abonnement Unibet Coolblue
pi_193242919
Tot 20 procent minder zelfdodingen in coronatijd

In de afgelopen twee maanden zijn 15 tot 20 procent minder zelfdodingen en pogingen daartoe door de politie vastgelegd dan in dezelfde periode vorig jaar. Tegelijkertijd zijn de registraties door de politie van verward gedrag met 18 tot 20 procent toegenomen. Met name de daling van het aantal zelfdodingen is opvallend; veel deskundigen verwachten in deze tijd juist een sterke stijging.

De cijfers staan in de wekelijkse rapportages over kwetsbare groepen die onderzoeker Bauke Koekkoek maakt voor het Landelijk Operationeel Team Corona (LOT-c). Dat is een dienstencentrum waarin onder meer de 25 veiligheidsregio's, politie, brandweer en Defensie samenwerken, dat tijdens de coronacrisis op diverse gebieden de vinger aan de pols wil houden.

De 'weekbeelden' worden ook gedeeld met onder meer bestuurders en de GGD's. Er wordt ook ingegaan op de effecten van de genomen maatregelen op bijvoorbeeld daklozen, dwangopnames in ggz-instellingen en meldingen van huiselijk geweld.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:10:31 #2
451005 Grems
Clown World
pi_193242970
Dat komt nog wel zodra men massaal zonder werk komt te zitten.
pi_193242975
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:10 schreef Grems het volgende:
Dat komt nog wel zodra men massaal zonder werk komt te zitten.
Dat als reden zien om zelfmoord te plegen :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:11:49 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193242987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:10 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Dat als reden zien om zelfmoord te plegen :')
Financiėle nood helpt niet bij kwetsbare mensen.
pi_193243095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:10 schreef Grems het volgende:
Dat komt nog wel zodra men massaal zonder werk komt te zitten.
Dan nog is een daling nu heel opvallend.

Los van wat er nog gaat gebeuren.
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:22:58 #6
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_193243118
Misschien dat er mensen zijn die juist meer rust ervaren nu de gejaagdheid even uit de maatschappij is? Het "moeten" is er af.

Dus ook de mensen met een klein tot geen sociaal netwerk: eenzaamheid/depressie. Het is wellicht wat beter te behappen als je weet dat heel Nederland niks te doen heeft in de avond en weekenden.

[ Bericht 52% gewijzigd door Pvt.Webster op 21-05-2020 17:32:07 ]
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_193243152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:10 schreef Grems het volgende:
Dat komt nog wel zodra men massaal zonder werk komt te zitten.
uit onderzoek naar de causuale relatie tussen werkloosheids-ratio en het aantal zelfmoorden blijkt het eerder andersom...

de aantallen zelfmoorden stijgt al ongeveer 6 maanden voordat de werkloosheid stijgt (Modelling suicide and unemployment: a longitudinal analysis covering 63 countries, 2000–11, Dr Carlos Nordt, PhD, Feb 10 2015 https://www.thelancet.com/journals/lanpsy/article/PIIS2215-0366(14)00118-7/fulltext )

de onderzoekers verklaren dat door te stellen dat de extra stress en onzekerheid rondom een recessie die later ook een stijging van de werkloosheid veroorzaakt, de oorzaak is en niet noodzakelijk het werkloos zijn an sich
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:27:02 #8
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_193243171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
Misschien dat er mensen zijn die juist meer rust ervaren nu de gejaagdheid even uit de maatschappij is?
Goed punt.

Denk ook dat de groep die het juist van het meer gejaagde moet hebben wat meer 'hoop' ziet en dat er uiteindelijk wel weer wat licht zal zijn aan het einde van de coronatunnel. Al met al is dit voor velen sowieso wel een tijd van bezinning. Voor mij niet anders (heeft mij wel mijn baan gekost nochtans ;( )
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_193243294
Die zijn ook als coronadoden geteld.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193243324
Ik denk dat de mensen die graag dood willen (want kutwereld enzo!!) nu nog even afwachten hoe het leven er uit gaat zien na Corona. Houden we nog een 40u in de week werkmaatschappij, of gaat het roer compleet om er wordt bv ook de jaartelling weer op 0 gezet (post-Corona tijdperk) en krijgt iedereen gratis geld en de natuur meer liefde?

Ik denk dat de zelfmoord-twijfelaars heel benieuwd zijn en daarom nog graag een jaartje of 2 afwachten voordat ze een enkeltje richting hemel nemen.
pindazakje
pi_193243652
Geloof het gewoon niet. Zal ongetwijfeld met een vertekende registratie te maken hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)p-vragen-ondernemers

Zouden ze als er een direct causaal verband is onder de coronadoden worden geschaard?

[ Bericht 65% gewijzigd door Elan op 21-05-2020 18:06:13 ]
blablablabla
pi_193244091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik denk dat de mensen die graag dood willen (want kutwereld enzo!!) nu nog even afwachten hoe het leven er uit gaat zien na Corona. Houden we nog een 40u in de week werkmaatschappij, of gaat het roer compleet om er wordt bv ook de jaartelling weer op 0 gezet (post-Corona tijdperk) en krijgt iedereen gratis geld en de natuur meer liefde?
Dat gaat niet lukken met die relatief zwakke virus. Overbevolking is het grootste probleem van deze tijd, daar zijn veel andere problemen naar terug te herleiden. Corona gaat dat niet oplossen.
pi_193244692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

uit onderzoek naar de causuale relatie tussen werkloosheids-ratio en het aantal zelfmoorden blijkt het eerder andersom...

de aantallen zelfmoorden stijgt al ongeveer 6 maanden voordat de werkloosheid stijgt (Modelling suicide and unemployment: a longitudinal analysis covering 63 countries, 2000–11, Dr Carlos Nordt, PhD, Feb 10 2015 https://www.thelancet.com/journals/lanpsy/article/PIIS2215-0366(14)00118-7/fulltext )

de onderzoekers verklaren dat door te stellen dat de extra stress en onzekerheid rondom een recessie die later ook een stijging van de werkloosheid veroorzaakt, de oorzaak is en niet noodzakelijk het werkloos zijn an sich
Thanks, ziet er interessant uit deze studie.

Echter doet de link het niet bij mij. Omdat ik op de telefoon kijk of is de link foutief misschien?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193245087
Dit is voor mij minder verrassend.
Normaal is het voorjaar het hoogseizoen van de zelfmoorden. Dat komt omdat de meeste mensen vrolijk worden van langere dagen met veel mooi weer, waardoor degenen die al in een depressie zitten dan pas echt zwaar depressief worden.

Dit jaar is iedereen nog niet vrolijk vanwege de onzekerheid van het coronavirus, waardoor er het gevoel is van meer gedeelde smart bij de echte depressievelingen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:19:03 #15
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193246120
Opvallend wel.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193246164
Verbaasd mij niks.
De ratrace ligt namelijk stil. Je hoeft niet en al zou je intern die druk wel voelen, het kan niet.
pi_193246309
Het verbaast mij wel. Had echt verwacht dat het enorm zou stijgen.
pi_193246415
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:38 schreef Idisrom het volgende:
Dit is voor mij minder verrassend.
Normaal is het voorjaar het hoogseizoen van de zelfmoorden. Dat komt omdat de meeste mensen vrolijk worden van langere dagen met veel mooi weer, waardoor degenen die al in een depressie zitten dan pas echt zwaar depressief worden.

Dit jaar is iedereen nog niet vrolijk vanwege de onzekerheid van het coronavirus, waardoor er het gevoel is van meer gedeelde smart bij de echte depressievelingen.
Dit denk ik ook. Stel je bent een eenzame incel ofzo en je ervaart mateloze frustratie en eenzaamheid als je allemaal stelletjes rond ziet lopen en zich in een sociale setting vermakende vriendengroepen terwijl jij alleen thuis zit op 4chan. Nu zit iedereen thuis en ligt ook het dating leven van Chad stil. Net goed! denkt ie dan ipv dat hij plannen maakt om voor de trein te springen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193246468
Er rijden ook minder treinen.
pi_193246503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Stel je bent een eenzame incel ofzo en je ervaart mateloze frustratie en eenzaamheid als je allemaal stelletjes rond ziet lopen en zich in een sociale setting vermakende vriendengroepen terwijl jij alleen thuis zit op 4chan. Nu zit iedereen thuis en ligt ook het dating leven van Chad stil. Net goed! denkt ie dan ipv dat hij plannen maakt om voor de trein te springen.
Ondertussen neukt Chad zich suf met nog minder moeite dan ooit tevoren. Want waar de dames eerst nog wel genoeg te doen hadden zitten ze zich nu stierlijk te vervelen dus elk bezoek is welkom :P

Dat zelfs ik nu tientallen matches heb op tinder toont wel aan hoe hoog de nood is bij de dames 8)7
pi_193246515
quote:
3s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:37 schreef PP_Sound het volgende:
Er rijden ook minder treinen.
Dit :P
pi_193246610
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:40 schreef tstile het volgende:

[..]

Ondertussen neukt Chad zich suf met nog minder moeite dan ooit tevoren. Want waar de dames eerst nog wel genoeg te doen hadden zitten ze zich nu stierlijk te vervelen dus elk bezoek is welkom :P

Dat zelfs ik nu tientallen matches heb op tinder toont wel aan hoe hoog de nood is bij de dames 8)7
Ja maar dat ziet de 4channer niet. Die ziet alleen lege discotheken en kroegen ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:55:23 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_193246714
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan nog is een daling nu heel opvallend.

Los van wat er nog gaat gebeuren.
Ik denk dat de rust veel kwetsbare mensen erg goed doet. Je moet niets en je kan niets. Net als de rest van de bevolking. Je bent niet de enige die alleen thuis zit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:07:49 #24
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193247909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik denk dat de mensen die graag dood willen (want kutwereld enzo!!) nu nog even afwachten hoe het leven er uit gaat zien na Corona. Houden we nog een 40u in de week werkmaatschappij, of gaat het roer compleet om er wordt bv ook de jaartelling weer op 0 gezet (post-Corona tijdperk) en krijgt iedereen gratis geld en de natuur meer liefde?

Ik denk dat de zelfmoord-twijfelaars heel benieuwd zijn en daarom nog graag een jaartje of 2 afwachten voordat ze een enkeltje richting hemel nemen.
Ja mensen die op het randje van zelfmoord staan zullen vast nog alle rationaliteit hebben om zo te denken :')
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:53:06 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193248793
quote:
3s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:37 schreef PP_Sound het volgende:
Er rijden ook minder treinen.
Je was me net voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')