abonnement Unibet Coolblue
pi_193214897
Ik wil twee split airco's ophangen, beide in kleine ruimtes waar een 2.5 kw voldoende is.

In de zomer koelen, in de winter een enkele keer wat bijverwarmen.

Nu vraag ik me af of het merk echt iets uit maakt. Ik ga het wel zelf doen, dus voorgevuld is een vereiste. Natuurlijk zal ik wel netjes vacuumeren. Dat het eigenlijk niet mag weet ik ook, maar ik begrijp hoe het werkt en ik kom daar wel uit.

Ik zie Haier, Cooper and Hunter, Gree en Tosot by Gree. Ik krijg het gevoel dat het allemaal bar weinig uitmaakt. De compressor is meestal toch door Panasonic of Toshiba gemaakt. Het zijn allemaal modulerende compressors. Ze hebben allemaal min of meer dezelfde COP

Zijn er nog wezenlijke verschillen? Ervaringen met deze merken? Nog een ander merk om te overwegen?

Als iemand nog een tip heeft voor een goedkoop adres is dat ook welkom ;)
pi_193215062
Ik heb Cooper&Hunter en Gree. Is zo goed als hetzelfde, draait ook op dezelfde WiFi app.

In vorige huis ook C&H opgehangen.

Tosot en Haier geen ervaring mee. Is allemaal Chinese meuk, kost weinig doet het prima. Zolang je je verwachtingen bijstelt naar de prijs is het echt wel goed. Natuurlijk is een Daikin van 3 keer de prijs beter.

Aircostunt Dordrecht, goedkoop in Gree. 2,5 kw voor ¤480 incl wifi en 3 meter montagepakket.
Laat die handjes wapperen!
pi_193216342
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:56 schreef tux87 het volgende:
Ik wil twee split airco's ophangen, beide in kleine ruimtes waar een 2.5 kw voldoende is.

In de zomer koelen, in de winter een enkele keer wat bijverwarmen.

Nu vraag ik me af of het merk echt iets uit maakt.

Zijn er nog wezenlijke verschillen? Ervaringen met deze merken? Nog een ander merk om te overwegen?

Thuis heb ik enkel een Daikin multisplit (zolderkantoor+slaapkamer). Deze heb ik genomen omdat Daikin het enige merk was welke ik in een hotel/op reis het meest tevreden mee ben.

De buitenunit zijn ze allemaal wel efficient en stil, maar een stille binnenunit vind ik veel belangrijker in prive-sferen.
pi_193216895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Thuis heb ik enkel een Daikin multisplit (zolderkantoor+slaapkamer). Deze heb ik genomen omdat Daikin het enige merk was welke ik in een hotel/op reis het meest tevreden mee ben.

De buitenunit zijn ze allemaal wel efficient en stil, maar een stille binnenunit vind ik veel belangrijker in prive-sferen.
Mee eens wat betreft de binnenunit. Een rammelende binnenunit vind ik erg vervelend. Het ding moet behalve blazen geen andere geluiden maken.
pi_193216914
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193218025
Mijn ervaring is dat goedkope al snel buiten de garantie gaan rammelen. Van een installateur begreep ik dat de verbindingen interne goedkoper en zijn en na een paar jaar beetje gaan lekken. Niet ernstig, maar je verliest toch koelmiddel, dus minder efficiënt en eerder moeten bijvullen.
.
pi_193219109
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:01 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb Cooper&Hunter en Gree. Is zo goed als hetzelfde, draait ook op dezelfde WiFi app.

In vorige huis ook C&H opgehangen.

Tosot en Haier geen ervaring mee. Is allemaal Chinese meuk, kost weinig doet het prima. Zolang je je verwachtingen bijstelt naar de prijs is het echt wel goed. Natuurlijk is een Daikin van 3 keer de prijs beter.

Aircostunt Dordrecht, goedkoop in Gree. 2,5 kw voor ¤480 incl wifi en 3 meter montagepakket.
Hier ook tevreden met een gree. Rammelt niet.
pi_193219367
Bij mijn moeder 2x Gree, bij een collega nog een. Iedereen erg tevreden.
Laat die handjes wapperen!
pi_193219443
Wij hebben een Trotec split airconditioner. Ideaal voor het koelen van grotere ruimtes. Is wel wat aan de duurdere kant.
pi_193219456
Hier een Mitsubishi SRK 35 ZSW split unit. Nu 1e volle seizoen, maar doet prima zijn werk. Niet zelf opgehangen...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2020 08:18:19 ]
pi_193219855
Ik heb hier nu 2 airco's hangen. 1 was door de vorige eigenaar geplaatst en dat was een 'system air' bij deze maakt vooral de buitenunit een irritant brommend geluid. Ook de binnenunit rammeld een beetje maar maakt veel geluid als deze aanstaat.

Mijn nieuwe is een Daikin. Deze is zowel buiten als binnen erg stil. Het is wat duurder, maar dat verschil merk je echt wel.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193220262
hier een Daikin al 10 jaar de volgende is zeker weer een Daikin zeer stil en koud!!
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:53:40 #13
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193220523
Het grote verschil is dat tegenwoordig alle airco's inverter gestuurd zijn en veel stiller en zuiniger.

Een buitenunit is vandaag de dag eigenlijk altijd muisstil behalve als deze volle bak staat te brullen.

De binnen unit is heel belangrijk dat deze stil is. In een slaapkamer wil je bijvoorbeeld niet boven de 23db.
Laat die handjes wapperen!
pi_193228613
Thanks voor de reacties. Het is mij wel duidelijk zover. De ervaringen met Gree zijn wel positief te noemen. Natuurlijk is Daikin beter, maar het ging mij meer om de ervaringen tussen de B merken onderling. Een A merk als Daikin wordt mij wat te duur voor hoe vaak we dit gebruiken. Daar komt bij dat je het niet even meeneemt als je gaat verhuizen. Dat zie ik over een jaar of 5-6 ook nog weleens gebeuren dus dat weegt ook nog mee.

Aangezien ik concrete ervaringen hoor met Gree gaat dat m worden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:01 schreef Gieliovd het volgende:

Aircostunt Dordrecht, goedkoop in Gree. 2,5 kw voor ¤480 incl wifi en 3 meter montagepakket.
Goede deal inderdaad, thanks voor de tip!
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:14:49 #15
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_193238952
Op tweakers loopt ook een topic over airconditioners. Wellicht interessant:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707327/0
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:19:27 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_193239016
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:12 schreef tux87 het volgende:
Thanks voor de reacties. Het is mij wel duidelijk zover. De ervaringen met Gree zijn wel positief te noemen. Natuurlijk is Daikin beter, maar het ging mij meer om de ervaringen tussen de B merken onderling. Een A merk als Daikin wordt mij wat te duur voor hoe vaak we dit gebruiken. Daar komt bij dat je het niet even meeneemt als je gaat verhuizen. Dat zie ik over een jaar of 5-6 ook nog weleens gebeuren dus dat weegt ook nog mee.

Aangezien ik concrete ervaringen hoor met Gree gaat dat m worden.
[..]

Goede deal inderdaad, thanks voor de tip!

Een goede airco is bij verkoop natuurlijk wel een pluspunt.
And so is the past
pi_193241187
Ik heb mijn airco in het vorige huis gewoon opgevoerd als roerend goed. Bracht een leuk zakcentje op.

Kon ik weer 2 nieuwe van kopen in het nieuwe huis.
Laat die handjes wapperen!
pi_193248171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:10 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb mijn airco in het vorige huis gewoon opgevoerd als roerend goed. Bracht een leuk zakcentje op.

Kon ik weer 2 nieuwe van kopen in het nieuwe huis.
My thought. Niemand zegt sloop er maar uit ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')