abonnement Unibet Coolblue
pi_193277714
Yes ik heb een vraag waar ik dagelijks aan denk. Hoe kan ik vrienden opbouwen? Ik heb veel contacten en kennissen uit de buurt van school etc. Mensen die mij niet goed kennen denken altijd dat ik heel populair ben (veel mensen kennen mij op werk, school en in de buurt). Helaas is dat niet helemaal zo. Ik heb nooit een verjaardag, een feestje of iets anders relaxed. Ik weet gewoon niet hoe ik de mensen die ik ken ergens voor moet uitnodigen. Ik drink geen alcohol dus dat geeft me extra angst voor een eventueel feestje oid. Hobby's heb ik niet zoveel, behalve sporten dat is echt mijn ding! Wie heeft tips voor mij om vrienden te krijgen?
Het speelt al zo'n drie jaar en ik ben ondertussen over een maand al 19.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:30:00 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193277758
Misschien wel alcohol gaan drinken? Of wil je dat per se niet
#KICKOUTZP
pi_193278072
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:30 schreef wollah het volgende:
Misschien wel alcohol gaan drinken? Of wil je dat per se niet
Ik heb in het verleden een ziekte gehad, alcohol wordt me afgeraden (iig geen grote hoeveelheden). Maar daarnaast heb ik zelf ook niet zo'n behoefte aan. Maarja het is wel een extra obstakel bij "het vinden van vrienden".
pi_193278176
Je hoeft op een feestje echt geen alcohol te drinken hoor. Hou je van muziek?
pi_193278354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:58 schreef madam-april het volgende:
Je hoeft op een feestje echt geen alcohol te drinken hoor. Hou je van muziek?
Jaa zeker. Is het geen probleem nee dat ik geen alcohol drink?
pi_193278417
Schoongemaakt. Graag serieus en ontopic reageren. Thanks.
pi_193278426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:11 schreef Dave18B het volgende:

[..]

Jaa zeker. Is het geen probleem nee dat ik geen alcohol drink?
Nee hoor, waarom zou dat een probleem zijn?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:18:20 #8
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193278460
Gewoon in iemands dm sliden dat werkte ook toen ik vrienden wilde worden met mijn nu bff @Ifrane
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:19:45 #9
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_193278480
Mss wat moeilijker in deze tijd maar nodig eens mensen uit om wat leuks te gaan doen. Gamen? Bordspellen? Film kijken? Dat soort dingen, wat ook maar je interesse heeft. Hoeft niet gelijk alcohol bij geschonken te worden.
Je moet ergens mee beginnen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:21:42 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193278506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:11 schreef Dave18B het volgende:

[..]

Jaa zeker. Is het geen probleem nee dat ik geen alcohol drink?
Nee, ik heb tot m'n 29e nooit gedronken (ook niet tijdens het studeren) en drink nu nog steeds heel erg weinig. Heeft me nooit belemmerd in vrienden maken. Mensen reageerden veelal positief (ik had verder geen reden, vond het gewoon niet lekker). En mensen die het wel belangrijk vinden dat je drinkt zijn uberhaupt geen vriendenmateriaal denk ik dan.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:24:44 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193278543
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Mss wat moeilijker in deze tijd maar nodig eens mensen uit om wat leuks te gaan doen. Gamen? Bordspellen? Film kijken? Dat soort dingen, wat ook maar je interesse heeft. Hoeft niet gelijk alcohol bij geschonken te worden.
Je moet ergens mee beginnen.
Daarover gesproken, op de website meetup.com kun je naar interesse groepen zoeken in je buurt die al bestaan (iedereen is welkom bij die meetups) of je kan er zelf eentje beginnen (bordspellen, hardlopen, whatever..).
pi_193278564
Maar ts, een maand geleden was je net 18 geworden.. hoe kun je dan over een maand alweer 19 worden? :+
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:27:00 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193278573
Er zijn zat mensen die weinig of geen alcohol drinken, om allerlei redenen. Dat is geen hindernis om vrienden te maken.
Je zou eens kunnen kijken bij nieuwemensenlerenkennen.nl
Die organiseren allerlei activiteiten waar je aan mee kunt doen. Je treft daar vooral mensen die ook gewoon nieuwe mensen willen leren kennen.
pi_193278790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:26 schreef madam-april het volgende:
Maar ts, een maand geleden was je net 18 geworden.. hoe kun je dan over een maand alweer 19 worden? :+
Haha foutje. Ben net 18.
pi_193278798
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Mss wat moeilijker in deze tijd maar nodig eens mensen uit om wat leuks te gaan doen. Gamen? Bordspellen? Film kijken? Dat soort dingen, wat ook maar je interesse heeft. Hoeft niet gelijk alcohol bij geschonken te worden.
Je moet ergens mee beginnen.
Super, thnx voor de tips.
pi_193278819
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, ik heb tot m'n 29e nooit gedronken (ook niet tijdens het studeren) en drink nu nog steeds heel erg weinig. Heeft me nooit belemmerd in vrienden maken. Mensen reageerden veelal positief (ik had verder geen reden, vond het gewoon niet lekker). En mensen die het wel belangrijk vinden dat je drinkt zijn uberhaupt geen vriendenmateriaal denk ik dan.
Okay ja heb je gelijk in, thanks!
pi_193278914
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:44 schreef Dave18B het volgende:

[..]

Haha foutje. Ben net 18.
Hoe kun je je daar nou in vergissen? :+
pi_193278972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe kun je je daar nou in vergissen? :+
Haha coronamoe😂. Nee ik vond het mooier klinker dan "net 18".
pi_193279070
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:54 schreef Dave18B het volgende:

[..]

Haha coronamoe😂. Nee ik vond het mooier klinker dan "net 18".
Het is nergens voor nodig om dingen mooier te maken..
pi_193279149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het is nergens voor nodig om dingen mooier te maken..
Ik denk heel éérlijk dat je hier iets zegt wat me raakt. Als het over weekend gaat zeg ik ook standaard "lekker met vrienden weekend vieren". Jaa dat is een valkuil. Alles mooier maken dan het is.
pi_193279477
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:02 schreef Dave18B het volgende:

[..]

Ik denk heel éérlijk dat je hier iets zegt wat me raakt. Als het over weekend gaat zeg ik ook standaard "lekker met vrienden weekend vieren". Jaa dat is een valkuil. Alles mooier maken dan het is.
De volgende keer als iemand vraagt wat je dat weekend gaat doen gewoon antwoorden met 'nog geen plannen eigenlijk, heb jij zin om wat te gaan doen?'. ;)
pi_193282584
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:02 schreef Dave18B het volgende:

[..]

Ik denk heel éérlijk dat je hier iets zegt wat me raakt. Als het over weekend gaat zeg ik ook standaard "lekker met vrienden weekend vieren". Jaa dat is een valkuil. Alles mooier maken dan het is.
Yep dat is het!

Gewoon eerlijk en oprecht zijn. Je zelf blijven. Dan krijg je vrienden die je echt kennen en accepteren hoe je bent. Als je alcohol gaat drinken, ga je een mogelijke verslaving aan om vrienden te krijgen. Wat dus echt dom is.
Als ze vragen wat ga je in het weekend doen? En jij zegt ik ga lekker met vrienden vieren dan ben je of bezet dus geen tijd of als ze zeggen van, ja kan ik met je mee. Tja dan heb je gelogen tegen een potentieel vriend. Dus dat is geen goede begin voor een vriendschap.

Dus 1 tip. Altijd eerlijk en oprecht zijn en de waarheid zeggen. Dan kun je op jezelf bouwen. Heb je geen strategie. En hoef je niet leugens op leugens te verzinnen en onthouden. De waarheid is simpel.

Success!
pi_193286863
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:27 schreef Dave18B het volgende:
Yes ik heb een vraag waar ik dagelijks aan denk. Hoe kan ik vrienden opbouwen? Ik heb veel contacten en kennissen uit de buurt van school etc. Mensen die mij niet goed kennen denken altijd dat ik heel populair ben (veel mensen kennen mij op werk, school en in de buurt). Helaas is dat niet helemaal zo. Ik heb nooit een verjaardag, een feestje of iets anders relaxed. Ik weet gewoon niet hoe ik de mensen die ik ken ergens voor moet uitnodigen. Ik drink geen alcohol dus dat geeft me extra angst voor een eventueel feestje oid. Hobby's heb ik niet zoveel, behalve sporten dat is echt mijn ding! Wie heeft tips voor mij om vrienden te krijgen?
Het speelt al zo'n drie jaar en ik ben ondertussen over een maand al 19.
Ga op een teamsport. Of bij een studentenvereniging als je gaat studeren.

Twee zeer goede vrienden van mij drinken ook nooit alcohol, echt geen enkel probleem.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193289296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 23:38 schreef Twintig het volgende:

[..]

Yep dat is het!

Gewoon eerlijk en oprecht zijn. Je zelf blijven. Dan krijg je vrienden die je echt kennen en accepteren hoe je bent. Als je alcohol gaat drinken, ga je een mogelijke verslaving aan om vrienden te krijgen. Wat dus echt dom is.
Als ze vragen wat ga je in het weekend doen? En jij zegt ik ga lekker met vrienden vieren dan ben je of bezet dus geen tijd of als ze zeggen van, ja kan ik met je mee. Tja dan heb je gelogen tegen een potentieel vriend. Dus dat is geen goede begin voor een vriendschap.

Dus 1 tip. Altijd eerlijk en oprecht zijn en de waarheid zeggen. Dan kun je op jezelf bouwen. Heb je geen strategie. En hoef je niet leugens op leugens te verzinnen en onthouden. De waarheid is simpel.

Success!
Heel erg bedankt. Ik ga daar aan werken. Inderdaad, dat liegen is geen goeie oplossing.
pi_193289316
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ga op een teamsport. Of bij een studentenvereniging als je gaat studeren.

Twee zeer goede vrienden van mij drinken ook nooit alcohol, echt geen enkel probleem.
Okay super. Mooi ook dat alcohol dus niet per se een probleem is. Ongemerkt vermijd ik situaties waar alcohol wordt gedronken maar ook daar ga ik beter op letten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')