abonnement Unibet Coolblue
pi_193290013
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:48 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit was al een modevvakschool -O-
[..]

Arnhem is me helaas te ver weg. Ik woon in Eindhoven en omstreken.
Daar zit wel iemand, goede docente. Heb haar wel eens gemaild voor advies toen ik nog niet wist waar ik tips vandaan moest halen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193290067
Ik zocht wat anders, maar hier zou ik ook eens naar kijken
https://www.marionsatelier.nl/#informatie
We have far more in common than that which devides us..
pi_193290371
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zocht wat anders, maar hier zou ik ook eens naar kijken
https://www.marionsatelier.nl/#informatie
5 maanden voor een rok? Oef. Ik ga hier eens beter naar kijken. Bedankt voor het meedenken.
pi_193290432
Ik zou eigenlijk ook wel op naailes willen. Heb ooit wel wat lessen gehad, maar kan echt nog niet heel netjes naaien. Daar zou ik gewoon tijd voor moeten vrijmaken, maar de meeste cursussen die ik kan vinden zijn 's avonds, en dat wil ik liever niet. Die cursussen beginnen of al om 19.00 uur of zo, wat thuis niet te doen is, of pas om 20.30, en dan ben ik pas heel laat weer thuis - en ik ben niet zo'n avondmens. Maar cursussen overdag heb ik nog niet echt gevonden (en dat moet dan weer met werk te combineren zijn). En afstand is ook een dingetje, omdat ik moet fietsen of met ov moet.

Ik heb vorige week trouwens wel een keer naar een live naaisessie van Knipmode gekeken, hebben jullie die al gezien? Vond ik wel heel leerzaam.
pi_193290512
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:27 schreef Bleie het volgende:

Ik heb vorige week trouwens wel een keer naar een live naaisessie van Knipmode gekeken, hebben jullie die al gezien? Vond ik wel heel leerzaam.
Nee. Ik doe al jaren niks meer met dergelijke kant-en-klare patroonbladen. Ik wist niet dat ze live naaisessies hielden. Wat was er te zien?
pi_193290518
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:27 schreef Bleie het volgende:
Ik zou eigenlijk ook wel op naailes willen. Heb ooit wel wat lessen gehad, maar kan echt nog niet heel netjes naaien. Daar zou ik gewoon tijd voor moeten vrijmaken, maar de meeste cursussen die ik kan vinden zijn 's avonds, en dat wil ik liever niet. Die cursussen beginnen of al om 19.00 uur of zo, wat thuis niet te doen is, of pas om 20.30, en dan ben ik pas heel laat weer thuis - en ik ben niet zo'n avondmens. Maar cursussen overdag heb ik nog niet echt gevonden (en dat moet dan weer met werk te combineren zijn). En afstand is ook een dingetje, omdat ik moet fietsen of met ov moet.

Ik heb vorige week trouwens wel een keer naar een live naaisessie van Knipmode gekeken, hebben jullie die al gezien? Vond ik wel heel leerzaam.
En waar zoek jij de lessen? Ik moet wel 's avonds en dus kwam de volksuniversiteit me goed uit. Maar die begonnen ook om 19.30. Sommigen hadden ook moeite met die tijd en anderen gingen gewoon tussen werk en naailes niet naar huis maar bleven in de stad. Ik moest ook met de machine op de fiets er naar toe. Heb toen een soort haak gevonden waar een tas aan kon en de machine zat in een grote shopper. Later won ik een hele mooie machine, en kon toen de oude daar laten staan.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 24 mei 2020 @ 16:44:23 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193290617
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:34 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Nee. Ik doe al jaren niks meer met dergelijke kant-en-klare patroonbladen. Ik wist niet dat ze live naaisessies hielden. Wat was er te zien?
Je kunt ze nog steeds zien. Alleen dus niet meer live vragen stellen.

https://knipmode.nl/2020/04/23/live-naaien-met-knipmode-4/
The love you take is equal to the love you make.
pi_193290661
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:34 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Nee. Ik doe al jaren niks meer met dergelijke kant-en-klare patroonbladen. Ik wist niet dat ze live naaisessies hielden. Wat was er te zien?


Zijn ze mee begonnen sinds de lockdown: https://knipmode.nl/2020/04/23/live-naaien-met-knipmode-4/.

Ik heb die van 13 mei gezien. Ga dat jurkje niet maken, maar wel leuk om te zien hoe zij bepaalde dingen deed.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En waar zoek jij de lessen? Ik moet wel 's avonds en dus kwam de volksuniversiteit me goed uit. Maar die begonnen ook om 19.30. Sommigen hadden ook moeite met die tijd en anderen gingen gewoon tussen werk en naailes niet naar huis maar bleven in de stad. Ik moest ook met de machine op de fiets er naar toe. Heb toen een soort haak gevonden waar een tas aan kon en de machine zat in een grote shopper. Later won ik een hele mooie machine, en kon toen de oude daar laten staan.
In Amsterdam. Volksuniversiteit heeft hier (op dit moment in elk geval) geen naaicursus. Weet niet of ze het anders wel hebben. Maar goed, als ik 's avonds een cursus heb, zie ik mijn kinderen de hele dag en avond niet. Dat moet soms voor werk, wat ik al vervelend vind, maar voor een hobby vind ik dat lastiger te verkopen, merk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bleie op 24-05-2020 17:03:41 ]
pi_193290789
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:48 schreef Bleie het volgende:

[..]

[..]

In Amsterdam. Volksuniversiteit heeft hier (op dit moment in elk geval) geen naaicursus. Weet niet of ze het anders wel hebben. Maar goed, als ik 's avonds een cursus heb, zie ik mijn kinderen de hele dag en avond niet. Dat moet soms voor werk, wat ik al vervelend vind, maar voor een hobby vind ik dat lastiger te verkopen, merk ik.
Dat kan ik me voorstellen, da's niet leuk, zeker als het vaker voorkomt. BIj de volksuniversiteit waren de lessen 1x per 2 of 3 weken. Dat had te maken met de schoolvakanties, de cursus werd gegeven in de bibliotheek. Waar ik nu (of nu dus niet, maar normaal wel) heen ga kan je een aantal momenten per week. Er is een cursus voor beginners (10 lessen geloof ik) en die zou je, mocht je dat willen, in 2,5 week kunnen volgen. Het is niet een klassikale cursus maar iedereen krijgt hulp op haar eigen niveau. Dus beginners en gevorderden zitten bij elkaar. Ik ga er heen om hulp te hebben met lastige dingen, of projecten waarbij ik duurdere stof gebruik. Ben daar nu bezig met een ochtendjas, die ook nog wat anders moet worden dan het patroon, en dat durf ik niet alleen aan. Maar vorig jaar daar een jurk gemaakt, die ik 2 weken geleden zonder hulp, van totaal andere stof nog een keer gemaakt heb.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193290834
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, da's niet leuk, zeker als het vaker voorkomt. BIj de volksuniversiteit waren de lessen 1x per 2 of 3 weken. Dat had te maken met de schoolvakanties, de cursus werd gegeven in de bibliotheek. Waar ik nu (of nu dus niet, maar normaal wel) heen ga kan je een aantal momenten per week. Er is een cursus voor beginners (10 lessen geloof ik) en die zou je, mocht je dat willen, in 2,5 week kunnen volgen. Het is niet een klassikale cursus maar iedereen krijgt hulp op haar eigen niveau. Dus beginners en gevorderden zitten bij elkaar. Ik ga er heen om hulp te hebben met lastige dingen, of projecten waarbij ik duurdere stof gebruik. Ben daar nu bezig met een ochtendjas, die ook nog wat anders moet worden dan het patroon, en dat durf ik niet alleen aan. Maar vorig jaar daar een jurk gemaakt, die ik 2 weken geleden zonder hulp, van totaal andere stof nog een keer gemaakt heb.
Zoiets lijkt me ideaal! Of dat je een strippenkaart koopt of zo.
pi_193290977
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:03 schreef Bleie het volgende:

[..]

Zoiets lijkt me ideaal! Of dat je een strippenkaart koopt of zo.
Dat is het dus. De naailessen, da's een pakket van ik geloof 10 lessen van 3 uur die je op een aantal momenten per week kunt volgen. En ik heb nu een strippenkaart gekocht (al een paar keer) Voor mij erg handig, meestal zijn de avondlessen 3 uur, maar da's voor mij te veel, lijf en handen trekken dat niet. Dus blijf ik 2 uur, worden er ook 2 uur afgeschreven.
Zoiets heeft zij echt niet alleen uitgevonden, dat is vast ook wel in Amsterdam of omgeving.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193291003
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat is het dus. De naailessen, da's een pakket van ik geloof 10 lessen van 3 uur die je op een aantal momenten per week kunt volgen. En ik heb nu een strippenkaart gekocht (al een paar keer) Voor mij erg handig, meestal zijn de avondlessen 3 uur, maar da's voor mij te veel, lijf en handen trekken dat niet. Dus blijf ik 2 uur, worden er ook 2 uur afgeschreven.
Zoiets heeft zij echt niet alleen uitgevonden, dat is vast ook wel in Amsterdam of omgeving.
Ja, dat moet er ook wel zijn. Ik moet gewoon eens goed gaan zoeken. Op het moment zal nog wel veel stilliggen, maar dat gaat wel weer opstarten natuurlijk.
pi_193291068
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, dat moet er ook wel zijn. Ik moet gewoon eens goed gaan zoeken. Op het moment zal nog wel veel stilliggen, maar dat gaat wel weer opstarten natuurlijk.
Hier willen ze ook weer beginnen met opstarten, maar het is zo'n kleine lokatie dat ik nog niet weet of ik dat nu wel ga doen, eens kijken met hoeveel mensen ze gaat werken. Vorig jaar was ze ruim 4 weken met vakantie, dat gaat ze nu niet doen. Toen heb ik ook een leuke "cursus" gevolgd. Ik had een week vakantie genomen (kon dat jaar niet weg ivm knieproblemen) en die week had ik iedere ochtend van 9-12 naailes en heb toen een heerlijk vest gemaakt. Was eigenlijk een "kindercursus" maar ik mocht ook komen :P Er was een meisje van een jaar of 10 die er ook de hele week was, en verder kwamen er anderen even een paar uur naaien.
We have far more in common than that which devides us..
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2020 @ 17:53:25 #39
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_193291461
Mijn naaimachine is het echt aan het begeven, en ik wil nu een andere (dus modernere) naaimachine kopen. Ik heb al heel wat gezocht en ik weet het gewoon niet :@

Ik heb wel bij de fa. Matson een naaimachine zien staan die mij aanspreekt zeker omdat het demo-model is die met fikse korting te koop staat. Hij kan dus veel, het is een Janome 8330. https://www.matson.nl/janome-8330

Iemand die er iets zinnigs over kan/wil zeggen ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 24 mei 2020 @ 18:03:04 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193291581
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:53 schreef just me het volgende:
Mijn naaimachine is het echt aan het begeven, en ik wil nu een andere (dus modernere) naaimachine kopen. Ik heb al heel wat gezocht en ik weet het gewoon niet :@

Ik heb wel bij de fa. Matson een naaimachine zien staan die mij aanspreekt zeker omdat het demo-model is die met fikse korting te koop staat. Hij kan dus veel, het is een Janome 8330. https://www.matson.nl/janome-8330

Iemand die er iets zinnigs over kan/wil zeggen ?
Lijkt me prima.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2020 @ 18:04:10 #41
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_193291596
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me prima.
dank je :)

Morgen eens informeren of de machine er nog is en dan de knoop doorhakken.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_193291635
Ik heb een Janome 780DC en ben er erg blij mee. Had er nog nooit van gehoord. Op FB is een Janome pagina, daar misschien eens vragen wat de ervaringen ermee zijn.
We have far more in common than that which devides us..
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2020 @ 18:09:26 #43
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_193291647
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een Janome 780DC en ben er erg blij mee. Had er nog nooit van gehoord. Op FB is een Janome pagina, daar misschien eens vragen wat de ervaringen ermee zijn.
Oh super!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 24 mei 2020 @ 18:13:17 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193291692
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:04 schreef just me het volgende:

[..]

dank je :)

Morgen eens informeren of de machine er nog is en dan de knoop doorhakken.
Voor hoeveel kun je ‘m krijgen?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2020 @ 18:15:40 #45
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_193291715
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor hoeveel kun je ‘m krijgen?
¤ 449,- en 3 jaar garantie
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 24 mei 2020 @ 18:22:31 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193291789
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:15 schreef just me het volgende:

[..]

¤ 449,- en 3 jaar garantie
Op zich zit je dan in een segment met imo prima machines qua opties/mogelijkheden.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2020 @ 18:32:23 #47
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_193291924
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Op zich zit je dan in een segment met imo prima machines qua opties/mogelijkheden.
Zo probeerde ik ook te denken :) of voor mezelf zo'n uitgave goed te praten!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_193291926
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, dat moet er ook wel zijn. Ik moet gewoon eens goed gaan zoeken. Op het moment zal nog wel veel stilliggen, maar dat gaat wel weer opstarten natuurlijk.
wat gevonden in Amsterdam (zocht iets anders, kwam dit tegen). Geen idee of het wat is maar wel amsterdam
https://www.jansikkes.nl/naaicursussen/noord-holland
We have far more in common than that which devides us..
pi_193292683
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

wat gevonden in Amsterdam (zocht iets anders, kwam dit tegen). Geen idee of het wat is maar wel amsterdam
https://www.jansikkes.nl/naaicursussen/noord-holland
Wat lief van je!
pi_193292835
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt ze nog steeds zien. Alleen dus niet meer live vragen stellen.

https://knipmode.nl/2020/04/23/live-naaien-met-knipmode-4/
Net even doorheen gespoeld. Voor mij niet echt iets nieuws gezien, maar wel gaaf dat dit nu aangeboden wordt door Knip. Dit had ik wel willen hebben toen ik zelf net begon!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')