abonnement Unibet Coolblue
pi_199076069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:25 schreef Gehenna het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)o-s-steek-in-je-reet

Wat. een. domme. lul. is. het. toch. ook. :r
President Bolsonaro is zo misdadig incompetent en idioot, dat hij eigenlijk zo snel als mogelijk op een schavot hoort te belanden. Ik hoop echt dat hij niet met zijn enorme misdaden tegen de bevolking van Brazilië wegkomt.
pi_199076083
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]

President Bolsonaro is zo misdadig incompetent en idioot, dat hij eigenlijk zo snel als mogelijk op een schavot hoort te belanden. Ik hoop echt dat hij niet met zijn enorme misdaden tegen de bevolking van Brazilië wegkomt.
Gelukkig hebben wij Rutte en De Jonge.
pi_199076093
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:02 schreef Nober het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij Rutte en De Jonge.
Gelukkig wel inderdaad.
pi_199076162
Voorlopig is het in België erger dan in 'extreem-rechts' Brazilië.

Doden per 1 miljoen inwoners:
pi_199077077
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]

President Bolsonaro is zo misdadig incompetent en idioot, dat hij eigenlijk zo snel als mogelijk op een schavot hoort te belanden. Ik hoop echt dat hij niet met zijn enorme misdaden tegen de bevolking van Brazilië wegkomt.
Ik zeg het niet snel, maar deze lul mag idd stieken een kogel krijgen. Lamzak.

Qua 'wat is het nut van in de EU en vs de pandemie beteugelen' is het natuurlijk wél simpel: gewoon inreisverbod voor alles en iedereen uit die virusfabriek. Als we hier straks tegen oktober eindelijk van die 1,5m etc af zijn wil ik m'n herwonnen oude vrijheid écht niet weer moeten inleveren opnieuw voor die jungle.
#WeesGeenWhales
  maandag 19 april 2021 @ 22:01:47 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_199077337
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik zeg het niet snel, maar deze lul mag idd stieken een kogel krijgen. Lamzak.

Qua 'wat is het nut van in de EU en vs de pandemie beteugelen' is het natuurlijk wél simpel: gewoon inreisverbod voor alles en iedereen uit die virusfabriek. Als we hier straks tegen oktober eindelijk van die 1,5m etc af zijn wil ik m'n herwonnen oude vrijheid écht niet weer moeten inleveren opnieuw voor die jungle.
Je weet dat het huidige vliegverbod op Brazilië betekent dat mensen uit Nederland, de EU en partners die voor lang of kort verblijf hier heen willen komen gewoon toegelaten worden?
En toen rechtstreekse vluchten niet waren toegestaan vloog men simpelweg via Parijs, dat gold ook voor Portugal, die geen rechtstreekse vluchten toeliet, gaan ze gewoon via Amsterdam, en nu voor Frankrijk die geen rechtstreekse vluchten toelaat, gaan ze ook via Amsterdam.

Zolang er in Europa geen algeheel beleid is, ga je dit niet tegenhouden, en daarnaast, er komt genoeg binnen via de lands en watergrenzen, elke week 500 nieuwe asielaanvragen in Nederland, ja je leest het goed, 500 in Nederland, kan je nagaan wat het aantal is in de rest van Europa.

Stoppen met die poppenkast van vliegverboden, zorg dat je een goed testbeleid opzet bij vertrek, op de luchthaven, bij aankomst, en opvolging van quarantaine.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_199077832
Ik vraag mij af of de EU of Nederland Brazilië niet zou kunnen helpen met noodzakelijke medicijnen voor verdoving, zuurstof e.d. Ik vind het heel erg triest voor de bevolking daar dat de situatie daar zo ontzettend uit de hand is gelopen. Van die volslagen en misdadige idioot van een president hoeven helaas ze geen hulp te verwachten.
  maandag 19 april 2021 @ 22:35:02 #183
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199077933
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je weet dat het huidige vliegverbod op Brazilië betekent dat mensen uit Nederland, de EU en partners die voor lang of kort verblijf hier heen willen komen gewoon toegelaten worden?
En toen rechtstreekse vluchten niet waren toegestaan vloog men simpelweg via Parijs, dat gold ook voor Portugal, die geen rechtstreekse vluchten toeliet, gaan ze gewoon via Amsterdam, en nu voor Frankrijk die geen rechtstreekse vluchten toelaat, gaan ze ook via Amsterdam.

Zolang er in Europa geen algeheel beleid is, ga je dit niet tegenhouden, en daarnaast, er komt genoeg binnen via de lands en watergrenzen, elke week 500 nieuwe asielaanvragen in Nederland, ja je leest het goed, 500 in Nederland, kan je nagaan wat het aantal is in de rest van Europa.

Stoppen met die poppenkast van vliegverboden, zorg dat je een goed testbeleid opzet bij vertrek, op de luchthaven, bij aankomst, en opvolging van quarantaine.
Maar is een algemeen reisverbod voor iedereen uit inferieure landen als Brazilië en India voor de gehele Europese Unie geen optie? Behoudend, enkele specifieke redenen, mogen er geen mensen uit inferieure landen als Brazilië en India de Europese Unie in. Dus ook geen familiebezoek of lange-afstandsrelaties toestaan.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199078060
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Maar is een algemeen reisverbod voor iedereen uit inferieure landen als Brazilië en India voor de gehele Europese Unie geen optie? Behoudend, enkele specifieke redenen, mogen er geen mensen uit inferieure landen als Brazilië en India de Europese Unie in. Dus ook geen familiebezoek of lange-afstandsrelaties toestaan.
Inferieur? Moet het armpje omhoog?

Ik bedoelde 2 weken quaraintine, hele families uit elkaar scheuren is natuurlijk onmenselijk.

Maar je kan wel iedereen strikt 2 weken ah la china, vietnam, etc, in een hotel dumpen onder bewaking bij binnenkomst. Zelfde resultaat.
#WeesGeenWhales
pi_199078069
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of de EU of Nederland Brazilië niet zou kunnen helpen met noodzakelijke medicijnen voor verdoving, zuurstof e.d. Ik vind het heel erg triest voor de bevolking daar dat de situatie daar zo ontzettend uit de hand is gelopen. Van die volslagen en misdadige idioot van een president hoeven helaas ze geen hulp te verwachten.
Ik vrees dat die het dan in de fik steekt en iedereen die het distribueert met het leger bedreigt...
#WeesGeenWhales
pi_199078080
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je weet dat het huidige vliegverbod op Brazilië betekent dat mensen uit Nederland, de EU en partners die voor lang of kort verblijf hier heen willen komen gewoon toegelaten worden?
En toen rechtstreekse vluchten niet waren toegestaan vloog men simpelweg via Parijs, dat gold ook voor Portugal, die geen rechtstreekse vluchten toeliet, gaan ze gewoon via Amsterdam, en nu voor Frankrijk die geen rechtstreekse vluchten toelaat, gaan ze ook via Amsterdam.

Zolang er in Europa geen algeheel beleid is, ga je dit niet tegenhouden, en daarnaast, er komt genoeg binnen via de lands en watergrenzen, elke week 500 nieuwe asielaanvragen in Nederland, ja je leest het goed, 500 in Nederland, kan je nagaan wat het aantal is in de rest van Europa.

Stoppen met die poppenkast van vliegverboden, zorg dat je een goed testbeleid opzet bij vertrek, op de luchthaven, bij aankomst, en opvolging van quarantaine.
die twee weken quaraintine in hotel bedoel ik ook vooral. ah la china etc,
#WeesGeenWhales
  maandag 19 april 2021 @ 22:58:40 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_199078272
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Maar is een algemeen reisverbod voor iedereen uit inferieure landen als Brazilië en India voor de gehele Europese Unie geen optie? Behoudend, enkele specifieke redenen, mogen er geen mensen uit inferieure landen als Brazilië en India de Europese Unie in. Dus ook geen familiebezoek of lange-afstandsrelaties toestaan.
Allereerst, het weigeren van een Nederlander tot toegang tot Nederland is simpelweg onmogelijk, test of geen test. Gezien Nederland in de Europese unie zit, is ook het weigeren van een Europees staatsburger eigenlijk onmogelijk, zeker als deze verder reist.
Daarnaast, de procedure voor kort of lang verblijf is er ook zo eentje die in wetgeving verankerd zit, dat kan je niet zomaar even opzij zetten. En gelukkig maar, het is niet omdat iemand angstig is dat je dit soort zaken stopzet, dat kan voor een paar weken, hooguit enkele maanden, maar niet voor een lange periode.

Kortom, er komt genoeg binnen, want het aantal 'toeristen' uit Brazilië bijvoorbeeld was niet al te hoog, die vallen vooral in de categorieën die nu binnen mogen komen.
Wat je wel zo snel mogelijk moet gaan doen, op alle luchthavens ter wereld, richt daar de (snel) test straten in waar je de test voor vertrek moet afnemen, dat zal niet alle gevallen voorkomen, maar is een stuk beter dan de 'jungle' aan testen die er nu zijn, ik heb werkelijk waar geen idee hoe men dat wil controleren op echtheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_199078795
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:06 schreef Nober het volgende:
Voorlopig is het in België erger dan in 'extreem-rechts' Brazilië.

Doden per 1 miljoen inwoners:
[ afbeelding ]
Behalve dan dat het zorgsysteem in België niet volledig omsodemietert en de regering niet bewust de boel saboteert.

Maar verder valt het wel mee in Brazilië

:')
  dinsdag 20 april 2021 @ 00:52:15 #189
451005 Grems
Clown World
pi_199078999
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 23:55 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Behalve dan dat het zorgsysteem in België niet volledig omsodemietert en de regering niet bewust de boel saboteert.

Maar verder valt het wel mee in Brazilië

:')
Werkt goed, die maatregelen. Als je het alsnog moet afleggen tegen een ontwikkelingsland met ook in goede tijden al een zeer twijfelachtig openbaar zorgsysteem _O-
pi_199079493
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:06 schreef Nober het volgende:
Voorlopig is het in België erger dan in 'extreem-rechts' Brazilië.

Doden per 1 miljoen inwoners:
[ afbeelding ]
Knap plaatje hebben ze in de vs dan 580.000 doden per 1.000.000 inwoners.

Wil je je punt maken moet je wel de juiste cijfers laten zien. _O-
  dinsdag 20 april 2021 @ 07:19:52 #191
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199079519
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Inferieur? Moet het armpje omhoog?

Ik bedoelde 2 weken quaraintine, hele families uit elkaar scheuren is natuurlijk onmenselijk.

Maar je kan wel iedereen strikt 2 weken ah la china, vietnam, etc, in een hotel dumpen onder bewaking bij binnenkomst. Zelfde resultaat.
Misschien is het gewoon nodig om families uit elkaar te laten scheuren, tot dat landen als Brazilië en India de situatie onder controle krijgen. Er is wel een reisverbod naar landen buiten de EU (met uitzondering van enkele landen), maar er zijn teveel uitzonderingen en het lijkt mij beter dat die uitzonderingen liever vandaag dan morgen verdwijnen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199079575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 00:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Werkt goed, die maatregelen. Als je het alsnog moet afleggen tegen een ontwikkelingsland met ook in goede tijden al een zeer twijfelachtig openbaar zorgsysteem _O-
De naïviteit waarmee je aanneemt dat de getallen in Brazilië net zo accuraat zijn als in België is schattig.
pi_199079580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Knap plaatje hebben ze in de vs dan 580.000 doden per 1.000.000 inwoners.

Wil je je punt maken moet je wel de juiste cijfers laten zien. _O-
Het plaatje is wat onhandig, maar de sortering is op aantal doden per miljoen inwoners. Alleen wordt dat getal niet getoond. Dat staat een paar kolommen verder en valt buiten de screenshot.
pi_199080326
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 07:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Het plaatje is wat onhandig, maar de sortering is op aantal doden per miljoen inwoners. Alleen wordt dat getal niet getoond. Dat staat een paar kolommen verder en valt buiten de screenshot.
Maak dan een goed plaatje of plaats hem niet. :D

Verder zijn er natuurlijk allang discussies wat nu coronadoden zijn waarbij per land andere criteria aangehouden worden. Na aflooo van deze crisis kunnen we naar de oversterfte kijken bij landen met een redelijke bevolkingsregisters maar daarvan vermoed ik dat brazilie dat ook niet heeft.
pi_199080592
Als je Brazilie en Belgie vergelijkt, kijk dan ook naar de bevolkingsopbouw.

Brazilie is nu wat minder duidelijk in de statistieken maar eind december hadden ze in de leeftijdsgroep 50 tot 59 ongeveer 1100 Covid-doden per miljoen inwoners, terwijl Belgie in de groep 45 tot 64 nu minder dan 500 Covid-doden per miljoen inwoners heeft. Dus zelfs met vier maanden vertraging is het in Brazilie veel erger dan in Belgie (ja zelfs erger dan in Engeland nu).

Het is wel de vraag natuurlijk of je redelijkerwijs van Brazilie kon verwachten zulke zware maatregelen te nemen dat ze de R onder de 1 houden. Met de sloppenwijken is dat al zwaarder dan in Europa en bovendien is er veel minder een vangnet om mensen door een tijd zonder inkomen heen te helpen.
pi_199080743
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:43 schreef DrParsifal het volgende:
Als je Brazilie en Belgie vergelijkt, kijk dan ook naar de bevolkingsopbouw.

Brazilie is nu wat minder duidelijk in de statistieken maar eind december hadden ze in de leeftijdsgroep 50 tot 59 ongeveer 1100 Covid-doden per miljoen inwoners, terwijl Belgie in de groep 45 tot 64 nu minder dan 500 Covid-doden per miljoen inwoners heeft. Dus zelfs met vier maanden vertraging is het in Brazilie veel erger dan in Belgie (ja zelfs erger dan in Engeland nu).

Het is wel de vraag natuurlijk of je redelijkerwijs van Brazilie kon verwachten zulke zware maatregelen te nemen dat ze de R onder de 1 houden. Met de sloppenwijken is dat al zwaarder dan in Europa en bovendien is er veel minder een vangnet om mensen door een tijd zonder inkomen heen te helpen.
Een vergelijk tussen landen is alleen haalbaar als je de variabelen kent die belangrijk zijn voor de waarde waarmee je vergelijkt en welke impact ze hebben op deze waarde.
Wetenschapfilosofisch gezien onmogelijk. Elke conclusie is dan ook alleen gebasseerd op de vooringenomen mening van de vergelijker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:25:00 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199085445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze daar niet simpelweg honderden miljarden vrij kunnen maken om iedereen geld te geven die geraakt wordt door corona. De problematiek aldaar is veel gecompliceerder dan in het rijke westen.
Dat kan hier eigenlijk ook niet. Ik verbaas me er soms over dat dit punt eigenlijk nooit aan bod komt in het publieke debat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199086746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:43 schreef DrParsifal het volgende:
Als je Brazilie en Belgie vergelijkt, kijk dan ook naar de bevolkingsopbouw.

Brazilie is nu wat minder duidelijk in de statistieken maar eind december hadden ze in de leeftijdsgroep 50 tot 59 ongeveer 1100 Covid-doden per miljoen inwoners, terwijl Belgie in de groep 45 tot 64 nu minder dan 500 Covid-doden per miljoen inwoners heeft. Dus zelfs met vier maanden vertraging is het in Brazilie veel erger dan in Belgie (ja zelfs erger dan in Engeland nu).

Het is wel de vraag natuurlijk of je redelijkerwijs van Brazilie kon verwachten zulke zware maatregelen te nemen dat ze de R onder de 1 houden. Met de sloppenwijken is dat al zwaarder dan in Europa en bovendien is er veel minder een vangnet om mensen door een tijd zonder inkomen heen te helpen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een vergelijk tussen landen is alleen haalbaar als je de variabelen kent die belangrijk zijn voor de waarde waarmee je vergelijkt en welke impact ze hebben op deze waarde.
Wetenschapfilosofisch gezien onmogelijk. Elke conclusie is dan ook alleen gebasseerd op de vooringenomen mening van de vergelijker.
Denk het ook. Ik wil de impact van incompetent of kwaadaardig leiderschap niet bagatelliseren, dat zit er in Brazilië zeker voor een deel in. Maar ja dat vind ik ook bij 'beschaafde' landen zoals Australië waar je door de politie mishandeld wordt als je geen mondkapje draagt, en die hun eigen burgers tot 2024 willen laten stranden in het buitenland.

Bolsonaro is natuurlijk wel een makkelijke boeman en ook iemand die die rol graag speelt. Zulke boemannen geven ons de illusie dat dit hele gebeuren in grote mate controleerbaar en maakbaar is. Het is geruststellend voor ons om te denken: "Ze hadden daar gewoon X moeten doen, dan was het nu niet zo'n puinhoop" gevolgd door "Wat er hier ook misgaat, we mogen blij zijn dat we niet in zo'n shithole leven."

Er zijn in Latijns-Amerika ook landen geweest die een strenge lockdown hebben gehad, soms wel 7 maanden lang, maar waar het dodental ook uit de pan rees omdat mensen het op een gegeven moment niet meer konden betalen. Natuurlijk is er nog wel een grijs gebied tussen niks doen en totale lockdown, en het had vast iets geholpen als je de kwestie serieus neemt en in ieder geval afstand houden promoot. Maar dat biedt in zo'n land ook geen enkele garantie.

Ik ken Brazilianen die Bolsonaro zo erg haten dat ze hem ook de schuld geven voor het ontstaan van de P1-variant, alsof er een soort oorzakelijk verband bestaat tussen geen lockdown en het muteren van virussen. Terwijl je je in een land als Brazilië kunt afvragen of een lockdown enig effect zou hebben op de besmettingen. Het moet zelfs nog maar blijken of de piek in Brazilië echt gedreven wordt door varianten, aangezien de stijging hetzelfde beeld laat zien als in Spanje in de 1e golf, de UK in de 2e golf, Portugal in de 2e golf, etc. Het is een voor de hand liggende aanname maar totaal niet zeker.

India werd ook tijden gezien als een Covid succes-story. Volgens de ene groep vanwege groepsimmuniteit, volgens de andere vanwege het succesvolle testen en traceren. Al die mensen die dat in internationale media verkondigden zijn nu ook ineens heel stil. Het is handig om derdewereldlanden niet te beoordelen op moeilijk verifieerbare statistieken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 april 2021 @ 18:05:41 #199
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199086785
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:43 schreef DrParsifal het volgende:
Met de sloppenwijken is dat al zwaarder dan in Europa en bovendien is er veel minder een vangnet om mensen door een tijd zonder inkomen heen te helpen.
Maar je moet massaal gaan feesten en grotendeels het normale sociale leven blijven leiden en met z'n allen naar het strand gaan om een inkomen te houden? Het grootste probleem is niet een gebrek aan sociaal vangnet, maar een teringeigenwijs volk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199087069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar je moet massaal gaan feesten en grotendeels het normale sociale leven blijven leiden en met z'n allen naar het strand gaan om een inkomen te houden? Het grootste probleem is niet een gebrek aan sociaal vangnet, maar een teringeigenwijs volk.
Ik weet het niet. Natuurlijk is wat je beschrijft erg dom. Maar als je de R eigenlijk niet onder 1 kan brengen dan zijn de extra kosten van sommige beperkende maatregelen het misschien niet waard genomen te worden. Wat jij beschrijft is zeker niet aan te raden, maar als je toch niet genoeg kunt doen als overheid, kan het best zo zijn dat verbieden al te veel kost wat betreft vertrouwen in overheid enz. Feesten aanmoedigen en de ernst van de situatie niet erkennen is natuurlijk (bijna) misdadig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')