daarbinnen gaan kijken en alles wat niet met westerse/Nederlandse opvattingen te rijmen valt terzijde schuiven" is daar geen antwoord op en nogal bespottelijk want hoezeer sommigen zichzelf dit ook proveren wijs te maken, dat doen mensen niet. En zij die dat wel doen worden door hardliners binnen de eigen gemeenschap of met pech zelfs de eigen familie wel bij de les geroepen. :W
Dit vormt niet echt een antwoord op mijn post. Maar die heb je natuurlijk ook niet nodig om de grijs gedraaide langspeelplaat weer uit de kast te toveren.
pi_193341380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dit vormt niet echt een antwoord op mijn post. Maar die heb je natuurlijk ook niet nodig om de grijs gedraaide langspeelplaat weer uit de kast te toveren.
Dat is wel degelijk een antwoord op je vraag slechts niet het gehoopte. Dit is namelijk precies de reden waarom ik de posts van SpaceOddity laf en gemakkelijk noemde.

Dat ik niet de pseudo-fascistische boeman ben die je hoopte aan te treffen, tja. _O- Werk aan een realistischer verwachtingspatroon. ^O^

(De enige die hier in herhaling treedt met sneue - niet eens van toepassing zijnde - oneliners en "discussie"tactiekjes ben jij trouwens. Sla vooral je postgeschiedenis er een keer op na. :* )
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:28:14 #189
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193341483
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk een antwoord op je vraag slechts niet het gehoopte. Dit is namelijk precies de reden waarom ik de posts van SpaceOddity laf en gemakkelijk noemde.
Nee, je springt van de hak op de tak. Eerst stel je dat men lijfstraffen niet afkeurt en iedereen die een theocratie nastreeft wat jou betreft een extremist is. Daar ga ik op in waarna je vervolgens het ineens over een andere boeg gooit. Prima ook eigenlijk, veel constructiever wordt het blijkbaar niet.

De rest van je post bestaat uit het gebruikelijke gezuig en is niet de moeite van het reageren waard.
pi_193341510
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:24 schreef SicSicSics het volgende:

Jawel hoor, als je lid bent van de VN dan heb je de UVRM "aanvaard". De redenen voor een eigen verklaring vanuit het Oosten zijn divers, van 'koloniaal' tot geloof.

Wel bijzonder trouwens dat een club die in jouw ogen niet meer is dan een 'zakelijke overeenkomst, een handelsverdrag' wel documenten op kan stellen waar jij jouw vijandsbeeld op bepaald?
Dan klopt er dus iets niet. Want waarom de VN joinen, en de UVRM "aanvaarden", maar dan ook een alternatief mensenrechten lijstje opstellen, die direct in conflict is met het al geldende mensenrechten lijstje, en aangeven dat het alternatieve mensenrechten lijstje ook nog eens voorrang heeft op het orginele lijstje?

De verklaring die opgesteld is, is een leidraad voor onze samenleving hier. Voor mij is het in dit geval even niet van belang of en hoe het te maken heeft met een organisatie zoals de VN. Het gaat mij er dan ook om wie zich er in kan vinden, wie niet en wie andere waarden aanhangt, dan de geldende hier.

quote:
Kan dat in deze? Met zo'n belangrijk document? En waarom mag jij dan wel nuance aanbrengen ... en Caïro niet? Of begrijp ik je verkeerd? :)
Ik denk dat we langs elkaar praten. :)

Ik bedoelde hiermee dat je niet kunt zeggen dat iemand hier niet agent kan zijn omdat iemand moslim is.
quote:
Absoluut.
^O^

quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zeer simpel ben je inderdaad, maar makkelijk maak je het jezelf en andere niet-islamieten niet als mede-oorzaak van dit onoplosbare alsmaar groter wordende probleem. Want wat zegt jouw laffe passieve houding...
Ja daaaaag. :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193341523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, je springt van de hak op de tak. Eerst stel je dat men lijfstraffen niet afkeurt en iedereen die een theocratie nastreeft wat jou betreft een extremist is. Daar ga ik op in waarna je vervolgens het ineens over een andere boeg gooit. Prima ook eigenlijk, veel constructiever wordt het blijkbaar niet.

De rest van je post bestaat uit het gebruikelijke gezuig en is niet de moeite van het reageren waard.
Nou nee, je ging daar helemaal niet op in je begon uit het niets over een gebrek aan politieke organisatie/deelname. Daarnaasrt had ik het nadrukkelijk niet over het nastreven van maar het niet afwijzend staan tegenover.
pi_193341565
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja daaaaag. :W
Tja, verkondig vooral voor die moskee waar je geen moeite mee hebt eens dat Allah (of liever nog de profeet Mohammed) gay zou zijn. :*
pi_193341722
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tja, verkondig vooral voor die moskee waar je geen moeite mee hebt eens dat Allah (of liever nog de profeet Mohammed) gay zou zijn. :*
Nee, mij hoef je niet "laf en passief" te noemen.

Ik ben al eens bedreigd door iemand met islamitische roots omdat ik m'n islam kritiek op dat moment niet onder stoelen of banken schoof.

En jij?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:58:09 #194
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193342120
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, je ging daar helemaal niet op in je begon uit het niets over een gebrek aan politieke organisatie/deelname.
Nadat je aangaf dat moslims de seculiere staat slechts zien als tussenstop. Ik kan het mis hebben, maar daarmee impliceer je toch echt dat een theocratie een ideaal zou zijn wat men dan zou willen bewerkstelligen.

quote:
Daarnaasrt had ik het nadrukkelijk niet over het nastreven van maar het niet afwijzend staan tegenover.
Daarmee spreek je jezelf tegen. Enerzijds zeg je dat dit slechts een tussenstop zou zijn, anderzijds is het niet zozeer het nastreven daarvan maar slechts het niet afwijzend tegenover staan. Welke is het nou?

En hoe zie je dat dan precies voor je? Moslims die zich nog even als collectief op een laag pitje zetten en wekelijks of maandelijks even stiekem met elkaar op de zolderkamer via radiootjes evalueren hoe het er voor staat met de kansen op een theocratie?
pi_193342578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp wel wat je wilt zeggen maar het klopt niet. Juist vanwege de scheiding der machten is een uitbanning van religie in de overheid onmogelijk.
Moet dat maar eens veranderd worden (y) Niks is onmogelijk.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:38:26 #196
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_193342865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:21 schreef RTR het volgende:

[..]

Moet dat maar eens veranderd worden (y) Niks is onmogelijk.
Dan moet de grondwet worden veranderd. Dat gaat absoluut nooit maar dan ook nooit gebeuren.
Dit, dus.
pi_193342880
quote:
4s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, mij hoef je niet "laf en passief" te noemen.

Ik ben al eens bedreigd door iemand met islamitische roots omdat ik m'n islam kritiek op dat moment niet onder stoelen of banken schoof.

En jij?
En wat heb je dan gedaan nadat jij bedreigd werd? Ook zou ik willen weten of degene welke jou bedreigde langer of korter was als jou?
pi_193343447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan moet de grondwet worden veranderd. Dat gaat absoluut nooit maar dan ook nooit gebeuren.
_O-
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193343961
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:39 schreef torentje het volgende:

[..]

En wat heb je dan gedaan nadat jij bedreigd werd? Ook zou ik willen weten of degene welke jou bedreigde langer of korter was als jou?
Niets gedaan.

Het speelde in mijn familie, er ontstond een discussie over de islam wat vooral tussen mij en mijn zwager met islamroots speelde. Dat liep uiteindelijk zo hoog op dat ie mij letterlijk fysiek aanviel en riep dat ie nog eens een kogel door mn kop zou jagen. Dit deed ie in bijzijn van zijn kinderen en mijn moeder. Waarna hij gelijk snel vertrok. Ik en mn moeder stonden perplex. Het was niet het eerste voorval waar hij zich van die kant toonde, hij had zich al een keer eerder op zon manier agressief gedragen naar mn broer toe (waar ik pas later achterkwam).

Hoewel wij het later nog eens met elkaar besproken hebben, hebben mn zus + zwager nu geen contact meer met mij, mn broer en mn ouders. Dit gebeurde nadat hij later opnieuw dreigende toon aansloeg, toen naar mn moeder toe.

Bizar verhaal eigenlijk; begin jaren 90 gevlucht uit de oorlog in het voormalige joegoslavië, en zelfs nog een tijdje illegaal bij ons in huis gewoond, terwijl mn vader toentertijd bij de douane werkte.

Hoezo wil je uberhaubt weten of ie langer of korter is? :?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:01:57 #200
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_193344454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:10 schreef RTR het volgende:

[..]

_O-
Geef mij één recentelijk voorbeeld.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')