abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7944687
Het is laat en ik zit me zo ff iets af te vragen.

Mijn vriendin heeft geregeld herpes Simplex (Koortslip). We zoenen dan gewoon, maar ik vraag me af is de kans groot dat ik het ook heb! We doen het zo al 1,5 jaar en ze heeft geregeld zo een kloterige koortslip.

Dan zou ik het toch al binnen moeten hebben, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ben ik resistent ofzo (ergens ooit gelezen dat dat kon). Het is geen vraag van levens belang maar ik vroeg het me zo af.

En dan nog iets. Het schijnt dat als iemand je oraal bevredigd (zozo sjiek woord) wanneer deze een koortslip heeft je dan herpes genitalis kan krijgen, maar kan het ook gewoon komen als je zelf herpes simplex (koortslip virus draagt).

Gewoon nieuwsgierig.

vrijdag 17 januari 2003 @ 02:38:14 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_7944694
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:35 schreef Gertsan het volgende:
En dan nog iets. Het schijnt dat als iemand je oraal bevredigd (zozo sjiek woord) wanneer deze een koortslip heeft je dan herpes genitalis kan krijgen, maar kan het ook gewoon komen als je zelf herpes simplex (koortslip virus draagt).
Of je jezelf kunt besmetten weet ik niet, maar herpes en orale sex is een absolute no-go area!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 17 januari 2003 @ 02:51:27 #3
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7944733
Herpes genitalis (simplex 2) is niet hetzelfde virus als de koortslip (simplex 1). Maar ze zijn allebei behoorlijk besmettelijk. Als je de open blaasjes aanraakt of zoent is de kans dat het virus wordt overgedragen niet klein. De persoon zelf moet ook proberen de blaasjes niet aan te raken want het virus kan zo naar andere delen van het lichaam verspreid worden. Dus ook geen orale sex als de koortslip actief is. Op andere momenten is het risico veel kleiner.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_7944737
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:38 schreef APK het volgende:

[..]

Of je jezelf kunt besmetten weet ik niet, maar herpes en orale sex is een absolute no-go area!

inderdaad dat wil je nooit meemaken. moet er niet aan denken korsten erop

verder weet ik niet hoe het zit dat jij het neit krijgt, ik raad je aan niet door te zoenen want je wilt het echt niet hebben. Trouwen het kan best zijn dat jij nog geen "uitbarsting" hebt gehad. Ik heb ook last van een koortslip maar ik heb de laatse jaar geen meer gehad.

x
pi_7944746
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:51 schreef Vibromass het volgende:
Herpes genitalis (simplex 2) is niet hetzelfde virus als de koortslip (simplex 1). Maar ze zijn allebei behoorlijk besmettelijk. Als je de open blaasjes aanraakt of zoent is de kans dat het virus wordt overgedragen niet klein. De persoon zelf moet ook proberen de blaasjes niet aan te raken want het virus kan zo naar andere delen van het lichaam verspreid worden. Dus ook geen orale sex als de koortslip actief is. Op andere momenten is het risico veel kleiner.
maar als je met simplex1 iemand pijpt is het dan wel schadelijk ? Het is niet hetzelfde virus, zeg jij ...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  vrijdag 17 januari 2003 @ 03:00:45 #6
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7944759
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:55 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

maar als je met simplex1 iemand pijpt is het dan wel schadelijk ? Het is niet hetzelfde virus, zeg jij ...

Ja het is schadelijk, want het virus kan wel degelijk overgedragen worden.

En hoewel een uitbraak van simplex 1 in de meeste gevallen zweertjes rond de mond tot gevolg heeft kan het óók op andere plaatsen uitbreken, inclusief genitaliën en rectum.

Overigens breekt simplex 1 in slechts ongeveer 10% van de geïnfecteerde personen merkbaar uit. De topicstarter kan het heel goed al lang hebben, maar er gewoon niks van gemerkt hebben.

pi_7944782
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:00 schreef Vibromass het volgende:

[..]

En hoewel een uitbraak van simplex 1 in de meeste gevallen zweertjes rond de mond tot gevolg heeft kan het óók op andere plaatsen uitbreken, inclusief genitaliën en rectum.

Overigens breekt simplex 1 in slechts ongeveer 10% van de geïnfecteerde personen merkbaar uit. De topicstarter kan het heel goed al lang hebben, maar er gewoon niks van gemerkt hebben.

= u huisarts ?
  vrijdag 17 januari 2003 @ 03:12:41 #8
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7944786
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:10 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

= u huisarts ?

Nee, een meisje wat ik ken heeft regelmatig terugkerende uitbraken van simplex 1, we hebben het er wel eens over gehad en daarom heb ik me er een klein beetje over ingelezen
pi_7944796
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:12 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Nee, een meisje wat ik ken heeft regelmatig terugkerende uitbraken van simplex 1, we hebben het er wel eens over gehad en daarom heb ik me er een klein beetje over ingelezen

owh oke, zodoende
pi_7944937
Ik heb er al heel mijn leven last van.

Ik krijg het altijd boven mijn ooglid, vrijwel nooit op mijn lip.

Heel belangrijk is om er geen middeltjes voor te gaan gebruiken want dan komt het sneller terug.

pi_7945903
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:00 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Maar je zegt dus dat als je herpes eenmaal hebt in je bloed dat je het overal kan krijgen.

En dan nog iets op het moment dat er GEEN blaasjes zijn kan het virus dan nog wel door sex (al dan niet oraal) worden overgebracht???

vrijdag 17 januari 2003 @ 11:08:28 #12
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_7947315
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:35 schreef Gertsan het volgende:
Het is laat en ik zit me zo ff iets af te vragen.

Mijn vriendin heeft geregeld herpes Simplex (Koortslip). We zoenen dan gewoon, maar ik vraag me af is de kans groot dat ik het ook heb! We doen het zo al 1,5 jaar en ze heeft geregeld zo een kloterige koortslip.

Dan zou ik het toch al binnen moeten hebben, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ben ik resistent ofzo (ergens ooit gelezen dat dat kon). Het is geen vraag van levens belang maar ik vroeg het me zo af.

Gewoon nieuwsgierig.

Ws zul je het onderhand ook wel hebben ja, als jullie regelmatig zoenen als zij een koortslip heeft. Maar het komt zowieso al niet bij iedereen tot uiting in blaasjes, en bovendien hoef je er niet regelmatig last van te hebben. Als je weerstand hoger is heb je er minder snel last van dacht ik (of het heeft iets met andere omstandigheden te maken) dus misschien krijg je nog wel ooit een blaasje.
Orale seks kan het virus overbrengen, ook al is het niet precies hetzelfde virus. Ik zou ook oppassen als jullie hebben gezoend, en jij haar met je mond wilt bevredigen, het zal op die manier ook wel overgedragen kunnen worden.
En ook als ze zelf aan de blaasjes zit en daarna bijv aan haar ogen of waar dan ook, kan ze zichzelf "besmetten".
Veel handen wassen en goed uitkijken is dus wel belangrijk met herpes.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  vrijdag 17 januari 2003 @ 11:12:00 #13
14889 sundae
pi_7947378
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:45 schreef Gertsan het volgende:

[..]

Maar je zegt dus dat als je herpes eenmaal hebt in je bloed dat je het overal kan krijgen.

En dan nog iets op het moment dat er GEEN blaasjes zijn kan het virus dan nog wel door sex (al dan niet oraal) worden overgebracht???

Herpes simplex (koortslip) en herpes genetalis (op de geslachtsdelen) zijn twee verschillende soorten herpes, en het kan dus niet via je bloed van bijvoorbeeld je mond naar je geslachtsdelen gaan. Wel kun je jezelf of een ander daar besmetten door bijv orale seks, of aanraking met je vingers nadat je aan een blaasje hebt gezeten.
Je kunt het ook aan je ogen (zoals al genoemd) krijgen, bij je neus of gewoon op je wang oid.

Als je vriendin geen blaasje heeft kan het volgens mij niet overgedragen worden naar jou.

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_7947442
Dat vind ik dan heel raar. Ben geen bioloog, maar waarom kan het zelfde virus wel exern worden overgebracht, maar niet intern via je bloedbaan??

Zit er soms een Artificial Intelligence in ofzo??

En volgens mij kun je wel resistent zijn tegen herpes (bron Break Out, Liefde Sex & Relaties), maar dat even terzijde.

Maar het toch is een ziekte die via de slijmvliezen wordt overgebracht?? Of alleen bij zichtbare blaasjes?

vrijdag 17 januari 2003 @ 12:17:32 #15
14889 sundae
pi_7948416
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 11:15 schreef Gertsan het volgende:
Dat vind ik dan heel raar. Ben geen bioloog, maar waarom kan het zelfde virus wel exern worden overgebracht, maar niet intern via je bloedbaan??

Zit er soms een Artificial Intelligence in ofzo??

En volgens mij kun je wel resistent zijn tegen herpes (bron Break Out, Liefde Sex & Relaties), maar dat even terzijde.

Maar het toch is een ziekte die via de slijmvliezen wordt overgebracht?? Of alleen bij zichtbare blaasjes?

Wordt via je slijmvliezen overgebracht ja, maar alleen als er blaasjes zijn.
Je kunt er ook wel resistent tegen zijn geloof ik, dan komt het gewoon niet tot uiting (dmv blaasjes).
En ik vind het niet zo raar eigenlijk dat het niet via je bloedbaan wordt overgebracht, anders zou je het overal krijgen dalijk
Het is ook alleen besmettelijk, als je een blaasje hebt. In de "vloeistof" van dat blaasje zit het virus zeg maar, en dat is geen bloed wat daarin zit.

Ik weet niet of je vriendin zovirax oid gebruikt? Maar in die bijsluiter staat ook een heleboel informatie, misschien ook handig om een keertje door te lezen

pi_7948936
Heb hier al vaak op gereageerd. Koortslippen zijn uiterst besmettelijk. Lees ook:

Alweer een koortslip
AAARGH. koortslip. :(
Koortslip
enz enz

Zoek eens op koortslip kwa inhoud bij de zoekfunctie op Fok en je vindt 112 topics waarin dit aan de orde komt en meestal in combinatie met adviezen en waarschuwingen want het is een ongeneeselijk virus.

vrijdag 17 januari 2003 @ 15:08:07 #17
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7952105
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 12:17 schreef sundae het volgende:

[..]
Het is ook alleen besmettelijk, als je een blaasje hebt. In de "vloeistof" van dat blaasje zit het virus zeg maar, en dat is geen bloed wat daarin zit.

Die vloeistof is inderdaad vol met virus en zeer besmettelijk, maar besmetting is niet uitsluitend mogelijk als er zichtbare blaasjes zijn!

In sommige gevallen zie je niks en is er alleen maar wat jeuk en kun je toch nog iemand besmetten. En sommige mensen produceren virus zonder er zelf überhaupt iets van te merken en zijn toch besmettelijk.

Overigens wordt bijna iedereen (85% of zo) in zijn leven wel eens geïnfecteerd met het simplex 1 virus, meestal al in de kindertijd. De meeste mensen krijgen dan eenmalig koorts en geïnfecteerde slijmvliezen en lippen. Daarna hebben ze afweerstoffen en komt het over het algemeen niet meer vanzelf terug. Maar door aanraking met een geïnfecteerde persoon kan het toch weer opnieuw uitbreken, vooral als hun weerstand verminderd is door bijvoorbeeld een andere ziekte of stress. Slechts bij relatief weinig mensen komen de symptomen vanzelf regelmatig terug.

pi_7952161
Mat Herben?
  FOK!fossiel vrijdag 17 januari 2003 @ 15:12:48 #19
2628 Karin
pi_7952208
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 15:10 schreef DarioG het volgende:
Mat Herben?
  vrijdag 17 januari 2003 @ 15:52:11 #20
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_7953223
Vroeger zei men altijd: Herpes simplex is boven de gordel en herpes genitalis is onder de gordel. Maar het is beter om te spreken over Herpes simplex type I en type II. Type I komt meestal voor in het gezicht en type II bij de geslachtsorganen.

Dat wil overigens niet zeggen dat andersom ook kan (orale sex)...

zondag 23 februari 2003 @ 12:49:28 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8663637
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 15:52 schreef Dr_Greene het volgende:
Vroeger zei men altijd: Herpes simplex is boven de gordel en herpes genitalis is onder de gordel. Maar het is beter om te spreken over Herpes simplex type I en type II. Type I komt meestal voor in het gezicht en type II bij de geslachtsorganen.

Dat wil overigens niet zeggen dat andersom ook kan (orale sex)...

Je kunt het voorkomen door te zoenen met een beflapje.... Toevallig hoorde ik ook van iemand die herpes heeft! En dat is een eigenwijze kwast, want nooit condooms gebruiken enzo... nouja je ziet wat ervan komt, je bent voor je levenlang getekend, want eenmaal herpes raak je het ook nooit meer kwijt!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 23 februari 2003 @ 15:43:17 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8666783
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: