abonnement Unibet Coolblue
pi_193330713
Ik denk als je naar het buitenland wil beter niet te ver kan gaan. En met je eigen auto gaan zodat je meteen naar huis kan afreizen als de situatie daarom vraagt.

Maar het is beter om in Nederland te blijven en de economie hier een beetje te spekken. De laatste jaren hebben we hier ook lekker warme zomers dus daarvoor hoef je niet ver weg.
pi_193330753
Misschien wat beperkingen hier en daar of regionaal wat dingetjes. Op landelijke schaal zie ik het eigenlijk niet meer gebeuren. Het middel is heftiger dan de kwaal en het effect kan ook met andere maatregelen worden behaald.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:24:25 #53
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193331268
Nee, erkomt echt geen lockdown meer. Zelfs Rutte moet zo langzamerhand beseffen dat de mensen zijn leugens niet meer geloven.

Deze virushoax is afgelopen, klaar.

They tried and failed.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Miss 200.000.000! woensdag 27 mei 2020 @ 07:34:35 #54
367000 roos94
pi_193332780
Er komt geen lockdown meer, tot grote spijt van veel mensen die de wereld blijkbaar graag ten onder willen zien gaan en bij elke gebeurtenis een tweede golf voorspellen.

Gaat niet gebeuren, jammer joh
  Miss 200.000.000! woensdag 27 mei 2020 @ 07:35:32 #55
367000 roos94
pi_193332783
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:44 schreef quirina het volgende:
. De laatste jaren hebben we hier ook lekker warme zomers dus daarvoor hoef je niet ver weg.
Daarom wil ik juist weg, verschrikkelijke benauwde plakzooi in NL
pi_193337164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

de eredivisie kan nu starten zoals Duitsland, maar weigeren dit, en straks wanneer ze wel mogen per 1 september, vrees ik dat ze wereldwijd weer in lockdown moeten gaan, omdat dit virus seizoensgebonden is.
Ze kunnen helemaal niet. Ze mogen niet. Clubs en knvb bepalen dit niet, dit is een overheids besluit.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193337684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:26 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Ze kunnen helemaal niet. Ze mogen niet. Clubs en knvb bepalen dit niet, dit is een overheids besluit.
als je kijkt wat er allemaal straks na 1 juni mag, dan zou dit ook kunnen. Voorbeeld:
quote:
De druk op de intensive care-afdelingen van ziekenhuizen is enorm: de piek wordt eind mei verwacht.
ja, en de overheid bepaalt het samen met het RIVM.
Ze hadden dit besluit genomen met de verwachting dat de piek eind mei zou zijn, wat dus niet het geval is. Daarnaast vind ik het belachelijk dat de rest van de wereld wel start en NL niet. Gewoon gezond verstand gebruiken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:52:09 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193339774
Een tweede keer zo'n lockdown en de economie is helemaal aan gort.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:56:12 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193339825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:52 schreef -XOR- het volgende:
Een tweede keer zo'n lockdown en de economie is helemaal aan gort.
Ik vraag me ook echt af hoe dat straks moet met al die sportverenigingen. Wedstrijden zonder publiek bijvoorbeeld gaan clubs echt niet trekken, die leven van kantine-opbrengsten en activiteiten om het voetbal/volleybal/hockey etc heen.
pi_193339937
@Poepz0r en ik zitten het hele jaar in lockdown
pi_193339940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik vraag me ook echt af hoe dat straks moet met al die sportverenigingen. Wedstrijden zonder publiek bijvoorbeeld gaan clubs echt niet trekken, die leven van kantine-opbrengsten en activiteiten om het voetbal/volleybal/hockey etc heen.
Maakt niet uit joh! Er komen wel nieuwe sportverenigingen. :')

Maar even zonder gekheid. Meeste verenigingen in deze regio's zijn in handen van de gemeente. Dus die onderhouden de accomodatie en de velden enzo. En krijgen ook subsidie. Alhoewel er vast ook wel verenigingen zijn die in private handen zijn, die hebben wel een probleem. Betaald voetbal/hockey etc. is natuurlijk een ander verhaal, verwacht dat er veel clubs omvallen. Echter zijn er ook veel supporters die ondanks dit alles massaal een seizoenkaart aanschaffen om de clubs te steunen, mooi om te zien. Ook spelers leveren salaris in. Maar de inkomsten uit eten en drinken valt helemaal weg.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:09:11 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193339989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maakt niet uit joh! Er komen wel nieuwe sportverenigingen. :')

Maar even zonder gekheid. Meeste verenigingen in deze regio's zijn in handen van de gemeente. Dus die onderhouden de accomodatie en de velden enzo. En krijgen ook subsidie. Alhoewel er vast ook wel verenigingen zijn die in private handen zijn, die hebben wel een probleem. Betaald voetbal/hockey etc. is natuurlijk een ander verhaal, verwacht dat er veel clubs omvallen. Echter zijn er ook veel supporters die ondanks dit alles massaal een seizoenkaart aanschaffen om de clubs te steunen, mooi om te zien.
Nou, hier zijn de meeste clubs zelf verantwoordelijk voor hun accommodatie en subsidies zijn echt uitgekleed tot een minimum de laatste jaren. Er is eigenlijk alleen nog een potje voor kunstgras of een paar zonnepanelen op je kantine.

Nog los van het logistieke aspect, zeker grotere clubs hebben elke zaterdag tig (jeugd)teams spelen hele dag door. Dat ga je nooit managen met afstandsregels en looproutes, en ik vind eigenlijk ook dat je besturen en vrijwilligers van sportclubs daar niet eens mee op moet willen zadelen. Dat wordt 1 grote chaos.
pi_193340012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als je kijkt wat er allemaal straks na 1 juni mag, dan zou dit ook kunnen. Voorbeeld:
[..]

ja, en de overheid bepaalt het samen met het RIVM.
Ze hadden dit besluit genomen met de verwachting dat de piek eind mei zou zijn, wat dus niet het geval is. Daarnaast vind ik het belachelijk dat de rest van de wereld wel start en NL niet. Gewoon gezond verstand gebruiken.
RIVM besluit niks, dat doet alleen de overheid op basis van advies. Ja in andere landen begint het voetbal weer, maar puur uit Tv inkomsten belangen. Maar je kan je ook af vragen of de competitie nog wel eerlijk is, er zijn inmiddels contracten van spelers afgelopen, die kan je niet meer opstellen. Is dat dan eerlijk ? Het besluit is genomen, nu kan men misschien eerder gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen.oefen duels spelen bijvoorbeeld. Seizoen 2019 / 2020 is over, einde verhaal.

Het argument dat je gebruikt m.b.t. De rest van de wereld start wel, is er 1 uit de catogerie; als zij in de sloot springen doe jij dat dan ook ? Of had je ook liever gehad dat we net zoals in Spanje Frankrijk Italië in volledige lockdown waren gegaan ? Want zij wel en wij niet. Think about it.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:14:38 #64
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_193340085
Weer een lockdown? Mag het toch niet hopen. We zijn toch geen criminelen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_193340120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou, hier zijn de meeste clubs zelf verantwoordelijk voor hun accommodatie en subsidies zijn echt uitgekleed tot een minimum de laatste jaren. Er is eigenlijk alleen nog een potje voor kunstgras of een paar zonnepanelen op je kantine.

Nog los van het logistieke aspect, zeker grotere clubs hebben elke zaterdag tig (jeugd)teams spelen hele dag door. Dat ga je nooit managen met afstandsregels en looproutes, en ik vind eigenlijk ook dat je besturen en vrijwilligers van sportclubs daar niet eens mee op moet willen zadelen. Dat wordt 1 grote chaos.
Klopt , er is drastisch gesneden in de subsidies de afgelopen jaren, hier ook. Maar veel clubs draaien ook op vrijwilligers, ik denk dat het wel meevalt in het amateurvoetbal.

Klopt, heb je gelijk in. Misschien zijn doordeweekse wedstrijddagen hier een oplossing voor. Ook zou je kunnen kijken om de competities tijdelijk regionaler te kunnen organiseren. Denk dat eventuele uitbraken nu meer regionaal plaatsvinden i.p.v. op landelijke schaal en met regionale competities speel je hier dus ook een beetje op in. Vele regio's hebben nauwelijks besmettingen meer dus hier kan je gebruik van maken. Nu zie je vaak dat je naar de andere kant van een provincie moet voor een wedstrijd en de situatie kan daar anders zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:19:32 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193340166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt , er is drastisch gesneden in de subsidies de afgelopen jaren, hier ook. Maar veel clubs draaien ook op vrijwilligers, ik denk dat het wel meevalt in het amateurvoetbal.

Klopt, heb je gelijk in. Misschien zijn doordeweekse wedstrijddagen hier een oplossing voor. Ook zou je kunnen kijken om de competities tijdelijk regionaler te kunnen organiseren. Denk dat eventuele uitbraken nu meer regionaal plaatsvinden i.p.v. op landelijke schaal en met regionale competities speel je hier dus ook een beetje op in. Vele regio's hebben nauwelijks besmettingen meer dus hier kan je gebruik van maken.
Maar doordeweeks zit je dan weer met mensen die moeten werken, dat is altijd een crime, in elk geval in het amateurvoetbal. Vrijwel niemand wil op een dinsdag- of donderdagavond een (uit)wedstrijd spelen. Hoe hoger je speelt, hoe verder je doorgaans moet reizen.
pi_193340243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar doordeweeks zit je dan weer met mensen die moeten werken, dat is altijd een crime, in elk geval in het amateurvoetbal. Vrijwel niemand wil op een dinsdag- of donderdagavond een (uit)wedstrijd spelen. Hoe hoger je speelt, hoe verder je doorgaans moet reizen.
Eens, als je als eersteklasser tegen een naastgelegen boerendorp die uitkomt in de kelderklasse moet spelen is niet veel aan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193340531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

RIVM besluit niks, dat doet alleen de overheid op basis van advies. Ja in andere landen begint het voetbal weer, maar puur uit Tv inkomsten belangen. Maar je kan je ook af vragen of de competitie nog wel eerlijk is, er zijn inmiddels contracten van spelers afgelopen, die kan je niet meer opstellen. Is dat dan eerlijk ? Het besluit is genomen, nu kan men misschien eerder gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen.oefen duels spelen bijvoorbeeld. Seizoen 2019 / 2020 is over, einde verhaal.

Het argument dat je gebruikt m.b.t. De rest van de wereld start wel, is er 1 uit de catogerie; als zij in de sloot springen doe jij dat dan ook ? Of had je ook liever gehad dat we net zoals in Spanje Frankrijk Italië in volledige lockdown waren gegaan ? Want zij wel en wij niet. Think about it.
Ik zeg alleen dat alles in de zomer weer opgestart kan worden, omdat ik denk dat dit virus alleen in de wintermaanden een rol gaat spelen. Als seizoen 2019/2020 over is, kunnen ze wat mij betreft z.s.m. met seizoen 2020/2021 beginnen, zodat mocht dit virus in de winter weer opduiken, dat ze dan niet weer met een achterstand gaan zitten en weer achter de feiten aan gaan lopen. Ik ben geen viroloog o.i.d. Ik heb een heel laag niveau, als ik dit allemaal zie, dan moet de rest dit toch ook kunnen waarnemen.
Sportscholen zouden per 1 september open gaan, ik lees net dat dat 1 juli is geworden. Dat zijn 2 maanden eerder dan gepland. Zie je, het kan allemaal.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193340810
Medio juni begint een enorme piek op het Amerikaanse platteland, de EU begint op vliegvelden Amerikanen te screenen die naar EU-landen willen, Trump dreigt met extreme maatregelen als dit niet o-gen-blik-ke-lijk stopt en laat zelfs een paar screeners oppakken (waar hij 0% recht toe heeft heeft; maar volgens hem is er sprake van "een complot van extreemlinkse Europese regeringsleiders om zijn herverkiezing te laten mislukken" en daarom mag hij dit doen) (nee), Poetin bemiddelt, Trump geeft na 1½ week toe, maar inmiddels zijn er al veel te veel besmette personen overgevlogen. Tweede piek West-Europa: medio juli - begin augustus.

Trust me, it's going to be a big one. :'(
pi_193340874
Veel vakantielanden openen de boel om zo weer inkomsten te genereren. Ik hoop dat NL reisadvies oranje aan blijft houden.. een tweede golf is anders niet te voorkomen.
dag
pi_193340885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:56 schreef brokjespoes het volgende:
Medio juni begint een enorme piek op het Amerikaanse platteland, de EU begint op vliegvelden Amerikanen te screenen die naar EU-landen willen, Trump dreigt met extreme maatregelen als dit niet o-gen-blik-ke-lijk stopt en laat zelfs een paar screeners oppakken (waar hij 0% recht toe heeft heeft; maar volgens hem is er sprake van "een complot van extreemlinkse Europese regeringsleiders" en daarom mag hij dit doen) (nee), Poetin bemiddelt, Trump geeft na 1½ week toe, maar inmiddels zijn er al veel te veel besmette personen overgevlogen. Tweede piek West-Europa: medio juli - begin augustus.

Trust me, it's going to be a big one. :'(
Amerikanen screenen? Oke..
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:10:44 #72
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_193341126
Willen mensen mij vertellen waar je een glazen bol koopt? 2e pieken, lockdowns.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_193341184
Gewoon op Etsy.com.

Probeer vooral om er nog eentje met USB-aansluiting te krijgen, want die gaan echt rete-hard.
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:18:11 #74
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_193341294
Thanks, staat leuk naast de doos van pandora op de plank, net onder het zwaard van Damocles
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')