abonnement Unibet Coolblue
pi_193139634
Hoihoi, ik zit even met een dilemma en twijfel hoe ik dit het best aan kan pakken.
Ik wil een BBL opleiding gaan volgen en ben op zoek naar een werk/leer plek.
Nu had ik woensdag mijn eerste sollicitatie, en aan het einde van het gesprek zeiden ze nog: we gaan er even over nadenken en denk er zelf ook na over of dit bedrijf bij je past, na alles wat we hebben gesproken . Maar wil je eventueel wel alvast de test doen om te zien of je geschikt ben. Het leek me handig om die in ieder geval wel vast de doen, dus ik de test gedaan en gister werd ik heel enthousiast gebeld dat ik de test boven gemiddeld gemaakt had en dat ik hun leerling werd, en dat ze me maandag belt voor het arbeidsvoorwaarden gesprkek.

Het overviel me een beetje en ik was natuurlijk erg blij om te horen dat ik door was. Alleen nu heb ik over 2 weken nog een sollicitatie staan. En die andere spreekt me wel meer aan, ook ivm de afstand. Komt het niet raar over als ik zeg dat ik liever nog een andere sollicitatie ga doen? Voor het zelfde geld kiezen ze dan iemand anders en word ik bij de volgende niet aangenomen.. hoe pak je zoiets het beste aan.

Mijn idee is om zometeen te bellen en zeggen dat het me een beetje overviel, dat ik er erg blij mee ben maar dat ik nog een sollicitatie gesprek heb staan en het toch zonde vind om die nu af te zeggen. Dat ik daar graag nog wel heen wil gaan en dan daarna een keuze wil maken. Als zij dat goed vind dat ik haar dan over 2 weken bel. Of zullen ze dan het idee hebben dat hun tweede keus zijn en iemand anders zoeken😬
pi_193139688
Het is gewoon een zakelijke beslissing. Als zij vanuit emotie gaan reageren op het feit dat je nog een afspraak hebt staan, wil je daar dan wel werken?

"Tweede keus" het is niet alsof je een vriend moet uitzoeken hè.
pi_193140577
waar staat dat je na een arbeidsvoorwaarden gesprek er aanvast zit? Gewoon contract nog niet tekenen en je kan er altijd nog vanaf.

Oftewel de eerste baan achter de hand houden en 2 weken rekken tot je meer weet van je 2de keuze.

Zullen bij baan 1 niet leuk vinden, maar so be it. Je wordt zelf net zo hard aan het lijntje gehouden als er een andere sollicitant is/komt, dus waarom zelf niet doen?
hardcoholic
pi_193140584
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:20 schreef Draakje. het volgende:
Of zullen ze dan het idee hebben dat hun tweede keus zijn en iemand anders zoeken
Maar ze zijn feitelijk toch ook je tweede keus?
Of dat voor hen reden zijn om toch niet met jou door te gaan kunnen wij niet zeggen.

Je hebt twee opties:

1. Je zegt nu dat je nog die tweede sollicitatie hebt en die niet wil afzeggen.
Het risico is dan dat ze je toch niet aannemen omdat je niet 100% wil.
Maar evengoed hebben ze er begrip voor willen ze je graag houden als die andere baan niet door gaat.
Je hebt het dan wel netjes met open vizier gedaan.

2. Je neemt de baan aan zonder iets te zeggen en als die tweede sollicitatie goed uitpakt zeg je alsnog de eerste op.
Die eerste werkgever zal dan niet blij zijn dat je dit niet eerder hebt verteld, ze hadden dan misschien liever moeite in een ander gestoken.
Maar je houdt dan wel die eerste baan achter de hand als die tweede niet door gaat.

Dus wat vindt jij belangrijker?
Het netjes doen? Of zekerheid?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193312139
Hoe heb je het aangepakt, @Draakje.?

Twee weken is wel lang om een procedure te rekken. Je had het gesprek van 2 weken later ook kunnen proberen te vervroegen onder het mom van 'ik heb een aanbod maar wil liever bij jullie starten'. Idee voor een volgende keer wellicht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')