abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193256081
Op verscheidene fora of memesites zie ik veel gejuich over het downraten van Tik Tok. Blijkbaar was de aanleiding een of andere boze Indische gast op Youtube die landgenoten opriep Tik Tok slechte reviews te geven, de rest van de wereld pakte deze trend op en zo geschiedde. Nu vraag ik mij af of dit wel zo terecht was. Vaak worden argumenten opgegooid, de Chinese regering monitort Tik Tok, privacy schending, censuur, etc. Facebook doet min of meer hetzelfde en ik heb dan ook niet echt het idee dat dat de daadwerkelijke reden is voor deze reactie.

Voor dat hele incident werd er al behoorlijk gehaat op Tik Tok. Niet vanwege bovengenoemde redenen, maar omdat men vond dat het nog erger was dan Instagram. Wat dat betreft zijn sommige Millenials niet beter dan Boomers. Haten op iets nieuws, waar een andere generatie plezier aan beleeft, omdat het iets is wat jezelf niet zou gebruiken of het nut er niet van inziet.

Wat denken jullie ervan ? Terechte actie of zijn sommige Millienials hetzelfde gedrag aan het vertonen wat de Boomergeneratie wordt verweten ?
pi_193256182
Wat is tik tok?
Zonder wrijving geen glans
pi_193256366
Het is gewoon zielig gedoe, dat downraten doen ze echt niet omdat ze zich zorgen maken over privacy, maar omdat er een youtubers vs tiktokkers 'strijd' bezig is. Youtube aanhangers hopen dat als de ratings laag genoeg zijn de app verwijderd wordt uit de app store want dan hebben zij gewonnen, in hun ogen.
pi_193261386
Ik heb niks met dat sociale media gedoe, zodra trollen op internet invloed heeft op het privéleven moet je het niet willen gebruiken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_193267833
Ik denk dat mensen niet willen accepteren dat Facebook e.d. hetzelfde doet m.b.t. privacy... Degenen die Tiktok downraten hebben dagelijks wellicht veel plezier met Facebook en willen niet inzien dat Facebook nadelen heeft die zij niet willen kennen.

Neemt niet weg dat het verder terecht is dat Tiktok wel kritiek krijgt m.b.t. privacy. Maar omdat zij de "leuke kanten" van Tiktok niet kennen geven ze wel kritiek op Tiktok.

Het is net zoiets met dat iedereen wel weet dat Picnic en Albert Heijn beiden niet hele goede arbeidsvoorwaarden hebben en de actuele rechtszaken allemaal op het jonge Picnic gericht zijn en op internet vaak wordt geschreven dat men daarom geen boodschappen doet bij Picnic. Terwijl Albert Heijn niet veel beter is. Maar "iedereen" heeft Albert Heijn nou eenmaal als standaard supermarkt...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2020 00:35:20 ]
pi_193273325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is tik tok?
Een app waar men korte filmpjes van zichzelf met vrienden of vreemden kan delen. Die filmpjes zijn vergelijkbaar met gifs. Ook worden er via TikTok challenges gedaan.

quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:30 schreef herverwijderd het volgende:
Het is gewoon zielig gedoe, dat downraten doen ze echt niet omdat ze zich zorgen maken over privacy, maar omdat er een youtubers vs tiktokkers 'strijd' bezig is. Youtube aanhangers hopen dat als de ratings laag genoeg zijn de app verwijderd wordt uit de app store want dan hebben zij gewonnen, in hun ogen.
Dus eigenlijk is het een geldkwestie volgens jou. De nieuwe generatie richt zich op TikTok. Youtubers verliezen daardoor inkomsten en zetten de aanval in op TikTok.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:33 schreef Lolita2002 het volgende:
Ik denk dat mensen niet willen accepteren dat Facebook e.d. hetzelfde doet m.b.t. privacy... Degenen die Tiktok downraten hebben dagelijks wellicht veel plezier met Facebook en willen niet inzien dat Facebook nadelen heeft die zij niet willen kennen.

Neemt niet weg dat het verder terecht is dat Tiktok wel kritiek krijgt m.b.t. privacy. Maar omdat zij de "leuke kanten" van Tiktok niet kennen geven ze wel kritiek op Tiktok.

Het is net zoiets met dat iedereen wel weet dat Picnic en Albert Heijn beiden niet hele goede arbeidsvoorwaarden hebben en de actuele rechtszaken allemaal op het jonge Picnic gericht zijn en op internet vaak wordt geschreven dat men daarom geen boodschappen doet bij Picnic. Terwijl Albert Heijn niet veel beter is. Maar "iedereen" heeft Albert Heijn nou eenmaal als standaard supermarkt...
Je ziet vaak dat als men gewend is om iets zus en zo te doen, mensen het niet fijn vinden om iets nieuws uit te proberen. Ik heb het idee dat de TikTok haat ook met een vroeger was alles beter sentiment te maken heeft. Dat zie je ook bijvoorbeeld bij comments onder de video's van Pittbull. :') Dat dat veel leuker is dan de meuk van tegenwoordig op de radio, terwijl ik zo artiesten kan opnoemen die vergelijkbare muziek maken tegenwoordig. :D
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:20:16 #7
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193273333
Snap de haat niet, is een heel leuke app. Veel lekkere chicks en ik maak zelf ook wel eens een filmpje.
AZ
ALKMAAR
pi_193273358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:19 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Een app waar men korte filmpjes van zichzelf met vrienden of vreemden kan delen. Die filmpjes zijn vergelijkbaar met gifs. Ook worden er via TikTok challenges gedaan.

Het eerste gifje van een minuut met geluid moet ik nog tegen komen.
pi_193273361
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:20 schreef Durmada het volgende:
Snap de haat niet, is een heel leuke app. Veel lekkere chicks en ik maak zelf ook wel eens een filmpje.
Ik gebruik het zelf niet, maar zie wel eens die filmpjes voorbij komen op andere social media. Sommigen zijn best leuk gedaan. TikTok haalt de creatieve geest naar boven en dat kan ik wel waarderen.
pi_193273377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:22 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Het eerste gifje van een minuut met geluid moet ik nog tegen komen.
Op 9gag is er al een tijdje een mogelijkheid om geluid onder zo'n gifje te zetten.
pi_193273386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:24 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Op 9gag is er al een tijdje een mogelijkheid om geluid onder zo'n gifje te zetten.
Er onder zetten of real time? Daar zit wel een verschil in.
pi_193273395
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:25 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Er onder zetten of real time? Daar zit wel een verschil in.
Eronder zetten.
pi_193273398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:26 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Eronder zetten.
Dat is dus niet hetzelfde.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:33:31 #14
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193273444
quote:
Wat is tik tok?
Een of andere aandachtshoerenapp waar vooral de lagere helft van de samenleving op zit
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193273525
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:33 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Een of andere aandachtshoerenapp waar vooral de lagere helft van de samenleving op zit
Heb jij het met de gebruikers gedaan dan dat je zo zeker weet dat het hoeren zijn?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:58:47 #16
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193273620
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:33 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Wat zie jij als de lagere helft?
AZ
ALKMAAR
pi_193273968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:26 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Dat is dus niet hetzelfde.
Het is dan überhaupt ook geen gifje meer, toch? Lood om oud ijzer.

De ene subcultuur ruziet met de andere op het internet, gras is groen, water is nat, dit dat, noone cares, is over een tijdje iedereen weer vergeten.

Wat minder op je pokkie zitten, zodra je dit belangrijk gaat vinden. Ik vind die memesites soms wel leuk hoor, maar zodra je een grappig plaatje maakt en het een meme noemt voordat het viral gaat, dan ben je wel een beetje een sneuneus, en dat is tegenwoordig de standaard, daar zijn we toch allemaal te oud voor joh, die onzin.
Op zaterdag 27 april 2019 00:44 schreef fsociety59 het volgende:
Klopt, volgens mijn therapeut ben ik passief en moet ik mezelf accepteren zoals ik ben
pi_193274831
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het is dan überhaupt ook geen gifje meer, toch? Lood om oud ijzer.

De ene subcultuur ruziet met de andere op het internet, gras is groen, water is nat, dit dat, noone cares, is over een tijdje iedereen weer vergeten.

Wat minder op je pokkie zitten, zodra je dit belangrijk gaat vinden. Ik vind die memesites soms wel leuk hoor, maar zodra je een grappig plaatje maakt en het een meme noemt voordat het viral gaat, dan ben je wel een beetje een sneuneus, en dat is tegenwoordig de standaard, daar zijn we toch allemaal te oud voor joh, die onzin.
Wat ik vooral jammer vind is dat op die manier waarop het plezier van een andere groep wordt ontnomen. Er zal wel weer iets nieuws voor in de plaats komen, mocht dit TikTok de das omdoen. Toch is de manier waarop dat gebeurt behoorlijk sneu. Hyves verdween, omdat Facebook opkwam, maar ik zou er behoorlijk van hebben gebaald als het door de generatie voor mij kapot zou zijn gemaakt, want meh, andere dingen waren beter.
pi_193275398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:58 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Wat ik vooral jammer vind is dat op die manier waarop het plezier van een andere groep wordt ontnomen. Er zal wel weer iets nieuws voor in de plaats komen, mocht dit TikTok de das omdoen. Toch is de manier waarop dat gebeurt behoorlijk sneu. Hyves verdween, omdat Facebook opkwam, maar ik zou er behoorlijk van hebben gebaald als het door de generatie voor mij kapot zou zijn gemaakt, want meh, andere dingen waren beter.
Neemt niet weg dat de kritiek op de bescherming van privacy van gebruikers van Tiktok volkomen terecht is.
pi_193275433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:47 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de kritiek op de bescherming van privacy van gebruikers van Tiktok volkomen terecht is.
Facebook en andere Social Media doen toch in principe hetzelfde alleen met verschillende doeleinden ? Nu staat informatie in handen van de Chinese overheid mij persoonlijk tegen, toch komt het aanleggen van informatiedatabasen op hetzelfde neer.
pi_193275438
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:49 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Facebook en andere Social Media doen toch in principe hetzelfde alleen met verschillende doeleinden ? Nu staat informatie in handen van de Chinese overheid mij persoonlijk tegen, toch komt het aanleggen van informatiedatabasen op hetzelfde neer.
Dus? Dat Facebook het ook doet praat het niet goed.
pi_193275446
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:50 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Dus? Dat Facebook het ook doet praat het niet goed.
Maar Facebook of Youtube wordt door die groep niet hardhandig aangepakt, omdat deze groep er zelf veel profijt van heeft. Dat in tegenstelling tot TikTok en dat maakt het een tikkeltje hypocriet.
pi_193275514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:51 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Maar Facebook of Youtube wordt door die groep niet hardhandig aangepakt, omdat deze groep er zelf veel profijt van heeft. Dat in tegenstelling tot TikTok en dat maakt het een tikkeltje hypocriet.
Ja want als je er veel profijt van hebt boeit het ook niet dat Facebook en Youtube op allerlei manieren je privacy schenden...

Je hebt wel een punt met dat het hypocriet is dat Tiktok hierover er van langs krijgt en Facebook en Youtube niet. Dat is net zoiets als mensen die de Picnic mijden wegens de slechte arbeidsvoorwaarden en dan geen enkel probleem hebben met de Albert Heijn, Jumbo en de Dirk.
pi_193275558
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:57 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Ja want als je er veel profijt van hebt boeit het ook niet dat Facebook en Youtube op allerlei manieren je privacy schenden...

Je hebt wel een punt met dat het hypocriet is dat Tiktok hierover er van langs krijgt en Facebook en Youtube niet. Dat is net zoiets als mensen die de Picnic mijden wegens de slechte arbeidsvoorwaarden en dan geen enkel probleem hebben met de Albert Heijn, Jumbo en de Dirk.
Ik zeg niet dat de anderen er niet toe doen. Wanneer je echt verandering hierin wil brengen, moet je alle kanalen aanpakken, maar niemand is bereid de voordelen daarvoor tijdelijk op te offeren. Wel bij de kanalen waar men niks te verliezen heeft blijkbaar.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:01:37 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193275588
Niks mis mee, nadat de Amerikanen al onze date hebben gekregen hoeven die enge Chinezen dat ook niet te krijgen.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn @I.
pi_193275611
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Niks mis mee, nadat de Amerikanen al onze date hebben gekregen hoeven die enge Chinezen dat ook niet te krijgen.
In het geval van Facebook hebben alle relevante lokale bedrijven ook je data.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:04:52 #27
459912 FlippingCoin
pi_193275622
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:03 schreef 01100101 het volgende:

[..]

In het geval van Facebook hebben alle relevante lokale bedrijven ook je data.
mja ik heb geen fb account
leve de eigenpijperij
pi_193275628
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

mja ik heb geen fb account
Facebook is ook eigenaar van Instagram en Whatsapp.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:05:32 #29
459912 FlippingCoin
pi_193275631
quote:
With 13.4 million subscribers, one would expect TikTok celebrities to be mindful of the content they are creating, but Faisal Siddiqui, deemed as a star on the platform showed that's perhaps too much to ask.

In a video, Faisal glorified and justified acid attacks, forcing the National Commission for Women (NCW) to take cognizance of the matter.
wtf :')
leve de eigenpijperij
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:05:55 #30
459912 FlippingCoin
pi_193275636
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:05 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Facebook is ook eigenaar van Instagram en Whatsapp.
ik heb alleen die laatste en gebruik vaker telegram :+
leve de eigenpijperij
pi_193275662
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

ik heb alleen die laatste en gebruik vaker telegram :+
Heb het wel eens overwogen. Iedereen met wie ik contact heb zit nog steeds op Whatsapp, dus dat gaat hem niet worden.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:09:33 #32
459912 FlippingCoin
pi_193275691
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:07 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Heb het wel eens overwogen. Iedereen met wie ik contact heb zit nog steeds op Whatsapp, dus dat gaat hem niet worden.
ja daarom heb ik het ook beide :P
leve de eigenpijperij
  zondag 24 mei 2020 @ 17:09:16 #33
358144 Belg
was capuchon_jongen
pi_193290892
quote:
Wat is tik tok?
Een app waarbij je filmpjes kan posten. Meestal dans filmpjes van jezelf of als je iets origeels doet.
Dit account was vroeger capuchon_jongen. de capuchon is en blijft mijn leven!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')