abonnement Unibet Coolblue
pi_193301839
quote:
De Telegraaf: Hulp aan Afrika splijt de coalitie
In de coalitie is een gevecht begonnen over coronahulp aan Afrika. D66 en ChristenUnie willen meer geld voor ontwikkelingssamenwerking en ook het CDA sluit dat niet uit. De VVD wil er ’geen cent bij’.

Aanleiding is het advies van de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV) om 1 miljard euro uit de algemene middelen te besteden om Afrika te helpen de gevolgen van de coronacrisis op te vangen. Dat, terwijl in het regeerakkoord – gesloten in economisch gunstiger tijden – is afgesproken het budget voor ontwikkelingshulp te koppelen aan het Bruto Nationaal Inkomen. Nu ons nationaal inkomen door de coronacrisis keldert, moet volgens die afspraak de begroting van minister Sigrid Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) evenredig naar beneden.

Helder
„Het regeerakkoord is helder”, zegt VVD-Kamerlid Arne Weverling. „Als ons inkomen daalt, moet ook het budget voor ontwikkelingshulp omlaag. Ons uitgangspunt is: nul euro erbij. Ik snap dat de coronacrisis hard aankomt in kwetsbare landen. Maar wij hebben het geld ook hard nodig.” De overige coalitiepartijen willen wel flink meer geld naar ontwikkelingshulp.
VVD is tegen, CDA twijfelt, D66 en CU zijn voor ontwikkelingshulp.

Wie heeft er volgens jullie gelijk? Moet geld enkel in Nederland besteed worden nu er zoveel banen en bedrijven verloren dreigen te gaan? Gaat de VVD standhouden? Wat gaat het CDA doen? Is de houding van de VVD wel echt, of PVV-corvee? Hebben D66 en CU de juiste prioriteiten? Vraagt een pandemie niet bij uitstek om een wereldwijde aanpak?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193301841
Het begint erop te lijken dat D66 een partij is waar je geen afspraken mee kunt maken. De partij ziet de zetels in de peilingen verdampen en maakt recent allerlei rare sprongen. Een apart coronadeskundigheidscentrum? Volstrekt onnodig, binnen het ErasmusMC werkt de wereldtop van de virologie. Coronabonds? Die moesten en zouden er volgens D66 komen, anders keer je je tegen het Europese (lees: EU) verhaal. En passant kregen Rutte en Hoekstra ook nog een veeg uit de pan van Rob Jetten. Het regeerakkoord moest volgens D66 opengebroken worden. Nu hebben we dit weer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:30:29 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193301860
Nederland is bepaald geen armlastig land, maar de wereld willen redden als land met 17 miljoen inwoners is ridicuul.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:43:35 #4
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193302075
Nog meer geld aan ontwikkelingssamenwerking? En we moeten ook al Zuid Europa onderhouden!
  maandag 25 mei 2020 @ 11:45:38 #5
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193302119
Dit kan je toch niet uitleggen aan de ZZPers en MKBers die nu de armoede worden ingeduwd wegens de lockdown?

Alsof de honderden miljarden ontwikkelingshulp van de afgelopen halve eeuw iets hebben opgeleverd...
  maandag 25 mei 2020 @ 11:51:40 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193302233
Maar... D66, dan kunnen we geen bakken met geld meer geven aan die vette uitvreters in Brussel!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:54:34 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193302295
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Nog meer geld aan ontwikkelingssamenwerking? En we moeten ook al Zuid Europa onderhouden!
Het punt is dat ontwikkelingshulp een bepaald percentage van het BNP is. Als zo’n BNP omhoog gaat dan hoor je ze niet (hoewel.... eigenlijk dan ook), maar als het omlaag gaat, dan krijgen ze minder. Gek hè?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:54:36 #8
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_193302298
Ben ik nu toch even blij met de VVD..
Verschillende Europese landen belandden in een recessie, en hebben steun nodig, Maar laten we vooral geld naar Afrika gaan gooien
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_193302579
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:54 schreef Rodgrod het volgende:
Maar laten we vooral geld naar Afrika gaan gooien
Laten we dat vooral niet doen. Dat die luie uitvreters het maar bekijken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193302619
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:54 schreef Rodgrod het volgende:
Ben ik nu toch even blij met de VVD..
Verschillende Europese landen belandden in een recessie, en hebben steun nodig, Maar laten we vooral geld naar Afrika gaan gooien
Bizar gedachtegoed ja, de d66 weet zich weer prima neer te zetten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 mei 2020 @ 12:10:42 #11
74056 crew  ToT
pi_193302620
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:30 schreef BasEnAad het volgende:
Nederland is bepaald geen armlastig land, maar de wereld willen redden als land met 17 miljoen inwoners is ridicuul.
^ Dit. 1,2 miljard mensen daar! :')

En de EU wil ook al vele miljarden uit de handen van de rijkere landen rukken om aan armere EU-landen te geven.
pi_193302627
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:29 schreef Oostwoud het volgende:
Het begint erop te lijken dat D66 een partij is waar je geen afspraken mee kunt maken. De partij ziet de zetels in de peilingen verdampen en maakt recent allerlei rare sprongen. Een apart coronadeskundigheidscentrum? Volstrekt onnodig, binnen het ErasmusMC werkt de wereldtop van de virologie. Coronabonds? Die moesten en zouden er volgens D66 komen, anders keer je je tegen het Europese (lees: EU) verhaal. En passant kregen Rutte en Hoekstra ook nog een veeg uit de pan van Rob Jetten. Het regeerakkoord moest volgens D66 opengebroken worden. Nu hebben we dit weer.
Hoezeer ik D66 ook veracht, dit is wel een onvoorziene omstandigheid die heroverweging rechtvaardigt. Je moet ook kijken naar hoe de automatische verlaging uitpakt. Als je nou daardoor allerlei projecten stuk laat lopen dan is dat ook geldverspilling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193302678
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezeer ik D66 ook veracht, dit is wel een onvoorziene omstandigheid die heroverweging rechtvaardigt. Je moet ook kijken naar hoe de automatische verlaging uitpakt. Als je nou daardoor allerlei projecten stuk laat lopen dan is dat ook geldverspilling.
Waarom is het een omstandigheid die heroverweging rechtvaardigt? Dit is toch juist opgenomen voor veranderde omstandigheden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 25 mei 2020 @ 12:15:26 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_193302709
Waanzinnig. Als er een ding moet gebeuren is het toch wel het beperken van het weggooien van geld in de huidige omstandigheden. Komt ook bij dat Europa zwaarder getroffen is door corona dus dan is het een nog belachelijker voorstel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_193303018






[ Bericht 11% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 25-05-2020 12:41:24 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 25 mei 2020 @ 12:45:09 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193303180
Afrika kun je alleen vooruit helpen door wijze van dwang of ze aan hun lot overlaten.
Geld overmaken naar die landen betekent geld weggooien in een bodemloze put.

En juist nu in deze tijd is het van belang dat we elke cent aan ons eigen volk besteden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:17:15 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193338652
Dat miljardje is echt helemaal niets vergeleken met de 750 miljard die we aan Zuid-Europa gaan geven wegens wanbestuur en belastingontduiking aldaar.
Dan geef ik het nog liever aan arme negers dan aan corrupte Italiaanse bestuurders met maffia-connecties.
Italianen hebben een hoger eigen vermogen dan Nederlanders en betalen daar geen cent belasting over.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193338674
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:45 schreef Harvest89 het volgende:
Afrika kun je alleen vooruit helpen door wijze van dwang of ze aan hun lot overlaten.
Geld overmaken naar die landen betekent geld weggooien in een bodemloze put.

En juist nu in deze tijd is het van belang dat we elke cent aan ons eigen volk besteden.
Je hebt een wereldvreemd beeld van Afrika.

China haalt het intussen leeg.
  Spellchecker woensdag 27 mei 2020 @ 16:21:09 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193338700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt een wereldvreemd beeld van Afrika.

China haalt het intussen leeg.
En de sprinkhanenplaag.
pi_193338725
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt een wereldvreemd beeld van Afrika.

China haalt het intussen leeg.
Is dat helpen dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193340328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt een wereldvreemd beeld van Afrika.

China haalt het intussen leeg.
Zal tijd worden. Afrika is niet het enige dat leeg gehaald word. Als ze daar ooit eens gaan nadenken hebben ze iig geen/minder grondstoffen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')