abonnement Unibet Coolblue
pi_193459887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:48 schreef SQ het volgende:
Ik heb toen een korte cursus "samen bevallen" gedaan maar dat was vooral voor mijn man fijn, denk ik :') ik wist namelijk alles al dankzij fok :@ :')
Hier hetzelfde, ik heb er niet heel veel van opgestoken, maar ik vond het wel fijn dat man ook op de hoogte was.

Wij hebben van die kleine flesjes die in het begin handig zijn. Die zijn maar kort gebruikt en die gaan we dus ook (met nieuwe spenen) wel weer hergebruiken. De grote flessen koop ik denk ik wel nieuw, die zijn behoorlijk lang meegegaan.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 21:26:12 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193460377
Ik heb opeens hele erge krampen in mijn buik en onderrug :X Ik heb dit wel vaker en moet daarna poepen maar nu niet. De pijn komt en gaat en is nu weer weg. Ik heb verder geen bloedverlies en voel de baby nog wel dus het zal wel meevallen maar ik schiet meteen in de stress :@ Is dit herkenbaar?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193460902
Hoi, ik hoor hier niet maar heb een vraag voor mijn schoonzus. :+

Ze is zwanger van haar 1e en is tegen eind juni zo’n 14 weken ver.
Ze woont in Engeland en wellicht komt ze eind deze maand een bezoekje in NL brengen.
Nu had ik het idee dat ze misschien hier de geslachtsbepaling kan laten doen. Een echo praktijk waar ik voor mijn zwangerschappen ben geweest, doet dat vanaf 13 weken.

Maar: kan je dit doen als je geen Nederlandse papieren hebt en geen verzekering?

Ik zou denken van wel want het is niet medisch en zwanger is zwanger. :P
Maar misschien ben ik daar naïef in. Ze kan verder gewoon perfect Nederlands want ze is hier grotendeels opgegroeid.

Ik zie er op de site niets van staan en herinner mij niet dat ik bijv. een id-bewijs moest meenemen of iets van een verzekeringspasje.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 21:58:36 #279
382129 crew  Donna
pi_193460981
Ja een pretecho kan je gewoon laten maken bij zo'n bureau wat pretecho's doet zonder NL verzekering of ID, dat maakt niet uit.
Als je maar betaalt. Haha.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:09:06 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193461161
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
Ik heb opeens hele erge krampen in mijn buik en onderrug :X Ik heb dit wel vaker en moet daarna poepen maar nu niet. De pijn komt en gaat en is nu weer weg. Ik heb verder geen bloedverlies en voel de baby nog wel dus het zal wel meevallen maar ik schiet meteen in de stress :@ Is dit herkenbaar?
Hopelijk voel je je snel beter. Je post is een half uurtje oud, nog steeds hetzelfde?
Resistance is futile.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:10:55 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193461185
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:54 schreef vencodark het volgende:
Hoi, ik hoor hier niet maar heb een vraag voor mijn schoonzus. :+

Ze is zwanger van haar 1e en is tegen eind juni zo’n 14 weken ver.
Ze woont in Engeland en wellicht komt ze eind deze maand een bezoekje in NL brengen.
Nu had ik het idee dat ze misschien hier de geslachtsbepaling kan laten doen. Een echo praktijk waar ik voor mijn zwangerschappen ben geweest, doet dat vanaf 13 weken.

Maar: kan je dit doen als je geen Nederlandse papieren hebt en geen verzekering?

Ik zou denken van wel want het is niet medisch en zwanger is zwanger. :P
Maar misschien ben ik daar naïef in. Ze kan verder gewoon perfect Nederlands want ze is hier grotendeels opgegroeid.

Ik zie er op de site niets van staan en herinner mij niet dat ik bijv. een id-bewijs moest meenemen of iets van een verzekeringspasje.
Gewoon een afspraak maken bij een echobureau in de buurt en ter plekke afrekenen. Wel beetje vroeg voor een geslachtsbepaling ;)
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 22:16:12 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193461268
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:54 schreef vencodark het volgende:
Hoi, ik hoor hier niet maar heb een vraag voor mijn schoonzus. :+

Ze is zwanger van haar 1e en is tegen eind juni zo’n 14 weken ver.
Ze woont in Engeland en wellicht komt ze eind deze maand een bezoekje in NL brengen.
Nu had ik het idee dat ze misschien hier de geslachtsbepaling kan laten doen. Een echo praktijk waar ik voor mijn zwangerschappen ben geweest, doet dat vanaf 13 weken.

Maar: kan je dit doen als je geen Nederlandse papieren hebt en geen verzekering?

Ik zou denken van wel want het is niet medisch en zwanger is zwanger. :P
Maar misschien ben ik daar naïef in. Ze kan verder gewoon perfect Nederlands want ze is hier grotendeels opgegroeid.

Ik zie er op de site niets van staan en herinner mij niet dat ik bijv. een id-bewijs moest meenemen of iets van een verzekeringspasje.
Ik zag ergens dat het meestal vanaf 14 weken is maar dat het niet altijd al duidelijk te zien is. Zelf had ik een echo bij de VK met 14 weken en zij vond het te onduidelijk.

Overigens vraag ik me af of je schoonzus eind van de maand wel Nederland in komt, mensen uit het VK en Zweden zijn namelijk momenteel niet welkom in Nederland vanwege Corona :@

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hopelijk voel je je snel beter. Je post is een half uurtje oud, nog steeds hetzelfde?
Ja gaat gelukkig weer beter!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:18:58 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193461306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:16 schreef MaJo het volgende:

Ja gaat gelukkig weer beter!
Fijn MaJo :) , snap heel goed dat je in de stress schiet.
Resistance is futile.
pi_193461487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zag ergens dat het meestal vanaf 14 weken is maar dat het niet altijd al duidelijk te zien is. Zelf had ik een echo bij de VK met 14 weken en zij vond het te onduidelijk.

Overigens vraag ik me af of je schoonzus eind van de maand wel Nederland in komt, mensen uit het VK en Zweden zijn namelijk momenteel niet welkom in Nederland vanwege Corona :@
[..]

Ja gaat gelukkig weer beter!
Dat laatste wist ik nog niet precies. Dacht vanaf 15 juni weer? Maar goed, wellicht dan later.
Mijn dochter was duidelijk te zien bij 13 weken nog wat. Dus het kán wel. Zij heeft gewoon een heel goed apparaat ervoor. Het kan daar echt vanaf 13 weken worden afgesproken en als je mazzel hebt, kunnen ze het dus zien.
En als ze niets zien, mag je gewoon later een nieuwe afspraak maken. :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:32:32 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193461521
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat laatste wist ik nog niet precies. Dacht vanaf 15 juni weer? Maar goed, wellicht dan later.
Mijn dochter was duidelijk te zien bij 13 weken nog wat. Dus het kán wel. Zij heeft gewoon een heel goed apparaat ervoor. Het kan daar echt vanaf 13 weken worden afgesproken en als je mazzel hebt, kunnen ze het dus zien.
En als ze niets zien, mag je gewoon later een nieuwe afspraak maken. :)
Zou superleuk zijn in ieder geval!
Resistance is futile.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:34:49 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_193461566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
Ik heb opeens hele erge krampen in mijn buik en onderrug :X Ik heb dit wel vaker en moet daarna poepen maar nu niet. De pijn komt en gaat en is nu weer weg. Ik heb verder geen bloedverlies en voel de baby nog wel dus het zal wel meevallen maar ik schiet meteen in de stress :@ Is dit herkenbaar?
MaJo, als je dit soort dingen hebt en je voelt je er angstig of onzeker over mag je echt áltijd je verloskundige bellen :*
Gelukkig is het nu weer weg, maar laat je in de toekomst echt niet tegenhouden om dat te doen ;)
disclaimer
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 22:35:24 #287
382129 crew  Donna
pi_193461586
Ja zou heel leuk zijn als het weer mag en mooi als het dan ook lukt.

Ik blijf altijd met dat verhaal van ik weet niet meer wie in m'n hoofd zitten. Die was volgens mij een paar weken/maanden voor mij uitgerekend met G. Zij had tot ver in de zwangerschap (35/36) weken elke keer gehoord dat het een meisje was en toen zat er toch ineens een piemel bij de laatste groeiecho.
Of zoiets. Iig. Daardoor heb ik bij G elke keer gevraagd; is het nog een meisje? En toen ze geboren was; Is het echt een meisje? Echt? :7
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:36:43 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_193461607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:35 schreef Donna het volgende:
Ja zou heel leuk zijn als het weer mag en mooi als het dan ook lukt.

Ik blijf altijd met dat verhaal van ik weet niet meer wie in m'n hoofd zitten. Die was volgens mij een paar weken/maanden voor mij uitgerekend met G. Zij had tot ver in de zwangerschap (35/36) weken elke keer gehoord dat het een meisje was en toen zat er toch ineens een piemel bij de laatste groeiecho.
Of zoiets. Iig. Daardoor heb ik bij G elke keer gevraagd; is het nog een meisje? En toen ze geboren was; Is het echt een meisje? Echt? :7
Dat was CassElliot volgens mij :D

Haha, daarom vind ik het nu ook wel leuk om het niet te weten. Kan het ook niet tegenvallen of schrikken zijn :+
disclaimer
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 22:38:45 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193461647
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat laatste wist ik nog niet precies. Dacht vanaf 15 juni weer? Maar goed, wellicht dan later.
Mijn dochter was duidelijk te zien bij 13 weken nog wat. Dus het kán wel. Zij heeft gewoon een heel goed apparaat ervoor. Het kan daar echt vanaf 13 weken worden afgesproken en als je mazzel hebt, kunnen ze het dus zien.
En als ze niets zien, mag je gewoon later een nieuwe afspraak maken. :)
Net bij de persconferentie benoemde Rutte nog specifiek dat reizen naar de VK en Zweden en andersom nog niet mogelijk is. Maar hopelijk verandert dit snel!

Ah dat is wel bijzonder dat het haar zo goed lukt ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:34 schreef SQ het volgende:

[..]

MaJo, als je dit soort dingen hebt en je voelt je er angstig of onzeker over mag je echt áltijd je verloskundige bellen :*
Gelukkig is het nu weer weg, maar laat je in de toekomst echt niet tegenhouden om dat te doen ;)
Ja je hebt helemaal gelijk, maar ik heb dan toch zo'n stemmetje in mijn hoofd dat ik me waarschijnlijk aanstel :@ Maar point taken, volgende keer bel ik :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:40:32 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_193461678
Ja weet je, liever een keer te veel dan te weinig. Tijdens mijn eerste zwangerschap was er hier ook iemand die krampen had, iedereen stelde haar gerust dat het vast niks was en een paar uur later was ze bevallen :X
(Dat was wel bij 34 weken, maar toch.)
disclaimer
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 22:46:09 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193461780
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:40 schreef SQ het volgende:
Ja weet je, liever een keer te veel dan te weinig. Tijdens mijn eerste zwangerschap was er hier ook iemand die krampen had, iedereen stelde haar gerust dat het vast niks was en een paar uur later was ze bevallen :X
(Dat was wel bij 34 weken, maar toch.)
Oh wow :o Is het wel goed afgelopen?

De reden dat ik niet gebeld heb was omdat ik de baby nog wel voelde, dat stelde me toch wel gerust.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 22:49:18 #292
382129 crew  Donna
pi_193461840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh wow :o Is het wel goed afgelopen?

De reden dat ik niet gebeld heb was omdat ik de baby nog wel voelde, dat stelde me toch wel gerust.
Bellen om het even kwijt te kunnen bij de VK is ook wel fijn. En ze noteren het ook. Als je het nog 5x hebt en je belt dan pas vinden ze het vast ook niet zo tof dat je het al 5x eerder had.

Ik heb tijdens de zwangerschap van G een bijna aanrijding gehad en toen maakte ik me ook zorgen want er was keihard geremd. Ik durfde ook niet te bellen. Na 2 dagen pas en toen kreeg ik wel een beetje op m'n kop :D
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 23:06:46 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193462202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:49 schreef Donna het volgende:

[..]

Bellen om het even kwijt te kunnen bij de VK is ook wel fijn. En ze noteren het ook. Als je het nog 5x hebt en je belt dan pas vinden ze het vast ook niet zo tof dat je het al 5x eerder had.

Ik heb tijdens de zwangerschap van G een bijna aanrijding gehad en toen maakte ik me ook zorgen want er was keihard geremd. Ik durfde ook niet te bellen. Na 2 dagen pas en toen kreeg ik wel een beetje op m'n kop :D
Je hebt helemaal gelijk, ze hebben ook altijd gezegd dat ik laagdrempelig mag bellen en ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik me aanstelde. Maar tot nu toe was er vaak ook echt wel iets, hopelijk valt het nu gewoon mee :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193466372
Toevallig gisteren de kinkhoest vaccinatie gehaald. Viel me alles mee (ik ben niet zo'n held met prikken :P). Ik moet maar eens een afspraak maken voor mijn bloedafname in verband met mijn rhesus dinges.

Bij M. had ik hypnobirthing gevolgd. Was best prima, ontspannend enzo. Maar tijdens de bevalling had ik niets aan bloeiende rozen en bergwandelingen enzo :@

Fijn dat het weggetrokken is MaJo. Ik bel zelf ook niet zo snel, maar het is eigenlijk wel beter om gewoon te doen.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 13:37:54 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193469670
Ik ben wel benieuwd naar de kinkhoest vaccinatie, omdat ik bloedverdunners slik krijg ik de prik subcutaan (onderhuids) in plaats van intramusculair (rechtstreeks in de spier). Ik heb geen moeite met prikken, ik jas zelf ook mijn B12 prikken in mijn bovenbeen *)

Ik merk dat ik toch behoorlijk angstig was na gisteravond :@ Net even de ultrasound erbij gepakt en het hartje geluisterd. De baby was actief want de hartslag verplaatste steeds :D Wel weer een hele opluchting O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:33 #296
382129 crew  Donna
pi_193469838
Fijn MaJo!!

Vanochtend gebeld om de 20weken echo in te plannen en toen ook meteen gezegd dat ik het niet vol hou om tot 22 juni te wachten met controle. Ik was vorige week bij het maken van die afspraak een beetje overrompeld juist omdat ik er toen ook extra was en ze weten waarom. Anyway, nu maandagmiddag weer even luisteren en dan is het hartjesspreekuur dus als het nog steeds niet te horen is kan er direct een echo gemaakt worden.
En dan volgende week vrijdag de glucosetest :r
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 14:45:07 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193470660
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:49 schreef Donna het volgende:
Fijn MaJo!!

Vanochtend gebeld om de 20weken echo in te plannen en toen ook meteen gezegd dat ik het niet vol hou om tot 22 juni te wachten met controle. Ik was vorige week bij het maken van die afspraak een beetje overrompeld juist omdat ik er toen ook extra was en ze weten waarom. Anyway, nu maandagmiddag weer even luisteren en dan is het hartjesspreekuur dus als het nog steeds niet te horen is kan er direct een echo gemaakt worden.
En dan volgende week vrijdag de glucosetest :r
Goed dat je dat aangegeven hebt! Ik had zelf elke 2 weken controle maar bij de 16 weken afspraak zei ze ook opeens "ok je volgende afspraak is de 20-weken echo" :? Ik was ook overrompeld en heb er maar niets van gezegd, ook omdat we thuis de angel sound hebben. Maar ik merk wel dat ik steeds zenuwachtiger word naarmate de afspraak langer geleden is. Ik kijk dan ook echt uit naar de SEO, nog 8 nachtjes slapen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:03:43 #298
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193470915
Ik heb de 20 wekenecho pas eind juni. En daarna pas weer op 28 juli. Vind ik eigenlijk ook helemaal niet tof..
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:09:02 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_193470983
Elke 4 weken controle is toch doodnormaal :?
disclaimer
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 15:10:14 #300
382129 crew  Donna
pi_193471009
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:09 schreef SQ het volgende:
Elke 4 weken controle is toch doodnormaal :?
Ja hoor. Standaard wel. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')