abonnement Unibet Coolblue
pi_193195257
Het geniale idee dat iedereen een eigen mok op kantoor moest hebben heeft ons gered van de ondergang t.o.v. de andere landen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 19 mei 2020 @ 05:48:43 #102
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193201044
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar minder van het land China (Wuhan) zelf want die hebben de boel verzwegen en zelfs mensen vastgezet daarvoor... (Journalisten en zelfs de dokter die het eerst aan de bel trok meen ik...)
Tja het is dan ook niet voor niks dat juist 2 van de 3 landen tegen China zijn en ze totaal niet vertrouwd (HK/Taiwan). Mede daardoor volgt men hier het advies van het WHO niet op, want daar daar zit China overduidelijk aan de knoppen.

Macau is erg afhankelijk van China vanwege het gokken.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193201120
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

1 juni is streefdatum, zal mogelijk paar daagjes eerder zijn zoals in andere landen soms ook een eerdere datum uitgekomen is. Punt blijft dat alles lang dicht blijft. Sportschool tot wanneer? 1 september? :') die zijn in veel landen ook alweer open. Juist omdat daar de epidemie nooit ook maar in de buurt van een aanslag op het zorgstelsel is geweest en er wel snel opgetreden is.

Binnen Europa heeft Nederland duidelijk de verkeerde aanpak gekozen, namelijk de zeer trage. Had je horden aan doden en doodzieke mensen gescheeld.

Maar als discussiëren over handjes schudden de leidraad was voor lange tijd, tsja, dan had je dat al kunnen zien aankomen natuurlijk.
Zo slecht doet Nederland het niet, ik denk dat men juist bewust zo gehandeld heeft, juist bij een Epidemie zoals deze is het van belang dat je zo laat mogelijk op de rem trapt, daarnaast doen we het een heel stuk beter als Italië, Frankrijk en Spanje, hoeveel medici zijn bijvoorbeeld in Nederland overleden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 19 mei 2020 @ 06:50:27 #104
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_193201212
Feitelijk gezien is Nederland een failed state. Als je met 17miljoen mensen alsnog buigt voor de grote europese landen als het bijvoorbeeld gaat om noodsteun en je je laat overhalen om alsnog zuid-europese landen gratis geld te geven dan ben je pas echt een failed state.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:47:50 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193202126
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 06:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo slecht doet Nederland het niet, ik denk dat men juist bewust zo gehandeld heeft, juist bij een Epidemie zoals deze is het van belang dat je zo laat mogelijk op de rem trapt, daarnaast doen we het een heel stuk beter als Italië, Frankrijk en Spanje, hoeveel medici zijn bijvoorbeeld in Nederland overleden?
Spanje en Italië, twee van de vroegst en hardst getroffen landen waarbij in Spanje het aantal overleden medici op 50 ligt, waar dit in Nederland een tiental is en Spanje welhaast driemaal zoveel inwoners heeft? In Frankrijk liggen de cijfers zelfs lager

Zo laat mogelijk op de rem trappen is nonsens gebleken, heeft een aanslag gedaan op je zorgcapaciteit met alle problemen, doden, overwerkte doktoren en wat nog meer van dien en als land blijf je als één van de laatste met relatief zware maatregelen zitten. Nou, wat een feest. *O* w/
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:18:51 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193202484
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Spanje en Italië, twee van de vroegst en hardst getroffen landen waarbij in Spanje het aantal overleden medici op 50 ligt, waar dit in Nederland een tiental is en Spanje welhaast driemaal zoveel inwoners heeft? In Frankrijk liggen de cijfers zelfs lager

Zo laat mogelijk op de rem trappen is nonsens gebleken, heeft een aanslag gedaan op je zorgcapaciteit met alle problemen, doden, overwerkte doktoren en wat nog meer van dien en als land blijf je als één van de laatste met relatief zware maatregelen zitten. Nou, wat een feest. *O* w/
Je blijft erop hameren dat het niet perfect is. Dat is ook niet waar het topic over gaat, dat gaat over een falend beleid en dat is gewoon niet het geval. Ik zou het geheel ook een 6+ geven als rapportcijfer, een onvoldoende op tijdigheid en voorbereiding en een goede voldoende op genomen maatregelen en werkbaarheid en een voldoende voor proces en communicatie.

Met de kennis van nu had alles beter gekund, maar we hadden ook een beetje de pech dat we pas heel laat doorkregen dat het hier ook speelde. Ik heug me nog wel de discussie bij Jinek dat Nederland als laatste land in west Europa nog geen besmettingen had en dat er te hoopvol gedacht werd dat er dan misschien ook wel geen besmettingen waren, achteraf was dat natuurlijk een belachelijke gedachte maar toen was het op zijn minst wishfull thinking.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:28:10 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193202619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je blijft erop hameren dat het niet perfect is. Dat is ook niet waar het topic over gaat, dat gaat over een falend beleid en dat is gewoon niet het geval. Ik zou het geheel ook een 6+ geven als rapportcijfer, een onvoldoende op tijdigheid en voorbereiding en een goede voldoende op genomen maatregelen en werkbaarheid en een voldoende voor proces en communicatie.

Met de kennis van nu had alles beter gekund, maar we hadden ook een beetje de pech dat we pas heel laat doorkregen dat het hier ook speelde. Ik heug me nog wel de discussie bij Jinek dat Nederland als laatste land in west Europa nog geen besmettingen had en dat er te hoopvol gedacht werd dat er dan misschien ook wel geen besmettingen waren, achteraf was dat natuurlijk een belachelijke gedachte maar toen was het op zijn minst wishfull thinking.
Zesjescultuur _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193202782
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zweden?
Meer doden per miljoen inwoners dan Nederland... Waarom zouden die het dan wel goed doen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:43:32 #109
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193202808
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:25 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En zie hier dus de reden dat het gigantisch uit de hand had kunnen lopen of in de toekomst bij een heftiger epidemie extreem uit de hand al lopen.

"was geen draagvlak" daarom heikneuteren we over 'Vanaf vandaag schudden we geen handen meer!' terwijl de halve wereld al genoeg had gezien en de boel rap dichtgooide en zo met veel lagere cijfers zat en men nu alweer vrolijk op het terras of in de sportschool zit.
Tijdlijn klopt van geen kant uiteraard.

Als jij denkt dat je carnaval had kunnen cancellen zonder corona-gevallen in Nederland en terwijl er pas 2 dagen een cluster besmettingen in Italie was heb je kennelijk nog nooit een stap in Brabant of Limburg gezet.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193202833
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:16 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Fout. Sinds 11 mei zijn terrassen in meeste regio's weer geopend met 50% bezetting.
Fout, slechts 20% van de terrassen en dan niet in de grote regio's als Madrid en Barcelona. Hier is het gewoon direct 100% straks.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:45:48 #111
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193202846
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:08 schreef skrn het volgende:
Het zit gewoon in het Nederlands bloed om niet voorbereid te zijn om (mogelijke) rampen. Het leger is wegbezuinigd en pas als er een vliegtuig uit de lucht wordt geschoten (MH17) denkt men eens weer serieus na over de krijgsmacht. Ook Nederlanders zelf zijn er niet van bewust, genoeg Nederlanders hebben maar 2 dagen eten in hun koelkastjes en dat is het. Ik zie de voorbereidingen van het corona-virus ook zo. Genoeg ideeen maar echt gewoon vooraad hebben, of productie-capaciteit, dat je echt kan handelen in plaats van alleen voorkomen, het zit gewoon niet in onze genen.

We denken wel dat we het dan ter plekke kunnen kopen als er iets voordoet.

Dat is de grote misvatting geweest naar mijn mening. Juist tijdens rampen drogen alle distributie-lijnen op, worden voorraden voor je neus weggekaapt, is het de recht van de sterkste.

Juist een handelsland zonder grondstoffen en productielijnen zou voorraden moeten aanleggen.
Maar iedereen heeft toch gewoon kunnen eten? Schromelijk overdreven dit.

Nederlanders hebben zo weinig proviant, juist omdat we goede distributie hebben binnen handbereik voor iedereen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193202901
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

1 juni is streefdatum, zal mogelijk paar daagjes eerder zijn zoals in andere landen soms ook een eerdere datum uitgekomen is. Punt blijft dat alles lang dicht blijft. Sportschool tot wanneer? 1 september? :') die zijn in veel landen ook alweer open. Juist omdat daar de epidemie nooit ook maar in de buurt van een aanslag op het zorgstelsel is geweest en er wel snel opgetreden is.

Binnen Europa heeft Nederland duidelijk de verkeerde aanpak gekozen, namelijk de zeer trage. Had je horden aan doden en doodzieke mensen gescheeld.

Maar als discussiëren over handjes schudden de leidraad was voor lange tijd, tsja, dan had je dat al kunnen zien aankomen natuurlijk.
Weer fout. In veel landen was corona een hele harde aanslag op het zorgstelsel. Veel erger dan hier. VK, VS, Spanje, Italië en nog veel meer landen die amper gezondheidszorg hebben.

Jouw claim dat je met een andere aanpak horden doden had kunnen voorkomen kun je dan ook totaal niet onderbouwen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:51:05 #113
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193202930
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:47 schreef Landgeld het volgende:
Grootste faal: het RIVM voorspelde eind februari (!) nog via social media dat het virus niet zo overdraagbaar zou zijn en de kans klein was dat het in Nederland zou komen.

Ja mensen, dit verspelde het RIVM. Het orgaan dat nu ook steeds beleid maakt. Ongeloofelijk.

1.5 meter is schijnveiligheid, kan je beter niets doen. Idemdito voor mondkapjes.
"verspelde" het RIVM dat ja? Potdikkeme wat een prutsers.

Dit is nou voortschrijdend inzicht, op basis van de dan bekende cijfers en data een uitspraak doen en het bijstellen als het veranderd. Je kan het RIVM niet verwijten dat ze geen glazen bol hebben.

En 1.5 meter en mondkapjes werken natuurlijk wel, in de simpele zin dat luchtgedragen deeltjes minder snel anderen bereiken. Het is geen 100% veiligheid, het gaat niet je oma met overgewicht en COPD direct beschermen, maar het haalt het reproductiegetal wel omlaag.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193202948
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Spanje en Italië, twee van de vroegst en hardst getroffen landen waarbij in Spanje het aantal overleden medici op 50 ligt, waar dit in Nederland een tiental is en Spanje welhaast driemaal zoveel inwoners heeft? In Frankrijk liggen de cijfers zelfs lager

Zo laat mogelijk op de rem trappen is nonsens gebleken, heeft een aanslag gedaan op je zorgcapaciteit met alle problemen, doden, overwerkte doktoren en wat nog meer van dien en als land blijf je als één van de laatste met relatief zware maatregelen zitten. Nou, wat een feest. *O* w/
En weer fout. We hebben hier amper zware maatregelen gehad. Waar haal je die onzin toch vandaan? En dat baseer je allemaal op het feit dat een paar terrassen in Spanje alweer op zijn en hier niet? Man man man ga toch weg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193202989
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:54 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

In veel landen nog best wel eigenlijk. In Afrika is het nog niet los gegaan, ze hebben het redelijk buiten kunnen houden tot nu toe. Het zou echter een wonder zijn als het bijvoorbeeld echt buiten de townships in Zuid-Afrika blijft. Verder hebben we geen idee of HIV (zelfs onderdrukt met medicijnen) de sterfkans aan COVID vergroot (verkleinen lijkt me sterk). Temperatuur en luchtvochtigheid kan ook meespelen. In bijvoorbeeld Jakarta is het een stuk erger dan officieel gemeld, maar waarschijnlijk lang niet zo erg als in New York, terwijl Jakarta verder een hoop tegen heeft (veel vervuiling, veel rokers etc).
Indonesië heeft natuurlijk amper een gezondheidszorg dus daar kun je echt niets over zeggen. Mensen worden niet getest en het land is extreem gedecentraliseerd dus als er al iets gemeten of bijgehouden wordt zullen die cijfers nooit bij de federale regering aankomen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:04:27 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193203104
Landen zijn amper te vergelijken. Los van willekeurigheid en kans in de eerste verspreidingsfase zijn er net andere maatregelen, omstandigheden, manier van registratie etc.

Voor onze situatie hebben we een passende manier gevonden naar mijn mening, en dit is ook alleen maar mogelijk door de omstandigheden in ons land. Er zijn weinig landen waar thuiswerken zo makkelijk ingevoerd kon worden voor nagenoeg alle kantoorberoepen. Deze intelligente lockdown is bij ons dus een prima ingreep, maar in Frankrijk bijvoorbeeld al niet te doen. Zowel qua cultuur als qua IT infrastructuur.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193203121
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Indonesië heeft natuurlijk amper een gezondheidszorg dus daar kun je echt niets over zeggen. Mensen worden niet getest en het land is extreem gedecentraliseerd dus als er al iets gemeten of bijgehouden wordt zullen die cijfers nooit bij de federale regering aankomen.
Maar ze hebben cijfers van kerkhoven in Jakarta, waardoor ze wel een idee hebben van de oversterfte. Ik denk ook niet dat je officiele overheidscijfers in Indonesie goed kunt vertrouwen (hoewel ik best vertrouwen heb in bijvoorbeeld de lokale overheid in Bandung en Surabaya) maar de oversterftecijfers die van de begraafplaatsen komen zijn denk ik redelijk okee (NYT gebruikt ze ook).
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:40:47 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193203527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Tijdlijn klopt van geen kant uiteraard.

Als jij denkt dat je carnaval had kunnen cancellen zonder corona-gevallen in Nederland en terwijl er pas 2 dagen een cluster besmettingen in Italie was heb je kennelijk nog nooit een stap in Brabant of Limburg gezet.
Ik zeg wat over het gelul van 'geen draagvlak', niets over carnaval direct. Overigens zijn er ook landen geweest die wél al ruim van tevoren maatregelen genomen hebben.

En ja, cancellen is altijd mogelijk, ook voor een aantal stugge boeren.

Nog nooit een stap in Brabant of Limburg gezet :') Ga weg joh, nagemaakte.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:44:52 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193203565
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Fout, slechts 20% van de terrassen en dan niet in de grote regio's als Madrid en Barcelona. Hier is het gewoon direct 100% straks.
In Catalonië is het overal behalve in Barcelona stad en de noordelijke metropoolregio weer geopend. Met 20% zit je er echt volledig naast want de meeste gezondheidsregio's zaten al in fase 1 en veel van de grote steden inmiddels ook.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193203586
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:40 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik zeg wat over het gelul van 'geen draagvlak', niets over carnaval direct. Overigens zijn er ook landen geweest die wél al ruim van tevoren maatregelen genomen hebben.

En ja, cancellen is altijd mogelijk, ook voor een aantal stugge boeren.

Nog nooit een stap in Brabant of Limburg gezet :') Ga weg joh, nagemaakte.
Hij heeft wel gelijk wat betreft dat laatste. Wat wil je cancellen dan? Dan zou je ad hoc alle kroegen dicht moeten gooien en een samenscholingsverbod moeten uitvaardigen + handhaven tegenover honderdduizenden mensen. En dat alles terwijl er nog niemand officieel besmet was in Nederland. Ja succes ermee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')