abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 17:30:29 #51
5428 crew  miss_sly
pi_193291140
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:27 schreef Leandra het volgende:
Punt is wel dat je op een hele nare manier doodgaat aan Covid19.
Het is geen soort van vreedzaam laten (ver)sterven zoals we denken dat normaal wel met kansloze bejaarden gebeurt.
Dat inderdaad ook. Dhr Kompanje uit het filmpje heeft het inderdaad over laten versterven, over het romantische gebeuren waarbij geliefden kort na elkaar sterven. Maar Covid-19 is een heel nare ziekte en een heel naar sterven. Dat kan wel begeleid verlicht worden, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193291142
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kan mij natuurlijk wel in de lockdown in het beginstadium vinden. Die mening heb ik aardig bijgesteld. Vele landen om ons heen gingen ook in lockdown (zelfs nog wat strenger) omdat niemand eigenlijk een idee had wat te doen. Het virus is nieuw en niemand had het idee hoe het zich zou ontwikkelen. Zweden doet juist het tegenovergestelde (dat kan) en ik ben nog steeds van mening dat ze het goed doen. De zorg raakt daar niet overspoeld. Het aantal doden is misschien relatief hoog, maar daar tegenover staat wel dat ze nu door de zure appel heen bijten. Wij smeren het over een lange periode uit bijvoorbeeld. Ik denk niet dat diegene die sterven gered hadden kunnen worden.

Nu er nieuwe inzichten zijn over het virus, oa hoe het zich ontwikkeld ben ik wel tegen het beleid. We rekken oneindig en we zullen toch weer los moeten. Pas je aan aan de inzichten.
Dat is mooi dat zweden niet in lockdown hoefde omdat hun zorgsysteem het aankon. In NL steeg de zorgtoename dusdanig dat wij die luxe niet hadden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 mei 2020 @ 17:31:49 #53
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_193291158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:29 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wacht maar Fase 2
pi_193291187
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat die keuze een stuk makkelijker is omdat ze met de keuze die ze nu gemaakt hebben meteen resultaat zouden zien. Of in ieder geval de eerste paar maanden. Dat zijn nou net de maanden waarin een groot deel van de bevolking het nieuws veel beter bij houd. De langdurige gevolgen van depressies, zelfmoorden, faillisementen, ed komen pas veel later naar buiten wanneer de spanning en sensatie er wel een beetje af is. Die cijfers worden op een gegeven moment naar buiten gebracht en pas dan kan je oordelen welke keuze nou echt het minst kwaad had gedaan. Ik vind, vooral de laatste weken, dat het middel toch echt meer schade aanricht dan het virus zelf; dat er wat meer lange termijn gekeken moet worden in het geval er geen vaccin komt/die te laat komt. Wat meer acceptatie. Het virus is verschrikkelijk, maar er kan ook overdreven worden. Verder wat Noek zei ergens boven deze post.
Het is altijd lastig om de lange termijn gevolgen die er komen te onderscheiden tussen covid-19 of niet covid-19 omdat er geen naamkaartje aan hangt... Daarnaast kan je natuurlijk die depressies die er ontstaan behandelen.
Het is en blijft een verhaal zonder winnaars.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 mei 2020 @ 17:36:28 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193291211
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is altijd lastig om de lange termijn gevolgen die er komen te onderscheiden tussen covid-19 of niet covid-19 omdat er geen naamkaartje aan hangt... Daarnaast kan je natuurlijk die depressies die er ontstaan behandelen.
Het is en blijft een verhaal zonder winnaars.
Dat laatste sowieso ja. Treurige verhalen overal. :'(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193291225
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:27 schreef Leandra het volgende:
Punt is wel dat je op een hele nare manier doodgaat aan Covid19.
Het is geen soort van vreedzaam laten (ver)sterven zoals we denken dat normaal wel met kansloze bejaarden gebeurt.
Dat is ook zo hoor, Leandra. Wetende wat jij hebt meegemaakt.
Dat is ook echt intens en niet bij te benen.
Mijn gevoel schiet dan ook alle kanten op want ik vind dus alle zijdes triest. Maar nu doen alsof mensen niet moeten zeuren omdat dit niet eens een lockdown is, is volledig niet terecht.
Go hard or go home
pi_193291227
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso ja. Treurige verhalen overal. :'(
Met overvolle ziekenhuizen had je ook treurige verhalen overal :'(
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193291261
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat die keuze een stuk makkelijker is omdat ze met de keuze die ze nu gemaakt hebben meteen resultaat zouden zien. Of in ieder geval de eerste paar maanden. Dat zijn nou net de maanden waarin een groot deel van de bevolking het nieuws veel beter bij houd. De langdurige gevolgen van depressies, zelfmoorden, faillisementen, ed komen pas veel later naar buiten wanneer de spanning en sensatie er wel een beetje af is. Die cijfers worden op een gegeven moment naar buiten gebracht en pas dan kan je oordelen welke keuze nou echt het minst kwaad had gedaan. Ik vind, vooral de laatste weken, dat het middel toch echt meer schade aanricht dan het virus zelf; dat er wat meer lange termijn gekeken moet worden in het geval er geen vaccin komt/die te laat komt. Wat meer acceptatie. Het virus is verschrikkelijk, maar er kan ook overdreven worden. Verder wat Noek zei ergens boven deze post.
Hier ben ik het wel mee eens. Middel is erger aan het worden dan de kwaal, maar dat gaan we helaas pas over een aantal maanden zien. Bijvoorbeeld in juli, als de cijfers van het tweede kwartaal komen en de werkeloosheidsgolf op stoom begint te raken.
pi_193291340
Absurd!!

https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/

Laten we snel stoppen met die onzin...
Love is in the air!
pi_193291361
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat gaan we onder andere horen, behalve dat het inhumaan is?
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/
Love is in the air!
pi_193291371
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat die keuze een stuk makkelijker is omdat ze met de keuze die ze nu gemaakt hebben meteen resultaat zouden zien. Of in ieder geval de eerste paar maanden. Dat zijn nou net de maanden waarin een groot deel van de bevolking het nieuws veel beter bij houd. De langdurige gevolgen van depressies, zelfmoorden, faillisementen, ed komen pas veel later naar buiten wanneer de spanning en sensatie er wel een beetje af is. Die cijfers worden op een gegeven moment naar buiten gebracht en pas dan kan je oordelen welke keuze nou echt het minst kwaad had gedaan. Ik vind, vooral de laatste weken, dat het middel toch echt meer schade aanricht dan het virus zelf; dat er wat meer lange termijn gekeken moet worden in het geval er geen vaccin komt/die te laat komt. Wat meer acceptatie. Het virus is verschrikkelijk, maar er kan ook overdreven worden. Verder wat Noek zei ergens boven deze post.
Inderdaad. Laten we snel stoppen met die 1.5 meter onzin...
Love is in the air!
  zondag 24 mei 2020 @ 17:48:41 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193291400
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:37 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat is ook zo hoor, Leandra. Wetende wat jij hebt meegemaakt.
Dat is ook echt intens en niet bij te benen.
Mijn gevoel schiet dan ook alle kanten op want ik vind dus alle zijdes triest. Maar nu doen alsof mensen niet moeten zeuren omdat dit niet eens een lockdown is, is volledig niet terecht.
Nog even los van het feit dat dat niet om een zwakke bejaarde ging.
Het is echt heel naar ziek zijn, dat je in coma moet om het intuberen en het genezingsproces nog een beetje dragelijk te maken is simpelweg heel ernstig.
Op een of andere manier klinkt dat "op de IC' alsof het daar allemaal goed gaat komen, maar dat is dan juist vaak weer niet zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193291403
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:44 schreef Landgeld het volgende:
Absurd!!

https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/

Laten we snel stoppen met die onzin...
Weer een teken dat het middel erger is dan de kwaal, maar ja, net als de economische teloorgang, niet zo zichtbaar als de dagelijkse dodenlijst.
pi_193291415
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog even los van het feit dat dat niet om een zwakke bejaarde ging.
Het is echt heel naar ziek zijn, dat je in coma moet om het intuberen en het genezingsproces nog een beetje dragelijk te maken is simpelweg heel ernstig.
Op een of andere manier klinkt dat "op de IC' alsof het daar allemaal goed gaat komen, maar dat is dan juist vaak weer niet zo.
Nee, daar gaat het juist niet goed.
Is het allemaal wat te behappen of is het niet te doen?
Go hard or go home
  zondag 24 mei 2020 @ 17:51:17 #65
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193291431
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:31 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Wacht maar Fase 2
Bron? 100%?

Anders is het gewoon paniekzaaien en stemmingmakerij
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193291523
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Weer een teken dat het middel erger is dan de kwaal, maar ja, net als de economische teloorgang, niet zo zichtbaar als de dagelijkse dodenlijst.
Heel triest ja. Al die angsthazen om Corona.. Bah.
Love is in the air!
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 18:00:25 #67
5428 crew  miss_sly
pi_193291552
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:46 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we snel stoppen met die 1.5 meter onzin...
Dat is niet de kern. Als dit je kern is, is het vrij beperkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 18:03:34 #68
5428 crew  miss_sly
pi_193291585
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog even los van het feit dat dat niet om een zwakke bejaarde ging.
Het is echt heel naar ziek zijn, dat je in coma moet om het intuberen en het genezingsproces nog een beetje dragelijk te maken is simpelweg heel ernstig.
Op een of andere manier klinkt dat "op de IC' alsof het daar allemaal goed gaat komen, maar dat is dan juist vaak weer niet zo.
IC is zeker niet het beloofde land van weer beter worden, helaas.
En ik vind ook dat, hoewel het merendeel duidelijk ouder en zwakker is, men niet moet doen alsof anderen op zeker niet zo ziek kunnen worden of kunnen overlijden. Het gebeurt veel minder vaak, maar het gebeurt ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193291700
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik doe één poging. Als de discussie geen discussie wordt, maar een nare manier op de man spelen en flauwe opmerkingen, kap ik er direct mee.

Ik kan me voor een deel best vinden in wat hij zegt. Sterven hoort bij het leven. Het hoeft niet altijd kost wat kost te worden 'gered'. In 'normale' tijden doen we dat, zeker in Nederland volgens mij, niet echt. Er is juist hier heel veel ruimte voor mensen om te bepalen dat ze niet 'gered' hoeven worden en dat ze graag nog wat kwaliteit van leven hebben voor de tijd die ze nog hebben. Dat ze die door willen brengen met de mensen waar ze van houden.

Ik kan me voorstellen dat door het plotselinge opkomen van deze pandemie er heel veel beslissingen in een reflex zijn genomen. Dus iedereen bij iedereen die ziek werd en in het ziekenhuis verscheen, werd alles op alles gezet om hen wel te redden. Ook omdat er zoveel onbekend was en is. Bovendien werd er wereldwijd op diezelfde manier gereageerd. En voor je het weet, ben je een aantal weken verder, heb je een enorme toestroom van zieke mensen en zit je in het "levens redden"-scenario.

Of de opgelegde maatregelen door de overheid de juiste waren? Ik weet het niet. Zou er iemand zijn die echt met 100% zekerheid kan zeggen dat het wel of niet juist was? Zou er iemand zijn geweest die dit alles wat eruit voortvloeide heeft kunnen voorzien? Natuurlijk, de dip in de economie wel, maar in al zijn huidige heftigheid? De opgesloten ouderen in bejaardenhuizen, de opgesloten kwetsbaren in verpleeghuizen? Het feit dat de IC vooral bevolkt zou worden door ouderen met reeds onderliggend lijden? Dat de mensen die niet op de IC komen zo ziek zouden kunnen worden en zo lang moeten revalideren?

Ik heb er bijvoorbeeld ook moeite mee dat hij diabetes 2 en overgewicht "ernstige ziekten" noemt. Want laten we wel wezen, met beide, ook in combinatie, valt doorgaans prima te leven, nog jaren. Het worden nu ernstige ziekten, door Covid-19.

Hoe had het beleid dan wel moeten zijn? Als dit beleid niet goed is?
Maar ook: natuurlijk hoort de dood bij het leven, maar wat als een ouder iemand met onderliggend lijden gewoon wél wil dat er geprobeerd wordt hem/haar te redden? Moet dat niet een persoonlijke keuze zijn? Dat was het wellicht niet op het moment dat iedereen maar rucksichlos werd opgenomen omdat men ziek werd, maar dat is het ook niet meer als er gezegd gaat worden dat mensen maar niet gered moeten worden omdat een ander vindt dat de dood bij het leven hoort en deze persoon nu bij die dood is aangekomen.

Kortom, ik vind het een mooi betoog en ik kan me er echt wel deels in vinden, maar ik vind dat er ook niet kloppende zaken in zitten.
Zoals ik ook in mijn post zei die ik hiervoor ergens gepost heb, kan ik mij vinden in dat de overheid een soort lockdown instelde. Enigzins gedwongen omdat andere landen dat ook deden, anderzijds het een onbekend virus is en niemand weet wat het juiste is. Die mening heb ik bijgesteld.

Wat we nu doen is onnodig rekken en weinig maatwerk leveren. Daar heb ik moeite mee. Er komen steeds meer inzichten in hoe dit virus zich gedraagt en hoe hier het beste mee om te gaan (n.a.v. de steeds groter wordende kennis). Dus pas je daar op aan, en lever eventueel maatwerk. Als voorbeeld neem ik horeca. Je hebt kleine tenten en mega tenten of daar tussen in. Geef de mogelijkheid iets te bedenken om meer gasten toe te laten, werk bijvoorbeeld met verschillende ruimten in een zaak. Hier in de buurt heb ik een restaurant zitten die zo groot is als een grote mediamarkt vestiging met verschillende verdiepingen.Dat is natuurlijk van de zotte dat daar een max. aantal klanten in mag, hetzelfde als een klein eethuisje. Dit soort gelegenheden kun je prima verdelen in verschillende ruimten zodat er minder met elkaar in contact komen.

Dan is er nog dat blijkt dat buiten weinig besmettingen plaatsvinden, dit kan iedereen op voorhand ook wel bedenken. Laat die 1.5 meter dus lekker varen daar, eventueel deels. I.p.v. hier krampachtig aan vast te houden. Dit geeft mogelijkheden voor ondernemers in de horeca en toerisme om nog creatiever zijn en hun zaakjes weer enigzins meer op te starten. Ze moeten wat meer lef tonen in Den Haag.

Betreffende de verpleeghuizen is de situatie natuurlijk schrijnend. Laat die oudjes toch lekker zelf beslissen of ze bezoek willen of niet. Ik denk dat dit zwaarder voor ze weegt dan een eventuele besmetting met corona. Voor dit soort groepen is contact met familie gewoon heel belangrijk. Desnoods werk je met 2 compartimenten in een verpleeghuis. 1 afdeling plaats je alle mensen die bezoek willen ontvangen en op de andere degene die in isolatie willen. Ik denk dat compartiment 1 het grootste is, zij verkiezen kwaliteit boven kwantiteit. Het is dus van de zotte dat de overheid dit voor hun beslist. Ook weer een gebrek aan maatwerk hierin.

Betreffende diabetes en overgewicht: een griepje of longonststeking kan je ook zomaar oplopen. En dit kan ook zwaar vallen voor deze groepen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193291730
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is mooi dat zweden niet in lockdown hoefde omdat hun zorgsysteem het aankon. In NL steeg de zorgtoename dusdanig dat wij die luxe niet hadden.
Dan moet je als de sodemieter zorgen dit omhoog te schroeven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 24 mei 2020 @ 18:21:46 #71
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193291777
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat inderdaad ook. Dhr Kompanje uit het filmpje heeft het inderdaad over laten versterven, over het romantische gebeuren waarbij geliefden kort na elkaar sterven. Maar Covid-19 is een heel nare ziekte en een heel naar sterven. Dat kan wel begeleid verlicht worden, natuurlijk.
De klassieke dubbele longontsteking complicatie bij de klassieke griep was voor de kwetsbaren ook geen pretje.
Niets nieuws dus.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 18:30:26 #72
5428 crew  miss_sly
pi_193291896
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:21 schreef kibo het volgende:

[..]

De klassieke dubbele longontsteking complicatie bij de klassieke griep was voor de kwetsbaren ook geen pretje.
Niets nieuws dus.
Wel nieuws, want met een 'gewone' dubbele longontsteking van een 'gewone' griep hoeven mensen niet aan de dialyse en hebben ze geen bloedstolsels. Alles aan deze ziekte was nieuw en inzichten waren er weinig. De vergelijking met de gewone klassieke griep gaat gewoonweg niet op. Mensen die dat nu nog zeggen, dienen zich echt in te lezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193291902
quote:
13s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Echt hartverscheurend inderdaad. Ik begin het ook langzaam op te geven, blijkbaar hebben te veel mensen tunnelvisie betreffende corona. Het is zo erg en gevaarlijk. Maar de hartverscheurende aftermath hoor je niks meer van of wordt weggelachen dat het niet relevant is, of mensen moeten zich niet aanstellen. Hypocriet.

Hoop dat er steeds meer van dit soort filmpjes gedeeld worden. Mag ook wel op de Npo vertoond worden. Maar dit past natuurlijk niet binnen het gevaarlijkere covid-19 virus.
Ik heb me vanaf het begin in dit topic, toen nog ergens deeltje 200, verzet tegen een lockdown. Ik weet ook wel dat het nodig is en was maar als volk zelf om een lockdown roepen is aan de andere kant ook heel gevaarlijk. Het is een enorm grijs gebied en dat is het ondanks de positieve cijfers nog steeds. Naast dat we het doen om de zorg niet te overbelasten geven we met een lockdown ook onze rechten als burger compleet in de handen van de regering. Zo’n lockdown kan op allerlei fronten nog gevaarlijker blijken dan Corona maar dat zullen we in de toekomst nog moeten zien.
Maar als je dat hier zegt wordt je weggezet als hypocriet, onethisch, te dom om te poepen en weet ik wat al niet meer.

Zoals de cijfers nu zijn, met lockdown, zijn er vele anderen ziekten die jaarlijks meer slachtoffers eisen maar daar mag niet naar worden gekeken want die zijn niet besmettelijk. Maar dat hebben we wél geaccepteerd.
We worden nu gewoon vooral bang gemaakt en gehouden. Daar kunnen we banalers over zeggen en vinden maar dat IS gewoon zo. Dat is JUIST de reden dat het merendeel deze lockdown aanvaard en accepteert. De andere kant wordt nooit bekeken en zelfs weggewuifd hier.

Jammer.
pi_193291932
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb me vanaf het begin in dit topic, toen nog ergens deeltje 200, verzet tegen een lockdown. Ik weet ook wel dat het nodig is en was maar als volk zelf om een lockdown roepen is aan de andere kant ook heel gevaarlijk. Het is een enorm grijs gebied en dat is het ondanks de positieve cijfers nog steeds. Naast dat we het doen om de zorg niet te overbelasten geven we met een lockdown ook onze rechten als burger compleet in de handen van de regering. Zo’n lockdown kan op allerlei fronten nog gevaarlijker blijken dan Corona maar dat zullen we in de toekomst nog moeten zien.
Maar als je dat hier zegt wordt je weggezet als hypocriet, onethisch, te dom om te poepen en weet ik wat al niet meer.

Zoals de cijfers nu zijn, met lockdown, zijn er vele anderen ziekten die jaarlijks meer slachtoffers eisen maar daar mag niet naar worden gekeken want die zijn niet besmettelijk. Maar dat hebben we wél geaccepteerd.
We worden nu gewoon vooral bang gemaakt en gehouden. Daar kunnen we banalers over zeggen en vinden maar dat IS gewoon zo. Dat is JUIST de reden dat het merendeel deze lockdown aanvaard en accepteert. De andere kant wordt nooit bekeken en zelfs weggewuifd hier.

Jammer.
Wat zou een reden zijn om mensen bang te maken ? Wat is het voordeel ervan?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 24 mei 2020 @ 18:34:36 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193291962
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het juist niet goed.
Is het allemaal wat te behappen of is het niet te doen?
Mijn zus slaat zich er doorheen, maar het is echt bizar.
Ik denk dat de klap nog moet komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2020 @ 18:35:01 #76
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193291967
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:21 schreef kibo het volgende:

[..]

De klassieke dubbele longontsteking complicatie bij de klassieke griep was voor de kwetsbaren ook geen pretje.
Niets nieuws dus.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel nieuws, want met een 'gewone' dubbele longontsteking van een 'gewone' griep hoeven mensen niet aan de dialyse en hebben ze geen bloedstolsels. Alles aan deze ziekte was nieuw en inzichten waren er weinig. De vergelijking met de gewone klassieke griep gaat gewoonweg niet op. Mensen die dat nu nog zeggen, dienen zich echt in te lezen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel nieuws, want met een 'gewone' dubbele longontsteking van een 'gewone' griep hoeven mensen niet aan de dialyse en hebben ze geen bloedstolsels. Alles aan deze ziekte was nieuw en inzichten waren er weinig. De vergelijking met de gewone klassieke griep gaat gewoonweg niet op. Mensen die dat nu nog zeggen, dienen zich echt in te lezen.
Het ging over "naar sterven" , zoals jij dat noemde.
Daar heeft covid19 niet het patent op.

Met je "inlezen" :')
pi_193292011
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Wat zou een reden zijn om mensen bang te maken ? Wat is het voordeel ervan?
Ik wil daar helemaal geen antwoord op geven eigenlijk.
  zondag 24 mei 2020 @ 18:39:30 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193292032
Overigens verwacht ik dat komend herfst/winter de 2de golf gaat komen, helemaal als we die anderhalve meter nu gaan bagatelliseren ipv ter harte nemen.
We kunnen er of nu aan wennen en de komende winter relatief veilig doorkomen of we kunnen alle reserves laten varen en komend oud en nieuw in de volgende Corona-crisis zitten.

Dat het virus nu (terwijl we steeds meer buiten zijn, die anderhalve meter nog enigszins proberen te handhaven en mensen al mondkapjes beginnen te dragen) flink aan het indammen is, is geen enkele garantie voor de volgende binnnenzitperiode, en zeker niet als we dan weer als vanouds bovenop elkaar gaan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193292082
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik dat komend herfst/winter de 2de golf gaat komen, helemaal als we die anderhalve meter nu gaan bagatelliseren ipv ter harte nemen.
We kunnen er of nu aan wennen en de komende winter relatief veilig doorkomen of we kunnen alle reserves laten varen en komend oud en nieuw in de volgende Corona-crisis zitten.

Dat het virus nu (terwijl we steeds meer buiten zijn, die anderhalve meter nog enigszins proberen te handhaven en mensen al mondkapjes beginnen te dragen) flink aan het indammen is, is geen enkele garantie voor de volgende binnnenzitperiode, en zeker niet als we dan weer als vanouds bovenop elkaar gaan zitten.
Het gros van mensen zijn het nu al beu. Ik zie het in de supermarkt op straat overal. Geen hond die zich er aan houdt
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_193292089
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moet je als de sodemieter zorgen dit omhoog te schroeven.
tja dat is aan de politiek....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 mei 2020 @ 18:47:35 #81
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193292152
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik dat komend herfst/winter de 2de golf gaat komen, helemaal als we die anderhalve meter nu gaan bagatelliseren ipv ter harte nemen.
We kunnen er of nu aan wennen en de komende winter relatief veilig doorkomen of we kunnen alle reserves laten varen en komend oud en nieuw in de volgende Corona-crisis zitten.

Dat het virus nu (terwijl we steeds meer buiten zijn, die anderhalve meter nog enigszins proberen te handhaven en mensen al mondkapjes beginnen te dragen) flink aan het indammen is, is geen enkele garantie voor de volgende binnnenzitperiode, en zeker niet als we dan weer als vanouds bovenop elkaar gaan zitten.
Virologen en wetenschappers hebben ooit gezegd dat er volgende golven uitbraken wel ernstiger worden dan de eerste. Want het virus is nu een aan uitrusten om kracht te sparen voor een volgende uitbraak.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193292184
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Virologen en wetenschappers hebben ooit gezegd dat er volgende golven uitbraken wel ernstiger worden dan de eerste. Want het virus is nu een aan uitrusten om kracht te sparen voor een volgende uitbraak.
Zegt het virus dat ?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 18:49:59 #83
5428 crew  miss_sly
pi_193292198
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zoals ik ook in mijn post zei die ik hiervoor ergens gepost heb, kan ik mij vinden in dat de overheid een soort lockdown instelde. Enigzins gedwongen omdat andere landen dat ook deden, anderzijds het een onbekend virus is en niemand weet wat het juiste is. Die mening heb ik bijgesteld.

Wat we nu doen is onnodig rekken en weinig maatwerk leveren. Daar heb ik moeite mee. Er komen steeds meer inzichten in hoe dit virus zich gedraagt en hoe hier het beste mee om te gaan (n.a.v. de steeds groter wordende kennis). Dus pas je daar op aan, en lever eventueel maatwerk.
Ik ben het op zich wel met je eens, maar ik denk ook dat dat heel erg moeilijk is. Maatwerk leveren in een maatschappij met iets heel nieuws waar we nog steeds, ondanks groeiend inzicht, niet alles weten. En je krijgt dan wellicht nog meer problemen, omdat mensen het niet eens zijn met het maatwerk en waarom de één iets wel mag, maar de ander niet. Nog meer roepen dat het allemaal oneeriljk is. Nog meer mensen die het recht in eigen handen (dreigen te) nemen,
quote:
Als voorbeeld neem ik horeca. Je hebt kleine tenten en mega tenten of daar tussen in. Geef de mogelijkheid iets te bedenken om meer gasten toe te laten, werk bijvoorbeeld met verschillende ruimten in een zaak. Hier in de buurt heb ik een restaurant zitten die zo groot is als een grote mediamarkt vestiging met verschillende verdiepingen.Dat is natuurlijk van de zotte dat daar een max. aantal klanten in mag, hetzelfde als een klein eethuisje. Dit soort gelegenheden kun je prima verdelen in verschillende ruimten zodat er minder met elkaar in contact komen.
Vrienden van me hebben zo'n enorme horecagelegenheid. Zij doen normaal ook bruiloften en partijen. Hebben een aantal zaaltjes en een enorm terras. Ze hebben keihard gewerkt om dadelijk op 1 juni open te gaan en het goed te doen. Ze mogen die zaaltjes overigens per stuk vullen met 30 mensen. Ze hebben verschillende soorten tafels gemaakt voor verschillend samengestelde groepen gasten. Diep respect heb ik voor ze. Ik weet ook dat ze altijd heel hard werken en dit hun droom was. Ik hoop ook echt heel erg hard dat ze deze tijd goed doorkomen.

Het nadeel van maatwerk is denk ik dat je dan eigenlijk per gelegenheid moet gaan inventariseren wat mogelijk is en wat nodig is. En hoe doe je dat? Is daar voldoende mankracht voor?
Van de andere kant ben ik het wel met je eens dat als een horecagelegeneheid een goed plan kan overleggen, er serieus zou moeten worden gekeken of het uitvoerbaar is en ze open kunnen. Ik begrijp ook niet helemaal waarom dat niet gebeurt.
quote:
Dan is er nog dat blijkt dat buiten weinig besmettingen plaatsvinden, dit kan iedereen op voorhand ook wel bedenken. Laat die 1.5 meter dus lekker varen daar, eventueel deels. I.p.v. hier krampachtig aan vast te houden. Dit geeft mogelijkheden voor ondernemers in de horeca en toerisme om nog creatiever zijn en hun zaakjes weer enigzins meer op te starten. Ze moeten wat meer lef tonen in Den Haag.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik las afgelopen week dat onderzoek waaruit dus inderdaad bleek dat de meeste besmettingen binnen plaatsvonden. Dat van een groep die ze hadden getraced bleek dat er één man buiten was besmet: terwijl hij langere tijd te dichtbij iemand buiten had staan praten. Dus buiten is prima, maar wel 1,5 meter, omdat dan namelijk de risico's weer groter worden.
Daarnaast blijf ik van mening dat wanneer ik wel 1,5 meter wil, en jij niet, jij mij dat recht zou moeten geven en me in ieder geval helpen om het te handhaven. Gewoon, sociaal, zeg maar.
quote:
Betreffende de verpleeghuizen is de situatie natuurlijk schrijnend. Laat die oudjes toch lekker zelf beslissen of ze bezoek willen of niet. Ik denk dat dit zwaarder voor ze weegt dan een eventuele besmetting met corona. Voor dit soort groepen is contact met familie gewoon heel belangrijk. Desnoods werk je met 2 compartimenten in een verpleeghuis. 1 afdeling plaats je alle mensen die bezoek willen ontvangen en op de andere degene die in isolatie willen. Ik denk dat compartiment 1 het grootste is, zij verkiezen kwaliteit boven kwantiteit. Het is dus van de zotte dat de overheid dit voor hun beslist. Ook weer een gebrek aan maatwerk hierin.
Helemaal eens. En ik vind je oplossing ook een goede. Het nadeel is op zich dat deze mensen een woonomgeving delen, maar als je twee vleugels kunt maken en op die manier kunt borgen dat beide groepen krijgen wat ze willen, zonder dat het een gevaar is voor de ander, zou dat een geweldige oplossing zijn.

En ik weet hoe het is. Mijn moeder is heel duidelijk: aan mijn lijf geen polonaise. Als ze heel ziek wordt, wil ze best wat medische hulp, uiteraard, maar in het redelijke (voor haar). Ze wil geen IC, beademing, een hoop gedoe. Dan sterft ze liever eerder, maar wel met ons om haar heen en met ook op het laatste een redeiljke kwaliteit van leven.
Mijn vader daarentegen is ook heel duidelijk: hij wil leven. Hij wil dat er alles aan gedaan wordt om hem daarbij te helpen.

Kun je het iemand ontzeggen? En op welke basis?

quote:
Betreffende diabetes en overgewicht: een griepje of longonststeking kan je ook zomaar oplopen. En dit kan ook zwaar vallen voor deze groepen.
Het kan inderdaad zwaarder vallen, maar diabetes en overgewicht zijn in zichzelf geen ernstige ziekten. Bovendien kunnen deze mensen de griepprik halen en derhalve zichzelf enigszins proberen te beschermen. Tevens komt er bij een gewone griep of longontsteking geen bloedstollingsprobleem voor, zoals dat bij Covis-19 wel gebeurt. Het is niet te vergelijken.

Alleszins zijn oude en zieke mensen kwetsbaarder, dat moge duidelijk zijn. En ik sta van harte achter het idee dat niet iedereen kost wat kost gered hoeft te worden. Tenzij men dat zelf wil.

Als laatste blijft natuurlijk ook nog staan, en daar gaat de heer Kompanje ook aan voorbij, dat het niet alleen ging om de oude mensen in leven houden, maar ook om de zorg behapbaar te houden. Want hoewel de nadruk leek en lijkt te liggen op IC, belanden er ook veel mensen in het ziekenhuis die weliswaar niet naar de IC moeten, maar wel medische zorg nodig hebben. Die groep is ook aanzienlijk. Die kunnen we beter aan, omdat daar minder specialistische apparatuur en verplegend personeel voor nodig is, en dat moet ook zo blijven.

Tijdens de beruchte griepgolf in 2017/2018 werden er ook veel te veel mensen ziek en liep het normale leven ook gevaar. ook toen werden operaties afgezegd, kon zorg niet verleend worden, liepen bedrijven tegen problemen aan vanwege een enorm ziekteverzuim. Dat is wat er gebeurt met een dergelijke besmettelijke ziekte als de griep of Covid-19
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 mei 2020 @ 18:50:29 #84
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193292208
quote:
11s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zegt het virus dat ?
Nee, we weten het nog niet veel over het coronavirus eigenlijk.
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 24 mei 2020 @ 18:50:47 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193292215
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gros van mensen zijn het nu al beu. Ik zie het in de supermarkt op straat overal. Geen hond die zich er aan houdt
Tsja, dat kan nog wel problemen opleveren over een half jaar.
Ik hoop dat ze wat opschieten met het vaccin.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2020 @ 18:52:08 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193292245
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Virologen en wetenschappers hebben ooit gezegd dat er volgende golven uitbraken wel ernstiger worden dan de eerste. Want het virus is nu een aan uitrusten om kracht te sparen voor een volgende uitbraak.
Er zijn ook experts die beweren dat het wel mee valt. Het is maar net wat je wil geloven en welke mening je eigen standpunt onderbouwt. En om sommigen alvast voor te zijn: Ja, dat gaat beide kanten op. Niemand weet wat de toekomst brengt, maar het is geen feit dat er een tweede dodelijkere golf komt. Het is ook geen feit dat die er niet komt. Ik denk wel dat veel landen er nu veel meer bovenop zitten dan aan het begin van het jaar. Mocht er dus weer een stijging plaatsvinden dan zal er veel eerder worden ingegrepen.

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens verwacht ik dat komend herfst/winter de 2de golf gaat komen, helemaal als we die anderhalve meter nu gaan bagatelliseren ipv ter harte nemen.
We kunnen er of nu aan wennen en de komende winter relatief veilig doorkomen of we kunnen alle reserves laten varen en komend oud en nieuw in de volgende Corona-crisis zitten.

Dat het virus nu (terwijl we steeds meer buiten zijn, die anderhalve meter nog enigszins proberen te handhaven en mensen al mondkapjes beginnen te dragen) flink aan het indammen is, is geen enkele garantie voor de volgende binnnenzitperiode, en zeker niet als we dan weer als vanouds bovenop elkaar gaan zitten.
Ik denk dat het makkelijker zou zijn voor mensen als ze weten dat er na de komende winter ook echt een vaccin is. Feit is alleen dat het nog niet bepaald zeker is dat er überhaupt een vaccin komt...laat staan na de volgende winter. Je kan het niet eindeloos blijven rekken als regering. Een extra winter is tot daar aan toe (al ben ik het zelfs daar niet mee eens, gezien de gevolgen op de maatschappij en economie), maar het is niet eens zeker dat er dan dus een vaccin is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193292249
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Virologen en wetenschappers hebben ooit gezegd dat er volgende golven uitbraken wel ernstiger worden dan de eerste. Want het virus is nu een aan uitrusten om kracht te sparen voor een volgende uitbraak.
Ja, het virus is nu helemaal aan de latten maar wacht maar....
Go hard or go home
  zondag 24 mei 2020 @ 18:52:33 #88
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193292253
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, dat kan nog wel problemen opleveren over een half jaar.
Ik hoop dat ze wat opschieten met het vaccin.
Het kan wel even duren voor dat het vaccin beschikbaar komt.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 18:52:40 #89
5428 crew  miss_sly
pi_193292255
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gros van mensen zijn het nu al beu. Ik zie het in de supermarkt op straat overal. Geen hond die zich er aan houdt
Dan zie jij andere mensen dan ik, want ik zie echt veel mensen die zich eraan houden. Zowel buiten, onbekenden, als binnen mijn eigen kring.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193292270
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zie jij andere mensen dan ik, want ik zie echt veel mensen die zich eraan houden. Zowel buiten, onbekenden, als binnen mijn eigen kring.
Je eigen kring ja ik weet niet.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_193292291
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb me vanaf het begin in dit topic, toen nog ergens deeltje 200, verzet tegen een lockdown. Ik weet ook wel dat het nodig is en was maar als volk zelf om een lockdown roepen is aan de andere kant ook heel gevaarlijk. Het is een enorm grijs gebied en dat is het ondanks de positieve cijfers nog steeds. Naast dat we het doen om de zorg niet te overbelasten geven we met een lockdown ook onze rechten als burger compleet in de handen van de regering. Zo’n lockdown kan op allerlei fronten nog gevaarlijker blijken dan Corona maar dat zullen we in de toekomst nog moeten zien.
Maar als je dat hier zegt wordt je weggezet als hypocriet, onethisch, te dom om te poepen en weet ik wat al niet meer.

Zoals de cijfers nu zijn, met lockdown, zijn er vele anderen ziekten die jaarlijks meer slachtoffers eisen maar daar mag niet naar worden gekeken want die zijn niet besmettelijk. Maar dat hebben we wél geaccepteerd.
We worden nu gewoon vooral bang gemaakt en gehouden. Daar kunnen we banalers over zeggen en vinden maar dat IS gewoon zo. Dat is JUIST de reden dat het merendeel deze lockdown aanvaard en accepteert. De andere kant wordt nooit bekeken en zelfs weggewuifd hier.

Jammer.
Ik maak mij vooral zorgen om de economie in de toekomst. Dat de overheid hun macht gaat misbruiken geloof ik niet zo in. Ik zie niet in wat ze daar mee op vooruit gaan. Controle misschien, maar waarom zou dat wenselijk zijn. Camera toezicht om 1.5 meter in de gaten houden ben ik dan wel weer op tegen. Die camera's blijven hangen.

Ik stoor mij ook aan het gedrag van sommige users hier betreffende het weglachen en negeren van de gevolgen van de aftermath van de maatregelen tegen het virus. Tegen een lockdown zijn of het beleid in twijfel trekken is kennelijk niet geaccepteerd hier en vind ik ook erg jammer. Gelukkig zijn er best veel users die ook wakker zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193292329
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:50 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee, we weten het nog niet veel over het coronavirus eigenlijk.
Waarom roep je dit dan
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 24 mei 2020 @ 19:01:49 #93
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193292399
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom roep je dit dan
Ik roep echt niet hoor, maar je denkt dat het virus nu echt weg is... mag je zelf weten hoor. Ik ben niet met jou eens.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193292467
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik maak mij vooral zorgen om de economie in de toekomst. Dat de overheid hun macht gaat misbruiken geloof ik niet zo in. Ik zie niet in wat ze daar mee op vooruit gaan. Controle misschien, maar waarom zou dat wenselijk zijn. Camera toezicht om 1.5 meter in de gaten houden ben ik dan wel weer op tegen. Die camera's blijven hangen.

Ik stoor mij ook aan het gedrag van sommige users hier betreffende het weglachen en negeren van de gevolgen van de aftermath van de maatregelen tegen het virus. Tegen een lockdown zijn of het beleid in twijfel trekken is kennelijk niet geaccepteerd hier en vind ik ook erg jammer. Gelukkig zijn er best veel users die ook wakker zijn.
Dat je het nut niet ziet maakt nog niet dat ze het niet (zouden) kunnen gebruiken. Ik zou niet graag in een land als Singapore willen wonen bijvoorbeeld. Lijkt me verder ook niet het juiste topic.
Of wellicht ook wel eigenlijk want je ziet het precies gebeuren. Je bent voor de lockdown en anders ben je te dom om te poepen en wil je alleen maar op het terras zitten.
pi_193292603
quote:
11s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zegt het virus dat ?
Lui kutvirus is het
pi_193292620
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik roep echt niet hoor, maar je denkt dat het virus nu echt weg is... mag je zelf weten hoor. Ik ben niet met jou eens.
Nee hij is bezig met een sabbatical van een paar maanden denk ik.
pi_193292664
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gros van mensen zijn het nu al beu. Ik zie het in de supermarkt op straat overal. Geen hond die zich er aan houdt
Hier ook inderdaad. Dit weekend ook weer familie gewoon de hand geschud.

We gaan weer leven.
In plaats van ANGST
Love is in the air!
pi_193292695
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het op zich wel met je eens, maar ik denk ook dat dat heel erg moeilijk is. Maatwerk leveren in een maatschappij met iets heel nieuws waar we nog steeds, ondanks groeiend inzicht, niet alles weten. En je krijgt dan wellicht nog meer problemen, omdat mensen het niet eens zijn met het maatwerk en waarom de één iets wel mag, maar de ander niet. Nog meer roepen dat het allemaal oneeriljk is. Nog meer mensen die het recht in eigen handen (dreigen te) nemen,
[..]

Vrienden van me hebben zo'n enorme horecagelegenheid. Zij doen normaal ook bruiloften en partijen. Hebben een aantal zaaltjes en een enorm terras. Ze hebben keihard gewerkt om dadelijk op 1 juni open te gaan en het goed te doen. Ze mogen die zaaltjes overigens per stuk vullen met 30 mensen. Ze hebben verschillende soorten tafels gemaakt voor verschillend samengestelde groepen gasten. Diep respect heb ik voor ze. Ik weet ook dat ze altijd heel hard werken en dit hun droom was. Ik hoop ook echt heel erg hard dat ze deze tijd goed doorkomen.

Het nadeel van maatwerk is denk ik dat je dan eigenlijk per gelegenheid moet gaan inventariseren wat mogelijk is en wat nodig is. En hoe doe je dat? Is daar voldoende mankracht voor?
Van de andere kant ben ik het wel met je eens dat als een horecagelegeneheid een goed plan kan overleggen, er serieus zou moeten worden gekeken of het uitvoerbaar is en ze open kunnen. Ik begrijp ook niet helemaal waarom dat niet gebeurt.
[..]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik las afgelopen week dat onderzoek waaruit dus inderdaad bleek dat de meeste besmettingen binnen plaatsvonden. Dat van een groep die ze hadden getraced bleek dat er één man buiten was besmet: terwijl hij langere tijd te dichtbij iemand buiten had staan praten. Dus buiten is prima, maar wel 1,5 meter, omdat dan namelijk de risico's weer groter worden.
Daarnaast blijf ik van mening dat wanneer ik wel 1,5 meter wil, en jij niet, jij mij dat recht zou moeten geven en me in ieder geval helpen om het te handhaven. Gewoon, sociaal, zeg maar.
[..]

Helemaal eens. En ik vind je oplossing ook een goede. Het nadeel is op zich dat deze mensen een woonomgeving delen, maar als je twee vleugels kunt maken en op die manier kunt borgen dat beide groepen krijgen wat ze willen, zonder dat het een gevaar is voor de ander, zou dat een geweldige oplossing zijn.

En ik weet hoe het is. Mijn moeder is heel duidelijk: aan mijn lijf geen polonaise. Als ze heel ziek wordt, wil ze best wat medische hulp, uiteraard, maar in het redelijke (voor haar). Ze wil geen IC, beademing, een hoop gedoe. Dan sterft ze liever eerder, maar wel met ons om haar heen en met ook op het laatste een redeiljke kwaliteit van leven.
Mijn vader daarentegen is ook heel duidelijk: hij wil leven. Hij wil dat er alles aan gedaan wordt om hem daarbij te helpen.

Kun je het iemand ontzeggen? En op welke basis?
[..]

Het kan inderdaad zwaarder vallen, maar diabetes en overgewicht zijn in zichzelf geen ernstige ziekten. Bovendien kunnen deze mensen de griepprik halen en derhalve zichzelf enigszins proberen te beschermen. Tevens komt er bij een gewone griep of longontsteking geen bloedstollingsprobleem voor, zoals dat bij Covis-19 wel gebeurt. Het is niet te vergelijken.

Alleszins zijn oude en zieke mensen kwetsbaarder, dat moge duidelijk zijn. En ik sta van harte achter het idee dat niet iedereen kost wat kost gered hoeft te worden. Tenzij men dat zelf wil.

Als laatste blijft natuurlijk ook nog staan, en daar gaat de heer Kompanje ook aan voorbij, dat het niet alleen ging om de oude mensen in leven houden, maar ook om de zorg behapbaar te houden. Want hoewel de nadruk leek en lijkt te liggen op IC, belanden er ook veel mensen in het ziekenhuis die weliswaar niet naar de IC moeten, maar wel medische zorg nodig hebben. Die groep is ook aanzienlijk. Die kunnen we beter aan, omdat daar minder specialistische apparatuur en verplegend personeel voor nodig is, en dat moet ook zo blijven.

Tijdens de beruchte griepgolf in 2017/2018 werden er ook veel te veel mensen ziek en liep het normale leven ook gevaar. ook toen werden operaties afgezegd, kon zorg niet verleend worden, liepen bedrijven tegen problemen aan vanwege een enorm ziekteverzuim. Dat is wat er gebeurt met een dergelijke besmettelijke ziekte als de griep of Covid-19
Ik denk dat je als overheid je burgers best kan vertrouwen dat ze er wat van maken en zich ook aan de regels houden. Ik vind het een beetje jammer dat de overheid altijd van het slechtste uitgaat van de burgers. Rotte appels houd je altijd bijvoorbeeld. Laat een horecagelegenheid de mogelijkheid hebben om te komen met een doordacht plan, indien zij denken het goed aan te kunnen pakken en het in goede banen te kunnen leiden om meer gasten te ontvangen bijvoorbeeld. Door schotten te plaatsen etc. Natuurlijk moet dit wel gecontroleerd worden door de gemeente, zit je wel met mankracht.

Dat horecagelegenheden indien zij meerdere zalen hebben 30 man per zaal mogen ontvangen is positief, dit wist ik nog niet.

Wanneer jij 1.5 meter afstand wilt blijven houden buiten met andere mensen moet dit natuurlijk gewoon kunnen indien het de prullenbak ingaat wanneer het virus er nog steeds is. Dan kun je dit gewoon kenbaar maken aan diegene lijkt mij. Als het virus weg is dan moet dit recht natuurlijk wel verdwijnen.

Indien je die verpleeghuizen gewoon verdeelt in 2 compartimenten dan moet dit idee gewoon haalbaar zijn. Laat het ze lekker zelf beslissen, die vinden contact veel belangrijker. Het zou me niks verbazen dat je maar 1 compartiment nodig hebt omdat iedereen hun familie gewoon wil zien ;) maar natuurlijk moet iedereen hier een keus in krijgen dan en zo veel mogelijk geholpen hier in worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 24 mei 2020 @ 19:30:42 #99
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193292877
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:19 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hier ook inderdaad. Dit weekend ook weer familie gewoon de hand geschud.

We gaan weer leven.
In plaats van ANGST
Iedereen heeft natuurlijk andere ervaringen, maar in mijn omgeving merk ik ook wel dat steeds meer mensen het wel goed vinden. Mensen spreken weer gewoon af, er worden weer verjaardagen gevierd, etc. Handen geven lijkt het enigste wat er in is geslopen bij velen; dat gebeurt niet meer echt, maar dat vind ik wel prima eigenlijk. Was ik sowieso niet echt voorstander van. Op straat zie ik ook niet echt dat mensen echt hun best doen om niet in de buurt te komen van iemand anders. In de rij bij de supermarkt houden de meeste mensen zich wel aan de regels, maar er zijn zoveel mensen die je in het voorbij gaan passeert en dan zit er nou niet bepaald 1,5 meter tussen.

Was sowieso een illusie om van je volk te vragen dit maar vol te blijven houden zonder enig perspectief. Weinig mensen die te beroerd zijn om het een paar maanden na te leven, maar dit kan je niet eindeloos rekken en dat gaan ze wel proberen als er geen vaccin komt. Gaat de mens niet volhouden imo. Daar is het virus gewoon niet (hoe verschrikkelijk het wel niet is als je het krijgt/er iemand aan verliest) erg genoeg voor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193293130
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Weer een teken dat het middel erger is dan de kwaal, maar ja, net als de economische teloorgang, niet zo zichtbaar als de dagelijkse dodenlijst.
Vooral een teken dat men de foute keuze gemaakt heeft. Men koos voor geleidelijke verspreiding ipv "het virus maximaal tegenhouden", had men voor dat laatste gekozen dan zouden de maatregelen eerder ingevoerd zijn, hadden we veel minder besmettingen gehad, en zou het niet ten koste gegaan zijn van de reguliere zorg.

Ondanks het Aziatische voorbeeld ging men er vanuit dat het virus toch niet gestopt kon worden, en men hield geen rekening met de mogelijkheid dat patienten noodzakelijke zorg zouden uitstellen uit vrees besmet te raken.

De conclusie van het raport is trouwens een hypothese op basis van vrij simpele aannames (oa dat het aantal "gewonnen" QALYs evenredig is met de hoeveelheid ziekenhuiszorg), of die aannames kloppen weten we niet.
Zo hebben meerdere studies getoond dat de 30-day survival rate van hartpatienten die zich op de spoedafdeling aanmelden stijgt tijdens congressen voor cardiologen, maw wanneer er minder cardiologen aanwezig zijn in de ziekenhuizen (waarschijnlijk omdat er minder onnodige onderzoeken en ingrepen uitgevoerd worden).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')