abonnement Unibet Coolblue
pi_193236626
Ik was net even boodschappen doen. Ik ben toch vrij vandaag, en ik dacht dan ben ik mooi de drukte voor. Blijkbaar gaat half Nederland vandaag BBQ-en dus het was vrij druk. Maar goed, ik stond bij de kassa, en achter mij stond iemand letterlijk geen afstand hield. Normaal gesproken heb je bij de kassa altijd wel voldoende afstand, omdat er een winkelwagentje tussen zit. Deze lul ging echter aan de voorkant van zijn wagentje staan om zijn boodschappen op de band te laden. Op een gegeven moment voel ik hem letterlijk met zijn elleboog mijn rug raken. Pas nadat ik twee keer te verstaan had gegeven dat hij afstand moest houden deed hij een stapje terug, maar nog steeds nog niet eens een meter.

Nu vroeg ik me af: Als ik hem neer zou slaan, of een forse duw geven, zou ik me dan kunnen beroepen op noodweer? Nou ja, beroepen kan altijd, maar houdt het juridisch gezien stand?
Immers zijn regels duidelijk: anderhalve meter afstand. Doet hij dat niet loop ik het risico met een dodelijke ziekte besmet te raken. Het lijkt mij dus dat noodweer hier van toepassing zou zijn.

En maakt het daarbij nog uit of hij (licht) hoestte?
E.e.a. is aantoonbaar via de opnames van camera's in de supermarkt.
pi_193236655
Om iemand te slaan moet je zelf ook binnen die 1,5 meter blijven.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_193236669
Doe normaal :’)
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_193236692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:10 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Doe normaal :’)
pindazakje
pi_193236713
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:09 schreef Resistor het volgende:
Om iemand te slaan moet je zelf ook binnen die 1,5 meter blijven.
Even in deze situatie. Voor mij staat een klant. Tussen die klant voor mij, en mij, zit mijn winkelwagen. Ik kán dus niet naar voren. Naar achteren kan ik alleen door de persoon achter mij, die mij aanraakt, naar de grond te werken of op zijn minst een flinke duw te geven.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:10 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Doe normaal :’)
Ja, inderdaad. Maar blijkbaar begrijpt niet iedereen dat. Terwijl het toch al ruim 2 maanden in het nieuws is dat je afstand moet houden. Dit was echt zo'n aso die daar gewoon schijt aan heeft. Anders had ie na mijn eerste verzoek al achter zijn winkelwagentje kunnen gaan staan, in plaats van er voor.
pi_193236718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Sta jij voor of achter je winkelwagen?
pi_193236727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sta jij voor of achter je winkelwagen?
Voor natuurlijk, omdat je aan die (lagere) zijde zonder handvat ook veel makkelijker bij je boodschappen kunt om ze eruit te mikken.
pindazakje
pi_193236744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sta jij voor of achter je winkelwagen?
Afhankelijk wat voor winkel in welke wijk ik ben, in de jumbo houd ik het wagentje achter me om zulke situaties als jij hier beschrijft te voorkomen.

Je kunt ook zelf met 2 wagentjes gaan winkelen een voor de voorkant en een voor de achterkant.
pi_193236757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Voor natuurlijk, omdat je aan die (lagere) zijde zonder handvat ook veel makkelijker bij je boodschappen kunt om ze eruit te mikken.
Dat doet niemand in deze tijd. Eerste keer dat ik het meemaakte.
Ik weet wel waarom hij het deed. Achter mijn spullen was 70-80 cm vrije band. Als hij vanachter de band vollaadt, dan moet de lengte van zijn winkelwagen eerst, en dan zou hij even moeten wachten. En dat is natuurlijk teveel gevraagd voor zo'n aso.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2020 09:20:24 ]
  donderdag 21 mei 2020 @ 09:18:34 #10
490926 Dachtjewat
Nothing beside remains
pi_193236761
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Voor natuurlijk, omdat je aan die (lagere) zijde zonder handvat ook veel makkelijker bij je boodschappen kunt om ze eruit te mikken.
niet aan de zijkant tussen het wagentje en de band staan om zo nog beter het naamplaatje van het kassameisje te kunnen lezen :')
A traveller from an antique land
pi_193236771
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Trol. Dat doet niemand in deze tijd. Eerste keer dat ik het meemaakte.
Ik weet wel waarom hij het deed. Achter mijn spullen was 70-80 cm vrije band. Als hij vanachter de band vollaadt, dan moet de lengte van zijn winkelwagen eerst, en dan zou hij even moeten wachten. En dat is natuurlijk teveel gevraagd voor zo'n aso.
Je bent zelf een troll, doe dit altijd en ga me niet aanpassen vanwege die corona onzin waar jij mee loopt te trollen.
pindazakje
pi_193236774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:17 schreef Basp1 het volgende:
in de jumbo houd ik het wagentje achter me om zulke situaties als jij hier beschrijft te voorkomen.
Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat is eigenlijk best slim.
Dan kan je zelf gewoon voldoende afstand houden op degene voor je, en creeër je zelf een buffer t.o.v. eventuele asocialen achter je.

Maar terug naar de kernvraag. Wat denk je? Zou noodweer hier juridisch gezien opgaan?
pi_193236786
Alsof iemand zich nog druk maakt over afstand houden :')
pi_193236794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je bent zelf een troll
Ik zweer je dat ik serieus ben. In dit geval toch in ieder geval.

quote:
ga me niet aanpassen vanwege die corona onzin waar jij mee loopt te trollen.
Het is geen onzin, en het komt niet van mij. Het is landelijk beleid. In veel landen zelfs. In Nederland is die 1,5 meter nog mager, veel landen houden 6feet/2 meter aan.

Maar BASP1 heeft mij nieuw inzicht gegeven.

Laad jij vanaf de voorzijde de band, maar houd je wel voldoende afstand op degene voor je? If so, dat is prima natuurlijk, dan heb ik niets gezegd.
pi_193236809
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:21 schreef Leonos het volgende:
Alsof iemand zich nog druk maakt over afstand houden :')
Even serieus, het hele beleid, inclusief de versoepelingen m.b.t. maatregelen die nu gaan komen, zijn op dat specifieke punt gebaseerd.
pi_193236817
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

.
Even in deze situatie. Voor mij staat een klant. Tussen die klant voor mij, en mij, zit mijn winkelwagen. Ik kán dus niet naar voren. Naar achteren kan ik alleen door de persoon achter mij, die mij aanraakt, naar de grond te werken of op zijn minst een flinke duw te geven.
[..]

Ja, inderdaad. Maar blijkbaar begrijpt niet iedereen dat. Terwijl het toch al ruim 2 maanden in het nieuws is dat je afstand moet houden. Dit was echt zo'n aso die daar gewoon schijt aan heeft. Anders had ie na mijn eerste verzoek al achter zijn winkelwagentje kunnen gaan staan, in plaats van er voor.
[/quote]Ik bedoel dat jij normaal moet doen
Afstand houden prima maar ga niet meteen stressen als iemand te dichtbij komt
Wat voor leven heb je überhaupt als je zo bang bent? Lol
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_193236824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat doet niemand in deze tijd. Eerste keer dat ik het meemaakte.
Ik weet wel waarom hij het deed. Achter mijn spullen was 70-80 cm vrije band. Als hij vanachter de band vollaadt, dan moet de lengte van zijn winkelwagen eerst, en dan zou hij even moeten wachten. En dat is natuurlijk teveel gevraagd voor zo'n aso.
Altijd dezelfde groep mensen die gelijk geweld moeten gebruiken. :')
pi_193236829
Gewoon je taser mee nemen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 09:25:05 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193236834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:20 schreef Hamzoef het volgende:


Maar terug naar de kernvraag. Wat denk je? Zou noodweer hier juridisch gezien opgaan?
Nee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193236837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Afstand houden prima maar ga niet meteen stressen als iemand te dichtbij komt
Wat voor leven heb je überhaupt als je zo bang bent? Lol
Er zijn gradaties van te dichtbij. In de supermarkt wordt ik wel 10 x op minder dan anderhalve meter gepasseerd. Vind ik niet prettig, maar dat accepteer ik. Nu werd ik echter letterlijk aangeraakt he.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2020 09:27:27 ]
pi_193236848
Noodweer houd geen stand. Er is geen levensbedreigende situatie en je kunt ook de keuze maken om zelf weg te lopen om afstand te creëren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_193236856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:25 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee.
Gevoelsmatig denk ik ook van niet, omdat veel mensen het niet proportioneel zullen zien. Anderzijds krijgen zogenaamde corona-hoesters ook behoorlijk zware straffen opgelegd. Daar ligt het zelfde uitgangspunt aan ten grondslag.
pi_193236870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Laad jij vanaf de voorzijde de band, maar houd je wel voldoende afstand op degene voor je? If so, dat is prima natuurlijk, dan heb ik niets gezegd.
Ja dat doe ik, sinds ik een keer commentaar kreeg van iemand die vond dat ik te dichtbij stond :')
pindazakje
pi_193236872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er zijn gradaties van te dichtbij. In de supermarkt wordt ik wel 10 x op minder dan anderhalve meter gepasseerd. Vind ik niet prettig, maar dat accepteer ik. Nu werd ik echter letterlijk aangeraakt he.
Wat erg man
Misschien ben je wel besmet nu :o
Sterkte in deze zware tijd!!!
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_193236878
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er zijn gradaties van te dichtbij. In de supermarkt wordt ik wel 10 x op minder dan anderhalve meter gepasseerd. Vind ik niet prettig, maar dat accepteer ik. Nu werd ik echter letterlijk aangeraakt he.
Meid het is toch allemaal wat :')
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')