abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 03:13:59 #101
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193314941
quote:
In Duitse kerk werd gezongen

De Baptistengemeente in het Duitse Frankfurt blijkt tóch niet alle coronaregels te hebben nageleefd tijdens de kerkdienst op 10 mei die aan de basis lag van een massale corona-uitbraak onder de kerkgangers. Zij droegen geen mondkapjes én zongen samen, meldt de geloofsgemeente op haar website.

et nieuws over de corona-uitbraak werd zaterdag bekend dankzij de de krant Frankfurter Rundschau. Aanvankelijk was sprake van zo’n 40 besmettingen maar de teller stond gistermiddag al op 107, zo maakte de minister van Sociale Zaken van de deelstaat Hessen bekend. De besmette personen komen volgens hem uit Frankfurt en drie andere districten in Hessen. Onder hen ook een kind dat na de besmetting nog de noodopvang bezocht van een kinderdagverblijf maar daar niemand besmette.

De Baptistengemeente verklaarde in eerste instantie dat alle regels tijdens de kerkdienst waren nageleefd maar geeft nu toe dat dit toch niet het geval was. ,,Er is gebruik gemaakt van afzonderlijke en gecontroleerde in- en uitgangen met bewegwijzering, er waren voldoende ontsmettingsmiddelen aanwezig waren en de afstandsregel van minstens 1,5 meter werd in acht genomen. Achteraf gezien zou het beter zijn geweest als er ook mondkapjes waren gedragen en we niet samen gezongen zouden hebben’’, staat op de site van de Evangeliums Christen Baptisten.

Grote gezinnen

De meeste besmettingen vonden volgens de geloofsgemeente ná de kerkdienst plaats. ,,Omdat onze gemeenschap veel gezinnen met vijf of meer kinderen telt, blijft het aantal infecties thuis toenemen. De slachtoffers zitten in quarantaine. Meteen na het bekend raken van de coronabesmettingen, hebben we de kerkdiensten vervangen door online bijeenkomsten.’’

De verklaring komt overeen met die van René Gottschalk, het hoofd van de GGD in Frankfurt. Hij verklaarde zaterdag al dat de meeste geïnfecteerden niet tijdens maar na de kerkdienst werden besmet. De meesten geïnfecteerden zijn volgens hem niet bijzonder ziek. ,,Voor zover wij weten, ligt er maar één persoon in een ziekenhuis’’, verklaarde hij tegenover de Frankfurter krant.

Voorzitter

Daarbij lijkt het te gaan om de voorzitter van de Baptistengemeente. Die ligt in kritieke toestand op de intensive care. Zijn plaatsvervanger is eveneens ziek, staat in het bericht op de website. De Evangeliums Christen Baptisten vraagt de gelovigen om begrip voor het feite dat de daardoor ingekrompen raad van bestuur slechts in beperkte mate kan reageren.

“Wij zijn diep geschokt en bedroefd dat de infectie haar weg naar de gemeenschap vond en zich met grote dynamiek verspreidde. Onze gedachten en gebeden zijn bij alle zieken en familieleden die nu een moeilijke tijd doormaken. Onze troost is dat veel geïnfecteerden goed op weg zijn om te herstellen en dat sommigen al hersteld zijn.’’
BRON

Duidelijk gevalletje van Voor het zingen de kerk niet uit
Ik ben inmiddels overleden
pi_193315170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

De waarheid zwart op wit ontkennen _O-

Ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte :Y
Ja snap ik. Het is ook echt niet gezegd. Maar ok foutjes worden snel gemaakt. :)
pi_193315316
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ga hier even een relativerend verhaaltje wegzetten en lekker tegen schenen schoppen. Ik heb het hier al vaker gezegd maar dit virus laat ons zien dat de mens niet onsterfelijk is en dat er ook zoiets bestaat als de dood. Bejaarden worden langzaamaan gek van eenzaamheid als ze dat al niet waren. We geven als hele samenleving toch geen fuck om de bejaarden dus waarom zouden we die beschermen? Omdat het onethisch is? Ik vind het onethisch om mensen van zeg 80 jaar die wat kwakkelen met hun gezondheid in een verzorgingshuis te zetten en er een aantal uur per week naar om te kijken. Wij mensen zijn helemaal niet gemaakt om 85 te worden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zat vitale mensen van 85+. Maar de gemiddelde leeftijd van de coronaslachtoffers is 81, en ja je raadt het al, ook daarin zijn slachtoffers. Er sterven geen kerngezonde mensen aan corona (nee topsporters zijn niet gezond). Wielrenners hebben buiten deze omstandigheden al heel weinig fysiek contact met anderen om infecties te voorkomen. Daardoor is hun weerstand standaard al een stuk lager.

Hoe ouder we gemiddeld worden hoe voller de aarde wordt en nu straft de natuur dat keihard af. Aan alle kanten willen we de welvaart hooghouden en onze levensverwachting verlengen maar tegen welke kosten zijn we bereid dat te doen?
- de zorgkosten rijzen de pan uit en wordt steeds onbetaalbaarder voor veel mensen
- het klimaat leidt enorm onder de overbevolking

Deze lockdown houdt ons opgesloten om maar 1 reden en dat is de angst om dood te gaan of een verschrikkelijk lange revalidatie tegemoet te zien. Statistisch is de kans voor een 50-er nog steeds groter om te verongelukken in de auto dan een overlijden aan covid. Toch hebben we daar een stuk minder moeite mee. Terwijl de meeste dodelijke ongelukken ook niet door eigen gedrag wordt veroorzaakt.

Nee in plaats daarvan gaan we mensen die anders tegen een lockdown wegzetten als domme mensen die enkel op het terras willen zitten. In alle eerlijkheid sterf ik liever aan covid en dat ik dan gewoon weer terug naar 3 maanden geleden kon dan deze krampachtige bullshit die op een totaal waanidee is gebaseerd. En dat waanidee is dat we allemaal 85 jaar moeten worden.
Amen! :Y _O_
pi_193315390
Wat een lap tekst vol onzin en aannames zeg..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 07:27:48 #105
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193315506
Creatief:

Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193315520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 06:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een lap tekst vol onzin en aannames zeg..
Echt hè? Wat denk jij? Zijn al ergens stiekem de terrasjes open en heeft hij ergens al flink zitten zuipen of zo? Dat hij dit soort dingen uit zijn toetsenbord laat komen.

Dat gebeurd mij alleen na heul veul zuipen (en dan nog niet eigenlijk).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193315522
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ga hier even een relativerend verhaaltje wegzetten en lekker tegen schenen schoppen. Ik heb het hier al vaker gezegd maar dit virus laat ons zien dat de mens niet onsterfelijk is en dat er ook zoiets bestaat als de dood. Bejaarden worden langzaamaan gek van eenzaamheid als ze dat al niet waren. We geven als hele samenleving toch geen fuck om de bejaarden dus waarom zouden we die beschermen? Omdat het onethisch is? Ik vind het onethisch om mensen van zeg 80 jaar die wat kwakkelen met hun gezondheid in een verzorgingshuis te zetten en er een aantal uur per week naar om te kijken. Wij mensen zijn helemaal niet gemaakt om 85 te worden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zat vitale mensen van 85+. Maar de gemiddelde leeftijd van de coronaslachtoffers is 81, en ja je raadt het al, ook daarin zijn slachtoffers. Er sterven geen kerngezonde mensen aan corona (nee topsporters zijn niet gezond). Wielrenners hebben buiten deze omstandigheden al heel weinig fysiek contact met anderen om infecties te voorkomen. Daardoor is hun weerstand standaard al een stuk lager.

Hoe ouder we gemiddeld worden hoe voller de aarde wordt en nu straft de natuur dat keihard af. Aan alle kanten willen we de welvaart hooghouden en onze levensverwachting verlengen maar tegen welke kosten zijn we bereid dat te doen?
- de zorgkosten rijzen de pan uit en wordt steeds onbetaalbaarder voor veel mensen
- het klimaat leidt enorm onder de overbevolking

Deze lockdown houdt ons opgesloten om maar 1 reden en dat is de angst om dood te gaan of een verschrikkelijk lange revalidatie tegemoet te zien. Statistisch is de kans voor een 50-er nog steeds groter om te verongelukken in de auto dan een overlijden aan covid. Toch hebben we daar een stuk minder moeite mee. Terwijl de meeste dodelijke ongelukken ook niet door eigen gedrag wordt veroorzaakt.

Nee in plaats daarvan gaan we mensen die anders tegen een lockdown wegzetten als domme mensen die enkel op het terras willen zitten. In alle eerlijkheid sterf ik liever aan covid en dat ik dan gewoon weer terug naar 3 maanden geleden kon dan deze krampachtige bullshit die op een totaal waanidee is gebaseerd. En dat waanidee is dat we allemaal 85 jaar moeten worden.
_O_
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193315530
Nou, plexiglas tussen een tafel, dat had echt niemand kunnen bedenken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:29 schreef Salina het volgende:

[..]

Echt hè? Wat denk jij? Zijn al ergens stiekem de terrasjes open en heeft hij ergens al flink zitten zuipen of zo? Dat hij dit soort dingen uit zijn toetsenbord laat komen.

Dat gebeurd mij alleen na heul veul zuipen (en dan nog niet eigenlijk).
Jij doet een andere mening altijd af als iemand die gezopen heeft?
Ik denk zelf niet helemaal zoals Vliegbaard maar ik snap zijn denkwijze wel.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 07:32:58 #109
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193315532
Geen draagvlak voor de volledige heropening van de scholen:
quote:
Een ruime meerderheid van de leraren ziet een volledige heropening van basisscholen niet zitten. Ze stellen dat de hygiënemaatregelen en 1,5 meterregel nu al nauwelijks zijn te handhaven in halve klassen. ‘Met volle klassen wordt dat probleem prangender.’

Dat blijkt uit een peiling van de grootste onderwijsbond AOb die door bijna achtduizend leden is ingevuld. Het gros van de respondenten staat voor de klas op reguliere basisscholen, maar ook schoolleiders, ondersteunend personeel en werknemers vanuit het speciaal (basis)onderwijs hebben de vragenlijst ingevuld.

Slechts 29 procent van het onderwijspersoneel in het reguliere basisonderwijs staat achter de volledige heropening op 8 juni. Dat is opvallend, want de gedeeltelijke terugkeer naar de klas op 11 mei werd nog door 72 procent gesteund.
https://www.gelderlander.(...)iet-zitten~a61609a5/
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193315553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:13 schreef Enchanter het volgende:

[..]

BRON

Duidelijk gevalletje van Voor het zingen de kerk niet uit
quote:
Omdat onze gemeenschap veel gezinnen met vijf of meer kinderen telt, blijft het aantal infecties thuis toenemen.


Nice, twee punten in een post. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193315562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

De waarheid zwart op wit ontkennen _O-

Ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte :Y
Waar zegt het rivm dat dan? Dit is het artikel bij de nu.nl tekst die je plaatste:

https://www.nu.nl/coronav(...)het-coronavirus.html
pi_193315574
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:32 schreef Noek het volgende:
Nou, plexiglas tussen een tafel, dat had echt niemand kunnen bedenken.
[..]

Jij doet een andere mening altijd af als iemand die gezopen heeft?
Ik denk zelf niet helemaal zoals Vliegbaard maar ik snap zijn denkwijze wel.
Geen grapjes vandaag? Het was een onschuldig grapje richting een mede-user. Het woord "altijd" dat jij bezigt is overbodig.

Het hele verhaal van Vliegbaard is krankzinnig. Vol aannames. Bizar dat mensen zo kunnen denken. Ik snap heel goed dat mensen deze hele lockdown zat zijn en graag weer op terrasjes willen gaan zitten, naar restaurants willen gaan, maar kom dan op zijn minst met een normaal verhaal aanzetten, en ga er niet zo iets krankzinnigs van maken als "het is onethisch hoe wij met bejaarden omgaan".
Om nog te zwijgen van het hele overbevolkingsgebeuren natuurlijk. Dat moet je bij de bron aanpakken (geboorten), en niet bij de bejaarden. Zo moeilijk is dat echt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 26-05-2020 08:08:49 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:07:41 #113
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193315703
Volgende school die dichtgaat vanwege besmetting:
quote:
De Amstelveense basisschool School of Understanding is gesloten omdat een leerkracht positief is getest op corona. Collega's die langer dan een kwartier en binnen anderhalve meter contact hebben gehad met de leerkracht zijn in quarantaine gegaan en daarom is lesgeven op school niet meer mogelijk.

De basisschool heeft in overleg met de GGD en gemeente besloten om, vanuit organisatorisch oogpunt, voor de hele school over te gaan op thuisonderwijs.
Basisschool dicht vanwege leerkracht met coronavirus
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193315714
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:32 schreef Noek het volgende:
Nou, plexiglas tussen een tafel, dat had echt niemand kunnen bedenken.
[..]

Jij doet een andere mening altijd af als iemand die gezopen heeft?
Ik denk zelf niet helemaal zoals Vliegbaard maar ik snap zijn denkwijze wel.
Dergelijke reacties waren te verwachten. Als je anders denkt dan de massa wordt je hier weggezet als dom terwijl ik in dit topic de massa toch ook hun mening of denkwijze heb zien bijstellen.

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Ik snap dat het vrij onethisch klinkt maar dit Corona kent anders ook weinig genade en laat gewoon precies zien wat ik bedoel.
pi_193315726
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Geen grapjes vandaag? Het was een onschuldig grapje richting een mede-user. Het woord "altijd" dat jij bezigt is overbodig.

Het hele verhaal van Vliegbaard is krankzinnig. Vol aannames. Bizar dat mensen zo kunnen denken. Ik snap heel goed dat mensen deze hele lockdown zat zijn en graag weer op terrasjes willen gaan zitten, naar restaurants willen gaan, maar kom dan op zijn minst met een normaal verhaal aanzetten, en ga er niet zo iets krankzinnigs van maken als "het is onethisch hoe wij met bejaarden omgaan".
Om nog te zwijgen van het hele overbevolkingsgebeuren natuurlijk. Dat moet je bij de bron aanpakken (geboorten), en niet bij de bejaarden. Zo moeilijk is dat echt niet.

Want jij vind het wel normaal hoe we met bejaarden omgaan?
Kun je me daarnaast nog even uitleggen welke aannames je bedoeld?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:17:18 #116
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193315765
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Want jij vind het wel normaal hoe we met bejaarden omgaan?
waarom stel je deze vraag?
Het gaat niet om het aantal doden, maar de bedden op de IC toch. Dus omgang met een oudere is identiek aan een jongere. Waarom zou je discrimineren op leeftijd?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:17:59 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193315770
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dergelijke reacties waren te verwachten. Als je anders denkt dan de massa wordt je hier weggezet als dom terwijl ik in dit topic de massa toch ook hun mening of denkwijze heb zien bijstellen.

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Ik snap dat het vrij onethisch klinkt maar dit Corona kent anders ook weinig genade en laat gewoon precies zien wat ik bedoel.
kan me wel aardig vinden in je betoog alleen de reden van de lockdown is denk ik niet die bejaarden geweest want die lieten ze sowieso al gaan maar de kans op capaciteitsgebrek in de IC's en daar werden in het algemeen niet de kanslozen opgenomen.
pi_193315772
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Kun je me daarnaast nog even uitleggen welke aannames je bedoeld?
quote:
Er sterven geen kerngezonde mensen aan corona (nee topsporters zijn niet gezond). Wielrenners hebben buiten deze omstandigheden al heel weinig fysiek contact met anderen om infecties te voorkomen. Daardoor is hun weerstand standaard al een stuk lager.
Bron van deze beweringen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193315811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:56 schreef nelsonwarm het volgende:
Hoe kan het dat zo veel bejaarden in verzorgingshuizen besmet zijn geraakt?
Het lijkt mij niet dat zij carnaval hebben gevierd of veel dicht op elkaar zitten.
Ze hebben vaak wel intensief contact met de medewerkers, en als die de besmetting mee naar binnen nemen...
In veel verzorgingshuizen mocht je je bovendien pas ziek melden als je koorts had, terwijl het overheidsbeleid was dat je bij verkoudheid thuis blijft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193315843
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ga hier even een relativerend verhaaltje wegzetten en lekker tegen schenen schoppen. Ik heb het hier al vaker gezegd maar dit virus laat ons zien dat de mens niet onsterfelijk is en dat er ook zoiets bestaat als de dood. Bejaarden worden langzaamaan gek van eenzaamheid als ze dat al niet waren. We geven als hele samenleving toch geen fuck om de bejaarden dus waarom zouden we die beschermen? Omdat het onethisch is? Ik vind het onethisch om mensen van zeg 80 jaar die wat kwakkelen met hun gezondheid in een verzorgingshuis te zetten en er een aantal uur per week naar om te kijken. Wij mensen zijn helemaal niet gemaakt om 85 te worden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zat vitale mensen van 85+. Maar de gemiddelde leeftijd van de coronaslachtoffers is 81, en ja je raadt het al, ook daarin zijn slachtoffers. Er sterven geen kerngezonde mensen aan corona (nee topsporters zijn niet gezond). Wielrenners hebben buiten deze omstandigheden al heel weinig fysiek contact met anderen om infecties te voorkomen. Daardoor is hun weerstand standaard al een stuk lager.

Hoe ouder we gemiddeld worden hoe voller de aarde wordt en nu straft de natuur dat keihard af. Aan alle kanten willen we de welvaart hooghouden en onze levensverwachting verlengen maar tegen welke kosten zijn we bereid dat te doen?
- de zorgkosten rijzen de pan uit en wordt steeds onbetaalbaarder voor veel mensen
- het klimaat leidt enorm onder de overbevolking

Deze lockdown houdt ons opgesloten om maar 1 reden en dat is de angst om dood te gaan of een verschrikkelijk lange revalidatie tegemoet te zien. Statistisch is de kans voor een 50-er nog steeds groter om te verongelukken in de auto dan een overlijden aan covid. Toch hebben we daar een stuk minder moeite mee. Terwijl de meeste dodelijke ongelukken ook niet door eigen gedrag wordt veroorzaakt.

Nee in plaats daarvan gaan we mensen die anders tegen een lockdown wegzetten als domme mensen die enkel op het terras willen zitten. In alle eerlijkheid sterf ik liever aan covid en dat ik dan gewoon weer terug naar 3 maanden geleden kon dan deze krampachtige bullshit die op een totaal waanidee is gebaseerd. En dat waanidee is dat we allemaal 85 jaar moeten worden.
Over de dood ben ik het wel met je eens, maar de corona crisis gaat verder dan alleen wat sterfgevallen of IC gevallen.
Er is ook een aardig percentage dat niet levensbedreigend ziek wordt of naar het ziekenhuis hoeft, maar desondanks wel dusdanig ziek dat ze wekenlang herstel nodig hebben. En ook dat kan de samenleving ontwrichten als het aantal ziektegevallen uit de hand loopt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193315849
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:10 schreef Vliegbaard het volgende:
de massa

wordt je hier weggezet als dom
Twee aannames in één. Wow. Je doet wel je best vandaag, zeg. De "massa". Weggezet als "dom".

Kan het wellicht eens wat minder zwart-wit bij jou?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Want jij vind het wel normaal hoe we met bejaarden omgaan?
En weer een aanname. Omdat ik het niet me je eens ben op punten, zou ik het "wel normaal " vinden?

Er bestaat echt geen middenweg bij jou, hè?

Niets is normaal in dit tijdperk. Helaas. Wel staan er - gelukkig - versoepelingen te wachten, bijvoorbeeld voor bezoek aan de ouderen van dagen in de verzorgingstehuizen. Maar de lockdown-maatregelen voor die sector (verzorgingstehuizen) zijn gewoon nodig geweest. En nog zijn er veel te veel mensen overleden. De eenzaamheid van veel mensen (ouderen, alleenstaanden) is lastig te verteren, maar daar komt nu hopelijk snel wat verandering in.

De rest van je betoog ga ik verder niet op in. Theorieën over overbevolking en dergelijke (krankzinnig, hoe krijg je dat in hemelsnaam gelinkt met het Corona-gebeuren) mag je bezigen in BNW of iets dergelijks, weet ik veel waar dat thuishoort.

Oh, en jouw mening dat deze lockdown ons binnen houdt uit angst om dood te gaan, is ook niet waar. De lockdown is gericht geweest op regulatie van de (over)belasting op de zorgcapaciteit. Niets meer, niets minder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193315852
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]


[..]

Bron van deze beweringen?
Anders kom je maar zelf met bewijs dat het tegendeel bewijst.
pi_193315910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:17 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

waarom stel je deze vraag?
Het gaat niet om het aantal doden, maar de bedden op de IC toch. Dus omgang met een oudere is identiek aan een jongere. Waarom zou je discrimineren op leeftijd?
Heeft niks met Corona te maken. Ouderen in een tehuis wegzetten opdat wij gewoon met ons leven door kunnen gaan en opa en oma kunnen bezoeken wanneer het ons uitkomt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

kan me wel aardig vinden in je betoog alleen de reden van de lockdown is denk ik niet die bejaarden geweest want die lieten ze sowieso al gaan maar de kans op capaciteitsgebrek in de IC's en daar werden in het algemeen niet de kanslozen opgenomen.
Je kunt je afvragen of dat wel zo is, op de IC lagen niet de meest gezonde mensen over het algemeen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:42:33 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_193315945
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ga hier even een relativerend verhaaltje wegzetten en lekker tegen schenen schoppen. Ik heb het hier al vaker gezegd maar dit virus laat ons zien dat de mens niet onsterfelijk is en dat er ook zoiets bestaat als de dood. Bejaarden worden langzaamaan gek van eenzaamheid als ze dat al niet waren. We geven als hele samenleving toch geen fuck om de bejaarden dus waarom zouden we die beschermen? Omdat het onethisch is? Ik vind het onethisch om mensen van zeg 80 jaar die wat kwakkelen met hun gezondheid in een verzorgingshuis te zetten en er een aantal uur per week naar om te kijken. Wij mensen zijn helemaal niet gemaakt om 85 te worden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zat vitale mensen van 85+. Maar de gemiddelde leeftijd van de coronaslachtoffers is 81, en ja je raadt het al, ook daarin zijn slachtoffers. Er sterven geen kerngezonde mensen aan corona (nee topsporters zijn niet gezond). Wielrenners hebben buiten deze omstandigheden al heel weinig fysiek contact met anderen om infecties te voorkomen. Daardoor is hun weerstand standaard al een stuk lager.

Hoe ouder we gemiddeld worden hoe voller de aarde wordt en nu straft de natuur dat keihard af. Aan alle kanten willen we de welvaart hooghouden en onze levensverwachting verlengen maar tegen welke kosten zijn we bereid dat te doen?
- de zorgkosten rijzen de pan uit en wordt steeds onbetaalbaarder voor veel mensen
- het klimaat leidt enorm onder de overbevolking

Deze lockdown houdt ons opgesloten om maar 1 reden en dat is de angst om dood te gaan of een verschrikkelijk lange revalidatie tegemoet te zien. Statistisch is de kans voor een 50-er nog steeds groter om te verongelukken in de auto dan een overlijden aan covid. Toch hebben we daar een stuk minder moeite mee. Terwijl de meeste dodelijke ongelukken ook niet door eigen gedrag wordt veroorzaakt.

Nee in plaats daarvan gaan we mensen die anders tegen een lockdown wegzetten als domme mensen die enkel op het terras willen zitten. In alle eerlijkheid sterf ik liever aan covid en dat ik dan gewoon weer terug naar 3 maanden geleden kon dan deze krampachtige bullshit die op een totaal waanidee is gebaseerd. En dat waanidee is dat we allemaal 85 jaar moeten worden.
Je klinkt als een kinderloze twintiger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193315950
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Heeft niks met Corona te maken. Ouderen in een tehuis wegzetten opdat wij gewoon met ons leven door kunnen gaan en opa en oma kunnen bezoeken wanneer het ons uitkomt.
[..]
Voor jouw info: de zorg is de laatste 5-10 jaar compleet uitgekleed door de overheid. De tijd van genieten van je pensioen in een aanleunwoning of verzorgingstehuis is al lang voorbij en enkel mensen met een zware medische of psychische achtergrond komen nog in aanmerking voor de zorg zoals we die nu kennen. Opa's en oma's die relatief gezond zijn kunnen vrijwel geen aanspraak maken op een dergelijke woonwens: zie daar ook het ontstaan van een deel van de woningnood in ons land. Oudjes blijven langer zelfstandig wonen omdat er simpelweg niet veel andere opties zijn of ze er financieel zo op achteruit gaan dat ze maar blijven zitten waar ze zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:43:35 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193315953
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

[..]

Je kunt je afvragen of dat wel zo is, op de IC lagen niet de meest gezonde mensen over het algemeen.
wel mensen waarvan vooraf ingeschat werd of IC zin heeft dus dan ga ik ervan uit dat die mensen een grote kans op een normaal leven after hebben en het niet om nog een paar laatste maanden nog kunnen ademen gaat
pi_193315967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:27 schreef hooibaal het volgende:
Creatief:

[ afbeelding ]
Creatief inderdaad, wie had dit kunnen bedenken?. Doet mij een beetje denken aan de bezoekruimtes in Amerikaanse gevangenissen. *O*
pi_193315980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:

Voor jouw info: de zorg is de laatste 5-10 jaar compleet uitgekleed door de overheid. De tijd van genieten van je pensioen in een aanleunwoning of verzorgingstehuis is al lang voorbij en enkel mensen met een zware medische of psychische achtergrond komen nog in aanmerking voor de zorg zoals we die nu kennen. Opa's en oma's die relatief gezond zijn kunnen vrijwel geen aanspraak maken op een dergelijke woonwens: zie daar ook het ontstaan van een deel van de woningnood in ons land. Oudjes blijven langer zelfstandig wonen omdat er simpelweg niet veel andere opties zijn of ze er financieel zo op achteruit gaan dat ze maar blijven zitten waar ze zitten.
Oh, dit gaat ook absoluut op voor mijn ouders. Die wonen in een véél te groot huis, vrij staand, met een veel te grote tuin. Maar verhuizen betekent er financieel heel erg op achteruit gaan, ook als dat naar een klein appartementje is |:( Dus blijven ze zitten waar ze zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193316020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel mensen waarvan vooraf ingeschat werd of IC zin heeft dus dan ga ik ervan uit dat die mensen een grote kans op een normaal leven after hebben en het niet om nog een paar laatste maanden nog kunnen ademen gaat
Dat klopt, maar deze mensen waren over het algemeen, ongeacht hun leeftijd, niet kerngezond.
pi_193316034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel mensen waarvan vooraf ingeschat werd of IC zin heeft dus dan ga ik ervan uit dat die mensen een grote kans op een normaal leven after hebben en het niet om nog een paar laatste maanden nog kunnen ademen gaat
Daarbij had de helft van de CoViD patienten een IC- beleid. Wat betekent dat ze zelf aan hebben gegeven niet naar de IC te willen.

Het is dus absoluut niet zo dat er alleen hele slechte gevallen naar de IC gaan. Of zoals hier werd gesteld: mensen die toch nog maar een half jaar te leven zouden hebben.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:53:44 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193316037
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat klopt, maar deze mensen waren over het algemeen, ongeacht hun leeftijd, niet kerngezond.
:) wat is kerngezond? Er zijn genoeg "krakende wagens" die het lang volhouden en volledig functioneren, in jouw optiek zou je dan ook gehandicapten bij geboorte al een spuitje moeten geven, begint dan wel snel op 40-45 te lijken
pi_193316055
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is dus absoluut niet zo dat er alleen hele slechte gevallen naar de IC gaan. Of zoals hier werd gesteld: mensen die toch nog maar een half jaar te leven zouden hebben.
Precies, genoeg verhalen gehoord (in de media) van relatief gezonde mensen (ja, zowat iedereen heeft wel wat onder de leden) die wekenlang op de IC liggen of hebben gelegen en nu een maanden, zo niet jarenlange revalidatie tegemoet mogen zien. Ik heb het al eerder vernoemd hier in dit topic: mensen die zo achteloos denken over 'ach het treft enkel de oudsten en zwaksten van onze samenleving' hebben echt een vreselijk bord voor hun kop. :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193316064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
in jouw optiek zou je dan ook gehandicapten bij geboorte al een spuitje moeten geven, begint dan wel snel op 40-45 te lijken
Fijn dat jij het al zegt. :D

Ik schreef in mijn reactie op Vb al ongeveer hetzelfde, dat het linken van de overbevolking aan het "onethisch omgaan met bejaarden' (sic!) mij een heel klein beetje doet denken aan een soort dystopisch toekomstbeeld waarin we iedereen boven de pakweg 70 maar gewoon een spuitje geven.

Had het al getypt maar toch maar weggehaald want vond het wel over het randje. Nu ben jij me voor. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193316186
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ga hier even een relativerend verhaaltje wegzetten en lekker tegen schenen schoppen. Ik heb het hier al vaker gezegd maar dit virus laat ons zien dat de mens niet onsterfelijk is en dat er ook zoiets bestaat als de dood. Bejaarden worden langzaamaan gek van eenzaamheid als ze dat al niet waren. We geven als hele samenleving toch geen fuck om de bejaarden dus waarom zouden we die beschermen? Omdat het onethisch is? Ik vind het onethisch om mensen van zeg 80 jaar die wat kwakkelen met hun gezondheid in een verzorgingshuis te zetten en er een aantal uur per week naar om te kijken. Wij mensen zijn helemaal niet gemaakt om 85 te worden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zat vitale mensen van 85+. Maar de gemiddelde leeftijd van de coronaslachtoffers is 81, en ja je raadt het al, ook daarin zijn slachtoffers. Er sterven geen kerngezonde mensen aan corona (nee topsporters zijn niet gezond). Wielrenners hebben buiten deze omstandigheden al heel weinig fysiek contact met anderen om infecties te voorkomen. Daardoor is hun weerstand standaard al een stuk lager.

Hoe ouder we gemiddeld worden hoe voller de aarde wordt en nu straft de natuur dat keihard af. Aan alle kanten willen we de welvaart hooghouden en onze levensverwachting verlengen maar tegen welke kosten zijn we bereid dat te doen?
- de zorgkosten rijzen de pan uit en wordt steeds onbetaalbaarder voor veel mensen
- het klimaat leidt enorm onder de overbevolking

Deze lockdown houdt ons opgesloten om maar 1 reden en dat is de angst om dood te gaan of een verschrikkelijk lange revalidatie tegemoet te zien. Statistisch is de kans voor een 50-er nog steeds groter om te verongelukken in de auto dan een overlijden aan covid. Toch hebben we daar een stuk minder moeite mee. Terwijl de meeste dodelijke ongelukken ook niet door eigen gedrag wordt veroorzaakt.

Nee in plaats daarvan gaan we mensen die anders tegen een lockdown wegzetten als domme mensen die enkel op het terras willen zitten. In alle eerlijkheid sterf ik liever aan covid en dat ik dan gewoon weer terug naar 3 maanden geleden kon dan deze krampachtige bullshit die op een totaal waanidee is gebaseerd. En dat waanidee is dat we allemaal 85 jaar moeten worden.
Het klinkt in theorie allemaal heel logisch wat je zegt. Sterker nog, ik ben het er enigszins ook deels mee eens dat je op 85 jarige leeftijd niet kan verwachten dat je alle zorg nog krijgt. Gelukkig maken in Nederland veel ouderen ook de keuze om geen zorg meer te ontvangen, mijn oma van 88 heeft ook een aantal jaar geleden afgezien van een nierdialyse omdat ze er geen zin meer in had. Maar het mooie is dat ze die keuze zelf heeft kunnen maken en niet dat iemand van de overheid gaat bepalen wie wel nog recht heeft op leven en wie niet.

Het punt waar de anti lockdown mensen sinds het begin elke keer de mist in gaan is het feit dat de maatregelen nooit zijn ingevoerd voor de 80+. De belangrijkste reden was het ontlasten van de zorg aangezien deze overspoelt dreigde te worden. En dat betreft niet alleen mensen van 80+:

Kan de cijfers van Nederland niet vinden, dus heb maar even die van New York gebruikt:

18 - 44 years old
601
3.9%
45 - 64 years old
3,413
22.4%
65 - 74 years old
3,788
24.9%
75+ years old
7,419
48.7%

Nog altijd meer dan 50% van de mensen onder de 75 jaar die zijn overleden aan Corona. Hoe ga je daar straks een keuze in maken als je inderdaad alles gewoon door laat gaan onder het mom van "dood moet je accepteren, dat ga je toch een keer"?

Hoe leg ik mijn pa met bronchitis en astma van 69 jaar uit dat hij de keuze heeft om of zich een 1,5 jaar op te sluiten of dat hij maar moet accepteren misschien dood te gaan? Hoeveel sociale onrust denk je dat dit gaat creëren?

Het feit dat elk land ter wereld maatregelen heeft genomen tegen het virus (ja, ook Zweden is semi in lockdown gegaan) zegt toch al genoeg. De gevolgen zijn niet te overzien wanneer het gehele land in potentie tegelijk ziek raakt. Dat zal gigantische sociale onrust veroorzaken en ik vraag mij af hoe de economie daar bij gebaat is.

Ik zeg niet dat jij zo bent, maar merk om mij heen dat bij veel anti lockdown mensen het eigen belang vooral een rol speelt. Gister nog een zelfde soort discussie gehad met een collega, waarbij ik hetgeen wat hierboven staat probeerde uit te leggen. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: "ja ik heb gvd alles moeten omboeken voor de Formule 1". Toen was ik klaar met de discussie.
pi_193316220
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:46 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Fitnessketen BigGym wil de opening van sportscholen afdwingen via de rechter door een kort geding tegen de Staat, dat afgelopen woensdag diende. De landsadvocaat betoogde toen dat het opengooien van sportscholen en fitnesscentra brengt te veel risico's met zich meebrengt. Er zou onvoldoende wetenschappelijk inzicht zijn over hoe besmettelijk hijgende en zwetende sporters in een afgesloten ruimte zijn door de aerosolen, minuscule druppels en deeltjes die in de lucht zweven

Het Outbreak Management Team heeft zich over het protocol gebogen. Het kabinet wordt de komende dagen geadviseerd over een mogelijk vervroegde opening.

https://nos.nl/artikel/23(...)corona-leegloop.html

Big Gym denkt er anders over, niet ik. ;)
natuurlijk denken ze er anders over als ze er hun brood mee verdienen, beetje het "wij van wc eend verhaal" er is zeker wel wetenschappelijk en nu steeds meer bewijs in de praktijk hoe besmettingen verlopen voornamelijk indoor door Aerosolen.
de 1.5m binnen is gewoon schijnveiligheid.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:11:39 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193316233
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:08 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Vliegbaard heeft gewoon volledig gelijk. En dat weten jullie ook. Maar jullie hooibaalers vinden hem trollen leuker. Kinderachtig zeg.
[..]

Het zijn allemaal dikzakken in de VS, vandaar.
hij heeft een punt op bepaald(e) vlak(ken), hij heeft niet "gewoon volledig gelijk" , beetje nuance mag wel
pi_193316234
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

natuurlijk denken ze er anders over als ze er hun brood mee verdienen, beetje het "wij van wc eend verhaal" er is zeker wel wetenschappelijk en nu steeds meer bewijs in de praktijk hoe besmettingen verlopen voornamelijk indoor door Aerosolen.
de 1.5m binnen is gewoon schijnveiligheid.
Zou je dat onderzoek naar de aerosolen van binnensporters kunnen linken? Wil dat echt heel graag lezen. :)
pi_193316260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:11 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Zou je dat onderzoek naar de aerosolen van binnensporters kunnen linken? Wil dat echt heel graag lezen. :)
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/8/20-0633_article

https://edition.cnn.com/2(...)-wellness/index.html
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193316284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:57 schreef Salina het volgende:

[..]

Fijn dat jij het al zegt. :D

Ik schreef in mijn reactie op Vb al ongeveer hetzelfde, dat het linken van de overbevolking aan het "onethisch omgaan met bejaarden' (sic!) mij een heel klein beetje doet denken aan een soort dystopisch toekomstbeeld waarin we iedereen boven de pakweg 70 maar gewoon een spuitje geven.

Had het al getypt maar toch maar weggehaald want vond het wel over het randje. Nu ben jij me voor. ;)
Over aannames gesproken zeg, godskolere. _O-
pi_193316298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij heeft een punt op bepaald(e) vlak(ken), hij heeft niet "gewoon volledig gelijk" , beetje nuance mag wel
Gelukkig is dit een forum om daar over te discussiëren toch? Ik hoef ook geen gelijk te hebben, anders zet ik het zo niet weg.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:16:39 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193316313
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gelukkig is dit een forum om daar over te discussiëren toch? Ik hoef ook geen gelijk te hebben, anders zet ik het zo niet weg.
mee eens hoor, daar gaat het om :)
pi_193316324
In dit topic lijkt weinig meer te winnen. Elke alternatieve mening wordt, hoe genuanceerd ook, door de meerderheid weggezet als krankzinnig verhaal vol met aannames. Het is voor veel mensen denk ik moeilijk om op een abstracter niveau te praten en een gesprek te voeren over andere zaken dan louter zorg en ic-capaciteit.
pi_193316357
quote:
Ja dans lessen op een hoge intensiteit zonder social distancing. In omringende is de airco uitgezet en sportlessen met hoge inspanning opgeschort. Dan adem je misschien iets harder dan normaal maar dat zou geen probleem moeten zijn. Zie de Duitsers, Zwitsers, italianen, Zweden etc.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 09:20:18 #144
236264 crew  capricia
pi_193316361
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er hier buiten de ziekenhuizen gestorven zijn aan het virus.
Dus de ouderen die niet naar een ziekenhuis vervoerd zijn.
Definitely not CIA
pi_193316386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:17 schreef Jedi_Pimp het volgende:
In dit topic lijkt weinig meer te winnen. Elke alternatieve mening wordt, hoe genuanceerd ook, door de meerderheid weggezet als krankzinnig verhaal vol met aannames. Het is voor veel mensen denk ik moeilijk om op een abstracter niveau te praten en een gesprek te voeren over andere zaken dan louter zorg en ic-capaciteit.
Je eerste zin zegt eigenlijk al genoeg. Winnen. Kenmerkt de 'alternatieve denker'. Je mening opdringen aan anderen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193316393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:17 schreef Jedi_Pimp het volgende:
In dit topic lijkt weinig meer te winnen. Elke alternatieve mening wordt, hoe genuanceerd ook, door de meerderheid weggezet als krankzinnig verhaal vol met aannames. Het is voor veel mensen denk ik moeilijk om op een abstracter niveau te praten en een gesprek te voeren over andere zaken dan louter zorg en ic-capaciteit.
dit topic was in februari/begin maart erg interessant.....daarna kwamen er heel veel users die zich verveelden tijden de lockdown. :D

maar wat een land ook doet, het is bijna nooit goed.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193316394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:17 schreef Jedi_Pimp het volgende:
In dit topic lijkt weinig meer te winnen. Elke alternatieve mening wordt, hoe genuanceerd ook, door de meerderheid weggezet als krankzinnig verhaal vol met aannames. Het is voor veel mensen denk ik moeilijk om op een abstracter niveau te praten en een gesprek te voeren over andere zaken dan louter zorg en ic-capaciteit.
Er is hier in het topic genoeg gediscussieerd over welke maatregelen misschien overbodig zijn en hoe het misschien anders had gekund. Ik kan mij alleen wel ergeren aan mensen die argumenten gaan droppen van het niveau jensen/facebook. Zeker 4 a 5 users die ik zo bij naam kan noemen doen dit dagelijks al vanaf het begin, zeer storend voor een normale discussie.

Vliegbaard heeft het goed onderbouwd i.t.t. tot andere users die alleen maar "het is maar een virusje, volgende week is het uitgedoofd" kunnen roepen.
pi_193316409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:22 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Er is hier in het topic genoeg gediscussieerd over welke maatregelen misschien overbodig zijn en hoe het misschien anders had gekund. Ik kan mij alleen wel ergeren aan mensen die argumenten gaan droppen van het niveau jensen/facebook. Zeker 4 a 5 users die ik zo bij naam kan noemen doen dit dagelijks al vanaf het begin, zeer storend voor een normale discussie.

Vliegbaard heeft het goed onderbouwd i.t.t. tot andere users die alleen maar "het is maar een virusje, volgende week is het uitgedoofd" kunnen roepen.
We roddelen hier niet. Graag namen en rugnummers.

@onlogisch
pi_193316411
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:20 schreef capricia het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er hier buiten de ziekenhuizen gestorven zijn aan het virus.
Dus de ouderen die niet naar een ziekenhuis vervoerd zijn.
De cijfers van het CBS zullen een redelijke indicatie zijn.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:23:24 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193316416
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:20 schreef capricia het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er hier buiten de ziekenhuizen gestorven zijn aan het virus.
Dus de ouderen die niet naar een ziekenhuis vervoerd zijn.
zou in principe toch moeten kunnen aan de hand van de oversterfte tov ziekenhuisgevallen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')