abonnement Unibet Coolblue
pi_193188935
quote:
Strafvermindering
De advocaten van Michael P., Rob Baumgardt, Pamela van Dongen en Sam van den Akker uit Rotterdam, vinden dat de ruwe behandeling aanleiding is voor strafvermindering. Het Gerechtshof van Arnhem-Leeuwarden vond dat niet, toen het op 5 juli 2019 zijn vonnis uitsprak in hoger beroep.

Op 29 september 2017 verdween Anne Faber tijdens een fietstocht bij Soest. Op 9 oktober 2017 werd Michael P. aangehouden naar aanleiding van een match tussen zijn DNA en een DNA-profiel dat was aangetroffen op de gevonden jas van Anne. Op 11 oktober 2017 verklaarde P. dat hij het lichaam van Anne had begraven bij een bos in het buitengebied van Zeewolde, waar ze door de recherche werd gevonden.
https://www.destentor.nl/(...)-discussie~a4f3e343/

Michael blijkt 3 topadvocaten te hebben. Dat terwijl deze man geen cent te makken heeft. Hoe kan dat?

Als normale burger is een normale advocaat niet eens te betalen.
pi_193188945
Exposure
  maandag 18 mei 2020 @ 09:24:17 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193188966
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:21 schreef babylon het volgende:
Exposure
Ik zat een heel verhaal te typen maar kwam idd neer op dit ene woord
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193188980
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:21 schreef babylon het volgende:
Exposure
Dat dus. Topadvocaten doen dit soort zaken tegen een laag tarief. Het levert veel media aandacht op en daarmee ook goed betalende klanten.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:45:00 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193189157
Het is überhaupt belachelijk dat de kwaliteiten van de advocaat blijkbaar invloed hebben op de uitspraak van de rechter. Volgens mij hebben die allen dezelfde wetten te respecteren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193189200
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:25 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat dus. Topadvocaten doen dit soort zaken tegen een laag tarief. Het levert veel media aandacht op en daarmee ook goed betalende klanten.
En als ze dan vervolgens bij Op1 of Jinek kunnen zitten om over de zaak te praten sturen ze daar wel een factuur voor.

Overigens worden veel van deze "topadvocaten" uitgekotst door hun vakgenoten.
pi_193189201
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:45 schreef PzKpfw het volgende:
Het is überhaupt belachelijk dat de kwaliteiten van de advocaat blijkbaar invloed hebben op de uitspraak van de rechter. Volgens mij hebben die allen dezelfde wetten te respecteren.
Ja, maar daarin is een advocaat diegene die dingen aan de rechter voorleggen doet. Doet je advocaat dat slecht of niet is er weinig om aan de wetten te toetsen he
  maandag 18 mei 2020 @ 10:05:01 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193189380
Zal wel een rechtsbijstandverzekering hebben he.
pindazakje
pi_193189503
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Zal wel een rechtsbijstandverzekering hebben he.
_O-
pi_193191625
De overheid betaalt dit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193191640
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:45 schreef PzKpfw het volgende:
Het is überhaupt belachelijk dat de kwaliteiten van de advocaat blijkbaar invloed hebben op de uitspraak van de rechter. Volgens mij hebben die allen dezelfde wetten te respecteren.
Een rechter toets informatie en zoekt en vraagt dit zelf niet. Het is afhankelijk van de advocaat wat er wordt gegeven en waar de nadruk op wordt gelegd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193191642
Goede reclame als je wat kan betekenen voor dat stuk verdriet.
pi_193191971
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Zal wel een rechtsbijstandverzekering hebben he.
Die dekken strafrecht niet :')
pi_193192126
De advocaten zoeken zo’n zaak zelf uit en op, dan nemen ze contact met je op en vragen dan of zij jouw mogen verdedigen of vertegenwoordigen in een zaak tegen x tarief of pro bono.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:29:51 #15
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193192160
'topadvocaat' staat ook niet synoniem voor 'goede advocaat', eerder voor 'bekende middelmatige mediageile advocaat'.
pi_193192456
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:49 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Overigens worden veel van deze "topadvocaten" uitgekotst door hun vakgenoten.
Is dat zo?
  maandag 18 mei 2020 @ 16:23:14 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193193360
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:29 schreef butz0rs het volgende:
'topadvocaat' staat ook niet synoniem voor 'goede advocaat', eerder voor 'bekende middelmatige mediageile advocaat'.
@Isdatzo ?
pindazakje
pi_193193595
Kijkt maar naar de zaak Verstappen, een hoop advocaten wilde die zaak wel doen. Ik heb maar van 1 advocatenkantoor gelezen dat ze de zaak liever niet zouden doen.
pi_193194225
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die dekken strafrecht niet :')
die van mij wel onder voorwaarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193194477
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die van mij wel onder voorwaarden.
Niet het soort zaken dat TS opnoemt.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:41:26 #21
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_193223645
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
De overheid betaalt dit.
Ja, maar dat is slechts een deel van het aantal uur dat zo'n advocaat aan het werk is. Het is gewoon een investering om wat naam te krijgen en nieuwe (goed) betalende cliënten, want op zo'n Michael P. draai je als advocaat gewoon bijna verlies.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_193224369
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die dekken strafrecht niet :')
Weer wat geleerd ik dacht dat als ik iemand vermoord heb ik eenrechtsbijstandverzekering en du s een advocaat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193224392
Bekijk als je kan de serie 'The Night Of' van HBO. Daarin is ongelooflijk realistisch weergeven hoe dit werkt.
pi_193224418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:39 schreef vipergts het volgende:

[..]

Weer wat geleerd ik dacht dat als ik iemand vermoord heb ik eenrechtsbijstandverzekering en du s een advocaat
Als jij je eigen huis in de fik steekt dekt de verzekering dat ook niet.
pi_193267667
Ik ken dat wereldje van Strafrechtadvocaten... Het is vrij lastig om als strafrechtadvocaat rond te komen, omdat je dan al gauw zit op een laag maandelijks brutoloon en het dus vooral moet hebben van de toevoegingen...
Een beetje strafrechtadvocaat zit daarom vooral op koopavond op het politiebureau om winkeldieven bij te staan als ze verplicht een advocaat moeten hebben voor hun strafzaak. (Ik weet de regels niet precies, wel dat het vaak in strafzaken verplicht is een advocaat te hebben en de staat dit vergoedt.)
Het is in sommige gevallen mogelijk een voorkeursadvocaat op te geven...

Sommige advocaten denken dan dat als ze een beetje leuk kunnen praten en in de media komen als "de advocaat van Michael P." (en dan bij voorkeur dat Michael uiteindelijk ook een lagere straf krijgt) ze extra klandizie krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2020 00:23:45 ]
pi_193267710
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:49 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Overigens worden veel van deze "topadvocaten" uitgekotst door hun vakgenoten.
:X
pi_193270153
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:49 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Overigens worden veel van deze "topadvocaten" uitgekotst door hun vakgenoten.
Ah, dus niet alleen door mij.

Ik begrijp goed waarom in een strafzaak het recht op verdediging (dus een advocaat) zeer belangrijk is, maar ik kots van de advocaten die hun cliënt maar onschuldig blijven pleiten terwijl er stapels bewijs en meerdere getuigen zijn.

Controle van de rechtsgang en van het bewijs, aandragen van verzachtende omstandigheden, afwijzen van aansprakelijkheid wanneer een 'partner in crime' een veel belangrijkere rol gespeeld heeft etc: allemaal prima. En zeer belangrijk zelfs om corruptie en klasse-justitie zo veel mogelijk te vermijden.

Maar volledig vrij pleiten wanneer er sprake is van ernstige strafbare feiten met bewijs/getuigen? Rot op, je bewijst de samenleving geen dienst.
pi_193270325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ah, dus niet alleen door mij.

Ik begrijp goed waarom in een strafzaak het recht op verdediging (dus een advocaat) zeer belangrijk is, maar ik kots van de advocaten die hun cliënt maar onschuldig blijven pleiten terwijl er stapels bewijs en meerdere getuigen zijn.

Controle van de rechtsgang en van het bewijs, aandragen van verzachtende omstandigheden, afwijzen van aansprakelijkheid wanneer een 'partner in crime' een veel belangrijkere rol gespeeld heeft etc: allemaal prima. En zeer belangrijk zelfs om corruptie en klasse-justitie zo veel mogelijk te vermijden.

Maar volledig vrij pleiten wanneer er sprake is van ernstige strafbare feiten met bewijs/getuigen? Rot op, je bewijst de samenleving geen dienst.
Ook wel bekend als de Shaggy defense.
pi_193270590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ah, dus niet alleen door mij.

Ik begrijp goed waarom in een strafzaak het recht op verdediging (dus een advocaat) zeer belangrijk is, maar ik kots van de advocaten die hun cliënt maar onschuldig blijven pleiten terwijl er stapels bewijs en meerdere getuigen zijn.

Controle van de rechtsgang en van het bewijs, aandragen van verzachtende omstandigheden, afwijzen van aansprakelijkheid wanneer een 'partner in crime' een veel belangrijkere rol gespeeld heeft etc: allemaal prima. En zeer belangrijk zelfs om corruptie en klasse-justitie zo veel mogelijk te vermijden.

Maar volledig vrij pleiten wanneer er sprake is van ernstige strafbare feiten met bewijs/getuigen? Rot op, je bewijst de samenleving geen dienst.
De advocaat levert de dienst dan ook voor de verdachte niet voor de samenleving.
De rechter bewijst de samenleving wel een dienst door er een goed oordeel over te vellen en het openbaar ministerie zowel de samenleving als de nabestaanden of slachtoffers.
pi_193270842
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ah, dus niet alleen door mij.

Ik begrijp goed waarom in een strafzaak het recht op verdediging (dus een advocaat) zeer belangrijk is, maar ik kots van de advocaten die hun cliënt maar onschuldig blijven pleiten terwijl er stapels bewijs en meerdere getuigen zijn.

Controle van de rechtsgang en van het bewijs, aandragen van verzachtende omstandigheden, afwijzen van aansprakelijkheid wanneer een 'partner in crime' een veel belangrijkere rol gespeeld heeft etc: allemaal prima. En zeer belangrijk zelfs om corruptie en klasse-justitie zo veel mogelijk te vermijden.

Maar volledig vrij pleiten wanneer er sprake is van ernstige strafbare feiten met bewijs/getuigen? Rot op, je bewijst de samenleving geen dienst.
De taak van een advocaat is het behartigen van de belangen van zijn cliënt...
pi_193270878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De taak van een advocaat is het behartigen van de belangen van zijn cliënt...
En dat is iets heel anders dan een heel verhaal bij elkaar liegen om je cliënt maar vrij te pleiten. Behartigen van belangen is betekent waken voor een eerlijke rechtsgang en eventueel verzachtende omstandigheden aandragen bij de rechter.
pi_193270951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En dat is iets heel anders dan een heel verhaal bij elkaar liegen om je cliënt maar vrij te pleiten. Behartigen van belangen is betekent waken voor een eerlijke rechtsgang en eventueel verzachtende omstandigheden aandragen bij de rechter.
Dat heeft alleen zin wanneer de cliënt daar voor open staat. Anders zoekt hij wel een andere advocaat.

Als iemand die voor de rechtspraak werkt zie ik ook liever realistische advocaten dan fantasten die alles wat krom is recht proberen te praten in de zittingszaal. Alleen lang niet alle cliënten die zij vertegenwoordigen staan hiervoor open.
pi_193271144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En dat is iets heel anders dan een heel verhaal bij elkaar liegen om je cliënt maar vrij te pleiten. Behartigen van belangen is betekent waken voor een eerlijke rechtsgang en eventueel verzachtende omstandigheden aandragen bij de rechter.
Tja liegen wil ik het niet noemen. Bewijs moet overtuigd zijn. Is er een andere scenario mogelijk dan is het aan de rechter hoe overtuigend het bewijs van het OM is.

Ik snap je gevoel wel. Net als de zaak van OJ Simpson. Bewijs was niet overtuigend genoeg.

Of in Nederland de Groningse hiv zaak.
pi_193273213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat heeft alleen zin wanneer de cliënt daar voor open staat. Anders zoekt hij wel een andere advocaat.

Als iemand die voor de rechtspraak werkt zie ik ook liever realistische advocaten dan fantasten die alles wat krom is recht proberen te praten in de zittingszaal. Alleen lang niet alle cliënten die zij vertegenwoordigen staan hiervoor open.
Ik heb altijd het gevoel dat advocaten zelf weten dat ze een kansloze zaak hebben en daar uit commerciële motieven niet eerlijk over zijn naar de klant.... Vaak komen ook steeds dezelfde namen voorbij.
Echt, wat een crap ik dagelijks voorbij zie komen.
pi_193273239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:09 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Ik heb altijd het gevoel dat advocaten zelf weten dat ze een kansloze zaak hebben en daar uit commerciële motieven niet eerlijk over zijn naar de klant.... Vaak komen ook steeds dezelfde namen voorbij.
Echt, wat een crap ik dagelijks voorbij zie komen.
Of ze maken er een mooie show van in de rechtszaal. Cliënt denkt dan dit gaan we zeker winnen en begrijpen niets van de uiteindelijke uitspraak van de rechtbank.
pi_193273267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Of ze maken er een mooie show van in de rechtszaal. Cliënt denkt dan dit gaan we zeker winnen en begrijpen niets van de uiteindelijke uitspraak van de rechtbank.
_O- heel herkenbaar. Ik zie ook vaak hele romans vol met wetsartikelen zonder nadere specificatie voorbij komen. De cliënt denkt zeker dat dat indruk maakt. _O-

Wat ik dan wel altijd grappig vind is dat als je de advocaat belt diegene dat niet weet over wie je belt en eerst in de dossiers moet zoeken wie het ook al weer was :D
pi_193273298
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:09 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Ik heb altijd het gevoel dat advocaten zelf weten dat ze een kansloze zaak hebben en daar uit commerciële motieven niet eerlijk over zijn naar de klant.... Vaak komen ook steeds dezelfde namen voorbij.
Echt, wat een crap ik dagelijks voorbij zie komen.
Wat voor werk doe je
pi_193274233
quote:
Hahahahha ik heb lang niet alles bekeken de tactiek van Weski is niet uniek helaas. _O- Onleesbare rotzooi _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')