abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 mei 2020 @ 20:03:21 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193293495
quote:
https://www.limburger.nl/(...)-bestuur-valt-uiteen
Boeren rollebollend over straat, bestuur Farmers Defence Force valt uiteen

Het bestuur van de boeren- actiegroep Farmers Defence Force (FDF) is uit elkaar gevallen. Drie bestuursleden zijn opgestapt. Voorzitter Mark van den Oever ligt onder vuur.
Danielle Hekman noemde de situatie in het bestuur ‘gewoon niet werkbaar meer.’ Ze vindt dat het bestuur ondemocratisch werkt. Ook Jeroen van Maanen, de FDF-onderhandelaar met het kabinet over stikstofmaatregelen, geeft er de brui aan. Van Maanen wil dat voorzitter Mark van den Oever aftreedt en noemt hem ‘het grootste gevaar’ voor de actiegroep. „Het is tijd dat de achterban zich uitspreekt en weer een andere Mark naar huis stuurt.”

Overleg

Vorige week trad de voorzitter van de boerenbelangenorganisatie LTO, Marc Calon, terug omdat er geen draagvlak meer voor hem was bij de leden. Op diens vertrek was lang aangedrongen door onder anderen Mark van den Oever.

Dertien boerenorganisaties hebben zich verenigd in het Landbouw Collectief, dat met het Rijk overlegt over de maatregelen die moeten leiden tot vermindering van de uitstoot van boerenbedrijven. Ze zijn het nu onderling oneens over de vraag of dit collectief nog wel werkt. Voorzitter Aalt Dijkhuizen heeft al aangegeven dat hij overweegt op te stappen.

Verdeeldheid

LTO Nederland is er uitgestapt, ook Agractie, NAJK en Netwerk Grondig hebben twijfels. terwijl er ook binnen de FDF verdeeldheid is over het door henzelf opgerichte Landbouw Collectief.

Jeroen van Maanen was woordvoerder van de FDF en zat namens het bestuur in het Landbouw Collectief. „Ik ga geen uitlatingen doen”, is het enige commentaar dat hij wil geven over zijn vertrek uit het bestuur.

Naast Hekman en Van Maanen zou ook een derde bestuurslid zijn vertrokken.

Voorzitter Mark van den Oever zegt dat het voor hem ‘een grote vraag’ is wat het probleem in het bestuur precies is. „Er zijn wel verschillen van inzichten. En soms moet je als voorzitter een knoop doorhakken waar misschien niet iedereen het mee eens is.”

Hij heeft de opgestapte bestuursleden uitgenodigd voor een verzoeningsgesprek. „Maar ik heb nog geen reactie ontvangen.”

Vergelijking

Van den Oever ligt al langer onder vuur, omdat hij geregeld ongenuanceerd uit de hoek kan komen. Zo trok hij de vergelijking tussen de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog en de behandeling van boeren in Brabant. Ook braken premier Mark Rutte en minister Carola Schouten al eens een overleg af na dreigende taal van hem.

Volgens Van den Oever zorgt het niet meer fysiek kunnen overleggen door de coronamaatregelen in het bestuur ‘voor meer spanningen’. „Omdat je elkaar niet meer kunt zien, verlopen vergaderingen anders.”
Toch mooi dat dit soort ruziezoekers uiteindelijk vooral ruzie met elkaar krijgen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarover.
pi_193293593
Volgens mij vooral over de felle en soms domme toon die het bestuur uitdraagt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193293618
Maar ik zou ze niet missen, er zijn al genoeg (in meer en mindere mate) radicale groepen in Nederland. Kunnen we niet allemaal ff normaal doen :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193293632
Uitschot.
pi_193294270
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:09 schreef Filosoofert het volgende:
Volgens mij vooral over de felle en soms domme toon die het bestuur uitdraagt.
Als ik zo de reacties over en van de voorzitter lees, is vooral hij het probleem...
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 20:52:46 #6
408813 crew  trein2000
pi_193294334
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:03 schreef Hexagon het volgende:
En soms moet je als voorzitter een knoop doorhakken waar misschien niet iedereen het mee eens is.
Bijzondere opvatting. Zegt genoeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193294361
Denk dat weinig mensen dit treurig stemt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 24 mei 2020 @ 20:58:00 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193294436
Het wachten is nu op een nacht van de lange messen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193294486
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Als ik zo de reacties over en van de voorzitter lees, is vooral hij het probleem...
De voorzitter spreekt dan voor het bestuur toch? Zo komt het ten minste wel bij mij over. Naast voorzitter ook woordvoerder...

Kost de boeren in ieder geval meer sympathie dan het oplevert, rare vent _O-
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 24 mei 2020 @ 21:16:50 #10
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193294801
quote:
9s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:58 schreef -XOR- het volgende:
Het wachten is nu op een nacht van de lange messen.
Hooivorken :Y)
  zondag 24 mei 2020 @ 22:29:38 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193296207
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toch mooi dat dit soort ruziezoekers uiteindelijk vooral ruzie met elkaar krijgen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarover.
Als ze maar geen ruzie gaan maken met hun subsidie trekkers van het groene hart
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 24 mei 2020 @ 22:31:09 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193296237
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:00 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

De voorzitter spreekt dan voor het bestuur toch? Zo komt het ten minste wel bij mij over. Naast voorzitter ook woordvoerder...

Kost de boeren in ieder geval meer sympathie dan het oplevert, rare vent _O-
Nee de boeren zorgen toch samen met de Mac voor ons eten, zonder de boeren, de Mac en red bull hebben we honger he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193296395
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee de boeren zorgen toch samen met de Mac voor ons eten, zonder de boeren, de Mac en red bull hebben we honger he
Oké bedankt voor de reactie, ofzo :?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193299701
Kan er niet rouwig over zijn
  maandag 25 mei 2020 @ 08:24:02 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193299779
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:15 schreef Jantje2k het volgende:
Kan er niet rouwig over zijn
alle boeren opsluiten en het land confisceren natuur en recreatie van maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')