abonnement Unibet Coolblue
pi_193177199
Ik ben van plan een mountainbike aan te schaffen.

Nu zijn er mountain bikes is vele prijsklasse. Ze lopen soms wel tot 8000 euro.


Ik heb een budget van ongeveer 600 euro.

Wat zijn een beetje goede fietsen? Er zijn zoveel merken, giant, cube, focus, haibike en nog veel meer.

Toevallig hier mensen met een mountain bike? Ik ga hem voornamelijk gebruiken om zon 10 tot 15km te fietsen. Bospaden en gewoon asfalt/klinkers. Niet echte wedstrijd banen ofzo. Wil gewoon lekker kunnen fietsen ter ontspanning.

Ben heel benieuwd naar jullie tips!
  zondag 17 mei 2020 @ 13:49:33 #2
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193177308
Zo een met grote wielen is chill!
pi_193177467
600 euro is niet heel veel. Maar op zich heeft elk merk in die prijsklasse wel een instapmodel.
Wat zoek je? nieuw, of tweedehands?

In principe zijn alle merken die je noemt best in staat een goede mtb in elkaar te zetten.
Full suspension moet je voor die prijs sowieso al vergeten.

om maar even wat voorbeelden te geven
Voor 600 heb je meestal zoiets als dit:
https://www.mantel.com/cube-aim-race

als het in je budget zit zou ik er dan 100 euro bij doen
https://www.mantel.com/cube-analog
dan heb je toch al een wat betere vork en groep en op zitten.
Deze heeft 1x12 wat ik zelf bij mtb's mooi vind, maar als je veel op de weg gaat fietsen is een groep met meer voorbladen misschien beter
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:33:54 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193177805
Mounten Bik :')
pindazakje
pi_193177838
Trek marlin 7 is voor dat budget een aardige instapper.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193178534
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Mounten Bik :')
Auto correct...
pi_193178566
Ik begrijp dat je voor dat geld in een instap model hebt. En dat is ook waar ik naar opzoek ben. Een full suspension ben ik ook niet naar op zoek, want dat is mij nu te duur. Heb afgelopen week op een trek full suspension gefietst, en dat is zeker fijn. Maar die was iets van 6k. En dat heb ik er gewoon niet voor over.

Bedankt voor de voorbeelden! Het liefste heb ik er wel 1 met ook voor meer versnellingen. Ik ga eens kijken naar die voorbeelden! Dankjewel.
  zondag 17 mei 2020 @ 19:22:02 #8
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193181120
Een 2e hands cube of zo
pi_193181252
Het was toch maitenbike.
  zondag 17 mei 2020 @ 21:46:19 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_193183775
Foutje in tt aangepast ;)
disclaimer
pi_193210744
2dehandsje niks? Wel goed zoeken naar iemand die grote plannen had waar niks van is gekomen oftewel altijd in de schuur gestaan.

Zat mensen die van plan zijn om flink wat km te gaan fietsen, gewoon lekker ter ontspanning. Dan doen ze dat 3x en daarna staat dat ding stil. Na een paar jaar kunnen ze zich emotioneel losmaken van de vergane droom en gaat 'ie in de verkoop :p

Mocht je 'm nou echt veel gebruiken dan kan je altijd weer wat nieuws kopen en weet je ook beter wat belangrijke punten voor je zijn.
pi_193210881
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:39 schreef Phone8 het volgende:
Ik ben van plan een mountainbike aan te schaffen.

Nu zijn er mountain bikes is vele prijsklasse. Ze lopen soms wel tot 8000 euro.


Ik heb een budget van ongeveer 600 euro.

Wat zijn een beetje goede fietsen? Er zijn zoveel merken, giant, cube, focus, haibike en nog veel meer.

Toevallig hier mensen met een mountain bike? Ik ga hem voornamelijk gebruiken om zon 10 tot 15km te fietsen. Bospaden en gewoon asfalt/klinkers. Niet echte wedstrijd banen ofzo. Wil gewoon lekker kunnen fietsen ter ontspanning.

Ben heel benieuwd naar jullie tips!
Ik zou momenteel sowieso een 29er kopen. Als 2e hands een optie is, dan zeker 2e hands. Fietsen schrijven behoorlijk af, dus je krijgt veel meer waar voor je geld.
Tip: leer zelf sleutelen aan je fiets, het scheelt een hoop geld en tijd om niet om de haverklap naar de fietsenmaker te moeten. Het is overigens heel makkelijk om aan een mtb te sleutelen.
pi_193222676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou momenteel sowieso een 29er kopen. Als 2e hands een optie is, dan zeker 2e hands. Fietsen schrijven behoorlijk af, dus je krijgt veel meer waar voor je geld.
Tip: leer zelf sleutelen aan je fiets, het scheelt een hoop geld en tijd om niet om de haverklap naar de fietsenmaker te moeten. Het is overigens heel makkelijk om aan een mtb te sleutelen.
Het gaat ook een 29er worden. Alleen is het momenteel qua leveren nogal lastig. Het liefste heb ik een cube of trek, maar zag dat giant ook mtb's heeft.

Zal ook zeker eens 2e hands gaan kijken. Misschien zit er wel wat tussen
pi_193222897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:39 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Het gaat ook een 29er worden. Alleen is het momenteel qua leveren nogal lastig. Het liefste heb ik een cube of trek, maar zag dat giant ook mtb's heeft.

Zal ook zeker eens 2e hands gaan kijken. Misschien zit er wel wat tussen
Ik heb lang geleden een licentie gehad en reed sportklasse, maar ben niet meer thuis in het moderne materiaal. Ik zou denk ik voor een 2e hands trek kijken als je twijfelt tussen deze merken. Cube was destijds een opkomend merk, maar is nu wel een volwassen merk geworden overigens. Ze maken ook wel leuke fietsen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:03:59 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193226355
Op basis van je budget liggen de volgende dingen vast:
- aluminium
- hardtail

Waar verschillen de ander mountainbikes in:
- onderdelengroep (schakel/remmen/etc)
- wielset (al zal dat weinig uitmaken hier)
- vering
- afmontage (zadel/banden/etc)

Op Mantel heeft alles hydraulische schijfremmen, mooi, die ga je willen namelijk. Vorken maken daarna nogal een verschil.

Die Analog, of een Trek Marlin 7 zijn echt wel mooi voor dat geld.

Nog een klasse hoger heb je fietsen met een luchtgeveerde vork, maar ik denk dat je in de klasse 500-700 genoeg moois kan vinden hoor.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193243291
Ga morgen hier bij de plaatselijke winkel even kijken. Gister tijdens me ronde op een leen fiets wezen windowshoppen. Stonden verschillende van Merida en Focus.

Focus ken ik wel, merida niet. Zag wel dat je in deze prijsklasse bijna altijd een xsSuntour vork hebt.

Ik ben geen ervaren mtb-er en fiets bospaden,zandweggetjes en gewone weg. Denk dat ik daar voor nu wel voldoende aan heb.

Bedankt voor alle reacties 💪
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:46:51 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193243441
Ik heb ook een Merida. Paar jaar terug tweedehands gekoht voor 400. Erg tevreden over.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 22 mei 2020 @ 17:49:48 #18
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_193259967
Ik heb sinds twee jaar ook een Merida. Erg blij mee.

Daarvoor had ik een Cube instapmodel (Cube Attention 2013). Cube heeft vaak erg scherpe prijs kwaliteit verhouding. Ideaal voor een beginner.

Tweedehands kan interessant zijn maar dan is het vaak ook handig om te weten waar je op moet letten qua groepen, vorken, etc en of de fiets nog in goede staat is.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_193260201
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb ook een Merida. Paar jaar terug tweedehands gekoht voor 400. Erg tevreden over.
Het is ook belangrijk om te vertellen wat je ermee doet. Als deze vooral in de garage staat, dan kun je over alle fietsen tevreden zijn.
pi_193271604
Het is een focus whistle 2020 geworden. De eerste km"s inmiddels gefietst. Bevalt goed!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')