abonnement Unibet Coolblue
pi_193196767
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend hoe je met een budget van 500 euro uit huis kan gaan. Uit de reacties bleek dat dat moeilijk is, alhoewel niet onmogelijk.

Nu is mijn thuissituatie erg uit de hand gelopen. Ik voel me erg onveilig, ik slaap niet meer en durf amper nog te bewegen in mijn eigen huis. (even voor de duidelijkheid, ik ben 18v) Ik voel me net een gevangene en ik ben heel erg depressief.

Mijn vraag is, hoe kan ik met 500 p/m zsm uit huis gaan in Amsterdam? Ik heb me al voor websites ingeschreven maar de wachtrij is erg lang en kan zelfs jaren duren.... Ik wil graag in een zelfstandige studio wonen omdat ik echt tijd voor mezelf nodig heb/alleen wil zijn. Ik voel me erg wanhopig, onveilig en ik wil zsm uit huis..... Kan iemand helpen?/ Heeft iemand raad?

Bedankt voor het lezen en wees alsjeblieft netjes in de reacties...

Toegevoegd: Ik ga trouwens in Amsterdam studeren omdat ik eindelijk ben aangenomen voor een numerus fixus selectie. Ik heb me voor meerdere universiteiten ingeschreven, maar ben alleen in Amsterdam aangenomen

[ Bericht 7% gewijzigd door darknesss0 op 18-05-2020 20:41:29 ]
have a lovely day!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 18 mei 2020 @ 20:20:35 #2
408813 crew  trein2000
pi_193196807
Kamernet al geprobeerd? Moet het perse in Amsterdam zijn? Das wel zo’n beetje de duurste stad van het land.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193196815
Als het zo dringend is, waarom jezelf alleen beperken tot Amsterdam? Als je gaat studeren krijg je een studenten OV. Zoek iets wat binnen een uur van je universiteit ligt en je kansen zijn al een stuk realistischer.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193196845
Dame? Dan heb ik wel huisje :). DM maar!
pi_193196868
ik heb het voor de duidelijkheid even in mijn reactie toegevoegd, bedankt voor je vraag
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
Als het zo dringend is, waarom jezelf alleen beperken tot Amsterdam?
have a lovely day!
pi_193196902
Heb je geen familie die wat normaler is, waar je terecht kunt?
Of vrienden of wat dan ook?
pi_193196935
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Heb je geen familie die wat normaler is, waar je terecht kunt?
Of vrienden of wat dan ook?
Familie woont in het buitenland en ik ben ook niet heel close met mensen, heb wel 2 goede vriendinnen, maar de een woont nog thuis met haar ouders en 4 kinderen (heel vol) en mn andere vriendin is momenteel in het buitenland
have a lovely day!
  maandag 18 mei 2020 @ 20:27:39 #8
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_193196937
Als je snel uit huis wilt heb je weinig eisen te stellen lijkt me. Zoek het eens in Almere bvb. Je kunt altijd later nog verhuizen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_193197023
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:27 schreef darknesss0 het volgende:

[..]

Familie woont in het buitenland en ik ben ook niet heel close met mensen, heb wel 2 goede vriendinnen, maar de een woont nog thuis met haar ouders en 4 kinderen (heel vol) en mn andere vriendin is momenteel in het buitenland
Ik heb makkelijk praten vanuit hier, maar ga een tegen je ouders in. Zeg hun dat ze als ouder tekortschieten, dat jij ook een autonoom wezen bent met je eigen aanleg, talenten en vooral je eigen wil.
En als jouw ouders dat niet zien of accepteren, zeg hun dan dat ze als ouder enorm te kort schieten.
Jij bent hier alleen maar omdat hun dat wilden, was niet jouw keuze.
Eis dan tenminste het recht op om jouw leven te leiden zoals jij dit wil.
Of, ga desnoods met de moed der wanhoop mee lopen huichelen en doe in het geheim wat je zelf wilt.
Ben je trouwens enig kind of heb je nog broers of zusjes?
  maandag 18 mei 2020 @ 20:39:46 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193197124
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:22 schreef fokexpert het volgende:
Dame? Dan heb ik wel huisje :). DM maar!
18 jarige dames mogen bij gratis komen inwonen.
pindazakje
pi_193197133
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik heb makkelijk praten vanuit hier, maar ga een tegen je ouders in. Zeg hun dat ze als ouder tekortschieten, dat jij ook een autonoom wezen bent met je eigen aanleg, talenten en vooral je eigen wil.
En als jouw ouders dat niet zien of accepteren, zeg hun dan dat ze als ouder enorm te kort schieten.
Jij bent hier alleen maar omdat hun dat wilden, was niet jouw keuze.
Eis dan tenminste het recht op om jouw leven te leiden zoals jij dit wil.
Of, ga desnoods met de moed der wanhoop mee lopen huichelen en doe in het geheim wat je zelf wilt.
Ben je trouwens enig kind of heb je nog broers of zusjes?
Dat is heel lief van je, dank je wel. Ik heb alles al geprobeerd. Met ze gepraat, proberen te communiceren maar het enige wat ze doen is mij uitschelden en schreeuwen. Ik heb 1 broer en 1 zus, maar die zijn echt als gif. Ik heb meer last van hen dan van mijn ouders. Ze behandelen me alsof ik waardeloos ben, schelden me elke dag uit, als ik ze vraag om alsjeblieft op te houden graven ze dieper en zeggen ze de meest pijnlijke uitspraken zoals "niemand zal naar je sterfbed komen", "mensen zijn beter af zonder je" en nog andere pijnlijke uitspraken. Ik heb een maatschappelijk werkster ingeschakeld maar zelfs dat hielp niet en nu voel ik me echt verloren
have a lovely day!
pi_193197144
.

[ Bericht 99% gewijzigd door darknesss0 op 18-05-2020 20:42:44 ]
have a lovely day!
pi_193197158
Maar hoezo niet in een andere stad in de buurt van het OV gaan wonen? 't is misschien niet ideaal, maar als je nu snel uit huis moet/wilt je beste optie. Je kan gewoon gratis met het OV reizen, en dan vanuit je nieuwe stulpje rustig gaan zoeken naar iets dichterbij je universiteit.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193197162
verkeerd bericht
have a lovely day!
pi_193197185
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
Maar hoezo niet in een andere stad in de buurt van het OV gaan wonen? 't is misschien niet ideaal, maar als je nu snel uit huis moet/wilt je beste optie. Je kan gewoon gratis met het OV reizen, en dan vanuit je nieuwe stulpje rustig gaan zoeken naar iets dichterbij je universiteit.
Dat is een goed idee. Ik heb bijv ook naar Almere en Haarlem gekeken maar ook daar zijn de wachtrijen enorm lang..
have a lovely day!
pi_193197337
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:43 schreef darknesss0 het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. Ik heb bijv ook naar Almere en Haarlem gekeken maar ook daar zijn de wachtrijen enorm lang..
Ik zou weg blijven uit de grote steden en meer de wat kleinere kernen in de buurt van stations pakken. Bijvoorbeeld dit (minuutje rondklikken op Funda, er is wel meer te vinden). Station bussum - Amsterdam Zuid is 35 minuten met de trein.
https://www.funda.nl/huur(...)-elisabethgaarde-86/

Kamernet kan natuurlijk ook. Gewoon zoeken in een straal van pak hem beet 50km rond amsterdam.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193197370
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:43 schreef darknesss0 het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. Ik heb bijv ook naar Almere en Haarlem gekeken maar ook daar zijn de wachtrijen enorm lang..
Sta je al ingeschreven bij Kamernet?
pi_193197378
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:52 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Ik zou weg blijven uit de grote steden en meer de wat kleinere kernen in de buurt van stations pakken. Bijvoorbeeld dit (minuutje rondklikken op Funda, er is wel meer te vinden).
https://www.funda.nl/huur(...)-elisabethgaarde-86/
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken
have a lovely day!
pi_193197379
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Sta je al ingeschreven bij Kamernet?
Jazeker :)
have a lovely day!
pi_193197400
Al bij een huisarts geweest? Misschien kan die je verder helpen of zo met de juiste instantie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193197416
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:54 schreef darknesss0 het volgende:

[..]

Jazeker :)
Kun je daar ook niks vinden? Als je zoekt op Amsterdam en dan +20km invult zie ik best een hoop beschikbare kamers.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 18 mei 2020 @ 21:03:04 #22
408813 crew  trein2000
pi_193197504
Forget about it. 500 euro, zelfstandige studio en Amsterdam gaan niet samen. Je zult op minstens een van de 3 punten concessies moeten doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193197540
Contact opnemen met veilig thuis?
pi_193198102
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Forget about it. 500 euro, zelfstandige studio en Amsterdam gaan niet samen. Je zult op minstens een van de 3 punten concessies moeten doen.
Dit.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:38:00 #25
131278 moemoe
#teampanda
pi_193198158
Sta je ingeschreven op https://www.room.nl ?

Daar kun je zelfstandige kamers huren met huurtoeslag in Amsterdam en omgeving.

Als je niet hoog genoeg eindigt op de lijst, kun je misschien kijken naar onzelfstandige kamers voor een lage prijs.

Vanaf 4 maanden voor de start van je studie kun je reageren.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:47:45 #26
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_193198315
Ik snap dat je daar weg wilt. Moet je ook want anders gaat het je vroeg of laat opbreken. Zoek inderdaad bij veilig thuis of via een vertrouwenspersoon, misschien via de onderwijsinstelling? Kijk hoe je ondertussen ruimte voor jezelf en afleiding creëert, kun je je terugtrekken op je eigen kamer of op vaste momenten bij je vriendin thuis?

En ideaal is het niet, maar kun je wellicht je middelen iets vergroten door iets bij te lenen bij DUO? Niet max hoor, maar dat hielp mij ook om naast mn studie voor bijvoorbeeld inboedel te sparen en sneller op mezelf te kunnen. En er zit geen directe/grote afbetaaldruk aan vast.
pi_193198333
Kun je geen urgentie krijgen voor een sociale huurwoning met jouw situatie? Ik zou eens bij de gemeente informeren. Sterkte
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193198441
Als je je thuis echt zo onveilig voelt als je in je OP beschrijft dan snap ik niet dat je niet gewoon elke mogelijkheid om daar weg te komen aangrijpt. Ik snap best dat je het liefst een zelfstandige woonruimte wil, maar als het thuis daadwerkelijk zo onveilig is als je zegt, snap ik niet dat je niet op kamers reageert. Alles om maar zo snel mogelijk uit die onveilige situatie te komen en dan kun je vanuit daar op zoek naar een zelfstandige woonruimte.
pi_193198655
Als het echt onveilig is zul je iets als een blijf-van-mijn-lijfhuis moeten proberen.

Met 500 euro per maand ga je niet snel een fatsoenlijke zelfstandige woonruimte vinden, laat staan in Amsterdam.
pi_193198728
Je kunt ook nog bij een studentenvereniging gaan en bij hen een kamer vinden. Moet wel jouw soort vereniging zijn, maar helpt wel. 500¤ is helaas niets in Amsterdam. Je kunt ook nog antikraak zoeken.
Whatever...
pi_193198780
Heb je al eens Veilig Thuis gebeld ? Die kunnen er voor zorgen dat je zo snel mogelijk een appartement krijgt toegewezen. Ook zou ik me zo snel mogelijk melden bij de gemeente voor een uitkering, want je zal gezien je leeftijd, nog geen voltooide opleiding hebben of een fulltime baan.

Oh en tussentijds kun je vragen of ze een plekje bij een blijf-van-me-lijf-huis hebben. Daar worden namelijk niet alleen meiden/vrouwen opgevangen die proberen te vluchten van een gewelddadige partner.
pi_193199534
Er zijn trouwens maar weinig 18jarige studenten die zich een zelfstandige woonruimte kunnen veroorloven. Je zult echt je verwachtingen moeten gaan bijstellen als je op korte termijn het huis uit wilt.

Even voor degenen die het over urgentie voor een sociale huurwoning hebben, daar komt ts niet voor in aanmerking omdat ze prima op kamers kan. Ze is een student van 18, het feit dat ze liever een zelfstandige woonruimte wil ipv een kamer is geen reden voor urgentie. En al zou ze er wel recht op hebben, zelfs met urgentie kan het nog wel een half jaar of langer duren voordat ze een woning toegewezen zou krijgen, dus dan nog zou ze sneller uit huis zijn als ze op kamers zou gaan.
pi_193201342
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:27 schreef Detroit het volgende:
Als je snel uit huis wilt heb je weinig eisen te stellen lijkt me. Zoek het eens in Almere bvb. Je kunt altijd later nog verhuizen.
Dit. En heb je mijn reactie in je andere topic wel gelezen? Er zijn juist meer mogelijkheden momenteel. Sowieso 650 kamers extra beschikbaar dit jaar, de 1e zijn sedert gisteren verhuurt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:18 schreef madam-april het volgende:
Er zijn trouwens maar weinig 18jarige studenten die zich een zelfstandige woonruimte kunnen veroorloven. Je zult echt je verwachtingen moeten gaan bijstellen als je op korte termijn het huis uit wilt.

Even voor degenen die het over urgentie voor een sociale huurwoning hebben, daar komt ts niet voor in aanmerking omdat ze prima op kamers kan. Ze is een student van 18, het feit dat ze liever een zelfstandige woonruimte wil ipv een kamer is geen reden voor urgentie. En al zou ze er wel recht op hebben, zelfs met urgentie kan het nog wel een half jaar of langer duren voordat ze een woning toegewezen zou krijgen, dus dan nog zou ze sneller uit huis zijn als ze op kamers zou gaan.
Je kan wel degelijk urgentie krijgen voor een kamer en er zijn legio 18 jarigen die op zichzelf wonen. Maar TS moet niet teveel eisen gaan stellen. Als het echt zo erg is thuis vind je het vast niet erg om een poosje met andere mensen samen te gaan wonen of op een locatie die wat minder ideaal is. Anders krijg ik toch echt de indruk dat het allemaal wel mee valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2020 07:25:22 ]
pi_193201606
Voor urgentie moet je tegenwoordig de crisisopvang in... In ieder geval in dit soort situaties, natuurlijk niet als je huis wordt gesloopt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_193203352
Dat zelfstandig wonen kun je beter even vergeten, zorg eerst maar dat je uit huis bent en ergens woont waar je niet onveilig voelt/bent.

Wat je zou kunnen doen, als het niet al genoemd, is met een roommate of kamergenoot, ergens wonen en daarmee de kosten delen.

Soms kun je dat doen met een vreemde, maar als je iemand kent die dat wil dan schiet het al sneller op.
pi_193204472
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Forget about it. 500 euro, zelfstandige studio en Amsterdam gaan niet samen. Je zult op minstens een van de 3 punten concessies moeten doen.
Waarschijnlijk zelfs twee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193204581
Voor iemand die zich thuis al heel lang onveilig voelt heb je wel erg veel noten op je zang. Het is al moeilijk genoeg om een kamer te vinden, dus zet dat idee van een eigen studio maar uit je hoofd. Zoek naar een kamer in tijdelijke onderhuur, dat is waarschijnlijk je snelste optie en kijk van daaruit verder.
En kon dit niet gewoon in je andere topic?

[ Bericht 7% gewijzigd door Doedezemaar op 19-05-2020 12:16:51 ]
pi_193206466
je ouders hebben onderhoudsplicht
pi_193206726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:42 schreef osodevo het volgende:
je ouders hebben onderhoudsplicht
Als TS zich thuis onveilig voelt, kun je er van op uitgaan dat haar ouders hoogstwaarschijnlijk niet financieel gaan bijdragen aan zelfstandig wonen.
pi_193206733
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:02 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Als TS zich thuis onveilig voelt, kun je er van op uitgaan dat haar ouders hoogstwaarschijnlijk niet financieel gaan bijdragen aan zelfstandig wonen.
Afdwingen bij de rechtbank
pi_193206810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Afdwingen bij de rechtbank
Dan heeft ze een rechtsbijstandsverzekering nodig, want zoiets valt zelfs duur uit met een goedbetaalde baan. Haar ouders zullen dat hebben, maar dan loop je weer tegen hetzelfde probleem aan. Medewerking gaat ze niet krijgen, vrees ik.
pi_193206821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:07 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dan heeft ze een rechtsbijstandsverzekering nodig, want zoiets valt zelfs duur uit met een goedbetaalde baan. Haar ouders zullen dat hebben, maar dan loop je weer tegen hetzelfde probleem aan. Medewerking gaat ze niet krijgen, vrees ik.
Nee hoor.

Gefinancierde rechtsbijstand via RVR. Rest gaat dan via LBIO
pi_193206857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:08 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee hoor.

Gefinancierde rechtsbijstand via RVR. Rest gaat dan via LBIO
Als ze een uitkering heeft, maar die heeft ze nog niet. Er zitten best veel haken en ogen om het goed geregeld te krijgen. TS moet er vanuit gaan dat hier makkelijk maanden overheen kunnen gaan, maar een blijf-van-mijn-lijf huis zou een goede optie zijn als tijdelijke overbrugging.
  Vis een optie? dinsdag 19 mei 2020 @ 15:25:33 #44
70532 loveli
N
pi_193207130
Kun je je studieplek niet ruilen met iemand die in eeen stad met minder dure woningen is ingeloot? Genoeg mensen die liever in Rotterdam dan Amsterdam willen studeren.

En als het thuis echt niet veilig is, dan zul je wat eisen moeten laten vallen, een zelfstandige woning binnen jouw budget lijkt niet realistisch.
crap in = crap out
pi_193207546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:07 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dan heeft ze een rechtsbijstandsverzekering nodig, want zoiets valt zelfs duur uit met een goedbetaalde baan. Haar ouders zullen dat hebben, maar dan loop je weer tegen hetzelfde probleem aan. Medewerking gaat ze niet krijgen, vrees ik.
Een rechtsbijstandverzekering dekt geen familierecht
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:40:18 #46
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_193208216
In Amsterdam is op het moment genoeg te vinden. Zoveel verhuurders die iets aanbieden bij een tekort aan toeristen.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_193208907
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Een rechtsbijstandverzekering dekt geen familierecht
Deels wel, maar ik weet niet of de situatie van TS daar onder valt.

https://www.diks.nl/rechtsbijstandverzekering/familierecht/
pi_193209390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:24 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit. En heb je mijn reactie in je andere topic wel gelezen? Er zijn juist meer mogelijkheden momenteel. Sowieso 650 kamers extra beschikbaar dit jaar, de 1e zijn sedert gisteren verhuurt.
[..]

Je kan wel degelijk urgentie krijgen voor een kamer en er zijn legio 18 jarigen die op zichzelf wonen.
Voor een kamer komt ze wel in aanmerking ja, maar niet voor urgentie voor een sociale huurwoning. Er wonen inderdaad een hele hoop 18 jarige op zichzelf, maar veruit de meeste hebben een kamer en delen de keuken etc. ze wonen niet in een zelfstandige woonruimte.

quote:
Maar TS moet niet teveel eisen gaan stellen. Als het echt zo erg is thuis vind je het vast niet erg om een poosje met andere mensen samen te gaan wonen of op een locatie die wat minder ideaal is. Anders krijg ik toch echt de indruk dat het allemaal wel mee valt.
^ helemaal mee eens.
pi_193209604
Haar eerste topic hierover was al bijna anderhalf jaar geleden, je zou toch zeggen dat als het dringend is, dat je dan niet zo lang wacht en vervolgens ook nog allerlei onrealistische voorstellingen hebt.
pi_193210862
Kamernet.nl, Room.nl (DUWO), facebookadvertenties (word lid van die groepen), zet zelf een oproep op facebook.
Een vriend van me moest ook snel op kamers in A'dam voor studie, die is toen in Diemen gaan wonen (goedkoop, wel beetje tokkie maargoed studentenkamer zegmaar dan he). Je kan dus ook kijken naar kleine(re) plaatsjes rond Amsterdam die toch met OV/metro wat dan ook redelijk bereikbaar zijn vanuit Amsterdam.

En ja, voor 500 euro moet je rekening houden met een armoedige kamer, vooral als je over Amsterdam spreekt. Maar dat is, zoals ik uit je OP lees, beter dan thuis..
pi_193210891
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:24 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Deels wel, maar ik weet niet of de situatie van TS daar onder valt.

https://www.diks.nl/rechtsbijstandverzekering/familierecht/
Ze zou sowieso bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor de kosten van een advocaat. Met een laag inkomen betaal je voor een familierechtadvocaat 298 euro (na korting, aan te vragen door juridisch loket), en daarvoor vraag je dan bijzondere bijstand aan.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_193211758
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Haar eerste topic hierover was al bijna anderhalf jaar geleden, je zou toch zeggen dat als het dringend is, dat je dan niet zo lang wacht en vervolgens ook nog allerlei onrealistische voorstellingen hebt.
Dit. TS opent best vaak topics, maar ik vraag me dan wel af of er wel iets met de adviezen gedaan wordt.
pi_193214640
gewoon met 3 andere meiden een huis huren
een 4 kamerappartement bijvoorbeeld
misschien hebben de 3 al een appartement en zoeken ze een vierde persoon
en het zal heel gezellig zijn denk ik, veel beter dan in je uppie in een studio
winters zijn de nachten lang en hebben de spoken vrij spel, vooral die spoken onder je bed, iemand verstopt, een of andere gek die jou in stukken wil snijden, wuuuuuu, voel je het al, nee, probeer om 3 uur in de nacht nog eens
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193232765
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Haar eerste topic hierover was al bijna anderhalf jaar geleden, je zou toch zeggen dat als het dringend is, dat je dan niet zo lang wacht en vervolgens ook nog allerlei onrealistische voorstellingen hebt.
Dat weten wij, maar iemand van 18 kan dat inzicht nogal missen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 16:35:08 #55
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193242530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:44 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit. TS opent best vaak topics, maar ik vraag me dan wel af of er wel iets met de adviezen gedaan wordt.
Soms moet je adviezen zien als een zaadje dat je plant. Hopen dat er iets uit groeit, en dat heeft natuurlijk ook tijd nodig.
Daarnaast, onderschat niet dat er vaak, en hoeveel misschien wel, anderen met hetzelfde probleem worstelen, die zelf geen topic aanmaken maar toch iets met de antwoorden (kunnen) doen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 21 mei 2020 @ 18:28:08 #56
75556 erkel
back from Dagestan
pi_193244036
Is Anti-kraak al genoemd? Meestal kun je via deze kanalen wat sneller aan een woonruimte komen. En met behulp van een kringloopwinkel kun je voor 500 euro (of wel wat minder zelfs) een prima inboedel bij elkaar verzamelen.
Weisst
  zaterdag 23 mei 2020 @ 23:25:21 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_193282360
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:22 schreef fokexpert het volgende:
Dame? Dan heb ik wel huisje :). DM maar!
Niet op dit soort dingen ingaan. Er zijn veel 50+ mannen die droog staan en op deze manier seksueel misbruik plegen.

Tip: schrijf je direct in op www.studentenwoningweb.nl!
pi_193286827
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:18 schreef darknesss0 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend hoe je met een budget van 500 euro uit huis kan gaan. Uit de reacties bleek dat dat moeilijk is, alhoewel niet onmogelijk.

Nu is mijn thuissituatie erg uit de hand gelopen. Ik voel me erg onveilig, ik slaap niet meer en durf amper nog te bewegen in mijn eigen huis. (even voor de duidelijkheid, ik ben 18v) Ik voel me net een gevangene en ik ben heel erg depressief.

Mijn vraag is, hoe kan ik met 500 p/m zsm uit huis gaan in Amsterdam? Ik heb me al voor websites ingeschreven maar de wachtrij is erg lang en kan zelfs jaren duren.... Ik wil graag in een zelfstandige studio wonen omdat ik echt tijd voor mezelf nodig heb/alleen wil zijn. Ik voel me erg wanhopig, onveilig en ik wil zsm uit huis..... Kan iemand helpen?/ Heeft iemand raad?

Bedankt voor het lezen en wees alsjeblieft netjes in de reacties...

Toegevoegd: Ik ga trouwens in Amsterdam studeren omdat ik eindelijk ben aangenomen voor een numerus fixus selectie. Ik heb me voor meerdere universiteiten ingeschreven, maar ben alleen in Amsterdam aangenomen
Waarom doe je het niet zoals heel veel andere studenten ook gewoon doen? Hospiteren, bijbaan en beetje bijlenen? Als duizenden anderen het kunnen, waarom jij niet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:19:57 #59
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_193356794
Kamer per 1 juli in Amsterdam 500e /maand
[url]https://https://www.facebook.com/liefke.gelissen[/url]
https://www.facebook.com/liefke.gelissen
  zondag 31 mei 2020 @ 01:09:21 #60
53151 T42
Pinball Wizard
pi_193394783
Antikraak of caravan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')