Is dat een stereotype ja? Ik zit dit topic met verbazing te lezen namelijk. Ja, mannen die in de friendzone komen ken ik wel, maar vervolgens ook echt alleen maar met die dames omgaan?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:00 schreef Cockwhale het volgende:
Stereotype gefriendzonede man, die een van de girlz is geworden. Wat doe je jezelf aan kerel.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 13:10 schreef Seven. het volgende:
Niet alle vrouwen zijn zo. Maar jezus man, je hebt blijkbaar wel een stel zeikwijven om je heen verzameld. Wees blij dat je er geen relatie mee hebt. Geef rustig aan dat je er niet OK mee bent dat alles om haar draait en dat jij in vriendschappen in eerste instantie positiviteit zoekt.
Ze proberen hun probleem jouw probleem te maken, vooral als je de omstandigheden hebt dat zij iets willen wat jij hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:17 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb best wel veel vrouwelijke vrienden, meestal omdat ik op een bepaald moment in de friendzone ben beland.
Mijn verdeling qua vriendenaantal vrouwen-mannen is ongeveer 95% - 5%.
Vroeger vond ik het fijn om omringd te zijn door vrouwen, maar nu merk ik dat ik er tegen opzie om veel van mijn vriendinnen te ontmoeten. Waarom? Omdat ze gewoon vaak ongelooflijk zeuren.
Ik merk dat veel vrouwen, naarmate ik ze langer ken en naarmate ze ouder worden, in een soort constante zeurmodus terechtkomen. Ik ben zelf niet echt een zeurtype. Ik hou zelf als ik vrienden ontmoet meer van leuke dingen doen samen, samen lachen of eten, en eventueel leuke anecdotes of verhalen vertellen. Echt zeuren vind ik niet heel opbeurend.
Ik heb een goede vriendin die mij alleen maar klaagberichten kan sturen op Whatsapp. Ze weet van zichzelf en geeft ook toe dat ze dat doet, maar ze zegt dat ze dat doet omdat ze er bij mij mee kan wegkomen.
Nu vraag ik me af: herkennen mensen dit? Ik wil niet vervallen in stereotypes over vrouwen en mannen, maar het stereotyp lijkt mij toch steeds meer te kloppen. Zeuren vrouwen veel tegen mij omdat ik goed kan luisteren en geduldig ben? Gaan vrouwen steeds meer zeuren naarmate ze ouder worden? En heb ik naarmate ik ouder word meer aan mannen als vrienden dan aan vrouwen?
Ik vind het raar om dat als conclusie te nemen.quote:Op zondag 24 mei 2020 13:23 schreef JohnDDD het volgende:
Denken jullie dat misschien per definitie de vriendschap tussen man en vrouw waar geen seksueel verlangen bij zit gedoemd is om te mislukken? Want als je iemand niet leuk genoeg vindt om er seks mee te hebben, dan vind je die persoon misschien ook wel niet echt leuk genoeg voor een vriendschap? En blijft er dus alleen "zeuren" over?
Jij bent in het verleden door je mannelijke vrienden gefriendzoned en sindsdien gebruiken ze je als zeurvoetveeg?quote:
Waar géén seksueel verlangen bij zit?quote:Op zondag 24 mei 2020 13:23 schreef JohnDDD het volgende:
Denken jullie dat misschien per definitie de vriendschap tussen man en vrouw waar geen seksueel verlangen bij zit gedoemd is om te mislukken? Want als je iemand niet leuk genoeg vindt om er seks mee te hebben, dan vind je die persoon misschien ook wel niet echt leuk genoeg voor een vriendschap? En blijft er dus alleen "zeuren" over?
Nee, dat mannelijke vrienden ook gewoon zeurenquote:Op zondag 24 mei 2020 15:28 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij bent in het verleden door je mannelijke vrienden gefriendzoned en sindsdien gebruiken ze je als zeurvoetveeg?
Gekke conclusie en niet waar.quote:Op zondag 24 mei 2020 13:23 schreef JohnDDD het volgende:
Weet je wel hoe dom deze opmerking is?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:13 schreef von_manstein het volgende:
@:TS vrouwen zeuren sowieso, wees blij dat je verschillende vrouwelijke vrienden hebt, dan heb je afwisselend gezeur.
Stel dat je er met een samen zou wonen, dan heb je constant het zelfde gezeur aan je kop.
Ha John, beetje lang geleden dat je dit topic geplaatst hebt maar toch leuk genoeg om te reageren.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:17 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb best wel veel vrouwelijke vrienden, meestal omdat ik op een bepaald moment in de friendzone ben beland.
Mijn verdeling qua vriendenaantal vrouwen-mannen is ongeveer 95% - 5%.
Vroeger vond ik het fijn om omringd te zijn door vrouwen, maar nu merk ik dat ik er tegen opzie om veel van mijn vriendinnen te ontmoeten. Waarom? Omdat ze gewoon vaak ongelooflijk zeuren.
Ik merk dat veel vrouwen, naarmate ik ze langer ken en naarmate ze ouder worden, in een soort constante zeurmodus terechtkomen. Ik ben zelf niet echt een zeurtype. Ik hou zelf als ik vrienden ontmoet meer van leuke dingen doen samen, samen lachen of eten, en eventueel leuke anecdotes of verhalen vertellen. Echt zeuren vind ik niet heel opbeurend.
Ik heb een goede vriendin die mij alleen maar klaagberichten kan sturen op Whatsapp. Ze weet van zichzelf en geeft ook toe dat ze dat doet, maar ze zegt dat ze dat doet omdat ze er bij mij mee kan wegkomen.
Nu vraag ik me af: herkennen mensen dit? Ik wil niet vervallen in stereotypes over vrouwen en mannen, maar het stereotyp lijkt mij toch steeds meer te kloppen. Zeuren vrouwen veel tegen mij omdat ik goed kan luisteren en geduldig ben? Gaan vrouwen steeds meer zeuren naarmate ze ouder worden? En heb ik naarmate ik ouder word meer aan mannen als vrienden dan aan vrouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |