abonnement Unibet Coolblue
pi_193241263
Je hoeft natuurlijk geen Rutte-fan te zijn. De sportscholen gaan (nog) niet open. De terassen zijn geloof ik net een dag eerder of later open dan één of andere cruciale Pinksterdag. Kortom: allemaal zaken waar je natuurlijk als het jezelf betreft nogal een uitgesproken idee over hebt.
Maar over het algemeen zit er volgens mij wel enige lijn in, afgezien van die grijze grensgevallen.

Maar het valt natuurlijk helemaal in het niet als we de tirades van Geert onder de loep nemen.
Ik hoor hem nog hemel en aarde bewegen dat er een totale lockdown moet komen en wel onmiddellijk. En waarom blijven de basisscholen open. Die horen toch ook dicht te zijn!!!!
Achteraf bezien hadden die basisscholen best wel open kunnen blijven, ook met de kennis van toen, maar het was toen effen in de mode om er tegen te zijn, dus Geert greep zijn kans.

Ik acht het erg ongeloofwaardig om dan nú ineens tegen een 1,50 meter maatschappij te zijn?
Wat voor beleid is dat?
Dus: Wilders-fans: Wat is de logica van dit alles?

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 21-05-2020 15:36:57 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:20:39 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193241309
Waarom niet? Mensen bleven ook op hem stemmen na zijn 180 graden pensioen (65 blijft 65) draai.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2020 @ 15:21:05 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193241315
Wilders is oppositie, en Wilders' hele bestaan is niet veel anders dan tegen het beleid aan schoppen, wat dat dan ook moge zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193241376
Wilders zit hier met een probleem binnen zijn partij: hij is zelf economisch de rechterflank van de VVD, maar nummer 2 van de partij Agema wil op zorg linkser zijn dan de SP en ze jagen ook al duidelijk een aantal jaar op de zetels van 50plus. Dingen die niet echt te combineren zijn in deze crisis zonder jezelf inderdaad flink tegen te spreken zo nu en dan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:31:42 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193241480
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:25 schreef Hanca het volgende:
Wilders zit hier met een probleem binnen zijn partij: hij is zelf economisch de rechterflank van de VVD, maar nummer 2 van de partij Agema wil op zorg linkser zijn dan de SP
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan man? :') Niet alleen is dit niet waar, het heeft ook nog eens niets met de OP te maken.

Agema zit al sinds het begin van de PVV in de fractie en haar agenda is al decennia hetzelfde, en het heeft 0 problemen opgeleverd voor Wilders.
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:32:34 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193241499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:25 schreef Hanca het volgende:
Wilders zit hier met een probleem binnen zijn partij: hij is zelf economisch de rechterflank van de VVD, maar nummer 2 van de partij Agema wil op zorg linkser zijn dan de SP en ze jagen ook al duidelijk een aantal jaar op de zetels van 50plus. Dingen die niet echt te combineren zijn in deze crisis zonder jezelf inderdaad flink tegen te spreken zo nu en dan.
Tuuuuurlijk. Het is niet zo dat Wilders gewoon een enge populistische opportunist is. Alleen linkse politici zijn dat natuurlijk? Het ligt weer aan de anderen in de partij. Sorry, beweging.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193241531
Veel medestanders hier, maar ik zou zo graag de argumenten van een Wilders-fan willen horen.

Even gezocht op DDS:

Eén argument gevonden:

quote:
1zeven
Net als baudet stelletje klootzakken hoe vaak moet ik het nog zeggen baudet was niet voor een lange loc dow baudet en Wilders was voor een korte loc dow van 2 tot 3 weken hadden ze toen maar geluisterd dan waren we er al lang afgeweest
Deze landverraders kabinet luisteren nooit naar fvd en pvv nu ook weer niet duidelijk
Na dan kan je volgende week weer roepen baudet wilde ook een lange loc dow stelletje ezels en dit bericht is ook voor gerda2
Stem fvd of PVV uit de eu
Ik weet nooit zo goed of zoiets dan "false flag" is. Er zitten bv altijd spelfouten in (die maak ik ook wel eens). Maar bv "loc dow" is toch wel een beetje "over the top".
Maar goed ... Het is een theorie. Als we 3 weken totale lock down houden is alle ellende voorbij. Geheel in de lijn van "grenzen dicht" dan zou het kunnen. Allemaal bordjes aan de grens met "Corona niet gewenscht".
Moet ik het zo zien, Wilders-stemmers? Waar blijven jullie?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 21 mei 2020 @ 15:37:33 #8
491163 Viesdik
pi_193241603
Laat ik dit zeggen
ik heb meer vertrouwen in Trump dan in Rutte

En ik heb geen vertrouwen in Trump, dus moet je nagaan hoe weinig vertrouwen ik in Rutte heb
pi_193241605
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuuuuurlijk. Het is niet zo dat Wilders gewoon een enge populistische opportunist is. Alleen linkse politici zijn dat natuurlijk? Het ligt weer aan de anderen in de partij. Sorry, beweging.
Tuurlijk is Wilders een opportunist. Ik weet niet wie je voor je hebt, maar ik ben alles behalve een Wildersstemmer. Maar Wilders/PVV heeft al jaren deze tegengestelde dingen geroepen, het kwam alleen nooit zo samen als in deze crisis. Nu moest hij plots kiezen tussen hoofdonderwerp zorg of zijn eigen mening over de economie. Hij heeft zich een tijd op zorg gefocused, wetend dat Agema daar stemmen trekt (ja, puur populistisch dus), maar nu is hij toch naar zijn eigen economische mening over gestapt.

Ik denk echt dat met name Agema (die zorg en ouderen doet) achter de "we willen een volledige lockdown" van PVV zat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193241680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:37 schreef Viesdik het volgende:
Laat ik dit zeggen
ik heb meer vertrouwen in Trump dan in Rutte

En ik heb geen vertrouwen in Trump, dus moet je nagaan hoe weinig vertrouwen ik in Rutte heb
Komen Geert of Thierry ook nog ergens in dit spectrum voor?
Heb je emigreerplannen naar de VS?
Want voor zover ik weet is Trump geen Nederlands politicus.
Heb je al een liter bleekwater leeggedronken? Hoe smaken de malaria-tabletten?
Geen vertrouwen in Rutte? Dat kan. Het is inderdaad godsgeklaagd dat de sportscholen nog niet open gaan. Maar goed, je woont waarschijnlijk in NL en er moeten toch hier in Nederland beslissingen worden genomen. Welke Nederlandse partij heeft daarin de beste ideeën volgens jou?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193241701
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:37 schreef Viesdik het volgende:
Laat ik dit zeggen
ik heb meer vertrouwen in Trump dan in Rutte

En ik heb geen vertrouwen in Trump, dus moet je nagaan hoe weinig vertrouwen ik in Rutte heb
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 21 mei 2020 @ 15:44:08 #12
491163 Viesdik
pi_193241720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Komen Geert of Thierry ook nog ergens in dit spectrum voor?
Heb je emigreerplannen naar de VS?
Want voor zover ik weet is Trump geen Nederlands politicus.
Heb je al een liter bleekwater leeggedronken? Hoe smaken de malaria-tabletten?
Geen vertrouwen in Rutte? Dat kan. Het is inderdaad godsgeklaagd dat de sportscholen nog niet open gaan. Maar goed, je woont waarschijnlijk in NL en er moeten toch hier in Nederland beslissingen worden genomen. Welke Nederlandse partij heeft daarin de beste ideeën volgens jou?
De FvD uiteraard
pi_193241820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je hoeft natuurlijk geen Rutte-fan te zijn. De sportscholen gaan (nog) niet open. De terassen zijn geloof net een dag eerder of later open dan één of andere Pinksterdag. Kortom: allemaal zaken waar je natuurlijk als het jezelf betreft nogal een uitgesproken idee over hebt.
Maar over het algemeen zit er volgens mij wel enige lijn in, afgezien van die grijze grensgevallen.

Maar het valt natuurlijk helemaal in het niet als we de tirades van Geert onder de loep nemen.
Ik hoor hem nog hemel en aarde bewegen dat er een totale lockdown moet komen en wel onmiddellijk. En waarom blijven de basisscholen open. Die horen toch ook dicht te zijn!!!!
Achteraf bezien hadden die basisscholen best wel open kunnen blijven, ook met de kennis van toen, maar het was toen effen in de mode om er tegen te zijn, dus Geert greep zijn kans.

Ik acht het erg ongeloofwaardig om dan nú ineens tegen een 1,50 meter maatschappij te zijn?
Wat voor beleid is dat?
Dus: Wilders-fans: Wat is de logica van dit alles?
De logica van dit alles is dat we allemaal blind achter de grote staatsman aan moeten lopen want zijn kabinet doet zo hard zijn best en werkt zo hard of zo, en dan moeten al zijn criticasters is een kwaad daglicht gezet middels verdraaiingen en leugens.

Ik ben geen fan van Wilders en ten aanzien van corono had Baudet van het begin een beter verhaal, maar de overeenkomst is dat er een inconsistensie wordt gezocht in een aldoor veranderende situatie. Dus als je 3 maanden geleden pleitte voor strenge maatregelen pleitte om de uitbraak te smoren, dan zou je nu ook voor strenge maatregelen moeten zijn of zo, want je kunt maatregelen niet beoordelen aan de hand van de ontwikkeling van de epidemie.

Ja, zo stompzinnig is het echt, en dus ook je OP. Als je voor de overstroming mensen wilde laten evacueren, dan moet je na de overstroming die mensen niet terug in huis willen laten, want dat is dan inconsequent. Het is van een stuitend simplisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193241948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De logica van dit alles is dat we allemaal blind achter de grote staatsman aan moeten lopen want zijn kabinet doet zo hard zijn best en werkt zo hard of zo, en dan moeten al zijn criticasters is een kwaad daglicht gezet middels verdraaiingen en leugens.

Ik ben geen fan van Wilders en ten aanzien van corono had Baudet van het begin een beter verhaal, maar de overeenkomst is dat er een inconsistensie wordt gezocht in een aldoor veranderende situatie. Dus als je 3 maanden geleden pleitte voor strenge maatregelen pleitte om de uitbraak te smoren, dan zou je nu ook voor strenge maatregelen moeten zijn of zo, want je kunt maatregelen niet beoordelen aan de hand van de ontwikkeling van de epidemie.

Ja, zo stompzinnig is het echt, en dus ook je OP. Als je voor de overstroming mensen wilde laten evacueren, dan moet je na de overstroming die mensen niet terug in huis willen laten, want dat is dan inconsequent. Het is van een stuitend simplisme.
"voor de overstroming"
"na de overstroming"

... je stelt de situatie wel erg simpel voor. Er is niet zo veel veranderd sinds 8 weken. Het virus is nog steeds onder ons. Dus een draai van 180 graden in deze 8 weken is niet verkoopbaar.

Want de situatie is niet 180 graden anders. Anders zou dat wel een reden zijn voor het blazen van de loftrompet richting Mark. Want volgens jou is de Corona-crisis al voorbij.

Bedankt Mark, je had toch gelijk, maar nu gaan we weer verder met Geert.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:01:33 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193242842
Ik hoorde dat hij vanmiddag zei dat hij alle grenzen onvoorwaardelijke wilde openen voor asielzoekers en dat er meer budget kwam voor moskeeën in het hele land.
pi_193242856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:01 schreef BasEnAad het volgende:
Ik hoorde dat hij vanmiddag zei dat hij alle grenzen onvoorwaardelijke wilde openen voor asielzoekers en dat er meer budget kwam voor moskeeën in het hele land.
...en de islam wordt de staatsgodsdienst?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193243043
Wilders doet niks anders dan draaien, naar gelang het hem uitkomt om de regering tegen te spreken. Ongeacht of hij het met het beleid eens is.
Doet ie al vanaf het begin van zijn carrière.
En de mensen die op hem stemmen zijn te dom om dat in te zien, dus blijven ze op hem stemmen, omdat "de regering kut is en die moet áltijd tegengesproken worden!!1!einszweipolizei1!halveliterschultenbrau!1".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193243140
Is Wilders net als Baudet voor de mogelijkheid om mensen te kunnen ontstaan voor bedrijven in de periode dat zij van de NOW regeling profiteren?
pi_193243158
Hup Geertje w/
metal up your ass
pi_193243308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:25 schreef Hanca het volgende:
Wilders zit hier met een probleem binnen zijn partij: hij is zelf economisch de rechterflank van de VVD, maar nummer 2 van de partij Agema wil op zorg linkser zijn dan de SP en ze jagen ook al duidelijk een aantal jaar op de zetels van 50plus. Dingen die niet echt te combineren zijn in deze crisis zonder jezelf inderdaad flink tegen te spreken zo nu en dan.
Ach, het is een populist. Dan hoeft consistent beleid voorstaan niet. Ook niet binnen je partij.
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:43:05 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193243376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:24 schreef Fisherman het volgende:
Is Wilders net als Baudet voor de mogelijkheid om mensen te kunnen ontstaan voor bedrijven in de periode dat zij van de NOW regeling profiteren?
Daar is Baudet niet voor en Wilders ook niet.
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:44:16 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193243399
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ach, het is een populist. Dan hoeft consistent beleid voorstaan niet. Ook niet binnen je partij.
Wilders en Agema voeren echter al ruim 15 jaar een consistent beleid.
pi_193243606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daar is Baudet niet voor en Wilders ook niet.
Baudet wel, althans Fvd wel. Dat zeiden ze gisteren overigens nog eens op het journaal.
Van Wilders weet ik het niet.
Ik kan me voorstellen dat juist de achterban van deze partijen heel veel last zouden krijgen in geval van ze tegen het ontslagbod zijn zoals Fvd dat dus is.
pi_193243781
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daar is Baudet niet voor en Wilders ook niet.
Ik heb het zojuist nog even terug gekeken. Juiste de instemming door Fvd maakt deze steunmaatregelen waarbij het ontslagverbod geschrapt wordt mogelijk.

Maar goed, het lijkt me dat PVV ook gewoon voor afschaffing van dat verbod is, want tegen het verbod zijn is nogal een links standpunt namelijk.
pi_193243993


Need we say more?

Voorbeeld van Geert (kijk na 1:10 minuut)
In Slowakije: 28 doden op 5,5 miljoen inwoners.
In Nederland zouden dat 29 doden zijn..........???????????????

[ Bericht 12% gewijzigd door Twentsche_Ros op 21-05-2020 18:29:51 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193244053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"voor de overstroming"
"na de overstroming"

... je stelt de situatie wel erg simpel voor. Er is niet zo veel veranderd sinds 8 weken. Het virus is nog steeds onder ons.
'Het virus blijft onder ons', gaan we ook nog steeds door groepsimmuniteit een muurtje om onze kwetsbaren heenbouwen?

quote:
Dus een draai van 180 graden in deze 8 weken is niet verkoopbaar.
Verkoopbaar? Je bent wel erg enthousiast aan het meedenken met het marketingmannetje van Unilever. Het hele idee van een lockdown is nou juist dat je na een tijdje een draai van 180 graden kunt maken: Eerst ga je in lockdown, dan ga je uit lockdown. Die 'draai' lag altijd al in de planning.

quote:
Want de situatie is niet 180 graden anders. Anders zou dat wel een reden zijn voor het blazen van de loftrompet richting Mark. Want volgens jou is de Corona-crisis al voorbij.

Bedankt Mark, je had toch gelijk, maar nu gaan we weer verder met Geert.
Het patroon is dat Rutte achter de feiten aanloopt, eerst treuzelen met het onderkennen van de ernst, dan treuzelen met het treffen van voorbereidingen, dan treuzelen met maatregelen, treuzelen met testcapaciteit en beschermingsmateriaal, en dan nu treuzelen met de exitstrategie, en dan hebben we het nog niet eens over de wijze waarop de maatregelen zijn vormgegeven en uitgevoerd, terwijl het stikt van de innerlijke tegenstrijdigheden.

Corona is niet voorbij, maar de gezondheidszorgcrisis in zekere zin wel. Dat is rijkelijk laat, als Rutte namelijk eerder strenge maatregelen had genomen dan was het aantal besmettingen minder hoog opgelopen en waren we al veel eerder daar geweest waar we nu zijn.

Rutte klampt zich krampachtig vast aan mantra's en dogma's die wellicht gewerkt hebben. En dan bedoel ik niet zozeer die braaf overgenomen propagandaterm 'intelligente lockdown', maar de anderhalve meter. Het is geen toverspreuk, je moet kijken of die halve meter meer dan de wetenschappers van de WHO zeggen wel zoveel uitmaakt. We volgen de wetenschap gaat dus niet op. 'Mondkapjes werken niet' was het mantra toen Rutte alle mondkapjes naar het buitenland had laten exporteren en domweg vergeten was na te denken over productiecapaciteit. Testen was ook niet belangrijk, want Bruins was er nog niet aan toegekomen en Van Rijn wilde vooral de goden van de farmaceutische industrie niet ontrieven door met zijn vuist op tafel te slaan.

Maar fouten mogen niet toegegeven worden anders geeft je de kartelmedia niet de kans om ze te verzwijgen. Wat al helemaal niet kan is toegeven dat de oppositie een punt heeft. Ook links niet, Ollongren moet en zal haar poot stijf houden. Mondkapjes van iemand die naar FvD is gestapt mogen niet aangeboden zijn, en vervolgens deugen ze niet. Wilders is er in het begin hard ingevlogen en doet dat nu voor de tweede keer, maar verder stelt de oppositie en ook de PVV zich constructief op. Afwimpelen, afwimpelen, draaien, beloven en belofte niet nakomen, er moet en zal politieke munt uit de crisis geslagen moeten worden door de coalitie. Een paar honderd doden en faillissementen meer nemen we dan maar voor lief. De economische schade valt toch in het niet bij wat Zuid-Europa ons al via de euro en de EU aan ontfutselen is voor nog vele jaren die komen gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193244275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wilders en Agema voeren echter al ruim 15 jaar een consistent beleid.
Consistent populistisch inderdaad.
pi_193244298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

'Het virus blijft onder ons', gaan we ook nog steeds door groepsimmuniteit een muurtje om onze kwetsbaren heenbouwen?
[..]

Verkoopbaar? Je bent wel erg enthousiast aan het meedenken met het marketingmannetje van Unilever. Het hele idee van een lockdown is nou juist dat je na een tijdje een draai van 180 graden kunt maken: Eerst ga je in lockdown, dan ga je uit lockdown. Die 'draai' lag altijd al in de planning.
[..]

Het patroon is dat Rutte achter de feiten aanloopt, eerst treuzelen met het onderkennen van de ernst, dan treuzelen met het treffen van voorbereidingen, dan treuzelen met maatregelen, treuzelen met testcapaciteit en beschermingsmateriaal, en dan nu treuzelen met de exitstrategie, en dan hebben we het nog niet eens over de wijze waarop de maatregelen zijn vormgegeven en uitgevoerd, terwijl het stikt van de innerlijke tegenstrijdigheden.

Corona is niet voorbij, maar de gezondheidszorgcrisis in zekere zin wel. Dat is rijkelijk laat, als Rutte namelijk eerder strenge maatregelen had genomen dan was het aantal besmettingen minder hoog opgelopen en waren we al veel eerder daar geweest waar we nu zijn.

Rutte klampt zich krampachtig vast aan mantra's en dogma's die wellicht gewerkt hebben. En dan bedoel ik niet zozeer die braaf overgenomen propagandaterm 'intelligente lockdown', maar de anderhalve meter. Het is geen toverspreuk, je moet kijken of die halve meter meer dan de wetenschappers van de WHO zeggen wel zoveel uitmaakt. We volgen de wetenschap gaat dus niet op. 'Mondkapjes werken niet' was het mantra toen Rutte alle mondkapjes naar het buitenland had laten exporteren en domweg vergeten was na te denken over productiecapaciteit. Testen was ook niet belangrijk, want Bruins was er nog niet aan toegekomen en Van Rijn wilde vooral de goden van de farmaceutische industrie niet ontrieven door met zijn vuist op tafel te slaan.

Maar fouten mogen niet toegegeven worden anders geeft je de kartelmedia niet de kans om ze te verzwijgen. Wat al helemaal niet kan is toegeven dat de oppositie een punt heeft. Ook links niet, Ollongren moet en zal haar poot stijf houden. Mondkapjes van iemand die naar FvD is gestapt mogen niet aangeboden zijn, en vervolgens deugen ze niet. Wilders is er in het begin hard ingevlogen en doet dat nu voor de tweede keer, maar verder stelt de oppositie en ook de PVV zich constructief op. Afwimpelen, afwimpelen, draaien, beloven en belofte niet nakomen, er moet en zal politieke munt uit de crisis geslagen moeten worden door de coalitie. Een paar honderd doden en faillissementen meer nemen we dan maar voor lief. De economische schade valt toch in het niet bij wat Zuid-Europa ons al via de euro en de EU aan ontfutselen is voor nog vele jaren die komen gaan.
Waarom valt voor jou de keuze tussen Wilders en Baudet op Baudet uit?
pi_193244468
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waarom valt voor jou de keuze tussen Wilders en Baudet op Baudet uit?
In de coronacrisis omdat Baudet zich constructiever opstelt en zijn bijdragen een veel breder spectrum aan ideeen omvatten. In het algemeen heb ik helemaal niks met de PVV, anti-intellectueel, populistisch, oppervlakkig, Wilders blijft toch zo'n VVD-patjepeeer, zo'n laaggeletterde borrelpraathogeropgeleide. Ik vind ook dat hij met zijn stijl en taalgebruik de fatsoenlijke goed geintegreerde Nederlandse moslims geen recht doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193244482
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Consistent populistisch inderdaad.
Dat is toch ook precies wat een populistische partij doet. Standpunt innemen van hun achterban. Blijkbaar was hun achterban voorheen ook voor een lockdown en nu ze hun baan kwijt zijn, zijn ze opeens tegen de lockdown. Zelf hebben ze eigenlijk geen mening, dus beleid bedenken om een land te besturen kunnen ze niet.
pi_193244485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de coronacrisis omdat Baudet zich constructiever opstelt en zijn bijdragen een veel breder spectrum aan ideeen omvatten. In het algemeen heb ik helemaal niks met de PVV, anti-intellectueel, populistisch, oppervlakkig, Wilders blijft toch zo'n VVD-patjepeeer, zo'n laaggeletterde borrelpraathogeropgeleide. Ik vind ook dat hij met zijn stijl en taalgebruik de fatsoenlijke goed geintegreerde Nederlandse moslims geen recht doet.
Dank voor de toelichting. Voor een buitenstaander zijn de inhoudelijke verschillen tussen beide partijen namelijk zeer klein en vissen ze ook nadrukkelijk in dezelfde vijver.
pi_193244513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

'Het virus blijft onder ons', gaan we ook nog steeds door groepsimmuniteit een muurtje om onze kwetsbaren heenbouwen?
Als er geen vaccin komt kan groepsimmuniteit nog steeds een rol gaan spelen.

Groepsimmuniteit was ook geen doel op zich. Het was onderdeel van de strategie om het virus maximaal te controleren en ouderen te beschermen. Dit omdat niets doen geen keuze was, en het hele virus stoppen ook niet kan.

quote:
Het patroon is dat Rutte achter de feiten aanloopt, eerst treuzelen met het onderkennen van de ernst, dan treuzelen met het treffen van voorbereidingen, dan treuzelen met maatregelen, treuzelen met testcapaciteit en beschermingsmateriaal, en dan nu treuzelen met de exitstrategie, en dan hebben we het nog niet eens over de wijze waarop de maatregelen zijn vormgegeven en uitgevoerd, terwijl het stikt van de innerlijke tegenstrijdigheden.
In een ideale situatie was de IC al flink uitgebreid en hadden we een enorme voorraad beschermingsmateriaal gehad. Hadden we carnaval geannuleerd en al flink wat 'social distance' maatregelen ingevoerd.

Punt is dat we allemaal overvallen zijn door het virus. Vergelijkbare westerse landen als België, Frankrijk, Spanje, Italië, Groot-Brittanië en de Verenigde Staten hebben het ook zeker niet beter gedaan. Terwijl Groot-Brittanië, door haar gunstige ligging als eiland nog in het voordeel was ook.

quote:
Corona is niet voorbij, maar de gezondheidszorgcrisis in zekere zin wel. Dat is rijkelijk laat, als Rutte namelijk eerder strenge maatregelen had genomen dan was het aantal besmettingen minder hoog opgelopen en waren we al veel eerder daar geweest waar we nu zijn.
Niemand heeft van te voren gepleit voor zware economische ingrijpende maatregelen. Niemand durfde zijn handen er aan te branden. Want het mag wel duidelijk zijn dat de maatregelen werken, maar ook een enorme economische tol eisen.

quote:
Rutte klampt zich krampachtig vast aan mantra's en dogma's die wellicht gewerkt hebben. En dan bedoel ik niet zozeer die braaf overgenomen propagandaterm 'intelligente lockdown', maar de anderhalve meter. Het is geen toverspreuk, je moet kijken of die halve meter meer dan de wetenschappers van de WHO zeggen wel zoveel uitmaakt. We volgen de wetenschap gaat dus niet op.
Veel landen hebben anderhalve meter afstand. En in de VS zelfs ruim 1,8 meter.

quote:
'Mondkapjes werken niet' was het mantra toen Rutte alle mondkapjes naar het buitenland had laten exporteren en domweg vergeten was na te denken over productiecapaciteit. Testen was ook niet belangrijk, want Bruins was er nog niet aan toegekomen en Van Rijn wilde vooral de goden van de farmaceutische industrie niet ontrieven door met zijn vuist op tafel te slaan.
Waar is gezegd dat testen niet werkt? En waaruit kun je opmaken dat Van Rijn de 'goden van de farmaceutische industrie' wilde ontzien?

quote:
Maar fouten mogen niet toegegeven worden anders geeft je de kartelmedia niet de kans om ze te verzwijgen.
De kartelmedia? Zo kun je de NOS misschien noemen. Maar er is genoeg vrije kritische journalistiek in Nederland. Die ook bericht hebben over het gebrek aan mondkapjes.

quote:
Wat al helemaal niet kan is toegeven dat de oppositie een punt heeft. Ook links niet, Ollongren moet en zal haar poot stijf houden. Mondkapjes van iemand die naar FvD is gestapt mogen niet aangeboden zijn, en vervolgens deugen ze niet.
En hoe weet je dat de overheid geen FVD spul wil? Of zijn de kapjes uit de Baudetshow gewoon niet goed genoeg?

quote:
Wilders is er in het begin hard ingevlogen en doet dat nu voor de tweede keer, maar verder stelt de oppositie en ook de PVV zich constructief op. Afwimpelen, afwimpelen, draaien, beloven en belofte niet nakomen, er moet en zal politieke munt uit de crisis geslagen moeten worden door de coalitie.
De oppositie probeert er net zo goed politieke munt uit te slaan. En dan zie ik bij Rutte nog iemand die serieus bezig is en zijn dossierkennis op orde heeft. Terwijl Baudet en Wilders vooral via simpele voorstellen en oneliners het debat proberen te winnen.

quote:
Een paar honderd doden en faillissementen meer nemen we dan maar voor lief.
Tja, dat is ook geen nieuws. Deze maatregelen hebben zware economische effecten.
pi_193244530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de coronacrisis omdat Baudet zich constructiever opstelt en zijn bijdragen een veel breder spectrum aan ideeen omvatten. In het algemeen heb ik helemaal niks met de PVV, anti-intellectueel, populistisch, oppervlakkig, Wilders blijft toch zo'n VVD-patjepeeer, zo'n laaggeletterde borrelpraathogeropgeleide. Ik vind ook dat hij met zijn stijl en taalgebruik de fatsoenlijke goed geintegreerde Nederlandse moslims geen recht doet.
De simpele volkse taal van Geert Wilders tegenover de borrelpraat van corpsbal Baudet.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 19:05:40 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193244539
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ach, het is een populist. Dan hoeft consistent beleid voorstaan niet. Ook niet binnen je partij.
Partij? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193244645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het hele idee van een lockdown is nou juist dat je na een tijdje een draai van 180 graden kunt maken: Eerst ga je in lockdown, dan ga je uit lockdown. Die 'draai' lag altijd al in de planning.
Een paar weekjes alles op slot en daarna weer vol aan de festivals ja? Dat was het Grote Alternatief?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193244734
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Een paar weekjes alles op slot en daarna weer vol aan de festivals ja? Dat was het Grote Alternatief?
Een paar weken is idioot kort. Mensen moeten besmet worden, symptomen krijgen (incubatietijd) en dan nog moet het zo ernstig worden dat iemand in het ziekenhuis komt en op de IC belandt.

Overigens zei Baudet er in het begin ook niet bij dat zijn strengere lockdown slechts een paar weken mocht duren.
pi_193244741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De simpele volkse taal van Geert Wilders tegenover de borrelpraat van corpsbal Baudet.
Maar inhoudelijk natuurlijk gewoon lood om oud ijzer. Al zou je kunnen zeggen dat Wilders iets oprechter lijkt als strijder tegen antisemitisme.
pi_193244893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:17 schreef luxerobots het volgende:
Een paar weken is idioot kort. Mensen moeten besmet worden, symptomen krijgen (incubatietijd) en dan nog moet het zo ernstig worden dat iemand in het ziekenhuis komt en op de IC belandt.

Overigens zei Baudet er in het begin ook niet bij dat zijn strengere lockdown slechts een paar weken mocht duren.
Als iedereen in een totale lockdown zit, worden er natuurlijk maar weinig mensen besmet. Dat is ook het hele issue waarom je na zo'n korte (en of dat nou een paar weken of hooguit twee maanden zijn laat ik aan Baudet - maar meer dan twee maanden zou ik toch niet als kort willen kwalificeren) lockdown niet meteen 180 graden kán draaien.

Het toenmalige alternatief van Baudet was overigens:

quote:
In dat - alternatieve - scenario blijven de scholen, bedrijven, restaurants, cafés, discotheken, enzovoorts voorlopig gesloten. Daarnaast worden mensen uit niet-essentiële sectoren verplicht thuis te blijven. Mensen moeten uiteraard boodschappen kunnen doen en krijgen hier ontheffing voor, zoals in Italië. Voor de rest blijft het sociaal verkeer in zijn geheel beperkt, waardoor de kans kleiner wordt dat het virus zich verspreidt.
Is dat nu wezenlijk zo heel erg veel anders dan de lockdown die we hebben gehad? Op wat semantische invullingen van verplichten of dwingend aanbevelen na komt het grosso modo op precies hetzelfde neer.

Nu kan je best redetwisten of 1,5 meter of 1,0 meter of 6 feet of 2 meter afstand houden de juiste afstand is. Maar frankly, nobody gives a damn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193244947
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:27 schreef nostra het volgende:
Als iedereen in een totale lockdown zit, worden er natuurlijk maar weinig mensen besmet. Dat is ook het hele issue waarom je na zo'n korte (en of dat nou een paar weken of hooguit twee maanden zijn laat ik aan Baudet - maar meer dan twee maanden zou ik toch niet als kort willen kwalificeren) lockdown niet meteen 180 graden kán draaien.
Ik durf de stelling wel aan dat je binnen twee weken, of maximaal drie weken, geen effectieve lockdown kunt krijgen.

Juist door de incubatietijd en de tijd die het kost om zware symptomen te ontwikkelen.

Dan verplaats je dus vooral de piek.
pi_193245034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Als iedereen in een totale lockdown zit, worden er natuurlijk maar weinig mensen besmet. Dat is ook het hele issue waarom je na zo'n korte (en of dat nou een paar weken of hooguit twee maanden zijn laat ik aan Baudet - maar meer dan twee maanden zou ik toch niet als kort willen kwalificeren) lockdown niet meteen 180 graden kán draaien.

Het toenmalige alternatief van Baudet was overigens:
[..]

Is dat nu wezenlijk zo heel erg veel anders dan de lockdown die we hebben gehad? Op wat semantische invullingen van verplichten of dwingend aanbevelen na komt het grosso modo op precies hetzelfde neer.

Nu kan je best redetwisten of 1,5 meter of 1,0 meter of 6 feet of 2 meter afstand houden de juiste afstand is. Maar frankly, nobody gives a damn.
Het lijkt op het Franse of Italiaanse model. Een stuk beperkender maar ik heb niet het idee dat het effectiever is...
pi_193245103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:27 schreef nostra het volgende:
Het toenmalige alternatief van Baudet was overigens:

quote:
In dat - alternatieve - scenario blijven de scholen, bedrijven, restaurants, cafés, discotheken, enzovoorts voorlopig gesloten. Daarnaast worden mensen uit niet-essentiële sectoren verplicht thuis te blijven. Mensen moeten uiteraard boodschappen kunnen doen en krijgen hier ontheffing voor, zoals in Italië. Voor de rest blijft het sociaal verkeer in zijn geheel beperkt, waardoor de kans kleiner wordt dat het virus zich verspreidt.
Is dat nu wezenlijk zo heel erg veel anders dan de lockdown die we hebben gehad? Op wat semantische invullingen van verplichten of dwingend aanbevelen na komt het grosso modo op precies hetzelfde neer.

Nu kan je best redetwisten of 1,5 meter of 1,0 meter of 6 feet of 2 meter afstand houden de juiste afstand is. Maar frankly, nobody gives a damn.
Zo veel verschilt het ook niet. Zelfs in Zweden was er een soort van lockdown. De cafés waren dan wel open, maar het was er enorm rustig.

Toch ben ik wel blij dat hier veel nog open was, kon je bijvoorbeeld nog gewoon een regenpak kopen en je fiets laten repareren.
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:41:17 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193245149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:21 schreef heywoodu het volgende:
Wilders is oppositie, en Wilders' hele bestaan is niet veel anders dan tegen het beleid aan schoppen, wat dat dan ook moge zijn.
Dit idd.

2 maanden geleden jengelen dat de lockdown niet snel en zwaar genoeg kwam en nu jengelen dat het sneller opgeheven moet worden.

Als ze per vandaag alles weer open hadden willen gooien en terug naar 15 maart dan had hij LOCKDOWN geschreeuwd.

Het is goddomme net een goedkope rip-off van de Tegenpartij, maakt niet uit wat de regering wil, hij is er tegen en roept het tegenovergestelde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193245158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo veel verschilt het ook niet. Zelfs in Zweden was er een soort van lockdown. De cafés waren dan wel open, maar het was er enorm rustig.

Toch ben ik wel blij dat hier veel nog open was, kon je bijvoorbeeld nog gewoon een regenpak kopen en je fiets laten repareren.
Ja. En mensen die niet meer konden werken (horecamedewerkers bijvoorbeeld) konden hun tijd nuttig besteden door nu eindelijk de klusjes in huis te doen die nodig waren. Ik heb ook een verhaal gelezen over een Italiaan die midden in een verbouwing zat, gas en water waren afgesloten, en toen kwam de lockdown. Daar word je niet vrolijk van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193245182
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:35 schreef KareldeStoute het volgende:
Het lijkt op het Franse of Italiaanse model. Een stuk beperkender maar ik heb niet het idee dat het effectiever is...
Helemaal niet als de doelstelling, zoals Baudet toentertijd schreef, is om het niet-overschrijden van de IC-capaciteit te borgen. Dat is in Nederland gewoon gelukt. Ja, met heel veel inspanningen van zorgpersoneel en met de hakken over de sloot - maar het is gelukt. Dus voor het behalen van dat doel zit er ook geen discrepantie tussen de beoogde aanpak en de feitelijk uitgevoerde.

Verder is het gedrag van Baudet natuurlijk vooral reactief. Je pakt achteraf wat beslissingsmomenten die beter hadden kunnen of moeten uitpakken en die licht je dan uit. Als je één ding zeker weet in een crisis als deze is dat die momenten er altijd zullen zijn. In een parlementaire democratie, in een dictatuur, met een liberaal parlement of een socialistisch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193245229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Helemaal niet als de doelstelling, zoals Baudet toentertijd schreef, is om het niet-overschrijden van de IC-capaciteit te borgen. Dat is in Nederland gewoon gelukt. Ja, met heel veel inspanningen van zorgpersoneel en met de hakken over de sloot - maar het is gelukt. Dus voor het behalen van dat doel zit er ook geen discrepantie tussen de beoogde aanpak en de feitelijk uitgevoerde.

Verder is het gedrag van Baudet natuurlijk vooral reactief. Je pakt achteraf wat beslissingsmomenten die beter hadden kunnen of moeten uitpakken en die licht je dan uit. Als je één ding zeker weet in een crisis als deze is dat die momenten er altijd zullen zijn. In een parlementaire democratie, in een dictatuur, met een liberaal parlement of een socialistisch.
Ach ja, gelukkig blijft de achterban het als zoete koek slikken. Voor Baudet dus een prima keuze.
pi_193245536
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dank voor de toelichting. Voor een buitenstaander zijn de inhoudelijke verschillen tussen beide partijen namelijk zeer klein en vissen ze ook nadrukkelijk in dezelfde vijver.
Ik ben ook een buitenstaander maar zie gewoon dat die verschillen helemaal niet klein zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als er geen vaccin komt kan groepsimmuniteit nog steeds een rol gaan spelen.

Groepsimmuniteit was ook geen doel op zich. Het was onderdeel van de strategie om het virus maximaal te controleren en ouderen te beschermen. Dit omdat niets doen geen keuze was, en het hele virus stoppen ook niet kan.
[..]

In een ideale situatie was de IC al flink uitgebreid en hadden we een enorme voorraad beschermingsmateriaal gehad. Hadden we carnaval geannuleerd en al flink wat 'social distance' maatregelen ingevoerd.

Punt is dat we allemaal overvallen zijn door het virus.
Ja, en toen hadden we nog 4 maanden.

quote:
Vergelijkbare westerse landen als België, Frankrijk, Spanje, Italië, Groot-Brittanië en de Verenigde Staten hebben het ook zeker niet beter gedaan. Terwijl Groot-Brittanië, door haar gunstige ligging als eiland nog in het voordeel was ook.
Heel veel Westerse landen wel, en bovendien is de Westerse ziekt van regeren op de vierkante milimeter geen excuus. Groot-Brittanie had als voordeel dat het makkelijk zijn grenzen dicht had kunnen gooien, maar heeft dat niet gedaan. Nederland had ook de grenzen dicht kunnen gooien, maar het idee alleen deed Jetten en Rutte zich verslikken, dat is een ideologische belemmaring die niks met corona te maken heeft.

quote:
Niemand heeft van te voren gepleit voor zware economische ingrijpende maatregelen. Niemand durfde zijn handen er aan te branden. Want het mag wel duidelijk zijn dat de maatregelen werken, maar ook een enorme economische tol eisen.
Precies, gebrek aan leiderschap, gebrek aan visie, inzicht, durf, doortastendheid.

quote:
Waar is gezegd dat testen niet werkt? En waaruit kun je opmaken dat Van Rijn de 'goden van de farmaceutische industrie' wilde ontzien?
Eerst moest FTM er aan te past komen om Van Rijn eraan te herinneren dat Roch testvloeistof maakt, toen ging hij in overleg en bellen en nog maar eens bellen en dat duurde weken en uiteindelijk moest de oppositie zeuren om het vorderen en moest er vandalisme aan te pas komen voordat Roche meewerkte.

quote:
De kartelmedia? Zo kun je de NOS misschien noemen. Maar er is genoeg vrije kritische journalistiek in Nederland. Die ook bericht hebben over het gebrek aan mondkapjes.
Het gros van die media zijn niet vrij en al helemaal niet kritisch.

quote:
En hoe weet je dat de overheid geen FVD spul wil? Of zijn de kapjes uit de Baudetshow gewoon niet goed genoeg?
Dat kan, maar andere partijen mondkapjes hadden ook gebreken. Bovendien werd er eerst over gedraaid en gemierd door Van Rijn en was ook zijn uitspraak waar uit afgeleid kon worden dat ze niet goed waren nogal ontwijkend gedaan. Als het kabinet het enthousiast in ontvangst had genomen om vervolgens teleurgesteld te zijn dat ze niet goed genoeg waren had ik de intentie van het kabinet geloofd.

quote:
De oppositie probeert er net zo goed politieke munt uit te slaan. En dan zie ik bij Rutte nog iemand die serieus bezig is en zijn dossierkennis op orde heeft.
Hij lult zich er inderdaad makkelijk onderuit. Je zult van mij niet horen dat Rutte geen behendig politicus en populist is.

quote:
Terwijl Baudet en Wilders vooral via simpele voorstellen en oneliners het debat proberen te winnen.
Wat Baudet zegt blijkt keer op keer te ingewikkeld voor menigeen hier en bij de media. Vervolgens wordt er dan iets zodanig uit zijn context gelicht dat er niet meer dan een oneliner overblijft, waarop men dan massaal los gaat.
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Een paar weekjes alles op slot en daarna weer vol aan de festivals ja? Dat was het Grote Alternatief?
Het is ondanks voortschrijdend inzicht in corona nog steeds vrij simpel. Als je eerder in lockdown gaat kun je er eerder uit. Als je eerder in lockdown gaat ga je er met minder besmettingen in, en kun je er dus ook na kortere tijd uit.

Dus met de snelle lockdown was de draai van 180 graden die Rutte nu maakt veel eerder gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193245652
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:27 schreef nostra het volgende:

Nu kan je best redetwisten of 1,5 meter of 1,0 meter of 6 feet of 2 meter afstand houden de juiste afstand is. Maar frankly, nobody gives a damn.
Voor de horeca maakt dat heel veel uit, veel meer dan 33% omzet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193245796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Heel veel Westerse landen wel, en bovendien is de Westerse ziekt van regeren op de vierkante milimeter geen excuus. Groot-Brittanie had als voordeel dat het makkelijk zijn grenzen dicht had kunnen gooien, maar heeft dat niet gedaan. Nederland had ook de grenzen dicht kunnen gooien, maar het idee alleen deed Jetten en Rutte zich verslikken, dat is een ideologische belemmaring die niks met corona te maken heeft.
Grenzen dicht is makkelijker gezegd dan gedaan. Moet je maar eens kijken hoeveel kilometer grens Nederland heeft en om hoeveel wegen dat gaat. Bovendien waren omringende landen in ongeveer even gelijke mate geïnfecteerd. We hadden er alleen mee opgeschoten als we dat heel vroeg hadden gedaan, op het moment dat de noodzaak en het draagvlak er nog niet was.

quote:
Precies, gebrek aan leiderschap, gebrek aan visie, inzicht, durf, doortastendheid.
Ook een gebrek bij Baudet dus.

quote:
Het gros van die media zijn niet vrij en al helemaal niet kritisch.
Niet vrij? Je bedoelt dat kritische journalisten net als China de cel in belanden?

quote:
Dat kan, maar andere partijen mondkapjes hadden ook gebreken.
Dat is geen argument.

quote:
Bovendien werd er eerst over gedraaid en gemierd door Van Rijn en was ook zijn uitspraak waar uit afgeleid kon worden dat ze niet goed waren nogal ontwijkend gedaan. Als het kabinet het enthousiast in ontvangst had genomen om vervolgens teleurgesteld te zijn dat ze niet goed genoeg waren had ik de intentie van het kabinet geloofd.
De Jonge gaf nog een compliment aan Baudet toen hij tijdens het debat met een briefje met contactgegevens kwam. Achteraf bleek het nutteloos.

quote:
Wat Baudet zegt blijkt keer op keer te ingewikkeld voor menigeen hier en bij de media. Vervolgens wordt er dan iets zodanig uit zijn context gelicht dat er niet meer dan een oneliner overblijft, waarop men dan massaal los gaat.
Meen je dit? Dit moet je vast kunnen staven met fantastische voorbeelden.
pi_193245825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is ondanks voortschrijdend inzicht in corona nog steeds vrij simpel. Als je eerder in lockdown gaat kun je er eerder uit.
Baudet heeft ook niet eerder gevraagd om een lockdown. Het is wijsheid achteraf.
pi_193245851
Het verschil tussen "totale lockdown" en intelligente lockdown is achteraf niet zo groot. Bij totale lockdown mag je eigenlijk niet naar buiten. En in de toespraak van recente Geert zegt ie zelf dat het buiten veiliger is dan binnen. Welnu: met de kennis van nu (en toen, dat maakt bij Geert niks uit) was dus de intelligente lockdown uit de koker van Mark eigenlijk veiliger dan de totale lockdown. Wat verder frappant is dat bij de oude Geert (van 8 weken terug) ineens de andere Europese landen met hun zgn totale lockdown zulke goede voorbeelden waren voor "ons Nederland". Eigenlijk pleitte de oude Geert er dus eigenlijk voor een gemeenschappelijk EU-beleid. Dat wijkt nogal af van de "nog oudere Geert" van vóór de Corona-crisis, die weer gelijk is aan de recente Geert, omdat de recente Geert weer van mening is dat we niet automatisch de 1,50 meter maatschappij moeten koesteren omdat "anderen dat ook doen". Enfin: Geert heeft het makkelijk. Je kunt met 50% van de kennis (of 0%) 100% van de bakken stront over iemand heen gooien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193246124
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:21 schreef heywoodu het volgende:
Wilders is oppositie, en Wilders' hele bestaan is niet veel anders dan tegen het beleid aan schoppen, wat dat dan ook moge zijn.
(y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:23:08 #52
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193246226
De Wildersfans zijn zelf Wilders niet. Waarom vraag je het aan de fans :)
pi_193246460
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:23 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
De Wildersfans zijn zelf Wilders niet. Waarom vraag je het aan de fans :)
Ik vind Wilders an sich niet zo'n probleem. Er zijn genoeg gekken in Nederland. Wat me wel zorgen baart is dat zulke schreeuw-draai-konten toch nog een zodanig hoog stemmenaantal weten binnen te slepen dat het weer moeilijk wordt om binnen de democratische partijen een coalitie te vormen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193246461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Grenzen dicht is makkelijker gezegd dan gedaan. Moet je maar eens kijken hoeveel kilometer grens Nederland heeft en om hoeveel wegen dat gaat.
Het gaat niet om het afsluiten van de grenzen voor guerillero's of terroristen of zo. Je verbiedt het overschrijden van de grens gewoon en je geeft buitenlanders een boete. Inzake een epidemie is hermetische afsluiting niet van belang, het gaat om het terugdringen van contactmoment.

quote:
Bovendien waren omringende landen in ongeveer even gelijke mate geïnfecteerd. We hadden er alleen mee opgeschoten als we dat heel vroeg hadden gedaan, op het moment dat de noodzaak en het draagvlak er nog niet was.
Zo laat de populist zich kennen. Bij leiderschap daarentegen creeer je draagvlak als dat nodig is.

quote:
Ook een gebrek bij Baudet dus.
Hij was niet in de positie, maar hij was tenminste niet zo afwachten en verschuilend.

quote:
Niet vrij? Je bedoelt dat kritische journalisten net als China de cel in belanden?
Nee, maar ze hebben ook een eigenaar en doorgaans dezelfde. Ze hebben hun belangetjes bij gunsten van de macht, zoals een primeur of een interview en dan is er ook nog de EU die maar niet wil zeggen hoeveel journalisten ze voor hoeveel geld feteren.

quote:
Dat is geen argument.
[..]

De Jonge gaf nog een compliment aan Baudet toen hij tijdens het debat met een briefje met contactgegevens kwam. Achteraf bleek het nutteloos.
Daarvoor in het debat schamperde hij nog. Feit is dat de inkoopdienst niet in contact was met de aanbieder en er eerst nog even gemierd moest worden voordat ze uiteindelijk die partij gingen testen. Dan zie ik geen nationale eenheid maar het bij voorbaat al niet willen toegeven dat het centrum inkoop slecht functioneert en niet willen dat het FvD wat bijdraagt.

quote:
Meen je dit? Dit moet je vast kunnen staven met fantastische voorbeelden.
Zijn verhaal over de EU was te ingewikkeld voor Buitenhof presentatrice Righton waardoor ze hem per ongeluk verkeerd citeerde. Zijn verhaal over het negeren van de machtenscheiding door de rechterlijke macht kreeg inhoudelijk uiteindelijk best veel bijval uit deskundige kringen, maar moest worden weergegeven als dat hij rechters wilde laten gehoorzamen. Over CETA had hij ook een uitstekend en doorwrocht verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193246497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het verschil tussen "totale lockdown" en intelligente lockdown is achteraf niet zo groot. Bij totale lockdown mag je eigenlijk niet naar buiten. En in de toespraak van recente Geert zegt ie zelf dat het buiten veiliger is dan binnen. Welnu: met de kennis van nu (en toen, dat maakt bij Geert niks uit) was dus de intelligente lockdown uit de koker van Mark eigenlijk veiliger dan de totale lockdown.
Nee, je snapt het niet.

quote:
Wat verder frappant is dat bij de oude Geert (van 8 weken terug) ineens de andere Europese landen met hun zgn totale lockdown zulke goede voorbeelden waren voor "ons Nederland". Eigenlijk pleitte de oude Geert er dus eigenlijk voor een gemeenschappelijk EU-beleid.
Zie je nou zelf niet dat dit onzin is en dat je wanhopig aan het zoeken bent?

quote:
Dat wijkt nogal af van de "nog oudere Geert" van vóór de Corona-crisis, die weer gelijk is aan de recente Geert, omdat de recente Geert weer van mening is dat we niet automatisch de 1,50 meter maatschappij moeten koesteren omdat "anderen dat ook doen". Enfin: Geert heeft het makkelijk. Je kunt met 50% van de kennis (of 0%) 100% van de bakken stront over iemand heen gooien.
Jij bent wel erg gevoelig voor de gladde praatjes van Rutte. Totaal weerloos propagandaslachtoffer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:42:39 #56
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193246527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vind Wilders an sich niet zo'n probleem. Er zijn genoeg gekken in Nederland. Wat me wel zorgen baart is dat zulke schreeuw-draai-konten toch nog een zodanig hoog stemmenaantal weten binnen te slepen dat het weer moeilijk wordt om binnen de democratische partijen een coalitie te vormen.
Noem mij een politicus in Nederland die bij een van de grote partijen hoort die geen draaikont is.
pi_193246600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet.
[..]

Zie je nou zelf niet dat dit onzin is en dat je wanhopig aan het zoeken bent?
[..]

Jij bent wel erg gevoelig voor de gladde praatjes van Rutte. Totaal weerloos propagandaslachtoffer.
a) Wat snap ik niet?

b) Waar ben ik wanhopig?

c) Ik heb nog nooit op de VVD gestemd. Welke gladde praatjes heeft Mark? Uiteindelijk kan hij niet (itt Geert) volstaan met praatjes. Hij moet beslissingen nemen. Volgens de Geert van 8 weken terug hadden deze beslissingen tot honderdduizenden doden moeten leiden.
En de recente Geert zegt: Dankzij het voorbeeldige gedrag van de Nederlanders is het virus ingedamd. Maar dat is toch gewoon gedrag dat 100% is opgedragen door Mark. Waarom krijgen de Nederlanders credits van Geert voor voorbeeldig gedrag, terwijl Rutte een nietsnut is, terwijl het gedrag der Nederlanders juist uit de koker van Mark komt??
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193246644
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:42 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Noem mij een politicus in Nederland die bij een van de grote partijen hoort die geen draaikont is.
Nou ja, er zijn altijd gradaties natuurlijk. Maar wat Geert presteert mbt de Corona-aanpak tart ieders voorstellingsvermogen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193246664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om het afsluiten van de grenzen voor guerillero's of terroristen of zo. Je verbiedt het overschrijden van de grens gewoon en je geeft buitenlanders een boete. Inzake een epidemie is hermetische afsluiting niet van belang, het gaat om het terugdringen van contactmoment.
Gewoon verbieden dat mensen de grens overschrijden. Dat gaat dus om het controleren van duizenden kilometers grens. Kost veel, win je qua virusverspreiding maar weinig mee, vooral als daar contactmomenten bij komen omdat mensen ook echt tegengehouden moeten worden.

quote:
Zo laat de populist zich kennen. Bij leiderschap daarentegen creeer je draagvlak als dat nodig is.
Voor en tijdens carnaval was niemand met het virus bezig. Veel succes met draagvlak creëren.

quote:
Dan zie ik geen nationale eenheid maar het bij voorbaat al niet willen toegeven dat het centrum inkoop slecht functioneert en niet willen dat het FvD wat bijdraagt.
Dit is feitenloos gemekker. Aannemelijker is dat Baudet gewoon even wilde scoren, maar met een louche ondernemer aan kwam kakken.

quote:
Zijn verhaal over het negeren van de machtenscheiding door de rechterlijke macht kreeg inhoudelijk uiteindelijk best veel bijval uit deskundige kringen,
Nee.
pi_193246971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..] Je verbiedt het overschrijden van de grens gewoon....
Dat zou dus een probleem zijn geweest met die IC-patienten waar in Nederland geen ruimte was en die dus naar een andere EU-lidstaat (in dit geval Duitsland) moesten.
Of je moet natuurlijk hopen dat Duitsland niet hetzelfde zou doen als Nederland. Want het kan natuurlijk zijn dat je als Geert het wél prima vindt dat de Nederlandse patienten elders binnen de EU worden verzorgd, maar dat je voor je zelf alles dicht wil houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 22-05-2020 08:06:47 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193247257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat zou dus een probleem zijn geweest met die IC-patienten waar in Nederland geen ruimte was en die dus naar een andere EU-lidstaat (in dit geval Duitsland) moesten.
Of je moet natuurlijk hopen dat Duitsland niet hetzelfde zou doen als Nederland. Want het kan natuurlijk zijn dat je als Geert het wél prima vindt dat de Nederlandse patienten elders binnen de EU worden verzorgt, maar dat je voor je zelf alles dicht wil houden.
Baudet wilde met een privévliegtuig en smeergeld tests kopen. Zou Duitsland ons dan nog steeds willen helpen?
pi_193252267
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet wilde met een privévliegtuig en smeergeld tests kopen. Zou Duitsland ons dan nog steeds willen helpen?
Hieruit blijkt de korte termijn visie van de Nexit-fans. Pas wanneer je "Nexit" in gang zet kom je tot de ontdekking welke rampzalige gevolgen dit heeft. Vandaar ook dat Brexit jaren heeft geduurd. En nog duurt...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193260376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wilders en Agema voeren echter al ruim 15 jaar een consistent beleid.
Nee.
pi_193271706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wilders en Agema voeren echter al ruim 15 jaar een consistent beleid.
Wat dacht je van 65 blijft 65 tot een kwartier na de stembussluiting bij de verkiezingen?
Of bedoel je dat ze consistent zijn in hun inconsistentie. Dan heb je een punt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193276974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat zou dus een probleem zijn geweest met die IC-patienten waar in Nederland geen ruimte was en die dus naar een andere EU-lidstaat (in dit geval Duitsland) moesten.
Of je moet natuurlijk hopen dat Duitsland niet hetzelfde zou doen als Nederland. Want het kan natuurlijk zijn dat je als Geert het wél prima vindt dat de Nederlandse patienten elders binnen de EU worden verzorgd, maar dat je voor je zelf alles dicht wil houden.
To be fair, Weltschmerz heeft hier gewoon gelijk. Je hoeft ook niet elke meter af te grendelen maar weet als je met een niet NL-kenteken voorbij rijdt, je een goed verhaal moet hebben of je krijgt een gigantische boete. België heeft zoiets min of meer op eenzelfde manier ingeregeld.

Zo kan je al beter reguleren, weinig dagjesmens-duitsers die 'm nog ff doortrekken naar Zeeland als ze weten dat ze er niet mogen zijn. Tuurlijk zullen er best een paar nog zijn die hier iets op verzinnen, maar de grote aantallen komen niet meer.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193300038
De escape van Wilders inzake deze 180-graden-draai is natuurlijk dat ie beweert dat een eerdere lockdown korter had kunnen zijn, waardoor de lockdown ook eerder opgeheven had kunnen worden. "Had kunnen..." inderdaad.
Echter: Als Geert het in januari en februari al wist dat het virus veel ernstiger was dan het RIVM en de overheid had beweerd had hij toch ook "Zijn Limburg" en "Zijn Brabant" kunnen oproepen voor een particuliere lockdown. Wat bedoel ik daarmee? Je hoeft niet te wachten op een decreet van die linkse Haagse elite om op individueel niveau al vast een lockdown te organiseren.
Wat we nu zien is dat de Covid-gebieden de Carnavalsgebieden zijn. Alles wat boven de rivieren donkerrood is, behoort tot de bijbelbelt.
Hieronder kunnen we zien hoe het "Gebied van Wilders" (Brabant en Limburg) ontvankelijk is voor een rigoureuze lockdown.
Zie hier het Wilders-volk dat de Haagse elite kapittelt dat "ze" eerder een lockdown had moeten aankondigen omdat "iedereen toch al lang wist" hoe ernstig het Corona virus was....


[img]
[/img]

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193331910
Wat Wilders, Baudet en ook een beetje Marijnissen aanhaalt is dat onze regering te laat is geweest met acteren. Daar geef ik ze gelijk in. De wereld heeft het corona virus zwaar onderschat. Het virus zou Nederland niet bereiken, we waren er klaar voor en het virus had hier geen schijn van kans.

In mijn opinie had onze regering meteen de grenzen moeten sluiten op het moment dat ergens in een vreemd land een epidemie uitbreekt. Onze burgers worden daar op locatie verzorgd en gehuisvest. En onze burgers mogen pas terugkomen als de medici, virologen en wetenschappers er 100% zeker van zijn dat zij schoon zijn van virussen en indien nodig ingeënt zijn. De risico's blijkt nu veel te groot om burgers terug te halen. Wij kunnen een virus als corona helemaal niet aan en dit heeft nu enorme economische gevolgen.

Gooi je de grenzen eerder op slot, dan had je het virus beter kunnen controleren, nu was het roeien met de riemen die je hebt tegen een virus die we helemaal niet kennen. Verre van geweldig gedaan.
pi_193331958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

a) Wat snap ik niet?

b) Waar ben ik wanhopig?

c) Ik heb nog nooit op de VVD gestemd. Welke gladde praatjes heeft Mark? Uiteindelijk kan hij niet (itt Geert) volstaan met praatjes. Hij moet beslissingen nemen. Volgens de Geert van 8 weken terug hadden deze beslissingen tot honderdduizenden doden moeten leiden.
En de recente Geert zegt: Dankzij het voorbeeldige gedrag van de Nederlanders is het virus ingedamd. Maar dat is toch gewoon gedrag dat 100% is opgedragen door Mark. Waarom krijgen de Nederlanders credits van Geert voor voorbeeldig gedrag, terwijl Rutte een nietsnut is, terwijl het gedrag der Nederlanders juist uit de koker van Mark komt??
Deze wijsheid kwam niet bij Wilders weg, hij heeft deze wijsheid overgenomen van een viroloog die bij het RIVM werkt. de zogenoemde groepsimmuniteit waarvan 70% geïnfecteerd moest worden en een paar procent daarvan overlijdt. Deze vrouw vertelde dit zonder tranen en emoties dat dit het risico was.

Nu weten we dat groepsimmuniteit niet werkt want er is maar 5% geïnfecteerd en dus hebben we veel minder doden. Dat is geloof ik de reden waarom Rutte zijn strategie heeft veranderd van groepsimmuniteit naar de intelligente lockdown.
  woensdag 27 mei 2020 @ 04:38:35 #69
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193332441
Wilders is een hysterische politicus. Als hij MP zou zijn, was het land al lang in chaos vervallen. Deze man kan je echt niet meer serieus nemen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193334614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:37 schreef MakkieR het volgende:
Wat Wilders, Baudet en ook een beetje Marijnissen aanhaalt is dat onze regering te laat is geweest met acteren. Daar geef ik ze gelijk in. De wereld heeft het corona virus zwaar onderschat. Het virus zou Nederland niet bereiken, we waren er klaar voor en het virus had hier geen schijn van kans.

In mijn opinie had onze regering meteen de grenzen moeten sluiten op het moment dat ergens in een vreemd land een epidemie uitbreekt. Onze burgers worden daar op locatie verzorgd en gehuisvest. En onze burgers mogen pas terugkomen als de medici, virologen en wetenschappers er 100% zeker van zijn dat zij schoon zijn van virussen en indien nodig ingeënt zijn. De risico's blijkt nu veel te groot om burgers terug te halen. Wij kunnen een virus als corona helemaal niet aan en dit heeft nu enorme economische gevolgen.

Gooi je de grenzen eerder op slot, dan had je het virus beter kunnen controleren, nu was het roeien met de riemen die je hebt tegen een virus die we helemaal niet kennen. Verre van geweldig gedaan.
Allemaal waar hoor qua grenzen, maar tis wel een hoop achteraf wijsheid. Met de Mexicaanse griep kocht Klink miljoenen vaccinaties in die daarna de kliko inkonden. Met Sars en Ebola, of Zika in Brazilië, was hier juist geen enkel gevaar. Zo gek is t dan niet dat men een houding had van dat het wel zal loslopen.

Als je vanwege wat hoestende Chinezen in januari de grenzen had dichtgedaan, carnaval alvast verbood en mensen ook hun wintersport ontnam had iedereen - Wilders en Baudet voorop - Rutte voor gek verklaard en was het land helemaal te klein geweest.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193334676
Zeker dat ik voor Wilders of Baudet gaat. Slechter kan het toch niet.

Immigratiebeleid is een zooitje, en wat de politiek doet kwa handhaving van de nieuwe Nederlanders is te passief en gaat steeds meer uit de hand lopen.

Het tekort aan woningen word niets aan gedaan, en zal onder VVD ook zeker niet beter worden denk ik.

Europa is sowieso kut en gaat ons op de lange termijn alleen maar meer geld kosten en er zal ons ook steeds meer vrijheid en privacy ontnomen worden.

De VVD is er eigenlijk alleen voor de rijken en de bedrijven. Waarom zou ik daar in godsnaam op gaan stemmen.
pi_193334710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:10 schreef Redbullkid het volgende:
Zeker dat ik voor Wilders of Baudet gaat. Slechter kan het toch niet.

Immigratiebeleid is een zooitje, en wat de politiek doet kwa handhaving van de nieuwe Nederlanders is te passief en gaat steeds meer uit de hand lopen.

Het tekort aan woningen word niets aan gedaan, en zal onder VVD ook zeker niet beter worden denk ik.

Europa is sowieso kut en gaat ons op de lange termijn alleen maar meer geld kosten en er zal ons ook steeds meer vrijheid en privacy ontnomen worden.

De VVD is er eigenlijk alleen voor de rijken en de bedrijven. Waarom zou ik daar in godsnaam op gaan stemmen.
En je denkt dat extreme clubs als PVV of FvD wel structurele oplossingen hebben om jouw woede wat te beperken?
pi_193334796
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:04 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Allemaal waar hoor qua grenzen, maar tis wel een hoop achteraf wijsheid. Met de Mexicaanse griep kocht Klink miljoenen vaccinaties in die daarna de kliko inkonden. Met Sars en Ebola, of Zika in Brazilië, was hier juist geen enkel gevaar. Zo gek is t dan niet dat men een houding had van dat het wel zal loslopen.

Als je vanwege wat hoestende Chinezen in januari de grenzen had dichtgedaan, carnaval alvast verbood en mensen ook hun wintersport ontnam had iedereen - Wilders en Baudet voorop - Rutte voor gek verklaard en was het land helemaal te klein geweest.
Ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt. Dit is inderdaad wijsheid achteraf, als je het bekijkt vanuit het punt corona en China. Maar het is ook een wijsheid die je kunt gebruiken bij een volgende uitbraak. En wat ik ook probeer te zeggen is dat je de grenzen van dat land sluit, niet onze grenzen met andere landen. Dus laten we zeggen in Spanje breekt een virus uit. Dan moet Nederland direct zijn grenzen sluiten met dat land Spanje en het liefst de rest van de wereld doet dit ook. De grenzen zijn gewoon open met andere landen maar je houdt Spanje zolang het virus heerst in quarantaine. ( Als er landen zijn die de grens niet sluit richting Spanje, dan zijn die landen ook gesloten voor Nederland )
Onze burgers mogen niet Spanje verlaten en Nederland zorgt een goede huisvesting voor de Nederlandse burgers die in Spanje vast zitten. Huur een hotel complex of gebruik de ambassade. Dan stuur je de medische specialisten naar de Nederlandse accommodatie in Spanje en die gaan dan bepalen wanneer je weer terug mag komen naar Nederland.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 11:21:18 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193334801
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En je denkt dat extreme clubs als PVV of FvD wel structurele oplossingen hebben om jouw woede wat te beperken?
Deze post heeft mij ervan overtuigd dat ik op FvD moet stemmen, dank.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193334817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Deze post heeft mij ervan overtuigd dat ik op FvD moet stemmen, dank.
Dat moet je dan ook helemaal zelf weten, beste Nattekat. Dat is het mooie aan vrije verkiezingen: je mag zelf bepalen op wie en wat je stemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193334849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Deze post heeft mij ervan overtuigd dat ik op FvD moet stemmen, dank.
Van harte. En waar heb je de vorige landelijke verkiezingen op gestemd, als ik mag vragen?
pi_193334856
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En je denkt dat extreme clubs als PVV of FvD wel structurele oplossingen hebben om jouw woede wat te beperken?
Ik heb geen woede hoor. Maar ik zou wel willen zien wat zij ermee gaan doen.

Waarschijnlijk zal het immigratiebeleid wel veranderen. Dat zie ik niet gebeuren met de andere partijen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 11:27:35 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193334895
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Van harte. En waar heb je de vorige landelijke verkiezingen op gestemd, als ik mag vragen?
Op een FvD dat nog wel een goed compleet partijprogramma had en volgde, met grote overtuiging.

Nu is het een hele andere partij geworden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193334909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Deze post heeft mij ervan overtuigd dat ik op FvD moet stemmen, dank.
Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat de VVD de volle winst pakt met 44 zetels terwijl de rest niet eens 15 zetels haalt. Dan is de VVD almachtig en dan gaat het minimumloon als eerste er aan. Werken voor 10ct in een uur. De ontslagrecht wordt versoepeld en de verzorgingsstaat gaat er aan. Nederland veranderd heel snel in een politiestaat en de BOA's worden zwaar bewapend. De boetes gaan met 400% omhoog en voor diefstal krijg je meteen 40 jaar cel. Natuurlijk wordt de nivellering afgeschaft en de zorgverzekering bestaat niet meer ( te duur ) en natuurlijk gaat de rest van alle overheidsinstanties naar de privatisering. inclusief de belastingdienst. Oh ja niet te vergeten, Nederland wordt dan een belasting paradijs voor de multinationals terwijl de burger veel meer belasting gaat betalen. Hoe armer je bent hoe meer belasting je betaald.
pi_193334921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik heb geen woede hoor. Maar ik zou wel willen zien wat zij ermee gaan doen.

Waarschijnlijk zal het immigratiebeleid wel veranderen. Dat zie ik niet gebeuren met de andere partijen.
Ah ok. Je post kwam nogal boos en gefrustreerd over.
En als dat het belangrijkste onderwerp voor je is dan zit je bij die clubs inderdaad wel goed. Ze komen in de praktijk niet met oplossingen maar ze geven wel het signaal af.
pi_193334939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op een FvD dat nog wel een goed compleet partijprogramma had en volgde, met grote overtuiging.

Nu is het een hele andere partij geworden.
Heb je het hier over een bestaande of verzonnen partij?
Inhoudelijk en qua mensen is er toch niks veranderd?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:21 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193334963
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Heb je het hier over een bestaande of verzonnen partij?
Inhoudelijk en qua mensen is er toch niks veranderd?
Gemist dat de halve partij is opgestapt?

Er was een balans tussen VVD en PVV, nu is die balans er niet meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193334984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gemist dat de halve partij is opgestapt?

Er was een balans tussen VVD en PVV, nu is die balans er niet meer.
Aha, en door die zogenaamde balans waren de extremistische fratsen van de grote voorman voor jou nog acceptabel?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 11:39:16 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193335035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat de VVD de volle winst pakt met 44 zetels terwijl de rest niet eens 15 zetels haalt. Dan is de VVD almachtig en dan gaat het minimumloon als eerste er aan. Werken voor 10ct in een uur. De ontslagrecht wordt versoepeld en de verzorgingsstaat gaat er aan. Nederland veranderd heel snel in een politiestaat en de BOA's worden zwaar bewapend. De boetes gaan met 400% omhoog en voor diefstal krijg je meteen 40 jaar cel. Natuurlijk wordt de nivellering afgeschaft en de zorgverzekering bestaat niet meer ( te duur ) en natuurlijk gaat de rest van alle overheidsinstanties naar de privatisering. inclusief de belastingdienst. Oh ja niet te vergeten, Nederland wordt dan een belasting paradijs voor de multinationals terwijl de burger veel meer belasting gaat betalen. Hoe armer je bent hoe meer belasting je betaald.
Ik moet er ook echt niet aan denken, maar helaas hebben we gewoon 0 degelijke sociaal-rechtse partijen. Als je kritisch bent op de EU mag je kiezen tussen SP of FvD, als je de asielprocedure eens goed onder de loep wil leggen en deze partijen niet ziet zitten, dan kom je op VVD uit.

Ik hoop echt van harte dat er weer een FvD op het toneel verschijnt, ditmaal eentje die niet binnen 2 jaar alles overboord gooit om alleen maar tegen schenen te trappen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:44:14 #85
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193335118
Jongons, dit topic gaat over de PVV. Er zijn al genoeg FvD-topics...
pi_193335533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat de VVD de volle winst pakt met 44 zetels terwijl de rest niet eens 15 zetels haalt. Dan is de VVD almachtig en dan gaat het minimumloon als eerste er aan. Werken voor 10ct in een uur. De ontslagrecht wordt versoepeld en de verzorgingsstaat gaat er aan. Nederland veranderd heel snel in een politiestaat en de BOA's worden zwaar bewapend. De boetes gaan met 400% omhoog en voor diefstal krijg je meteen 40 jaar cel. Natuurlijk wordt de nivellering afgeschaft en de zorgverzekering bestaat niet meer ( te duur ) en natuurlijk gaat de rest van alle overheidsinstanties naar de privatisering. inclusief de belastingdienst. Oh ja niet te vergeten, Nederland wordt dan een belasting paradijs voor de multinationals terwijl de burger veel meer belasting gaat betalen. Hoe armer je bent hoe meer belasting je betaald.
Nee, VVD is dan zeker niet almachtig. 44 zetels zijn geen meerderheid, je moet echt nog 32 zetels vinden. En zoals het nu lijkt zijn daar al snel 3 partijen voor nodig. Er zal dus ook gewoon weer een compromis uit rollen.

En ja, dan heb je wat meer te zeggen met 44 zetels, maar de verhouding is echt niet dat je met 3 keer zo veel zetels ook 3 keer zo veel te zeggen hebt. Zie de ChristenUnie in dit kabinet: die hebben echt veel meer in te brengen dan je in verhouding zou verwachten. Gewoon omdat ook die paar zetels nodig zijn om het kabinet te laten draaien.

En wat je zegt is wel heel drastisch. VVD wil wellicht een lager minimumloon, maar het zeker niet afschaffen. VVD kijkt ook altijd naar de koopkrachtplaatjes, ook in hun partijprogramma. Zelfs als VVD 76 zetels zou hebben denk ik niet dat het zo ver komt. Maar goed, 44 is nog lang geen 76. En aangezien FvD en PVV door de meeste partijen niet als een optie wordt gezien (PVV ook door VVD zelf, Rutte gaat echt niet met Wilders in zee), moet het over links. En zullen dus de linkse partijen zeker invloed hebben.


Om het ontopic te houden: als je PVV stemt maak je het kabinet dus wel linkser: hoe kleiner de overige partijen zijn, hoe meer er nodig zijn en dus hoe meer invloed van linksere partijen er in het kabinet zal komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 27-05-2020 12:24:55 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193335694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik moet er ook echt niet aan denken, maar helaas hebben we gewoon 0 degelijke sociaal-rechtse partijen. Als je kritisch bent op de EU mag je kiezen tussen SP of FvD, als je de asielprocedure eens goed onder de loep wil leggen en deze partijen niet ziet zitten, dan kom je op VVD uit.

Ik hoop echt van harte dat er weer een FvD op het toneel verschijnt, ditmaal eentje die niet binnen 2 jaar alles overboord gooit om alleen maar tegen schenen te trappen.
Wat versta je precies onder een sociaal-rechtse partij? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_193335867
quote:
15s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder een sociaal-rechtse partij? :?
Ik denk dat hij doelt op een sociaal-liberale partij
pi_193336256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:48 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik denk dat hij doelt op een sociaal-liberale partij
Die is er al met D66. Nee, dit zal er een zijn die zoekt naar een partij die het buitenlandervraagstuk oplost maar niet de AOW-leeftijd wil verhogen of de uitkeringen beperken.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:37:19 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193336500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik heb geen woede hoor. Maar ik zou wel willen zien wat zij ermee gaan doen.

Waarschijnlijk zal het immigratiebeleid wel veranderen. Dat zie ik niet gebeuren met de andere partijen.
Vertel. Leg eens uit hoe het nu is en hoe het dan volgens jou gaat worden?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:38:09 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193336512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik moet er ook echt niet aan denken, maar helaas hebben we gewoon 0 degelijke sociaal-rechtse partijen. Als je kritisch bent op de EU mag je kiezen tussen SP of FvD, als je de asielprocedure eens goed onder de loep wil leggen en deze partijen niet ziet zitten, dan kom je op VVD uit.

Ik hoop echt van harte dat er weer een FvD op het toneel verschijnt, ditmaal eentje die niet binnen 2 jaar alles overboord gooit om alleen maar tegen schenen te trappen.
Sociaal-rechts is een contradictio in terminis.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:38:16 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193336514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op een FvD dat nog wel een goed compleet partijprogramma had en volgde, met grote overtuiging.

Nu is het een hele andere partij geworden.
Zo compleet dat er geen enkele financieele onderbouwing of doorrekening was. Een programma wat een begrotingstekort van rond de 90 miljard structureel had opgeleverd. Tja...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193336586
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die is er al met D66. Nee, dit zal er een zijn die zoekt naar een partij die het buitenlandervraagstuk oplost maar niet de AOW-leeftijd wil verhogen of de uitkeringen beperken.
Mwah, D66 is weer heel erg pro-EU, dat staat ook niet iedereen aan natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:48 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193336658
quote:
15s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder een sociaal-rechtse partij? :?
Rechts op sociaal vlak, dus niet met open armen iedereen met een zielig verhaal een permanente verblijfsvergunning geven, durven handelen in probleemwijken, niet de hele bevolking verplicht op gigantische kosten jagen voor gasloze huizen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193337027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:42 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Mwah, D66 is weer heel erg pro-EU, dat staat ook niet iedereen aan natuurlijk.
Dat kan maar dat lijkt me ook vrij essentieel voor een sociaal-liberale partij eigenlijk ;).
pi_193337085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rechts op sociaal vlak, dus niet met open armen iedereen met een zielig verhaal een permanente verblijfsvergunning geven, durven handelen in probleemwijken, niet de hele bevolking verplicht op gigantische kosten jagen voor gasloze huizen.
Aha, dus sociaal rechts tegen dingen die niet bestaan.
Dan is het ook geen wonder dat je in die hoek geen serieuze partijen vindt maar gewoon PVV en FvD.
pi_193337204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rechts op sociaal vlak, dus niet met open armen iedereen met een zielig verhaal een permanente verblijfsvergunning geven, durven handelen in probleemwijken, niet de hele bevolking verplicht op gigantische kosten jagen voor gasloze huizen.
Welke partij doet dat dan? Volgens mij zoek jij de partij Don Quichot. Vechten tegen niet bestaande vijanden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 16:46:05 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193338975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rechts op sociaal vlak, dus niet met open armen iedereen met een zielig verhaal een permanente verblijfsvergunning geven, durven handelen in probleemwijken, niet de hele bevolking verplicht op gigantische kosten jagen voor gasloze huizen.
Je loopt nogal wat te verzinnen hier en gekker nog, dit is toch precies wat Baudet roept?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193339173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ah ok. Je post kwam nogal boos en gefrustreerd over.
En als dat het belangrijkste onderwerp voor je is dan zit je bij die clubs inderdaad wel goed. Ze komen in de praktijk niet met oplossingen maar ze geven wel het signaal af.
Het gaat om alle punten die ik noemde.

Ik weet in elk geval dat de meeste partijen in een coalitie gezeten hebben. En die hebben niks aan die punten gedaan.

Dus dan blijft er niet veel over.

Ik weet in elk geval dat de VVD niet een goede partij is voor de toekomst. Je hebt maar 1 land zoals Nederland. Nog wel 😉
pi_193339267
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel. Leg eens uit hoe het nu is en hoe het dan volgens jou gaat worden?
Hoe het moet worden weet ik niet precies. Maar ik ben dan ook geen minister.

Wat ik wel weet is dat Nederland vol is, de woningmarkt kapot is en het immigratiebeleid niet goed is.

Mijn ervaring met de beslissingen van de partijen die aan de macht zijn geweest zijn niet positief. Dus moet ik een ander.

Het kan zijn dat ik voor FvD stem. De laatste verkiezing heb ik niet gestemt.
Maar Denk, 50plus, GL, PvdD, D66, CU passen ook niet bij mij.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 17:24:04 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193339455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:10 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Hoe het moet worden weet ik niet precies. Maar ik ben dan ook geen minister.

Wat ik wel weet is dat Nederland vol is, de woningmarkt kapot is en het immigratiebeleid niet goed is.

Mijn ervaring met de beslissingen van de partijen die aan de macht zijn geweest zijn niet positief. Dus moet ik een ander.

Het kan zijn dat ik voor FvD stem. De laatste verkiezing heb ik niet gestemt.
Maar Denk, 50plus, GL, PvdD, D66, CU passen ook niet bij mij.
Ok, wat is er mis met het immigratie beleid? Een aspect maar, je hoeft geen oplossing te geven maar wat is er precies mis met het Nederlandse immigratie beleid?

Bedenk wel even dat ons immigratie beleid een van de strengste ter wereld is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193339547
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, wat is er mis met het immigratie beleid? Een aspect maar, je hoeft geen oplossing te geven maar wat is er precies mis met het Nederlandse immigratie beleid?

Bedenk wel even dat ons immigratie beleid een van de strengste ter wereld is.
Ze laten ladingen mensen binnen terwijl de middelen er niet zijn. Geld, woningen en wegen. Daarnaast is de politie ook niet erg effectief tegen overlast en geweld.

Daarnaast worden er mensen hierheen gehaald die niet willen aanpassen, of crimineel zijn of alleen voor het belastingparadijs komen.

Natuurlijk ook goede mensen. Maar eerst moeten er woningen en meer/slimmere wegen komen. Voor we massaal mensen toelaten. Je kan niet iedereen helpen.
pi_193339770
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:32 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ze laten ladingen mensen binnen terwijl de middelen er niet zijn. Geld, woningen en wegen. Daarnaast is de politie ook niet erg effectief tegen overlast en geweld.

Daarnaast worden er mensen hierheen gehaald die niet willen aanpassen, of crimineel zijn of alleen voor het belastingparadijs komen.

Natuurlijk ook goede mensen. Maar eerst moeten er woningen en meer/slimmere wegen komen. Voor we massaal mensen toelaten. Je kan niet iedereen helpen.
Je hebt enig idee wat de immigratiecijfers zijn in Nederland en welk percentage arbeidsmigrant is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 18:11:19 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193340024
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:32 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ze laten ladingen mensen binnen terwijl de middelen er niet zijn. Geld, woningen en wegen. Daarnaast is de politie ook niet erg effectief tegen overlast en geweld.

Daarnaast worden er mensen hierheen gehaald die niet willen aanpassen, of crimineel zijn of alleen voor het belastingparadijs komen.

Natuurlijk ook goede mensen. Maar eerst moeten er woningen en meer/slimmere wegen komen. Voor we massaal mensen toelaten. Je kan niet iedereen helpen.
Welke ladingen mensen heb je het nu over? Geld is er meer dan genoeg in Nederland, volgens mij.
Wie word er "hierheen gehaald" en door wie? De enigen die mensen hierheen halen zijn werkgevers en die halen mensen met kennis binnen om hier te werken en belasting te batelen, ik ken er een flink aantal persoonlijk.
Als je wil emigreren naar Nederland moet je een inburgeringscursus volgen IN JE EIGEN LAND.

Wat is dit voor een verward en raar verhaal? Je gooit alles op een hoop, claimt dat we mensen hierheen halen en gooit er nog iets tussen over de politie...*zucht*
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 18:41:22 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193340515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Welke partij doet dat dan? Volgens mij zoek jij de partij Don Quichot. Vechten tegen niet bestaande vijanden.
GL en in mindere mate D66. Ik zeg niet dat dat nu gebeurt, maar het houdt me wel tegen om ooit op GL te stemmen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193340578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

GL en in mindere mate D66. Ik zeg niet dat dat nu gebeurt, maar het houdt me wel tegen om ooit op GL te stemmen.
Oh maar GroenLinks heeft nooit geregeerd en zal nooit overdreven veel invloed krijgen in ons centrumrechtse landje. Nog los van dat ze niet willen wat jij projecteert. Maar als je zo in het leven staat, dan snap ik je keuze voor radicaal-rechts ook best wel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 19:00:59 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193340907
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh maar GroenLinks heeft nooit geregeerd en zal nooit overdreven veel invloed krijgen in ons centrumrechtse landje. Nog los van dat ze niet willen wat jij projecteert. Maar als je zo in het leven staat, dan snap ik je keuze voor radicaal-rechts ook best wel.
Ja, nee, lees nou wat ik zeg.

Ik zeg dat het me tegenhoudt om ooit GL te stemmen. Dan maakt het toch geen ene fluit uit wie er in het torentje zit? Of wel soms?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193341010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, nee, lees nou wat ik zeg.

Ik zeg dat het me tegenhoudt om ooit GL te stemmen. Dan maakt het toch geen ene fluit uit wie er in het torentje zit? Of wel soms?
Oh, ik las het zo dat je GL de schuld gaf van bepaald beleid. Dat je niet op hen zal stemmen, op basis geprojecteerde standpunten, maakt me verder niet zoveel uit. Ik snap ook wel dat de keuze voor jou zal gaan tussen PVV en FvD.
pi_193343134
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, VVD is dan zeker niet almachtig. 44 zetels zijn geen meerderheid, je moet echt nog 32 zetels vinden. En zoals het nu lijkt zijn daar al snel 3 partijen voor nodig. Er zal dus ook gewoon weer een compromis uit rollen.

En ja, dan heb je wat meer te zeggen met 44 zetels, maar de verhouding is echt niet dat je met 3 keer zo veel zetels ook 3 keer zo veel te zeggen hebt. Zie de ChristenUnie in dit kabinet: die hebben echt veel meer in te brengen dan je in verhouding zou verwachten. Gewoon omdat ook die paar zetels nodig zijn om het kabinet te laten draaien.

En wat je zegt is wel heel drastisch. VVD wil wellicht een lager minimumloon, maar het zeker niet afschaffen. VVD kijkt ook altijd naar de koopkrachtplaatjes, ook in hun partijprogramma. Zelfs als VVD 76 zetels zou hebben denk ik niet dat het zo ver komt. Maar goed, 44 is nog lang geen 76. En aangezien FvD en PVV door de meeste partijen niet als een optie wordt gezien (PVV ook door VVD zelf, Rutte gaat echt niet met Wilders in zee), moet het over links. En zullen dus de linkse partijen zeker invloed hebben.

Om het ontopic te houden: als je PVV stemt maak je het kabinet dus wel linkser: hoe kleiner de overige partijen zijn, hoe meer er nodig zijn en dus hoe meer invloed van linksere partijen er in het kabinet zal komen.
Nou met 44 zetels heb je wel heel wat meer in te brengen helemaal als je tegenstanders niet meer dan 15 zetels krijgen, hoe de VVD zich dan gaat gedragen, nou dat weten we wel. Nu heeft de VVD nog een beetje tegengewicht in de coalitie maar nog steeds is dit niet ideaal. Ik vind een coalitie die het beste werkt is een coalitie die de samenleving weerspiegeld, dus een balans tussen rechts en links, arm en rijk, macht en onmacht etc. Zodat beide stromingen niet met het beleid ervandoor gaat. Rechts is uitstekend om op de schatkist te passen, Links maakt ons land socialer en vriendelijker om in te wonen. Te veel van het een of het ander is voor mij een nachtmerrie. Teveel PVV is dus voor mij ook een nachtmerrie, maar de PVV weerspiegeld de samenleving wel en dus ben ik nooit een tegenstander voor welke partij dan ook. Dat maakt onze democratie juist zo sterk.
pi_193347785
Je ziet toch dat op veel economische issues de PVV meestemt met SP, Denk, GL, PvdD, PvdA terwijl FvD veel vaker meestemt met VVD, D66, CDA, CU. Oftewel voor de xenofoob met de kleine beurs is Wilders nog steeds de beste keus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 mei 2020 @ 06:48:25 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193347850
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:21 schreef heywoodu het volgende:
Wilders is oppositie, en Wilders' hele bestaan is niet veel anders dan tegen het beleid aan schoppen, wat dat dan ook moge zijn.
Zolang Wilders genoeg stemmen krijgt om in de tweede kamer te blijven en op kosten van de belastingbetaler gratis beveiliging te krijgen is dat voor hem voldoende. En is er maar af en toe een opportunistische uitspraak nodig om weer wat Henk en Ingrids op hem te laten stemmen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193347855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke ladingen mensen heb je het nu over? Geld is er meer dan genoeg in Nederland, volgens mij.
Wie word er "hierheen gehaald" en door wie? De enigen die mensen hierheen halen zijn werkgevers en die halen mensen met kennis binnen om hier te werken en belasting te batelen, ik ken er een flink aantal persoonlijk.
Als je wil emigreren naar Nederland moet je een inburgeringscursus volgen IN JE EIGEN LAND.

Wat is dit voor een verward en raar verhaal? Je gooit alles op een hoop, claimt dat we mensen hierheen halen en gooit er nog iets tussen over de politie...*zucht*
Mooi verhaal. In het dagelijks leven maak ik het anders mee.
pi_193348094
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 06:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zolang Wilders genoeg stemmen krijgt om in de tweede kamer te blijven en op kosten van de belastingbetaler gratis beveiliging te krijgen is dat voor hem voldoende. En is er maar af en toe een opportunistische uitspraak nodig om weer wat Henk en Ingrids op hem te laten stemmen.
Die gratis beveiliging valt niet weg als hij stopt als kamerlid. De Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging beschermd ook mensen die speciaal door de minister zijn aangewezen. Als Wilders dat wil na zijn carrière zal geen enkele minister er over twijfelen en hem aanwijzen als zo'n bijzonder geval.

Die beveiliging is dus geen reden om te blijven zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193348111
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 06:20 schreef Nielsch het volgende:
Je ziet toch dat op veel economische issues de PVV meestemt met SP, Denk, GL, PvdD, PvdA terwijl FvD veel vaker meestemt met VVD, D66, CDA, CU. Oftewel voor de xenofoob met de kleine beurs is Wilders nog steeds de beste keus.
Als er bij Rutte 2 een economisch punt was waar PvdA het kaartspel had gewonnen, stemde PVV ook tegen als SP en GL voor stemden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193451591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nou met 44 zetels heb je wel heel wat meer in te brengen helemaal als je tegenstanders niet meer dan 15 zetels krijgen, hoe de VVD zich dan gaat gedragen, nou dat weten we wel. Nu heeft de VVD nog een beetje tegengewicht in de coalitie maar nog steeds is dit niet ideaal. Ik vind een coalitie die het beste werkt is een coalitie die de samenleving weerspiegeld, dus een balans tussen rechts en links, arm en rijk, macht en onmacht etc. Zodat beide stromingen niet met het beleid ervandoor gaat. Rechts is uitstekend om op de schatkist te passen, Links maakt ons land socialer en vriendelijker om in te wonen. Te veel van het een of het ander is voor mij een nachtmerrie. Teveel PVV is dus voor mij ook een nachtmerrie, maar de PVV weerspiegeld de samenleving wel en dus ben ik nooit een tegenstander voor welke partij dan ook. Dat maakt onze democratie juist zo sterk.
We kunnen allemaal stemmen, dus....
als het parlement het volk niet vertegenwoordigt ligt dat aan "het volk".

Wat bedoel je met "de PVV weerspiegeld (moet zijn weerspiegelt, maar goed) de samenleving".

Het is gewoon "een partij", net als de SGP en de VVD. Ze staan momenteel op 10%, dus wil je zeggen dat 90% van de bevolking niet behoort tot "de samenleving"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:53:06 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193451629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We kunnen allemaal stemmen, dus....
als het parlement het volk niet vertegenwoordigt ligt dat aan "het volk".

Wat bedoel je met "de PVV weerspiegeld (moet zijn weerspiegelt, maar goed) de samenleving".

https://twitter.com/henkbres



Dit is wat de PVV vertegenwoordigt en/of weerspiegeld. Daar mag je op stemmen, maar dan hoef je niet raar op te kijken dat je voor racist wordt uitgemaakt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:06:57 #117
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193451863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, wat is er mis met het immigratie beleid? Een aspect maar, je hoeft geen oplossing te geven maar wat is er precies mis met het Nederlandse immigratie beleid?

Bedenk wel even dat ons immigratie beleid een van de strengste ter wereld is.
Procedures duren veel te lang. Mensen die asiel aanvragen moeten veel sneller duidelijkheid krijgen. (kleine)Criminaliteit gepleegd door asielzoekers moet veel beter geregistreerd worden en in de praktijk word er te vaak niks gedaan door de politie(persoonlijke ervaring). Staat verantwoordelijk maken voor het inburgeringsproces ipv marktwerking en de verantwoording bij de asielzoeker zelf leggen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193453468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://twitter.com/henkbres

[ afbeelding ]

Dit is wat de PVV vertegenwoordigt en/of weerspiegeld. Daar mag je op stemmen, maar dan hoef je niet raar op te kijken dat je voor racist wordt uitgemaakt.



Bovenstaande retweet liegt er ook niet om.....

En de reactie van de PVV:

https://www.lc.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

En dan de Marokkanen beschuldigen van anti-semitisme, en onderwijl zitten de Hitler-fans onder hun eigen fractievertegenwoordigers.

De retweet is wellicht niet goed leesbaar, dus, nog even de feiten:

De PVV verdedigt uit monde van fractievertegenwoordiger (ik herhaal "fractievertegenwoordiger" Henk Bres de volgende stelling:
"Stoer hoor, dit, echte kut Afrikanen, uitroeien met een goeie Hitler"



Ziehier de PVV met het PVV-standpunt zojuist verwoord door de PVV-fractievertegenwoordiger Henk Bres.
"Stoer hoor, dit, echte kut Afrikanen, uitroeien met een goeie Hitler"

Nou weten we weer waar de PVV voor staat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twentsche_Ros op 04-06-2020 10:09:13 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:04:35 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:06 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Procedures duren veel te lang. Mensen die asiel aanvragen moeten veel sneller duidelijkheid krijgen. (kleine)Criminaliteit gepleegd door asielzoekers moet veel beter geregistreerd worden en in de praktijk word er te vaak niks gedaan door de politie(persoonlijke ervaring). Staat verantwoordelijk maken voor het inburgeringsproces ipv marktwerking en de verantwoording bij de asielzoeker zelf leggen.
Wat heeft dat met immigratie te maken? Asiel en asielbeleid heeft hoegenaamd niets met immigratie te maken, het is een compleet andere materie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:18:23 #120
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193462492
My bad.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')