abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 mei 2020 @ 06:15:49 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193363698
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:59 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is het: je betaalt als vanouds. En je ontvangt je toeslag als vanouds.
Alleen was er (voor de meesten) geen opvang.

Correct?
Nope

Er bovenop komt dat je je eigen bijdrage (tot maximumuurtarief) terug krijgt van de overheid vanuit de overheidsregeling, tussen 11/3 en 8/6. Voor iedereen, om de regeling zo simpel en uitvoerbaar mogelijk te maken.
Je hoeft dus netto gezien niet te betalen voor opvang die je niet of nauwelijks hebt kunnen afnemen.

En is aangegeven dat als je een uurtarief hebt voor opvang dat boven het maximumuurtarief waar de overheid mee rekent zit, je dat gedeelte boven maximumuurtarief valt, terug krijgt van de opvangorganisatie zelf.
Omdat er geen of minder gebruik van gemaakt kon worden en zij ook steentje bij moeten dragen.

Daarom is wat die ene opvang hierboven doet nogal afwijkend, en vreemdddd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 mei 2020 @ 07:32:45 #77
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193363958
Het is geenszins de bedoeling van mij dat de opvang omdondert hoor. Daar heb ik alleen onszelf mee. Ik weet sowieso al dat als ze het wel zouden uitbetalen ze dat sowieso als reden gebruiken om per volgens jaar het tarief weer met ¤0,20 omhoog te gooien. :')
Voor ons gaat het om best een aardig bedrag, bijna ¤200,-. En ja, dat betekent dat het voor de opvang ook om een groot bedrag gaat. Nu is het echt niet zo dat wij dit geld nodig hebben, er zijn wel andere ouders die wel financieel echt geraakt zijn. Maar ja, het roept toch wel wat vragen op, kunnen ze het echt niet betalen of willen ze het niet. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 29-05-2020 08:36:36 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 29 mei 2020 @ 07:39:34 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193364008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 07:32 schreef Mariposas het volgende:
Het is geenszins de bedoeling van mij dat de opvang omdondert hoor. Daar heb ik alleen onszelf mee. Ik weet sowieso al dat als ze het wel zouden uitbetalen ze dat sowieso als reden gebruiken om per volgens jaar het tarief weer ¤0,20 cent omhoog te gooien. :')
Voor ons gaat het om best een aardig bedrag, bijna ¤200,-. En ja, dat betekent dat het voor de opvang ook om een groot bedrag gaat. Nu is het echt niet zo dat wij dit geld nodig hebben, er zijn wel andere ouders die wel financieel echt geraakt zijn. Maar ja, het roept toch wel wat vragen op, kunnen ze het echt niet betalen of willen ze het niet. :@
Tussen niets terugbetalen en alles terugbetalen zit natuurlijk ook een wereld aan mogelijkheden.
Plus communicatie.
Bijzonder verhaal iig dit zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:17:34 #79
100412 mefke79
komt goed!
pi_193364303
Je zou ze erop kunnen wijzen dat het een verplichting is. In het begin is gecommuniceerd dat het aan de opvang was om te bepalen of ze dat gingen doen of niet, nu lijkt uit de communicatie dat het een verplichting is.

Ik zag bij ons alweer meerdere facturen, ook met min bedragen, voor mei. Vorige keer zorgde dat voor problemen met afboeken, dus dat zal nu ook wel weer zo zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:41:16 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193364501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 07:32 schreef Mariposas het volgende:
Het is geenszins de bedoeling van mij dat de opvang omdondert hoor. Daar heb ik alleen onszelf mee. Ik weet sowieso al dat als ze het wel zouden uitbetalen ze dat sowieso als reden gebruiken om per volgens jaar het tarief weer ¤0,20 cent omhoog te gooien. :')
Voor ons gaat het om best een aardig bedrag, bijna ¤200,-. En ja, dat betekent dat het voor de opvang ook om een groot bedrag gaat. Nu is het echt niet zo dat wij dit geld nodig hebben, er zijn wel andere ouders die wel financieel echt geraakt zijn. Maar ja, het roept toch wel wat vragen op, kunnen ze het echt niet betalen of willen ze het niet. :@
Dat omdonderen ging om als de overheid de KOT weer terug zou willen zo als Majo suggereerde.
De eigen bijdrage die jij terug wilt zou behapbaar moeten zijn voor organisaties. Ze draaien goed de laatste jaren en er waren nu minder kosten dus die ruimte zou er moeten zijn.
Tevens komt er nog een steunpakket aan via de gemeentes volgens mij.
Kortom lijkt me niet meer dan logisch dat ze ouders wat tegemoet gaan komen.

Ik heb afgezien van de compensatie van de bso. Hij gaat maar 1 dag per week dus het gaat om 35 euro per maand. En ik begreep dat meerderen dit doen.
De organisatie heeft aangegeven dat ze er spelmateriaal van gaan kopen voor de locaties van de betreffende kinderen.
Dus dat gaat dan niet gewoon terug in de grote pot en dat vind ik fijn. Geeft ook aan wat mij betreft dat ze er financieel dus oké voorstaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193364545
Hier heeft de NSO aangegeven dat het in het factureringssysteem niet lukt om de eigen bijdrage boven het uurtarief te verekenen.. Ze houden het buiten de facturen en storten iedereen handmatig terug. Maar omdat dat veel werk is verwachten ze ongeveer eind juni iedereen gehad te hebben..
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:46:56 #82
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_193364552
Bij ons werd er geen keuze geboden, het bedrag dat we van hun terugkrijgen is al automatisch afgetrokken van de facturen voor april en mei. Bij ons gaat het ook om een heel klein bedrag (5 euro per maand). Maar als het om zoveel geld gaat, is het erg vreemd dat ze dat niet willen terugbetalen, zelfs niet een deel!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:48:56 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193364569
Overigens werken ze hier met een ochtend en middag shift op school en mag iedereen van de ochtendshift niet naar de bso.
Daar is rekening mee gehouden. Bij 2 dagen of meer bso zit je in de middag.

Maar goed ze zeggen wel dat ze stoppen met het compenseren van die eigen bijdrage vanaf 11 mei want ze zijn weer open.
Dat voelt wel een beetje knullig naar de ouders van die ochtendshift die nog eens vier weken betalen zonder de opvang te gebruiken.
Zoals ik hier boven aangaf gaat het dan maar om een euro of 35 per kind maar toch. Ze hadden dat wel even aan mogen stippen speciaal voor onze school in hun brief wat mij betreft.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:49:50 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193364577
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:48 schreef laziness het volgende:
Overigens werken ze hier met een ochtend en middag shift op school en mag iedereen van de ochtendshift niet naar de bso.
Daar is rekening mee gehouden. Bij 2 dagen of meer bso zit je in de middag.

Maar goed ze zeggen wel dat ze stoppen met het compenseren van die eigen bijdrage vanaf 11 mei want ze zijn weer open.
Dat voelt wel een beetje knullig naar de ouders van die ochtendshift die nog eens vier weken betalen zonder de opvang te gebruiken.
Zoals ik hier boven aangaf gaat het dan maar om een euro of 35 per kind maar toch. Ze hadden dat wel even aan mogen stippen speciaal voor onze school in hun brief wat mij betreft.
Dat klinkt natuurlijk belachelijk ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:50:26 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193364588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Bij ons werd er geen keuze geboden, het bedrag dat we van hun terugkrijgen is al automatisch afgetrokken van de facturen voor april en mei. Bij ons gaat het ook om een heel klein bedrag (5 euro per maand). Maar als het om zoveel geld gaat, is het erg vreemd dat ze dat niet willen terugbetalen, zelfs niet een deel!
Ik kreeg ook geen keuze. Ik heb ze bij het bekend maken van het idee van de regeling meteen gemaild dat ik er vanaf zie.
Hoe ze het in de praktijk verwerken weet ik dus niet :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193364854
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:48 schreef laziness het volgende:
Overigens werken ze hier met een ochtend en middag shift op school en mag iedereen van de ochtendshift niet naar de bso.
Daar is rekening mee gehouden. Bij 2 dagen of meer bso zit je in de middag.

Maar goed ze zeggen wel dat ze stoppen met het compenseren van die eigen bijdrage vanaf 11 mei want ze zijn weer open.
Dat voelt wel een beetje knullig naar de ouders van die ochtendshift die nog eens vier weken betalen zonder de opvang te gebruiken.
Zoals ik hier boven aangaf gaat het dan maar om een euro of 35 per kind maar toch. Ze hadden dat wel even aan mogen stippen speciaal voor onze school in hun brief wat mij betreft.
Ergens in een van de genoemde bronnen hierboven staat dat als door dit soort situaties nog steeds geen gebruik kan worden gemaakt van de bso, de ouders ook nog terug zouden moeten krijgen van de opvang organisatie.
pi_193408574
Hoe gaan de kov om met afzeggen na 8 juni?

Normaal hadden wij hier ruilbeleid, minimaal 24 uur van te voren afmelden en dan binnen 3 maanden die dag herinplannen anders ben je hem kwijt.

Nu is het nieuwe beleid, ruilen mag niet meer. Tenzij je moet werken in dezelfde week mits er plek is. De dag van afmelding is pech krijg je niet terug. In September gaan ze opnieuw kijken. Dat zou betekenen dat we morgen bijvoorbeeld al kwijt zijn, die week erop weer een dag door vakantie. En dan de zomervakantie 3 dagen. Die betalen we allemaal wel gewoon. Ik ben het er nog niet zo mee eens. Hoe gaat dat bij jullie?
  zondag 31 mei 2020 @ 22:02:35 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193408737
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:55 schreef Bastoenie het volgende:
Hoe gaan de kov om met afzeggen na 8 juni?

Normaal hadden wij hier ruilbeleid, minimaal 24 uur van te voren afmelden en dan binnen 3 maanden die dag herinplannen anders ben je hem kwijt.

Nu is het nieuwe beleid, ruilen mag niet meer. Tenzij je moet werken in dezelfde week mits er plek is. De dag van afmelding is pech krijg je niet terug. In September gaan ze opnieuw kijken. Dat zou betekenen dat we morgen bijvoorbeeld al kwijt zijn, die week erop weer een dag door vakantie. En dan de zomervakantie 3 dagen. Die betalen we allemaal wel gewoon. Ik ben het er nog niet zo mee eens. Hoe gaat dat bij jullie?
Lijkt me dat je gewone contract weer gaat lopen. Dat geldt.
Als ze er anders mee omgaan is dat een aanpassing van contract dus reden tot discussie en mogelijkheid tot opzeggen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193408870
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:55 schreef Bastoenie het volgende:
Hoe gaan de kov om met afzeggen na 8 juni?

Normaal hadden wij hier ruilbeleid, minimaal 24 uur van te voren afmelden en dan binnen 3 maanden die dag herinplannen anders ben je hem kwijt.

Nu is het nieuwe beleid, ruilen mag niet meer. Tenzij je moet werken in dezelfde week mits er plek is. De dag van afmelding is pech krijg je niet terug. In September gaan ze opnieuw kijken. Dat zou betekenen dat we morgen bijvoorbeeld al kwijt zijn, die week erop weer een dag door vakantie. En dan de zomervakantie 3 dagen. Die betalen we allemaal wel gewoon. Ik ben het er nog niet zo mee eens. Hoe gaat dat bij jullie?
Wij kunnen ruildagen enkel binnen 14 dagen inzetten; altijd al. En feestdagen kan je niet ruilen. Ik betaal dus in vakanties vaak voor niks door, maar een 52 weken contract is alsnog goedkoper dan 48 of flexibele uren.
  zondag 31 mei 2020 @ 22:12:17 #90
100412 mefke79
komt goed!
pi_193408941
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:55 schreef Bastoenie het volgende:
Hoe gaan de kov om met afzeggen na 8 juni?

Normaal hadden wij hier ruilbeleid, minimaal 24 uur van te voren afmelden en dan binnen 3 maanden die dag herinplannen anders ben je hem kwijt.

Nu is het nieuwe beleid, ruilen mag niet meer. Tenzij je moet werken in dezelfde week mits er plek is. De dag van afmelding is pech krijg je niet terug. In September gaan ze opnieuw kijken. Dat zou betekenen dat we morgen bijvoorbeeld al kwijt zijn, die week erop weer een dag door vakantie. En dan de zomervakantie 3 dagen. Die betalen we allemaal wel gewoon. Ik ben het er nog niet zo mee eens. Hoe gaat dat bij jullie?
Kreeg je ruildagen voor feestdagen? Dan heb je tot nu toe enorm geluk gehad. Mij lijkt dit een eenzijdige aanpassing van je contract, lijkt me dat je dan kan overleggen hoe of wat. Bij de algemene voorwaarden van de brancheorganisatie staat ook het een en ander. Prijs mogen ze bijvoorbeeld pas 3 maanden na de vorige wijziging doen dan met een waarschuwing een maand vooraf. Aanpassen contract mag alleen bij zwaarwegende bedrijfsbelangen.

Bij ons heeft het ruilen stil gelegen en gaat het 8 juni weer lopen. Het lukte voor de corona al niet om te ruilen, ik verwacht niet dat het nu beter is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 31 mei 2020 @ 22:12:39 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193408951
Hier is er niks veranderd / aangepast nav Covid. Je krijgt gewoon ruildagen en volgens mij ook een heel kalenderjaar geldig. Zo heb ik het destijds bij de aanmelding begrepen... Toevallig is hij 2 en 8 juni afgemeld. Zal hem binnenkort eens een keertje extra laten gaan & kijken wat ze zeggen.
Wij hebben overigens ook 52 weken omdat dat goedkoper is dan 47 weken.

Ruildagen op feestdagen is bij ons ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 31 mei 2020 @ 22:18:16 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_193409052
Wij betalen alle feestdagen door, leuk als je op maandagen opvang nodig hebt. Nou ja, nog even volhouden, kind 1 gaat na de vakantie minderen, was niet van plan hem tot de laatste dag voor het voortgezet onderwijs naar de opvang te laten gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 31 mei 2020 @ 22:28:12 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193409262
Mensen, dat ligt toch helemaal aan het contract wat je hebt afgesloten, wat er in andermans contracten staat maakt dus niet echt uit :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 mei 2020 @ 22:28:53 #94
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193409273
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wij kunnen ruildagen enkel binnen 14 dagen inzetten
Dit inderdaad. Met feestdagen en vakanties betaal je ook gewoon door, maar de uurprijs ligt nog aardig laag.
Maar ruilen is sowieso bijna nooit mogelijk want alle groepen zitten vol.
  zondag 31 mei 2020 @ 22:33:56 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_193409377
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:28 schreef Molo het volgende:
Mensen, dat ligt toch helemaal aan het contract wat je hebt afgesloten, wat er in andermans contracten staat maakt dus niet echt uit :+
Dat sowieso.

Maar een kinderopvang ondernemer die de algemene voorwaarden van de brancheorganisatie kinderopvang hanteert mag dus niet zomaar in een lopend contract dingen aanpassen. De vraag is of het aanpassen van het ruilbeleid daar onder valt. Dat je tijdelijk het ruilen stil legt tijdens de sluiting lijkt me logisch, maar of je het zomaar kan aanpassen is maar de vraag. De algemene voorwaarden staan op de site, ik denk dat je best een kans maakt om het op zijn minst uit te stellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 31 mei 2020 @ 23:02:02 #96
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_193409970
quote:
17s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Met feestdagen en vakanties betaal je ook gewoon door, maar de uurprijs ligt nog aardig laag.
Maar ruilen is sowieso bijna nooit mogelijk want alle groepen zitten vol.
en ruilen in vakanties kan niet :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 31 mei 2020 @ 23:12:58 #97
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193410225
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:02 schreef tombolafan het volgende:

[..]

en ruilen in vakanties kan niet :')
Hahahaha serieus? :')
Ik heb ook nog een tegoedbon liggen van Bas zijn wendagen, als ik die in november nog niet heb kunnen gebruiken dan krijgen we geld van 1 hele dag terug _O- .
pi_193425040
Ik zie wel dat het heel verschillend is allemaal. Wij krijgen ruildagen voor feestdagen ja,normaal netjes. Nu wordt alles eenzijdig aangepast.

Ga me er morgen maar eens in verdiepen iig :) contract er ook even bij!
  FOK!fossiel dinsdag 2 juni 2020 @ 07:44:43 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193430872
Heeft iemand hier ervaring met de handreiking chronische klachten bij kinderen vanuit het RIVM? Onze dochter is na de eerste week weer kvd verkouden geworden, was terecht dat we haar moesten ophalen want het snot liep eruit. Na een week was ze volgens ons klachten vrij, maar konden we haar na 1,5 uur toch weer ophalen omdat ze een beetje snot had nadat ze even gejengeld had omdat ze moe was. Vond ik al wat minder terecht, maar soit... regels zijn regels.

Morgen zou ze weer gaan, na 2,5 week thuis, maar nu hoest ze af en toe vanwege slijm in haar keel. Ze is verder gewoon supervrolijk, geen koorts en eet/drinkt als een malle. Als ik die richtlijn lees zijn er wel mogelijkheden dat ze weer naar het kdv kan gaan.

Maar was benieuwd of mensen hier al met dit bijltje gehakt hebben en hoe ze dat aangepakt hebben.


Daarnaast hebben vrienden die een kind op een andere opvang hebben zitten uit hun organisatie bericht gekregen dat de richtlijnen versoepeld gaan worden en dat kinderen alleen bij koorts thuisgehouden moeten worden. Maar dat kan ik nergens terugvinden?
Chick on a mission
  dinsdag 2 juni 2020 @ 08:21:19 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193431115
Ik heb geen ervaringen, maar ik heb wel het idee dat elke instantie een beetje zelf in de hand heeft hoe ze het doen.

Een vriendin van mij is leerkracht op een basisschool en daar mogen vanaf het begin gewoon kinderen met neusverkoudheid komen.

Wat je nu zou kunnen doen is een coronatest, maar dat is niet heel prettig voor je kleintje natuurlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')