abonnement Unibet Coolblue
pi_193220241
Op dit moment heeft 17% van mijn projecten uitstel van betaling vanwege Corona.
pi_193220257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:27 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dat is de kracht van dit topic (en van Jaco;)) _O_
Houdt dit in dat je via dit platform dus mee kan doen als een soort voor-investering?

In dat geval ben ik extra blij dat ik dit platform heb gevonden :) Naast alle waardevolle informatie die wordt verstrekt over projecten.
pi_193220259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:53 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Vanuit privé, dus ik zit inderdaad aan een max van 20 tot 30 projecten per platform. Overigens voldoende, mijn investeringsbudget is ook niet onuitputtelijk :) als ik totaal 50 tot 60 goede projecten kan vinden zit ik voorlopig wel goed. Als we het toch over spreiden hebben, hoeveel projecten houden jullie gemiddeld aan?
Mijn spreiding is veel groter. Ik heb op dit moment meer dan 400 projecten lopen.
pi_193220280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik zou dit ook niet doen.
Betreft de aankoop van een woning voor 210k met een lening van 198k (94% LTV), daarbij is het pand op dit moment zeer incourant, getuige ook het feit dat de woning al 6+ maanden te koop staat.
Ik snap persoonlijk het enthousiasme niet, ik ga niet mee doen.

De eigen inbreng zal waars die 30k van Spotcap zijn, daarbij is een verbouwing van 20k heel optimistisch en mis ik ook nog eens de kosten koper, notaris en financieringskosten. Er bestaat geen cashflow voor een jaar maar wel een flinke rentelast.
Op basis van jullie reacties toch de inleg gehalveerd, ik denk dat ik iets teveel last heb gehad van de gunfactor ;) dank voor de feedback!
-
pi_193220324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Mijn spreiding is veel groter. Ik heb op dit moment meer dan 400 projecten lopen.
Neem aan dat je best al een tijd bezig bent dan, als je dan de tijd die je investeert vergelijkt met een uurloon, kom je dan nog wel oke uit? Ik werk als zelfstandige dus meestal is tijd ook geld. Als je dan gaat rekenen met een uurloon van 75-90 euro per uur ex btw lijkt het mij krap worden. (netto natuurlijk de helft).
Of heb je gewoon een heel groot vermogen en is je inleg per project ook hoog?
-
pi_193220465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik zou dit ook niet doen.
Betreft de aankoop van een woning voor 210k met een lening van 198k (94% LTV), daarbij is het pand op dit moment zeer incourant, getuige ook het feit dat de woning al 6+ maanden te koop staat.
Ik snap persoonlijk het enthousiasme niet, ik ga niet mee doen.

De eigen inbreng zal waars die 30k van Spotcap zijn, daarbij is een verbouwing van 20k heel optimistisch en mis ik ook nog eens de kosten koper, notaris en financieringskosten. Er bestaat geen cashflow voor een jaar maar wel een flinke rentelast.
Helemaal mee eens. Het komt erop neer dat hij zonder (echte) eigen middelen een woning aankoopt. Er moet iets mis zijn met die woning en dan doe je met 20k niet gek veel (als het al besteed wordt). Wat mij tegenstaat, is dat de huurmarkt voor arbeidsmigranten een cowboymarkt is. Er wordt opportunistisch ingekocht en ingehuurd en de coronacrisis toont aan dat het geen stabiele markt is. Aan de andere kant zal een eventuele afboeking beperkt blijven.
pi_193220771
De plaatfabrikant staat nu open op NLI. Ik twijfel nog wel. Deels materiële zekerheid, rente aantrekkelijk. Nauwelijks aflossing.
Complimenten trouwens wel voor de pitch schrijvers van NLI: echt volledig.

Zijn er nog echte vóór- of tegenargumenten om deze wel/ niet mee te nemen?
pi_193220854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:53 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Vanuit privé, dus ik zit inderdaad aan een max van 20 tot 30 projecten per platform. Overigens voldoende, mijn investeringsbudget is ook niet onuitputtelijk :) als ik totaal 50 tot 60 goede projecten kan vinden zit ik voorlopig wel goed. Als we het toch over spreiden hebben, hoeveel projecten houden jullie gemiddeld aan?
Ik ben inmiddels ruim 6 jaar bezig met crowdfunding. Momenteel heb ik een dikke 200 projecten lopen. Dit aantal is met name de laatste 2 a 3 jaar behoorlijk (met ruim 100 projecten) teruggelopen. Daarbij is mijn geïnvesteerd vermogen in crowdfunding wel toegenomen. Met name in de eerst jaren deed ik dus meer projecten voor wat lagere bedragen. Mijn eerste platform was GvE. Met name hier (naast om hele andere reden bij KoM & IvM) is dus het aantal lopende projecten teruggelopen.
pi_193220980
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:17 schreef Jaco078 het volgende:
De plaatfabrikant staat nu open op NLI. Ik twijfel nog wel. Deels materiële zekerheid, rente aantrekkelijk. Nauwelijks aflossing.
Complimenten trouwens wel voor de pitch schrijvers van NLI: echt volledig.

Zijn er nog echte vóór- of tegenargumenten om deze wel/ niet mee te nemen?
Ik zit met hetzelfde dilemma.
- Het hoge percentage geeft mi een groter risico aan dan de 3 sterren suggereren
- info duidelijk en mi realistisch
- degelijk platform
- maar wat zal de markt doen
- wanneer het fout gaat vangen wij de klap voor de Rabo op
pi_193221080
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:32 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik zit met hetzelfde dilemma.
- Het hoge percentage geeft mi een groter risico aan dan de 3 sterren suggereren
- info duidelijk en mi realistisch
- degelijk platform
- maar wat zal de markt doen
- wanneer het fout gaat vangen wij de klap voor de Rabo op
En dat oude pand is nog niet verkocht. Zit daarin niet ook een - iets onderbelicht - risico?
pi_193221337
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ruim 6 jaar bezig met crowdfunding. Momenteel heb ik een dikke 200 projecten lopen. Dit aantal is met name de laatste 2 a 3 jaar behoorlijk (met ruim 100 projecten) teruggelopen. Daarbij is mijn geïnvesteerd vermogen in crowdfunding wel toegenomen. Met name in de eerst jaren deed ik dus meer projecten voor wat lagere bedragen. Mijn eerste platform was GvE. Met name hier (naast om hele andere reden bij KoM & IvM) is dus het aantal lopende projecten teruggelopen.
Ik ben al geruime tijd investeringen middels crowdfunding drastisch aan het inperken en overweeg zelfs helemaal te stoppen. Ik voorzie grote problemen bij veel, misschien wel alle, platforms. Het lijkt mij op de langere termijn een uiterst ingewikkeld, kostbaar en niet rendabel verdienmodel. We zien nu de eerste platforms die de stekker er zelf al uit trekken, gelukkig nog op een redelijke manier, voor zolang dat vol te houden is. Immers zullen (betaal)problemen gaan toenemen en inkomsten afnemen. Een doodlopende weg.

Crowdfunding waarbij de investeerder verwacht dat zijn geld terugkomt met een vergoeding is onhoudbaar volgens mij. De kosten zijn simpelweg te hoog. Het kan alleen werken als er een constante stroom (liefst toename maar zeker geen afname) van nieuwe projecten komt, er nauwelijks betaalproblemen ontstaan en het vertrouwen van investeerders niet afneemt. Al deze drie minimum vereisten zijn dramatisch snel aan het verslechteren.

We gaan de komende maanden zien hoe de platforms met alle faillissementen omgaan. Met name HCN kan zich opmaken voor een enorme intensivering van de afdeling bijzonder beheer. Er zullen veel incassoprocedures, rechtszaken en andere werkzaamheden moeten worden verricht, waar geen inkomsten tegenover staan. Dat kan niemand volhouden. Daarom zien we de kwaliteit van het actieve debiteurenbeheer nu al afnemen. Bij KOM bijvoorbeeld, wordt er wat dat betreft nauwelijks iets beheert en antwoorden op mails van investeerders of adequate opvolging van betalingen zullen steeds meer uitblijven.

Het vertrouwen, de investeringsbereidheid, van investeerders is ook tanende. Een paar jaar geleden was het praktisch ondenkbaar dat een project op GVE of CCF langer dan tien minuten 'openstond'. De servers van de platforms konden het nauwelijks aan. Ook kwamen er meer, soms op dezelfde dag, projecten waarop je kon investeren. Beide zijn niet meer het geval.

Kortom: voor mij is crowdfunding zoals we dat de afgelopen tijd hier hebben meegemaakt, een dood paard in wording. Crowdfunding wordt weer iets zoals het aanvankelijk bedoelt was. Je gunt een ondernemer iets en wilt hem helpen en van te voren is een opbrengst niet gegarandeerd of vanzelfsprekend.

Ik adviseer, als het je te doen is om een (aantrekkelijk) rendement op te bouwen, niet te investeren middels crowdfunding. Crowdfunding moet je doen als hobby, omdat je het leuk vindt projecten en pitches te bestuderen en ondernemers op weg wilt helpen, niet om geld mee te verdienen. Maar zoals altijd, een ieder staat vrij om te doen met zijn geld wat hij of zij wil. Gelukkig ga ik daar niet over.
pi_193221642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:30 schreef AadjeAfkoopsommetje het volgende:

[..]

Houdt dit in dat je via dit platform dus mee kan doen als een soort voor-investering?

In dat geval ben ik extra blij dat ik dit platform heb gevonden :) Naast alle waardevolle informatie die wordt verstrekt over projecten.
Klopt. Zeker bij goede projecten is het de ideale manier om de meute voor te zijn.
pi_193222024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:57 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Ik ben al geruime tijd investeringen middels crowdfunding drastisch aan het inperken en overweeg zelfs helemaal te stoppen. Ik voorzie grote problemen bij veel, misschien wel alle, platforms. Het lijkt mij op de langere termijn een uiterst ingewikkeld, kostbaar en niet rendabel verdienmodel. We zien nu de eerste platforms die de stekker er zelf al uit trekken, gelukkig nog op een redelijke manier, voor zolang dat vol te houden is. Immers zullen (betaal)problemen gaan toenemen en inkomsten afnemen. Een doodlopende weg.
Er zijn teveel kleine platformen, dat is volgens mij de reden dat er platformen sneuvelen. Een platform heeft een zekere minimumgrootte nodig om te kunnen overleven. Met het verdienmodel is niet zoveel mis denk ik. Zoveel anders dan wat banken doen met MKB-leningen en hypothecaire leningen is het ook niet.

quote:
Crowdfunding waarbij de investeerder verwacht dat zijn geld terugkomt met een vergoeding is onhoudbaar volgens mij. De kosten zijn simpelweg te hoog. Het kan alleen werken als er een constante stroom (liefst toename maar zeker geen afname) van nieuwe projecten komt, er nauwelijks betaalproblemen ontstaan en het vertrouwen van investeerders niet afneemt. Al deze drie minimum vereisten zijn dramatisch snel aan het verslechteren.
Iedere belegger met enige ervaring weet dat rendement gepaard gaat met risico. Dat geldt voor iedere beleggingscategorie dus ook voor crowdfunding. Als de kosten te hoog zijn zou dat ook gelden voor bankleningen, banken moeten dezelfde kosten maken. Als de kosten hoog zijn zullen de tarieven en rentepercentages omhoog gaan, dat is het logische effect.
Ik zie geen fundamentele reden waarom de stroom projecten zouden moeten opdrogen, anders dan dat crowdfunding niet concurrerend genoeg meer is t.o.v. bankleningen.

quote:
We gaan de komende maanden zien hoe de platforms met alle faillissementen omgaan. Met name HCN kan zich opmaken voor een enorme intensivering van de afdeling bijzonder beheer. Er zullen veel incassoprocedures, rechtszaken en andere werkzaamheden moeten worden verricht, waar geen inkomsten tegenover staan. Dat kan niemand volhouden. Daarom zien we de kwaliteit van het actieve debiteurenbeheer nu al afnemen. Bij KOM bijvoorbeeld, wordt er wat dat betreft nauwelijks iets beheert en antwoorden op mails van investeerders of adequate opvolging van betalingen zullen steeds meer uitblijven.
De corona problemen zullen zeker een flinke impact hebben op zowel ondernemers, investeerders als platformen. Maar dat is de realiteit, eens in de zoveel tijd is er een onverwachte gebeurtenis die grote consequenties heeft.

quote:
Het vertrouwen, de investeringsbereidheid, van investeerders is ook tanende. Een paar jaar geleden was het praktisch ondenkbaar dat een project op GVE of CCF langer dan tien minuten 'openstond'. De servers van de platforms konden het nauwelijks aan. Ook kwamen er meer, soms op dezelfde dag, projecten waarop je kon investeren. Beide zijn niet meer het geval.
Ik zie dat investeerders gemiddeld kritischer worden en denk dat dat alleen maar goed is. Voor goede projecten zie ik geen gebrek aan investeringsbereidheid, daar is fundamenteel ook geen reden voor met een lage/negatieve rente en hoge spaartegoeden.

quote:
Kortom: voor mij is crowdfunding zoals we dat de afgelopen tijd hier hebben meegemaakt, een dood paard in wording. Crowdfunding wordt weer iets zoals het aanvankelijk bedoelt was. Je gunt een ondernemer iets en wilt hem helpen en van te voren is een opbrengst niet gegarandeerd of vanzelfsprekend.
Die vorm van min of meer charitatieve crowdfunding zal ook wel blijven maar ik zie het "gewone" crowdlending met een paar grote platformen ook voorlopig nog wel blijven. Mocht banken om balanstechnische redenen besluiten om MKB leningen zoveel mogelijk af te stoten zou het zelfs door kunnen groeien.
pi_193222569
Bij SIG weer een project van Lex;
https://investeren.sameni(...)-singel-20-a-en-20-h
pi_193222840
Snackbar in Grou / HCN
https://horecacrowdfunding.nl/projects/de-roef-grou-4wl8eml8

terras functie in dit smalle straatje?

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 20-05-2020 12:58:17 ]
pi_193223161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:31 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Op basis van jullie reacties toch de inleg gehalveerd, ik denk dat ik iets teveel last heb gehad van de gunfactor ;) dank voor de feedback!
Ik zag jullie discussie over huurrendement. Wat leuk! Ik wist niet dat dit forum bestond. Maar bij Huurrendement is die 30k NIET de eigen inbreng van Spotcap. Verder is de WOZ van de privé-woning 255k. De verwachtte verkoop na verbouwing is 300k. De verkopende partij verkoopt door 'omstandigheden'. De looptijd is expres op een jaar gezet om aan het eind van de verbouwing niet in het nauw te komen en de investeseerders een extraatje te geven bij eerdere verkoop. In mijn optiek is het juist een hele veilige investering.

Ik vind het mooi om te lezen hoe jullie als investeerders hier tegenaan kijken. Ik kan hier alleen maar van leren.
pi_193223239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:32 schreef ML45 het volgende:
Bij SIG weer een project van Lex;
https://investeren.sameni(...)-singel-20-a-en-20-h
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat Samen in Geld eindelijk bezig was om weer een acceptabele vergoeding te gaan geven bij een vervroegde aflossing? Blijkbaar slapen ze daar nog lekker door of hebben de heren gewoon maling aan de investeerders want ik zie alleen nog de fooi van 1% staan.

Ik laat deze dus ook lopen en ga hiermee door tot dat dit eindelijk weer is aangepast.

Daarnaast is de leningnemer weer Kredirect BV (een rechtspersoon). Bij dit en eerdere projecten staat in de pitch dat Lex Hoepen in prive zal meetekenen alleen is mijn ervaring dat dit dus tot op heden helemaal niet gedaan is. In de hypotheekakte is er niets over terug te vinden dat dhr Hoepen prive medeaansprakelijk is voor eventuele schulden. Wees gewaarschuwd zeker in deze onzekere tijden.

Gelukkig heeft Collin momenteel veel mooie met een 1e hypotheek gedekte projecten. Daar stop ik momenteel liever mijn geld in. Ook de vergoeding bij een vervroegde aflossing is daar met 6 maanden acceptabel.
pi_193223566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:32 schreef ML45 het volgende:
Bij SIG weer een project van Lex;
https://investeren.sameni(...)-singel-20-a-en-20-h
Welke andere projecten heeft hij allemaal?
Zelf zit ik in:
https://investeren.sameni(...)sstraat-349-te-venlo

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:18 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Daarnaast is de leningnemer weer Kredirect BV (een rechtspersoon). Bij dit en eerdere projecten staat in de pitch dat Lex Hoepen in prive zal meetekenen alleen is mijn ervaring dat dit dus tot op heden helemaal niet gedaan is. In de hypotheekakte is er niets over terug te vinden dat dhr Hoepen prive medeaansprakelijk is voor eventuele schulden. Wees gewaarschuwd zeker in deze onzekere tijden.
Dank voor de waarschuwing. Hier inderdaad goed opletten dat er in privé wordt meegetekend.

Edit: even nagezocht voor het project van Lex "Geresstraat 349 te Venlo".
Daar is wel in privé meegetekend in de offerte.

[ Bericht 19% gewijzigd door dyna18 op 20-05-2020 14:00:14 ]
pi_193223576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:12 schreef Nielsks het volgende:

[..]

Ik zag jullie discussie over huurrendement. Wat leuk! Ik wist niet dat dit forum bestond. Maar bij Huurrendement is die 30k NIET de eigen inbreng van Spotcap. Verder is de WOZ van de privé-woning 255k. De verwachtte verkoop na verbouwing is 300k. De verkopende partij verkoopt door 'omstandigheden'. De looptijd is expres op een jaar gezet om aan het eind van de verbouwing niet in het nauw te komen en de investeseerders een extraatje te geven bij eerdere verkoop. In mijn optiek is het juist een hele veilige investering.

Ik vind het mooi om te lezen hoe jullie als investeerders hier tegenaan kijken. Ik kan hier alleen maar van leren.
Hi Niels,

Welkom op het forum. Klopt het dat jij de fundcoach bent? Zo ja, dan heb ik twee vragen voor je.

De badkamer en zolderverdieping worden niet getoond, dus daar zal veel (zo niet alles) vernieuwd moeten worden. Daarnaast lijkt ook het dakkapel aan vervanging toe en gaat hij het op de eerste verdieping ook niet redden met alleen een likje verf.

Mijn vragen zijn:
- wat is een realistische inschatting van de verbouwingskosten?
- en wat staat er in vredesnaam voor ding in de keuken?
pi_193223618
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Er zijn teveel kleine platformen, dat is volgens mij de reden dat er platformen sneuvelen. Een platform heeft een zekere minimumgrootte nodig om te kunnen overleven. Met het verdienmodel is niet zoveel mis denk ik. Zoveel anders dan wat banken doen met MKB-leningen en hypothecaire leningen is het ook niet.
[..]

Iedere belegger met enige ervaring weet dat rendement gepaard gaat met risico. Dat geldt voor iedere beleggingscategorie dus ook voor crowdfunding. Als de kosten te hoog zijn zou dat ook gelden voor bankleningen, banken moeten dezelfde kosten maken. Als de kosten hoog zijn zullen de tarieven en rentepercentages omhoog gaan, dat is het logische effect.
Ik zie geen fundamentele reden waarom de stroom projecten zouden moeten opdrogen, anders dan dat crowdfunding niet concurrerend genoeg meer is t.o.v. bankleningen.
[..]

De corona problemen zullen zeker een flinke impact hebben op zowel ondernemers, investeerders als platformen. Maar dat is de realiteit, eens in de zoveel tijd is er een onverwachte gebeurtenis die grote consequenties heeft.
[..]

Ik zie dat investeerders gemiddeld kritischer worden en denk dat dat alleen maar goed is. Voor goede projecten zie ik geen gebrek aan investeringsbereidheid, daar is fundamenteel ook geen reden voor met een lage/negatieve rente en hoge spaartegoeden.
[..]

Die vorm van min of meer charitatieve crowdfunding zal ook wel blijven maar ik zie het "gewone" crowdlending met een paar grote platformen ook voorlopig nog wel blijven. Mocht banken om balanstechnische redenen besluiten om MKB leningen zoveel mogelijk af te stoten zou het zelfs door kunnen groeien.
Er zijn ook te veel supermarkten en tankstations, die sneuvelen ook niet. Dat er een variëteit is aan platformen is volgens mij niet het probleem. Wel met het verdienmodel. Dat is fundamenteel mis. Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe kostbaar een adequaat debiteurenbeheer is. Wat veel platforums doen, een keertje bellen, is geen debiteurenbeheer. Daar ga je niet het merendeel van achterstanden mee oplossen.

Ook denk ik dat de vergelijking met banken volkomen mank gaat. Banken benaderen het verstrekken van leningen heel anders, ook de reden dat überhaupt deze crowdfunding platformen bestaan. Vaak is het dat crowdfunding wordt ingezet omdat een lening bij een bank niet kan, en dat is niet zonder reden. Banken stoelen op járenlange ervaringen, hebben zoveel meer kennis en kunde in huis en hebben wel een verdienmodel om een stevig debiteurenbeheer te continueren.

Ik denk dat je gelijk hebt met dat investeerders kritischer worden. Maar ik denk dat de nadruk van dit kritisch zijn meer ligt op de manier hoe een platform met betalingsachterstanden omgaat en functioneert dan het project zelf. Meer en meer investeerders gaan afhaken. En natuurlijk is iedereen zich bewust van een risico dat een leningnemer niet terugbetaalt, daar zal ook best rekening mee gehouden worden. Maar of er ook rekening mee wordt gehouden hoe het debiteurenbeheer wordt uitgevoerd, dat waag ik te betwijfelen.
pi_193223867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:18 schreef Crowd001 het volgende:
Bij dit en eerdere projecten staat in de pitch dat Lex Hoepen in prive zal meetekenen alleen is mijn ervaring dat dit dus tot op heden helemaal niet gedaan is. In de hypotheekakte is er niets over terug te vinden dat dhr Hoepen prive medeaansprakelijk is voor eventuele schulden
In hypotheek akte heeft dat volgens mij ook geen waarde, daar staat dat geldverstrekker aanspraak kan maken op het onderpand, in de leenovereenkomst daarentegen moet de HA wel geregeld zijn. Iemand andere mening?
pi_193223915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:58 schreef tnhb het volgende:

[..]

In hypotheek akte heeft dat volgens mij ook geen waarde, daar staat dat geldverstrekker aanspraak kan maken op het onderpand, in de leenovereenkomst daarentegen moet de HA wel geregeld zijn. Iemand andere mening?
SiG net even opgebeld.
Voor nieuwe projecten zullen zowel in de hypotheekakte als in de offerte in privé worden meegetekend.

Voorheen werd dit alleen in de offerte gedaan, wat volgens SiG ook rechtsgeldig is, aangezien de offerte onderdeel uit maakt van de afspraak.
pi_193224007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:01 schreef dyna18 het volgende:

[..]

SiG net even opgebeld.
Voor nieuwe projecten zullen zowel in de hypotheekakte als in de offerte in privé worden meegetekend.

Voorheen werd dit alleen in de offerte gedaan, wat volgens SiG ook rechtsgeldig is, aangezien de offerte onderdeel uit maakt van de afspraak.
Nou, we gaan het zien. Ik blijf er bij dat dit tot op dit momenteel niet goed is afgedekt.

Heb je misschien ook gevraagd of ze nog bezig zijn met het verhogen van de boeterente bij een vervroegde aflossing?
pi_193224095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:08 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Nou, we gaan het zien. Ik blijf er bij dat dit tot op dit momenteel niet goed is afgedekt.
Hoe zou het nog beter kunnen?
Zij vertellen mij dat ze open staan voor suggesties, dus stuur je verbetervoorstel ook vooral aan SiG door.

quote:
Heb je misschien ook gevraagd of ze nog bezig zijn met het verhogen van de boeterente bij een vervroegde aflossing?
Ik heb alleen gesproken over tekenen in privé.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')