abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193293334
Je kunt je op de Staatscourant abonneren voor alle besluiten en beschikkingen in je omgeving. Dan ontvang je dus ook de faillissementen in je mail, en andere rechterlijke uitspraken.

Ik heb eigenlijk de indruk dat het nogal meevalt met ondernemingen die door Corona failliet gaan. Moet die klap nog komen of is onze economische veerkracht gewoon zo groot?
pi_193293443
Komt eraan, maandje of 1 a 2 nog.
  zondag 24 mei 2020 @ 20:02:57 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193293486
Ik verwacht dat de economie eind dit jaar alweer sterker is dan in januari.
Je ziet het ook aan de beurs, technologie aandelen staan inmiddels alweer zo'n beetje op ath na de crash.
En de beurs loopt altijd vooruit op de economie zegt men.

De simpele bedrijfjes met ongeschoold werk die nu omvallen hebben geen invloed op de kenniseconomie.
pindazakje
pi_193293496
Kan ook via deze weg, gewoon blanco zoeken.

https://www.faillissementen.com
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193293599
Het gesloten houden van horeca etc tijdens de zomer zou een ware genadeklap zijn geweest. Gelukkig hebben ze anders besloten. Het kan dus nog wel eens goed mee gaan vallen.
I'll give you something to do
pi_193293738
Dus al die sectoren waar eind maart binnen een paar weken het water aan de lippen stond overdreven gewoon?
pi_193293769
Stilte voor de storm
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193295241
quote:
9s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stilte voor de storm
Paniekzaaier gespot.
pi_193296704
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus al die sectoren waar eind maart binnen een paar weken het water aan de lippen stond overdreven gewoon?
https://www.faillissement(...)dse-insolventies/25/

Ja joh niks aan de hand. Tel er alleen vrijdag t/m afgelopen maandag maar 405. Nee niet allemaal door corona en ook bedrijven die onder hetzelfde concern vallen. Maar verder valt het mee.
pi_193296784
Allemaal bedrijven die toch al omvallen stonden. De zeis gaat door het dorre hout.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2020 22:59:11 ]
pi_193309894
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik verwacht dat de economie eind dit jaar alweer sterker is dan in januari.
Je ziet het ook aan de beurs, technologie aandelen staan inmiddels alweer zo'n beetje op ath na de crash.
En de beurs loopt altijd vooruit op de economie zegt men.

De simpele bedrijfjes met ongeschoold werk die nu omvallen hebben geen invloed op de kenniseconomie.
De beurs heeft nu wel bewezen dat het (tijdelijk) los staat van de economie. Als zelfs top virologen geen idee hebben over hoe de toekomst m.b.t. corona eruit ziet, dan zullen beleggers dat ook niet weten.

De enige reden dat de beurs nog zo hoog staat, is dat centrale banken hun printers op standje max hebben gezet, en dat beleggers denken dat het allemaal wel goedkomt door de geldinjectie. Het grote geld (zoals Warren Buffet), gebruikt deze kans om hun aandelen te verkopen voordat de pleuris echt uitbreekt.

Zelfs de FED voorzitter (Jerome Powell) zei dat het lang gaat duren voordat de economie volledig hersteld is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brede_meneer op 25-05-2020 20:38:33 ]
pi_193310103
over 2 weken zitten we op t niveau van Lombardijen!
pi_193310373
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:30 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

De beurs heeft nu wel bewezen dat het (tijdelijk) los staat van de economie. Als zelfs top virologen geen idee hebben over hoe de toekomst m.b.t. corona eruit ziet, dan zullen beleggers dat ook niet weten.

De enige reden dat de beurs nog zo hoog staat, is dat centrale banken hun printers op standje max hebben gezet, en dat beleggers denken dat het allemaal wel goedkomt door de geldinjectie. Het grote geld (zoals Warren Buffet), gebruikt deze kans om hun aandelen te verkopen voordat de pleuris echt uitbreekt.

Zelfs de FED voorzitter (Jerome Powell) zei dat het lang gaat duren voordat de economie volledig hersteld is.
als Jerome Powell iets zegt, dan moet het wel waarheid zijn!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193310389
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik verwacht dat de economie eind dit jaar alweer sterker is dan in januari.
Je ziet het ook aan de beurs, technologie aandelen staan inmiddels alweer zo'n beetje op ath na de crash.
En de beurs loopt altijd vooruit op de economie zegt men.

De simpele bedrijfjes met ongeschoold werk die nu omvallen hebben geen invloed op de kenniseconomie.
ik denk er hetzelfde over.
Economen hebben dit nog nooit gezien en daarom roepen ze doem over alles, wat in het verleden was het nooit zo erg en dat heeft ook lang geduurd. Nu is het erger dus nu duurt het langer.....
Echter in het verleden was er een economische reden voor een crisis, nu niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193310486
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als Jerome Powell iets zegt, dan moet het wel waarheid zijn!
Het maakt niet uit of het wel/niet de waarheid is. Het signaal dat hij hiermee afgeeft is zorgwekkend. Het is enorm zeldzaam dat de FED zoiets roept. Hetzelfde geldt voor de acties van Warren Buffet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Brede_meneer op 25-05-2020 21:15:15 ]
pi_193310678
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik denk er hetzelfde over.
Economen hebben dit nog nooit gezien en daarom roepen ze doem over alles, wat in het verleden was het nooit zo erg en dat heeft ook lang geduurd. Nu is het erger dus nu duurt het langer.....
Echter in het verleden was er een economische reden voor een crisis, nu niet.
De economie kan niet oneindig blijven doorgroeien, dit gaat steeds in cyclussen. Duitsland zit officieel nu in een recessie (definitie: twee kwartalen van negatieve groei), dit zou ook gebeurd zijn zonder corona.

Er is overigens wél een economische reden voor een wereldwijde crisis. De economie wordt kunstmatig omhoog gehouden door het QE- en rentebeleid van centrale banken. Dat kun je geen gezonde economie noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brede_meneer op 25-05-2020 21:27:27 ]
pi_193598557
CBS: Aantal faillissementen gedaald in mei

Wat toch vrij merkwaardig is gezien de ontwikkelingen in de horeca en retailsector. Misschien is er een hele platte reden, bijvoorbeeld "de rechtbanken waren dicht vanwege Corona".

Iemand andere suggesties om dit te verklaren?
pi_193598649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:25 schreef Agronoom2 het volgende:
CBS: Aantal faillissementen gedaald in mei

Wat toch vrij merkwaardig is gezien de ontwikkelingen in de horeca en retailsector. Misschien is er een hele platte reden, bijvoorbeeld "de rechtbanken waren dicht vanwege Corona".

Iemand andere suggesties om dit te verklaren?
Je kan ook niet de gehele horeca over één kam scheren he. Heel veel tenten hebben ook lopen experimenten met afhalen en bezorgen. Durf te wedden dat er ook een percentage is geweest die juist hebben geprofiteerd hebben tijdens deze tijd. Ik zelf heb ook meer eten besteld deze periode dan ik normaal zou doen. Het kan daardoor net genoeg zijn geweest om te overleven.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:32:13 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193598651
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:25 schreef Agronoom2 het volgende:
CBS: Aantal faillissementen gedaald in mei

Wat toch vrij merkwaardig is gezien de ontwikkelingen in de horeca en retailsector. Misschien is er een hele platte reden, bijvoorbeeld "de rechtbanken waren dicht vanwege Corona".

Iemand andere suggesties om dit te verklaren?
Een aantal bedrijven dat op omvallen stond kan nu met overheidssteun nog een paar maandjes vooruit en de salarissen betalen. Die vallen nu over een paar maanden. Net als een hoop tot voor kort gezonde bedrijven overigens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193599002
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Een aantal bedrijven dat op omvallen stond kan nu met overheidssteun nog een paar maandjes vooruit en de salarissen betalen. Die vallen nu over een paar maanden. Net als een hoop tot voor kort gezonde bedrijven overigens.
Zou die steun aan bedrijven dan wel een effectieve maatregel zijn?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')