abonnement Unibet Coolblue
pi_193156953
Studie Harvard: ‘ Komende 2 jaar nog 7 tot 8 lockdowns nodig

Om het coronavirus het hoofd te bieden en overbelasting van de intensive cares te voorkomen, zullen we tot 2022 drie tot vier keer per jaar in lockdown moeten .

Dat schrijft een onderzoeksgroep onder leiding van Harvard-hoogleraar epidemiologie Marc Lipsitch, dat dinsdagavond een nieuwe modelstudie publiceerde in Science. Bij het niet herhalen van maatregelen zoals social distancing zouden er niet genoeg bedden op de intensive care beschikbaar zijn.

Na een mogelijk langzamere verspreiding van het virus in de zomer, zal deze in de herfst weer extra heftig de kop op steken. Om te voorkomen dat de druk op de zorg dan niet weer te groot wordt, is het volgens de onderzoekers nodig om in september en december als land opnieuw op slot te gaan.

https://www.parool.nl/wer(...)owns-nodig~b2283aa9/

Dit is dus geen satirisch bericht.

Mensen worden compleet gek gemaakt, geloof het niet aub.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 16-05-2020 12:03:35 ]
pi_193157002
Bedankt voor je heldere argumentatie. Nu geloof ik de studie van Harvard niet meer, na deze kraakheldere feitenopsomming van jouw kant.
pi_193157119
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:49 schreef Stofje het volgende:
Bedankt voor je heldere argumentatie. Nu geloof ik de studie van Harvard niet meer, na deze kraakheldere feitenopsomming van jouw kant.
Ik moet heel hard lachen om dit soort artikelen, en kijk serieus onderaan het artikel of het idd satire is.

Ik heb het eigenlijk gepost in de hoop dat mensen dat inmiddels ook inzien, maar blijkbaar is dat niet zo, excuses.
pi_193157387
De stelligheid van zo'n artikel, zum kotzen.

Laten we asjeblieft actuele cijfers als leidraad nemen, en niet deze zwaar speculatieve modellen.
I'll give you something to do
pi_193157425
Nieuws van een maand geleden. Er zijn intussen al weer veel nieuwe inzichten tov dit virus.

Door dit hier te plaatsen maak je mensen juist gek.
pi_193157467
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:27 schreef JochemSjakie het volgende:
Nieuws van een maand geleden. Er zijn intussen al weer veel nieuwe inzichten tov dit virus.

Door dit hier te plaatsen maak je mensen juist gek.
Hoezo, hij zegt er toch bij dat het onzin is?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193157507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoezo, hij zegt er toch bij dat het onzin is?
Hij plaatst een bericht van een maand geleden dat men anders niet gelezen zou hebben.
pi_193157568
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:31 schreef JochemSjakie het volgende:

Hij plaatst een bericht van een maand geleden dat men anders niet gelezen zou hebben.
Het is op de eerste plaats grappig IMO.

Op de tweede plaats doet het mensen al dan niet achteraf inzien hoe ze zich hebben laten opjutten door de media, dag in dag uit.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 12:52:48 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_193157734
Ongeacht of het artikel ergens op gebaseerd is, als na het aflopen van de huidige lockdown binnen enige tijd een nieuwe lockdown nodig zou zijn, lijkt me de vraag of de overheid bereid is tot grootschalige inzet van het leger om dit af te dwingen. Want ik verwacht dat een fors deel van de bevolking de beperkingen niet nogmaals voor langere termijn zal accepteren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_193157756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:52 schreef mvdejong het volgende:
Ongeacht of het artikel ergens op gebaseerd is, als na het aflopen van de huidige lockdown binnen enige tijd een nieuwe lockdown nodig zou zijn, lijkt me de vraag of de overheid bereid is tot grootschalige inzet van het leger om dit af te dwingen. Want ik verwacht dat een fors deel van de bevolking de beperkingen niet nogmaals voor langere termijn zal accepteren.
Wat is het alternatief? :')
pi_193157832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:52 schreef mvdejong het volgende:
Ongeacht of het artikel ergens op gebaseerd is, als na het aflopen van de huidige lockdown binnen enige tijd een nieuwe lockdown nodig zou zijn, lijkt me de vraag of de overheid bereid is tot grootschalige inzet van het leger om dit af te dwingen. Want ik verwacht dat een fors deel van de bevolking de beperkingen niet nogmaals voor langere termijn zal accepteren.
Er komt echt nooit meer een lockdown, ook niet met grootschalige inzet van het leger. IMO
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:00:03 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_193157836
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:55 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? :')
Het laten gebeuren. Of je loopt het risico op een daadwerkelijke burgeroorlog, met meer doden dan een oplevende corona-uitbraak. Niet alleen spelen de gevoelens van veel mensen, maar er zitten ook aanmerkelijke financiele belangen aan de criminele kant van de samenlevering, en we weten aardig hoezeer die bereid zijn die belangen met grof wapengeweld te beschermen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_193157847
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:52 schreef mvdejong het volgende:
Ongeacht of het artikel ergens op gebaseerd is, als na het aflopen van de huidige lockdown binnen enige tijd een nieuwe lockdown nodig zou zijn, lijkt me de vraag of de overheid bereid is tot grootschalige inzet van het leger om dit af te dwingen. Want ik verwacht dat een fors deel van de bevolking de beperkingen niet nogmaals voor langere termijn zal accepteren.
Op een demonstratie tegen de lockdown komt een man of honderd af. Er is niet zoveel weerstand tegen de maatregelen buiten Twitter.
pi_193157870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:52 schreef mvdejong het volgende:
Ongeacht of het artikel ergens op gebaseerd is, als na het aflopen van de huidige lockdown binnen enige tijd een nieuwe lockdown nodig zou zijn, lijkt me de vraag of de overheid bereid is tot grootschalige inzet van het leger om dit af te dwingen. Want ik verwacht dat een fors deel van de bevolking de beperkingen niet nogmaals voor langere termijn zal accepteren.
Ja het leger inzetten :')

Ik denk dat als een tweede lockdown nodig zou zijn dat er een heel duidelijk verhaal moet komen. Als dat gebeurd zijn sectoren zoals toerisme/horeca(gedeeltelijk)/sport gewoon ten dode opgeschreven. Er zullen hier op het forum een aantal mensen daarvan misschien een warm gevoel van binnen krijgen maar bij dat idee alleen al. Maar niet iedereen gaat dat natuurlijk zomaar accepteren.
pi_193157911
Trump zegt aan het einde van het jaar is er een vaccin. Hoax van Harvard dus.
Ik was hier...
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:04:44 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_193157926
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Op een demonstratie tegen de lockdown komt een man of honderd af. Er is niet zoveel weerstand tegen de maatregelen buiten Twitter.
De huidige lockdown wordt redelijk gerespecteerd. Maar als we binnen een jaar ofzo een nieuwe zouden krijgen is de maatschappelijke acceptatie heel anders. Veel bedrijven zullen gewoon openblijven omdat ze anders definitief ten onder gaan, veel gewone mensen zullen niet nogmaals bereid zijn het sociale contact op een laag pitje te zetten; en ik gaf al aan dat de onderkant van de maatschappij het bot zal tegenwerken. En ik verwacht dat politie en boete-opleg-ambtenaren niet in staat zullen zijn om het af te dwingen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_193157942
Wetenschappers maken alleen maar modellen die toch nooit uitkomen of nodig blijken te zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193157954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:04 schreef mvdejong het volgende:

[..]

De huidige lockdown wordt redelijk gerespecteerd. Maar als we binnen een jaar ofzo een nieuwe zouden krijgen is de maatschappelijke acceptatie heel anders. Veel bedrijven zullen gewoon openblijven omdat ze anders definitief ten onder gaan, veel gewone mensen zullen niet nogmaals bereid zijn het sociale contact op een laag pitje te zetten; en ik gaf al aan dat de onderkant van de maatschappij het bot zal tegenwerken. En ik verwacht dat politie en boete-opleg-ambtenaren niet in staat zullen zijn om het af te dwingen.
En waar baseer je al deze aannames op?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:07:31 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_193157967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En waar baseer je al deze aannames op?
De tendens die we nu al zien dat er steeds meer mensen zijn die zich weinig meer aantrekken van de regels, en de manier waarop handhavers vervolgens bejegend worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_193157973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:04 schreef mvdejong het volgende:

[..]

De huidige lockdown wordt redelijk gerespecteerd. Maar als we binnen een jaar ofzo een nieuwe zouden krijgen is de maatschappelijke acceptatie heel anders. Veel bedrijven zullen gewoon openblijven omdat ze anders definitief ten onder gaan, veel gewone mensen zullen niet nogmaals bereid zijn het sociale contact op een laag pitje te zetten; en ik gaf al aan dat de onderkant van de maatschappij het bot zal tegenwerken. En ik verwacht dat politie en boete-opleg-ambtenaren niet in staat zullen zijn om het af te dwingen.
Klopt de solidariteit brokkelt langzaam maar zeker meer en meer af. De sfeer zal ook helemaal omslaan als meer en meer banen verloren gaan. Nu blijft het nog enigzins binnen de perken qua baanverlies maar een tweede lockdown zal flink gaan huishouden in de arbeidsmarkt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193157999
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:07 schreef mvdejong het volgende:

[..]

De tendens die we nu al zien dat er steeds meer mensen zijn die zich weinig meer aantrekken van de regels, en de manier waarop handhavers vervolgens bejegend worden.
Hoe kom je bij die tendens?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:11:36 #22
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_193158013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die tendens?
Even gewoon het nieuws volgen ?

Twee voorbeelden van de afgelopen week : een kapper die zijn zaak voortzette in een schuurtje, en een prostituee die gewoon in een gallerij-flat haar bedrijfje voortzette.

Of zoals ik onlangs in een recreatiegebied een dozijn jongeren rond een tafel zag zitten; dat leken me ook niet allemaal familieleden. En het was zeker geen 1,5 meter.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_193158057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Op een demonstratie tegen de lockdown komt een man of honderd af. Er is niet zoveel weerstand tegen de maatregelen buiten Twitter.
Komt nog wel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193158732
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:11 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Even gewoon het nieuws volgen ?

Twee voorbeelden van de afgelopen week : een kapper die zijn zaak voortzette in een schuurtje, en een prostituee die gewoon in een gallerij-flat haar bedrijfje voortzette.

Of zoals ik onlangs in een recreatiegebied een dozijn jongeren rond een tafel zag zitten; dat leken me ook niet allemaal familieleden. En het was zeker geen 1,5 meter.
Jij maakt van een misschien 10 of 20tal voorbeelden een tendens. Er wonen ruim 17 mio mensen in dit land. Er komt echt geen opstand.
pi_193158989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Op een demonstratie tegen de lockdown komt een man of honderd af. Er is niet zoveel weerstand tegen de maatregelen buiten Twitter.
in Duitsland komen er toch best veel mensen op af. is hier ook mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')