Die onduidelijkheid is er nog steeds. Werkgevers hebben vaak geen idee hoe sterk de werknemer staat. Ontslag is nagenoeg niet mogelijk bij projectovereenkomsten.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:18 schreef Hallmark het volgende:
Dat klopt, je kunt dan geen ontslag nemen.
Er is een kleine kanttekening. In mijn vorige baan heb ik een gesprek gehad met de voorzitter van de ondernemingsraad. Die merkte op dat er weinig jurisprudentie is rond arbeidscontracten op projectbasis, en dat daarom onze werkgever niet streng met deze contracten om ging. Dat is echter wel een jaar of vijf geleden, dus dingen zijn wellicht veranderd.
Als je werkgever moeilijk doet, dan loont het wellicht om een jurist te raadplegen.
Je kan niet ontslagen worden tenzij ontslag op staande voet rechtsgeldig is en jij kan niet ontslag nemen. Tenzij er een uitzendbeding is.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:10 schreef benchy het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is alles wat er staat over de duur, begrijp ik het dan goed dat ik gewoon pech heb?
Maar hij wil juist weg.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit doet me altihd weer denken aan een musical die gestopt werd en de acteurs mochten niet ontslagen worden....
Dit inderdaad, wel fijn uiteraard dat ik niet zomaar ontslagen kan worden, maar ik wil graag tussentijds weg.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar hij wil juist weg.
Heb je in NL niet gewoon 1 maand als het niet beschreven staat?
Kan me niet voorstellen dat als dat niet zo zijn hij, zonder overleg, nooit weg zou kunnen gaan.
Moet je zo te lezen wel een dringende reden voor hebben: https://www.arbeidsrechte(...)-voet-door-werknemerquote:Op maandag 18 mei 2020 12:03 schreef golfer het volgende:
Je kunt altijd, zonder recht op welke uitkering dan ook, ontslag op staande voet nemen.
Leermomentje voor volgende projectcontract: optie op laten nemen voor jezelfquote:Op maandag 18 mei 2020 11:46 schreef benchy het volgende:
[..]
Dit inderdaad, wel fijn uiteraard dat ik niet zomaar ontslagen kan worden, maar ik wil graag tussentijds weg.
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan in principe niet tussentijds worden opgezegd, niet door de werkgever, maar ook niet door de werknemer.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar hij wil juist weg.
Kan me niet voorstellen dat als dat niet zo zijn hij, zonder overleg, nooit weg zou kunnen gaan.
Niet zonder geldige reden. De werkgever rekent namelijk op je. Zonder geldige reden kan de werkgever het gewoon weigeren.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:03 schreef golfer het volgende:
Je kunt altijd, zonder recht op welke uitkering dan ook, ontslag op staande voet nemen.
Ik zou zowiezo nooit die ondingen tekenen.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Leermomentje voor volgende projectcontract: optie op laten nemen voor jezelf
Ik zou er nu gewoon eerst maar eens met je opdrachtgever over hebben, voor je je in een juridisch traject stort...
De leidinggevende een klap op z'n bek geven werkt meestal wel iddquote:Op maandag 18 mei 2020 12:03 schreef golfer het volgende:
Aangezien dit een groter voordeel aan de werknemer geeft doen sommige werkgevers dit niet.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:40 schreef TornadoDK het volgende:
Wellicht staat er verderop in het contract dat er ook tussentijds opgezegd kan worden? Vaak staat dit in een apart artikel.
Dat hangt ervanaf hoe onmisbaar je bent. Een strafrechtelijke vervolging kan je dan wel tegemoet zien waarschijnlijk.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De leidinggevende een klap op z'n bek geven werkt meestal wel idd
Helaas. Als het er niet in staat dan loopt je overeenkomst tot de datum dat die stopt wat in je overeenkomst staat. Staat er geen datum dan zit je juridisch gezien aan elkaar vast bij een projectovereenkomst. Alleen bij concrete meetbare ontbindcriteria kan het worden ontbonden als de criteria zich voordoen. Er mag geen subjectieve willekeur zijn.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar hij wil juist weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |