abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193267486
Mijn modem hangt in de elektriciteitskast maar merk toch op dat mijn signaal zeer zwak is aan de andere kant van het huis. Boven is het internetsignaal enorm slecht en wanneer ik op mijn terras sta (grenzend aan mijn woonkamer) dan heb ik zelfs geen Wifi meer en moet ik op 4G gaan surfen.

Nu zat ik te denken om hardware aan te schaffen die mijn signaal kan versterken. Een router heb ik waarschijnlijk niet nodig maar ik vermoed dat ik wel een access point nodig heb?

Verder was het wel handig geweest om een gastennetwerkje te kunnen opzetten. Heb zo altijd figuren in de familie die de wifi-code vragen :S
Vrienden van mijn zoon vragen ook vaak de wifi-code en ben daar niet zo happy mee!

Is het zinvol om een access point te hangen? Kan ik een gastennetwerk instellen?
Ben ik beter af om nog even te wachten en te investeren in een 5G-router?

Oh ja, pittig detail.
Werkt het zonder UTP-aansluiting? Ik heb een stopcontact gestoken boven in de hang. Alles is terug dicht en er is terug behangpapier maar er is geen ruimte voor een UTP-kabel. Dus hoop dat het ergens lukt met een toestel dat het signaal opvangt en terug verspreidt.
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
pi_193267512
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
  zaterdag 23 mei 2020 @ 00:46:34 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193268025
Ik heb Ubiquity amplifi aangeschaft bij Mediamarkt. Heeft wat gekost maar wel blij mee. Ga voor access points in plaats van wifi versterkers.

Dit systeem kan je op verzoek openstellen voor gasten. Je kan aan alle verbonden apparaten een naam geven (ik heb alles gelabeled met gebruikersnaam). Je kan elk apparaat individueel toegang to de wifi pauzeren. Je kan gebruikers aanmaken en die schema's meegeven. Je kan zien hoeveel iemand download en upload.

1 zo'n kastje hang je aan je normale modem. Je geeft het nieuwe netwerk een leuke naam. Het originele netwerk blijf je zien maar doe je eigenlijk niets meer mee. Alles verbind je met je nieuwe netwerk.

Het 2e (en mogelijk 3e) kastje hang je een verdieping hoger en deze pickt het wifisignaal draadloos op, dus zonder UTP. Alleen een stopcontact nodig.

Het vormt in geval van 3 of meer een een zogenaamd mesh netwerk, dus ze geven het signaal aan elkaar door, in plaats van allemaal koppelen aan de bron (vaak te grote afstand). En zie daar, de power of mesh.
Resistance is futile.
pi_193268053
Mesh netwerk op zetten of zelf een switch met meerdere access points plaatsen. Gebruik zowel 2.4 als 5 band.

Wifi versterkers zijn troep.
incel, nog maagd. Alle missies uitgesteld ivm corona.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 00:55:53 #5
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193268142
Versterker vragen aan je internetprovider
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:09:50 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193272595
Powerline met wifi geen optie?
Dan gaat het signaal door je stroom netwerk. Niet de meest snelle oplossing, maar prima geschikt om op je mobiel te surfen, appen en youtuben.
So we just called him Fred
pi_193299249
Powerline is toch via stopcontact?
Wil ik niet
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
  maandag 25 mei 2020 @ 07:11:34 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193299362
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 05:39 schreef einzeinz het volgende:
Wil ik niet
Wat wil je dan wel?
Resistance is futile.
pi_193303393
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 05:39 schreef einzeinz het volgende:
Wil ik niet
Geen powerline en geen mogelijkheid tot utp?
Dan is het redelijk gedoemd te mislukken of je moet wel een heel bruut mesh netwerk op gaan zetten.
Welkom in het land van de begrensde onmogelijkheden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')