abonnement Unibet Coolblue
pi_193197058
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:33 schreef Freek_nu het volgende:

[..]

Vertel?
Je bent kentekenhouder en verantwoordelijk tenzij je iemand aanwijst die het gedaan heeft of dat het jou niet verwijtbaar is.

Oftewel pak het wetboek, lees dat artikel en zie dat je daarop beroepen niet zal gaan.
pi_193197156
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je bent kentekenhouder en verantwoordelijk tenzij je iemand aanwijst die het gedaan heeft of dat het jou niet verwijtbaar is.

Oftewel pak het wetboek, lees dat artikel en zie dat je daarop beroepen niet zal gaan.
De boete zal ik idd voor mij zijn, dat kan het OM bewijzen omdat de auto op mijn naam staat.

Of dat ook geldt voor inname rijbewijs en strafblad, vraag ik mij af. Maar ik ben zeker geen deskundige.
pi_193197345
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:07 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Kun je je dat niet meer herinneren? Dat is wel vreemd. Ik weet precies de momenten waarbij ik de wet heb overtreden, en dat zijn maar heel weinig momenten. Krijg ook de laatste tien jaar helemaal geen boetes meer. Ik hou me aan de regels.
Hartstikke goed enzo, maar daar gaat dit topic niet over.

Balen Freek, dat wordt dik betalen.
Alius aliud dicit
pi_193197700
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:52 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Hartstikke goed enzo, maar daar gaat dit topic niet over.

Balen Freek, dat wordt dik betalen.
Gelukkig mag ik gespreid betalen :)
  maandag 18 mei 2020 @ 22:04:30 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_193198518
Je zal zelf wel weten of je daar wel eens rijdt, of niet. De 9e Nov was iig een zaterdag.

Is dat stuk niet trajectcontrole trouwens? :')

Mocht je niet op de foto staan, dan kan je evt. het rijbewijskwijt op iemand afwentelen die wel 'een kruisje kan pakken' en rijbewijs toch niet gebruikt.
Dum de dum
pi_193199626
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Je zal zelf wel weten of je daar wel eens rijdt, of niet. De 9e Nov was iig een zaterdag.

Is dat stuk niet trajectcontrole trouwens? :')

Mocht je niet op de foto staan, dan kan je evt. het rijbewijskwijt op iemand afwentelen die wel 'een kruisje kan pakken' en rijbewijs toch niet gebruikt.
En een strafblad geen probleem vind? 😂
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:41 schreef Freek_nu het volgende:

[..]

De boete zal ik idd voor mij zijn, dat kan het OM bewijzen omdat de auto op mijn naam staat.

Of dat ook geldt voor inname rijbewijs en strafblad, vraag ik mij af. Maar ik ben zeker geen deskundige.
Je hebt nog niet gelezen?

quote:
Artikel 181
1.
Indien een bij of krachtens deze wet als overtreding strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, kunnen de op het feit gestelde straffen worden opgelegd aan de eigenaar of houder van dat motorrijtuig voor zover deze niet reeds naast de bestuurder voor dat feit aansprakelijk is.
Het is aan jou om te zeggen wie dan reed.

Overigens, als de boete voor jou is is t strafblad het natuurlijk ook hè 😂
pi_193200036
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En een strafblad geen probleem vind? 😂
[..]

Je hebt nog niet gelezen?
[..]

Het is aan jou om te zeggen wie dan reed.

Overigens, als de boete voor jou is is t strafblad het natuurlijk ook hè 😂
Ik heb m nog niet in huis, maar heb het cjib gebeld.

En je hebt gelijk wat betreft je laatste opmerking over het strafblad.

Anyway ik wacht het rustig af.
pi_193200356
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:41 schreef Freek_nu het volgende:

[..]

De boete zal ik idd voor mij zijn, dat kan het OM bewijzen omdat de auto op mijn naam staat.

Of dat ook geldt voor inname rijbewijs en strafblad, vraag ik mij af. Maar ik ben zeker geen deskundige.
Volgens mij krijg je bij een boete boven de 100 euro automatisch een aantekening op je strafblad.
pi_193200423
:|W

[ Bericht 81% gewijzigd door Anneloos op 19-05-2020 02:18:40 ]
-
pi_193200477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 00:13 schreef Freek_nu het volgende:

[..]

Ik heb m nog niet in huis, maar heb het cjib gebeld.

En je hebt gelijk wat betreft je laatste opmerking over het strafblad.

Anyway ik wacht het rustig af.
https://maxius.nl/wet-adm(...)erkeersvoorschriften

Lees dit artikel van de WAHV 4 sub 2 ook even. Daarbij wil ik wel zeggen dat ze daarvan schijnen te mogen afwijken als je in een huur/lease auto rijdt (dat zeggen bepaalde bronnen op het internet). Als je een advocaat in armen neemt dit artikel vermelden.
-
pi_193201436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 01:34 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je bij een boete boven de 100 euro automatisch een aantekening op je strafblad.
Volgens mij is dat dikke vette onzin. Iets met WAHV ofzo.......
pi_193201463
quote:
Op de autosnelweg is de grens trouwens 40 km/h maar ook daar is TS ver overheen. Daarom op de snelweg op de teller nooit meer dan 40 km/h te hard rijden.
pi_193201938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:37 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat dikke vette onzin. Iets met WAHV ofzo.......
http://strafbeschikking-a(...)jg-ik-een-strafblad/

Edit: Ik lees er over heen. Het gaat dan om een En/Of situatie. Mijn fout.
pi_193202216
Je moet er voor zorgen dat je een plausibel verhaal hebt dat je de boete accepteerd omdat het je auto was. Maar aantoond dat je op dat tijdstip zelf ergens anders was.
Wie er wel achter het stuur zat zal waarschijnlijk mogelijk je vader/moeder/vriendin/zoon van 4 zijn geweest. Maar het te lang geleden is om iemand aan te wijzen.
Als je zelf een alibi hebt, misschien lukt het met alleen een geld boete.


In het nieuws heeft wel eens gestaan dat een motorrijder op die manier ontkomen is aan beslaglegging rijbewijs. Enkel een geldboete
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:02:25 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193202276
TS heeft gewoon gereden als een enorme lul, en het zou hem sieren als hij daar volledig de verantwoordelijkheid voor accepteert.

Stuitend dat mensen überhaupt advies geven over hoe hiermee weg te komen.
Resistance is futile.
pi_193202320
oooh ja, wat zijn we toch altijd heilig :')
pi_193202440
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:02 schreef Seven. het volgende:
TS heeft gewoon gereden als een enorme lul, en het zou hem sieren als hij daar volledig de verantwoordelijkheid voor accepteert.

Stuitend dat mensen überhaupt advies geven over hoe hiermee weg te komen.
Wat zullen we doen? Doodstraf of levenslang?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:18:10 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193202477
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:15 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Wat zullen we doen? Doodstraf of levenslang?
Gewoon, de gevolgen accepteren want die zijn gewoon terecht bij zo'n overtreding. Het is niet alsof hij de bak in moet hiervoor.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:19:14 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193202488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:06 schreef Barry1986 het volgende:
oooh ja, wat zijn we toch altijd heilig :')
Ik rij zelf ook standaard te hard trouwens. Maar geen fucking 60 kilometer per uur te hard.
Resistance is futile.
pi_193202681
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik rij zelf ook standaard te hard trouwens. Maar geen fucking 60 kilometer per uur te hard.
Godver, over hypocriet gesproken dan :')
pi_193202692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 02:18 schreef Anneloos het volgende:

[..]

https://maxius.nl/wet-adm(...)erkeersvoorschriften

Lees dit artikel van de WAHV 4 sub 2 ook even. Daarbij wil ik wel zeggen dat ze daarvan schijnen te mogen afwijken als je in een huur/lease auto rijdt (dat zeggen bepaalde bronnen op het internet). Als je een advocaat in armen neemt dit artikel vermelden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:37 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat dikke vette onzin. Iets met WAHV ofzo.......
De wahv is hier niet van toepassing door het type afdoening en de overtreding. Een strafbeschikking is strafrechtelijk, een reguliere beschikking (die dus niet langs deze manier bezorgd word) bestuursrechtelijk

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:56 schreef Barry1986 het volgende:
Je moet er voor zorgen dat je een plausibel verhaal hebt dat je de boete accepteerd omdat het je auto was. Maar aantoond dat je op dat tijdstip zelf ergens anders was.
Wie er wel achter het stuur zat zal waarschijnlijk mogelijk je vader/moeder/vriendin/zoon van 4 zijn geweest. Maar het te lang geleden is om iemand aan te wijzen.
Als je zelf een alibi hebt, misschien lukt het met alleen een geld boete.


In het nieuws heeft wel eens gestaan dat een motorrijder op die manier ontkomen is aan beslaglegging rijbewijs. Enkel een geldboete
Wil iemand astjeblieft de rechter filmen terwijl hij TS ondervraagd na deze smoes 😂
pi_193202733
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:02 schreef Seven. het volgende:
TS heeft gewoon gereden als een enorme lul, en het zou hem sieren als hij daar volledig de verantwoordelijkheid voor accepteert.

Stuitend dat mensen überhaupt advies geven over hoe hiermee weg te komen.
Ik vind dit een interessante discussie. Allereerst is het zo dat ik de strafbeschikking nog niet binnen heb, dus exacte details en opgelegde straf weet ik nog niet.

Omdat het lang geleden is en ik kan het me niet meer herinneren lijkt het mij best te rechtvaardigen dat ik in elk geval het specifieke dossier opvraag en laat toetsen door een advocaat.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:40:32 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193202776
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:33 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Godver, over hypocriet gesproken dan :')
10km te hard is een heel ander verhaal dan 60km te hard.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:42:57 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193202796
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:37 schreef Freek_nu het volgende:

[..]

Ik vind dit een interessante discussie. Allereerst is het zo dat ik de strafbeschikking nog niet binnen heb, dus exacte details en opgelegde straf weet ik nog niet.

Omdat het lang geleden is en ik kan het me niet meer herinneren lijkt het mij best te rechtvaardigen dat ik in elk geval het specifieke dossier opvraag en laat toetsen door een advocaat.
Dat snap ik wel, maar ga je vervolgens ook liegen over de omstandigheden, zoals hier door een aantal mensen aangeraden wordt? En hoe groot is de kans dat iemand anders in jouw auto 60km te hard reed? Is jouw partner (ook) zo'n snelheidsduivel of heb je een kind dat blijkbaar nog één en ander te leren heeft na het behalen van zijn/haar rijbewijs?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')