abonnement Unibet Coolblue
pi_193139237
Staat me iets van bij dat ik deze vraag misschien al eens gesteld heb in een ver verleden, als dat zo is moeten jullie me het maar niet kwalijk nemen hoor...

Maar is ieder geval, de vraag is simpel.
Als jullie iemand leren kennen, leuk, aardig, en die eist plotsklaps van je dat je de hond/kat weg moet doen (iets anders mag ook, reptielen, vogels whatever.)

Wat zeggen/doen jullie dan? :7
pi_193139352
Hier is natuurlijk niet 1 antwoord op.
Als mijn vrouw nu nog zou zeggen dat ik mijn kat weg moet doen, dan wordt het nog een lange discussie. Maar als ik nu echt moet kiezen zal de vrouw dat waarschijnlijk winnen.

Ze zal het nooit vragen, maar goed hypothetisch.

Toen we elkaar net leerde kennen, en ze had direct gezegd dat ze niet van huisdieren houdt (of een soort) dan had je op dat moment al rekening er mee kunnen houden dat wanneer de relatie vordert daar iets mee moet gebeuren.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:09:37 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193139427
Ik wist al voor onze eerste date dat hij ook gek is op katten.

Iemand die zou eisen dat ik mijn huisdier weg zou doen, mag de deur achter zijn kont dichtdoen. :W
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 11:14:49 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193139524
Lol, mijn vrouw had toen ik haar de leerde kennen 2 hondjes. Nu hebben wij 2 hondjes. :P Het is dat ik een dierenliefhebber ben, maar als ik dat niet was geweest en ik had gezegd 'die honden of ik' dan had ik gewoon weer kunnen vertrekken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193139532
Als iemand zulke belachelijke uitspraken doet mag ze direct wegwezen :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:15:18 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193139542
Uhm, weet het niet.
Ik heb twee katten en m'n vriend is meer een hondenpersoon. Gelukkig vond hij het geen probleem.

Als hij het zou eisen dat ze weggaan, dan zou ik dat zeker niet doen. Als blijkt dat het niet werkt/klinkt, hij zich gigantisch stoort ofzo, dat het dan in de loop der tijd misschien een idee is om ze weg te doen.
Zeker als hij de liefde van m'n leven blijkt te zijn. Maar zou het niet zomaar doen of binnen een snelle tijd.
pi_193139624
Niets want ik heb geen huisdier.
  Vis een optie? vrijdag 15 mei 2020 @ 11:53:34 #8
70532 loveli
N
pi_193140140
Hypothetische vraag of heb je een terrarium vol kakkerlakken? Wat is de relatie met diegene en wat is de reden voor de eis?
crap in = crap out
pi_193140235
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:
Wat zeggen/doen jullie dan?
Waar haal je het gore lef vandaan? Krijg de vinkentering domme snol. Daar is de deur. Uit mijn ogen; stuk verdriet.

Bovenstaand uiteraard nadat ik haar eerst nog even doormidden getrokken heb, maar dat mag voor zich spreken. B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193140246
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:
Staat me iets van bij dat ik deze vraag misschien al eens gesteld heb in een ver verleden, als dat zo is moeten jullie me het maar niet kwalijk nemen hoor...

Maar is ieder geval, de vraag is simpel.
Als jullie iemand leren kennen, leuk, aardig, en die eist plotsklaps van je dat je de hond/kat weg moet doen (iets anders mag ook, reptielen, vogels whatever.)

Wat zeggen/doen jullie dan? :7
denk dat als ze dat per direct van je eist.. je je kunt afvragen of je een relatie wil waar je zelf kennelijk geen inspraak hebt :)

maar als het is omdat ze bijv. heel bang is voor je verzameling wurgslangen.. heb je denk ik een ander probleem.

ik had baardagamen en spinnen.. mijn ex vond dat dat niet kon als je een kind wilde
Ze zijn echter niet weg gegaan.. maar er is ook niks bij gekomen en toen ze eenmaal dood gingen zijn ze niet vervangen.

zo kan het ook...
pi_193140258
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:
dat het dan in de loop der tijd misschien een idee is om ze weg te doen. Zeker als hij de liefde van m'n leven blijkt te zijn.
Vuile verrader :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193140275
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:01 schreef Uhmmpie het volgende:
en toen ze eenmaal dood gingen zijn ze niet vervangen.zo kan het ook...
Hoe oud zijn die kinderen geworden en hoe gaat het nu met je baardagamen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:03:56 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193140286
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:01 schreef vosss het volgende:

Vuile verrader :r
Mag je vinden :)

Mijn huisdieren zijn niet mijn kinderen en gaan niet boven alles.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:10:10 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193140398
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag je vinden :)

Mijn huisdieren zijn niet mijn kinderen en gaan niet boven alles.
Maar je vindt het wel leuk, huisdieren, of ook niet echt?

‘De liefde van mijn leven’ en ‘houdt niet van katten’ gaan in mijn geval echt nooit samenvallen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:11:31 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193140418
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:10 schreef Lienekien het volgende:

Maar je vindt het wel leuk, huisdieren, of ook niet echt?
Ik vind ze zeker leuk, ben erg blij dat ik ze (ondertussen alweer) 5 jaar heb :)
pi_193140430
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag je vinden :)

Mijn huisdieren zijn niet mijn kinderen en gaan niet boven alles.
Die huisdieren geven jou onvoorwaardelijke liefde.
Dat is van je witte prins nog maar de vraag.

Persoonlijk vind ik het in elk geval moreel verwerpelijk om bij de eerste de beste liefde in je leven je huisdieren aan de kant te smijten alsof ze nooit bestaan hebben.

Dat hebben die beestjes nergens aan verdient.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:15:51 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193140470
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:12 schreef vosss het volgende:

Die huisdieren geven jou onvoorwaardelijke liefde.
Dat is van je witte prins nog maar de vraag.

Persoonlijk vind ik het in elk geval moreel verwerpelijk om bij de eerste de beste liefde in je leven je huisdieren aan de kant te smijten alsof ze nooit bestaan hebben.

Dat hebben die beestjes nergens aan verdient.
Ik zeg toch ook niet dat ik dat doe :?
Ga ze echt niet zomaar wegdoen als iemand dat van me eist of iets.

Maar denk dat er op den duur evt wel over te praten zou zijn mocht het echt niet werken met ze samen ofzo (denk aan grote allergieen of dikke haat en nijd)
pi_193140533
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe oud zijn die kinderen geworden en hoe gaat het nu met je baardagamen? :@
Die waren al een dagje ouder dus die hebben gewoon nog een tijd bij ons gewoond.
Tot dat op een dag... einde oefening was door geheel natuurlijke oorzaken.
Op verzoek van mijn ex stonden ze echter boven ipv in de woonkamer. Dat ging prima.
Baardagamen zijn stiekem wel gezelschapsdieren maar in onze werkkamer/kledingkast hadden ze evengoed dagelijks gezelschap.

Dochterlief is inmiddels 12 en wil nu graag zelf van die hele kleine baardagamen. Vind ik prima... behalve dat ik er nu geen plek meer voor heb.
(Lees: er staat hier ook al een hele grote muizenkooi omdat diezelfde 12-jarige ook graag muizen wilde :) )
En baardagamen hebben ook veel ruimte nodig.

Ik ben inmiddels gescheiden en woon nou niet direct heel ruim maar mijn dochter mag niet klagen over te weinig huisdieren in huis.
(Doet ze wel... ze wil een kitten of puppy... en ik vind beiden niet zo’n goed idee gezien de huidige situatie)
Maar het hoogtepunt was 3 katten, 4 muizen en 5 goudvissen.
Nu zijn het 2 katten en 2 muizen.
Vandaar dat dochterlief vindt dat er best weer wat bij kan vermoed ik :)
pi_193140555
Jezus lul, ik bedoelde dat je die kinderen dood had laten gaan en geen nieuwe had genomen }:| :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193140567
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:21 schreef vosss het volgende:
Jezus lul, ik bedoelde dat je die kinderen dood had laten gaan en geen nieuwe had genomen }:| :')
Mja.. dat is net onkruid... je komt er niet vanaf.
Je kunt beter kippen houden.
pi_193140662
Nope, zou ik niet doen.
pi_193140723
Dat moet je natuurlijk niet willen. Nu is het een huisdier, straks zijn het je vrienden.
pi_193140774
Als daar geen medische redenen voor zijn (denk bijvoorbeeld aan allergie), lijkt het me niet dat je een goede match voor elkaar bent.

Ik vind het ook geen redelijke eis, om eerlijk te zijn. Iemand vragen om een dier weg te doen waar hij/zij van houdt vind ik nogal brutaal. Zo'n huisdier is een deel van die persoon, je accepteert het geheel of nou ja, gewoon niet.

Er zijn natuurlijk wel weer uitzonderingen te bedenken. Ik kan me goed voorstellen dat het net even anders is wanneer je bijvoorbeeld bang bent van een dier (omdat ze eng zijn, of omdat je erdoor bent gebeten, of een andere trauma). Men reageert natuurlijk heel anders op een konijn, kat en hond dan op een spin of slang.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2020 12:41:05 ]
pi_193140905
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:10 schreef Lienekien het volgende:

‘De liefde van mijn leven’ en ‘houdt niet van katten’ gaan in mijn geval echt nooit samenvallen.
Dit :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:48:53 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193140934
Iemand die niet van dieren houdt/geen huisdieren wil hebben kan de liefde van mijn leven niet zijn.

Ik ben gek op dieren, heb ze, bestudeer ze, werk ermee.
Iemand die daar niets mee heeft heeft niets met een belangrijk deel van mij.

Dus nee, dieren weg doen voor iemand is geen optie.
Die iemand zou me vragen een deel van mezelf weg te doen/stoppen en dat is geen liefde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193141046
Iemand die niet van dieren houdt is sowieso de liefde van mijn leven niet. :D dus doei
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:45:03 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193141837
Ik wil al sinds jongs af aan een Schorpioen. (ben nu 34)
Vind het gewoon coole beesten en ja weet ook wel het 1 of ander er van.
Als ik er 1 zou nemen zou het gewoon een Keizerschorpioen (de makkelijkste om te houden als huisdier).

Mijn ouders hebben altijd gezegd dat is prima maar als je op jezelf woont.
Nu woon ik samen en wil m'n vriendin er ook geen in huis. -O-
Dus heb er ik geen, geen idee wat ze had gedaan als ik er al 1 had.

We hebben wel twee schatten van katten, welke hypo allergeen zijn want mn vriendin is zo allergisch als de pest voor honden en katten (ja een hypoallergene hond bestaat wel maar ik vind de labradoodle gewoon geen tof beest om te zien).

[ Bericht 2% gewijzigd door nils7 op 15-05-2020 13:56:00 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193142059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:37 schreef zarGon het volgende:
Als daar geen medische redenen voor zijn (denk bijvoorbeeld aan allergie), lijkt het me niet dat je een goede match voor elkaar bent.

Ik vind het ook geen redelijke eis, om eerlijk te zijn. Iemand vragen om een dier weg te doen waar hij/zij van houdt vind ik nogal brutaal. Zo'n huisdier is een deel van die persoon, je accepteert het geheel of nou ja, gewoon niet.

Er zijn natuurlijk wel weer uitzonderingen te bedenken. Ik kan me goed voorstellen dat het net even anders is wanneer je bijvoorbeeld bang bent van een dier (omdat ze eng zijn, of omdat je erdoor bent gebeten, of een andere trauma). Men reageert natuurlijk heel anders op een konijn, kat en hond dan op een spin of slang.
"Ow, je hebt een slang? Nee, blijf zitten hoor, ik vind de deur zelf wel. Fijn leven verder he."
"Pools are perfect for holding water"
pi_193142078
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:
Ik wil al sinds jongs af aan een Schorpioen. (ben nu 34)
Vind het gewoon coole beesten en ja weet ook wel het 1 of ander er van.
Als ik er 1 zou nemen zou het gewoon een Keizerschorpioen (de makkelijkste om te houden als huisdier).

Mijn ouders hebben altijd gezegd dat is prima maar als je op jezelf woont.
Nu woon ik samen en wil m'n vriendin er ook geen in huis. -O-
Dus heb er ik geen, geen idee wat ze had gedaan als ik er al 1 had.

We hebben wel twee schatten van katten, welke hypo allergeen zijn want mn vriendin is zo allergisch als de pest voor honden en katten (ja een hypoallergene hond bestaat wel maar ik vind de labradoodle gewoon geen tof beest om te zien).
Een schorpioen.

Besef wel beste Nils; dan gaat het tussen jou en mij nooit wat worden. Ik hoop dat je bereid bent dat er voor op te geven. Sterkte met die moeilijke keuze.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:59:27 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193142104
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Een schorpioen.

Besef wel beste Nils; dan gaat het tussen jou en mij nooit wat worden. Ik hoop dat je bereid bent dat er voor op te geven. Sterkte met die moeilijke keuze.
Ik pas ook beter bij een leeuw eigenlijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193142128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik pas ook beter bij een leeuw eigenlijk.
Ik ben van begin Augustus, dus een trotse leeuw. Rawr.

(echt, als ik je schorpioen post herlees geeft het me al angstrillingen)
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:07:10 #32
481998 K21
Cappuccino
pi_193142238
Ligt er wel aan wat voor slang. Denk dat veel mensen een koningspython (die ik zelf heb) of korenslang nog wel trekken als ze eenmaal inzien dat zo'n beestje echt volstrekt ongevaarlijk is en al zeker niet agressief, maar een volgroeide netpython in je woonkamer hebben liggen zou ik zelf ook niet super vinden. Niet omdat ik ze eng vind (heb ze vaak gehanteerd), maar je kunt er amper wat mee doen omdat ze zo groot zijn.

Vind het ook sneu hoe de meeste mensen ze houden. Zo'n kale bak met kranten als ondergrond waar het beest net in past als hij zich drie keer opvouwt, met voor de rest alleen een waterbak als decoratie. Een mooi vivarium is juist het leuke van de hobby. O+
pi_193142276
Dan zou het einde oefening zijn, in eerste instantie niet eens om de dieren maar meer om mij zo iets te vragen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:12:56 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193142337
Ik kan me trouwens omgekeerd ook wel voorstellen dat ik zou afknappen op iemand om hoe hij met dieren omgaat of hoe hij ze houdt. Wat K21 hierboven schrijft, bijv. Of een konijn 24/7 in een hok waarin dat konijn amper twee sprongetjes kan maken. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:14:51 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193142369
Ik ben ooit tijdens het daten wel afgeknapt op hoe iemand tegen z'n kat stond te praten. Ineens zag ik hem heel anders en was ie niet leuk meer :+
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:17:24 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193142405
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben ooit tijdens het daten wel afgeknapt op hoe iemand tegen z'n kat stond te praten. Ineens zag ik hem heel anders en was ie niet leuk meer :+
Wat zei hij? ‘Achterlijk kutbeest, doe nou eens wat ik zeg!’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193142430
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:07 schreef K21 het volgende:
Denk dat veel mensen een koningspython (die ik zelf heb) of korenslang nog wel trekken als ze eenmaal inzien dat zo'n beestje echt volstrekt ongevaarlijk is en al zeker niet agressief
Nope! Ik voel het koude zweet al over mijn rug lopen als ik er aan denk.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:22:17 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193142495
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:17 schreef Lienekien het volgende:

Wat zei hij? ‘Achterlijk kutbeest, doe nou eens wat ik zeg!’?
Haha nee niet eens
Hij was gewoon aardig, maar een kwartier lang "wil je naar buiten?" , terwijl daar geen enkele aanleiding tot was. En zo nog wta dingetjes.
Als ik het zo zeg, klinkt het nogal vaag :') Maar m'n beeld veranderde gewoon (wss niet enkel door dat feit)
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:25:00 #39
481998 K21
Cappuccino
pi_193142544
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Nope! Ik voel het koude zweet al over mijn rug lopen als ik er aan denk.
Maar kijk dat koppie dan. O+ O+

pi_193142595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:25 schreef K21 het volgende:

[..]

Maar kijk dat koppie dan. O+ O+

[ afbeelding ]
Brrr, geen nope-ropes of danger-noodles voor mij.

Serieus, ik ga echt janken of schiet in een catatonie als je zo'n ding in mijn buurt brengt.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:32:14 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193142674
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Haha nee niet eens
Hij was gewoon aardig, maar een kwartier lang "wil je naar buiten?" , terwijl daar geen enkele aanleiding tot was. En zo nog wta dingetjes.
Als ik het zo zeg, klinkt het nogal vaag :') Maar m'n beeld veranderde gewoon (wss niet enkel door dat feit)
Dat klinkt als zichzelf slecht een houding kunnen geven en dan maar tegen de kat gaan praten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193142686
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:
Staat me iets van bij dat ik deze vraag misschien al eens gesteld heb in een ver verleden, als dat zo is moeten jullie me het maar niet kwalijk nemen hoor...

Maar is ieder geval, de vraag is simpel.
Als jullie iemand leren kennen, leuk, aardig, en die eist plotsklaps van je dat je de hond/kat weg moet doen (iets anders mag ook, reptielen, vogels whatever.)

Wat zeggen/doen jullie dan? :7
Dan heb ik geen tijd meer voor die persoon :W
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193142759
ga mijn hont toch niet weg doen.

Geintje, hont hebben wij samen aangeschaft... discussiepuntje zijn Alpaca's... die wil zij graag maar ik trek er niet zo aan...
Ik was hier...
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:54:31 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193143025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:38 schreef Nismo91 het volgende:
ga mijn hont toch niet weg doen.

Geintje, hont hebben wij samen aangeschaft... discussiepuntje zijn Alpaca's... die wil zij graag maar ik trek er niet zo aan...
Jachtluipaard of een Bobcat lijken me prachtig maar ik heb nu al een hekel aan de kattenbakken schoonmaken. Laat staan als er zo 1 net is geweest :r
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2020 @ 15:57:57 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193143792
Kom niet aan mijn kat want dan kan je meteen moven.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 16:39:37 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193144211
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 15:57 schreef herverwijderd het volgende:
Kom niet aan mijn kat want dan kan je meteen moven.
En als hem nou wil aaien? :o
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 17:01:25 #47
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193144497
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als hem nou wil aaien? :o
Ik verkeer in een permanente staat van existentiële verwarring.
pi_193144744
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:38 schreef Nismo91 het volgende:
ga mijn hont toch niet weg doen.

Geintje, hont hebben wij samen aangeschaft... discussiepuntje zijn Alpaca's... die wil zij graag maar ik trek er niet zo aan...
Je moet die beesten ook gewoon laten lopen.... niks aan de hand dus.
pi_193144797
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben ooit tijdens het daten wel afgeknapt op hoe iemand tegen z'n kat stond te praten. Ineens zag ik hem heel anders en was ie niet leuk meer :+
Hehe ik date ooit met iemand die eerst commentaar had op mijn vissen.
(Niet geheel onterecht maar ik was slecht voorbereid op diegene die de avond er voor een zak met 5 vissen kwam brengen onder het mom van “leuk voor je dochter” dus die moesten vooral even geduld hebben tot ze wat beters zouden krijgen)

En vervolgens commentaar op wat ik met de katten deed... en op met de muizen...

Goed bedoeld volgens mij... maar je kunt het ook overdrijven.

(En hij heeft meer katten dan ik O+ En me later nog eens geholpen met een ritje dierenarts... maar meer dan vrijblijvend zat er echt niet in... beetje mij in mn waarde laten hoor :) )
pi_193144822
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:22 schreef Cue_ het volgende:

Haha nee niet eens
Hij was gewoon aardig, maar een kwartier lang "wil je naar buiten?" , terwijl daar geen enkele aanleiding tot was. En zo nog wta dingetjes.
Als ik het zo zeg, klinkt het nogal vaag :') Maar m'n beeld veranderde gewoon (wss niet enkel door dat feit)
Oh nee, niet vaagjes, ik krijg direct wel een beeld :7

Toen ik voor het eerst bij mijn huidige vriend thuis kwam bleken er 2 katten O+ , een tarantula (tof!) en een Duitse herder te wonen. Ben als kind ooit door een herder in mijn gezicht gebeten, dus Duitse herder was even slikken. Maar na 2 dagen waren we vriendjes O+ Ik vond het op zich wel fijn dat er goed verzorgde huisdieren waren, waar hij prima mee om ging. Zegt toch ook iets over verantwoordelijkheden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193145052
Mijn ex deed alsof hij een dierenliefhebber was. Naarmate de relatie vorderde ging hij zich steeds meer afreageren op mijn kat en wilde hij dat ik hem weg deed. Uiteindelijk durfde het beestje niet meer naar binnen en heb ik inderdaad een ander huisje voor hem gezocht. Nooit ergens zoveel spijt van gehad, ik vond het zo erg. Een half jaar later overleed het beestje. Mijn ex: “Waarom ben je verdrietig? Hij was toch niet meer van jou?” Echt...

Nu is de reactie van een date op mijn katten leidend. Moet hij ze niet? Dan moet ik de man niet. Mijn huidige vriend is allergisch voor katten, maar drogeert zichzelf liever om bij me te kunnen zijn met katten, dan dat hij zou vragen ze weg te doen. Ik maak zoveel mogelijk schoon en laat ze niet in de slaapkamer en als we ooit samen zouden gaan wonen, dan hebben we al afgesproken dat de katten naar buiten moeten kunnen en niet naar de bovenverdieping mogen. Compromissen.
Sarcasme. Herken het.
pi_193145091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:48 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn ex deed alsof hij een dierenliefhebber was. Naarmate de relatie vorderde ging hij zich steeds meer afreageren op mijn kat en wilde hij dat ik hem weg deed. Uiteindelijk durfde het beestje niet meer naar binnen en heb ik inderdaad een ander huisje voor hem gezocht. Nooit ergens zoveel spijt van gehad, ik vond het zo erg. Een half jaar later overleed het beestje. Mijn ex: “Waarom ben je verdrietig? Hij was toch niet meer van jou?” Echt...

Nu is de reactie van een date op mijn katten leidend. Moet hij ze niet? Dan moet ik de man niet. Mijn huidige vriend is allergisch voor katten, maar drogeert zichzelf liever om bij me te kunnen zijn met katten, dan dat hij zou vragen ze weg te doen. Ik maak zoveel mogelijk schoon en laat ze niet in de slaapkamer en als we ooit samen zouden gaan wonen, dan hebben we al afgesproken dat de katten naar buiten moeten kunnen en niet naar de bovenverdieping mogen. Compromissen.
Klinkt als een goed verhaal.
Iets met geven en nemen.

Beter dan de OP zegmaar.
pi_193145111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:48 schreef Spirit82 het volgende:
Een half jaar later overleed het beestje. Mijn ex: “Waarom ben je verdrietig? Hij was toch niet meer van jou?” Echt...

Wow :o Ik snap dat het je ex werd...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193145120
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Klinkt als een goed verhaal.
Iets met geven en nemen.

Beter dan de OP zegmaar.
Ik zit boordevol goede verhalen, jeweettoch 😎 Narcistische exen zijn nooit saai.
Sarcasme. Herken het.
pi_193145122
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wow :o Ik snap dat het je ex werd...
Beter laat dan nooit :X
pi_193145127
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:55 schreef Uhmmpie het volgende:

Beter laat dan nooit :X
Sommige mensen kunnen zich heel anders presenteren aan het begin van een relatie :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193145167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen zich heel anders presenteren aan het begin van een relatie :Y
Enorm! Zijn nieuwe vriendin heeft een hondje en een kat. Ben heel benieuwd voor hoe lang nog :@
Sarcasme. Herken het.
pi_193145372
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik zit boordevol goede verhalen, jeweettoch 😎 Narcistische exen zijn nooit saai.
Nope... wel heel creatief.
pi_193145385
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Enorm! Zijn nieuwe vriendin heeft een hondje en een kat. Ben heel benieuwd voor hoe lang nog :@
Niet bij voorbaat enigzins medeleven met het feit dat ze nog moet ontdekken wat voor vlees ze in de kuip heeft?
pi_193145420
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:25 schreef K21 het volgende:

[..]

Maar kijk dat koppie dan. O+ O+

[ afbeelding ]
Een slang vind ik wel oké maar spinnen vind ik echt eng gewoon. Niet tarantulas of zo die gaan nog wel maar die gluiperds met dunne poten. :'(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193145441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Niet bij voorbaat enigzins medeleven met het feit dat ze nog moet ontdekken wat voor vlees ze in de kuip heeft?
Je hebt geen idee. Zou haar het liefst waarschuwen, maar denk niet dat ze iets van me aanneemt. Ze is jong en verliefd, en een “boze ex” is vast het tegenovergestelde van overtuigend.
Sarcasme. Herken het.
pi_193145607
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee. Zou haar het liefst waarschuwen, maar denk niet dat ze iets van me aanneemt. Ze is jong en verliefd, en een “boze ex” is vast het tegenovergestelde van overtuigend.
Herkenbaar :X
  vrijdag 15 mei 2020 @ 19:48:12 #63
481998 K21
Cappuccino
pi_193146731
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een slang vind ik wel oké maar spinnen vind ik echt eng gewoon. Niet tarantulas of zo die gaan nog wel maar die gluiperds met dunne poten. :'(
Ja, dat heb ik ook. Hoe pluiziger en compacter de spin, hoe minder eng. Zo'n curly hair tarantula is zelfs best schattig te noemen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Voor de zekerheid even in de spoiler voor de arachnofobe medemens.)

Wel weer verdomd jammer dat die haren juist op je huid jeuken/branden en ze die al schoppend af kunnen vuren in je bakkes als ze zich bedreigd voelen. Ze moeten er een maken die je kunt aaien. _O-
  vrijdag 15 mei 2020 @ 19:52:01 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_193146804
Iemand die niet van dieren houdt is sowieso geen goede match.

Mijn man had niks met katten toen we wat kregen. Nu hebben we er 2 :D
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193146811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:48 schreef K21 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Hoe pluiziger en compacter de spin, hoe minder eng. Zo'n curly hair tarantula is zelfs best schattig te noemen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Voor de zekerheid even in de spoiler voor de arachnofobe medemens.)

Wel weer verdomd jammer dat die haren juist op je huid jeuken/branden en ze die al schoppend af kunnen vuren in je bakkes als ze zich bedreigd voelen. Ze moeten er een maken die je kunt aaien. _O-
Ja precies die vind ik nog best mooi, zou er wel flink omheenlopen nog steeds. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze jongens zou ik het liefst een vlammenwerper voor pakken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193147126
Het komt door die enge lange griebelpoten die zo raar bewegen, dag smerige bruin/grijze lijf en de onvoorspelbaarheid. Een tarantula zie je aankomen en lijkt meer op een hamster. Das geen gore kruisspin die zich midden in je gezicht kamikazet als je sochtends met je slaaphoofd de voordeur uit loopt dwars door zo’n gruwelijk web.
Sarcasme. Herken het.
pi_193148635
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Het komt door die enge lange griebelpoten die zo raar bewegen, dag smerige bruin/grijze lijf en de onvoorspelbaarheid. Een tarantula zie je aankomen en lijkt meer op een hamster. Das geen gore kruisspin die zich midden in je gezicht kamikazet als je sochtends met je slaaphoofd de voordeur uit loopt dwars door zo’n gruwelijk web.
Maar om het nou te vergelijken met een hamster... _O-

Heb er zelf jaren eentje gehad maar was altijd supervoorzichtig... ik weet hoe groot de tanden zijn die onder dat schattige pluis zaten... die hoefde ik echt niet in mn hand :)

Ben daardoor wel van mijn angst voor spinnen af... vind ze echt heel bijzonder tegenwoordig.
Kennis is macht.. zo blijkt maar weer.
Als je je ergens in verdiept.. kan zo maar ineens de verbazing en het ontzag... winnen van de angst.
pi_193148717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:48 schreef K21 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Hoe pluiziger en compacter de spin, hoe minder eng. Zo'n curly hair tarantula is zelfs best schattig te noemen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Voor de zekerheid even in de spoiler voor de arachnofobe medemens.)

Wel weer verdomd jammer dat die haren juist op je huid jeuken/branden en ze die al schoppend af kunnen vuren in je bakkes als ze zich bedreigd voelen. Ze moeten er een maken die je kunt aaien. _O-
Grap is ook dat hoe vaker ze het doen... hoe meer last je er van krijgt... dus ooit zou je er van moeten leren zou je denken _O-
pi_193149164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar om het nou te vergelijken met een hamster... _O-

Heb er zelf jaren eentje gehad maar was altijd supervoorzichtig... ik weet hoe groot de tanden zijn die onder dat schattige pluis zaten... die hoefde ik echt niet in mn hand :)

Ben daardoor wel van mijn angst voor spinnen af... vind ze echt heel bijzonder tegenwoordig.
Kennis is macht.. zo blijkt maar weer.
Als je je ergens in verdiept.. kan zo maar ineens de verbazing en het ontzag... winnen van de angst.
Ik heb je door, maar echt niet dat ik een spin als huisdier ga nemen hè.
Sarcasme. Herken het.
pi_193149424
Eist???

Dikke doei.
pi_193150665
Mijn Teckel zal altijd op #1 staan. Ze is ook nog eens verwend en heeft haar eigen dekbed en kussen aan het voeteneind en ja ik stop haar ook elke avond in :@
De paar mannen waar ik soms mee afspreek hebben trouwens zelf ook een hond. Eentje niet maar heeft vroeger zelf altijd Teckels gehad en hij is dan ook dol op haar O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193153643
Heel simpel. Je dieren zijn onderdeel van je gezin, een date is dat niet. :7
  zaterdag 16 mei 2020 @ 09:22:29 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193155033
Ik zou het nogal harteloos van diegene vinden als de stelling "dat beest eruit of ik eruit" zou zijn. Sterker nog, er zouden nogal wat alarmbellen in mijn hoofd afgaan, nu is het de hond, wat moet ik straks opgeven om haar te plezieren? "Hey, ik haat je moeder, je gaat vanaf nu niet meer met haar om anders ben ik weg?"

Nee dank je, dan kies ik voor de hond.
pi_193155163
Ik probeer me de situatie voor te stellen, maar ik kan niet geloven dat iemand dat zou eisen. Wat een mafkees ben je dan. :{w

Wel kan ik me voorstellen dat het een afknapper kan zijn voor me als iemand op een bepaalde manier voor zijn huisdieren zorgt. Het 'leuk' aankleden van dieren, bijvoorbeeld. Of mensen die hun hond niet trainen en ze juist belonen bij gedrag dat je niet wil (oh, hij bijt in je enkel, ik neem hem wel op schoot). Of honden die in bed slapen. :+ Maargoed, dan zou ik al snel zelf mijn conclusie trekken dat het niet gaat werken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193155187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:48 schreef K21 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Hoe pluiziger en compacter de spin, hoe minder eng. Zo'n curly hair tarantula is zelfs best schattig te noemen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Voor de zekerheid even in de spoiler voor de arachnofobe medemens.)

Wel weer verdomd jammer dat die haren juist op je huid jeuken/branden en ze die al schoppend af kunnen vuren in je bakkes als ze zich bedreigd voelen. Ze moeten er een maken die je kunt aaien. _O-
:D ik heb wel eens voor de zoon van een vriend de huid van zo'n spin gevraagd aan een collega (die had er een stuk of 60 in huis, maar geen vriendin). Dus hij had die netjes in een doorzichtig bakje op mijn bureau gezet. Punt was dat ik maar 1 keer in de 2 weken op kantoor kwam. Na een paar dagen kreeg ik een telefoontje van de secretaresse of ik aub even langs wilde komen, er waren toch wat mensen niet blij :D

en o ja, mensen die niet om dieren geven, komen niet in aanmerking ;)
pi_193155214
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:37 schreef Sumppi het volgende:
Ik probeer me de situatie voor te stellen, maar ik kan niet geloven dat iemand dat zou eisen. Wat een mafkees ben je dan. :{w

Wel kan ik me voorstellen dat het een afknapper kan zijn voor me als iemand op een bepaalde manier voor zijn huisdieren zorgt. Het 'leuk' aankleden van dieren, bijvoorbeeld. Of mensen die hun hond niet trainen en ze juist belonen bij gedrag dat je niet wil (oh, hij bijt in je enkel, ik neem hem wel op schoot). Of honden die in bed slapen. :+ Maargoed, dan zou ik al snel zelf mijn conclusie trekken dat het niet gaat werken.
Dus dit is niet ok?
pi_193155286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Het komt door die enge lange griebelpoten die zo raar bewegen, dag smerige bruin/grijze lijf en de onvoorspelbaarheid. Een tarantula zie je aankomen en lijkt meer op een hamster. Das geen gore kruisspin die zich midden in je gezicht kamikazet als je sochtends met je slaaphoofd de voordeur uit loopt dwars door zo’n gruwelijk web.
Ja. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 16 mei 2020 @ 09:52:00 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193155300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:37 schreef Sumppi het volgende:
Ik probeer me de situatie voor te stellen, maar ik kan niet geloven dat iemand dat zou eisen. Wat een mafkees ben je dan. :{w

Wel kan ik me voorstellen dat het een afknapper kan zijn voor me als iemand op een bepaalde manier voor zijn huisdieren zorgt. Het 'leuk' aankleden van dieren, bijvoorbeeld. Of mensen die hun hond niet trainen en ze juist belonen bij gedrag dat je niet wil (oh, hij bijt in je enkel, ik neem hem wel op schoot). Of honden die in bed slapen. :+ Maargoed, dan zou ik al snel zelf mijn conclusie trekken dat het niet gaat werken.
Vrouwen die hun hondje uitlaten in een kinderwagen begin ik niet aan.
pi_193155375
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vrouwen die hun hondje uitlaten in een kinderwagen begin ik niet aan.
Die zijn doorgaans ook ver boven mn leeftijdslimiet... _O-
pi_193155385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dus dit is niet ok?
[ afbeelding ]
Je hebt een knuffeltje op het hoofd gezet? Of zit het vast aan het arme beest? :+

Ik keek bijvoorbeeld Boer Zoekt Vrouw en er zat in de uitzending een hond in de auto bij boer en vriendin, die maar naar voren bleef komen. De eigenaar haalde het beest af en toe aan voor hij hem terug duwde. Dat is voor mij wel wat een afknapper of in elk geval iets wat ik niet tof zou vinden. Net als het likken van de hond in je gezicht. Brrr. Maargoed, zijn date vindt hem heel erg leuk en ik weet niet wat ik in haar plaats zou doen. Het erover hebben? Het maar laten gaan, terwijl ik het vervelend vind? Het dusdanig een afknapper vinden dat ik denk: hier wil ik niet mee samen leven?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 16 mei 2020 @ 10:02:47 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193155431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:58 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Je hebt een knuffeltje op het hoofd gezet? Of zit het vast aan het arme beest? :+

Ik keek bijvoorbeeld Boer Zoekt Vrouw en er zat een hond in de auto, die maar naar voren bleef komen. De eigenaar haalde het beest af en toe aan voor hij hem terug duwde. Dat is voor mij wel wat een afknapper of in elk geval iets wat ik niet tof zou vinden. Net als het likken van de hond in je gezicht. Brrr. Maargoed, zijn date vindt hem heel erg leuk en ik weet niet wat ik in haar plaats zou doen. Het erover hebben? Het maar laten gaan, terwijl ik het vervelend vind? Het dusdanig een afknapper vinden dat ik denk: hier wil ik niet mee samen leven.
En als je date z'n hond in z'n mond laat likken? Dat die lange vlezige tong z'n huig wast? Wat dan?
pi_193155465
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En als je date z'n hond in z'n mond laat likken? Dat die lange vlezige tong z'n huig wast? Wat dan?
Sowieso komt die mond dan niet meer bij mij in de buurt. :')

Lekker, heb weleens gezien dat iemand het toeliet na het uitlaten. In die ronde had de hond een drol opgepeuzeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 16 mei 2020 @ 10:06:21 #83
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193155486
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:04 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Sowieso komt die mond dan niet meer bij mij in de buurt. :')

Lekker, heb weleens gezien dat iemand het toeliet na het uitlaten. In die ronde had de hond een drol opgepeuzeld.
ielll
pi_193155507
Als je iets weg moet doen/ergens mee moet stoppen dan kan diegene optyfen wat mij betreft.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_193155715
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:58 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Je hebt een knuffeltje op het hoofd gezet? Of zit het vast aan het arme beest? :+

Ik keek bijvoorbeeld Boer Zoekt Vrouw en er zat in de uitzending een hond in de auto bij boer en vriendin, die maar naar voren bleef komen. De eigenaar haalde het beest af en toe aan voor hij hem terug duwde. Dat is voor mij wel wat een afknapper of in elk geval iets wat ik niet tof zou vinden. Net als het likken van de hond in je gezicht. Brrr. Maargoed, zijn date vindt hem heel erg leuk en ik weet niet wat ik in haar plaats zou doen. Het erover hebben? Het maar laten gaan, terwijl ik het vervelend vind? Het dusdanig een afknapper vinden dat ik denk: hier wil ik niet mee samen leven?
Dochterlief denk ik... hij lag gewoon zo naast me toen ik wakker werd.

Maar aankleden gebeurd ook weleens...
althans muts en sjaal dan meestal.
Maar ook de hema onesie voor huisdieren _O-

Gekke beest vind alles prima.
En als ie het zat is... is het in no time uit.
Doet ie zelden _O_

En hondenkwijl.. brr
Dat plakt altijd zo.
pi_193163883
Ik denk dat dit dilemma iets meer context heeft. Als het is op basis van persoonlijke verkeuren dan vind ik het onacceptabel en stel ik voor dat we onze relatie wel behouden en anders vormgeven met als uitgangspunt mijn kat eerst.

Als het is omdat mijn vriendin een chemokuur moet ondergaan en mijn kat daarvoor aantoonbare risico's vormt zou ik naar andere oplossingen zoeken.
pi_193168175
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:43 schreef squatt3r het volgende:
Ik denk dat dit dilemma iets meer context heeft. Als het is op basis van persoonlijke verkeuren dan vind ik het onacceptabel en stel ik voor dat we onze relatie wel behouden en anders vormgeven met als uitgangspunt mijn kat eerst.

Als het is omdat mijn vriendin een chemokuur moet ondergaan en mijn kat daarvoor aantoonbare risico's vormt zou ik naar andere oplossingen zoeken.
Mja hij heeft het over “als je iemand leert kennen...”
Dat is wat anders dan al samenwonen etc...

Er zijn natuurlijk altijd redenen te vinden waarom je het toch zou doen ondanks dat je het niet wil.
pi_193168881
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vrouwen die hun hondje uitlaten in een kinderwagen begin ik niet aan.
Ik neem die van mij gewoon mee in een speciale hondentas :D
Alleen met boodschappen doen is dit, anders kom ik nl de supermarkt niet in :P


Kleding draagt ze niet. Net haar zwemvest binnen voor als we gaan varen en ik heb straks echt iemand nodig om dat ding bij haar aan te krijgen, alleen lukt me dat niet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193217983
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:
Staat me iets van bij dat ik deze vraag misschien al eens gesteld heb in een ver verleden, als dat zo is moeten jullie me het maar niet kwalijk nemen hoor...

Maar is ieder geval, de vraag is simpel.
Als jullie iemand leren kennen, leuk, aardig, en die eist plotsklaps van je dat je de hond/kat weg moet doen (iets anders mag ook, reptielen, vogels whatever.)

Wat zeggen/doen jullie dan? :7
Heel simpel, dan mag ze linea recta van mij vertrekken.
Mijn katten zijn me Heilig en komen bij mij boven alles, zelfs mezelf.
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:26:52 #90
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193218031
Hangt er vanaf hoe erg ik gehecht ben aan het huisdier. Mischien heeft die persoon wel een allergie dat is dan geen pretje. Als er geen tussen oplossing is dan moet dat maar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Iemand die niet van dieren houdt/geen huisdieren wil hebben kan de liefde van mijn leven niet zijn.
Polygame mensen zoals jij hebben niet maar 1 liefde toch.
pi_193219448
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:26 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Hangt er vanaf hoe erg ik gehecht ben aan het huisdier. Mischien heeft die persoon wel een allergie dat is dan geen pretje. Als er geen tussen oplossing is dan moet dat maar.
[..]

Polygame mensen zoals jij hebben niet maar 1 liefde toch.
Polygamie heeft weinig invloed op hoe je je huisdieren behandeld toch? :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 08:31:03 #92
74056 crew  ToT
pi_193219581
Heb geen huisdier, maar als iemand al meteen zo begint met zulke eisen: :W
pi_193219796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:48 schreef K21 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Hoe pluiziger en compacter de spin, hoe minder eng. Zo'n curly hair tarantula is zelfs best schattig te noemen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Voor de zekerheid even in de spoiler voor de arachnofobe medemens.)

Wel weer verdomd jammer dat die haren juist op je huid jeuken/branden en ze die al schoppend af kunnen vuren in je bakkes als ze zich bedreigd voelen. Ze moeten er een maken die je kunt aaien. _O-
Zielig, zo'n tarantula in een bakje :{

Mensen die zulke wilde dieren houden hoef ik ook niet mee te daten. Slangen, spinnen, schorpioenen ( :{ ), tijgers, komodo varanen: die beesten zijn niet gefokt om door mensen gehouden te worden en behoren in de natuur :( ! Ik heb een tarantula in het tropisch Amazone regenwoud gezien, tevreden in zijn hol :) Zoals ik al zei, ik hoef er niet verder dan mee te daten, ik ga echter niet eisen ze weg te doen, ik ga zelf wel weg. Geen zin in een slang die in het holst van de nacht per ongeluk ontsnapt en dan mij aanvalt :(

Honden, katten, konijnen en hamsters zijn wel voor mensen gefokt en met name honden kunnen sommige soorten niks zonder de verzorging van een mens. Dan zouden ze vroeg dood gaan.

Huisdieren weg voor een ander doen, zou ik niet zo gauw doen. Ze gaan maar zelf weg. Heb wel ooit een vriendin gehad die het getetter van mijn toenmalige parkiet irritant vond, heb die voor haar echter niet weg gedaan. Ze eiste dat verder ook niet.

Mijn huidige vriendin heeft geen huisdieren, ze is wel gek van konijnen en hamsters. Beetje suffe beesten maar ach, ik zou het prima vinden als ze weer nieuwe neemt. Ze wil later ook wel een hondje nemen samen O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_193220318
mja heel stiekem.. denk ik niet dat een tarantula echt merkt of ie in een hol in het bos zit of een hol in een bak :)
pi_193220407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:48 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn ex deed alsof hij een dierenliefhebber was. Naarmate de relatie vorderde ging hij zich steeds meer afreageren op mijn kat en wilde hij dat ik hem weg deed. Uiteindelijk durfde het beestje niet meer naar binnen en heb ik inderdaad een ander huisje voor hem gezocht. Nooit ergens zoveel spijt van gehad, ik vond het zo erg. Een half jaar later overleed het beestje. Mijn ex: “Waarom ben je verdrietig? Hij was toch niet meer van jou?” Echt...

Nu is de reactie van een date op mijn katten leidend. Moet hij ze niet? Dan moet ik de man niet. Mijn huidige vriend is allergisch voor katten, maar drogeert zichzelf liever om bij me te kunnen zijn met katten, dan dat hij zou vragen ze weg te doen. Ik maak zoveel mogelijk schoon en laat ze niet in de slaapkamer en als we ooit samen zouden gaan wonen, dan hebben we al afgesproken dat de katten naar buiten moeten kunnen en niet naar de bovenverdieping mogen. Compromissen.
Nou ja zeg? Dus hij mishandelde je kat?
pi_193221049
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:
Wat zeggen/doen jullie dan? :7
OK ... ik ben bereid om één poes weg te doen. Dat is degene die tussen jouw benen zit.

Dááááág!!! :W
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:22:07 #97
481998 K21
Cappuccino
pi_193221629
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:54 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zielig, zo'n tarantula in een bakje :{

Mensen die zulke wilde dieren houden hoef ik ook niet mee te daten. Slangen, spinnen, schorpioenen ( :{ ), tijgers, komodo varanen: die beesten zijn niet gefokt om door mensen gehouden te worden en behoren in de natuur :( ! Ik heb een tarantula in het tropisch Amazone regenwoud gezien, tevreden in zijn hol :) Zoals ik al zei, ik hoef er niet verder dan mee te daten, ik ga echter niet eisen ze weg te doen, ik ga zelf wel weg. Geen zin in een slang die in het holst van de nacht per ongeluk ontsnapt en dan mij aanvalt :(

Honden, katten, konijnen en hamsters zijn wel voor mensen gefokt en met name honden kunnen sommige soorten niks zonder de verzorging van een mens. Dan zouden ze vroeg dood gaan.

Huisdieren weg voor een ander doen, zou ik niet zo gauw doen. Ze gaan maar zelf weg. Heb wel ooit een vriendin gehad die het getetter van mijn toenmalige parkiet irritant vond, heb die voor haar echter niet weg gedaan. Ze eiste dat verder ook niet.

Mijn huidige vriendin heeft geen huisdieren, ze is wel gek van konijnen en hamsters. Beetje suffe beesten maar ach, ik zou het prima vinden als ze weer nieuwe neemt. Ze wil later ook wel een hondje nemen samen O+
Voor mij is de vraag niet zozeer of een dier al dan niet gedomesticeerd is wat het wel of niet geschikt maakt voor gevangenschap, en vooral onder welke omstandigheden het gehouden wordt. Ik vind (in gevangenschap gefokte, wat de meest gehouden soorten tegenwoordig vrijwel allemaal zijn in Europa) kleine reptielen en ongewervelden houden vanuit een moreel standpunt eigenlijk minder erg, omdat je gemakkelijker aan hun levensbehoeften kunt voldoen. Zoogdieren en vogels zijn vaak (sociaal) complexer, hebben veel meer geestelijke stimulatie nodig en kwijnen weg in hun eentje in een kooi.

Ik vind bijvoorbeeld konijnen helemaal niet geschikt als huisdier, juist omdat het groepsdieren zijn die veel buitenruimte nodig hebben om te kunnen rennen en graven met soortgenoten, en heel veel mensen ze alleen houden in zo'n klein treurig hok op pootjes of zo'n caviakooi (nog zoiets) in de woonkamer. Hetzelfde met hamsters in de verkeerde kooi die het dan met twee centimeter zaagsel moeten doen. Die dieren gaan bijna altijd vroegtijdig dood van de stress.

En slangen die uitbreken met als doel je op te zoeken en je aan te vallen? Hij zal hooguit bij je in bed kruipen omdat hij koudbloedig is en een warmtebron zoekt om zich mee op te warmen. ;)
pi_193222143
@K21 ik was ooit bij iemand op bezoek en zijn baby wurgslang zat vaak om mn pols.. als een soort van armband zegmaar.
3 keer om mn pols.. 1cm dik... groter was ie nog niet.

was een leuk ding.. en het is wel handig om ze te laten wennen aan het concept mens op zich.
dus dat deed ik wel vaker als ik daar was.
Echter... die keer.. was ie ineens kwijt.
punt is ook dat zo'n beestje jouw temperatuur aanneemt en je hem dan dus niet echt meer voelt.

Achteraf een hilarisch verhaal.. hij was door mn shirt gekropen en lag dus prinsheerlijk in mn bh te slapen. Maar je schrikt je rot.. zowel als hij kwijt is.. als bij het vinden _O-

en de eigenaar: ik kan hem wel even pakken voor je?
nou.. laat maar.. daar hebben we het wel over als ik weer naar huis ga.
Tot die tijd kruipt ie er zelf maar weer uit _O-

maar goed.. ook konijnen kunnen je best verantwoord houden op zich
alleen niet op 3 hoog achter.
en dat geldt voor meer dieren

en dat het niet natuurlijk is.. maakt het niet automatisch slecht voor een dier.
genoeg dieren die in gevangenschap gemiddeld genomen juist veel ouder worden.
(oa doordat er voor ze gezorgd wordt en dat ze een veel beschermder leven hebben)

en dan heb ik het nog niet eens over dieren die allang zijn gedomesticeerd zijn maar bij een eigenaar wonen die niet ichzelf even verdiept heeft in wat hij in huis haalt.
relatief veel voorkomend bij eigenaren van de meer standaard huisdieren.
en relatief weinig bij mensen met exotischere dieren.
pi_193222576
Hangt van de situatie af:

- Ik sta op het punt een huisdier te kopen. Indien mijn vriend het niks zou vinden zie ik van de koop af.
- De ander kan vanwege zijn gezondheid niet met mijn huisdier in één ruimte samenleven.
- Een boerderijdier zoals een paard zou ik voor bovengenoemde reden niet wegdoen, omdat mijn partner daar in principe geen last van heeft wanneer het om een stalling op een manege gaat.
- Er geen match is tussen mijn vriend en het huisdier. Ik vind mensen wat dat betreft toch iets belangrijker. :@ Mocht een kat of hond zeer onvriendelijk blijven reageren na het intrekken van mijn vriend, dan verkoop ik het diertje. Ik heb het dan wel niet over een besluit van een maand, maar nadat alle pogingen om het dier aan mijn vriend te laten wennen hopeloos blijken te zijn.
pi_193222784
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:

leuk, aardig, en die eist
leuke aardige mensen eisen niets van mij en ik niet van hen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:05:28 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193223060
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:33 schreef 01100101 het volgende:
Hangt van de situatie af:

- Ik sta op het punt een huisdier te kopen. Indien mijn vriend het niks zou vinden zie ik van de koop af.
- De ander kan vanwege zijn gezondheid niet met mijn huisdier in één ruimte samenleven.
- Een boerderijdier zoals een paard zou ik voor bovengenoemde reden niet wegdoen, omdat mijn partner daar in principe geen last van heeft wanneer het om een stalling op een manege gaat.
- Er geen match is tussen mijn vriend en het huisdier. Ik vind mensen wat dat betreft toch iets belangrijker. :@ Mocht een kat of hond zeer onvriendelijk blijven reageren na het intrekken van mijn vriend, dan verkoop ik het diertje. Ik heb het dan wel niet over een besluit van een maand, maar nadat alle pogingen om het dier aan mijn vriend te laten wennen hopeloos blijken te zijn.
Dan ‘verkoop je het diertje’. Dat geeft al geen blijk van een al te hechte band tussen jou en je huisdier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193223250
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan ‘verkoop je het diertje’. Dat geeft al geen blijk van een al te hechte band tussen jou en je huisdier.
Het is dan ook een hypothetische situatie. Ik ben aan het kijken voor een huisdier en ik heb het al eens met mijn vriend erover gehad om te pijlen wat hij er van vindt. Ik ga geen tweejarige relatie weggooien voor een huisdier. En ook voor zo'n dier is het niet leuk om ergens tijdelijk te wonen en vervolgens te worden doorverkocht, omdat je vriend het er niet mee eens is. Als ik een huisdier neem, pak ik dat serieus aan en zorg ervoor dat het dier zijn hele leven bij mij blijft. Of in ieder geval dat de kans daartoe bestaat, mits gezondheid en financiën dat toelaten.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:25:23 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193223328
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:19 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het is dan ook een hypothetische situatie. Ik ben aan het kijken voor een huisdier en ik heb het al eens met mijn vriend erover gehad om te pijlen wat hij er van vindt. Ik ga geen tweejarige relatie weggooien voor een huisdier. En ook voor zo'n dier is het niet leuk om ergens tijdelijk te wonen en vervolgens te worden doorverkocht, omdat je vriend het er niet mee eens is. Als ik een huisdier neem, pak ik dat serieus aan en zorg ervoor dat het dier zijn hele leven bij mij blijft. Of in ieder geval dat de kans daartoe bestaat, mits gezondheid en financiën dat toelaten.
In de hypothetische situatie is het dan toch wel meer dan een dier om weer te verkopen. (Ik mag toch hopen dat het belangrijkste dan is om er weer een goed thuis voor te vinden.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_193223512
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In de hypothetische situatie is het dan toch wel meer dan een dier om weer te verkopen. (Ik mag toch hopen dat het belangrijkste dan is om er weer een goed thuis voor te vinden.)
Ik zie bij anderen die hun huisdier vanwege een verhuizing naar een huurappartement hebben moeten verkopen, het dier in kwestie vaak een poosje gestrest is bij de nieuwe eigenaren. Niet omdat het slechte mensen zijn, maar omdat een nieuwe situatie aardig wat stress met zich meebrengt voor een huisdier. Zo'n mogelijkheid wil je liever reduceren. Ik wil dan ook er 100 % zeker van zijn dat mijn vriend achter zo'n besluit staat. Bij twijfel van zijn kant uit ga ik niet verder met dit plan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:36:43 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193223558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:34 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Ik zie bij anderen die hun huisdier vanwege een verhuizing naar een huurappartement hebben moeten verkopen, het dier in kwestie vaak een poosje gestrest is bij de nieuwe eigenaren. Niet omdat het slechte mensen zijn, maar omdat een nieuwe situatie aardig wat stress met zich meebrengt voor een huisdier. Zo'n mogelijkheid wil je liever reduceren. Ik wil dan ook er 100 % zeker van zijn dat mijn vriend achter zo'n besluit staat. Bij twijfel van zijn kant uit ga ik niet verder met dit plan.
Weer dat ‘verkopen’. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_193223628
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weer dat ‘verkopen’. ;(
Dit wordt wel een erg semantische discussie op die manier.
pi_193224198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:48 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn ex deed alsof hij een dierenliefhebber was. Naarmate de relatie vorderde ging hij zich steeds meer afreageren op mijn kat en wilde hij dat ik hem weg deed. Uiteindelijk durfde het beestje niet meer naar binnen en heb ik inderdaad een ander huisje voor hem gezocht. Nooit ergens zoveel spijt van gehad, ik vond het zo erg. Een half jaar later overleed het beestje. Mijn ex: “Waarom ben je verdrietig? Hij was toch niet meer van jou?” Echt...

Nu is de reactie van een date op mijn katten leidend. Moet hij ze niet? Dan moet ik de man niet. Mijn huidige vriend is allergisch voor katten, maar drogeert zichzelf liever om bij me te kunnen zijn met katten, dan dat hij zou vragen ze weg te doen. Ik maak zoveel mogelijk schoon en laat ze niet in de slaapkamer en als we ooit samen zouden gaan wonen, dan hebben we al afgesproken dat de katten naar buiten moeten kunnen en niet naar de bovenverdieping mogen. Compromissen.
Wat een treurig verhaal. Goed dat je ervan geleerd hebt zodat je niet nog een keer zoiets overkomt.

Ik zelf heb geen huisdieren, omdat ik al niet eens fatsoenlijk voor planten kan zorgen. Dat is ook de reden dat ik dieren nooit weg zou doen voor een partner. Je hebt ergens voor gekozen, je moet bij je keuze blijven vind ik. Als ik voor een dier had gekozen had ik die keuze eerder gemaakt dan die voor een partner en huisdieren zijn afhankelijk van mensen dus dat is niet eerlijk. Natuurlijk kun je het dier wegdoen, maar als ik diegene goed ken en ik weet het dier komt goed terecht, dat is de enige optie die ik nog zou overwegen. Want verkopen tja... Krijg je een compleet beeld van een ander na een half uurtje praten? Zijn mensen altijd eerlijk als ze niet voor een dier kunnen zorgen? I don't think so. Het asiel is helemaal hartverscheurend , de dieren worden er goed verzorgd maar sommigen kwijnen alsnog weg. Goed dat het er is, maar als laatste redmiddel vind ik. Mocht ik ooit huisdieren nemen en gaan daten, dan zou ik het prominent op mijn datingprofiel zetten dat ik een huisdier heb. Dat moet gewoon vind ik, je moet vanaf het begin eerlijk en duidelijk zijn over dingen waarvan je nu al kunt voorspellen dat die later een struikelblok kunnen gaan vormen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193228798
Nou nee, ik was toch ook leuk met de dieren? Je gaat voor het gehele pakket en wil je dat niet dan houd het op. Je moet nooit proberen mensen te veranderen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:20:52 #109
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_193231296
Dan maak ik het uit. 👋 Doei.
To BG or not to BG!
  Vis een optie? donderdag 21 mei 2020 @ 22:06:59 #110
70532 loveli
N
pi_193247885
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weer dat ‘verkopen’. ;(
Totaal off-topic.. Je wilt ze de kost niet geven die een gratis huisdier minder goed behandelen. Gratis geeft soms onderbewust de waarde 'nul'. Als je ergens voor moet werken en sparen, moet het wel de moeite waard zijn om goed voor te zorgen.
Ik zou om die reden nooit een dier weggeven.
crap in = crap out
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:39:41 #111
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193253952
Goede relaties staan en vallen met compromissen.

Misschien is het samen kijken naar dieren een compromis voor koppels waar eigen (huis)dieren een probleem is. Zo moet je oppassen met allergieën en gevaarlijker dan katten en honden haren zijn hierbij vogels. Voor mensen met cara, dus met ademhalingsproblemen.

Misschien is het dan leuk om samen te kijken naar beelden van real time camara's van bv. de vogelbescherming. Zo kun je het leven volgen van en in vele nestjes vogels van diverse pluimage.
Soms wel ook zielig, gaan er kuikens dood. Moet je dus tegen kunnen, is echt de natuur.
Misschien jouw, jullie ding?

https://www.vogelbescherm(...)_campaign=BdL2020-07

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 22-05-2020 11:15:45 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:03:13 #112
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193254194
Ik zie dat niet zo zwart wit. Een dier kun je wegdoen, als je er door de situatie min of meer toe gedwongen wordt. Ook in het belang van het dier, als opa en oma niet meer voor de (middelgrote of grote) hond kunnen zorgen, uitlaten, en ie dan de hele dag in een ren zit ...... Misschien kan ie dan naar een van de volwassen kleinkinderen die "op hun eigen" gaan.

Ik hou van dieren, allerlei, maar mijn eigen keus zijn katten. Ik heb mijn koppeltje 16 jaren gehad, tot ze kort na elkaar overleden, dus beiden 16 jaar oud. Nu geen huisdier meer maar mis het wel.
Ik geef al veel jaren jaarlijks een klein bedrag aan een internationale stichting (WSAP nu WAP) die vooral werkt tegen dierenmishandeling zoals dansende kermisberen in Oost Europa en zwarte beren in Azië (China?), circusdieren enz. die voor hun gal worden gehouden.
Heb wel gezegd ik doneer maar wil geen post of mails krijgen met foto' s van die ellende.

https://www.worldanimalprotection.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 22-05-2020 11:14:31 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 31 mei 2020 @ 01:16:38 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_193394912
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:56 schreef Werkman het volgende:
Staat me iets van bij dat ik deze vraag misschien al eens gesteld heb in een ver verleden, als dat zo is moeten jullie me het maar niet kwalijk nemen hoor...

Maar is ieder geval, de vraag is simpel.
Als jullie iemand leren kennen, leuk, aardig, en die eist plotsklaps van je dat je de hond/kat weg moet doen (iets anders mag ook, reptielen, vogels whatever.)

Wat zeggen/doen jullie dan? :7
Zelfde als ze zegt je moet wat spullen weg doen.. ze weet waaraan ze begon.
pi_193397995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Totaal off-topic.. Je wilt ze de kost niet geven die een gratis huisdier minder goed behandelen. Gratis geeft soms onderbewust de waarde 'nul'. Als je ergens voor moet werken en sparen, moet het wel de moeite waard zijn om goed voor te zorgen.
Ik zou om die reden nooit een dier weggeven.
Dat geldt niet alleen voor huisdieren maar ook met spullen.. want als het gratis hoef je er minder voor te zorgen op de een of andere manier.

Snap dat niet helemaal zo...

Maar als je een huisdier weggeeft... denk ik eerder aan het weggeven aan iemand die je kent.

En op mp zetten zou ik ze zeker niet.
Maar goed.. hier 2 raskatten die in geval van nood gewoon terug kunnen naar de fokker.
(Ik zou ze niet kunnen missen... maar dan weet ik wel 300% zeker dat ze goed terecht komen)
pi_193444801
Ik heb een kat, maar aan de andere kant hebben we, mijn vrouw en ik, haar samen uitgekozen, dus deze vraag is bij ons niet aan de orde. Van mijn vrouw moet ze echter niets weten. De kat en ik daarentegen zijn beste maatjes, dus mocht ik haar al hebben gehad voordat ik mijn vrouw leerde kennen, had ik haar never-nooit weggedaan als dat van mij geëist werd.
pi_193445496
Als het serieus is, he. Dan kies ik voor hem. Dieren kan ik geen leven mee opbouwen en ik ga niet een leuk iemand (die toevallig geen huisdieren wil) opgeven voor een kat of een hond. :P
pi_193447766
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:58 schreef Amee het volgende:
Als het serieus is, he. Dan kies ik voor hem. Dieren kan ik geen leven mee opbouwen en ik ga niet een leuk iemand (die toevallig geen huisdieren wil) opgeven voor een kat of een hond. :P
Scheelt wel een hoop ruzie En tegenspraak... als je je leven Opbouwt met huisdieren ipv mensen.
pi_193447896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Scheelt wel een hoop ruzie En tegenspraak... als je je leven Opbouwt met huisdieren ipv mensen.
Ruzie en tegenspraak horen bij een relatie, het hoeft niet altijd slecht te zijn (tenzij vaak en ernstig). Of wil je liever een timide jaknikker zonder eigen mening als partner.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')