abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:56:16 #1
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193141028
Naar aanleiding van een liedje: Ernie, the fastest milkman in the west van Benny Hill, kwam ik op een idee.
Een idee dat de bezorging van lauwe pizza's en verlepte hamburgers moet oplossen, alleen vraag ik me af of dat technisch wel een haalbare kaart is.

Ik dacht er aan een tweedehandse SRV-wagen op de kop te tikken en die in te richten met een oven, een bakplaat, een koelkast en een werkblad.
Mensen kunnen pizza of hamburgers bestellen en onderweg wordt dat klaargemaakt, zodat het supervers aan de deur wordt bezorgd, zo vanuit de oven en bakplaat direct bij de consument met knisperende slablaadjes en superwarme broodjes bij de pizza.

Technisch wordt dat nogal een verhaal, want zo'n oven trekt natuurlijk stroom en het mooiste zou zijn dat zo'n bakplaat ook elektrisch zou zijn en dan hebben we nog de koelkast.

Dan vergeten we nog helemaal welke type motor in zo'n SRV-wagen moet.
SRV = Splendid Restaurant Van

Ik laat de patat nog maar even zitten.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193141076
Onderweg klaarmaken lijkt me qua verkeersregels een beetje lastig (zitplaats, gordel etc.).
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:00:38 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193141085
Het idee is leuk, maar tijdens etenstijd kun je min of meer maar 1 klant tegelijk bedienen. En je bent niet flexibel. Je moet het dan echt een dag van tevoren je route plannen aan de hand van reserveringen bijvoorbeeld.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:01:02 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_193141093
In eindhoven heb je de pizzabus. Die staat op pleinen en industrieterreinen rond lunchtijd en dinertijd pizza's te bakken als een mobiele pizzeria.
Al rijdend wordt moeilijk omdat je niet in een voertuig mag staan of rondlopen tijdens het rijden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_193141140
Pizzabus bestaat al in bijna heel NL.
  Spellchecker vrijdag 15 mei 2020 @ 13:14:48 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:16:09 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193141302
Rijdend bakken kun je vergeten, maar het idee op zich is niet verkeerd, al opereer je wel in een niche markt en is je werkgebied natuurlijk ook niet heel groot met een apparaat wat eigenlijk al niet met goed fatsoen over een provinciale weg kan..

Met de huidige opzet van bijvoorbeeld thuisbezorgd, is de concurrentie killing denk ik.

Wat wel werkt is met een foodtruck grote bouwerijen afrijden rond pauzetijd.. IJs, broodjes bal en snackies kun je overal slijten; op de meeste bouwerijen hebben ze standaard een snack-dag elke week, en als ze weten dat je elke week op een bepaalde dag komt, heb je klandizie zat.. Voorwaarde is dan wel dat je een beetje (liefst langlopende) bouwprojecten in je regio hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193141351
Rijdend bakken wordt 'm niet. Dus dan hou je het concept van een foodtruck over... Niet echt nieuw toch? :D
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:48:34 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193141897
Weet niet of dat rendabeler is dan thuis pizza bakken en het laten bezorgen door 14-jarigen op fiets...
pi_193154302
Een pizzeria op Ameland doet dit. De pizza’s worden tijdens bezorgen afgebakken/warm gehouden waardoor je altijd hete pizza hebt. Il Vulcano heten ze geloof ik!
Fingerspitzgefühl
pi_193156074
Gewoon pizza op juiste moment in de oven en rijden. Hopen dat er geen slome duikelaar voor je rijdt dan, pizza verbrand bij aankomst.

In Frankrijk bouwen ze hele houtovens in oude Renault bussen. Dus het kan wel. Maar die staan op een vast plekje.

Maar denk wel dat er een limiet zit op wat mensen besteden aan thuis eten. Voor 15¤ de pizza ga ik liever naar een restaurant.
.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:24:11 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193156609
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 07:05 schreef ForumGek het volgende:
Een pizzeria op Ameland doet dit. De pizza’s worden tijdens bezorgen afgebakken/warm gehouden waardoor je altijd hete pizza hebt. Il Vulcano heten ze geloof ik!
Wat een luie flikkers.
Bewoonde deel is max. 5 km bij 2 km. ofzo. En altijd 50% wind mee. >:)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193497222
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
Rijdend bakken kun je vergeten, maar het idee op zich is niet verkeerd, al opereer je wel in een niche markt en is je werkgebied natuurlijk ook niet heel groot met een apparaat wat eigenlijk al niet met goed fatsoen over een provinciale weg kan..

Met de huidige opzet van bijvoorbeeld thuisbezorgd, is de concurrentie killing denk ik.

Wat wel werkt is met een foodtruck grote bouwerijen afrijden rond pauzetijd.. IJs, broodjes bal en snackies kun je overal slijten; op de meeste bouwerijen hebben ze standaard een snack-dag elke week, en als ze weten dat je elke week op een bepaalde dag komt, heb je klandizie zat.. Voorwaarde is dan wel dat je een beetje (liefst langlopende) bouwprojecten in je regio hebt.
de laatste 20 jaar zijn ze op iveco eurocargo basis en niet meer met een kevermotor hè?
pi_195351450
@Scheepskok ben jij dit? Of hebben ze je idee gestolen?

https://holymoly.pizza/
.
  woensdag 30 september 2020 @ 20:59:05 #15
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195351732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Fer het volgende:
@:scheepskok ben jij dit? Of hebben ze je idee gestolen?

https://holymoly.pizza/
Ha ha, nee, echt niet. Ik heb er de energie niet meer voor. Wordt ook een jaartje ouder.
Praat over de hel en je komt er.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')