abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 juni 2020 @ 18:09:19 #51
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193817737
Mario heeft wel gelijk. Ik bedoel is het FOK forum aansprakelijk als iemand epilepsie krijgt van die plaatjes?
Gelieve verwijderen
pi_193817792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:09 schreef Fernweh het volgende:
Mario heeft wel gelijk. Ik bedoel is het FOK forum aansprakelijk als iemand epilepsie krijgt van die plaatjes?
je hebt een keuze om niet te kijken.
Bovendien is het simpel weg te scrollen
  zaterdag 27 juni 2020 @ 18:40:16 #53
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193818173
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:13 schreef aKboR het volgende:

[..]

je hebt een keuze om niet te kijken.
Bovendien is het simpel weg te scrollen
Ik heb die keuze pas wanneer ik zie dat het er is. Voordat ik een topic aanklik weet ik niet of het er is. Qua scrollen heb je gelijk maar dan heb ik het al gezien.

Die keuze is dus een ilussie.

Maar ik laat de OMZ mods wel een oordeel vellen. Maar flikkerende plaatjes die epilepsie kunnen veroorzaken en steeds gepost worden zijn behoorlijk kut.
Gelieve verwijderen
pi_193818306
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:40 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Ik heb die keuze pas wanneer ik zie dat het er is. Voordat ik een topic aanklik weet ik niet of het er is. Qua scrollen heb je gelijk maar dan heb ik het al gezien.

Die keuze is dus een ilussie.
Zeker wanneer je kijkt naar de YT filmpjes van dance events die zoveel knipperende effecten bevatten waar een echte epilepticus neer van gaat en daar kan men wel tegen.

Maar ik laat de OMZ mods wel een oordeel vellen. Maar flikkerende plaatjes die epilepsie kunnen veroorzaken en steeds gepost worden zijn behoorlijk kut.
Steeds is een overtrokken conclusie
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 19:51:47 #55
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_193819167
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:49 schreef aKboR het volgende:

[..]

Steeds is een overtrokken conclusie
Lieve aKboR,

Zoals je wellicht hebt gemerkt, zijn er medeFOK!kers die het betreffende epilepsie-opwekkend gifje erg storend vinden. Gelukkig ben jij een echte FOK!ker met een groot empathisch vermogen en is het dus een kleine moeite voor je om het betreffende gifje niet meer in dts te posten.

Als blijk van waardering voor deze barmhartige actie gun ik je je eigen epilepsie-opwekkende-gifjes-topic.

Kusjes,

SwJ
F.K.A. SuperwormJim
pi_193819229
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:51 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Lieve aKboR,

Zoals je wellicht hebt gemerkt, zijn er medeFOK!kers die het betreffende epilepsie-opwekkend gifje erg storend vinden. Gelukkig ben jij een echte FOK!ker met een groot empathisch vermogen en is het dus een kleine moeite voor je om het betreffende gifje niet meer in dts te posten.

Als blijk van waardering voor deze barmhartige actie gun ik je je eigen epilepsie-opwekkende-gifjes-topic.

Kusjes,

SwJ
Lieve fijne SWJ,
Zolang de heer (heren) zelf YT post kunnen posten en kijken van hardcore party's waar je als bejaarde duizelig van wordt is het last hebben van een gifje een overtrokken uiting en hoofdzakelijk gericht tegen een poster (behalve vandaag)
Ik zal het nog even met mijn empathische onderdelen van mijn brein in overweging nemen.

hugs
Rob
  zaterdag 27 juni 2020 @ 20:01:00 #57
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193819293
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:56 schreef aKboR het volgende:

[..]

Lieve fijne SWJ,
Zolang de heer (heren) zelf YT post kunnen posten en kijken van hardcore party's waar je als bejaarde duizelig van wordt is het last hebben van een gifje een overtrokken uiting en hoofdzakelijk gericht tegen een poster (behalve vandaag)
Ik zal het nog even met mijn empathische onderdelen van mijn brein in overweging nemen.

hugs
Rob
Aangezien ik het betreffende gifje gemaakt heb, eis ik hierbij dat je deze niet meer plaatst zonder mijn toestemming :7
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193819394
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:01 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Aangezien ik het betreffende gifje gemaakt heb, eis ik hierbij dat je deze niet meer plaatst zonder mijn toestemming :7
Dat is iets waar ik wat mee kan :)
  zaterdag 27 juni 2020 @ 20:06:56 #59
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193819422
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:05 schreef aKboR het volgende:

[..]

Dat is iets waar ik wat mee kan :)
Top ^O^
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 20:07:33 #60
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_193819431
One luv O+
F.K.A. SuperwormJim
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 27 juni 2020 @ 23:09:26 #61
485843 crew  Jippie
pi_193823283
Wat een onzin, een knipperend gifje moet af en toe kunnen.

  zaterdag 27 juni 2020 @ 23:26:51 #62
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193823719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:09 schreef Jippie68 het volgende:
Wat een onzin, een knipperend gifje moet af en toe kunnen.

[ afbeelding ]
Maar niet om te jennen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 27 juni 2020 @ 23:40:54 #63
485843 crew  Jippie
pi_193824047
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:40 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Ik heb die keuze pas wanneer ik zie dat het er is. Voordat ik een topic aanklik weet ik niet of het er is. Qua scrollen heb je gelijk maar dan heb ik het al gezien.

Die keuze is dus een ilussie.

Maar ik laat de OMZ mods wel een oordeel vellen. Maar flikkerende plaatjes die epilepsie kunnen veroorzaken en steeds gepost worden zijn behoorlijk kut.
Gewoon met één oog dicht en een donkere zonnebril op FOKKEN!


Van https://www.epilepsie.nl/(...)itlokkende-factoren/


Lichtflitsgevoeligheid

Bij sommige mensen worden aanvallen uitgelokt door prikkels zoals lichtflitsen, zonlicht, streeppatronen of kleurwisselingen. Dit is een vorm van reflexepilepsie. Dat wil zeggen dat de aanval, als een reflex, onmiddellijk na de prikkeling optreedt. Lichtflitsgevoelige epilepsie wordt ook wel visueel gevoelige epilepsie of fotosensitieve epilepsie genoemd.
Aanvallen bij lichtflitsgevoeligheid

De aanvallen treden op door bepaalde prikkels. Deze kunnen bij iedereen verschillend zijn. De ene persoon heeft bijvoorbeeld last van een stroboscooplamp in de discotheek, de ander van de lichtflitsen op de kermis of van bepaalde computerspelletjes. Weer een ander heeft last van de laagstaande zon die door de bomen schijnt.

Bij lichtflitsgevoelige aanvallen treden er schokken in de armen, de benen of het lichaam op. Soms is iemand even afwezig. Deze aanvallen kunnen overgaan in een tonisch-clonische (grote) aanval. Daarnaast komen soms aanvallen voor waarbij er vreemde sterretjes of gekleurde ballen worden gezien; hierbij treedt ook vaak misselijkheid en hoofdpijn op.
Bij wie komt lichtflitsgevoeligheid voor?

Slechts 5% van de mensen met epilepsie heeft last van lichtflitsgevoeligheid. Het komt het meest voor bij kinderen en jongvolwassenen. Meestal begint deze vorm van epilepsie rond het 10e jaar, is het hevigst rond de puberteit en kan in sommige gevallen tot op volwassen leeftijd blijven bestaan. Het komt meer voor bij meisjes dan bij jongens. De meeste mensen met epilepsie die niet lichtflitsgevoelig zijn, krijgen geen aanvallen van visuele prikkels maar kunnen deze prikkels wel als onprettig ervaren. Ook mensen die geen epilepsie hebben, ervaren deze visuele prikkels vaak als onprettig.
Lichtflitsgevoelig voor bepaalde frequenties

De gevoeligheid is afhankelijk van de frequentie van de lichtflitsen. Deze wordt uitgedrukt in Hertz of Hz, een bepaalde hoeveelheid lichtflitsen per seconde. De meeste mensen met lichtflitsgevoeligheid zijn lichtflitsgevoelig bij een frequentie van 10 tot 30 Hz. Contrasten in kleur spelen ook een rol, zoals bijvoorbeeld bij streepjesbehang.

Verhoogde flitsgevoeligheid voor lichtprikkels komt voor bij bepaalde typen epilepsie, zoals bij absences op de kinderleeftijd, juveniele myoclonische epilepsie, juveniele absence epilepsie en bij kinderen die tonisch-clonische aanvallen hebben tijdens het ontwaken. Soms kunnen kinderen hun gevoeligheid gebruiken om zelf aanvallen op te wekken door met hun handen met gespreide vingers voor hun ogen te bewegen, met de ogen snel te knipperen of naar een tv of streeppatroon te kijken. Deze kinderen zijn als het ware in trance.
Tevreden over onze informatie? Wij zijn volledig afhankelijk van giften. Helpt u mee?
Behandeling en vooruitzichten

Een EEG-onderzoek kan aantonen hoe gevoelig iemand is voor lichtflitsen en bij welke frequentie. Over het algemeen is lichtflitsgevoelige epilepsie goed te behandelen. Meestal is het voldoende om uitlokkende prikkels te vermijden. Als er aanvallen blijven optreden, helpt medicatie over het algemeen goed.
Tips om aanvallen te vermijden

Uit een onderzoek blijkt dat sommige mensen er baat bij hebben één oog afgedekt te houden in een situatie waarin lichtflitsen tot een aanval zouden kunnen leiden.
Houd bij het televisiekijken minstens 2 meter afstand.
Een LED-, LCD-, of plasmatelevisie is het meest geschikt. Deze hebben een frequentie van minimaal 100 Hz. Oudere televisies hebben vaak een lagere frequentie en kunnen problemen geven.
Kijk televisie in een goed verlichte ruimte. Een lamp op de televisie kan helpen.
Computerbeeldschermen met een beeldfrequentie van tenminste 70 Hz of een LCD- of TFT-scherm geven over het algemeen nauwelijks problemen.
Neem bij het werken op de computer regelmatig pauze, bijvoorbeeld 10 minuten pauze na een uur computerwerk. Welke tijd het meest geschikt is, wisselt per persoon.
Verminder de helderheid van de televisie en het computerscherm zo veel mogelijk.
Stroboscooplampen die gebruikt worden in discotheken of bij feestjes kunnen problemen geven. Als de frequentie van de lampen echter lager is dan 5 Herz dan is er over het algemeen weinig risico op het krijgen van een aanval. Bij een plotseling flikkerend licht kunt u één oog afdekken en wegkijken van de lichtbron.
Als fel zonlicht aanvallen veroorzaakt, kan een donkere zonnebril en/of zonneklep helpen.
Vermijd waar mogelijk contrastrijke (streep)patronen zoals streepjesbehang, roltrappen en luxaflex.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 juni 2020 @ 23:42:40 #64
213457 engine
pi_193824074
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:40 schreef Jippie68 het volgende:
Gewoon met één oog dicht en een donkere zonnebril op FOKKEN!

Lichtflitsgevoeligheid

Bij sommige mensen worden aanvallen uitgelokt door prikkels zoals lichtflitsen, zonlicht, streeppatronen of kleurwisselingen. Dit is een vorm van reflexepilepsie. Dat wil zeggen dat de aanval, als een reflex, onmiddellijk na de prikkeling optreedt. Lichtflitsgevoelige epilepsie wordt ook wel visueel gevoelige epilepsie of fotosensitieve epilepsie genoemd.
Aanvallen bij lichtflitsgevoeligheid

De aanvallen treden op door bepaalde prikkels. Deze kunnen bij iedereen verschillend zijn. De ene persoon heeft bijvoorbeeld last van een stroboscooplamp in de discotheek, de ander van de lichtflitsen op de kermis of van bepaalde computerspelletjes. Weer een ander heeft last van de laagstaande zon die door de bomen schijnt.

Bij lichtflitsgevoelige aanvallen treden er schokken in de armen, de benen of het lichaam op. Soms is iemand even afwezig. Deze aanvallen kunnen overgaan in een tonisch-clonische (grote) aanval. Daarnaast komen soms aanvallen voor waarbij er vreemde sterretjes of gekleurde ballen worden gezien; hierbij treedt ook vaak misselijkheid en hoofdpijn op.
Bij wie komt lichtflitsgevoeligheid voor?

Slechts 5% van de mensen met epilepsie heeft last van lichtflitsgevoeligheid. Het komt het meest voor bij kinderen en jongvolwassenen. Meestal begint deze vorm van epilepsie rond het 10e jaar, is het hevigst rond de puberteit en kan in sommige gevallen tot op volwassen leeftijd blijven bestaan. Het komt meer voor bij meisjes dan bij jongens. De meeste mensen met epilepsie die niet lichtflitsgevoelig zijn, krijgen geen aanvallen van visuele prikkels maar kunnen deze prikkels wel als onprettig ervaren. Ook mensen die geen epilepsie hebben, ervaren deze visuele prikkels vaak als onprettig.
Lichtflitsgevoelig voor bepaalde frequenties

De gevoeligheid is afhankelijk van de frequentie van de lichtflitsen. Deze wordt uitgedrukt in Hertz of Hz, een bepaalde hoeveelheid lichtflitsen per seconde. De meeste mensen met lichtflitsgevoeligheid zijn lichtflitsgevoelig bij een frequentie van 10 tot 30 Hz. Contrasten in kleur spelen ook een rol, zoals bijvoorbeeld bij streepjesbehang.

Verhoogde flitsgevoeligheid voor lichtprikkels komt voor bij bepaalde typen epilepsie, zoals bij absences op de kinderleeftijd, juveniele myoclonische epilepsie, juveniele absence epilepsie en bij kinderen die tonisch-clonische aanvallen hebben tijdens het ontwaken. Soms kunnen kinderen hun gevoeligheid gebruiken om zelf aanvallen op te wekken door met hun handen met gespreide vingers voor hun ogen te bewegen, met de ogen snel te knipperen of naar een tv of streeppatroon te kijken. Deze kinderen zijn als het ware in trance.
Tevreden over onze informatie? Wij zijn volledig afhankelijk van giften. Helpt u mee?
Behandeling en vooruitzichten

Een EEG-onderzoek kan aantonen hoe gevoelig iemand is voor lichtflitsen en bij welke frequentie. Over het algemeen is lichtflitsgevoelige epilepsie goed te behandelen. Meestal is het voldoende om uitlokkende prikkels te vermijden. Als er aanvallen blijven optreden, helpt medicatie over het algemeen goed.
Tips om aanvallen te vermijden

Uit een onderzoek blijkt dat sommige mensen er baat bij hebben één oog afgedekt te houden in een situatie waarin lichtflitsen tot een aanval zouden kunnen leiden.
Houd bij het televisiekijken minstens 2 meter afstand.
Een LED-, LCD-, of plasmatelevisie is het meest geschikt. Deze hebben een frequentie van minimaal 100 Hz. Oudere televisies hebben vaak een lagere frequentie en kunnen problemen geven.
Kijk televisie in een goed verlichte ruimte. Een lamp op de televisie kan helpen.
Computerbeeldschermen met een beeldfrequentie van tenminste 70 Hz of een LCD- of TFT-scherm geven over het algemeen nauwelijks problemen.
Neem bij het werken op de computer regelmatig pauze, bijvoorbeeld 10 minuten pauze na een uur computerwerk. Welke tijd het meest geschikt is, wisselt per persoon.
Verminder de helderheid van de televisie en het computerscherm zo veel mogelijk.
Stroboscooplampen die gebruikt worden in discotheken of bij feestjes kunnen problemen geven. Als de frequentie van de lampen echter lager is dan 5 Herz dan is er over het algemeen weinig risico op het krijgen van een aanval. Bij een plotseling flikkerend licht kunt u één oog afdekken en wegkijken van de lichtbron.
Als fel zonlicht aanvallen veroorzaakt, kan een donkere zonnebril en/of zonneklep helpen.
Vermijd waar mogelijk contrastrijke (streep)patronen zoals streepjesbehang, roltrappen en luxaflex.
Mooi verhaal. Maar zou fijner zijn als die onzin gewoon niet gepost werd. Hoef ik ook niet de hele dag met een zonnebril te lopen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 27 juni 2020 @ 23:45:03 #65
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_193824113
Depilepsie gifjes voegen niks toe behalve doelbewust irritant doen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 27 juni 2020 @ 23:51:04 #66
485843 crew  Jippie
pi_193824234
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:42 schreef engine het volgende:

[..]

Mooi verhaal. Maar zou fijner zijn als die onzin gewoon niet gepost werd. Hoef ik ook niet de hele dag met een zonnebril te lopen.
Het is vervelend als je last hebt van die knipperende plaatjes, maar dit is mijn inziens meer gericht op de poster van het betreffende gifje dan op het gifje zelf. Ook op een niet knipperend koffieplaatje kwam regelmatig commentaar.

Het is prima om naar een splinter in andermans oog te wijzen maar vergeet niet de balk in eigen oog.

Beetje verdraagzaamheid van en voor iedereen zou wel zo fijn zijn
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 juni 2020 @ 23:53:42 #67
213457 engine
pi_193824276
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:51 schreef Jippie68 het volgende:

[..]

Het is vervelend als je last hebt van die knipperende plaatjes, maar dit is mijn inziens meer gericht op de poster van het betreffende gifje dan op het gifje zelf. Ook op een niet knipperend koffieplaatje kwam regelmatig commentaar.

Het is prima om naar een splinter in andermans oog te wijzen maar vergeet niet de balk in eigen oog.

Beetje verdraagzaamheid van en voor iedereen zou wel zo fijn zijn
Waarom altijd maar irritant willen zijn? Daar heb ik niks mee.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 juni 2020 @ 23:54:17 #68
213457 engine
pi_193824288
En ja dat is gericht op de poster...rot op! :r
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 28 juni 2020 @ 00:30:28 #69
485843 crew  Jippie
pi_193824844
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:54 schreef engine het volgende:
En ja dat is gericht op de poster...rot op! :r
En toch vind ik je een lekker ding :P
  Leukste jonkie 2022 zondag 28 juni 2020 @ 00:35:01 #70
213457 engine
pi_193824883
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 00:30 schreef Jippie68 het volgende:

[..]

En toch vind ik je een lekker ding :P
:D w/
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_193825945
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:51 schreef Jippie68 het volgende:

[..]

Het is vervelend als je last hebt van die knipperende plaatjes, maar dit is mijn inziens meer gericht op de poster van het betreffende gifje dan op het gifje zelf. Ook op een niet knipperend koffieplaatje kwam regelmatig commentaar.

Het is prima om naar een splinter in andermans oog te wijzen maar vergeet niet de balk in eigen oog.

Beetje verdraagzaamheid van en voor iedereen zou wel zo fijn zijn
_O_

Akbor is mensonterend bezig.
pi_193826000
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 06:28 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

_O_

Akbor is mensonterend bezig.
sterk onderbouwde mening ook
pi_193826006
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 06:52 schreef aKboR het volgende:

[..]

sterk onderbouwde mening ook
Ik zie je zelf ook veel onderbouwen mbt je kleinzielige gedrag naar anderen waarvan je beticht wordt.
pi_193826010
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 06:55 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ik zie je zelf ook veel onderbouwen mbt je kleinzielige gedrag naar anderen waarvan je beticht wordt.
lees je eerst maar even goed in zodat je weet waar je over praat en kom dan maar terug..
pi_193826017
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 06:57 schreef aKboR het volgende:

[..]

lees je eerst maar even goed in en kom dan maar terug..
Ik las net 1 stukje over dat mensen maar weg moeten kijken.
Dat gaat nogal moeilijk met jouw geldingsdrang.

Maar ik ga maar even doen wat mensen die elkaar niet mogen zouden moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')