abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 mei 2020 @ 08:27:29 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193270392
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:19 schreef Noek het volgende:

[..]

We zien het wel aan de cijfers vanmiddag hoe ongelofelijk kut het gaat.
De Hornbach piek hebben we net achter de rug dus ik verwacht veel goeds.
het gaat wel goed maar dat is toch wel een beetje ondanks ipv dankzij, het blijft natuurlijk vreemd dat als je op Schiphol aankomt er zelfs niet een vraag gesteld wordt
pi_193270462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat wel goed maar dat is toch wel een beetje ondanks ipv dankzij, het blijft natuurlijk vreemd dat als je op Schiphol aankomt er zelfs niet een vraag gesteld wordt
Is ook, net als dat wanneer je nu symptomen hebt je nu niet getest kan worden maar over enkele dagen wel. Dat is achterlijk.
Desondanks zijn en blijven de cijfers gewoon goed dus je kunt niet zeggen dat het volkomen kut gaat want de cijfers zijn leidend imo.
Go hard or go home
pi_193270465
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:19 schreef Noek het volgende:

[..]

We zien het wel aan de cijfers vanmiddag hoe ongelofelijk kut het gaat.
De Hornbach piek hebben we net achter de rug dus ik verwacht veel goeds.
De cijfers zeggen geen ene hol als er nog steeds niet goed getest word, oh ja, dit is al het geval sinds begin maart :{

ben benieuwd wanneer de 2de golf op gang komt, misschien hebben ze het in oktober eindelijk wel voor elkaar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 08:40:52 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193270491
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:36 schreef Noek het volgende:

[..]

Is ook, net als dat wanneer je nu symptomen hebt je nu niet getest kan worden maar over enkele dagen wel. Dat is achterlijk.
Desondanks zijn en blijven de cijfers gewoon goed dus je kunt niet zeggen dat het volkomen kut gaat want de cijfers zijn leidend imo.
eens, al blijft het wel achter de feiten aanlopen en dat had inmiddels toch wel beter georganiseerd moeten zijn.
pi_193270507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De cijfers zeggen geen ene hol als er nog steeds niet goed getest word, oh ja, dit is al het geval sinds begin maart :{

ben benieuwd wanneer de 2de golf op gang komt, misschien hebben ze het in oktober eindelijk wel voor elkaar.
Ligt er maar aan waar je naar kijkt. Ik vind dat t Noorden het echt ok heeft gedaan juist door meer te testen, al vanaf begin maart.

Noorden heeft ook wel geluk gehad ivm vakantie en geen events maar zelfs 900 studenten in besmet gebied leverde hier geen haard op.
Go hard or go home
pi_193270529
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De cijfers zeggen geen ene hol als er nog steeds niet goed getest word, oh ja, dit is al het geval sinds begin maart :{

ben benieuwd wanneer de 2de golf op gang komt, misschien hebben ze het in oktober eindelijk wel voor elkaar.
Zolang de druk op de zorg niet toeneemt door Corona is het toch prima. Dan doet het er niet toe hoeveel mensen besmet zijn. Tuurlijk kun je hogere cijfers verwachten als er meer testen komen, maar wat maakt het uit?

Stel dat er nu 10 keer zoveel mensen besmet zijn/zijn geweest dan de cijfers laten zien is dat toch juist prima. Dan is het zeer mild verlopen. Dat maakt het sterftepercentage weer lager ook.
pi_193270682
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:03 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Doel is helemaal niet om naar nul besmettingen te gaan. Voor mij part komen er elke dag 10000 besmet bij. Als de zorg maar niet overloopt.
tuurlijk joh.....gooi gelijk alles maar open volgens sommigen en die 1.5m hoeft ook niet meer.
en dan zeker weer janken over een paar maanden dat je niet meer naar het terras kan.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193271052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat wel goed maar dat is toch wel een beetje ondanks ipv dankzij, het blijft natuurlijk vreemd dat als je op Schiphol aankomt er zelfs niet een vraag gesteld wordt
Ene kant wel, maar andere kant niet.
Als het virus toch al verspreid is onder de Nederlandse bevolking en de maatregel is dat je bij klachten thuis blijft, wat voegt screening bij de grens dan nog toe?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:46:32 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193271067
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ene kant wel, maar andere kant niet.
Als het virus toch al verspreid is onder de Nederlandse bevolking en de maatregel is dat je bij klachten thuis blijft, wat voegt screening bij de grens dan nog toe?
:?
pi_193271222
Ziekenhuiszorg voor COVID-patiënten heeft in Nederland naar schatting 13 duizend tot 21 duizend gezonde levensjaren (QALY’s) gered (in maart en april). Echter, deze winst ging gepaard met een onacceptabel verlies in de REGULIERE zorg. Terwijl COVID-zorg de ziekenhuizen overspoelde, liep juist de REGULIERE zorg ongekende, disproportionele schade op. Het stopzetten van de reguliere zorg leidde tot een verlies van naar schatting 100 duizend tot 400 duizend levensjaren. Daarmee is het verlies in de reguliere zorg ongeveer tien keer zo hoog als zowel het aantal gezonde levensjaren gewonnen met COVID-zorg als het aantal gezonde levensjaren verloren door COVID.

Lekker :')

https://gupta-strategists(...)sjong-dat-covid-heet
Love is in the air!
pi_193271346
designboom twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 21:04:31 burger king is handing out giant crowns to ensure social distancing in germany
https://t.co/LYYiB6JZ3j https://t.co/Hzx7ehaxLW reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:20:06 #64
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193271490
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:45 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zolang de druk op de zorg niet toeneemt door Corona is het toch prima. Dan doet het er niet toe hoeveel mensen besmet zijn. Tuurlijk kun je hogere cijfers verwachten als er meer testen komen, maar wat maakt het uit?

Stel dat er nu 10 keer zoveel mensen besmet zijn/zijn geweest dan de cijfers laten zien is dat toch juist prima. Dan is het zeer mild verlopen. Dat maakt het sterftepercentage weer lager ook.
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193271535
jangajentaan twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 08:54:14 Zeven mensen besmet in restaurant in Niedersachsen ondanks afstandsregels, vijftig mensen moeten in quarantaine. Aerosols?
cc @mauricedehond
https://t.co/ugEKwYBiQS reageer retweet
pi_193271592
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:24 schreef Gehrman het volgende:
jangajentaan twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 08:54:14 Zeven mensen besmet in restaurant in Niedersachsen ondanks afstandsregels, vijftig mensen moeten in quarantaine. Aerosols?
cc @:mauricedehond
https://t.co/ugEKwYBiQS reageer retweet
Dat artikel staat vol onduidelijkheden man. Er wordt gezegd dat het vermoedelijk in een restaurant gebeurd is. En 7 besmettingen op miljoenen restaurants die open zijn in Duitsland is echt super veel. :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:46:04 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193271751
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien zaten die 7 mensen wel aan 1 tafel of kwamen uit een gezin. Weet hij veel :')

7 nieuwe besmettingen VERMOEDELIJK in een restaurant is ook super nieuwswaardig, alles om de angst er in te blijven houden :') Die besmettingen in een discotheek in Zuid-Korea hoor je ook niks meer van. Dat zou ook weer een brandhaard veroorzaken :')
Er is hier ook een notoire groep die geilt op slecht nieuws en bij wijze van spreken staat te juichen als er een tweede golf komt.

Dat is ook de groep de het liefste zware maatregelen ziet omdat ze anderen hun plezier niet gunnen ofzo. Heel erg afgunstig gedrag.

Tegen hen zeg ik: Ik heb mijn plekje op het terras al verzilverd en daar ga ik heerlijk genieten met een paar maten van alle gezelligheid, veel plezier op jullie donkere zolderkamertje 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193271789
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is hier ook een notoire groep die geilt op slecht nieuws en bij wijze van spreken staat te juichen als er een tweede golf komt.

Dat is ook de groep de het liefste zware maatregelen ziet omdat ze anderen hun plezier niet gunnen ofzo. Heel erg afgunstig gedrag.

Tegen hen zeg ik: Ik heb mijn plekje op het terras al verzilverd en daar ga ik heerlijk genieten met een paar maten van alle gezelligheid, veel plezier op jullie donkere zolderkamertje 8-)
Klopt, dat gevoel heb ik ook :') Gewoon zielig. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat ze binnenkort weer fear of missing out voelen ofzo.

En inderdaad, same 8-)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193271817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onderbuik ? er zijn gewoon al onderzoeken naar gedaan en dit incident bewijst ook maar weer hoe link het is binnen met een aantal mensen.
Jij vindt 'gooi alles maar open 8)7 _O- :W ' niet roepen vanuit de onderbuik?
Het is in ieder geval weinig subtiel of constructief.
pi_193271829
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is hier ook een notoire groep die geilt op slecht nieuws en bij wijze van spreken staat te juichen als er een tweede golf komt.

Dat is ook de groep de het liefste zware maatregelen ziet omdat ze anderen hun plezier niet gunnen ofzo. Heel erg afgunstig gedrag.

Tegen hen zeg ik: Ik heb mijn plekje op het terras al verzilverd en daar ga ik heerlijk genieten met een paar maten van alle gezelligheid, veel plezier op jullie donkere zolderkamertje 8-)
Cheers :7
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:07:08 #71
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193271971
in kalmere momenten dan kun je dingen weer proberen open te gooien ja, maar dan nog wel met voorzichtigheid, maar hoe dan ook je moet een keer weer open

maar tegen die tijd dat de tweede golf er is, kan er toch intelligente lockdown 2.0 komen, als je daarop goed voorbereid ietsjes daarvoor, eind van de zomer mogelijk dan kun je dat ook aardig opvangen denk ik
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:13:29 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193272042
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien zaten die 7 mensen wel aan 1 tafel of kwamen uit een gezin. Weet hij veel :')

7 nieuwe besmettingen VERMOEDELIJK in een restaurant is ook super nieuwswaardig, alles om de angst er in te blijven houden :') Die besmettingen in een discotheek in Zuid-Korea hoor je ook niks meer van. Dat zou ook weer een brandhaard veroorzaken :')
Dat laatste is ook gebeurd.Meer dan 100 besmettingen in die club(s).

Maar de overheid heeft toen gewoon credit-card en telefoondata opgevraagd om te kijken wie er in die club waren en iedereen is zowat in quarantaine geplaatst.

Sindsdien zijn alle clubs in Seoul ook weer dicht trouwens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:20:36 #73
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193272119
zit nu wat grafiekjes te bekijken qua verschillen tussen ons en andere landen, met meer aandacht voor nieuwe besmettingslijn

onze lijn is aardig aan het afvlakken lijkt het
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:22:35 #74
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193272144
Belgie, Duitsland lijkt ook aardig af te vlakken
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:24:06 #75
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193272165
grootste klimmers in wereldwijde grafieken lijkt nu meer Brazilie, ja

maar VK, VS zijn ook nog behoorlijk aan het klimmen i.p.v. afvlakken
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 11:26:34 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_193272183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:20 schreef TheVoice4ever het volgende:
zit nu wat grafiekjes te bekijken qua verschillen tussen ons en andere landen, met meer aandacht voor nieuwe besmettingslijn

onze lijn is aardig aan het afvlakken lijkt het
Dat zou mooi zijn :)
pi_193272188
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is hier ook een notoire groep die geilt op slecht nieuws en bij wijze van spreken staat te juichen als er een tweede golf komt.

Dat is ook de groep de het liefste zware maatregelen ziet omdat ze anderen hun plezier niet gunnen ofzo. Heel erg afgunstig gedrag.

Tegen hen zeg ik: Ik heb mijn plekje op het terras al verzilverd en daar ga ik heerlijk genieten met een paar maten van alle gezelligheid, veel plezier op jullie donkere zolderkamertje 8-)
Ik gun iedereen zijn plezier dus cheers. Tegelijkertijd is het ook niet vreemd om zorgen te hebben. Op het strand is het nu al een paar keer uit de hand gelopen en straks zitten grote groepen half dronken mensen op het terras omdat dat de enige plaats is waar geen beperking in aantallen is. Als dan de afstand niet gehouden wordt en de eigenaar of handhavers zeggen daar wat van dan hoop ik dat het goed gaat.
pi_193272229
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is hier ook een notoire groep die geilt op slecht nieuws en bij wijze van spreken staat te juichen als er een tweede golf komt.

Dat is ook de groep de het liefste zware maatregelen ziet omdat ze anderen hun plezier niet gunnen ofzo. Heel erg afgunstig gedrag.

Tegen hen zeg ik: Ik heb mijn plekje op het terras al verzilverd en daar ga ik heerlijk genieten met een paar maten van alle gezelligheid, veel plezier op jullie donkere zolderkamertje 8-)
Het is juist deze houding die er voor zorgt dat iedereen de hakken in het zand zet.
Dat gejuich bij een tweede golf is bijvoorbeeld ook een kwestie van de drang om bewijs te kunnen leveren dat er wel degelijk maatregelen nodig waren.
Het probleem met preventie is vaak dat als het effect heeft mensen gaan klagen dat de preventie onzinnig is en als het geen effect heeft mensen gaan klagen dat de preventie onzinnig is.
Verder worden voorstanders steevast uitgemaakt voor angsthazen en als de preventie werkt, dan is die mening makkelijk vol te houden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')