abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 mei 2020 @ 11:21:27 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193301745
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:20 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Er zijn al een hoop proeven geweest, meestal met positieve resultaten. Ik ben ook links georiënteerd, maar niet per se tegen kapitalisme. Je moet dit zien als kapitalisme waar je inkomen niet op nul begint. Dat geld weggeven door de overheid gebeurt al richting allerlei bedrijven en banken. Als je het in plaats daarvan verdeelt onder de burgers krijg je m.i. een veel gezondere situatie. Je ziet nu weer dat de KLM gered moet worden, daar is een stuk minder reuring over dan over het idee dat je jan met de pet geld geeft om naar goeddunken te besteden.

Het geld gewoon richting de burger sturen i.p.v. het bedrijfsleven en de bedrijven die dan overblijven blijven over m.i.
krijg men ook weer een gezond stuk inflatie dan kan iedereen ook leuk schulden maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 mei 2020 @ 11:22:23 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193301758
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:21 schreef Benger het volgende:

[..]

En wie gaan dan de asperges steken en wat zou het effect zijn op de prijs van asperges?
o er blijven toch altijd sukkels die niet snappen dat geld gratis is ??Die doen dan de asperges steken

Net als in Zimbabwe daar is geld gratis maar alleen voor de rijken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193301765
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:20 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Er zijn al een hoop proeven geweest, meestal met positieve resultaten. Ik ben ook links georiënteerd, maar niet per se tegen kapitalisme. Je moet dit zien als kapitalisme waar je inkomen niet op nul begint. Dat geld weggeven door de overheid gebeurt al richting allerlei bedrijven en banken. Als je het in plaats daarvan verdeelt onder de burgers krijg je m.i. een veel gezondere situatie. Je ziet nu weer dat de KLM gered moet worden, daar is een stuk minder reuring over dan over het idee dat je jan met de pet geld geeft om naar goeddunken te besteden.

Het geld gewoon richting de burger sturen i.p.v. het bedrijfsleven en de bedrijven die dan overblijven blijven over m.i.
Veel bedrijven zullen uitwijken naar het buitenland, daar zij economisch te afhankelijk zijn van een lager te besteden inkomen in NL.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:22:37 #204
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193301767
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:21 schreef Benger het volgende:

[..]

En wie gaan dan de asperges steken en wat zou het effect zijn op de prijs van asperges?
Precies mijn punt, zie boven. Een EU-basisinkomen zal in een lage lonen land relatief loeihoog zijn, in een hoge lonen land lager dan nu. Mits het een nivelering is.
pi_193301771
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

maar je basisinkomen dat is belastingvrij he

lijkt me logisch

Dan kunnen we alle arme zwarte mensen in afrika ook een basis inkomen geven he
Je beseft dat de meeste mensen gewoon blijven werken? Als ik 1400 euro per maand ontvang, zie ik geen reden om voortaan maar de hele dag op de bank te hangen. Wel ga ik dan minder werken. En over die uren kan de staat belasting heffen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 mei 2020 @ 11:24:17 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193301785
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat de meeste mensen gewoon blijven werken? Als ik 1400 euro per maand ontvang, zie ik geen reden om voortaan maar de hele dag op de bank te hangen. Wel ga ik dan minder werken. En over die uren kan de staat belasting heffen.
o ik werk toch al niet

voor mij is dat basis inkomen dan gewoon extra erbij voor me tweede huis in spanje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193301792
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat de meeste mensen gewoon blijven werken? Als ik 1400 euro per maand ontvang, zie ik geen reden om voortaan maar de hele dag op de bank te hangen. Wel ga ik dan minder werken. En over die uren kan de staat belasting heffen.
Men gaat psychologisch afbouwen naar een economisch bestaanssituatie. Dat heeft op macro niveau forse economische consequenties.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:26:49 #208
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193301811
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat de meeste mensen gewoon blijven werken? Als ik 1400 euro per maand ontvang, zie ik geen reden om voortaan maar de hele dag op de bank te hangen. Wel ga ik dan minder werken. En over die uren kan de staat belasting heffen.
Je beseft niet helemaal wat een EU-inkomen relatief gezien betekend. 1400 euro betekend nu al dat je het besef kwijt bent. Nu is dat in NL pakweg 1000, dat zal omlaaq gaan. In een land waar ze 200 nu krijgen, zal dat bv verviervoudigen, iemand die werkt zal soms minder verdienen.

Dat wordt een gigantische puinhoop.
pi_193301814
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Men gaat psychologisch afbouwen naar een economisch bestaanssituatie. Dat heeft op macro niveau forse economische consequenties.
Nogmaals, ik weet ook niet of het basisinkomen in de praktijk werkt. Wellicht is het iets om dat nader te onderzoeken.

Ik word echter enthousiast van het idee dat ik niet langer vijf dagen per week hoef te werken om een royaal inkomen binnen te harken. Het slaat namelijk nergens op dat de 40-urige werkweek nog altijd de norm is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193301820
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:21 schreef Benger het volgende:

[..]

En wie gaan dan de asperges steken en wat zou het effect zijn op de prijs van asperges?
Die asperges gaan ze maar lekker in een lage lonen land kweken. Dat had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_193301833
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, ik weet ook niet of het basisinkomen in de praktijk werkt. Wellicht is het iets om dat nader te onderzoeken.

Ik word echter enthousiast van het idee dat ik niet langer vijf dagen per week hoef te werken om een royaal inkomen binnen te harken. Het slaat namelijk nergens op dat de 40-urige werkweek nog altijd de norm is.
Met het NL overheids uitgave patroon zal die 40 uur eerder hoger worden dan lager. Men heeft dringend geld nodig.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193301838
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:26 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Je beseft niet helemaal wat een EU-inkomen relatief gezien betekend. 1400 euro betekend nu al dat je het besef kwijt bent. Nu is dat in NL pakweg 1000, dat zal omlaaq gaan. In een land waar ze 200 nu krijgen, zal dat bv verviervoudigen, iemand die werkt zal soms minder verdienen.

Dat wordt een gigantische puinhoop.
Ik wil ook helemaal geen EU-breed basisinkomen. Als we al zoiets doen, dan in eerste instantie alleen voor ons eigen land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193301865
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil ook helemaal geen EU-breed basisinkomen. Als we al zoiets doen, dan in eerste instantie alleen voor ons eigen land.
EU-basisinkomen gaat er wel komen, vraag is wanneer. Een Spanjaard krijgt natuurlijk niet net zoveel als een Belg etc. Dat is nu ook niet (in loondienst). Je krijgt naar ratio van de levensstandaard per land.

Basisinkomen gaat er sowieso een keer komen, gezien de automatisering en robotisering. Functies als administratief medewerker, telefoniste, receptioniste hebben geen toegevoegde waarde meer. Kan allemaal geautomatiseerd. Je moet er niet van op staan te kijken dat 30% met de tijd zonder baan zit. Wel moeten alle uitkeringen geschrapt worden om dit te kunnen betalen.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:31:06 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193301869
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil ook helemaal geen EU-breed basisinkomen. Als we al zoiets doen, dan in eerste instantie alleen voor ons eigen land.
nee dat is voor ieder land in de wereld he, anders is het niet leuk voor de arme mensen in afrika

Maar ik doe nu al niks , dat blijft dan zo he
een toelage voor mij cocaine gebruik zou mooi zijn

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

EU-basisinkomen gaat er wel komen, vraag is wanneer. Een Spanjaard krijgt natuurlijk niet net zoveel als een Belg etc. Dat is nu ook niet (in loondienst). Je krijgt naar ratio van de levensstandaard per land.

Basisinkomen gaat er sowieso een keer komen, gezien de automatisering en robotisering. Functies als administratief medewerker, telefoniste, receptioniste hebben geen toegevoegde waarde meer. Kan allemaal geautomatiseerd. Je moet er niet van op staan te kijken dat 30% met de tijd zonder baan zit. Wel moeten alle uitkeringen geschrapt worden om dit te kunnen betalen.
klopt werken is dan voor de hongerige mensen in afrika , hebben die ook wat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 mei 2020 @ 11:33:57 #215
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193301913
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het slaat namelijk nergens op dat de 40-urige werkweek nog altijd de norm is.
Iemand zal toch die EU uitkering moeten gaan opbrengen.
pi_193301922
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat is voor ieder land in de wereld he, anders is het niet leuk voor de arme mensen in afrika

Maar ik doe nu al niks , dat blijft dan zo he
[..]

klopt werken is dan voor de hongerige mensen in afrika , hebben die ook wat
Vraag mij wat mij Afrika interesseert?
pi_193301927
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

EU-basisinkomen gaat er wel komen, vraag is wanneer. Een Spanjaard krijgt natuurlijk niet net zoveel als een Belg etc. Dat is nu ook niet (in loondienst). Je krijgt naar ratio van de levensstandaard per land.

Basisinkomen gaat er sowieso een keer komen, gezien de automatisering en robotisering. Functies als administratief medewerker, telefoniste, receptioniste hebben geen toegevoegde waarde meer. Kan allemaal geautomatiseerd. Je moet er niet van op staan te kijken dat 30% met de tijd zonder baan zit. Wel moeten alle uitkeringen geschrapt worden om dit te kunnen betalen.
NL bedrijven zullen naar andere landen gaan. De thans 1.000.000 ZZP-ers zeggen dank je wel en zullen minder gaan produceren, dus minder belasting afdrachten, zoals btw en belasting op inkomen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193301934
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Iemand zal toch die EU uitkering moeten gaan opbrengen.
40 uur is niet meer van deze tijd. Balans werk/prive is volledig zoek. Daarom werk ik 4 dagen, vaak belastingtechnisch ook nog voordeliger. Als je alle uitkeringen schrapt bespaar je al enkele miljarden per jaar. Zag daar laatst ergens een berekening van verschijnen.
pi_193301939
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

NL bedrijven zullen naar andere landen gaan. De thans 1.000.000 ZZP-ers zeggen dank je wel en zullen minder gaan produceren, dus minder belasting afdrachten, zoals btw en belasting op inkomen.
Waarom zouden ze naar andere landen gaan waar de belasting juist hoger is zoals Zwitserland?
pi_193302014
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom zouden ze naar andere landen gaan waar de belasting juist hoger is zoals Zwitserland?
Zij kunnen economisch niet meer die prijzen halen die ze nodig hebben voor hun product. Teveel te lage consumenten inkomens. Bedrijven hebben een break-even point.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193302087
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zij kunnen economisch niet meer die prijzen halen die ze nodig hebben voor hun product. Teveel te lage consumenten inkomens. Bedrijven hebben een break-even point.
Dus dan gaan ze maar procenten meer belasting betalen? Klinkt onlogisch.
pi_193302100
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zij kunnen economisch niet meer die prijzen halen die ze nodig hebben voor hun product. Teveel te lage consumenten inkomens. Bedrijven hebben een break-even point.
Ik zie je een hoop roepen, maar begrijp je zelf nou wat je roept?
pi_193302112
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik zie je een hoop roepen, maar begrijp je zelf nou wat je roept?
Ik begrijp het in ieder geval niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193302132
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik zie je een hoop roepen, maar begrijp je zelf nou wat je roept?
jazeker, hun marktpositie in NL wordt anders door verandering van inkoopgedrag, bestedingspatroon, van de consument
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:50:39 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193302215
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom zouden ze naar andere landen gaan waar de belasting juist hoger is zoals Zwitserland?
als ik er een netto basis inkomen van 1500 bij krijg dan hoef ik de AOW van 995 niet meer , dat scheelt de overheid weer geld ook he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193302224
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

jazeker, hun marktpositie in NL wordt anders door verandering van inkoopgedrag, bestedingspatroon, van de consument
Van de grote bedrijven?
pi_193302228
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

jazeker, hun marktpositie in NL wordt anders door verandering van inkoopgedrag, bestedingspatroon, van de consument
Hoe dan?

Stel nou dat het basisinkomen wordt ingevoerd en ik ontvang maandelijks 1400 euro. Ik blijf dan drie dagen werken, waardoor ik netto nog eens om en nabij de 2300 euro binnenhark. Daardoor heb ik maandelijks dus zo'n 3700 euro te besteden. En dat geld gaat ook rollen, kan ik je verzekeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 mei 2020 @ 11:51:42 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193302234
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe dan?

Stel nou dat het basisinkomen wordt ingevoerd en ik ontvang maandelijks 1400 euro. Ik blijf dan drie dagen werken, waardoor ik netto nog eens om en nabij de 2300 euro binnenhark. Daardoor heb ik maandelijks dus zo'n 3700 euro te besteden. En dat geld gaat ook rollen, kan ik je verzekeren.
dan ga ik jouw vriend worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193302245
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Van de grote bedrijven?
Van alle NL marktgerichte bedrijven
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193302284
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe dan?

Stel nou dat het basisinkomen wordt ingevoerd en ik ontvang maandelijks 1400 euro. Ik blijf dan drie dagen werken, waardoor ik netto nog eens om en nabij de 2300 euro binnenhark. Daardoor heb ik maandelijks dus zo'n 3700 euro te besteden. En dat geld gaat ook rollen, kan ik je verzekeren.
Mensen zullen afwegingen gaan maken tussen hun nieuwe geaccepteerd inkomen versus wat nog te kunnen kopen. Of hun inkopen uitstellen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:55:25 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193302313
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

Mensen zullen afwegingen gaan maken tussen hun nieuwe geaccepteerd inkomen versus wat nog te kunnen kopen. Of hun inkopen uitstellen.
ik zou meer gaan sparen als ik twee keer zoveel inkomen zou krijgen en gaan beleggen voor later als ik 85 gaat worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193302315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

Mensen zullen afwegingen gaan maken tussen hun nieuwe geaccepteerd inkomen versus wat nog te kunnen kopen. Of hun inkopen uitstellen.
Wat?

Waarom zou ik mijn bestedingspatroon veranderen? Ik ga eerder juist meer uitgeven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193302344
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat?

Waarom zou ik mijn bestedingspatroon veranderen? Ik ga eerder juist meer uitgeven.
Jij en een ander denkgenoot is niet iedereen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193302346
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik zou meer gaan sparen als ik twee keer zoveel inkomen zou krijgen
Meer sparen, maar ook meer uitgeven.

Ik verdien nu maandelijks ongeveer 3k netto. Dat is zo'n duizend euro meer dan toe ik begon. Ik ben sindsdien dus ook veel meer uit gaan geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 mei 2020 @ 11:56:49 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193302350
Die meneer denkt dat de centen aan een boom groeien ofzo?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193302362
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Jij en een ander denkgenoot is niet iedereen.
De meeste mensen die moeten schrapen om rond te komen gaan echt niet ineens oppotten als er een gegarandeerd bedrag elke maand binnenkomt. Die garantie dat dat bedrag er komt is juist reden om uit te geven.
pi_193302368
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Jij en een ander denkgenoot is niet iedereen.
Nee, ik zal verre van de enige zijn. Weet niet of je het doorhebt, maar mensen geven nogal graag geld uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193302386
Er zijn in het buitenland toch wel eens proeven geweest met het basisinkomen? Rutger Bregman heeft er ooit ook iets over geschreven. Vind het wel interessant als mensen gaan nadenken over werk, werktijden, basisinkomen e.d. en misschien is Covid-19 wel een goede aanleiding hiervoor. Van mij mogen er best dingen veranderen, zolang we dat met zijn allen kunnen betalen en onze / mijn welvaart daar niet onder lijdt.
pi_193302404
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meer sparen, maar ook meer uitgeven.

Ik verdien nu maandelijks ongeveer 3k netto. Dat is zo'n duizend euro meer dan toe ik begon. Ik ben sindsdien dus ook veel meer uit gaan geven.
Je krijgt dan in de nieuwe situatie de rekensom, hoeveel minder wordt mijn inkomen om toch tevreden te leven. Mensen zijn nogal economisch lui...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:01:09 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193302431
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:56 schreef PzKpfw het volgende:
Die meneer denkt dat de centen aan een boom groeien ofzo?
Nee aan de EU printer he

iedereen et zoveel euro als je uit kan geven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 mei 2020 @ 12:02:14 #241
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193302457
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je krijgt dan in de nieuwe situatie de rekensom, hoeveel minder wordt mijn inkomen om toch tevreden te leven. Mensen zijn nogal economisch lui...
al sik een mooie boot wil dan mag ik wel 3 keer basis inkomen gaan vragen

de een geeft minder uit ik heb dan meer nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193302468
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je krijgt dan in de nieuwe situatie de rekensom, hoeveel minder wordt mijn inkomen om toch tevreden te leven. Mensen zijn nogal economisch lui...
Stel nou dat veel mensen besluiten om minder te gaan werken. Hoe erg is dat precies? Daardoor komen er immers weer FTE's beschikbaar voor mensen die nu aan de zijlijn staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193302478
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zijn in het buitenland toch wel eens proeven geweest met het basisinkomen? Rutger Bregman heeft er ooit ook iets over geschreven. Vind het wel interessant als mensen gaan nadenken over werk, werktijden, basisinkomen e.d. en misschien is Covid-19 wel een goede aanleiding hiervoor. Van mij mogen er best dingen veranderen, zolang we dat met zijn allen kunnen betalen en onze / mijn welvaart daar niet onder lijdt.
Pas op...de overheid speelt in deze situatie een nieuwe m.i. zeer dominante rol. Het gaat om hun inkomen om de betalingen van die 1400 euro per persoon te kunnen, lees te moeten, financieren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193302501
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel nou dat veel mensen besluiten om minder te gaan werken. Hoe erg is dat precies? Daardoor komen er immers weer FTE's beschikbaar voor mensen die nu aan de zijlijn staan.
Je redenatie gaat om macro niveau niet op.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193302510
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe dan?

Stel nou dat het basisinkomen wordt ingevoerd en ik ontvang maandelijks 1400 euro. Ik blijf dan drie dagen werken, waardoor ik netto nog eens om en nabij de 2300 euro binnenhark. Daardoor heb ik maandelijks dus zo'n 3700 euro te besteden. En dat geld gaat ook rollen, kan ik je verzekeren.
Dat zou mooi zijn. Je bent ook gelijk van de discussie langer doorwerken af en en discussie tussen jong en oud is hiermee ook een stuk rustiger.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:05:00 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193302516
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:56 schreef PzKpfw het volgende:
Die meneer denkt dat de centen aan een boom groeien ofzo?
Als je kijkt hoeveel de centrale banken in het zwarte gat van de financiële wereld hebben gestort sinds de crisis van 2008, heeft ie gelijk: de geldbomen groeien tot in de hemel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 mei 2020 @ 12:06:35 #247
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193302554
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
nee is voo rieder land in de werled , da b krijg je honger de werlld uit he
Beroerte gehad?
pi_193302569
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je redenatie gaat om macro niveau niet op.
Kun je dat nou ook eens uitleggen op een manier dat wij het allemaal begrijpen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 mei 2020 @ 12:09:56 #249
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193302606
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee aan de EU printer he

iedereen et zoveel euro als je uit kan geven
Dus de achterliggende gedachte van deze man voor dit plan is gewoon kapitaalvernietiging door indirecte inflatie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 25 mei 2020 @ 12:38:07 #250
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193303077
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dus de achterliggende gedachte van deze man voor dit plan is gewoon kapitaalvernietiging door indirecte inflatie.
Dat is er toch wel. De vraag is geef je het geld aan banken of aan mensen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')