Should I be worried?
De eerste tijd zullen ze vrij dicht bij huis blijven en kun je ze beter alleen naar buiten laten als je zelf thuis bent, en niet daarna weg gaan. Daarna als ze er gewent aan zijn gaan ze vanzelf verder weg en wachten ze wel braaf in de tuin tot er iemand thuis is.
In de zomer moet je wel iets regelen dat er iig drinken buiten staat want die beesten drinken dan vrij veel en is dat moeilijker om te vinden voor ze
quote:Katten binnenhouden is misdadig, die beesten moeten lekker kunnen jagen en rellen met andere katten.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:21 schreef DarkElf het volgende:
katten nooit los laten, risico is te groot en het is jouw kat dus waarom moet iemand anders daar last van hebben?
quote:katten worden overreden, vergiftigd en mishandeld, mijn katten durven niet eens naar buiten en ik vind het prima zo.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:26 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Katten binnenhouden is misdadig, die beesten moeten lekker kunnen jagen en rellen met andere katten.
quote:Ja had gekund, maar ik had zoiets van ik laaaat dat beeestje ook eens lekker banjeren, tis zo zielug dattie heel de tijd binnenzit of aan zon suf lijntje.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:20 schreef kasper het volgende:
Had je hem niet beter aan de lijntje vast kunnen maken?
Inmiddels is hij op eigen verzoek, weer binnen en zit ie me kopjes te geven!
Heb je m trouwens buiten laten wennen door eerst met een tuigje naar buiten te gaan of is die vandaag voor het eerst buiten?
quote:Mja nou, ik hoop mijn kat dinsdag met succes te verhuizen naar een huis met een tuin met een vijver, dus dan 3 maandjes (zolang moet dat toch minstens bij verhuizen?) binnen te houden en dan kan ie in de zomer lekker de vijver leegsloeberen!
Op vrijdag 17 januari 2003 10:25 schreef PoisonouS het volgende:
De katten hier in huis lopen al jaren buiten, waarom?
Nou omdat ze zelf de hele dag aan de deur zitten te zeuren van "MIAUW, ik wil naar buiten MIAUW".De eerste tijd zullen ze vrij dicht bij huis blijven en kun je ze beter alleen naar buiten laten als je zelf thuis bent, en niet daarna weg gaan. Daarna als ze er gewent aan zijn gaan ze vanzelf verder weg en wachten ze wel braaf in de tuin tot er iemand thuis is.
In de zomer moet je wel iets regelen dat er iig drinken buiten staat want die beesten drinken dan vrij veel en is dat moeilijker om te vinden voor ze
quote:Klopt!!!
Op vrijdag 17 januari 2003 10:27 schreef DarkElf het volgende:[..]
katten worden overreden, vergiftigd en mishandeld, mijn katten durven niet eens naar buiten en ik vind het prima zo.
We hebben vroeger op 8 hoog gewoond , dus daar kwamen ze al nooit buiten,
toen we een gewone woning kregen, was ik zo blij voor m'n katten dat ze naar buiten mochten van me , spijt als haren op m'n hoofd van gehad
De katten die er in de afgelopen jaren zijn bijgekomen gaan dus NIET naar buiten, niks zielig, ik kan alle deuren open zetten en ze gaan niet, ze vinden het bloedeng.
Gelukkig maar, het leed van een overreden kat is heel erg, ook omdat je weet dat het eik jouw schuld is.
Toen we de eerste kat voor het eerst naar buiten liet (met tuigje) ging die zo spelen in de planten etc. dat die binnen 5 minuten zichtzelf al had opgehangen. Dus gewoon zonder tuigje.
quote:Nee, dat staat in dat topic, hij is juist zijn hele leven, alleen maar met een tuigje naar "buiten" (de tuin) geweest.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:29 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik zou m iig even in de gaten houden mocht iets verkeerds doen kan je m even terugroepen, maar voor auto's hoef je niet zo heel bang te zijn hij hoort de herrie van de motor en verstopt zich net zo lang tot ie wel kan.Heb je m trouwens buiten laten wennen door eerst met een tuigje naar buiten te gaan of is die vandaag voor het eerst buiten?
quote:Idd, maar daar houdt ik mijn kat niet voor binnen, al is het zo'n brokkenmaker...
katten worden overreden, vergiftigd en mishandeld, mijn katten durven niet eens naar buiten en ik vind het prima zo.
Maar daar houdt ik haar niet voor binnen hoor ... beest zou het geen dag volhouden
Ow en een paar fotows
http://images.nder.be/kat_batterij.jpg
http://images.nder.be/kat_nacht.jpg
heb je enig idee hoe vaak zulke katten gestolen worden?
heb je enig idee wat ermee gebeurt als ze niet voor de fok gestolen worden?
er worden jassen van gemaakt! Juist jouw lieve kat wordt gevild!
stomste wat je kan doen met zo'n schitterende kat!
quote:Dat is inderdaad een risico als je je katten naar buiten laat, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd gebeurd.
Verder hangt het ook af van de buurt waar je woont. (woonerf, drukke straat, etc.)
Tenslotte, kun je bij het nemen van een kat uit het asiel, kiezen voor een kat die graag binnen zit of echt naar buiten moet. Ik heb bijv. twee katten die graag binnen zitten. Nou hebben ze ook weinig keus, want ik woon op de 5e en ze kunnen alleen op het balkon.
[Dit bericht is gewijzigd door STING op 17-01-2003 10:37]
BINNEN HOUDEN!!!!
Dit is een gewild beestje !!!
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 10:36 schreef yvonne het volgende:
Foto gezien,BINNEN HOUDEN!!!!
quote:Beest loopt al 8 jaar buiten, dit is een nette buurt, dus ik ben er niet zo bang voor.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:34 schreef DarkElf het volgende:
zeker zo'n kat nooit buiten laten!heb je enig idee hoe vaak zulke katten gestolen worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 17-01-2003 10:37]
quote:idd zoals ik al zei
Op vrijdag 17 januari 2003 10:36 schreef yvonne het volgende:
Foto gezien,BINNEN HOUDEN!!!!
Ook zijn oren zien er was minder mooi uit (allemaal scheurtjes van zijn veldslagen).
Een kat is nu eenmaal een dier die graag wil doen wat die zelf wil, je merkt vanzelf of die het leuk vind of niet. Vind die het niks dan hou je hem lekker binnen.
quote:Kan je dit ook nog onderbouwen of is het gewoon gestoorde paranoia?
Op vrijdag 17 januari 2003 10:34 schreef DarkElf het volgende:
zeker zo'n kat nooit buiten laten!heb je enig idee hoe vaak zulke katten gestolen worden?
quote:Ja dat is wel zo, en ikzou me ook doodongelukkig voelen, mocht zoiets gebeuren, maar ik merk aan mijn kat dat hij wel heel graag naar buiten WIL. Altijd als hij de kans krijgt rent hij er als een speer vandoor om naar buiten te kunnen. En je merkt gewoon aan heel die kat dat ie zich dood verveelt. Ik had zoiets van nou dan wordt ie overreden, misschien heeft ie dan wel een leuker leven gehad. Kijk als de kat niet naar buiten wil is het iets anders, maar ik merk gewoon dat mijn kat het wel dolgraag wil...
Op vrijdag 17 januari 2003 10:32 schreef yvonne het volgende:[..]
Klopt!!!
We hebben vroeger op 8 hoog gewoond , dus daar kwamen ze al nooit buiten,
toen we een gewone woning kregen, was ik zo blij voor m'n katten dat ze naar buiten mochten van me, spijt als haren op m'n hoofd van gehad
De katten die er in de afgelopen jaren zijn bijgekomen gaan dus NIET naar buiten, niks zielig, ik kan alle deuren open zetten en ze gaan niet, ze vinden het bloedeng.
Gelukkig maar, het leed van een overreden kat is heel erg, ook omdat je weet dat het eik jouw schuld is.
quote:enige jaren gelden is er van twee vriendinnen van mij hun kat gestolen, alle lapjes katten in het dorp waren gestolen , dat valt wel op zoiets.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:37 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Kan je dit ook nog onderbouwen of is het gewoon gestoorde paranoia?
na langdurig onderzoek zijn er toen 4 mensen aangehouden die een speciaal busje hadden met een gat in de vloer en die dus katten van straat gegrepen, via hun is de rest opgerold in oost duitsland die een katten bontjassen lijn hadden opgezet voor oost duitsland, polen en hongarije.
ja ik kan het onderbouwen en dit gebeurt helaas veel te veel
quote:Kan ik volledig onderbouwen, daarvoor heb ik te lang als vrijwilliger bij allerlei katten organisaties gewerkt!
Op vrijdag 17 januari 2003 10:37 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Kan je dit ook nog onderbouwen of is het gewoon gestoorde paranoia?
quote:Ik moet de eerste kat nog tegenkomen, die blijft zitten wanneer er een bestelbusje over hen heen tracht te rijden...
Op vrijdag 17 januari 2003 10:39 schreef DarkElf het volgende:[..]
enige jaren gelden is er van twee vriendinnen van mij hun kat gestolen, alle lapjes katten in het dorp waren gestolen , dat valt wel op zoiets.
na langdurig onderzoek zijn er toen 4 mensen aangehouden die een speciaal busje hadden met een gat in de vloer en die dus katten van straat gegrepen, via hun is de rest opgerold in oost duitsland die een katten bontjassen lijn hadden opgezet voor oost duitsland, polen en hongarije.
ja ik kan het onderbouwen en dit gebeurt helaas veel te veel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |