ja. Het is een enorm bedrijf met allemaal dochterondernemingen die af en toe eens wat rondjes rijden op een circuit om geld te verdienen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
Ze produceren inderdaad helemaal niks.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( ) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mijquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Ze produceren inderdaad helemaal niks.
Maar goed, het is weer te moeilijk voor eenieder die schuimbekkend achter de computer zit "kut overheid mijn F1 wat doe je".
De Tandarts
Binnen een paar weken ventilatoren ontwerpen en produceren kan gewoon, maar roterende shifts in lagere bezetting is onmogelijk.
Paddock, IC, ASML. Een pot nat. Maar je moet het willen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( ) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mij
Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
Probleem is natuurlijk ook wel dat als er tijdens het raceweekend iemand positief test, je gelijk klaar bent en weer kunt inpakken. Dan loop je wel behoorlijke financiële risico's.
De kans dat iemand positief test is natuurlijk klein als je van te voren iedereen in quarantaine laat gaan en iedereen test, maar het is niet uitgesloten.
Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australië gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn.
Wat onzin is, want topsporters kunnen net zo goed doodziek worden van dit virus. Waarna ze voor de rest van het seizoen uitgeschakeld zijn (in geval van de coureurs) omdat hun conditie helemaal verdwenen is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:15 schreef Fer het volgende:
We hebben nu meer kennis dan toen. Die crew is ook jong en topfit, kleine kans dat ze heel erg ziek ervan worden.
Hooguit moeten Flavio en Bernie even thuis blijven dit seizoen.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australië gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest.
https://www.skysports.com(...)ort-plans-to-restartquote:"I think the situation is quite different between Melbourne and Austria now," said Saillant. "The knowledge of the virus is quite different. It is possible to prevent and to anticipate a lot of things. If we have one positive case, or maybe even 10, it is possible to manage perfectly with a special pathway for the positive case. Medically speaking, it is not a problem and whether it is a marshal or Hamilton, it is the same, medically speaking.
"But in terms of the sporting or media consequence it is quite different. We have to try to anticipate that, to know where the red line is, beyond which, it is impossible to continue. But I think it is not a problem for us now."
Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Hij heeft het Alonso naar Renaultquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:23 schreef Gehrman het volgende:Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 02:02 schreef THEFXR het volgende:
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021
https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussssquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houdenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef shiz het volgende:
Zei ik al: opdoeken die handel. Tot sinas Abooboo.
Is een thread!twitter:MissedApexF1 twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:45:19 Missed Apex understands that Renault have actively reached out to at least one viable entity to sell their F1 team but any deal must involve keeping the Renault power unit reageer retweet
quote:Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar
quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:46 schreef shiz het volgende:
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo.
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:13 schreef shiz het volgende:
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.
Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).
De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooitquote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.
Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
Ik roep het al jaren inmiddels.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.
De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.
Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.
Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.
Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |